Graag advies voor stationwagen max 30.000

De Jong

Net ingestapt
Wij zijn op zoek naar een jonge betrouwbare stationwagen

Max €30.000
Ruime achterbank ivm 3 tieners
Ruime kofferbak ivm rolstoel
Benzine

Hebben jullie advies over welke autos we het beste kunnen bekijken?
 
Peugeot 508, Volvo V90, Mazda 6, Volkswagen Passat, BMW 5 serie.

En een Skoda als het echt heel saai moet zijn ;-)

En inderdaad, je hebt toch wel iets meer wensen / criteria?
 
Laatst bewerkt:
We hebben verder niet echt veel wensen het is vooral dat alles er in moet passen ( 5 personen en een niet opvouwbare rolstoel ) en dat de auto een beetje betrouwbaar is. We rijden ongeveer 15.000 km per jaar. We hebben ook naar een hybride zitten kijken maar hebben daar totaal geen verstand van en neigen daardoor meer naar een benzine auto.
 
Als het niet opvouwbare rolstoel is zal ik eerder voor het mpv /multispace segment gaan dan een station. Hybride is heel interessant en dan met name de prius plus/ wagon. Maar das puur omdat die standaard automaat heeft en betrouwbare techniek aan boort heeft, maar met 15.000 km per jaar is de besparing minimaal
 
De grote wielen kunnen wel van mijn rolstoel af alleen het frame is niet inklapbaar. Een mpv is vaak te hoog om vanuit mijn rolstoel over te stappen naar de autostoel helaas vandaar een station
 
De grote wielen kunnen wel van mijn rolstoel af alleen het frame is niet inklapbaar. Een mpv is vaak te hoog om vanuit mijn rolstoel over te stappen naar de autostoel helaas vandaar een station
Dan is idd een mpv niet handig, een multi space kan wellicht qua confort niet aan een station tippen.
 
Dankjewel hier gaan we eens naar kijken?
Bekijk dan zeker ook de Superb van Skoda. Iets minder frivool qua vormgeving, maar ook enorm ruim

Er staan er voor je budget tot € 30.000 best wel een aantal te koop, zoals deze bijvoorbeeld:

 
Hybride wordt erg duur. De korting van de wegenbelasting gaat binnenkort af. Ik zou i.p.v. alle adviezen hier gewoon eens 1 of meerdere zaterdagen wat autobedrijven aflopen die verschillende modellen hebben staan. We kunnen hier wel alle merken en types opnoemen, maar voor 30.000 euro is heel wat te koop en zelf je erin verdiepen maakt dat je een betere keus zal maken.
Ik ben onlangs van een Mazda6 stationwagen naar een BMW5 stationwagen overgestapt en dat is een wereld van verschil. Beide types worden hierboven ook genoemd, maar kan je echt niet vergelijken.
 
Hybride wordt erg duur. De korting van de wegenbelasting gaat binnenkort af. Ik zou i.p.v. alle adviezen hier gewoon eens 1 of meerdere zaterdagen wat autobedrijven aflopen die verschillende modellen hebben staan. We kunnen hier wel alle merken en types opnoemen, maar voor 30.000 euro is heel wat te koop en zelf je erin verdiepen maakt dat je een betere keus zal maken.
Ik ben onlangs van een Mazda6 stationwagen naar een BMW5 stationwagen overgestapt en dat is een wereld van verschil. Beide types worden hierboven ook genoemd, maar kan je echt niet vergelijken.
Hybride wordt niet duur, dat zijn de plugin hybrides
 
Bekijk dan zeker ook de Superb van Skoda. Iets minder frivool qua vormgeving, maar ook enorm ruim

Er staan er voor je budget tot € 30.000 best wel een aantal te koop, zoals deze bijvoorbeeld:


Prima voorstel maar je voorbeeld zelf is een schadeauto ( linksachter )
 
Ik zou een station nemen met zolang mogelijke garantie. Toyota Corolla station tot 10 jaar garantie. Kia Ceed station 7 jaar. Alles wat maar 2 jaar garantie geeft lekker weg bij blijven.
 
Prima voorstel maar je voorbeeld zelf is een schadeauto ( linksachter )
Dat was me niet opgevallen. Hieronder een vergelijkbaar exemplaar (andere kleur, iets ouder), zonder schade:


Bijkomend voordeel: aanzienlijk lagere vraagprijs.
 
Hybride wordt erg duur. De korting van de wegenbelasting gaat binnenkort af. Ik zou i.p.v. alle adviezen hier gewoon eens 1 of meerdere zaterdagen wat autobedrijven aflopen die verschillende modellen hebben staan. We kunnen hier wel alle merken en types opnoemen, maar voor 30.000 euro is heel wat te koop en zelf je erin verdiepen maakt dat je een betere keus zal maken.
Ik ben onlangs van een Mazda6 stationwagen naar een BMW5 stationwagen overgestapt en dat is een wereld van verschil. Beide types worden hierboven ook genoemd, maar kan je echt niet vergelijken.
Mooie stap gemaakt! Hier nog een tevreden 2019 Mazda 6 rijder, BMW 5 lag buiten mn budget (prive aanschaf), maar ik blijf dromen ;-) Ik geloof direct dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn, wel zijn het beide in mijn ogen auto's voor de liefhebber. Zou het voor mezelf nooit kunnen verkroppen om 30k stuk te slaan op een Skoda, hoe degelijk ook. Zit weinig emotie aan voor mij.

Gezien de minimale eisen van de topicstarter heb ik niet het vermoeden dat het een liefhebber betreft. Dan is een Skoda of de inmiddels ook al genoemde Toyota Corolla echt dikke prima. Wil ook nog een Renault Talisman benoemen, voor 30k rijdt je in de allerdikste Initale Paris uitvoeringen. Zijn ook ontzettend betrouwbaar gebleken in vele testen en qua ruimte kom je sowieso niks tekort.
 
Ik zou een station nemen met zolang mogelijke garantie. Toyota Corolla station tot 10 jaar garantie. Kia Ceed station 7 jaar. Alles wat maar 2 jaar garantie geeft lekker weg bij blijven.
Kia tegenwoordig ook 10 jaar (tot 150.000 km).

Voor dit geld kun je een gloednieuwe Octavia halen, dan heb je de minste zorgen lijkt me.
Als tweedehands geen probleem is, dan zou een Superb natuurlijk nog beter zijn, want nog meer ruimte.
 
Mooie stap gemaakt! Hier nog een tevreden 2019 Mazda 6 rijder, BMW 5 lag buiten mn budget (prive aanschaf), maar ik blijf dromen ;-) Ik geloof direct dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn, wel zijn het beide in mijn ogen auto's voor de liefhebber. Zou het voor mezelf nooit kunnen verkroppen om 30k stuk te slaan op een Skoda, hoe degelijk ook. Zit weinig emotie aan voor mij.

Gezien de minimale eisen van de topicstarter heb ik niet het vermoeden dat het een liefhebber betreft. Dan is een Skoda of de inmiddels ook al genoemde Toyota Corolla echt dikke prima. Wil ook nog een Renault Talisman benoemen, voor 30k rijdt je in de allerdikste Initale Paris uitvoeringen. Zijn ook ontzettend betrouwbaar gebleken in vele testen en qua ruimte kom je sowieso niks tekort.

Dank je! Dit is mijn eerste auto van een ander merk dan Mazda in ongeveer 25 jaar. De reden van de overstap was meer ruimte op de achterbank en de motoren. In principe zou ik weer een Mazda6 gekocht hebben, maar na jaren getunede dieselmotoren gereden te hebben, viel de benzine versie van de Mazda6 wat tegen. Je komt er prima mee vooruit en de motor reageert best soepel, maar het was het voor mij net niet. Stationwagens zijn lastig nog te krijgen, maar een 2e hands BMW 520 m-sport uitvoering van 4,5 jaar oud paste net (eigenlijk net niet :)) in het budget. Staat wel al 135.000km op de teller, maar alles ziet en voelt als nieuw.

Wat betreft de topicstarter heb je denk ik helemaal gelijk. Elke betaalbare auto met voldoende ruimte is in zijn geval denk ik wel goed. Vandaar mijn advies ook om vooral zelf in de showroom te gaan kijken.
 
Kia tegenwoordig ook 10 jaar (tot 150.000 km).

Voor dit geld kun je een gloednieuwe Octavia halen, dan heb je de minste zorgen lijkt me.
Als tweedehands geen probleem is, dan zou een Superb natuurlijk nog beter zijn, want nog meer ruimte.
Een auto haal je niet een auto koop je. Maar dan moet het ontbreken van kleur wel je ding zijn.
 
Kijk eens naar een Toyota Prius Wagon, 3 volwaardige en verstelbare stoelen op de 2e zitrij en met de 3e zitrij neergeklapt, of desnoods gedemonteerd, meer dan voldoende bagageruimte. Zeer betrouwbare techniek, gemiddeld 1:19 zonder moeite. Hier heb je de komende jaren een prima keuze aan.
 
Kijk eens naar een Toyota Prius Wagon, 3 volwaardige en verstelbare stoelen op de 2e zitrij en met de 3e zitrij neergeklapt, of desnoods gedemonteerd, meer dan voldoende bagageruimte. Zeer betrouwbare techniek, gemiddeld 1:19 zonder moeite. Hier heb je de komende jaren een prima keuze aan.
Waarom zou je met dit budget zo'n oude auto kopen.
 
Waarom is de Dacia Jogger hier nog niet genoemd? Enorm ruim en nieuw nog ruim binnen budget te verkrijgen.
 
Terug
Bovenaan