Foto's uit de oude doos

Exacte datum is niet bekend en eigenlijk is het wagenpark nog niet zo heel bijzonder, maar het is wel een heerlijke kleurenfoto in een zomers Assen.

53959690940_2d727e5355_h.jpg

Hier een foto van de trambrug waar Pjotr het hierboven al over had. De foto zou van rond 1965 moeten zijn.
53958362107_23e1aea9a6_h.jpg

Zal ik er nog maar ééntje doen dan?

Een foto uit 1974; de Meuta bestaat nog steeds, maar wel op een andere locatie. Het gebouw met de glazen pui op de achtergrond is de pas voltooide V&D. Er omheen wordt een overdekt winkelcentrum gebouwd, heel wat bijzonders in die tijd.

Qua auto's staat er voor die tijd niet echt wat bijzonders, maar ik vind het wel een mooie kleurenfoto.

54091503199_a217518198_b.jpg

Een paar jaar later, in de winter van 1979, werd het winkelcentrum grotendeels door brand verwoest. De glazen pui van de V&D is hier duidelijk te zien.

54091204816_bee199148e_b.jpg

Mooi zeg, de sneeuwkettingen om de achterwielen van die brandweerwagen. Heerlijk ouderwets in tegenstelling tot de automatische van tegenwoordig... Plaatje daarboven is ook mooi, straalt een ontspannen 'simpelheid' uit.

En in de jaren 70 en 80 eindigden veel van die kevers in de autocross.
Dan had er nog wel een dakje op moeten zitten. Of alleen het chassis werd gebruikt om er een sprintkever van te maken.

Op de achtergrond trouwens een zeldzame Scaldia Moskvitch en een dito Ford Anglia Torino.

Dan had er nog wel een dakje op moeten zitten. Of alleen het chassis werd gebruikt om er een sprintkever van te maken.

Op de achtergrond trouwens een zeldzame Scaldia Moskvitch en een dito Ford Anglia Torino.
Ik bedoelde eigenlijk oude kevers die al wat te oud werden.

Dacht ik ook aan, eventueel een 2300 coupe, maar dat rooster achter het voorwiel klopt net niet. Een 404 zie ik er zeker niet in, daarbij is het wiel kleiner in verhouding tot het spatbord.
De foto vertekent misschien wat (bijvoorbeeld doordat de wielen naar links zijn gestuurd) maar het is echt een 404, geen enkele twijfel mogelijk. Dat achter het voorwiel zal wel een sticker zijn. Verder kloppen alle details.

Lijkt mij iets te veel sharknose hebben voor een 404... Een 404 heeft een behoorlijk haaks staand front.
De koplampen staan loodrecht maar het plaatwerk daaronder helt zeker wel naar voren. Dat is op de foto ook te zien, en ook dat de koplamp iets uitstulpt wat bij de Fiat 1800/2300 niet het geval is. Bovendien kwam dat model niet meer voor in het straatbeeld van 1979/1980 en nog een belangrijk verschil: die heeft tochtruitjes in de voorportieren die de 404 niet heeft en op de foto ook niet aanwezig zijn. En let ook eens op de dorpelstrip: die stopt bij de Fiat iets voor de spatbordrand, bij de 404 loopt hij door. Dat laatste is ook duidelijk op de foto te zien.

Zou die "lada"station een fiat kunnen zijn? Nooit geweten dat volgens mij de 125 er ook in station was.

Mooi!! Een vroege Renault 20/30 met die leuke deurklinken. En wat was die VW 411 ( of 412?) toch een hopeloos ouderwets ding.

Mooi!! Een vroege Renault 20/30 met die leuke deurklinken. En wat was die VW 411 ( of 412?) toch een hopeloos ouderwets ding.
Goede foto weer. (y)
Het lijkt mij een Renault 20.
Bij de 30 loopt de achterbumper verder de hoek om en zit er een zwarte kunststof strip in de bumpers.
En als ik het goed zie heeft deze 3-bout velgen van de vroege 20 i.p.v. 4 bij de 30.

Die Volkswagen K70 bij de man die net de achterklep opend is ook een zeldzaamheid.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan