Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Ik denk dat dit bedrijf nog een nieuwe ongekentekende UAZ had staan. Ik weet niet of het registreren ervan met de boycot van nu lastiger is dan voorheen. Hoe dan ook zit de carrosserie (en de motor?) van deze nieuwe bus op een oud frame uit 1980.

Met dat verschil dat de carrosserie gelijk is aan die uit 1980. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Ik twijfelde ook even, maar dat lijkt mij inderdaad het verschil. Die 1/3 - 2/3 regel gaat volgens mij over het wijzigen van de onderdelen, niet het vervangen door hetzelfde. Anders zou bijvoorbeeld elke motorwissel voor een garantiegeval ook al onder die regeling vallen.

Van de eerste eigenaar.
mazda-mx-6-2-0i-16v-2-0i-16v.jpg

triumph-dolomite-hl-1850-hl-met-overdrive-rally.jpg

toyota-mr-2-2-0-gti-t-bar-targa-nl-auto-top-staat.jpg

Lijkt ook wel of er steeds meer 626en van deze generatie opeens boven water komen. Zag van de week ook al een hatchback (of liftback?) op Marktplaats te koop staan.

En nog een sedan…

Laatst bewerkt:
Die 626 diesel:
hoe goed of slecht is het voor een auto om jarenlang slechte een paar honderd km per jaar te rijden?
En alleen al qua wegenbelasting was dat dus ongeveer € 3,- per km ........?!

Aanbevolen voor mij door Marktplaats. Ik lig er gek genoeg niet wakker van, want ik heb geen ruimte en geen garage…
Ja, mooi. Maar je moet het maar durven, betrouwbaarheid echt minimaal en onderdelenprijzen...

Volkswagen Golf 1.3 C 1983, 89206km tweede eigenaar
Deze heeft precies dezelfde kleur, interieur, uitvoering en motor zoals mijn opa hem had toen ik klein was. Enkel het kenteken en het aantal buitenspiegels is anders. Echt heel gaaf dat zoiets er nog is.

Persoonlijk heb ik de Leganza altijd de mooiste Daewoo gevonden als ik de Evanda niet meereken. De Evanda is volgens mij langer als Chevrolet geleverd dan als Daewoo.

Persoonlijk heb ik de Leganza altijd de mooiste Daewoo gevonden als ik de Evanda niet meereken. De Evanda is volgens mij langer als Chevrolet geleverd dan als Daewoo.
In mijn beleving zag je ze eind jaren '90 en begin '00 ook behoorlijk veel rijden. De laatste 10 jaar zijn ze echter in een heel rap tempo uit het straatbeeld verdwenen, maar dat geldt helaas voor heel veel modellen uit de jaren '90.

In '99 heb ik op vakantie in Amerika een Leganza gehuurd, een 2.0 automaat. Wat was dat een relaxte auto voor lange afstanden (3500 mijl in 2,5 week).

fiat-127-special-fiat-special.jpg

Jammer van de deukjes, wel een leuke kleur namelijk
d18c6675-b586-4bd1-bbf5-110c85688e95

Kaal.
f10dc6a9-4e5d-40ba-ad99-ec9bf7c878ca

Te koop in Duitsland:
7fcb503e-27ae-4c8f-b074-d7edaeacb894

Leuke 306! Kende deze kleur alleen op de facelift (of iets wat erop lijkt). Setje Peugeot-velgen eronder en dan is-ie voor mij af.

Ik heb er twee gehad, maarre.... allebei mét stuurbekrachtiging. Volgens mij zijn ze net als de Micra K11 in Nederland nooit zonder stuurbekrachtiging geleverd.

De Sunny LX had geen stuurbekrachtiging en is gewoon (volop) in Nederland geleverd.
"Mijn LX-en" .... Er was ooit een spaarversie, de L... zonder achterwisser (3 deurs H:cool:, geen regelbare interval voor, en dan ook zonder stuurbekrachtiging? De SLX had standaard o.a. elektrische raambediening en een toerenteller

Mijn opa had zo'n Sunny in die kleur. Wel luxere uitvoering met stuurbekrachtiging.
Goede herinneringen aan, in 2010 verkocht want opa stopte met rijden.
Was nog lang niet op.

Terug
Bovenaan