ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Inderdaad, een mock-up. Kijk maar onder de achteras, daar zie je een blok liggen om de boel overeind te houden 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
grensrijder zei:Hmm, zelfs bij schaalmodellen blijven de buitenspiegels blijkbaar niet heel.![]()
Charles Bekaert zei:Hallo Driesdeal,
Over de beschikbaarheid van de TRX banden heb ik inderdaad al gehoord. Mijn Peugeot dealer, en iemand in dit forum had daar een klaar inzicht over. Gezien er met deze wagen niet dagelijks en vééél voorzichtiger zal gereden worden zullen deze banden lang kunnen dienen.
Begin jaren tachtig, als ik mijn Chrysler 2 Litres van de hand gedaan heb was 1 van de punten waarom ik de Tagora niet gekocht heb de achteras die niet " paste ", te smal voor de wagen. Nu had de Citroen ID / DS ook zo'n configuratie van de assen + een verschillende bandenmaat tussen voor en achter.
Volgende week zijn de nieuw gestoffeerde zetels klaar, ik ben benieuwd. Nu nog de andere binnenbekleding en het instrumentenbord en we staan weer dichter bij een rijklare auto.
Hebben Jullie een mening betreffende de spoorverbreding achteraan en het vervangen van de mechanische benzinepomp door een elektrische.
Groetjes uit Vlaanderen
Charles
Charles Bekaert zei:Hallo Heren Tagora liefhebbers, groetjes uit Vlaanderen.
Graag had ik van Jullie raad gekregen, zoals reeds vermeld ben ik in vergelijking met Jullie een leek.
'K was in Frankrijk op zoek naar SX velgen en heb ze ook gevonden. Eens in mijn bezit dacht ik deze te laten " opfrissen " door een speciaalzaak.
Wat denken Jullie over een spoorverbreding achteras ? gewoon gelijk aan de vooras, dus 18mm links en rechts.
Deze week in Frankrijk bij een Murena liefhebber enkele Tagora onderdelen gaan halen. Hij had alleen de motor nodig !
Daar zal het dit jaar wel bij blijven denk ik, veel te veel ander werk te doen.
Ik hou Jullie op de hoogte.
Vééééle groeten
Bekaert.C.
Charles Bekaert zei:Hallo Tagora fans,
Hebben Jullie al van de SARL Garage Clement in Entrammes ( Le Mans ) gehoord? Spécialiste SIMCA - CHRYSLER - MATRA - TALBOT. van 1950 tot 1986.
Ik heb bij hen al enkele onderdelen besteld voor de Tagora. Op Google is de volledige lijst van de beschikbare onderdelen te vinden, en dat is een dikke lijst.
Waterpomp voor GLS.... Saleri PA 635, heeft iemand van Jullie hier ervaring met dit onderdeel?
Groetjes
Charles
Driesdeal zei:Garage Clement was degene die de twee museum Tagora's meenam en mocht presenteren op het Tagora evenement van de Franse fanclub in Noyant , afgelopen september. Ik heb vader en zoon gesproken, flinke jongens, samen zeker goed voor 300kg.
Pa is eigenaar van de tweekleurige Tagora helemaal rechts op de foto op pagina 46. Zoon heeft een Murena S.
Op de algemene Talbot forum heb ik foto's geplaatst van de Tagora's op hun bestelwagen plus trailer.
Ze wilden mijn auto graag doornemen om perfectioneren, maar ik vind Le Mans toch even te ver weg.
grensrijder zei:Als je goed kijkt, loopt de hele zijkant scheef op. Kennelijk vervormt de lens van de camera nogal.
Phoenixrood74 zei:Ik denk dat die Tagora gewoon nogal gebrek aan torsiestijfheid heeft. Slopen dat prul!
Tagora zei:grensrijder zei:Phoenixrood74 zei:Ik denk dat die Tagora gewoon nogal gebrek aan torsiestijfheid heeft. Slopen dat prul!
Je bent gewoon strontjaloers op zo'n mooie bolide. Met twee mistachterlichten.
Speciaal voor Phoenixrood74 2 mistachterlichten!
![]()
Landyacht zei:Kwam vandaag sinds lange tijd in een van mijn garagestallingen en daar stond een voor mij niet direct te identificeren automobiel. Blijkt een Tagora te zijn. Ben wel van de vierkante '70 en '80 modellen, dus raar dat de Tagora als zodanig mij nooit is opgevallen. Anyway, ff speuren hier op het forum en het blijkt de auto te zijn van forummember TTJan. Bij deze mijn complimenten voor de staat van deze voiture! Ziet er op het eerste gezicht (ondanks de donkere garage) erg mooi uit.![]()
the Fox zei:Ik ben zojuist teruggekomen van vakantie in midden-Frankrijk en heb een aantal plaatjes geschoten van op dit forum geliefde auto's. […]
Voor de topografisch onderlegde medemens: de plaatjes zijn geschoten ten zuiden van Le Brugeron aan de D66, op twee kilometer van de camping waar ik verbleef:
Schatkamer Tagora
Via streetview kan je zelf al een beetje gaan schatgraven (zuidoostelijke punt van het 'driehoekje' in het midden van de luchtfoto). Omdat de streetview foto's zijn gemaakt in een periode met weinig begroeiing is de schat beter zichtbaar.
![]()
Tagora zei:Super vondst the Fox! (Zeldzaam)
Volgens mij zijn er van deze Tagora met 200 pk slechts 5 exemplaren gebouwd! De geschiedenis hierover is vaag maar met 200 pk was het verreweg de sterkste Franse productie auto in die tijd! Opvallend is dat de andere Tagora's buiten staan weg te rotten en deze in de schuur staat daar het om een zeer zeldzame auto gaat. Ben benieuwd hoe het zit met de chassisnummers.
grensrijder: ik denk dat alleen de Fransen ons meer kunnen vertellen en vermoed dat deze zeer speciale uitgaven alleen voor de Franse markt gemaakt zijn! Het kan best zijn dat er nog maar 2 exemplaren op de wereld zijn...
Dit moet voor jou een mooi onderwerp zijn om er een artikel over te schrijven!!!
grensrijder zei:![]()
[….]. Iemand vertelde me dat het om een speciale, zeer beperkt gebouwde editie op basis van de 2.6 SX moest gaan, met een hoop toeters en bellen plus een tot 200 pk opgevoerde motor.[….]
grensrijder zei:Volgens mij is het gewoon een knutselprojectje van een hobbyist. Gauw overspuiten en technisch weer origineel maken.
Gelijk heb je. Dit soort gepruts kunnen we niet dulden.grensrijder zei:Volgens mij is het gewoon een knutselprojectje van een hobbyist. Gauw overspuiten en technisch weer origineel maken.