Het Engelse Auto Sentimenten Topic

Helaas vonden die 3 (voormalige) 'TG clowntjes' het weer nodig om voor één of andere promo een Morris Marina te mollen.

Zie klik

Auto was nog een zeer net exemplaar. Jammer :(

Beste forum leden,

Hierbij wil ik de bezitter van Engelse klassiekers uitnodigen om 25 september naar de meeting te komen bij Burg Zelem (Arden) bij mij in het dorp Mehr.

Vorig jaar had ik deze meeting ook georganiseerd en dat was erg succesvol, dit jaar heeft Arden het gepland aangezien ik weinig tijd had.

De flyer met programma: Flyer

En aanmelden graag bij Arden https://www.arden.de/news/newsdetail/arden-british-day-2016/ zodat we een overzicht hebben wie er komt en welke auto's.

Iedereen met een speciale of klassieke Brit is welkom.

Foto's van vorig jaar:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

En de rest van vorig jaar: Fotos meeting 2015 Burg Zelem

Zelf ben ik er weer met mijn Jaguar XK8.

Tot de 25ste.
Gr Roy

Beste forum leden,

Het was een super geslaagde dag gister, een iets grotere opkomst dan vorig jaar, rond de 300 autos van Britse afkomst plus nog wat overige oldtimers !!!! een 3 tal nieuwe F-Types en Bentley Continental kwamen zelfs nog van ver weg aan het eind van de dag toen we al aan het opruimen waren.

De volgende Britse merken waren aanwezig: Rolls Royce, Bentley Mini, Wolseley, Riley, Lola, Morgan, Land Rover, Jaguar, Lotus, Daimler, TVR, Rover, Morris, MG, Aston Martin, AC, Austin-Healey.

Niet Britse klassiekers kwamen ook, Ferrari, Porsche, JEEP, Mercedes-Benz, Renault Alpine, Goggomobil, helaas lukt het niet om deze apart te zetten dus kwamen ze tussen de Britten te staan, volgende keer maar eens kijken of er met iets meer hulp (wat ik al van meerdere heb aangeboden gekregen) deze apart kunnen zetten.

Ieder geval een top dag, gezellig, goed weer en een super opkomst aan schitterende en zeer bijzondere auto's.

Mijn album: Fotos Arden Bitish Day 2016

De planning voor de volgende keer gaan Jochen Arden en ik snel weer maken (ik heb al wat leuke ideeën in mijn hoofd), de datum zal dan ook eerder bekend worden.

Enkele foto's ook hier:
1k0.jpg

1k0.jpg

De rij auto's werd al snel groter, van Mini tot Rolls Royce alles kwam snel achter elkaar aanrijden.

1k0.jpg

Oude Rover's tot nieuwe Jag's.

1k0.jpg

Riley, Morgan, Wolseley, Jag's alles was er bij.

1k0.jpg

Wat om 10 uur begon met 1 rij auto's werden al snel 3 rijen met schitterende Britse automobielen.

1k0.jpg

Mijn Jaguar XK8 naast een Bentley Continental die aan kwam toen we al aan het opruimen waren.

1k0.jpg

Schitterende jaren 80 tuning, diverse Arden Jags.

De planning voor de volgende meeting gaan we snel weer maken.

Groeten Roy

Beste forumleden,

Ik zie dat dit topic redelijk stil is geworden, waar zijn de Britse autoliefhebbers?

Ieder geval, op 17 september is er weer de Arden British Day 2017 voor alle Britse automerken bij Kasteel Burg Zelem in Mehr (net over de grens bij Nijmegen)

Dit jaar hopelijk een nog grotere opkomst dan vorig jaar.

Dus hoop enkele forumleden hier te zien.

Ook dit jaar staat gezelligheid met mede liefhebbers en oldtimer bezitters weer voorop, dus neem uw picknickmand mee.

Zondag 17 september 2017
Vanaf 10 uur.
Burg Zelem
Zelemerweg 15
47559 Mehr (Kranenburg)
Duitsland (grensregio Nijmegen).

Aanmelden kan hier (gratis) https://www.arden.de/en/application-for-the-arden-british-day-at-burg-zelem-on-the-lower-rhine/

ik zoek iemand die op zoek is naar iets speciaals, ik heb vandaag een austin allegro gevonden in een schuur uit 1975 met 25000km op de teller.
mist 2 voorstoelen en de benzine tank.
staat in originele lak maar heeft veel tlc nodig wie iemand weet graag via snh30@hotmail.com dan kan ik je in contact met de verkoper brengen.

stoterstangen90 zei:
Leuk. Nu niet vergeten.

Ik zal dit topic vroegtijdig nog even onder de aandacht brengen, dus hou het in de gaten.

Iedere klassieke Britse auto is welkom, van Mini tot Rolls Royce op een schitterende locatie.

A.s. zondag de 17de is het zover de tweede Arden British Day bij kasteel Zelem in Mehr (grensregio Nijmegen).

Voor ieder die zin heeft en in het bezit is van een Engelse auto, oud of nieuw, groot of klein ieder is welkom, overigens heb je een niet Engelse klassieker en wil je langs komen daarvoor zal een apart plekje zijn om je auto te presenteren.

Ieder is dus welkom zondag 17 september 2017, Zelemerweg 15, 47559 Mehr (Kranenburg) Dld.

540.jpg

Ook mijn Range Rover P38 zal er staan.

RoyvdStad zei:
Beste forumleden,

Ik zie dat dit topic redelijk stil is geworden, waar zijn de Britse autoliefhebbers?

Hier. Gezien het woord 'sentimenten' denk ik dat deze foto van mijn eerste auto hier wel past. De foto is van 1981. Het is een Marina 1300 coupé van 1975. De blauwe nummerplaten konden echt niet meer en moesten door gele vervangen worden.:).
FB_IMG_1505126113624_zpsxqg7qrfy.jpg

Goed zo Eric, ik werd al bang dat ze zich niet meer lieten horen hier.

Leuk duo (y)

@stoterstangen90 Super die Morris.

Liefhebbers tot zondag he.

Even een foto van mijn meest bijzondere Brit in de collectie.

Arden AJ5 ( Jaguar Daimler XJ40 ).
540.jpg

Bij Burg Zelem, samen met de Arden Range Rover.
540.jpg

Gr Roy

Gister de Arden British Day 2017 gehad.

Wat een top dag, in alle vroegte begonnen met het plaatsen van borden toen de eerste Bentley's en Morgan's al aan kwamen.

Een dag met zon en geen regen, geweldig !! rond de 500 auto's waren er aanwezig, het leuke is de verscheidenheid aan autos, stoterstangen90 met zijn Austin Ital, nieuwe Bentley's en Arden getunde Jag's. Nieuwe en oude Mini's, Land en Range Rover's, Etypes en Aston Martin DB6 noem maar op.

Ik heb wegens de drukte niet echt foto's kunnen maken enkel een aantal aan het begin en het einde van de dag dus de echte topdrukte heb ik niet kunnen vast leggen.

Volgend jaar ieder geval weer.

Gr Roy

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Ben benieuwd naar foto's van andere bezoekers.

https://youtu.be/nukiYeW5JdQ

Afgelopen zondag veel forum leden gesproken tijdens deze bijeenkomst.
Het was een leuke middag!(y)

Marcel Br zei:
Leuke opname, waar waarom die *&!-muziek erachter.
Laat gewoon de auto's horen.

Wat mij betreft was (af en toe?) het geluid van de auto's laten horen inderdaad van toegevoegde waarde geweest.

Een nieuwe Morris! Zou deze auto ooit naar Nederland gaan komen?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/morris-terug-van-weggeweest-met-elektrisch-busje/

Ziet er wel leuk uit, maar aangezien die pas in 2021 komt, heb ik zo'n vermoeden dat het bij dit prototype blijft....

Even een flinke schop omhoog:

Pas was er weer een Britse AutoJumble in Waalwijk, er is een Youtuber die er hele een hele film van heeft gemaakt:

Was erg leuk in Waalwijk. Ik zou met de 827si van mn ouders gaan of mn eigen 75 maar door omstandigheden en een kapotte uitlaat van de 75 werden die het niet. Wat nu? Nou de Buick vermommen en die naar binnen smokkelen zoals je ziet in de video op 16:57

Terug
Bovenaan