HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Verkocht!

Toch nog maar eens gaan kijken bij een Mercedes C43 AMG in de buurt. Deze stond er niet heel comfortabel bij met een lege accu, barst in de voorruit en achter andere auto's verstopt.
1000015739-edited.jpg

1000015741-edited.jpg

Toen die eenmaal was gestart met een booster en er ruimte was gemaakt, kon er toch een rondje worden gereden.

Een hele andere beleving dan de A45. Veel meer op comfort en luxe gericht, waarbij de auto in de Sport+ stand zowaar nog sportief en dynamisch wordt en de V6 zich geweldig laat gelden en ook geweldig klinkt.
IMG-20240622-153738574-HDR.jpg

IMG-20240622-153747398-HDR.jpg

Het zou best een upgrade kunnen zijn ten opzichte van de A45 AMG, maar ik kijk en spaar eerst nog verder naar iets wat denk ik beter bij mij past. Het is toch net wat teveel een heerlijke reisauto en te weinig een volbloed sportwagen.

Laatst bewerkt:
Vind de V6 van Mercedes wel echt waanzinnig klinken. Mn buurman had een GLC 43 AMG. Lekker geluid, pfoah.

Klinkt inderdaad heel goed zo’n 43. Dit exemplaar is aan de zijkant al gedeeltelijk overgespoten gezien het kleurverschil.

Klinkt inderdaad heel goed zo’n 43. Dit exemplaar is aan de zijkant al gedeeltelijk overgespoten gezien het kleurverschil.
Dat lijkt zo door de fotobewerking. Ik heb wat minder bewerkte foto's neergezet nu. Zou deze sowieso nog wel met de lakdiktemeter nalopen. ;)

Maar mocht ik voor een C43 in de markt zijn, dan ga ik nog wel een andere bekijken, met deze stoelen! :D
mercedes-benz-c-klasse-c43-amg-4matic.jpg

Laatst bewerkt:
Een nette C 43 lijkt mij echt een fijn bezit. Jammer dat dit exemplaar wat vermoeid oogt, maar qua spec is dit wel lekker incognito.

Was geen koopje bij Wensink dit keer, maar de Mercedes kan er weer een jaar tegenaan. :)
- Service a met pluspakket
- Remvloeistof verversen
- Achterasolie verversen
- Remleiding achter schoonmaken/tectyleren
- Airco onderhoud
- Navigatie update (op eigen verzoek)

Nadat de bandenspanning op de juiste waarde was gezet is die ook door de APK gekomen. :D

Staat ook altijd weer genoeg moois om je aan te verlekkeren.
IMG-20240628-163116110.jpg
IMG-20240628-163217879-HDR.jpg

IMG-20240628-163152748-HDR.jpg

IMG-20240628-163208264-HDR.jpg

Gaaf ding die 124 Abarth, heb er ook nog serieus belangstelling voor gehad, maar heel erg krap en motorisch echt niet spannend, en helemaal niet als je een A45 AMG gewend bent.
Sturen/rijden was wel vermakelijk, en echt goed.
Ik denk dat je er heel erg verstandig aan doet om de A45 nog een tijdje te blijven rijden, toch wel een auto die moeilijk te overtreffen is en wat ook nog eens relatief betaalbaar is.

Gaaf ding die 124 Abarth, heb er ook nog serieus belangstelling voor gehad, maar heel erg krap en motorisch echt niet spannend, en helemaal niet als je een A45 AMG gewend bent.
Sturen/rijden was wel vermakelijk, en echt goed.
Ik denk dat je er heel erg verstandig aan doet om de A45 nog een tijdje te blijven rijden, toch wel een auto die moeilijk te overtreffen is en wat ook nog eens relatief betaalbaar is.
Ja, dat de A45 AMG moeilijk te overtreffen is, met aan de ene kant serieuze snelheid en sportiviteit en aan de andere kant luxe en comfort, is me inmiddels ook wel duidelijk. :)

De C43 en E43 van die bouwjaren zijn erg ingetogen als AMG vind ik zelf. Je ziet dat ze niet standaard zijn en toch spat het er niet direct vanaf dat je te maken hebt met een AMG.

Die C bij jou in de buurt waar je in hebt proefgereden is zeker weten overgespoten en slecht ook. Op de foto's op autowereld is dat ook duidelijk te zien. Vooral de linkerzijde. Nu is zilver sowieso een lastige kleur om over te spuiten, maar dit is echt lelijk kleurverschil.

De C43 en E43 van die bouwjaren zijn erg ingetogen als AMG vind ik zelf. Je ziet dat ze niet standaard zijn en toch spat het er niet direct vanaf dat je te maken hebt met een AMG.

Die C bij jou in de buurt waar je in hebt proefgereden is zeker weten overgespoten en slecht ook. Op de foto's op autowereld is dat ook duidelijk te zien. Vooral de linkerzijde. Nu is zilver sowieso een lastige kleur om over te spuiten, maar dit is echt lelijk kleurverschil.
Ja, ik zie het een beetje als een sportief maatpak, alsof Nike een kostuum zou uitbrengen. :D

Die C43 in de buurt was om te kijken of het waard is om verder te onderzoeken en hoe het zou rijden. Tijdens de bezichtiging zag ik inderdaad rondom ook al vreemde doffe plekken en sowieso had ik bij deze auto de lakdiktemeter erlangs gehouden.

Voor nu eerst door sparen en nog wat fijne kilometers in de A45 maken. :)

Laatst bewerkt:
De C43 en E43 van die bouwjaren zijn erg ingetogen als AMG vind ik zelf. Je ziet dat ze niet standaard zijn en toch spat het er niet direct vanaf dat je te maken hebt met een AMG

Zou voor mij een heel groot pluspunt zijn daarom vind ik bij Audi de S modellen ook veel mooier dan de RS modellen. Daar spat het er ook niet vanaf. En dat is ook precies de bedoeling

Zou voor mij een heel groot pluspunt zijn daarom vind ik bij Audi de S modellen ook veel mooier dan de RS modellen. Daar spat het er ook niet vanaf. En dat is ook precies de bedoeling
Helemaal eens, +100 (y) Naar mijn smaak gaan veel merken met de zogenaamd sportieve topmodellen 'over the top'. De Audi RS6 van nu is meer Tupperware dan stijl. Zelfde zie ik bij BMW M en Mercedes AMG gebeuren. Smaken verschillen en waarschijnlijk lopen Aziaten ermee weg...

De twee zilvergrijze C AMG's die Harmen vrijdag jl. postte, zijn allebei nog prachtig ingetogen en zeker in zilvergrijs tijdloos mooi.

De W205 vind ik niet erg mooi oud worden eerlijk gezegd, die V8 is natuurlijk wel geniaal en zo maken ze ze tegenwoordig niet meer.
Die C43 vind ik echt geweldig! Inderdaad ingetogen maar nog steeds duidelijk een dikke auto.
Ik zit stiekem ook wel eens te zoeken naar een cabrio van deze generatie C klasse, zou op termijn best eens mijn opvolger kunnen worden.

Goede benzine wordt ook steeds meer voor de happy few, maar we blijven het trouw doen. Binnenkort een tripje naar "die Heimat" en wellicht richting Luxemburg en de Eifel.
IMG-20240726-142130624-HDR-2.jpg

Laatst bewerkt:
Ook toevallig dat bij het autobedrijf waar ik de A45 heb gekocht er nu weer één te koop staat die bijna exact hetzelfde is als die van mij, behalve dat dit de facelift is met andere velgen. En origineel Nederlands.. :D
mercedes-benz-a-klasse-45-amg-4matic-pano-camera-ori-nl-n-a-p.jpg

Advertentie

Wat doe je als je vakantie hebt en nog niets hebt geboekt? Dan doe je een overnachting in een "Schloss" net over de grens om een auto met 6 cilinders te gaan bekijken. :D
56357580.jpg

Laatst bewerkt:
Ja ben ook wel benieuwd, zal waarschijnlijk geen Hyundai zijn.
Een zescilinder is wel echt heerlijk hoor, maar dat wist je al wel.

Kun je gelijk voor een 240i in een mooi kleurtje gaan met de nog veel betere B58 motor met enorm tuning potentieel.

Ja prachtig! Ik weet alleen niet of ik deze of de M140i dan mooier vind. Als M2 klopt de 2 Coupe helemaal, zonder die dikke schermen oogt ie net wat minder zelfverzekerd. Wel wat exclusiever.

(..)

Al word ik hier nu waarschijnlijk toch gelukkiger van.
mercedes-benz-c-klasse-c45-amg-4matic-pano-leder-burmester.jpg

Advertentie

Deze is zo anoniem als wat. Zo op de foto lijkt het heel wat.. maar ik ben 'm nu een paar keer voorbij gereden als ie omgedraaid staat, dus met de kont naar de weg en de neus naar het hek.. en dan zie je weinig meer dan een grijze E-klasse..

Als je een sleeper zoekt.. dán is het misschien een ideale auto voor je. ;)

Deze is zo anoniem als wat. Zo op de foto lijkt het heel wat.. maar ik ben 'm nu een paar keer voorbij gereden als ie omgedraaid staat, dus met de kont naar de weg en de neus naar het hek.. en dan zie je weinig meer dan een grijze E-klasse..

Als je een sleeper zoekt.. dán is het misschien een ideale auto voor je. ;)
Prima dat die er anoniem uit ziet, dat vond ik ook altijd de charme van de C55. De kenner ziet dat het wat bijzonders is en de rest hoort het wellicht alleen of valt het typeplaatje toevallig op.

Het slot in Walbeck was trouwens erg mooi en de schnitzel en Weissbier nog steeds erg lekker in Duitsland! :D
IMG-20240731-191836197-HDR.jpg

IMG-20240801-091509596-HDR.jpg

IMG-20240731-172729401.jpg

En gave auto's hebben ze er ook nog steeds. :)
1000016740-edited.jpg

1000016739-edited.jpg

Het originele, meegeleverde dak dichtdoen kost wat meer tijd. Dus als je dan 'n auto voor jezelf hebt, en niet voor een ander, dan volstaat zo'n zeiltje ook. Geweldige auto.

^^ Het gaat toch om de effectiviteit? Als zal dit bij een hagel/stortbui niet voldoen maar dat zal wel uitgeplozen zijn door de eigenaar.

^^ Het gaat toch om de effectiviteit? Als zal dit bij een hagel/stortbui niet voldoen maar dat zal wel uitgeplozen zijn door de eigenaar.
Het was inderdaad net na een regenbuitje, maar het zegt wel wat over de bruikbaarheid en praktisch nut van zo'n Spyder.

Toch niet kunnen laten om nog even een auto te gaan bekijken, ik heb toch nog vakantie ook. Ditmaal een plugin hybride, deze Audi A3 Sportback 45 TFSI e.
IMG-20240813-142121949-HDR.jpg

IMG-20240813-142140524-HDR.jpg

Leuk kleurtje, rijdt hartstikke mooi en hybrides hebben zeker hun voordelen, maar deze is het op de één of andere manier toch niet helemaal voor mij. Ik vind moderne Audi's vaak een beetje zenuwachtig en afstandelijk rijden en wat te "gewoontjes".

Op de terugweg een mooi stuk binnendoor gereden over de Veluwe met de in bloei staande heide. Blijft toch een fijne wagen in alle omstandigheden. Een hele goede allrounder en op commando een echte "hot-hatch". :)
IMG-20240813-145934921-HDR.jpg

IMG-20240813-145947899-HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Toch niet kunnen laten om nog even een auto te gaan bekijken, ik heb toch nog vakantie ook. Ditmaal een plugin hybride, deze Audi A3 Sportback 45 TFSI e.
IMG-20240813-142121949-HDR.jpg

IMG-20240813-142140524-HDR.jpg

Leuk kleurtje, rijdt hartstikke mooi en hybrides hebben zeker hun voordelen, maar deze is het op de één of andere manier toch niet helemaal voor mij. Ik vind moderne Audi's vaak een beetje zenuwachtig en afstandelijk rijden en wat te "gewoontjes".

Op de terugweg een mooi stuk binnendoor gereden over de Veluwe met de in bloei staande heide. Blijft toch een fijne wagen in alle omstandigheden. Een hele goede allrounder en op commando een echte "hot-hatch". :)
IMG-20240813-145934921-HDR.jpg

mooie plaat!

Een "wens" die ik al een tijdje had was om in een Tesla Model 3 te rijden. Waarom, zou je wellicht vragen? Ik had inmiddels zoveel positieve verhalen gehoord en gelezen over het vermogen, de technologie, het rijgedrag en het stuurgevoel, dat ik echt benieuwd was of die dat kon waarmaken in het echt. En eigenlijk vind ik het nog wel een mooie auto ook.

En dus maar meteen een Performance bekeken, ook met de ontwikkelingen in de toekomst in gedachten, waarin de switch naar elektrisch toch een keer gaat komen en je dan maar meteen een leuke en snelle elektrische auto kunt bekijken. Ik heb geleerd van de Corsa-e. ;)
IMG-20240816-142730648-HDR.jpg

IMG-20240816-142720473-HDR.jpg

Korte samenvatting, het stuurgevoel en rijgedrag is inderdaad erg goed en het vermogen meer dan indrukwekkend. Het voelt totaal niet als een "tablet op wielen". Het rijden geeft een unieke ervaring met het minimalistische interieur, de techniek en het ruimtelijke gevoel. Zeker een optie voor in de (verre) toekomst, maar ik weet ook dat ik voor nu nog teveel een petrolhead ben.

Dus nu definitief, er komt voorlopig geen elektrische of hybride auto en we sparen lekker door voor iets bijzonders. :)

Laatst bewerkt:
Leuk dat je dit ook hebt geprobeerd als petrol head.

Ik heb er 3 jaar lang in gereden en heb zo vaak het geprobeerd uit te leggen dat voor een EV het echt een heel fijn sturende auto is.

Dat werd 9 van de 10x inderdaad weggewuifd met ‘het is een tablet op wielen’ ;).

De performance is wel gaaf, die heb ik nog iets meer dan een jaar gereden, maar vond op de lange termijn de meerwaarde niet zo heel groot tov de long range

mooi exemplaar ook! (y) Heb vaak meegereden en even mogen rijden toen mijn broer bij Tesla werkte. Ook de Performance: "We hadden de Performance mee. Zoals verwacht gaat het als een kanon en ligt ie als een blok op de weg. Geeft geen krimp. Kwaliteit interieur is beduidend beter dan bij de Model S, delen waar je het niet verwacht zijn zacht zoals het handschoenkastje. Clean interieur spreekt mij erg aan al is zo'n scherm natuurlijk nooit mooi maar het went snel. Ook zijn de menu's duidelijk en logisch. Iéts meer franje had van mij overigens wel gemogen, Mazda laat bv met de Mazda3 en Mazda6 zien hoe je een clean maar fraai interieur kunt ontwerpen. Nadelen? Klein stuur en harde vering/demping zorgt een beetje voor nerveus rijgedrag al kan het ook bestempeld worden als erg direct"

Goed dat je het hebt geprobeerd.

Terug
Bovenaan