Mr Bart
Startmotor
Sinds korte tijd ben ik mij aan het oriënteren op een andere oudere auto en ik wil eigenlijk qua 'lichte eisen' alleen een auto die handgeschakeld is, airco, elektrische ramen voor (meeste wel?), geen zodanig uitgebreide boordcomputer met scherm etc dat er van alles aan kapot gaat en benzine (Euro95/98). Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een sedan, maar ik zie van alles voorbij komen: VW Jetta, VW Passat, Skoda Superb, Volvo S60, Volvo S80, Audi A4(?), Toyota Camry en Toyota Avensis (oud). Welke modellen/typen sedans zijn er nog als het om ouder gaat? Mijn 'angst' is dat duurdere Duitsers (BWM/Mercedes) wel zo degelijk gebouwd -en afhankelijk van rijstijl, onderhoud en omstandigheden parkeren/opslag- zijn dat ze heel lang mee kunnen, maar dat bij onvermijdelijke slijtage de onderdelen ook peperduur zijn richting 2ton op de teller. Ik steek wel liever, net zoals wordt bevestigd door zowel garage als een paar autofan kennissen, kosten van onderhoud in een auto die ik 'leuk' vind om te rijden dan een klein boodschappeneitje waar je als man van 1.95m in zit opgepropt eigenlijk. Maar al met al zit de sedan voorkeur toch ingebakken bij mij -omdat mijn ouders vroeger altijd oude stationwagons reden, die ik niet snel zelf zoek.