Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Qua dealer had ik een heerlijk servicepunt om de hoek, maar die is ondertussen opgeheven…
Ik heb met twee Audi's door verhuizing e.d. vier dealers meegemaakt; 3 waren er om te huilen en de vierde was prima.
De goede was De Waal ....de andere drie zal ik niet noemen.....

Vooral het servicegevoel dat je er kreeg....bij de eerste (Audi A4 Avant 2.0 tdi) zijn er in drie jaar maar liefst 36(!) ongeplande werkplaatsbezoeken geweest. Als je dan bij het zoveelste bezoek met een alweer defecte Audi van 55K hartje zomer bij 35 graden, als vervangende auto een VW Fox zonder airco meekrijgt, heb je het niet begrepen. Argumentatie: "Meneer, dat staat zo in uw leasecontract". Toen ik daarop reageerde met dat er ook een volledig leasetarief moest betalen, terwijl de auto de helft van de tijd in de garage stond werd het stil, maar verder geen reactie...

Toen ik later op Volvo overschakelde en bij de eerste beurt als vervanger voor een V60D6 een demo S80T8 van een ton meekreeg en de vraag stelde hoe dat zat met het leasecontract: "Meneer, onze policy is dat onze vaste klanten altijd een vergelijkbare auto meekrijgen, ongeacht het contract en als het kan iets leuks....". Dat deden ze ook bij het onderhoud van onze privéauto trouwens....Zo kreeg mijn vrouw hartje zomer, toen haar C30 voor onderhoud bij de garage stond, een C70 cabrio mee....

Laatst bewerkt:
Die 214 is wel echt een hele mooie auto..! Er staat er 1 een wijkje verder sinds kort. Zwart. Sedan. Grill op de kap. Práchtig.
Als ik een sedan had gekozen dan had ik die ook heel anders samengesteld. Dan had ik geen nightpakket aangevinkt en was het een excusive line geworden met klassieke grill en ster op de kap, kleur waarschijnlijk Velvetbruin.
c3aXHBf.jpeg

Bij de estate vind ik dat minder mooi, die zie ik juist liever in een iets sportievere uitvoering.

Laatst bewerkt:
Prachtig artikel op Autoweek over de toekomst van Alpina (wat dus Alpina Classic gaat heten) (Link naar artikel).

Artikel suggereert dat je ook met bestaande BMWs er langs kan gaan om aanpassingen te laten doen. Hier zou ik op termijn, als ik de 535i F11 met N55 motor zal houden, wel serieus interesse in hebben.

Alpina heeft de N55 aardig weten te kietelen (zie ook filmpje van @Alpina fanboy). Dit icm Alpina onderstel afstellingen en de Alpina bumper kits zou het mij waanzinnig lijken om mijn auto aan te laten pakken.

Wat denken jullie ,zal Alpina deze tour op gaan?

Als alternatief voor mijzelf - er staat weer een pareltje online - een aller (maar echt aller)laatste Alpina B5 Touring F11 uit 2017 online voor echt een net bedrag. Alleen dit is nog zonder Allrad. 600 pk en 700nm op de achterbanden… Dat is een serieuze widowmaker.

Ik quote mijn vrouw toen ik dit liet zien: “Jij bent die auto niet waard, want je rijdt jezelf de vernieling in of je auto de shredder in door justitie” :ROFLMAO::rolleyes:

Morgen weer 100km enkele reis om te laten zien dat ik toch echt wel geleerd heb en nu op cruise alles rijd.

Link naar advertentie

Laatst bewerkt:
Het zou wel extra inkomsten kunnen genereren. Want wat nieuwe Alpina’s betreft, is er eigenlijk nog wel een Alpina versie op de markt van de G60 en G70?

Ik heb Alpina's altijd al de "gentleman's BMW" gevonden met zeer potente motoren, die op een of andere manier meer "klasse" uitstraalden dan de M3 of de M5, zo'n beetje als de herenpakken van Ermenegildo Zegna.....kwalitatief bijna ongeëvenaard, maar alleen voor de echte kenner...die vooral geen logo's of kijk mij nou uitstraling wil....

Vorige week een proefrit gemaakt in een BMW 3 serie, mijn volgende auto wordt zo goed als zeker een BMW, alleen twijfel ik nog tussen een 1 serie of een 3 serie, ik ben benieuwd of de 1 serie ook zo lekker rijdt als de 3 serie.

Na een weekendje Antwerpen (eerste wat langere rit met de nieuwe E) kan ik toch niet anders zeggen dan dat een goed werkend ACC wel heel erg prettig en comfortabel is, vooral in wat drukker verkeer. HUD en autonoom sturen daarentegen mis ik zoals eerder gezegd helemaal niet.

@funf: Heeft jouw X3 ook akoestisch glas? Een Duitse kennis van mij met een X3 heeft het niet en ervaart extreem veel windgeruis, schijnt ook een behoorlijk item te zijn op Duitse fora.
Ja, dat zat er gelukkig op. Van windgeruis heb ik geen last.

Als ze de ouwe nog maar gaan bouwen vind ik alles goed :ROFLMAO:

Mooi dat groene op die E-klasse.

Ik had nog een speciale kleur op de Octavia geconfigureerd, highland green -soort individueel verhaal- met volledig cognac Lodge leer interieur. Bizar kostbaar, in totaal zo’n 5K extra. Wel erg fraai.
Staat er uiteindelijk -met wat lekkers aangevinkt- een Octavia van dik over de 55K…incl bijna 12k aan extra’s…

IMG-0650.jpg
Hier hetzelfde de Kodiaq in Sportline uitvoering is by far mijn prettigste lease auto geweest. Na 5 jaar was ik hem eigenlijk nog steeds niet zat. Das best een unicum. Qua onderhoud zat ik eerst in Nijkerk. Prima dealer. Later een Bosch service point waar ik zakelijk ook wel wat mee doe. Ik heb nog overwogen hem over te nemen maar de prijs was belachelijk met name ook omdat er een dsg storing in zat. Is ook het enige geweest in 5 jaar en 180k km. Alleen waanzin als ik 12 auto’s heb staan waar ik kosteloos, wat zeg ik zelfs met winst in kan rijden en op zijn tijd wisselen.

Overigens mooie CLA hoor. Vindt het echt een leuk ding. Was destijds te klein icm de ridgeback dus toen is het de Kodiaq geworden.

Dus rijdt nu voor de wintersport in een S212 E500. Geen straf maar ziet er wel zielig uit op winterbandjes. Na de vakantie een nieuwe gepoerdercoate AMG breedste er weer op.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Het zou wel extra inkomsten kunnen genereren. Want wat nieuwe Alpina’s betreft, is er eigenlijk nog wel een Alpina versie op de markt van de G60 en G70?
Wat een verschrikkelijk mooi samengestelde W214. Kan niet anders zeggen. Qua design heb ik helaas niets meer met BMW en is het echt Mercedes. Nu alleen de motoren nog. Een 4 cilinder in een AMG is echt not done.

Wát een Mercedes, die nieuwe van je, @MB 300SL Wat een verschrikkelijk mooie auto.

En mooi wat je zegt over sedan versus estate. Ik zag een sedan in exclusive trim, zwart met licht interieur. Echt ook gruwelijk mooi, maar dat past dan net niet bij een estate inderdaad.

Ben nu in Italië, onderweg echt veel nieuwe 5-series gezien, helaas niet al te veel nieuwe E klasses, maar die zullen nog wel komen neem ik aan. Wel ontzettend veel nieuwe GLC's.

Ben nu in Italië, onderweg echt veel nieuwe 5-series gezien, helaas niet al te veel nieuwe E klasses, maar die zullen nog wel komen neem ik aan. Wel ontzettend veel nieuwe GLC's.
De E staat (in tegenstelling tot de 5) in Duitsland al maanden in de top-10 qua verkopen, dus ze moeten inmiddels wel met regelmaat te zien zijn daar.

De GLC zie ik ook regelmatiger, en dat snap ik. Ten opzichte van de nieuwe X3 is dat wat mij betreft zonder meer de mooiere auto.

De GLC zie je nu idd regelmatig, maar dat heeft ook wel even geduurd. Is ook ruim een jaar eerder uitgekomen dan de E-klasse.

In mijn lease-bereik had BMW niets te bieden; een uitgeklede iX1 of een 1-serie in crisis uitvoering. Beide te droevig om aan te gluren voor dikke prijzen. Vink je beetje leuke opties aan dan moet je stevig langs de kassa en ga je vorstelijk over je budget.
Heb me daar samen met de dealer over verbaasd.

Enkele jaren geleden kon je nog een keurig uitgeruste 320e Touring voor een net bedrag leasen, maar die is uit het gamma verdwenen. Ook de iX4 tarieven schrijven ze met een vork momenteel terwijl die nog niet zo lang geleden erg aantrekkelijk was in de lease.

Ondanks dat zie ik toch veel nieuwe iX1 en iX4 rijden. Vaak met veel te kleine wielmaten-maar toch….gaat nog niet zo slecht met NL :LOL:

Laatst bewerkt:
Ohhh mooi zeg. Mijn vader heeft deze gehad in het donkerblauw met dat mooie grijze leder en een donkerblauwe kap. Echt prachtig ding was het

• Leuk
Waarderingen: funf
Je ziet ze wel steeds minder, ook de coupe, die zag je 10-15jr geleden hier nog geregeld tijden, maar misschien zijn die allemaal naar Nederland gegaan met die rare youngtimer regeling

In Spanje zie je sowieso bijna geen youngtimers en oldtimers. In Portugal juist weer wel, daar heb ik afgelopen zomer tig W124’s, W201 etc. gezien.

Wat vinden jullie eigenlijk van de BMW i3 (Neue Klasse)?

BMW-Vision-Driving-Experience-Neue-Klasse-Coupe-Leak-1-1536x1027.jpg

Ik vind het met een Mitsubishi Magna uit de beginjaren van deze eeuw.

Zie in de homepage dat de 5 een grondige facelift krijgt…dat is vlotjes
Met mooiere materialen in het interieur en een schuifdakje op de optielijst (kan eenvoudig, wordt in landen buiten Europa ook gewoon geleverd…) is het gewoon een knappe auto.

En dan ook die verschrikkelijke achterkant bijschaven, en een normale Hofmeister-knik aub.

De idrive knop zal ook wel verdwijnen.

Een relatie van me heeft de nieuwe M5 in bestelling staan. Oei..

Ben wel nieuwsgierig naar ‘de neue klasse’. Wat ik tot nu toe zie lijkt op de aloude Carisma uit Born.

Heel eerlijk heb ik de oude ‘neue klasse’ de BMW 2000 nooit echt kunnen waarderen.
Onsamenhangend qua design. Een BMW moet in mijn ogen ronde koplampen hebben. Liefst 4…

Dit lijkt op een dame met een raar montuurtje…

IMG-0658.jpg

Heel eerlijk heb ik de oude ‘neue klasse’ de BMW 2000 nooit echt kunnen waarderen.
Onsamenhangend qua design. Een BMW moet in mijn ogen ronde koplampen hebben. Liefst 4…

IMG-0658.jpg
Ik vind de 2000 Tilux juist prachtig, nu als klassieker maar vroeger ook. Mijn opa had er één, dat was echt een hele dikke bolide in die tijd. En hoewel je dat nu niet meer zou zeggen, naast tijdgenoten als de Peugeot 404, Fiat 124/125, Opel Rekord B of Mercedes W114/115 zag ie er ook nog eens heel sportief uit.

Na de X7 is het allemaal bergafwaarts gegaan. Het lijkt wel alsof ze elke keer een lelijker en lelijker model op de markt wilde zetten, met de XM als toppunt van ostentatie.

x5, 8 serie, z4 en de huidige 3 zijn wat mij betreft nog de enige mooie modellen. En laat dat nog oude modellen zijn die ongetwijfeld binnenkort worden vervangen door iets lelijks.
En de 2-serie, met RWD en 6 in lijn gegarandeerd een toekomstige klassieker!
Maar ook die zal eerdaags wel het veld moeten ruimen en geen leuke opvolger meer krijgen.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Na de X7 is het allemaal bergafwaarts gegaan. Het lijkt wel alsof ze elke keer een lelijker en lelijker model op de markt wilde zetten, met de XM als toppunt van ostentatie.
Lelijker en lelijker... dat is aardig gelukt.

Op zich jammer, ik herinner me mijn eerste 3 serie nog, een E46. Ik was hartstikke trots. Nu, 20 jaar later, komt er een eind aan het BMW-tijdperk. Volgend jaar gaat de X5 eruit. Jammer, maar het is niet anders.

Een relatie van me heeft de nieuwe M5 in bestelling staan. Oei..

Ben wel nieuwsgierig naar ‘de neue klasse’. Wat ik tot nu toe zie lijkt op de aloude Carisma uit Born.

De Alte Neue Klasse was er ook met ronde koplampen en dan oogt 'ie een stuk beter. Al vind ik zelf de tweedeursversie ervan nog een tikje geslaagder.

bmw-1800-ti-sa-80.jpg

Wat een uitvoering..
Cognacbruin leer had ik i.c.m. de bruine buitenkleur niet gekozen, maar verder een hele dikke bak.

Wel een flink benzineverbruik zo te zien, nog slechts 230km met een 3/4 volle tank…

Mh91FgC.jpeg

Behoorlijk verschil met de E300e
1YzW64a.jpeg

Laatst bewerkt:
Ben nu in Mumbai en het aantal Mercedessen hier is bizar… alleen al bij de hotel parking staan een w214, w222, glc63 AMG coupé..

Glc’s en w213’s op elke straathoek. Geen enkele met schade! En de rest van de auto’s wel allemaal. Respect voor de ster.

Edit: ook 3x een Maybach GLS en 1x Maybach EQS gezien. Wist niet eens dat die laatste bestond. Van de ‘luxe’ auto’s is het duidelijk 70% Benz. Dan nog 20% bmw (g20 330Li, g30’s, nieuwste x5 en x7). 10% ‘rest’ (o.a. Audi).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan