Mazda MX-5

008_o.jpg

001_o.jpg

007_o.jpg

006_o.jpg

013_o.jpg

010_o.jpg

003_o.jpg

014_o.jpg

032_o.jpg

035_o.jpg

018_o.jpg

020_o.jpg

024_o.jpg

025_o.jpg

029_o.jpg

027_o.jpg

028_o.jpg

038_o.jpg

040_o.jpg

011_o.jpg

031_o.jpg

043_o.jpg

042_o.jpg

Alle foto's en info:

Hier laat mazda zelf de verschillen zien van voor en na de facelift:

4b7ym7tbqhxf.jpg

231005_st_s_ltr_pkg_v_rd_top_reccom_img02.jpg

Wie goed kijkt naar de koplampen van de MX-5 en MX-5 RF op deze foto's, ziet waarschijnlijk dat de koplampen net even anders zijn dan je gewend bent. Hoewel aan de vorm niet wordt gesleuteld is de invulling van de lichtunits vernieuwd. De dagrijverlichting heeft een andere signatuur. En kijk eens goed naar de achterlichten? Die lijken nog sterk op die van de MX-5 zoals je die sinds eind 2014 kent, maar zijn nu '3D-exemplaren'. Er zit dus meer reliëf in. Alle verlichting rondom is nu volledig led. Ook in het interieur voert Mazda een belangrijke wijziging door. Het 7-inch grote infotainmentscherm maakt daar namelijk plaats voor een nieuw exemplaar met een diagonaal van 8,8 inch. De andere optische wijzigingen die Mazda doorvoert zijn van het niveau 'modeljaarupdate'. Zo is er nieuwe bruine bekleding, een nieuwe beige cabriokap, een nieuwe Areo Grey Metallic geheten lakkleur en nieuw lichtmetaal beschikbaar.

Ook zijn er technische wijzigingen. Het sperdifferentieel - standaard op de 184 pk sterke MX-5's - is herzien en ook de stuurbekrachtiging is ander afgesteld. Nieuw is een nieuwe modus voor het DSC-systeem: DSC-Track. Dit is een voor circuitgebruik geoptimaliseerde rijmodus die alleen beschikbaar voor de MX-5 met handbak. De MX-5 maakt verder kennis met adaptieve cruise control. Je herkent een MX-5 met het MRCC gedoopte systeem aan de in de grille zichtbare radarunit. Ook nieuw: Smart Brake Support, een systeem dat tijdens het achteruitrijden naast en achter de auto naderend verkeer in de gaten houdt. De Mazda MX-5 met 1,5-liter grote Skyactiv-G krijgt er 4 pk bij en leert nu 136 pk. Daarnaast is de gasrespons van de MX-5 met de 184 pk sterke 2.0 directer.

Overigens is er nu ook leer/zacht materiaal op de middentunnel.

Zo zit er een vouw in het achterscherm, die ik persoonlijk niet heel mooi vind (je kunt hem goed ziet zitten op de foto van die haven terminal).

This Hardcore Mazda MX-5 RS Is Going Into Production

The intent is to roll out track-focused cars with suspension and aerodynamic enhancements that use lessons learned from the Super Taikyu Series. In addition, the Miata and 3 have been subjected to some cosmetic changes on the inside but there's sadly no word about a power boost for either. Previously, MX-5 Program Manager Shigeki Saito announced "very cool special editions" are on the way for the loveable roadster, although that doesn't necessarily mean more potent engines are planned.

mazda-spirit-racing-rs-and-spirit-racing-3-concepts.jpg

20240112110943.png

022_o.jpg

010_o.jpg

011_o.jpg

012_o.jpg

005_o.jpg

The first model being considered is the MAZDA SPIRIT RACING RS concept, a special model of the Roadster, which is a soft-top model equipped with a 2.0-liter engine that will be introduced for the first time in Japan. Utilizing the know-how cultivated in the Super Taikyu Series, which it has been participating in since 2021, the company aims to create a car that can be enjoyed on the circuit as is, and will make improvements to the engine and suspension to give it a racier appearance. The company aims to create a car that will appeal not only to current Roadster owners, but also to owners who are a little more particular about speed.

Subtle improvements make one of the best sports cars on sale that little bit sweeter.

2024-mazda-mx-5-miata-grand-touring-review.jpg

Since the beginning, I’ve held up the ND Miata as a benchmark. Fundamentally, this is the ND Miata we’ve grown to love, a rolling example of all the virtues of light weighting, with perfect handling balance, a willing naturally aspirated engine, and the best manual transmission in any car on sale today, possibly ever.

There are faster cars out there too, but in terms of pure fun, it’s diminishing returns from here. This is the benchmark, made better.

Bedankt voor de update! Prachtig interieur.
“Best manual transmission”; Persoonlijk vond ik mijn vorige NC en - vooral - de Honda S2000 beter / aangenamer schakelen dan mijn ND.
Ben erg benieuwd naar een opvolger en vooral het prijskaartje daarvan

Wat ik jammer vind is dat ze de lakkleur niet hebben door laten op het dashboard.
Je bedoelt een wit dashboard? Dat zou enorm spiegelen in de voorruit. Ik vind het interieur erg mooi zo, het is mede daarmee echt wel een van de leukste auto's die nu nog te koop is.

Je bedoelt een wit dashboard? Dat zou enorm spiegelen in de voorruit. Ik vind het interieur erg mooi zo, het is mede daarmee echt wel een van de leukste auto's die nu nog te koop is.
Eigenlijk bedoel ik dan het onderste deel van het dashboard. De deuren zijn binnenin ook deels wit, persoonlijk lijkt het me dan mooier om dat ook in het dashboard terug te laten komen. ;)

Er worden jaarlijks gemiddeld 30-40K stuks van gemaakt voor alle markten, 100/dag dus ongeveer.
Teveel personalisatie mogelijkheden aanbieden is onbetaalbaar in dit segment, het is geen “Double R” of Bentley.
Ik heb lang specifiek naar de mijne gezocht, want is qua versie amper 3-5% van de totale productie volgens wat ik lees.

De 2.0 is verdwenen vanwege de Euro 6e-norm. Alleen de 1.5 is nog over.

Prachtig interieur zo. Dat kunnen ze bij Mazda wel. En dat icm gewone echte knoppen. Dat mensen liever een kaal en goedkoop dashboard hebben met een omslachtig scherm, onbegrijpelijk.

De 2.0 is verdwenen vanwege de Euro 6e-norm. Alleen de 1.5 is nog over.

Prachtig interieur zo. Dat kunnen ze bij Mazda wel. En dat icm gewone echte knoppen. Dat mensen liever een kaal en goedkoop dashboard hebben met een omslachtig scherm, onbegrijpelijk.
Per wanneer? Hij staat nog gewoon in de configurator

2.0 184 pk is verdwenen in Europa … hier en daar staat er nog eentje te koop, niet meer in België. Zeker is dat er geen nieuw bootje meer naar Europa komt met tweeliters.
Was het verstandig om er toch nog eentje te kopen op de valreep ?

Beetje overdreven om een apart topic voor te openen dus dan maar hier. Er komt een vernieuwd logo.
Net als bijna alle andere automerken gaat Mazda voor 'flat design'

Flat design...... Ja hoor. Wat een enorme na-aperij is het toch in die autowereld.
Doorlopend achterlicht
Uitgeschreven merknaam
Dynamische knipperlichten
Verborgen achterdeurgreep
Verlicht logo
..
..
..
..
etc

Ik moet na 10 jaar MX5 rijden de eerste nog tegenkomen met een verborgen achterdeurgreep Don Leo
Nu de zomer eindelijk in het land is, is ie al 2 weken en voor de komende tijd gewoon mijn “daily”. Wat een heerlijk rijdende roadster is het toch. Het gevoel dat de auto geeft in bochten is geweldig, draait rond zijn as/middelpunt, anders kan ik het niet omschrijven. Alleen dat in- en vooral uitstappen is mwa (leeftijdgebonden).

005_o.jpg

014_o.jpg

024_o.jpg

019_o.jpg

013_o.jpg

020_o.jpg

018_o.jpg

015_o.jpg
023_o.jpg

On October 19th, Mazda unveiled the 35th anniversary model of its open two-seater model "Roadster" for the first time in the world at the "MAZDA FAN FESTA 2024 at FUJI SPEEDWAY (held from October 19th to 20th)" held at Fuji Speedway in Shizuoka Prefecture. The price and release date have not yet been announced.

The Roadster unveiled on this day is a commemorative model celebrating the 35th anniversary of the birth of the naturally aspirated Roadster, and its body color is "Artisan Red Premium Metallic," the fourth special paint color created using Mazda's unique painting technique, "TAKUMINURI." The interior and soft top are combined with "tan," creating a premium car with a mature atmosphere.

As a commemorative model, a plate with a serial number is placed on the right side of the body, in a position that is visible every time the car is in the car. The headrests also feature the 35th anniversary logo, and the floor mats have a special plate with a hairbrushed finish. In addition, the air conditioning vents have been given a touch of Artisan Red Premium Metallic

026_o.jpg

Mazda Roadster with convertible top now comes with a 2.0-liter engine! The 12R model has 200 PS and is available in two grades.

005_o.jpg

001_o.jpg

047_o.jpg

013_o.jpg

004_o.jpg

011_o.jpg

012_o.jpg

The MAZDA SPIRIT RACING ROADSTER is available in two grades. The mass-produced model comes standard with a specially developed Bilstein C-ring type height adjustable suspension, RAYS forged aluminum wheels, Fujitsubo sports muffler (stainless steel), and Brembo opposed 4-piston brake calipers (painted red) and is priced at around 5 million yen.

In addition to the above, the company announced that the "12R" model, which is equipped with a Fujitsubo-made special exhaust manifold (wrapped in bandage) and a Recaro full bucket seat, will be available in a limited run of 200 units (lottery-based) for around 7 million yen.

Other parts recommended by MAZDA SPIRIT RACING for sports driving on the circuit include a Fujitsubo sports muffler (made from titanium), Yokohama Rubber ADVAN NEOVA AD09, Brembo slotted rotors and sports pads, and a Sabelt four-point harness (with the MAZDA SPIRIT RACING logo).

Mazda will begin accepting reservations for the MAZDA SPIRIT RACING ROADSTER and MAZDA SPIRIT RACING ROADSTER 12R in the fall of 2025, with sales scheduled to start within the year.

017_o.jpg

015_o.jpg

026_o.jpg

Terug
Bovenaan