Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

DeeTwee zei:
EVV zei:
Ik ging in het verleden wel vaak naar links in zo'n situatie naar doe het niet meer bij personenauto's. Te vaak gebeurd dan zo'n iemand dan met exact dezelfde snelheid rechts van mij blijft rijden en ik dus niet meer terug kan zonder of gas te geven of gas los te laten. Terwijl de invoegen daar zelf ruimte genoeg voor had.
(y)

Invoeghulp is een vanzelfsprekendheid geworden, veel te veel invoegers verwachten dat je ruimte voor ze maakt. Terwijl ze het echt niet zo geleerd hebben, want invoegen is een bijzondere verrichting. Maar goed, dat hoef ik hier niemand uit te leggen. Op de frontpage heb ik er wel af en toe boeiende conversaties over: Als je je aan de regels houdt, ben je een aso, is de teneur.
Dat is toch te triest voor woorden eigenlijk?
Ik maak het zelf ook vaak mee in de avond. Je bent de enige op de weg, er moet 1 auto invoegen. Dan presteert zo iemand het nog om lekker langzaam precies voor je neus in te voegen. Dan wil je er langs en geven ze gas bij.

Of van die lui die de afrit nog even moeten hebben en je op het laatste moment afsnijden. Dan kijk je in je binnenspiegel en zie je achter je 500m lege weg...

Wat ook erg onhandig is, zijn die lui die al ruim vóór het invoegen hun knipperlicht aanzetten. Vaak al op een plek waar je nog niet eens kán invoegen. Je weet dus nooit wanneer ze zich daadwerkelijk gaan verplaatsen. De regels is toch echt dat je dat ding pas gaat gebruiken als je ook daadwerkelijk gaat verplaatsen.

Maar ondertussen lekker blijven flitsen, want daar bereiken we meer mee.

EVV zei:
Ik ging in het verleden wel vaak naar links in zo'n situatie naar doe het niet meer bij personenauto's. Te vaak gebeurd dan zo'n iemand dan met exact dezelfde snelheid rechts van mij blijft rijden en ik dus niet meer terug kan zonder of gas te geven of gas los te laten. Terwijl de invoegen daar zelf ruimte genoeg voor had.
Voor vrachtwagens of ander groter/langzamer verkeer maak ik altijd wel ruimte, tenzij deze (ruim genoeg) achter mij terecht komt uiteraard. Voor personenauto's eigenlijk alleen bij hoge uitzondering en wanneer de situatie daar om vraagt. Bijvoorbeeld wanneer er een heel treintje in moet voegen en ik zonder te veel gedoe even naar links kan. Een enkele invoeger moet zich maar redden.

Elco zei:

Vorige week stond er een flinke file op de A12, wat leidde tot een vertraging van meer dan een uur. Een groot aantal mensen vond het nodig om honderden meters voor de eerst mogelijke afslag voor te sorteren... op de vluchtstrook. Dat maakte het werk van deze ambulancechauffeur er niet makkelijker op.
Met dit soort mafketels heb ik geen medelijden. Wie ben jij dat jij vindt dat je wel over die vluchtstrook mag? We staan allemaal te wachten en dat doen we niet voor onze lol.
Wat mij betreft dit soort lui bekeuren en die bekeuring verhogen tot minimaal 500 euro. Plus registratie. Bv de 2e keer in korte tijd het dubbele bedrag en dat je bij 3x maar even een half jaartje moet gaan fietsen om het af te leren. Zelfde voor die lui die het rode kruis negeren. Maar bv ook voor lui die nog even in gaan halen, terwijl 500m verderop hun rijstrook eindigt, dat is echt supernuttig in druk verkeer.

Kleine kanttekening: Ergens op de A25 zijn er, vanaf Zwolle komend, twee afritten (Staphorst en bij De Lichtmis) waar geregeld mensen de afslag willen nemen en dan de keuze hebben 1) Stilstaan op de rechter rijstrook of 2) alvast "voorsorteren" op de vluchtstrook. Dan wordt keuze 1 wel penibel als je 200 meter voor de uitvoegstrook in enen stil moet gaan staan op de rechter rijstrook.... Dit is niet handig indien er file staat.

^^^ precies, zie het onderstaande wat ik toen ook al als reactie bij de foto schreef.

Durashift zei:
Mag niet.. maar als dat voor Maarsbergen is.. wel begrijpelijk, vind ik, voor de forens bekenden. Slaat snel terug op de A12, de file voor de spoorovergang.. zeker nu met Elke Tien Minuten Een Trein..

Momenteel is de Pakhuislaan te Ede / de Klomp in de verbouwing en dus afgesloten. Forensverkeer dat via deze weg én de Buurtlaan-Oost pendelde tussen Veenendaal en Ede (West) moet nu via de snelweg of via de N224 en tunneltje de Klomp. Dit geeft extra verkeersdruk op het viaduct en aansluitende rondweg-Oost te Veenendaal..waardoor in de middagspits er terugslag is op de A12 voor afrit 33. Stond ik vorige week dus ook (kort) op de vluchtstrook stil. Nee, mag niet .. maar stelen mag ook niet en gebeurt ook en daar is ook weinig handhaving op. ;)

Zo, ik ben weer veilig thuis na een weekje Zuid Limburg. Vanuit mijn woonplaats Enschede is het sneller en korter door Duitsland, maar zeker niet veiliger!! Vooral op de terugweg ging het tot 2 keer toe bijna vreselijk mis bij wegwerkzaamheden met wegversmallingen en korte invoegstroken. Nou rij ik wel vaker door Duitsland maar zo bont als gisteren heb ik het nog niet meegemaakt.

In de stad zijn Duitsers heer in het verkeer en kun je bijna blindelings oversteken bij een zeebrapad. In Nederland staat dat gelijk aan Russische roulette. Hoe anders is dat op de snelweg! Ik rij op de rechterbaan en voor mij en op de korte invoegstrook wil een vrachtwagen invoegen. Ik wil uitwijken naar links maar krijg geen ruimte dus dan maar op de rem, wat tot luid getoeter lijdt van mijn achterligger. Even later gebeurde hetzelfde toen een Twingo wilde invoegen en mij daarbij naar de linker baan dwong waar ik er wederom niet werd tussen gelaten!

Nou zijn wij Hollanders zeker niet heilig maar dit soort fratsen heb ik hier zelden meegemaakt. Als je in Duitsland met 120 km/u een vrachtwagen wilt inhalen dan zit er in no time een laagvlieger op je bumper te seinen! Fatsoenlijk afstand houden kennen die kutmoffen onze oosterburen blijkbaar niet terwijl ze met 200+ op je af komen razen! Niet verwonderlijk dus dat Duitsland na Oostenrijk het land is met de meeste verkeersslachtoffers van Europa. Relatief gezien bijna 4 keer zoveel als bij ons!

Ik moest gelijk denken aan dit hilarische tafereel van Kees vloekend in de auto. Zou zo een scene van van Kooten en de Bie kunnen zijn. Belgie is overigens ook een drama maar daar laat je het wel uit je hoofd om 200 km/u te rijden omdat dan de vullingen uit je gebit klapperen van alle gaten en scheuren in de weg!

Laatst bewerkt:
die kutmoffen onze oosterburen
Ik moest gelijk denken aan dit hilarische tafereel van Kees vloekend in de auto. Zou zo een scene van van Kooten en de Bie kunnen zijn.

Sorry maar dit kan echt niet, dit taalgebruik. Vrijheid van meningsuiting maar dat woord op een forum, serieus? Rustaagh...

Verder ben ik het er wel mee eens. Zelf ook een vergelijkbare ervaring gehad, ook in Duitsland.
Mijn vrouw reed (en nee, ze ging geen 90 km/u) en maakte plaats voor een invoegende vrachtwagen. Ze had ook geen keus, want de vrachtwagen moest invoegen gezien de korte invoegstrook eindigde. Waarom ze die korte stroken hebben? Levensgevaarlijk!
Hoe dan ook, terwijl mijn vrouw in de linkerbaan de vrachtwagen passeert en weer netjes terug wil naar de linkerbaan, hebben we achter ons een zeer aggresieve auto. Later horen we dat deze letterlijk stuiterde door het remmen (Er reed familie stuk achter ons in andere auto).
Vervolgens gaat de bestuurder nadat hij "onvriendelijke gebarentaal" liet zien voor ons rijden om vervolgens meerdere keren op de rem te trappen. Ontzettend gevaarlijk (zeker met de vrachtwagen nog achter ons) en zinloos in mijn ogen.
Ik ken mijn vrouw, die kijkt echt wel in de spiegel of ze naar links kan. Ze zei zelf, die auto was net nog een klein stipje, die reed dus echt wel erg hard!
We reden 130 en een beetje, dus zo'n gast rijdt dan echt 200+ lijkt mij op een tweebaansweg. Dat snap ik echt niet...
Ik word daar zelf ook pissig van, maar om dan gelijk dat soort woorden te gebruiken...

Excuses voor het taalgebruik maar dat zijn nou eenmaal de emoties en hoe ik (en ik vemoed menigeen met mij) reageren op dit soort situaties.

Het is overigens wel zo dat ik na deze 2 voorvallen zo vlak na elkaar onzeker wordt en aan mezelf ga twijfelen. Door jouw post heb ik in elk geval weer wat zelfvetrouwen terug: dank daarvoor! :D (y)Ik zal nooit beweren dat ik een perfecte rijder ben en ken mijn tekortkomingen, maar was nog nooit zo blij om weer de grens over te steken naar het relatief veilige Nederland.

Dan nog een stelling:. mensen die stoer beweren dat ze veilig met 260 km / u over de autobahn razen zijn staatsgevaarlijk en lijden aan een ernstige vorm van zelfoverschatting en zouden een verplichte rijvaardigheidstraining moeten krijgen! Je maakt mij niet wijs dat je ontspannen rijdt en de tijdwinst is minimaal. In Duitsland zelf is er al lange tijd discussie over de onbeperkte snelheidslimiet maar helaas geen politieke meerderheid. Het lijkt bij onze oosterburen net zo heiIig als het wapenbezit in de VS.

Excuses voor het taalgebruik maar dat zijn nou eenmaal de emoties en hoe ik (en ik vemoed menigeen met mij) reageren op dit soort situaties.
Zeker, zo reageert menigeen op het moment zelf. Maar ik stoor mij dan weer aan de vanuit emotie gebruikte taal op internet. Even tot 10 tellen en het taalgebruik aanpassen...

Het is overigens wel zo dat ik na deze 2 voorvallen zo vlak na elkaar onzeker wordt en aan mezelf ga twijfelen. Door jouw post heb ik in elk geval weer wat zelfvetrouwen terug: dank daarvoor! :D (y)Ik zal nooit beweren dat ik een perfecte rijder ben en ken mijn tekortkomingen, maar was nog nooit zo blij om weer de grens over te steken naar het relatief veilige Nederland.
Herkenbaar, ik word ook onzeker van dat soort acties van anderen. Maar ook wel recalcitrant; nog even iets langer links blijven rijden na het inhalen. Daar kan ik nog een voorbeeld nemen aan mijn vrouw; die gaat aan wel naar rechts, ook al soort zij zich er ook aan.

Dan nog een stelling:. mensen die stoer beweren dat ze veilig met 260 km / u over de autobahn razen zijn staatsgevaarlijk en lijden aan een ernstige vorm van zelfoverschatting en zouden een verplichte rijvaardigheidstraining moeten krijgen! Je maakt mij niet wijs dat je ontspannen rijdt en de tijdwinst is minimaal. In Duitsland zelf is er al lange tijd discussie over de onbeperkte snelheidslimiet maar helaas geen politieke meerderheid. Het lijkt bij onze oosterburen net zo heiIig als het wapenbezit in de VS.
Eens; wanneer ik met een voor mij nieuwe auto in Duitsland reed was het altijd even ervaren hoe het reed richting de 200 km/u. Maar dat deed ik dan wel op een rechte, zo goed als lege weg, overdag, met 3 of meer banen. Maar dan nog met twee klamme handen aan het stuur haha.
Dat voelde dan wel goed/vertrouwd/stabiel en zodra er meer verkeer kwam of de situatie veranderde was het ook gelijk klaar.

Misschien dat het went en het voelt vast prettiger in een dikke (lees dure haha) auto maar ik sluit mij aan bij jouw mening; levensgevaarlijk en je overschat jezelf daarbij. Of beter gezegd, je onderschat het gevaar!

Misschien dat het went en het voelt vast prettiger in een dikke (lees dure haha) auto maar ik sluit mij aan bij jouw mening; levensgevaarlijk en je overschat jezelf daarbij. Of beter gezegd, je onderschat het gevaar!

Ik had iets dergelijks willen typen maar dan in iets andere bewoording, maar heb me wijselijk toch maar ingehouden...;)

Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die opscheppen over hun schadevrije jaren en zichzelf een geweldige rijder vinden. Er zijn er echter ook genoeg die hun leven lang al zonder rijbewijs en met drank op achter het stuur kruipen en nog nooit gepakt zijn of schade hebben veroorzaakt...

Ik ben door schade en schande wijs geworden dat afstand houden en anticiperen heel belangrijk is. Twee keer een kopstaart botsing in het prille begin toen ik net mijn rijbewijs had nu ruim 30 jaar geleden. Ik houdt me dan ook zoveel mogelijk aan de 2 seconden rijtijd en liefst meer. Ik noem het altijd de 3 A's die belangrijk zijn: Afstand houden, Anticiperen en Adem halen!

Edit: Ik ben overigens wel benieuwd naar de schuldvraag in geval van een aanrijding in de genoemde gevallen.

Laatst bewerkt:
Ach, al dat soort wegpiraterij zie ik in Nederland ook dagelijks.
Nog even snel inhalen om vervolgens afsnijdend en sterk remmend de uitvoegstrook te halen, vol gas rechts inhalen op de invoegstrook en dan bot op de rem ertussen frunniken omdat ze niet zien wat er nog voor je rijdt, seinen en bumperkleven om maar zo lang mogelijk op de cruise control te kunnen blijven rijden...
T.o.v. Duitsland scheelt het aardig dat de max. snelheden hier inmiddels stevig aan banden gelegd zijn, maar vele bestuurders hebben nog steeds een stelselmatig probleem met zichzelf aan te passen naar de omstandigheden.

Over het algemeen ervaar ik toch weinig last van al dat soort wegpiraatjes, zowel in DE als in NL.
Maar waarschijnlijk speelt het voertuig waarmee je rijdt ook wel aardig mee, want het uiterlijk van mijn 4x4 pickup daagt ook niet echt uit om daar nog een strijd mee aan te gaan.
Size and looks matters.:giggle:

Ik rij niet vaak in Dld maar ik ben toevallig vorige week daar ook geweest en ik ben nog steeds verbaasd dat je op een 2-baans ongelimiteerd hard mag rijden terwijl je dus idd. vrachtverkeer en caravans er tussendoor hebt rijden. Maar goed, ik heb mijzelf dan ook maar aangeleerd om minimaal 2 tot 3 keer te kijken of een baantje opschuiven kan en het gaspedaal dieper in te trappen om te voorkomen dat er een snelle jongen vol in de ankers moet. Dat is dan wel het voordeel van Dld dat je niet gelijk een dikke vette boete oppakt wanneer je even doortrekt naar 160 per uur. Verder idd meer anticiperen en dus nog veel vaker in de achteruit kijk spiegel kijken dan normaal, zeker wanneer je een rits trage jongens voor je ziet rijden. Als je op tijd opschuift dan heeft het snelle verkeer meer tijd om ook te anticiperen.

Verder is het verkeersbeeld zowel op de snelweg als in de stad hetzelfde als in NL, drammers, hufters en aso taxi's vind je daar ook. Idd. wel meer respect voor voetganger oversteek plaatsten.

Dames en heren, echt. Even dit hé:
Het is erg leuk dat je een automatische lichtschakelaar hebt. Prima, prachtig, niets aan doen, heb ik ook, blij mee.
MAAR, als het gigantisch mistig is, zoals Noord Holland gisterochtend (maandag) was, ZET DIE SCHAKELAAR OP "AAN". Auto's verdwenen in en kwamen uit de mistbanken. Nu hebben de meeste 'dagrijverlichting' voor, die vrijwel altijd aan staat waardoor je tegenliggers wel op zich redelijk snel ziet, maar de achterlichten doen dat nog niet altijd bij alle auto's.

Heel jammer.

Gisteren was er nog een idiote actie net voor de Coentunnel bij Amsterdam. Busje en Vrachtwagen met aanhanger, geen idee wat er gebeurt was, maar de aanhanger lag op zijn kant, het busje er half tussen de aanhanger en de vangrail en de weg zeker 12uur lang dicht.

Dames en heren, echt. Even dit hé:
Het is erg leuk dat je een automatische lichtschakelaar hebt. Prima, prachtig, niets aan doen, heb ik ook, blij mee.
MAAR, als het gigantisch mistig is, zoals Noord Holland gisterochtend (maandag) was, ZET DIE SCHAKELAAR OP "AAN".
Herkenbaar, maar ook mensen die, vemoed ik, geen schakelaar automatische verlichting hebben en het licht dan niet aandoen. Nog gevaarlijker want geen leuke LED dagrijverlichting.
Wel de kanttekening dat de automatische verlichting steeds beter ook dit soort situaties begrijpt, zoals mist. Maar één blik dan weet je of je nog even moet meedenken of dat het al aanstaat. Kleine moeite, groot plezier!

Laatst bewerkt:
Gisteren was er nog een idiote actie net voor de Coentunnel bij Amsterdam. Busje en Vrachtwagen met aanhanger, geen idee wat er gebeurt was, maar de aanhanger lag op zijn kant, het busje er half tussen de aanhanger en de vangrail en de weg zeker 12uur lang dicht.
Wat is dan het idiote als je geen idee hebt.

Mijn Tesla heeft nochtans geen schakelaar om de verlichting aan te zetten, gaat via het scherm. Allicht wel bediening van grootlicht via de linker hendel.

Mijn Tesla heeft nochtans geen schakelaar om de verlichting aan te zetten, gaat via het scherm. Allicht wel bediening van grootlicht via de linker hendel.
Dan gaat het alsnog automatisch en is het dus opletten bij de mist. Maar wellicht dat Tesla's bij mist automatisch de verlichting activeren.

Wat ik ervaar is dat bij bijvoorbeeld optrekkende mist best licht is waarbij de verlichting niet automatisch aangaat, maar dat wil wenselijk is. Dan dus even overrulen met de hand, of dat nu via een scherm of schakelaar gaat.

Wat vinden jullie van de "Coentunnel terreur" die dagelijks plaatsvind?
Het gebeurt meestal tijdens de spits dat de linker rijstrook (A10 --> A5) aan het begin van de tunnel dicht is en dan voor het eind weer vrij gegeven wordt. Er is geen onderhoud, geen auto stil of andere blokkades. Het is gewoon pesterij !!! Een collectief tegen dit beleid zou heel veel CO2 uitstoot besparen en weggebruikers helpen om minder tijd in de file te staan. Waar kunnen we terecht?

Het gebeurt meestal tijdens de spits dat de linker rijstrook (A10 --> A5) aan het begin van de tunnel dicht is en dan voor het eind weer vrij gegeven wordt. Er is geen onderhoud, geen auto stil of andere blokkades. Het is gewoon pesterij !!! Een collectief tegen dit beleid zou heel veel CO2 uitstoot besparen en weggebruikers helpen om minder tijd in de file te staan. Waar kunnen we terecht?
Dat lijkt me om te voorkomen dat er file ín de tunnel komt te staan, wat gevaarlijk is. Dan liever ervoor en de tunnel laten doorstromen.

En wat zou dan de reden van die pesterij zijn en wie doet dat dan? Wat MWH zegt klinkt logischer.

Weliswaar geen idiote autoacties, maar het gaat over verkeer: waarom menen motorrijders, vooral als ze in drukke steden rijden, dat ze vlak voordat ze afremmen voor een bocht het gas even open moeten trekken met een rotherrie als gevolg? En waarom moet dat ook als ze langs terassen rijden? Vroeger erg gepest of zo en dat zo proberen goed te maken?

Eens, het moet maar klaar zijn met Amsterdam. Grote waterdichte muur eromheen en volpompen die hap.

Mag dit?

Ik vond het er nogal knullig en gevaarlijk uitzien.

Grappig, dat ik mijn eigen content niet mag zien vanwege cookie-instellingen...........:rolleyes::LOL:

Laatst bewerkt:
Echtgenote wilde vanmiddag even naar de stad om nieuwe schoenen. En ik mocht/moest mee. Laatste paar km voor Franeker een 80km weg met inhaalverbod. Dat is daar ook wel zo veilig trouwens. Voor ons dook opa Agila op, met een keurige 65km/h. Naja, vooruit maar, het is nog maar twee km en het is mooi weer. De Audi V6 sukkelt er wel achteraan. En er sloten uiteraard nog een paar aan. Gezellig nietwaar? Wat kan je gebeuren zou je zeggen.
Nu is er naast die weg ook een fietspad en daar wordt ook gewandeld. Daar liepen een paar oudjes.
En dat zag opa Agila ook en die dacht : ' Hee, Kees en Bep! Even gedag zeggen".
Dus, bam, op de hoijzers en stoppen. Gewoon op die rijbaan uiteraard.
"Hoehh" brulde echtgenote en de Audi checkte zijn ABS. De rest achter ons ook. Het ging allemaal net maar dan ook net goed.
Terwijl wij met zijn allen met hartslag 120 om de Agila heen manoeuvreerden had opa het raampje al open: "Hoi Kees, hoi Bep!"
Gelukkig zijn we wel met nieuwe schoenen thuisgekomen..........

Echtgenote wilde vanmiddag even naar de stad om nieuwe schoenen. En ik mocht/moest mee. Laatste paar km voor Franeker een 80km weg met inhaalverbod. Dat is daar ook wel zo veilig trouwens. Voor ons dook opa Agila op, met een keurige 65km/h. Naja, vooruit maar, het is nog maar twee km en het is mooi weer. De Audi V6 sukkelt er wel achteraan. En er sloten uiteraard nog een paar aan. Gezellig nietwaar? Wat kan je gebeuren zou je zeggen.
Nu is er naast die weg ook een fietspad en daar wordt ook gewandeld. Daar liepen een paar oudjes.
En dat zag opa Agila ook en die dacht : ' Hee, Kees en Bep! Even gedag zeggen".
Dus, bam, op de hoijzers en stoppen. Gewoon op die rijbaan uiteraard.
"Hoehh" brulde echtgenote en de Audi checkte zijn ABS. De rest achter ons ook. Het ging allemaal net maar dan ook net goed.
Terwijl wij met zijn allen met hartslag 120 om de Agila heen manoeuvreerden had opa het raampje al open: "Hoi Kees, hoi Bep!"
Gelukkig zijn we wel met nieuwe schoenen thuisgekomen..........
Verbazingwekkend, gelukkig goed geëindigd. Te langzaam rijden alleen al veroorzaakt meer dan eens een ongeluk, maar dan ook nog stoppen op zo'n weg...
Ik stond vorige week achter een auto in een dorp, bestuurder stond even lekker te kletsen met een bekende. Die dacht dat het prima kon, auto in een onoverzichtelijke bocht neerzetten, lange combi ook met aanhanger. Ik had geen haast, maar het duurde wel even voordat ik er voorbij kon. Hoe bedenk je het...
Maar jouw verhaal overtreft het nog weer!

Vandaag tot 2 keer toe mensen ingehaald al rijdend op de cruise control waarbij die mensen je vervolgens weer perse voorbij moeten om daarna weer langzamer te gaan rijden voor je. Echt zwaar irritant.

Of mensen die gas bij geven als je ze aan het inhalen bent, ook irritant als dat gebeurd.

Vandaag tot 2 keer toe mensen ingehaald al rijdend op de cruise control waarbij die mensen je vervolgens weer perse voorbij moeten om daarna weer langzamer te gaan rijden voor je. Echt zwaar irritant.

Of mensen die gas bij geven als je ze aan het inhalen bent, ook irritant als dat gebeurd.
Het is dat jij 't al hebt geschreven, ik had dat ook kunnen doen. Merk het vooral als ik met de iQ op pad ben en precies 100 km/u op de GPS rijd. Het zou makkelijk zijn om te zeggen dat mensen zo'n kleine auto niet voor zich dulden, maar ik weet niet of dat erachter zit.

Het is dat jij 't al hebt geschreven, ik had dat ook kunnen doen. Merk het vooral als ik met de iQ op pad ben en precies 100 km/u op de GPS rijd. Het zou makkelijk zijn om te zeggen dat mensen zo'n kleine auto niet voor zich dulden, maar ik weet niet of dat erachter zit.
Vermoedelijk wel. Ik had laatst ook zoiets met mijn Panda, op weg naar huis na een werkdag. Altijd druk op de provinciale weg, maar heel even viel er een gaatje en zag mijn achterligger de kans schoon om mij in te halen. Om de volgende tien kilometer vlak voor me te blijven voortsukkelen achter al het andere verkeer...

Ik zou er niet te veel achter zoeken. Mensen die je inhalen en daarna weer langzamer gaan rijden zijn met iets anders bezig dan het verkeer en zeker niet met jou of hoe groot je auto is. Dat maakt het natuurlijk niet minder irritant.

Wijnboertje met tractor en mest opleg apparaat erachter haalde effe een Vespa in op een Italiaans land weggetje in een bocht. Geen ruimte om uit te wijken, de Traktor ging vol in de ankers, ik instinctief vól het gas erop en schoot er echt nét tussendoor.

De angst stond in de ogen van de amigo op de Vespa. En waarschijnlijk ook een streepje extra mest in z’n broek ;). Ik had zelf ook wel een schone onderbroek nodig …

Moet je nagaan, dat is juist exact de reden dat mijn mrs. nu haar IQ rijdt ipv de oude Panda, doordat de IQ wat serieuzer (breder) oogt heeft ze een stuk minder last van dit gedrag. Met de oude Panda was het echt schering en inslag... Ik merkte het zelf ook als ik er in reed.

@929V6 Jouw Panda?

Maar goed, ik heb mijzelf dan ook maar aangeleerd om minimaal 2 tot 3 keer te kijken of een baantje opschuiven kan en het gaspedaal dieper in te trappen om te voorkomen dat er een snelle jongen vol in de ankers moet
Ik heb inderdaad ook altijd geleerd van die ouwe van me om op de autobahn 2x te kijken: 1x of er iets aankomt en de 2e keer om daadwerkelijk te gaan. Je vergist je nogal eens met inhalen.

Overigens (1) er valt amper nog echt door te rijden in Duitsland en (2) valt me op dat Duitsers zelf amper nog doorrijden waar het kan. Ik ben op de heenweg richting Italië eigenlijk maar 2x ingehaald op stukken waar je door kon rijden, terwijl ik zelf niet harder reed dan 180/190 km/u.

Mensen die zo langzaam rijden zijn waarschijnlijk bevredigd en mensen die wat harder willen, tja, ik denk toch dat ze thuis wat te kort komen...

Mensen die zo langzaam rijden zijn waarschijnlijk bevredigd en mensen die wat harder willen, tja, ik denk toch dat ze thuis wat te kort komen...
Denk niet dat de snelheid iets met sex te maken heeft. Maar als je toch een link wil leggen, lijkt het mij eerder dat mensen die zo langzaam rijden, worden bevredigd.

Het trollen begint wel heel opvallend te worden.

Ja, de mensen die als een dode, of ontzettend gespannen achter het stuur zitten, zijn vast voldaan. o_O

Bijna iedere liefhebber (en ook genoeg niet liefhebbers) vinden het wel eens leuk om het gas eens wat dieper in te trappen.

Ik vind flink doorrijden heerlijk, maar wel als het kan. Steeds geforceerd bij elk gaatje het gas erop omdat het kan, en 1km later weer in de ankers te moeten is bloed irritant voor mijzelf, mijn mede reizigers en de rest vh verkeer.

Dan maar liever cruise aan en het treintje volgen.

Weet nu niet welke categorie ik hier mee val. Veel of weinig te kort komen thuis ;)

Ik had gisteren weer een bijzondere medeweggebruiker...
Een vrachtwagen voor mij; reed op een weg waar je 60 rijdt en een klein deel daarvan 80 mag (tussen Zuidhorn en Niekerk, voor de Noorderlingen onder ons). Gaat vervolgens een tractor inhalen terwijl er tegenliggers aankomen waarvan je direct weet; dat wordt 'm niet. Toch inhalen met als gevolg flitsende lichten en getoeter van de tegenliggers. Ging gelukkig goed, maar levensgevaarlijk natuurlijk. Vervolgens gaat de chauffeur ook doodleuk volgas door een dorp, waarbij fietsers rakelings worden ingehaald en tegenliggers de berm in moeten duiken!
Ik snap dat echt niet, beroepsmatig chauffeur en dan zo rijden...

Ik heb inderdaad ook altijd geleerd van die ouwe van me om op de autobahn 2x te kijken: 1x of er iets aankomt en de 2e keer om daadwerkelijk te gaan. Je vergist je nogal eens met inhalen.

Overigens (1) er valt amper nog echt door te rijden in Duitsland en (2) valt me op dat Duitsers zelf amper nog doorrijden waar het kan. Ik ben op de heenweg richting Italië eigenlijk maar 2x ingehaald op stukken waar je door kon rijden, terwijl ik zelf niet harder reed dan 180/190 km/u.
Voor Duitsers is brandstof ook flink duurder geworden, dat zal ongetwijfeld impact hebben op hun rijgedrag. Of ze geloven het wel gezien de hoeveelheid snelheidsbeperkingen (bij ieder dorp terug naar 100 of 120), Baustellen en Stau en rijden liever wat relaxter. Niets zo irritant als 170 rijden en om de paar kilometer terug naar 100 of langzamer. Dan liever 110..120. Of men heeft gewoon door dat (te) hard rijden gewoon onnodig is.

162 kilometer per uur is opzichzelf totaal geen spannende snelheid. Maar wanneer het gereden wordt door een opgefokt persoon op een wat drukker tijdstip dan kan het wel eens asociaal overkomen, zeker als die persoon niet echt kan anticiperen. Doe daar nog eens een onnodig links rijdende Yaris bestuurder bij die 84km/h hard zat vindt en dan kan het gevaarlijk worden. Wat de kleinste afstand tussen de twee is kan ik lastig inschatten maar het scheelde echt niet veel, zeker met dat snelheidsverschil.

162 kilometer per uur is opzichzelf totaal geen spannende snelheid. Maar wanneer het gereden wordt door een opgefokt persoon op een wat drukker tijdstip dan kan het wel eens asociaal overkomen, zeker als die persoon niet echt kan anticiperen. Doe daar nog eens een onnodig links rijdende Yaris bestuurder bij die 84km/h hard zat vindt en dan kan het gevaarlijk worden. Wat de kleinste afstand tussen de twee is kan ik lastig inschatten maar het scheelde echt niet veel, zeker met dat snelheidsverschil.
Dit is gewoon als een varken door het verkeer rijden. Verdiend z’n rijbewijs niet

Tis te hard en flink ook, niet goed. Maar dat onnodig links rijden is iets dat uit het gedrag van mensen moet worden gehaald. Dat is voor mij de allergrootste ergernis op de weg. Vier of vijf rijstroken breed en dan doodleuk op strook drie of vier blijven rijden, idioot gewoon. Wat mij betreft komt hiervoor net als belachelijk hard rijden three strikes out beleid op. De eerste keer €500,- aftikken en registratie, de tweede keer €1000,- en opnieuw een registratie. De derde keer €2000,- en definitief rijdbewijs kwijt. Niet gek, want bewezen dat het bezitten van een rijbewijs niet juist is. U mag opnieuw afrijden en lessen, alles op eigen kosten.

Terug
Bovenaan