@Richard, Waar en wanneer ben je in Brabant? Wij zijn 1-5 weer terug. Als je zin hebt in een bakkie en het komt uit kunnen we wel wat afspreken.
Oosterhout. Wij gaan 3-5 weer naar huis en in die week nog een dagje Efteling, als dat niet de 2e is dan kan ik wel even langskomen voor een bakkie inderdaad
Hoe zit dat met een EV? Hebben die uberhaupt reservewielen en kun je die uberhaupt wel zelf opkrikken met dat "over"gewicht?
Ik ben toch wel blij dat onze beide auto's nog een reservewiel hebben met fatsoenlijk gereedschap.
Van mijn eerste twee auto's weet ik het niet zeker, maar sindsdien heb ik geen reservewiel meer gehad. Vind het ook alleen maar onnodig ballast en ruimte innemen. Wel heb ik altijd een 12v compressor in de auto liggen (spuitbusjes met schuim gebruik ik niet). Ligt er ook één in de garage, ontzettend handig om banden even op juiste spanning te zetten.
Heb in al die jaren 4x een lekke band gehad:
- Leon: 1x een schroef, band liep langzaam leeg. Gelijk laten repareren.
- Astra: 1x een schroef, band liep langzaam leeg. Gelijk laten repareren.
- Astra: 1x vanuit het niets een ei op de wang van een band. Band laten vervangen, volgens mij dagje op winterbanden gereden.
- 4GC: 1x een scheur op de rand loopvlak/wang waarvan ik nog steeds niet weet hoe het is ontstaan. Was gelukkig een runflat band en we waren op 10km van huis, oppompen werkte niet meer. Langzaam naar huis gereden. Had gelukkig een reservevelg met een oude band er op, dus kon gerust wachten op twee nieuwe banden.
Dit alles in +/- 15 jaar en honderdduizenden kilometers.
Alles relatief dichtbij huis "gelukkig". Ver van huis/vakantie is het vervelender, maar daar heb je dan pechhulp voor denk ik dan maar.
Heb nu ook weer runflat banden overigens, maar als ik ze zelf moet vervangen komen er normale banden onder. Vind het de meerprijs tov het risico niet waard. Plus dat je inderdaad wel een korte afstand naar huis/garage kan rijden, maar niet vergelijkbaar met bijv een thuiskomertje. In die 10km dat wij er rustig mee gereden hebben werd de band al kneiter warm en rijd je hem echt wel zichtbaar verder aan gort, had er vervolgens niet ook mee van huis naar de garage durven rijden.