Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Van mij hoeft de kilometerstand ook niet zo heel laag te zijn. Liefst juist net iets boven de 100.000 km, aangezien dat prijstechnisch een stuk interessanter is. Ik rij nu met de Insignia ook maar rond de 10-12.000 km per jaar dus zo hard loopt de kilometerstand niet op. Als ik nu een F31 zou rijden zou ik ook niet snel overstappen. Sterker nog; ik vind een 340i van de F31 generatie ook heel aantrekkelijk, alleen los van het formaat moet ik qua luxe en moderne look & feel ook wel heel erg inleveren tov de Insignia.

Vandaag hele dag met een Skoda Kodiaq Sportline DSG op pad. Niet mijn type auto maar eigenlijk ook dikke prima

ik weet het niet hoor, materiaalgebruik schijnt goed te zijn. Het wat meer om je heen vind ik ook mooi maar op een of andere manier vind ik het niks. En dat kleine stuurtje ook niet inderdaad. Maar misschien is het iets wat je in het echt ook moet zien en ervaren.

positieve is wel dat ze het 'warm en gezellig' hebben gemaakt en niet uber minimalistisch zoals vele andere merken.
03-peugeot-e-5008-neuheit-2024.jpg

Ziet er prachtig uit maar volgens mij zit je zo met je knie tegen die middentunnel.

De Insignia heeft tegen die tijd ergens rond de 90.000 gelopen, dus nog gunstig voor inruil.
Of voor de doorverkoop...... :cool:

Toch grappig, Broekhuis adverteert op social media met de e-3008, boek je proefrit nu. Dus zaterdag maar eens gebeld wanneer ik kon proefrijden. "Uh meneer, we hebben de auto nog niet en weten niet wanneer hij komt". :rolleyes:

Vervolgens de Renault dealer gebeld voor de scenic. "We hebben hem nog niet meneer, ik verwacht hem in mei. Noujah, eigenlijk April al....maar ik ga liever voor zekerheid". (y)

Ik vraag me ook echt af of grote dealers geen info krijgen. Zouden ze bijv. bij Opel niet communiceren naar hun dealers wanneer ze het doek van de Grandland trekken? Die data staan toch al tijden lang vast, zeker gezien hij dit jaar zal komen.

Destijds bij Opel wisten we dat niet zo nauwkeurig . Heel globaal wel natuurlijk . Pas als de auto in productie ging kon je met redelijke zekerheid de leverdatum zeggen, dan was die er 2 weken later wel, afhankelijk van de productie locatie. Zeker met een nieuw model kan zomaar bij tegenslag bij de eerste ‘first off’ waardoor productie weer een paar weken uitgesteld kan worden .

Media campagnes worden dus ook vaak vrij ver ingepland bij een nieuw model om er heel zeker van te zijn dat deze er ook daadwerkelijk staat.

Kennis van me haalde op dag 1 van een introductie in het thuisland van het merk (binnen Europa) vaak al een auto op en verhuurde die dan aan dealers voor twee of drie dagen voor de showroom.

Bij de start van een productie worden er vaak een enkele 10 tal auto's geproduceerd en aan een zeer uitgebreide inspectie onderworpen voordat de massaproductie start. Als daar indicaties in zitten word er weer een batch gedraaid totdat het 100% is. Deze auto's worden vaak handmatig 'hersteld' en gaan vaak al wel naar de importeur om een tour langs de dealers te maken. Deze staan er vaak 1 dag om alvast klanten warm te maken voor een nieuw model.

Bij de Insignia A weet ik die dag nog goed omdat ik deze grotendeels geregeld had; was dus niet onze eigen auto maar van de importeur die we 2 dagen hadden staan.

intussen word de massaproductie gestart, ze willen wel er voor zorgen dat alle dealers in de EU gelijktijdig een auto krijgen en niet een deel van NL wel en een ander deel niet, of een deel in duitsland wel en een ander deel niet ivm concurrentie tussen dealers.

Dus het is voor de dealers altijd de vraag wanneer ze komen, tenzij ze dus zien dat hun eigen auto geproduceerd is en op transport is gezet.

Zo werkte het bij Opel, bij KIA was het destijds nog minder goed geregeld, maar dat waren ook de beginjaren van KIA, ik weet nog hoe 'kneuterig' sommige dingen er aan toe gingen bij de importeur, dat zal nu wel anders zijn.

EDIT; ik zie dat verkopers bij renault al naar training zijn geweest en er staat er dus al wel een voorserie op NL kenteken voor dealer tour en training; allemaal opeenvolgende kentekens.
430853726_924417203020069_2155051487774683764_n.jpg

431989304_738681555038310_7243928139409772288_n.jpg

En zie dat sommige renault dealers ook al een dag zo'n auto hebben gehad voor relaties op uitnodiging. Dus duurt vast niet lang meer dan voordat alle dealers zelf hun eigen auto's hebben

van de E-3008 vind ik zo niets

Laatst bewerkt:
Dik ding hoor die Scenic. Al kon het nu bijna net zo goed een peugeot zijn.

Iemand die naar radio 538 luistert? Ik ben net in de uitzending geweest met de kofferjacht....helaas geen prijs..:)

Dik ding hoor die Scenic. Al kon het nu bijna net zo goed een peugeot zijn.

inderdaad, mij net iets te veel frutsels in design ook, maar denk voor die gene die in de markt is voor een elektrische SUV een prima totaalplaatje. word vast veel verkocht, hopelijk wel in wat meer kleur.

Iemand die naar radio 538 luistert? Ik ben net in de uitzending geweest met de kofferjacht....helaas geen prijs..:)

nee niet geluisterd, luister sowieso weinig radio. Soms joyradio als ik aan de klus ben of in de auto soms

Leuk @Rob, wel jammer dat je niets gewonnen hebt. Ik luister helaas ook geen 538, op kantoor staat altijd Q-music op en nu thuis geen radio aan.

Is dat de nieuwe Scenic? Dat model is echt van compleet oudbollig in de beginjaren, naar een toffe wagen in de afgelopen jaren gegaan zeg!

@ Rob, ik heb het ook niet gehoord. Juist al die spelletjes, ander geleuter en de hoeveelheid reclame zorgen ervoor dat ik maar weinig radio luister en TV kijk.

@ Hybride auto's, iemand enig idee hoeveel kwaad het kan als je een hybride auto nooit aan de stekker zet?
Regelt de auto het zelf of moet je dan toch periodiek geforceerd de accu laden middels de motor?

Als je een hybride auto (plug-in) niet aan de stekker zet is het gewoon een gewone hybride. Dus de accu word geladen met afremmen en die energie word weer gebruikt met ondersteuning tijdens accelereren , zeilen op de snelweg en korte stukjes rijden op de elektromotor. Dat laatste zal met weinig stekkeren heel minimaal zijn.

De accu word dus nooit echt lekker vol geladen zonder te stekkeren. Volgens mij kan het niet gelijk kwaad, alleen is het wel zonde van de techniek aan boord. Je sleept een grote zware accu mee, kost kofferbakruimte, meer gewicht, meer verbruik, meer wegenbelasting, maar je doet er (vrijwel) niks mee. Dan gaat een PHEV meer in je nadeel werken dan voordeel.

In de laatste AW staat een artikel over een V60 hybride van laatste model waarbij de accu na nog geen ton al gedegradeerd is tot 80% van de capaciteit. Is de auto van forummer Terence trouwens.
Viel mij zwaar tegen al begrijp ik dat als je zo'n kleine accu dagelijks moet opladen dat ie flink gaat slijten.
Ja, een recente 330e heeft ook een trekgewicht van 1500kg en kan best ver elektrisch rijden en is gebruikt interessanter dan een gewone 320i of 330i maar heeft een flink kleinere kofferbak en een gewicht van 1800 kilo. Lekker MRB aftikken dus en het lichtvoetige karakter van een 3-serie ben je ook kwijt. Hybride-techniek ben ik ook niet zo enthousiast over. En dan heb ik het nog niet eens over de techniek die nog eens een stuk complexer is. Gaat er wat stuk dan ben je echt aan de beurt.

Mijn Mercedes zat ook rond de 74%, dat was wel na 180.000 km ongeveer. aan de andere kant; voor een hybride boeit dat in wat mindere mate. je gaat het alleen merken in je puur EV range. Tjah daar had ik hem sowieso niet voor gekocht. Zaken als elektrisch voorverwarmen, bizarre acceleratie met oneindig koppel, en kleine stukjes elektrisch wat je liever niet met een benzine auto doet (<5 km), doet die dan ook wel.

Toch zou ik niet snel weer een hybride kopen, de auto wil nog wel eens switchen tussen benzinemotor en EV. Mercedes had dat zo goed voor elkaar dat je dat amper door had tijdens het rijden, maar de gasrespons van een benzinemotor is totaal anders dan die die van een EV. met remmen idem. Je merkt gewoon dat er veel techniek aan boord is. Menigeen zou er niet zo aan storen, maar ik ging mij daar naar verloop van tijd aan storen. Ja de auto is zwaarlijvig maar door de luchtvering rondom merkte je daar amper wat van, tenzij je echt als een idioot hem de bocht in gooit. Maar tel daar bij op dat het voordeel van MRB er langzaam af gaat, je wel een accu van 100-200kg mee sleept vaak ten koste van de binnenruimte en een hele boel (gevoelige) techniek. Bij nieuw koop scheelt het enorm veel BPM maar als occasionkoper is het voordeel vrij gering, voor mij in ieder geval niet meer, ondanks het op papier als een ideaal huwelijk lijkt. Of het is een 100% EV, of niet voor mij.

Mogguh mannen

Bij de Insignia A weet ik die dag nog goed omdat ik deze grotendeels geregeld had; was dus niet onze eigen auto maar van de importeur die we 2 dagen hadden staan.
Ik ben hem toen nog bij je komen bekijken. Had het idee dat de Insignia A echt een baanbrekend nieuwe auto was voor Opel, na de op design gebied toch tegengevallen Vectra C. (Al was de GTS natuurlijk een pareltje :cool:

@ Hybride auto's, iemand enig idee hoeveel kwaad het kan als je een hybride auto nooit aan de stekker zet?
Ik kan me niet voorstellen dat dit optimaal is, zeker wanneer de accu veel leeg is. Ik zou hem toch wel regelmatig opladen. En het is in de regel ook financieel aantrekkelijk.

Is de auto van forummer Terence trouwens
Die naam komt me van vroeger bekend voor. Had hij vroeger niet een hele dikke Vectra C Station?

Die naam komt me van vroeger bekend voor. Had hij vroeger niet een hele dikke Vectra C Station?

Klopt, zijn ouders. Een hele dikke 2.8 V6 turbo, donker groen met beige leer als ik het mij goed herinner.

Ik ben hem toen nog bij je komen bekijken. Had het idee dat de Insignia A echt een baanbrekend nieuwe auto was voor Opel, na de op design gebied toch tegengevallen Vectra C. (Al was de GTS natuurlijk een pareltje

klopt inderdaad!

ja het was met dat model zeker een revolutie zowel van binnen als buiten en werd ook heel goed ontvangen. Gezien de slechte economie destijds en opkomst van SUV's en bijtellings stimulansen verkocht de Insignia in die tijd best goed in zijn segment

Klopt, zijn ouders. Een hele dikke 2.8 V6 turbo, donker groen met beige leer als ik het mij goed herinner.
Ah, ik had een Bordeaxrode Temptation Excellence ofzo-iets in gedachten. Maar met V6 idd.

Vandaag de Leaf weer opgehaald, wat rijdt dat dan meteen weer lekker tov een handgeschakelde benzine. :cool:

:LOL: en nu snel op naar een andere fijne EV. iig voor volgende winter. Kan mij voorstellen nu er cellen stuk zijn dat de rest van het pakket er ook niet beter van word

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe nu het verdere plan is Ruud. Gewoon doorrijden? Hoe lang zou de auto eigenlijk nog mee moeten?

@ Hybride vraag, deze kan weer even in de ijskast. De betreffende auto is al verkocht.
Was ditmaal geen plan/idee van mijzelf, maar van de wederhelft :D

@ Astra L, ik blijf mij erover verbazen dat als ik ze zie het 8 van de 10 keer een lesauto is.
Gisteren zag ik dan toevallig een knalblauwe station. Het ontwerp, met name de achterkant, blijft toch nog even wennen hoor. Iets klopt er qua verhoudingen niet naar mijn gevoel.

Ik kan ook nog moeilijk wennen aan de astra L. Voorkant is echt wel prima maar de achterkant maar ook het interieur... ik weet het niet.

Zie je niet gewoon elke keer de zelfde lesauto? :D Ik zie uberhaupt de astra L maar zeer sporadisch.

Ben benieuwd hoe het er nu bij de Opel dealer aan toe gaat, denk dat ze de hele dag uit de neus zitten te eten bijd e nieuwverkoop. Word er uberhaupt nog wat verkocht? Vrijwel alle opel modellen zijn verouderd en/of worden maar mondjesmaat verkocht.

Opel verkopen dit jaar; 2579 waarvan 631 astra's. Corsa de absolute verkooptopper met 1131 stuks

Vergeleken met een volvo (8477 stuks) Toyota (9533) en KIA (8724) zijn de verkopen van opel ergens in de onderste regionen van de mainstream merken. zelfs merken als ford met een niet al te sterker modellen lineup laat opel achter zich met de verkopen maar ook merken zoals een Suzuki verkoopt meer.

Ben benieuwd hoe het er nu bij de Opel dealer aan toe gaat, denk dat ze de hele dag uit de neus zitten te eten bijd e nieuwverkoop. Word er uberhaupt nog wat verkocht? Vrijwel alle opel modellen zijn verouderd en/of worden maar mondjesmaat verkocht.
Dat is bizar inderdaad. En als je al een model wilt aanschaffen, zijn de levertijden enorm. Ferdinand wacht nog altijd op zijn Benzine Astra ST. Bizar!!

@ Leaf: Reparatie ligt gelijk aan de dagwaarde auto, dus gaan er niks mee doen. Tijd om wat anders uit te zoeken na het seizoen.

Ze moeten hier bij de dealer iig beknibbelen. Uurloon is ondertussen 150 ex, en klanten rennen hardgillend weg vanwege de slechte service. Het is echt niet meer oke. Als dit de 'standaard' is kan ik me voorstellen dat er geen mensen meer in een Opel willen rijden...

Ik denk dat het wel meevalt..ze verkopen nu gewoon een Peugeot of Citroen...:):)

Hier zijn de meeste Opel vestigingen al opgedoekt en samengevoegd in één Stellantis vestiging. Mijn Opel daler is sinds in april ook al verhuisd naar een Peugeot-Citroen vestiging.

Maar het zijn moeilijke tijden voor Opel, Fiat en Alfa. Ben echt benieuwd waar het heen gaat...

Zie de L nu wel vaker; zeker in ST maar het is vooral een plomp model...net of de carrosserie te groot is voor op het onderstel. Heeft de 308 en 408 ook last van.. daardoor ogen ze erg plomp..

Hier zijn de Opel vestigingen nog wel zelfstandig. Bij Citroën is het denk ik ook erg rustig op dit moment…

Scheelt hier waarschijnlijk ook dat Peugeot, Citroen en Opel al van dezelfde eigenaar waren. Was alleen nog kwestie van panden samenvoegen.

De L in station vind ik ook niet kloppen, de beschrijving van "plomp" door Rob, klopt wel. De hatch is dan wat beter in proporties vind ik.

Ik was zojuist zomaar ineens ingelogd, zonder dat ik het 42x moest proberen, het zou nog eens wat kunnen worden zo.

Verder weinig nieuws hier, ben op mijn gemak de 7 aan het wrappen op de momenten dat ik een paar uur tijd heb, weer om motor te rijden is het niet en de rest loopt prima door :)

Hier ook weinig dingen.

Ja we zijn aan het shoppen voor een nieuwe bank (goeiendag wat zijn een beetje kwalitatief goede dingen duur). Kunnen telkens niets vinden. Nu zagen we ineens in Almere een staan van een merk die wij hier lokaal ook zagen die we heel mooi vonden maar heel veel te duur. Deze was 1500 goedkoper (showroom model,dat wel). Om er zeker van te zijn of het die was is B vanmiddag even snel lokaal hier weer heen gegaan om typenummer nog eens te kijken of het echt die was, en ja hoor. zelfde model, zelfde merk, zelfde kleur, zelfde afmetingen. ze had nog gevraagd of hun hem ook niet voor die prijs wilde verkopen, maar helaas....

Gelijk heeft B in die winkel de winkel in Almere gebeld dat we die bank wilde kopen en op wilde halen (ondertussen was ik al vervoer aan het regelen voor het weekend). Zegt de verkoper dat haar collega met mensen met die bank op dit moment bezig is, vroeg ze even bij die collega, ja is net 5 minuten geleden door deze mensen verkocht, ze halen hem zondag op :oops:

nu is ze een beetje humeurig, als ik 5 minuten eerder bij mijn werk weg was gegaan was ik wel op tijd geweest, als die ene collega mij niet had opgehouden hadden we die bank gehad. etc

maargoed, het is maar een bank

Hé dat is wel balen zeg :(

Ik ga morgen m’n ebike ophalen. Ben wel benieuwd! Een Gazelle Paris. Met een stevige korting via t werk, anders had ik t ook niet gedaan denk ik.
Zaterdag weer verder rommelen met de zwarte Golf, het klus projectje. Wordt wel een aardig ding denk ik! De lelijke velgen zijn al verkocht. Heb er nu een setje 18 inch onder maar ik zoek nog een goedkoop setje die wat stijlvoller staat. Heb er al twee op het oog.

Das een prijzig bankje dan Joost als er al 1500 van de prijs afgaat...:)

Wat voor zwarte golf Barri? Vast op batterijen...

Hier geen aankopen maar geïnvesteerd in heerlijk weekje weg met het gezin in de meivakantie en gisteren geboekt. Zin aan.

Zomervakantie moeten we ook nog boeken maar ben kat en muis spelletje aan doen mbt prijs versus beschikbaarheid. Prijs wisselt geregeld en nog zat beschikbaar dus wacht nog mooi even op het juiste moment.

Das een prijzig bankje dan Joost als er al 1500 van de prijs afgaat...:)
Ik heb nooit een goed beeld van de prijzen, maar volgens mij bleef er van onze bank dan inderdaad weinig over... :D

Wat voor zwarte golf Barri? Vast op batterijen...
Er zit één batterij in, een 12 volt batterij :) Een Golf 5 1.6. Hele blok moest uit elkaar; kleppen eruit, zuigers eruit. Mooi en leerzaam klusje samen met de leermeester.
Hier geen aankopen maar geïnvesteerd in heerlijk weekje weg met het gezin in de meivakantie en gisteren geboekt. Zin aan.

Zomervakantie moeten we ook nog boeken maar ben kat en muis spelletje aan doen mbt prijs versus beschikbaarheid. Prijs wisselt geregeld en nog zat beschikbaar dus wacht nog mooi even op het juiste moment.
Lekker hoor! Wat wordt de bestemming in mei?
Ben echt blij dat ik niet aan de schoolvakanties gebonden ben. Wij gaan begin juni en daarna weer in september.

Een nieuwe bank ga ik nu sowieso niet doen net de kids....blijft toch een aantrekkelijk afragproject...wij hebben toen we hier kwamen wonen een hoekbank in leer (heel blij mee ivm vlekken kids) gekocht bij een niet al te dure keten en moet zeggen dat hij zich nog best goed houdt na

Ah een golf hobbyproject, leuk!

Wij gaan naar de Veluwe. Gaan we gelijk daar met de familie 7e verjaardag dochter vieren. Jah en wees blij dat je niet aan die schoolvakanties vast zit. Elke keer een rib uit je lijf. Maar goed...effe eruit hebben we af en toe wel even nodig!

Lekker Rob, weekje ertussenuit, hier staat een tripje Parijs en Disneyland gepland voor de meivakantie :) Ook erg veel zin in. Lize heeft al een hele route voor Parijs gemaakt met dingen die wilt zien en doen. Erg leuk om zo een stedentrip te doen! Uiteraard Disney erachteraan, ook leuk, wel bizar prijzig.

Dat klinkt als een flink project Berry, petje af!

Hier staat de badkamer op de planning tussen 8 en 28 mei, heb al veel gekocht en binnen, die prijzen zijn ook niet normaal.

Ik heb nooit een goed beeld van de prijzen, maar volgens mij bleef er van onze bank dan inderdaad weinig over...

er is ongeveer de helft af gegaan. 1500 euro vind ik een prima prijs voor een bank, 3000+ niet. Hoe mooi ik hem ook vind. Huidige is 14 jaar oud. Tot aan er kinderen kwam was hij netjes maar de afgelopen 6 jaar aardig gebruikt. 2 jaar geleden na de verbouwing was die naast versleten ook totaal niet meer passend, dus mag nu wel een keer.

Hier staat de badkamer op de planning tussen 8 en 28 mei, heb al veel gekocht en binnen, die prijzen zijn ook niet normaal.

daar kun je het geld ook wel aan kwijt

@Berry, ja ze vind dat ook leuk om te doen. Voordeel is ook dat er tegenwoordig best veel kindvriendelijke en kindgerichte blogs zijn waar ze dingen kunnen lezen en zien. op basis van die "to do" informatie heeft ze er een aantal uitgepikt die ze wilde doen en daar hebben we samen een logische planning in gemaakt.

Waaronder het Louvre, de Catacomben, Eifeltoren natuurlijk, een schilderij/karikatuur van zichtzelf laten maken etc. etc. :)

Jah...Parijs/Disney willen we ook nog eens heen maar wil ik dat de jongste eerst wat ouder is. Anders vind ik het wat zonde van het geld.

Ik wilde typen dat het ook aardig aan te rijden is, maar het is voor Rob toch wel zo'n 250 a 300km verder dan voor Jimmy ;)

Ja vanuit hier is het 4,5 uur ongeveer. 400 km. Donderdagochtend op tijd, weg kunnen we om 14.00 inchecken.

Voor Rob ruim 600 volgens mij ja

Ja we zijn aan het shoppen voor een nieuwe bank (goeiendag wat zijn een beetje kwalitatief goede dingen duur). Kunnen telkens niets vinden.

Nieuwe bank willen wij eigenlijk ook nog, maar we wachten net als Rob even totdat de kids wat ouder zijn (jaar of 18?).
Nieuwe keukenstoelen moeten er wel op korte termijn komen eigenlijk. Het aanbod in alle winkels is hetzelfde, maar de huidige mode is niet die van ons lijkt het. Of het is mooi en zit voor geen meter, of het zit lekker maar is niet mooi. Stoelen zijn er in 100.000 kleuren/configuraties, maar als we dan stoel A met de poten van stoel B willen hebben kan het weer niet. Hopeloos.
Lekker Rob, weekje ertussenuit, hier staat een tripje Parijs en Disneyland gepland voor de meivakantie :) Ook erg veel zin in. Lize heeft al een hele route voor Parijs gemaakt met dingen die wilt zien en doen. Erg leuk om zo een stedentrip te doen! Uiteraard Disney erachteraan, ook leuk, wel bizar prijzig.

Super tof dat Lize julie reisgids is! :D
Disney ben ik ook nog nooit geweest, zullen we over een paar jaar ook eens op het lijstje zetten. Inderdaad, net als Rob, als de jongste wat ouder is en het ook wat meer meekrijgt.

Wij gaan in de meivakantie een weekje Brabant bij Jimmy om de hoek. Koffie zit er niet in lees ik net :D

@Richard, Waar en wanneer ben je in Brabant? Wij zijn 1-5 weer terug. Als je zin hebt in een bakkie en het komt uit kunnen we wel wat afspreken.

Wij zijn 16 jaar geleden geweest, in 2008. Maar kan mij er maar weinig meer van herinneren.

Wij wilden ook wel wachten maar nu na 14 jaren is de bank echt op, en sinds onze verbouwing 2 jaar geleden ziet het er ook niet uit. Maar we willen dan ook niet te veel uitgeven aan een bank maar wel fatsoenlijke kwaliteit. We kijken wel rustig rond, zo'n haast heeft het ook niet.

@disneyland, nooit geweest. daar hadden we vroeger echt het geld niet voor. Ik wil er nog wel een keer naar toe met mijn kinderen maar dan moeten onze kinderen een heel stuk ouder zijn. In legoland vorig jaar werd hun geduld al aardig op de proef gesteld (en daardoor die van ons ook) met 'slechts' 20 minuten wachten.

Gisteren lekke band met de twingo, dikke schroef in de achterband. gelukkig op weg naar de supermarkt gebeurd dus met rustig terug rijden kon ik nog huis bereiken. ANWB er bij, duurde wel 2,5 uur! Maakte voor ons niet uit omdat de auto bij huis stond, maar je zult maar ergens onderweg staan. Maar was zo opgelost (y)

Er zijn handelaren die "jong gebruikte A++++ meubels" verkopen. Kopen bij leveranciers van de top merken de inruilers op..... Ooit zo een Leolux bankstel van nieuwprijs +/- € 10.000 voor € 2.500 kunnen kopen, 3 jaar oud en in nieuwstaat.

Gisteren lekke band met de twingo, dikke schroef in de achterband. gelukkig op weg naar de supermarkt gebeurd dus met rustig terug rijden kon ik nog huis bereiken. ANWB er bij, duurde wel 2,5 uur! Maakte voor ons niet uit omdat de auto bij huis stond, maar je zult maar ergens onderweg staan. Maar was zo opgelost

Hoe zit dat met een EV? Hebben die uberhaupt reservewielen en kun je die uberhaupt wel zelf opkrikken met dat "over"gewicht?

Ik ben toch wel blij dat onze beide auto's nog een reservewiel hebben met fatsoenlijk gereedschap.

@Richard, Waar en wanneer ben je in Brabant? Wij zijn 1-5 weer terug. Als je zin hebt in een bakkie en het komt uit kunnen we wel wat afspreken.

Oosterhout. Wij gaan 3-5 weer naar huis en in die week nog een dagje Efteling, als dat niet de 2e is dan kan ik wel even langskomen voor een bakkie inderdaad (y)
Hoe zit dat met een EV? Hebben die uberhaupt reservewielen en kun je die uberhaupt wel zelf opkrikken met dat "over"gewicht?

Ik ben toch wel blij dat onze beide auto's nog een reservewiel hebben met fatsoenlijk gereedschap.

Van mijn eerste twee auto's weet ik het niet zeker, maar sindsdien heb ik geen reservewiel meer gehad. Vind het ook alleen maar onnodig ballast en ruimte innemen. Wel heb ik altijd een 12v compressor in de auto liggen (spuitbusjes met schuim gebruik ik niet). Ligt er ook één in de garage, ontzettend handig om banden even op juiste spanning te zetten.

Heb in al die jaren 4x een lekke band gehad:
- Leon: 1x een schroef, band liep langzaam leeg. Gelijk laten repareren.
- Astra: 1x een schroef, band liep langzaam leeg. Gelijk laten repareren.
- Astra: 1x vanuit het niets een ei op de wang van een band. Band laten vervangen, volgens mij dagje op winterbanden gereden.
- 4GC: 1x een scheur op de rand loopvlak/wang waarvan ik nog steeds niet weet hoe het is ontstaan. Was gelukkig een runflat band en we waren op 10km van huis, oppompen werkte niet meer. Langzaam naar huis gereden. Had gelukkig een reservevelg met een oude band er op, dus kon gerust wachten op twee nieuwe banden.

Dit alles in +/- 15 jaar en honderdduizenden kilometers.

Alles relatief dichtbij huis "gelukkig". Ver van huis/vakantie is het vervelender, maar daar heb je dan pechhulp voor denk ik dan maar.

Heb nu ook weer runflat banden overigens, maar als ik ze zelf moet vervangen komen er normale banden onder. Vind het de meerprijs tov het risico niet waard. Plus dat je inderdaad wel een korte afstand naar huis/garage kan rijden, maar niet vergelijkbaar met bijv een thuiskomertje. In die 10km dat wij er rustig mee gereden hebben werd de band al kneiter warm en rijd je hem echt wel zichtbaar verder aan gort, had er vervolgens niet ook mee van huis naar de garage durven rijden.

Er zijn handelaren die "jong gebruikte A++++ meubels" verkopen. Kopen bij leveranciers van de top merken de inruilers op..... Ooit zo een Leolux bankstel van nieuwprijs +/- € 10.000 voor € 2.500 kunnen kopen, 3 jaar oud en in nieuwstaat.

Leolux is kwalitatief ook top inderdaad, we kijken gewoon rustig rond op zoek naar zo'n aanbieding. het is ook niet dat we haast hebben (y)

EV's kun je gewoon opkrikken net als een reguliere auto. Twingo weegt ook 'maar' 1000kgTwingo's hebben nooit een reserverwiel, ook de benzineversies niet. We hadden eventueel wel een winterwiel voor tijdelijk en zelf kunnen klooien maar daar hebben we geen ANWB lidmaatschap voor.

Insignia heeft ook geen reserverwiel, kan ook niet omdat ik het optionele BOSE systeem heb. Op de plek van het reserverwiel zit de subwoover/versterker. De kans op een lekke band is niet zo groot en als die al lek is kun je hem, al dan niet tijdelijk, 9 van de 10 keer repareren met een prop. Maar juist om deze redenen heb ik dus wel pech onderweg service.

Vind het ook alleen maar onnodig ballast en ruimte innemen.
Ruimte heb ik echt geen last van..heb zeeen van ruimte onder de kofferbakplaat in de Astra zelfs met reservewiel..ook bij de C3 is nog veel ruimte over

Wij hebben op beide auto's ook pechhulp inclusief fixxen banden maar als ik zelf snel even het wiel er af kan draaien en even naar de bandenboer hier in het dorp kan rijden doe ik dat toch liever. En op op vakantie vind ik het toch wel een fijn gevoel dat je zo even naar een bandenboer kan rijden met je reservewiel. Maar goed..het is een uitstervend iets.....

Ennuh....ik kan me niet heugen wanneer ik of mijn vrouw voor het laatst een lekke band heb gehad..(afkloppen)

@Richard, helemaal goed.

Ik heb met de motor ooit een lekke band gehad, verder nog nooit. Ja met de fiets :)
nu maak ik ook niet zoveel km's dus dat zal er zeker mee te maken hebben.

Midje!

Wat een leuke plannen lees ik voor het voorjaar. Disney of een weekend/weekje weg.
Laat wel zien dat we er wel weer aan toe zijn om even te ontspannen.

Wat dat betreft mag onze caravan ook weer aan de bak. Met hemelvaart een lang weekend weg naar Drenthe, in Juni een week weg in de buurt. En dan nog weer 1-2 weekenden in Juli, plus de zomervakantie.

Lize heeft al een hele route voor Parijs gemaakt met dingen die wilt zien en doen. Erg leuk om zo een stedentrip te doen!
Lize is natuurlijk ook al een echte dame geworden, leuk dat ze in dit soort zaken interesse heeft en het zelfvertrouwen zo'n plan te maken.

@ Frontera: Tsjah, niet echt een sprekend Opel-model. Maar ziet er opzich wel okay uit.
Ben benieuwd hoe de verhoudingen in het echt over komen.

Terug
Bovenaan