Hulp gevraagd met filteren

Lei 4253624

Wegverkenner
Hoi allemaal,

Na eerdere hulp van jullie waar ik erg dankbaar voor ben, zou ik graag nog een keer een hulpvraag willen stellen. Obv online inlezen, dit forum en eerdere hulp, heb ik een redelijk beeld van betrouwbare auto's in het b-segment en waar op te letten bv genoeg pk's e.d. Dus met deze informatie ben ik vandaag online gaan speuren. Ik wil niet de 100e zijn die dezelfde vragen stelt. Ik besef dat ik dit toch tot op zekere hoogte doe. Maar ik heb dus al een selectie gemaakt, en graag wil ik jullie vragen om mee te kijken zodat ik nog verder kan filteren. En mogelijk obv wat afvalt en overblijft, mijn zoekcriteria weer bij te stellen. En ook nog een aantal algemene vragen.

Belangrijke informatie
- ik woon in Nijmegen, dus zoek een auto in en omstreken
- ik reed in een Hyundai i20 (2012). Deze hoop ik nog in te kunnen wisselen (distributieriem is versleten m.a.w. uitgerekt en versnellingsbak recentelijk vervangen)
- hoofdzakelijk 208 km woon-werkverkeer per week. Daarnaast dagjes weg etc. Misschien ook wel eens naar Frankrijk of Duitsland.
- belangrijkste vind ik een airco, maar merk dat ik ook aan het kijken ben naar iets 'meer' dan de vorige auto, dus bv nu wel cruise control. Sinds we een auto hebben, gebruiken we het toch steeds meer
- ik ben 1.58m, mijn vriend is dan weer 1.80
- max 10.000 euro (liever minder uiteraard)

Tot welk lijstje ik al ben gekomen:
- Toyota Yaris 1.3 (2e gen/2010+, wel relatief duur omdat het zo gewild is)
- Ford Fiesta (min. 1.25, maar wat is dan verschil met 1.0 en ecoboost. Wat is 'beter'? En bij ANWB zie ik wel dat er veel euvels bekend zijn bij de wegenwacht, hierdoor ben ik ook toch ergens terughoudend. Terwijl heel veel mensen online lovend zijn over de Fiesta)
- Renault Clio 3e of 4e generatie (de 90 tce schijnt populair te zijn, waarom? En merk toch ook wel bevooroordeeld te zijn richting Franse merken)
- Kia Rio
- Hyundai i20 (doordat ik nu ook een i20 moet inruilen, merk ik ook ergens terughoudendheid om weer een i20 aan te schaffen ondanks tot nu echt positieve ervaringen. Komt ook tot de volgende vraag, ook al weet ik dat er geen eenduidige antwoord is: distributieketting of riem? Hier lees ik toch verschillende verhalen over).

Mijn zoektocht tot nu toe:
- Ford Fiesta 1.25
1/ klik
2/ klik

- Ford Fiesta 1.0 ecoboost
1/ klik
2/ klik

- Kia Rio 1.2 CVVT
1/ klik
2/ klik

- Toyota 1.3 VVT-i aspiration
1/ klik
Nieuw toegevoegd:
2/ klik
3/

Toyota 1.3 VVT-i Now
2/ klik

- Toyota Yaris 1.0 VVT-i Business Plus
1/ klik

- Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Aspiration (in deze prijscategorie twijfels over hybrid en automaat)
1/ klik
Nieuw toegevoegd:
2/
3/

- Renault Clio 0,90Tce
1/ klik
2/ klik

- Hyundai i20 1.2 HP i-Motion
1/ klik

Nog extra tegengekomen:
- Fiat Punto Evo 1.4
1/ klik

- Toyota Auris 1.8 full hybrid dynamic (mogelijk te groot voor mij, en in deze prijscategorie twijfels over hybrid en automaat)
1/ klik

Iedereen alvast bedankt! Mogelijk ben ik wat trager in reageren omdat morgen weer gewoon een werkdag is.

Laatst bewerkt:
Een klein motortje met turbo rijdt het lekkerst omdat die best wat koppel hebben bij wat minder toeren. De Fiesta 1.0 EcoBoost en Renault Clio 0.9 Tce zijn zulke auto’s. Dat motorprincipe is echter wel iets gevoeliger qua onderhoud. Het is iets complexer en er kan dus meer stuk.
Een hybride Toyota Yaris is ook complex maar Toyota is onwijs goed in het bouwen van auto’s dus qua betrouwbaarheid is dat wel een goede keuze. Ik denk ook dat een Yaris iets fijner zit dan een Fiesta, als je niet zo groot bent. Voor mijn gevoel zit je in een Yaris iets meer recht op.

Een klein motortje met turbo rijdt het lekkerst omdat die best wat koppel hebben bij wat minder toeren. De Fiesta 1.0 EcoBoost en Renault Clio 0.9 Tce zijn zulke auto’s. Dat motorprincipe is echter wel iets gevoeliger qua onderhoud. Het is iets complexer en er kan dus meer stuk.
Een hybride Toyota Yaris is ook complex maar Toyota is onwijs goed in het bouwen van auto’s dus qua betrouwbaarheid is dat wel een goede keuze. Ik denk ook dat een Yaris iets fijner zit dan een Fiesta, als je niet zo groot bent. Voor mijn gevoel zit je in een Yaris iets meer recht op.
Voor een meer autoliefhebber om maar zo te zeggen is zo'n turbo dus leuk en interessant. Voor mijn 'alledaags' (saai haha) gebruik, is het dus niet zo'n must.

Ik heb ooit in een Yaris gereden op vakantie, en vond het idd wel lekker zitten. Ik kon iets prettiger bij de pedalen komen zeg maar (ook tov mijn eigen auto haha).
Dus dan nog een keus maken in wel of geen hybride Yaris en zo niet, maakt verschil tussen 1.0 en 1.3 nog heel veel uit voor mijn type gebruik?

Een Yaris 1.3 met 6 versnellingen rijdt wel fijner dan de 1.0 op de snelweg, zeker bij 130 km/u! Een hybride Yaris is vooral zuiniger binnen de bebouwde kom en in start/stop verkeer, zeker als je behoorlijk wat kilometers maakt meer geschikt!

Laatst bewerkt:
Leuk lijstje.

Dat bij de Clio de 90 TCe motor erg populair is heeft een aantal redenen.

De motor past goed bij de auto qua prestaties, meer is echt niet nodig. De motor staat bekend als degelijk en betrouwbaar.
Heeft niet snel last van vervuiling door de indirecte injectie.
En is goedkoop te onderhouden.
En de motor heeft een distributieketting , die meestal heel lang mee gaat.

Belangrijk is om ook om te gaan rijden met de auto's.
Dan merk je dat er best veel verschillen zijn.

Probeer bij de Clio 4 een fase 2 te krijgen die kwam in de loop van 2016, dan heb je mooiere materialen, een betere afwerking, en minder windgeruis. De getoonde rode is een fase 2, de grijze Clio uit 2015 is een fase 1.

De Clio 5 die in 2019 kwam is weer een stap vooruit maar ook duurder.

De Fiat Punto vind ik ook leuk. In deze prijsklasse kun je ook kijken naar het laatste model Nissan Micra.

Een Toyota Yaris zou ik altijd kiezen met 1.3 of 1.5 hybride motor. We hebben een nieuw gekochte Toyota Aygo met deze 1.0 gehad. Wat vervelend is dat de 1.0 motor erg weinig trekkracht heeft bij lage toeren, dus je moet veel schakelen, heel veel lawaai maakt, en rauw klinkt. De Yaris is nog zwaarder dan de Aygo.

Laatst bewerkt:
Clio tce 90 (bouwjaar 2018) hebben wij nu 5 jaar. Fijne auto, geen problemen. Het is geen heel stille auto en windgeruis speelt nog steeds een aardige rol.

Motortje heeft verder een beetje toeren nodig (2000+) om mooi te lopen, dus negeer de schakel indicator.

Eens met ak2 over de Yaris. 1.0 is beperkt, al zijn de versnellingsbak verhoudingen anders dan bij de Aygo waardoor het verschil niet groot is in prestaties. Ik zou echter, hoewel deze ook zeker niet uitblinkt in kracht bij lage toeren, altijd de 1.3 kiezen vanwege 6 bak en dus lager toerental.

Ik denk wel dat je meer keuze hebt in Clio en aanmerkelijk jonger kunt kopen voor hetzelfde geld.

De Punto rijdt (ook?) op CNG. Daar zou ik me wel wat in verdiepen voor ik zo'n auto kocht.

Een Yaris 1.3 met 6 versnellingen rijdt wel fijner dan de 1.0 op de snelweg, zeker bij 130 km/u! Een hybride Yaris is vooral zuiniger binnen de bebouwde kom en in start/stop verkeer, zeker als je behoorlijk wat kilometers maakt meer geschikt!

Clio tce 90 (bouwjaar 2018) hebben wij nu 5 jaar. Fijne auto, geen problemen. Het is geen heel stille auto en windgeruis speelt nog steeds een aardige rol.

Motortje heeft verder een beetje toeren nodig (2000+) om mooi te lopen, dus negeer de schakel indicator.

Eens met ak2 over de Yaris. 1.0 is beperkt, al zijn de versnellingsbak verhoudingen anders dan bij de Aygo waardoor het verschil niet groot is in prestaties. Ik zou echter, hoewel deze ook zeker niet uitblinkt in kracht bij lage toeren, altijd de 1.3 kiezen vanwege 6 bak en dus lager toerental.

Ik denk wel dat je meer keuze hebt in Clio en aanmerkelijk jonger kunt kopen voor hetzelfde geld.

Volgens mij hebben beide 1.3 Yarissen in mijn lijstje 5 versnellingen. Die in het rood sowieso, die in het zwart kan ik niet zo goed zien op de foto's. Is 1.3 met 5 versnellingen nog steeds interessant?

De Punto rijdt (ook?) op CNG. Daar zou ik me wel wat in verdiepen voor ik zo'n auto kocht.

Oh dat van CNG had ik nog niet gezien, dan valt die af. Dankjewel!

Tot slot, ik vond een Toyota Yaris Hybrid altijd wel interessant. Maar is dit ook een goede aankoop onder de 10.000 eur? Aangezien alle andere auto's in het lijstje ook onder ongeveer dezelfde prijs vallen. Ik had verwacht dat een Hybrid dan echt wel duurder is, of wanneer goedkoper maar dan een slechtere deal?

In een artikel van Autoweek over Toyota Yaris 2011-2020 staat het volgende

"Heb je keuze, vermijd dan de goedkopere Access en Comfort-uitvoeringen en neem de luxere Dynamic- en Executive-versies die royaal in de spullen zitten. De hybride is zeker in de stad zuinig, maar rijd je veel op de snelweg, dan ben je beter af met bijvoorbeeld de 1.3 motor of de 1.4 D4D. De hybride is op hogere snelheden duidelijk minder zuinig en je hoort de motor zeer nadrukkelijk."

Ik heb nu 1x Toyota Yaris Aspiration in mijn lijstje en 1x Toyota Now. Onder welke uitvoeringen vallen deze? Dit kan ik niet zo snel online vinden.

Sla ook de Suzuki Baleno of Suzuki Swift niet over.
Bij de uitvoering, ook van de Yaris, moet je gewoon kijken wat er op zit. De luxere uitvoeringen hebben bijvoorbeeld cruise control, knopjes op het stuur, lederen bekleding van het stuur. Dat soort dingen.

Voorbeeldje van een Swift:

Laatst bewerkt:
Sla ook de Suzuki Baleno of Suzuki Swift niet over.
Bij de uitvoering, ook van de Yaris, moet je gewoon kijken wat er op zit. De luxere uitvoeringen hebben bijvoorbeeld cruise control, knopjes op het stuur, lederen bekleding van het stuur. Dat soort dingen.

Voorbeeldje van een Swift:

Zo'n Baleno is een beetje een outsider die je niet kent of over het hoofd ziet. Op zich leuk aanbod als je het net wat ruimer zoekt dan het B-segment. En wat mij opvalt: je koopt 2 of 3 jaar jonger voor hetzelfde geld. Zie nu in je kliks veel aanbod uit 2012 - 2014. Dat zijn auto's die amper jonger zijn dan je Hyundai en ook alweer 10+ jaar oud zijn.

Ga je op zoek naar een leuke Baleno van ± 10.000 euro, dan kom je uit rond 2016 - 2017. Alleen je moet er misschien wel even wat verder voor rijden (vind er geen in de buurt van Apeldoorn - Veenendaal)

Bij een grote occassionhandelaar (niet alle forummers even enthousiast over, zelf wel positieve ervaring mee)

Of deze bij een universele garage:

Of deze bij een Suzuki-dealer:

Hele selectie hier:

@Lei de 2e generatie yaris was er al ver voor 2010. De baleno is er ook met een 3 cilinder turbo en naast de laatste generatie micra is ook de ena laatste generatie micra een aanrader

Ik zal vandaag even kijken naar de Baleno. Bedankt voor het meedenken. Ik woon wel in Nijmegen, dus Zaandam wordt helaas wat te ver!

Als ie echt interessant is, en je hebt het model in de buurt al eens kunnen bekijken, kan je altijd bellen en misschien zelfs de trein pakken en de auto dan gelijk meenemen.
Ik kocht mijn auto ook 180km van huis. Moest zelfs een keer terug voor een garantiedingetje, maar heb er toen direct een dagje uit van gemaakt.

Er zijn inderdaad niet zoveel Baleno's in de buurt. Ik zie ook wel dat ze weinig extra's hebben zoals ik noem maar wat parkeersensoren.

Op het moment heb ik even de Yarissen onder de loep genomen. 2 vd 3 1.3 zijn denk ik geïmporteerd, dus die laat ik achterwege. Dus blijft vooralsnog deze over: https://www.autowereld.nl/toyota/ya...0-dkm-nap-5-deurs-zwart-39207601/details.html
Ik zie dat dit een heel klein bedrijfje is in een dorp. En het is ook aan iemands huis. Ik merk dat ik sneller geneigd ben om naar grote zaken te kijken en dat het 'zekerder' voelt. Maar misschien zit ik er juist naast. Wat zijn jullie ervaringen en meningen over zulke kleine bedrijven? wel doen of juist ver vandaan blijven?

Ik koop 2e hands meestal direct van particulieren. Daar heb ik meer vertrouwen in dan geïmporteerd spul van een handelaar. Bovendien weet je wat voor soort persoon de eigenaar is en de eigenaar kan veel meer vertellen over de auto. Ook durven de meeste particulieren geen probleemauto op marktplaats te zetten, omdat ze geen gedonder aan de deur willen hebben. Plus het scheelt flink wat euro's.

Op Google Maps kun je overigens reviews zien van zo'n bedrijf.

Het bedrijf ken ik niet. Bij een lokaal bedrijf is het belangrijk om te weten, hoe ze bekend staan.

Voordeel van een wat groter bedrijf is die aangesloten is bij de Bovag, en/of aangesloten is bij een keten zoals Vakgarage, Bosch Car Service etc.
Dat dit toch meer zekerheid geeft, zeker als je minder verstand van auto's hebt.

Kijk ook wat er te koop staat bij lokaal goed aangeschreven bedrijven met een eigen werkplaats. Daar kun je ook prima slagen voor een nette en goede B segment auto.
Maak altijd een uitgebreide proefrit om te kijken of de auto goed bij je past.

De getoonde Toyota ziet er op het eerste gezicht netjes uit, maar is ook al 12 jaar oud. In de prijsklasse waar in je zoekt kun je ook een stuk jongere auto's vinden.

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie aanvulling. Blijf particulier toch spannend vinden. Het bedrijf staat op Google wel goed aangeschreven maar wel weinig recensies.

Ik ben nu dit tegen gekomen met minder km en ietsjes jonger en bij een dealer. Ga woensdag langs.

Iemand nog tips waar op te letten of te vragen? Bekende euvels of mankementen?
En nog tips waar ik over kan onderhandelen en qua prijs wat schatten jullie in? Wil met wat kennis/"munitie" het proberen haha

Verder ga ik nog even rond zoeken naar Ford Fiesta, Clio 0.9 tce en Kia Rio

Laatst bewerkt:
Ik zie een frans onderhoudsboekje, en de auto is in 2016 geïmporteerd. Mogelijk kan de dealer meer vertellen over de historie. Of zie je dat in het boekje.

Een import auto kan bij inruil een (iets) lagere waarde hebben.
De Toyota Yaris heeft een goede reputatie op betrouwbaarheid, dat weten alleen meer mensen, en zie je dan ook terug in de prijs.

Belangrijk ga met de verschillende kandidaten rijden.

Succes.

Ik zie een frans onderhoudsboekje, en de auto is in 2016 geïmporteerd. Mogelijk kan de dealer meer vertellen over de historie. Of zie je dat in het boekje.

Een import auto kan bij inruil een (iets) lagere waarde hebben.
De Toyota Yaris heeft een goede reputatie op betrouwbaarheid, dat weten alleen meer mensen, en zie je dan ook terug in de prijs.

Belangrijk ga met de verschillende kandidaten rijden.

Succes.
Oh stom, ik had deze auto inderdaad nog niet door de RDW kentekencheck gedaan. Er staat ook NAP logo maar is dus niet waar. Probeer zelf kentekencheck ook altijd te doen. Dank! Ben toch nog ook terughoudend richting import auto's, in ieder geval stof om over te praten. Maar misschien bij zo'n dealer iets minder spannend dat het import is.

• Leuk
Waarderingen: ak2
Vandaag ben ik bij drie auto's langs geweest.
Deze Kia Rio. Hij reed lekker. Maar toch wel echt 'versleten' auto. Veel krasjes aan de buitenkant, lederen stoelen met slijtage, binnendeur met beschadigen e.d. Dat deze 2000,- minder is dan bv Toyota Yaris, vind ik niet opwegen met de slijtage. Bovendien waren ze daar heel druk, waren nog 4 anderen naast mij. Dus ik kon niet rustig praten en vragen stellen. Is eigenlijk een garage die ook occasions verkoopt en maar een man die ons te woord kon staan.

Vervolgens heb ik twee keer een Toyota Yaris gereden.;
Deze Yaris 1.3 Dynamic, 2015 124547 km. Zag er allemaal verder netjes uit. Zit nog 1 jaar fabrieksgarantie op, ook 1 jaar BOVAG, krijg nog een grote beurt en nieuwe APK. Toyota dealer, dus in die zin betrouwbare verkoper lijkt mij. Ze geven aan dat de prijs niet verder onderhandelbaar is. Iemand nog ideeën hoe ik toch wel nog kan onderhandelen in prijs of juist in extra's? Ik kan niet meer zoveel verzinnen aangezien al grote beurt + apk geven. Een troef die ik sowieso nog heb is om een auto in te ruilen.
1. Een puntje is dat achter de bumper ietsjes los zit? Verkoper dacht dat het haakje niet meer goed was. Hij drukte 'm dicht en iets later ging die weer los. Hij zou er naar laten kijken. Wat denken jullie?
5hnlcmQ.jpg

2.Achterdeuren hebben wat schade, verkoper geeft aan dat het komt door muren van een garage.

3. En tot slot, onder motorkap zie ik wel wat roest. Kan dat wel of geen kwaad? Als ik dit vergelijk met de andere Toyota Yaris die ik heb bekeken, heeft die veel minder roest.
qyHOtDw.jpg

4zYb731.jpg

Versus de motorkap vd andere Toyota Yaris:
drgdXBR.jpg

2ix9xjI.jpg

Deze Toyota Yaris, 2016, 117.378 km wordt door een man verkocht die zijn garage naast zijn huis heeft. Beetje no-nonsense persoon. Hij doet niet aan garantie, vindt die onzin. Als er iets is, dan kom je gewoon en dan komen we er wel uit. Bv prijs verdelen. Ik heb er alleen niet in kunnen rijden ivm regen, vond hij vervelend want dan moest die weer gewassen worden. Het kon pas als ik echt interesseert was, ik gaf aan dat ik dit wel ben maar dat ik twijfel tussen deze en de andere Yaris. Hij gaf aan dat de auto zeker goed rijdt, anders zou die 'm niet verkopen. En anders koopt die 'm wel terug als het anders blijkt.
1. achterlicht is stukje van af. Dit had hij zelf niet gezien, wat ik wel opvallend vind
2. hij had verder geen idee over de verschillende uitvoeringen, wat het uitmaakt zeg maar. Hier kwam ik op omdat in de advertentie staat dat het een Dynamic is, maar op een papiertje in onderhoudsboekje staat Lounge. Lounge is van juli 2014 tot juli 2015 en Dynamic van juli 2014 tot november 2016. De auto komt uit 2016, dus dan verwacht je Dynamic. Maar aantal onderdelen die in CarBase vergelijker staan die de Dynamic zou moeten hebben, heeft deze auto niet. Zoals startknop, althans als ik op de foto's van de advertentie kijk. Ik heb het zelf niet gezien toen ik er was. Wat denken jullie?
3. doordat hij deze dingen niet zag/weet, merk ik ook wel wat voorzichtiger te zijn, ondanks dat hij soort van no-nonsense. Het kan twee kanten op gaan of zo.
4. Hij heeft geen rijklaarkosten, maar als ik nog grote beurt wil en apk, zei hij dat hij nog eventjes moest rekenen hoe duur dat dan zou zijn.

Wat zijn jullie adviezen? ook al begrijp ik dat ik altijd zelf de keus moet maken, maar ik spar graag.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel weer de types getroffen :) Auto’s verkopen gaat soms echt te makkelijk lijkt het…
Ik kan de foto’s helaas niet zien.
Vind je de tweede verder wel goed en ook voor die prijs? Die bumper moeten ze gewoon netjes vastzetten lijkt me. Heb het bij een oudere Yaris ook gezien, na een klein tikje kan ie uit de haakjes schieten waarbij er misschien eentje verbuigt.

Niet kunnen proefrijden omdat het regent? o_O
Haha ja... zou veel werk zijn om dan wéér schoon te maken.

Je hebt wel weer de types getroffen :) Auto’s verkopen gaat soms echt te makkelijk lijkt het…
Ik kan de foto’s helaas niet zien.
Vind je de tweede verder wel goed en ook voor die prijs? Die bumper moeten ze gewoon netjes vastzetten lijkt me. Heb het bij een oudere Yaris ook gezien, na een klein tikje kan ie uit de haakjes schieten waarbij er misschien eentje verbuigt.
Bedoel je met de tweede die bij de 'gekke' garageverkoper of die bij de Toyota dealer? En vervelend dat je de foto's niet kan zien. Even kijken of ik ze anders kan uploaden

Ik zou bij die laatste geen auto kopen, niet kunnen proefrijden omdat het regent, geen garantie want we komen er wel uit. Jaja ik vertrouw dat niet.
De andere Yaris heeft inderdaad wel wat roest, naar niet ernstig en komt denk ik door het bijvullen van de ruitenwisservloeistof.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Volt
Ik zou bij die laatste geen auto kopen, niet kunnen proefrijden omdat het regent, geen garantie want we komen er wel uit. Jaja ok vertrouw dat niet.
De andere Yaris heeft inderdaad wel wat roest, naar niet ernstig en komt denk ik door het bijvullen vsn de ruitenwisservloeistof.
Eens

Van deze 3 zou ik dan absoluut gaan voor de grijze yaris met garantie, beurt en apk bij de toyota-dealer.

Onderhandelen deed je vroeger toen internet er nog niet was. Nu gaat dat veel minder. Zeker als de auto gewoon netjes met beurt, apk en garantie wordt verkocht. 10.000 zal niet lukken. Misschien dat je er uiteindelijk nog 300 vanaf kan krijgen? En anders goede afspraken zwart op wit over de genoemde puntjes op de i.

Bedoel je met de tweede die bij de 'gekke' garageverkoper of die bij de Toyota dealer? En vervelend dat je de foto's niet kan zien. Even kijken of ik ze anders kan uploaden
wat onduidelijk idd, daarmee bedoel ik die bij de dealer. Er zijn wat punten die minder netjes zijn dan je uit de advertentie kon herleiden dus ik vind dat ie dat mag oplossen of zijn prijs mag aanpassen.
Inruil werkt meestal niet zo goed, daar zijn ze niet gek op.

Ik heb de foto’s gezien (moest ze nog even aanklikken zie ik).
Die bumper moet ie gewoon goed vastzetten. Als je er een tik op geeft of iets aan de bumper rommelt moet ie blijven zitten.
En die motorsteun ofzo mag wel even netjes gemaakt worden, ook om te voorkomen dat het over een paar jaar doorgeroest is. Verder zou ik die auto gewoon doen!

Laatst bewerkt:
Een Yaris van 9 jaar oud, nieuwprijs 19.300 euro en dan nu nog 10.800 vragen, man man, wat een prijzen.

wat onduidelijk idd, daarmee bedoel ik die bij de dealer. Er zijn wat punten die minder netjes zijn dan je uit de advertentie kon herleiden dus ik vind dat ie dat mag oplossen of zijn prijs mag aanpassen.
Inruil werkt meestal niet zo goed, daar zijn ze niet gek op.

Ik heb de foto’s gezien (moest ze nog even aanklikken zie ik).
Die bumper moet ie gewoon goed vastzetten. Als je er een tik op geeft of iets aan de bumper rommelt moet ie blijven zitten.
En die motorsteun ofzo mag wel even netjes gemaakt worden, ook om te voorkomen dat het over een paar jaar doorgeroest is. Verder zou ik die auto gewoon doen!

Ik heb ook de foto's op een andere manier geüpload, mogelijk dat dit nu het verschil maakt.
Ik heb ergens het idee dat hij niet de prijs zal aanpassen obv dat het onduidelijk is welke uitvoering, hij heeft namelijk ook geen idee. Hij vond het een complete auto, obv kenteken dacht hij Dynamic en verkoopt het zo zeg maar.

Een Yaris van 9 jaar oud, nieuwprijs 19.300 euro en dan nu nog 10.800 vragen, man man, wat een prijzen.
Ja de markt is helaas geen feestje op het moment.

Hartelijk dank allemaal! Duidelijk dat jullie die tweede verkoper ook niet zo snel zouden vertrouwen. Ik dacht eerst, misschien kies ik te veilig, en zijn dit soort types juist waar je goede dealtjes uit kan slaan. Ik lees weleens adviezen hier van mensen om naar kleinere garages te gaan. Maar deze kan ik toch beter skippen.

Ik ga een poging wagen bij de Toyotadealer. Ik ga hem nog even contacteren en mailen over de roest onder de motorkap met deze foto's. Dan laat ik nog inruilwaarde berekenen van mijn eigen auto. En dan doe ik evt nog een tegenbod. Ik zal jullie nog op de hoogte houden.

Ik kon net maar 5 foto's toevoegen. Dit is nog een foto van de achterdeur rechts, is ook van toepassing links.
cDN5LrM.jpg

Is het geen optie om wat bij te lenen / bij te leggen voor een 2019 yaris hybrid? Prijsverschil is <10k en heb je wel nog 5 jaar fabrieksgarantie. En echt meer auto. Ze schrijven ook amper af zoals je ziet.. Over 5 jaar zijn ze nog 15k waard blijkbaar.

De Toyota dealer is wel het meest veilige adres om een Toyota te kopen.
Deze auto vind ik niet heel netjes, zeker als je de vraagprijs ziet.
Voor rond dit bedrag kun je zeker mooier en jonger vinden.
Er staat heel veel te koop.

Wat een prijzen ook, 10 jaar geleden kochten we een 3 jaar oude Citroën C3 voor € 8.900, die hebben we nog steeds.

Laatst bewerkt:
Toyota dealer is in ieder geval de meest veilige optie qua adres, die garage aan huis verkoper zijn inderdaad wel wat rode vlaggen. Wellicht kun je naast de grote beurt - als er geen andere ruimte is - nog banden of een ander slijtage deel onderhandelen - al dan niet tegen inkoop. Bespaart je alsnog wat, hopelijk kom je eruit!

Is het geen optie om wat bij te lenen / bij te leggen voor een 2019 yaris hybrid? Prijsverschil is <10k en heb je wel nog 5 jaar fabrieksgarantie. En echt meer auto. Ze schrijven ook amper af zoals je ziet.. Over 5 jaar zijn ze nog 15k waard blijkbaar.
Ik snap je suggestie, ik heb hier zojuist ook even naar gekeken. Ik word toch elke keer aan het twijfelen gebracht als iemand een suggestie doet haha. Het geld heb ik op zich wel, tegelijkertijd zit ik nu ook in traject van een nieuwbouwwoning wat ook veel kapitaal vraagt. En ik ben nu 27 jaar, met oog met mogelijk gezinsuitbreiding niet in de verre toekomst, denk ik dat wij de auto op een gegeven moment toch inruilen voor een grotere. Dus dit betekent dat de auto die ik nu aanschaf nu niet 10 jaar mee meer hoeft te gaan zeg maar. Dus ik denk/hoop dat de auto die ik nu voor ogen heb, voldoende is voor nu.
+ ik heb eigenlijk deze week ook echt wel een auto nodig. Kon nu carpoolen met een collega die vanaf volgende week op vakantie is. En mijn werk is met OV moeilijk bereikbaar helaas.

maar bedankt voor het meedenken!

Ik zat nu aan het volgende te denken:
Een tegenbod doen van 10.260 euro, dit 5% minder dan de vraagprijs. Nieuwprijs destijds was de auto 19300,-. Met een vraagprijs van 10.800, wordt nu +/- 56% van de nieuwprijswaarde gevraagd. Na kentekencheck zie ik dat deze auto is geïmporteerd, dus in de toekomst een lagere inruilwaarde. Daarnaast is de KM-stand dus niet 100% gegarandeerd. En na bezichtiging de volgende punten geconstateerd: beschadigingen aan het lak op motorkap (kan aangestipt worden, maar hoeft wat mij betreft niet), beschadigingen aan beide achterdeuren, roest onder de motorkap en losse bumper achterkant (kan nog wel vastgezet worden zoals begrepen).

Zou dit een redelijk voorstel zijn? Ik heb geen idee haha. Met kans dat ze 5% natuurlijk te veel vinden, maar mogelijk dat zij ook nog een voorstel doen?
Wil ook nog inruilvoorstel doen voor mijn hyundai i20, maar wilde eerst dit aankijken.

Jonge karretjes allemaal met prima kmstanden

Ik zat nu aan het volgende te denken:
Een tegenbod doen van 10.260 euro, dit 5% minder dan de vraagprijs. Nieuwprijs destijds was de auto 19300,-. Met een vraagprijs van 10.800, wordt nu +/- 56% van de nieuwprijswaarde gevraagd. Na kentekencheck zie ik dat deze auto is geïmporteerd, dus in de toekomst een lagere inruilwaarde. Daarnaast is de KM-stand dus niet 100% gegarandeerd. En na bezichtiging de volgende punten geconstateerd: beschadigingen aan het lak op motorkap (kan aangestipt worden, maar hoeft wat mij betreft niet), beschadigingen aan beide achterdeuren, roest onder de motorkap en losse bumper achterkant (kan nog wel vastgezet worden zoals begrepen).

Zou dit een redelijk voorstel zijn? Ik heb geen idee haha. Met kans dat ze 5% natuurlijk te veel vinden, maar mogelijk dat zij ook nog een voorstel doen?
Wil ook nog inruilvoorstel doen voor mijn hyundai i20, maar wilde eerst dit aankijken.
Ik zou gewoon beginnen met 10k bieden, en dan wel voor jezelf ergens een max zetten. Als ie die kleine dingetjes wel aanpakt is ie die 10800 wel waard toch? Dan is het aan hem.

Ik zit weer even te zoeken op auto’s en kom de overname van een private lease contract tegen. Loopt nog tot 2027. Dus als je over drie jaar toch iets ruimers wil kopen… voor 272 per maand ben je dan nu helemaal ontzorgd.

En bij Den Bosch in de buurt staat een Baleno van 2018 die zo te zien bij de dealer in Nijmegen bekend is. Ook niet gek:

Laatst bewerkt:

Jonge karretjes allemaal met prima kmstanden

Dankjewel voor het uitzoeken, alleen helaas wel echt aan de andere kant van het land. Ik woon in Nijmegen. Wordt voor mij helaas erg onhandig met een auto die het mogelijk niet meer lang volhoudt. Ik kan nog even verder zoeken op basis van wat je hebt uitgezocht, maar dan in de buurt. Tegelijkertijd wil ik ook wel dit weekend al een auto, zodat ik naar werk kan ivm carpool collega die op vakantie is volgende week.

Ik zou gewoon beginnen met 10k bieden, en dan wel voor jezelf ergens een max zetten. Als ie die kleine dingetjes wel aanpakt is ie die 10800 wel waard toch? Dan is het aan hem.

Ik zit weer even te zoeken op auto’s en kom de overname van een private lease contract tegen. Loopt nog tot 2027. Dus als je over drie jaar toch iets ruimers wil kopen… voor 272 per maand ben je dan nu helemaal ontzorgd.

En bij Den Bosch in de buurt staat een Baleno van 2018 die zo te zien bij de dealer in Nijmegen bekend is. Ook niet gek:
Dit zijn inderdaad wel interessante opties. Dankje! Kijk er morgen nog even verder naar
Ik zie dat die persoon die de lease aanbiedt, ook biedingen toestaat. Dus mogelijk dat ik daar ook nog wat van af kan onderhandelen!

Bij het bedrijf niet, maar bij de particuliere verkoper zeg maar misschien wel? Degene wil er van af, staat sinds 29 juli erop en heeft op marktplaats biedingen open staan.
Je neemt het contract over en daar valt niks aan te veranderen. Biedingen hebben dan ook geen nut.

Je kan best onderhandelen hoor. Meestal kan je wel 1 of 2 maanden van de verkoper krijgen + kosten voor overzetten van het contract.

En check even hoe het zit als je meer kilometers gaat rijden. Dan gaat je tarief omhoog, dus bedenk even hoeveel kilometers je rijdt en vraag eventueel gelijk een offerte aan voor het juiste kilometrage bij omzetting.

Heb deze auto's nu nog gevonden binnen straal 30km van Nijmegen (centrum)
Budget: max € 10.000
Km-stand: max 180.000km
Bouwjaar: 2015 (of jonger)
En dan me beperkt tot Japanse / Koreaanse merken in het B-segment

Het hele lijstje:

Degene die er voor mij dan uitspringen qua leuk (om te zien):

Nissan Micra:

Nissan Note (wat hoger):

Mazda 2:

Suzuki Swift:

Suzuki Baleno (half maatje groter):

Toyota Yaris (ook bij Oostendorp, mogelijk een andere vestiging?)

Vergroot je het budget, de kilometerstand, of laat je de Japanse merken selectie los. Dan wordt de keuze uiteraard weer groter. Maar je wil snel een auto. Dus dan kan je niet alles blijven vergelijken en gaan kijken of rijden.

Succes van het weekend!

Die Yaris heeft als 1.0 niet heel veel vermogen dus check of dat bevalt. De Baleno is ruim en erg licht, daardoor ook zuiniger en goedkoper in wegenbelasting. Maar het lage gewicht moet toch ergens vandaan komen, dus hij zal ongetwijfeld iets ieler aanvoelen.

Terug
Bovenaan