Aleksius
Startmotor
Goedemorgen autoliefhebbers en kenners,
Ik heb jullie mening, advies en hulp nodig!
Sinds kort ben ik op zoek naar een auto, maar door al het aanbod, mogelijkheden en mijn beperkte kennis/ervaring met diverse auto's, wil ik graag een beroep doen op jullie!
Waar ga ik de auto voor gebruiken?
Wintersport (gezin van 3 + hond)
Autovakanties (zonder caravan)
Dagtripjes
Ik ben niet afhankelijk van deze auto voor woon/werk. Mogelijk dat dit in de toekomst zal veranderen, maar voor nu hoef ik daar geen rekening mee te houden.
Wat heb ik hiervoor gereden
Diverse fiats (nooit problemen mee gehad)
Toyota's (spreekt voor zich)
VW Polo TDI (lease via het werk, fantastische koppel en snelheid)
Karoq Sportline Automaat (lease via het werk, heerlijke auto)
Kia Rio 2014 (prima auto, voldoet aan veel eisen, zelfs twee keer mee op wintersport geweest)
Wat ik zoek in een auto
Minimaal 300L kofferbak (dat heeft de Rio nu en dat volstaat net) maar iets meer zou geen overbodige luxe zijn
Minimaal 120pk en mogelijkheid tot Stage 1
Idealiter een motor van minimaal 1.4 (want veel horrorverhalen gelezen over 1.0 met veel pk)
Sportief model (bijv: S-line, (GT) Line etc)
(bi)Xenon lampen
Mogelijkheid voor dak-koffer en nog aangenaam rijden
Automaat heeft de voorkeur maar is geen deal-breaker als het niet zo is
Wat luxere opties zouden fijn zijn (Stoelverwarming, Apple carplay etc) maar ook geen deal-breaker als het dé juiste auto is
5 deurs
Benzine
Ik vind het belangrijk mee te kunnen in het verkeer (NL/DE). Daarnaast heb ik last van 'het zware voet-syndroom' en vind ik het leuk om de auto af en toe goed te testen.
Mogelijke opties / proefgereden
Volvo V60 T3 (na aankoop Stage1) of T4
Kia (pro) Cee'd GT-Line (station ook optie)
Audi A3 (2013-2016)
MB A180 (2013-2016)
Golf 7 1.0
Golf 7 GTE
Golf Variant
VW Passat
Voorkeur
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk. Wel merk ik aan mezelf dat ik warmer word van een A3 en A180. Weet niet of dat komt door de rij-eigenschappen of het merk, want dat is 'cool'. Ik heb heel veel vertrouwen in Aziatische voertuigen. Met onze huidige Kia nooit problemen gehad. Tanken en rijden.
Dus, lang verhaal kort: wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie tips of andere mededelingen die ik moet weten in mijn zoektocht?
Dank jullie wel!
Ik heb jullie mening, advies en hulp nodig!
Sinds kort ben ik op zoek naar een auto, maar door al het aanbod, mogelijkheden en mijn beperkte kennis/ervaring met diverse auto's, wil ik graag een beroep doen op jullie!
Waar ga ik de auto voor gebruiken?
Wintersport (gezin van 3 + hond)
Autovakanties (zonder caravan)
Dagtripjes
Ik ben niet afhankelijk van deze auto voor woon/werk. Mogelijk dat dit in de toekomst zal veranderen, maar voor nu hoef ik daar geen rekening mee te houden.
Wat heb ik hiervoor gereden
Diverse fiats (nooit problemen mee gehad)
Toyota's (spreekt voor zich)
VW Polo TDI (lease via het werk, fantastische koppel en snelheid)
Karoq Sportline Automaat (lease via het werk, heerlijke auto)
Kia Rio 2014 (prima auto, voldoet aan veel eisen, zelfs twee keer mee op wintersport geweest)
Wat ik zoek in een auto
Minimaal 300L kofferbak (dat heeft de Rio nu en dat volstaat net) maar iets meer zou geen overbodige luxe zijn
Minimaal 120pk en mogelijkheid tot Stage 1
Idealiter een motor van minimaal 1.4 (want veel horrorverhalen gelezen over 1.0 met veel pk)
Sportief model (bijv: S-line, (GT) Line etc)
(bi)Xenon lampen
Mogelijkheid voor dak-koffer en nog aangenaam rijden
Automaat heeft de voorkeur maar is geen deal-breaker als het niet zo is
Wat luxere opties zouden fijn zijn (Stoelverwarming, Apple carplay etc) maar ook geen deal-breaker als het dé juiste auto is
5 deurs
Benzine
Ik vind het belangrijk mee te kunnen in het verkeer (NL/DE). Daarnaast heb ik last van 'het zware voet-syndroom' en vind ik het leuk om de auto af en toe goed te testen.
Mogelijke opties / proefgereden
Volvo V60 T3 (na aankoop Stage1) of T4
Kia (pro) Cee'd GT-Line (station ook optie)
MB A180 (2013-2016)
Golf 7 1.0
Golf 7 GTE
Golf Variant
VW Passat
Voorkeur
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk. Wel merk ik aan mezelf dat ik warmer word van een A3 en A180. Weet niet of dat komt door de rij-eigenschappen of het merk, want dat is 'cool'. Ik heb heel veel vertrouwen in Aziatische voertuigen. Met onze huidige Kia nooit problemen gehad. Tanken en rijden.
Dus, lang verhaal kort: wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie tips of andere mededelingen die ik moet weten in mijn zoektocht?
Dank jullie wel!
Laatst bewerkt: