@JL86 Als je al meermaals een (kortstondige) maatregel hebt met postcontrole, dan moet je toch even voor jezelf eens gaan kijken hoe je reageert.
Ik geloof best dat er vast ook veel accounts zijn die met eenzelfde reactie, geen ban hebben gekregen omdat ze simpelweg niet gemeld zijn. Maar dat ligt eerder aan het gebrek aan moderatie op de homepage. Moderatie zou eigenlijk constant aanwezig moeten zijn als er veel reacties komen (grote sites hebben de moderatie zelfs deels met een algoritme, waardoor je ook een hoop vals-positieven krijgt, ik weet niet of hier al gebruik wordt gemaakt van zo'n systeem)
Je schrijft dat je een grap maakte die sowieso verwijderd zou worden: Waarom maak je hem dan uberhaupt? Als je al vooraf denkt: dit gaat verwijderd worden... Plaats het dan gewoon niet...
En je opmerking over toyota en wielen verdiend inderdaad een maatregel.
Waarom? Omdat dit opzettelijk onrust stoken is binnen de reacties. Dit is een typisch voorbeeld van trollengedrag waarvoor juist die moderatie van belang is.
En dat is dus ook de reden waarom het verwijderd wordt en meerdere soortgelijke opmerkingen resulteren in een ban of in dit geval postcontrole maatregel.
Kun je kinderachtig vinden, maar je bent akkoord gegaan met regels als je een account aanmaakt actief meedoet aan een site waar je vrijwillig jezelf hebt aangemeld.
Ga dan niet mekkeren als je daarop wordt aangesproken of een maatregel opgelegd krijgt.
Maar ik ben het geheel met je eens dat als een bericht met dezelfde strekking van de ene wel en de ander niet wordt verwijderd, er sprake is van willekeur en dat zou gewoon niet moeten mogen.
En dat het eigenlijk gewoon duidelijk gecommuniceerd moet worden waarom je een maatregel krijgt.
Daarnaast zou meer duidelijkheid over hoe er gemoderatort wordt (wat kan wel, wat kan niet) vooraf ook wel handig zijn.
Je kunt al beginnen met eerst even hier te lezen:
https://www.autoweek.nl/vragen/community/ Daar staan de regels opgesomd.
@louisz De sfeer verzieken is juist wel in strijd met de regels. Dat is regel 2 in het forum.