Ja, ik dacht ook dat dit veel duurder zou zijn, maar het was echt niet meer. Die ketting zelf is niet zo duur, maar het is veel werk om te vervangen. De hoeveelheid werk verschilt per auto, dat maakt enorm uit in de prijs. Ik zou zelf een auto niet vervangen omdat er een nieuwe distributie op moet, dat behoort tot het standaardonderhoud. Heb je al geïnformeerd wat het kost om de i20 te laten repareren? Kon nog wel eens meevallen. Een andere auto kopen kost je ook altijd geld, je. betaalt toch de winstmarge van de garage.
Hm ja ik kan mijn garage nog eens vragen naar de kosten. Alleen omdat mijn garage altijd erg meedenkend is, en omdat zij het advies gaven om in te ruilen, vertrouwde ik gewoon op dat advies zonder verder te vragen naar de kosten zeg maar. Ik dacht ergens online +/- 1000 eu te hebben gelezen
Die €850 voor die riem voelt gewoon niet lekker, omdat ie al had gemoeten volgens voorschrift. Dus je koopt een auto, en moet dan bijbetalen voor onderhoud wat volgens voorschrift al plaatsgevonden had moeten zijn. Maar al met al wel een fijne auto, zo'n Fiesta.
En de kosten: bij mijn Golf is een distributieriem vervangen ook weinig werk, dus vrij betaalbaar. Bij zo'n 1.0 Ecoboost moet het hele blok open, want daar loopt ie in het blok. Toch wel een dagje werk. Dat zijn de kosten. Want aan onderdelen ben je niet meer dan een paar tientjes kwijt.
Ja ik snap wat je bedoelt met die riem. Ik verkoop ook mijn auto ivm een distributieketting, dus voelt misschien ook beetje tegenstrijdig om een auto aan te schaffen waarbij ongeveer hetzelfde klusje moet gebeuren.
Maar ik ben er wel achter dat eigenlijk alles uit je eigen zak komt, waar je ook komt haha. Dus in die zin niet verrassend.
Hoewel, op de valreep nog hier snel langs geweest:
https://www.autowereld.nl/renault/clio/0-9-tce-limited-40138981/details.html
Ook een aardige kanshebber
In april dit jaar nog een kleine beurt gehad, APK loopt tot +/- februari 2025. Hij wilde wel een nieuwe APK geven als ik dit nog wilde.
Indien ik garantie wilde kopen, gaat dit via Autotrust. Prijzen vielen mij nog mee: 6 mnd 241,- eu, 12 mnd 354 eu,- en 24 mnd 909,-.Voorwaarden van Autotrust echter nog niet gelezne
Verder, wilde hij wel verschillende slijtage-onderdelen langslopen zoals schijven en banden, zodat we een inschatting kunnen maken wanneer ze aan vervanging toe zijn. Belt mij hier morgen over. De andere partijen wilden dit ook wel voor mij doen, maar het leek erop dat ze dit pas gaan doen wanneer je instemt met koop.
Keerzijde van deze is wel: meer schade (tweemaal schade aan lak waarschijnlijk door vogelpoep en een deuk achter). + Op zwart zie je viezigheid redelijk snel. En van wat ik heb gezien, is de auto niet bij een Renaultdealer onderhouden. Garage is ook zo'n universele garage. Is denk ik geen wereldramp, maar ergens voelt een Renault-dealer 'veiliger' ivm soms voorkomend probleem met de ketting.
Nog niet kunnen rijden doordat ik snel weg moest, maar gelukkig is dit meer om de hoek (+/- 15 min) en kan ik deze week nog langs. De andere auto's zijn ongeveer 45 min. rijden