De Nederlandse verkoopcijfers | mei 2025 op p. 132

rickm zei:
Overigens zie ik iets opmerkelijks.
Al is dit maar één maand, Citroen staat BOVEN Opel.
Dat is in NL denk ik zelden vertoond.

Benieuwd of de DS3 daar een beetje voor verantwoordelijk is - zie ze erg weinig.

Die doet daar zeker aan mee en wacht dacht je van de C3, beide volgens mij in bepaalde uitvoeringe BPM en wegenbelastingvrij!
 
Excellent driver zei:
Hyundai doet het ook erg goed, die zijn ook met een opmars bezig tov vorig jaar. Waarom vergeet iedereen Hyundai? o_O

Je kunt mij als Hyundai-rijder niets verwijten :p

aras zei:
Die IX20 zie je idd best vaak. Ik vind dat een fraaie auto en veel auto voor dat geld.

De Toyta versoS zie bijna helemaal niet.

Als je tests leest van de Verso-S en Trezia en de vergelijkingstests tussen de Verso-S, Trezia, ix20 en Venga vraag je je af waar Toyota toch mee bezig is, naast de depressieve, gedateerde vormgeving. Ik vind de ix20 een veel volwassener model met een betere afwerking dan die Toyobaru. Ik vind de ix20 trouwens bepaald niet geslaagd met dat ronde front op de vrij hoekige carrosserie en vreemde lijnen op de motorkap. De Venga vind ik veel harmonieuzer, ondanks dat de achterkant gek genoeg al bij de introductie een gedateerde indruk maakte.

*edit: waarom zijn lange weekenden/feestdagen alleen in ons land aanleiding om de verkoopcijfers niet te publiceren?! Andere (christelijke) landen zijn er wel op tijd bij.
 
Bart81 zei:
speedtouch zei:
Peugeot doet het trouwens goed over zowat de hele linie

Mwoah, ik vind dat de hype van de 3008 en de 5008 nogal snel is vervlogen: die waren een paar maanden geleden nog gebroederlijk 1 en 2 in hun segment, ze staan nu op 7 en 8...... En zo oud zijn ze toch nog niet.

Ik vind het een logisch gegeven, de 508 is nu vlot leverbaar en valt ongeveerd in dezelfde leaseklasse, dus dat gaat ten koste van de 3008 en 5008, temeer daar de 508 1.6 DI 2-tronic slechts een bijtelling van 20% heeft.
 
Waar moet ik deze plaatsen?

2 Mercedes-Benz E-cell
5 Toyota Charade




Code:
[hr][b]     0   100.0%      138    V     Totaal[/b]
     1    31.9%       44    V     Volkswagen Kombi
     2    23.2%       32    V     Mercedes-Benz Sprinter
     3    13.8%       19    V     Ford Transit
     4     8.7%       12    V     Opel Vivaro
     5     4.3%        6    V     Mercedes-Benz Vito
     6     4.3%        6    V     Mercedes-Benz Viano
     7     3.6%        5    V     Volkswagen Crafter
     8     3.6%        5    V     Volkswagen Caravelle
     9     2.2%        3    V     Renault Trafic
    10     2.2%        3    V     Peugeot Boxer
    11     1.4%        2    V     Fiat Scudo
    12     0.7%        1    V     Hyundai H200
[hr][b]     0   100.0%      270   T3     Totaal[/b]
     1    35.9%       97   T3     Volvo XC90
     2    14.4%       39   T3     Porsche Cayenne
     3    11.9%       32   T3     BMW X5
     4     7.4%       20   T3     Audi Q7
     5     5.9%       16   T3     BMW X6
     6     4.4%       12   T3     Volkswagen Touareg
     7     4.4%       12   T3     Land Rover Range Rover
     8     3.7%       10   T3     Lexus RX
     9     3.0%        8   T3     Mercedes-Benz M-klasse
    10     3.0%        8   T3     Land Rover Discovery
    11     2.2%        6   T3     Mercedes-Benz R-klasse
    12     1.1%        3   T3     Jeep Grand Cherokee
    13     0.7%        2   T3     Mercedes-Benz GL
    14     0.7%        2   T3     Infiniti FX
    15     0.7%        2   T3     Cadillac SRX
    16     0.4%        1   T3     Chrysler Pacifica
[hr][b]     0   100.0%     2033   T2     Totaal[/b]
     1    25.7%      522   T2     Kia Sportage
     2    16.1%      327   T2     Hyundai ix35
     3    10.8%      219   T2     Volkswagen Tiguan
     4     8.9%      180   T2     Volvo XC60
     5     7.1%      144   T2     Audi Q5
     6     6.7%      136   T2     BMW X1
     7     5.1%      104   T2     BMW X3
     8     4.6%       93   T2     Mitsubishi Outlander
     9     3.0%       60   T2     Kia Sorento
    10     2.8%       56   T2     Toyota RAV4
    11     1.5%       30   T2     Subaru Forester
    12     1.1%       23   T2     Honda CR-V
    13     1.0%       21   T2     Mercedes-Benz GLK
    14     1.0%       20   T2     Land Rover Freelander
    15     1.0%       20   T2     Jeep Compass
    16     0.8%       17   T2     Chevrolet Captiva
    17     0.7%       15   T2     Opel Antara
    18     0.7%       14   T2     Jeep Patriot
    19     0.5%       11   T2     Hyundai Santa Fe
    20     0.4%        8   T2     Ford Kuga
    21     0.1%        3   T2     Suzuki Vitara
    22     0.1%        3   T2     SsangYong Korando
    23     0.1%        2   T2     Nissan X-Trail
    24     0.0%        1   T2     Peugeot 4007
    25     0.0%        1   T2     Nissan Pathfinder
    26     0.0%        1   T2     Mercedes-Benz G-klasse
    27     0.0%        1   T2     Infiniti EX
    28     0.0%        1   T2     Citroen C-crosser
[hr][b]     0   100.0%      499   T1     Totaal[/b]
     1    32.3%      161   T1     Dacia Duster
     2    26.7%      133   T1     Skoda Yeti
     3    16.8%       84   T1     Mini Countryman
     4    14.0%       70   T1     Suzuki SX4
     5     3.6%       18   T1     Fiat Sedici
     6     3.0%       15   T1     Toyota Urban Cruiser
     7     2.8%       14   T1     Daihatsu Terios
     8     0.8%        4   T1     Suzuki Jimny
[hr][b]     0   100.0%      303   P3     Totaal[/b]
     1    29.7%       90   P3     Renault Espace
     2    24.8%       75   P3     Ford S-MAX
     3    15.2%       46   P3     Volkswagen Sharan
     4    14.2%       43   P3     Seat Alhambra
     5    13.9%       42   P3     Ford Galaxy
     6     1.3%        4   P3     Peugeot 807
     7     0.3%        1   P3     Dodge Journey
     8     0.3%        1   P3     Citroen C8
     9     0.3%        1   P3     Chrysler Voyager
[hr][b]     0   100.0%     3378   P2     Totaal[/b]
     1    12.1%      409   P2     Renault Scenic
     2    11.8%      398   P2     Peugeot 5008
     3     9.8%      330   P2     Seat Altea
     4     9.4%      318   P2     Toyota Verso
     5     9.3%      314   P2     Peugeot 3008
     6     8.7%      295   P2     Volkswagen Touran
     7     7.6%      256   P2     Ford C-MAX
     8     7.1%      239   P2     Citroen C4 Picasso
     9     6.7%      227   P2     Mercedes-Benz B-klasse
    10     5.1%      173   P2     Volkswagen Golf Plus
    11     5.1%      173   P2     Ford Grand C-max
    12     4.3%      144   P2     Opel Zafira
    13     1.8%       61   P2     Mazda 5
    14     1.2%       41   P2     Chevrolet Orlando
[hr][b]     0   100.0%     1589   P1     Totaal[/b]
     1    34.3%      545   P1     Hyundai ix20
     2    26.9%      427   P1     Opel Meriva
     3    14.7%      233   P1     Kia Venga
     4     7.7%      122   P1     Mercedes-Benz A-klasse
     5     4.5%       71   P1     Renault Modus
     6     3.5%       55   P1     Nissan Note
     7     3.0%       47   P1     Citroen C3 Picasso
     8     1.5%       24   P1     Skoda Roomster
     9     1.4%       22   P1     Subaru Trezia
    10     1.4%       22   P1     Kia Soul
    11     1.1%       17   P1     Ford Fusion
    12     0.2%        3   P1     Lancia Musa
    13     0.1%        1   P1     Hyundai Matrix
[hr][b]     0   100.0%      176    L     Totaal[/b]
     1    22.2%       39    L     Volkswagen Caddy
     2    15.3%       27    L     Renault Kangoo
     3    13.6%       24    L     Peugeot Bipper
     4    13.6%       24    L     Fiat Doblo
     5    13.1%       23    L     Peugeot Partner
     6    10.8%       19    L     Citroen Berlingo
     7     6.2%       11    L     Fiat Fiorino
     8     4.0%        7    L     Fiat Qubo
     9     1.1%        2    L     Citroen Nemo
[hr][b]     0   100.0%       99    K     Totaal[/b]
     1    86.9%       86    K     Smart Fortwo
     2    13.1%       13    K     Toyota iQ
[hr][b]     0   100.0%       31    H     Totaal[/b]
     1    64.5%       20    H     Porsche 911
     2     9.7%        3    H     Ferrari California
     3     6.5%        2    H     Maserati GranCabrio
     4     3.2%        1    H     Nissan GT-R
     5     3.2%        1    H     Mercedes-Benz SLS AMG
     6     3.2%        1    H     Mercedes-Benz SL
     7     3.2%        1    H     Jaguar XK
     8     3.2%        1    H     Ferrari 458 Italia
     9     3.2%        1    H     Aston Martin DBS
[hr][b]     0   100.0%      136    G     Totaal[/b]
     1    32.4%       44    G     Peugeot RCZ
     2    13.2%       18    G     Audi TT
     3    11.0%       15    G     BMW Z4
     4    10.3%       14    G     Mercedes-Benz SLK
     5     8.8%       12    G     Renault Wind
     6     8.1%       11    G     Mazda MX-5
     7     8.1%       11    G     Honda CR-Z
     8     3.7%        5    G     Porsche Cayman
     9     2.9%        4    G     Porsche Boxster
    10     0.7%        1    G     Ford Mustang
    11     0.7%        1    G     Alfa Romeo Spider
[hr][b]     0   100.0%       87    F     Totaal[/b]
     1    25.3%       22    F     BMW 7-serie
     2    21.8%       19    F     Audi A8
     3    20.7%       18    F     Mercedes-Benz S-klasse
     4    16.1%       14    F     Porsche Panamera
     5    13.8%       12    F     Jaguar XJ
     6     1.1%        1    F     Maserati Quattroporte
     7     1.1%        1    F     Aston Martin Rapide
[hr][b]     0   100.0%     1153    E     Totaal[/b]
     1    38.3%      442    E     BMW 5-serie
     2    17.7%      204    E     Audi A6
     3    17.4%      201    E     Volvo V70
     4    12.3%      142    E     Mercedes-Benz E-klasse
     5     4.7%       54    E     Audi A7
     6     2.7%       31    E     Volvo S80
     7     2.3%       26    E     Mercedes-Benz CLS
     8     2.0%       23    E     BMW 6-serie
     9     1.5%       17    E     Jaguar XF
    10     0.6%        7    E     Saab 9-5
    11     0.3%        3    E     Citroen C6
    12     0.2%        2    E     Infiniti M
    13     0.1%        1    E     Lexus GS
[hr][b]     0   100.0%     5249    D     Totaal[/b]
     1    17.4%      911    D     Peugeot 508
     2    16.3%      853    D     Volkswagen Passat
     3     8.7%      458    D     BMW 3-serie
     4     7.9%      416    D     Audi A4
     5     5.9%      308    D     Mercedes-Benz C-klasse
     6     5.2%      273    D     Volvo V60
     7     5.0%      263    D     Opel Insignia
     8     5.0%      262    D     Skoda Superb
     9     4.2%      221    D     Volvo S60
    10     4.1%      217    D     Audi A5
    11     3.8%      201    D     Ford Mondeo
    12     3.4%      179    D     Volvo V50
    13     3.0%      158    D     Citroen C5
    14     2.6%      139    D     Toyota Avensis
    15     2.1%      110    D     Renault Laguna
    16     1.3%       66    D     Mazda 6
    17     1.2%       64    D     Seat Exeo
    18     1.0%       53    D     Volvo C70
    19     0.6%       29    D     Saab 9-3
    20     0.2%       13    D     Volvo S40
    21     0.2%       13    D     Alfa Romeo 159
    22     0.2%       10    D     Subaru Legacy
    23     0.2%        9    D     Honda Accord
    24     0.1%        7    D     Peugeot 407
    25     0.1%        7    D     Lexus IS
    26     0.1%        5    D     Suzuki Kizashi
    27     0.0%        2    D     Infiniti G
    28     0.0%        1    D     Chevrolet Malibu
    29     0.0%        1    D     Cadillac BLS
[hr][b]     0   100.0%     8137    C     Totaal[/b]
     1    16.2%     1322    C     Opel Astra
     2    12.1%      982    C     Volkswagen Golf
     3    10.5%      854    C     Ford Focus
     4     8.1%      658    C     Renault Megane
     5     6.5%      528    C     Skoda Octavia
     6     5.2%      427    C     BMW 1-serie
     7     4.8%      389    C     Toyota Auris
     8     3.8%      313    C     Hyundai i30
     9     3.6%      289    C     Peugeot 308
    10     3.6%      289    C     Audi A3
    11     3.4%      276    C     Toyota Prius
    12     2.6%      210    C     Mitsubishi ASX
    13     2.5%      206    C     Nissan Qashqai
    14     2.5%      204    C     Alfa Romeo Giulietta
    15     2.3%      188    C     Lexus Ct200h
    16     2.1%      172    C     Kia Ceed
    17     1.9%      153    C     Seat Leon
    18     1.5%      122    C     Citroen C4
    19     1.2%       95    C     Honda Civic
    20     1.1%       91    C     Volvo C30
    21     0.9%       70    C     Volkswagen Jetta
    22     0.8%       65    C     Honda Insight
    23     0.5%       44    C     Nissan Leaf
    24     0.4%       35    C     Volkswagen Scirocco
    25     0.4%       32    C     Mitsubishi Lancer
    26     0.4%       31    C     Fiat Bravo
    27     0.4%       29    C     Mazda 3
    28     0.3%       23    C     Lancia Delta
    29     0.2%       17    C     Volkswagen Eos
    30     0.2%       17    C     Chevrolet Cruze
    31     0.0%        3    C     Citroen Ds4
    32     0.0%        2    C     Alfa Romeo GT
    33     0.0%        1    C     Subaru Impreza
[hr][b]     0   100.0%    13400    B     Totaal[/b]
     1    12.6%     1682    B     Volkswagen Polo
     2    11.2%     1500    B     Seat Ibiza
     3     9.7%     1301    B     Renault Clio
     4     8.4%     1127    B     Opel Corsa
     5     7.7%     1034    B     Citroen C3
     6     7.1%      951    B     Ford Fiesta
     7     6.5%      869    B     Skoda Fabia
     8     5.9%      791    B     Fiat Punto
     9     5.4%      720    B     Citroen DS3
    10     4.2%      562    B     Suzuki Swift
    11     3.1%      415    B     Peugeot 207
    12     2.5%      339    B     Alfa Romeo Mito
    13     2.1%      277    B     Toyota Yaris
    14     1.9%      258    B     Hyundai i20
    15     1.8%      244    B     Audi A1
    16     1.6%      218    B     Mitsubishi Colt
    17     1.5%      197    B     Mini Mini
    18     1.4%      186    B     Peugeot 206
    19     1.3%      169    B     Nissan Juke
    20     0.9%      119    B     Dacia Sandero
    21     0.8%      106    B     Nissan Micra
    22     0.7%       94    B     Mazda 2
    23     0.6%       83    B     Dacia Logan
    24     0.5%       66    B     Honda Jazz
    25     0.3%       45    B     Chevrolet Aveo
    26     0.2%       24    B     Mini Clubman
    27     0.1%        9    B     Lancia Ypsilon
    28     0.1%        7    B     Daihatsu Sirion
    29     0.0%        6    B     Subaru Justy
    30     0.0%        1    B     Citroen Ds3 Racing
[hr][b]     0   100.0%    12848    A     Totaal[/b]
     1    18.3%     2354    A     Peugeot 107
     2    10.9%     1400    A     Fiat Panda
     3    10.1%     1299    A     Citroen C1
     4     9.8%     1257    A     Renault Twingo
     5     9.1%     1174    A     Toyota Aygo
     6     8.4%     1075    A     Kia Picanto
     7     8.0%     1027    A     Ford Ka
     8     6.3%      807    A     Fiat 500
     9     5.8%      740    A     Hyundai i10
    10     4.5%      578    A     Suzuki Alto
    11     4.3%      549    A     Chevrolet Spark
    12     2.0%      253    A     Opel Agila
    13     1.2%      155    A     Suzuki Splash
    14     1.0%      124    A     Nissan Pixo
    15     0.2%       31    A     Daihatsu Cuore
    16     0.1%       12    A     Volkswagen Fox
    17     0.0%        6    A     Peugeot Ion
    18     0.0%        6    A     Mitsubishi i-MiEV
    19     0.0%        1    A     Chevrolet Matiz
 
De Astra eindelijk weer eens op de plek waar hij hoort en waarschijnlijk ook de komende maanden blijft staan.

Opel maakt iedere keer dezelfde fout, maken een nieuw model bekend in November / December, gaat dan ook in de verkoop maar de eerste auto's worden niet eerder geleverd dan April / Mei van het jaar erop, zo lopen ze bijna iedere keer het volledige eerste jaar mis. Was met de Astra 5-deurs al zo en nu ook weer met de Astra Sports Tourer, volop bestellingen in December en Januari maar zoals te volgen in het Astra topic komen nu de leveringen van de ST pas echt op gang. Denk dat dit in Juni en wellicht Juli ook nog wel terug te zien is in de cijfers.
 
De Peugeot 107 en 206+ waren er vanaf april met BTW-korting: de BTW werd betaald door Peugeot/de dealers, dus op die modellen die voor ruim de helft de meiverkopen van Peugeot bepaalden zal niet of nauwelijks marge hebben gezeten. Jammer dat Peugeot steeds meer een actiemerk lijkt te worden, want ook zonder allerlei acties zal zo'n 107 goed verkopen, zie de Aygo en C1.
De nieuwe Kia Picanto is waarschijnlijk met dank aan veel reclame al gelijk een groot succes. Verrassend vind ik de goede prestaties die de aloude Seat Altea de laatste tijd laat zien! Hetzelfde gaat op voor de Skoda Octavia, misschien wel het meest stabiel verkopende model op de markt. Bijna onopgemerkt laat dat model veel modernere concurrenten achter zich. De Ford (Grand) C-MAX valt me vooralsnog tegen, de Focus zal pas echt kunnen scoren als de leveringen van de Wagon beginnen (zie Opel Astra, die nu eindelijk goed op stoom lijkt), maar de Mondeo doet het ondanks de uitvoering met 20% bijtelling nog steeds ronduit beroerd. Nog teleurstellender vind ik het (gebrek aan) succes van de Chevrolet Orlando. De DS3 e-HDI lijkt populairder dan de MiTo MultiJet 85 ECO, de C3 verfrist ook eindelijk het straatbeeld met dank aan de e-HDI, de Clio 1.5 dCi eco² lijkt nu volop leverbaar te zijn en succesvol (niet verwonderlijk, want één van meest gunstig geprijsde in die klasse en gezien de reputatie van de Clio en de 1.5 dCi ook de beste allrounder). Ook succesvol: de BMW 5-serie doet het erg goed voor een duur model zonder 20% bijtelling.

[size=medium]Bestellerverkopen: +41,3% in mei[/size]
[size=x-small]06-06-2011 10:19[/size]

De verkoop van lichte bedrijfswagens nam in mei met 41,3% toe ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In totaal werden er 4.985 bestellers op naam gezet. Dat blijkt uit cijfers van RDC.

De eerste vijf maanden van dit jaar werden er 26,08% meer bestelwagens geregistreerd dan in dezelfde periode vorig jaar.

De top-5 best verkochte bestellermerken zag er vorige maand als volgt uit:
merk aantal ma in %
Volkswagen 1.466 29,4
Mercedes-Benz 734 14,7
Renault 571 11,5
Peugeot 480 9,6
Opel 423 8,5

Bron: https://www.automotive-online.nl/home/8838-bestellerverkopen_+41,3procent_in_mei.html
 
Zomaar:

Astra boven de Golf, terecht ;-)
Waarom slechts 7 Kuga's maar wel 219 Tiguan's?
Citroen C3 en DS hadden een feestmaand, leuk.
S.a.a.b. 9-5: 7x verkocht - tja, dat krijg je ervan
Kia Picanto - pikante stijging (van een handjevol naar meer dan 1000)
Kia Sportage - hardstikke leuk dat ie de best verkopende is in zijn segment.


en DC schreef:
de Mondeo doet nog steeds ronduit beroerd - Dat is inderdaad opvallend. Zelf een A7 verkocht in Mei meer!
de Clio 1.5 dCi eco² lijkt nu volop leverbaar en succesvol .. en de beste allrounder - Klopt, die ouwe Clio is/blijft een homogeen pakket op wielen.
de BMW 5-serie doet het erg goed voor een duur model zonder 20% bijtelling - Inderdaad, voor bepaalde managementlagen is er geen crisis meer ;-)
 
[size=large]Verkoop auto's weer in de lift[/size]

AMSTERDAM - Nederlanders blijven nieuwe auto's kopen. Dit jaar zijn er al ruim 278.000 nieuwe auto's verkocht en dat is 26,7 procent meer dan in de eerste vijf maanden van 2010 toen de markt al herstelde van het rampjaar 2009.
In de maand mei kwamen de verkopen 36 procent hoger uit dan in dezelfde maand vorig jaar. In totaal werden iets meer dan 50.000 nieuwe auto's op kenteken gezet. Dat meldden brancheorganisaties Bovag en RAI maandag.
Peugeot was in de maand mei het bestverkochte merk. Dat merk wisselt nu af en aan stuivertje met Volkswagen dat enkele jaren de nummer 1-positie wist te monopoliseren, nadat een einde kwam aan de hegemonie van tientallen jaren Opel op de Nederlandse wegen.
Er werden in mei vooral veel Peugeot 107's verkocht, bijna 5.000 stuks, een marktaandeel van zo goed als 10 procent.

nu.nl

Van het cursieve gedeelte klopt natuurlijk niks.
 
Top 50 van https://www.raivereniging.nl/actueel/nieuwsberichten/2011_2/~/media/RaiAssociation/Files/Communicatie%20en%20PR/Autoverkopen/2011/20110606%20personenautoverkopen%20mei%202011.ashx:

1. Peugeot 107 2.366
2. Volkswagen Polo 1.699
3. Seat Ibiza 1.501
4. Fiat Panda 1.382
5. Opel Astra 1.319
6. Renault Clio 1.301
7. Citroën C1 1.300
8. Renault Twingo 1.206
9. Toyota Aygo 1.174
10. Opel Corsa 1.135
11. Kia Picanto 1.076
12. Ford Ka 1.043
13. Citroën C3 1.037
14. Ford Fiesta 1.033
15. Volkswagen Golf 986
16. Peugeot 508 879
17. Skoda Fabia 870
18. Ford Focus 859
19. Volkswagen Passat 853
20. Fiat 500 826
21. Fiat Punto 808
22. Hyundai i10 747
23. Citroën DS3 721
24. Renault Mégane 658
25. Suzuki Alto 583
26. Suzuki Swift 566
27. Chevrolet Spark 550
28. Hyundai ix20 547
29. Skoda Octavia 528
30. Kia Sportage 520
31. Volvo S60/V60 484
32. BMW 3-serie 457
33. BMW 1-serie 429
34. Ford C-MAX 425
35. Opel Meriva 425
36. BMW 5-serie 421
37. Peugeot 207 418
38. Audi A4 416
39. Renault Scénic 407
40. Peugeot 5008 398
41. Toyota Auris 387
42. Alfa Romeo MiTo 337
43. Toyota Prius 332
44. Seat Altea 329
45. Hyundai ix35 326
46. Hyundai i30 314
47. Peugeot 3008 313
48. Mercedes-Benz C-klasse 306
49. Volkswagen Touran 296
50. Peugeot 308 289

Toyota Prius:
RDC (RAI/BOVAG): 332
AutoWeek: 276
o_O
 
Brekend nieuws!

"Wegens de voortdurende tsunami die het Nederlandse wegennet sinds 2007 teistert heeft de overheid in samenwerking met software ontwikkelaar Vindje3ling een app voor de Nederlanse markt uitgebracht. Deze dient te voorkomen dat nog meer dan nu het geval verkeersdeelnemers elkaar naar de strot vliegen in de veronderstelling dat een vreemde hun Aygo, C1 of 107 heeft gejacked. Ook TomTom overweegt een aanpassing van haar baseline navgear. Door de volledige dekking van het Nederlandse wegennet ziet TT goed kansen haar omzet in met name de uithoeken van NL belangrijk uit te breiden".

Tsja, waarom niet? Goeie move!:LOL:


Klein editje:
1 op de 3 Nederlanders blijkt inmiddels minstens 2 drielingen te bezitten. Of zoiets ;-)
Dat zijn er circa 3 mln. Geloof ik best LOL
 
Mach1 zei:
Er werden in mei vooral veel Peugeot 107's verkocht, bijna 5.000 stuks, een marktaandeel van zo goed als 10 procent.

Van het cursieve gedeelte klopt natuurlijk niks.

Ze bedoelen waarschijnlijk de 3-ling bij elkaar....


Wat mij opvalt is dat die stokoude Espace en XC90 hun segmenten leiden......

En de C3+DS3 leiden samen de B-klasse, chapeau Citroën
 
Bart81 zei:
Mach1 zei:
Er werden in mei vooral veel Peugeot 107's verkocht, bijna 5.000 stuks, een marktaandeel van zo goed als 10 procent.

Van het cursieve gedeelte klopt natuurlijk niks.

Ze bedoelen waarschijnlijk de 3-ling bij elkaar....

Waarschijnlijk wel, maar dat staat er niet.
 
Jammer van de Kia Sportage
KiaNL krijgt maar 500 units per maand en de wachttijden lopen erg op (9mnd+) en dus haken mensen terecht af.
@GH, Vind nog steeds dat de QQ in die lijst moet.
 
rickm zei:
Brekend nieuws!

"Wegens de voortdurende tsunami die het Nederlandse wegennet sinds 2007 teistert heeft de overheid in samenwerking met software ontwikkelaar Vindje3ling een app voor de Nederlanse markt uitgebracht. Deze dient te voorkomen dat nog meer dan nu het geval verkeersdeelnemers elkaar naar de strot vliegen in de veronderstelling dat een vreemde hun Aygo, C1 of 107 heeft gejacked. Ook TomTom overweegt een aanpassing van haar baseline navgear. Door de volledige dekking van het Nederlandse wegennet ziet TT goed kansen haar omzet in met name de uithoeken van NL belangrijk uit te breiden".

Tsja, waarom niet? Goeie move!:LOL:



Vreemd:
Scirocco in groep C?
RCZ in groep G?

De VW is een platte Golf
De RCZ is een platte 308

Waarom verschillende categorieën?
 
Verkoopcijfers in mei 2011 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald ten opzichte van dezelfde maand in 2010 (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van RDC/Rai Vereniging/Bovag:

SsangYong +++
Alfa Romeo 517,78%
Lexus 251,67%
Seat 169,50%
Saab 140,00%
Skoda 95,06%
Renault 87,54%
Citroën 69,06%
Opel 58,02%
Fiat 55,31%
Hyundai 54,85%
Kia 52,15%
smart 52,00%
Mitsubishi 50,82%
Cadillac 50,00%
TOTAAL 35,94%
Mini 33,04%
Peugeot 29,74%
Subaru 27,78%
Volvo 27,55%
BMW 26,26%
Chevrolet 25,61%
Volkswagen 24,66%
Suzuki 18,97%
Ford 18,95%
Porsche 15,79%
Audi 15,42%
Lancia 9,68%
Jeep 9,09%
Nissan 7,93%
Infiniti 0,00%
Toyota -1,99%
Mercedes-Benz -6,83%
Dacia -18,06%
Mazda -28,69%
Jaguar -31,25%
Land Rover -33,87%
Daihatsu -69,77%
Honda -73,59%
Chrysler -91,43%
Dodge -96,30%


Chrysler en Dodge zijn goeddeels uitverkocht.
 
Honda heeft ook dringend behoefte aan succes en eerlijk gezegd verwacht ik dat niet allemaal van de Jazz Hybrid...
 
Wouter82 zei:
Honda heeft ook dringend behoefte aan succes en eerlijk gezegd verwacht ik dat niet allemaal van de Jazz Hybrid...

In Frankfurt zal kennis kunnen worden gemaakt met de nieuwe Civic (en Civic Hybrid?), terwijl in november de nieuwe CR-V in Los Angeles zal debuteren.
Ik heb al vaker aangegeven dat Honda wat mij betreft veel missers heeft gemaakt door diverse modellen met succespotentie niet in Europa te leveren. Voorbeelden:

2007-2010 Honda Crossroad: rijders van de niet succesvolle HR-V zullen vrijwel allemaal naar vreemde merken zijn uitgeweken. De Crossroad was de opvolger van dit model, maar kwam niet naar Europa, ondanks de enorm gestegen populariteit van compacte SUV's in die tijd. Met 1.8 en 2.0 liter benzinemotoren en 2.2 dieselmotor destijds een prima alternatief voor de Qashqai, dacht ik zo.

024_o.jpg


028_o.jpg


025_o.jpg


031_o.jpg


2008 Honda Odyssey: In 2008 is de laatste generatie van de Japanse Odyssey geïntroduceerd. Deze 4.80 meter lange fullsize MPV had een Japans alternatief voor de Ford S-MAX kunnen zijn en veel Mitsubishi Grandis-rijders binnen kunnen harken en wellicht een alternatief voor de FR-V rijders. In Japan is er één motor: een 2.4 met 173 pk, in combinatie met de 2.2 i-DTEC 150 en 180 pk had dat van de Odyssey mijns inziens in die klasse een succesvol model kunnen maken.

026_o.jpg


030_o.jpg


027_o.jpg


031_o.jpg


2011 Honda Jazz Shuttle: De Shuttle-variant van de Jazz (Fit) zou zeker als Hybrid succesvol kunnen zijn in ons land. In de UK is de Jazz al jarenlang succesvol, de Shuttle zou de verkopen een verdere boost kunnen geven. De Hybrid is een praktisch alternatief voor de Insight. De Shuttle zal waarschijnlijk niet naar Europa komen.

047_o.JPG


048_o.JPG


Als Honda de Brio goed zou aanpassen voor de Europese markt, zou de Brio gegarandeerd zorgen voor een grote toename in de verkoopaantallen.

honda-brio-test-drive-03.jpg


Maar Honda wil kennelijk niet en lijkt succes op de markten waar het al sterk is (Japan, Noord-Amerika, China, Zuidoost-Azië) voldoende te vinden.
 
quote
Maar Honda wil kennelijk niet
unquote

Japan kan niet met kleine auto's concurreren hier, die in Japan geproduceerd worden i.v.m. de hoge Yen, kijk maar naar de Jazz; wat een relatief dure (maar uitstekende) auto is. Daihatsu heeft ook besloten in de naaste toekomst hun auto's niet naar West Europa te exporteren.
Ik denk dat Honda misschien wel wil, maar zich geconfronteerd ziet met beperkingen.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
In Frankfurt zal kennis kunnen worden gemaakt met de nieuwe Civic (en Civic Hybrid?), terwijl in november de nieuwe CR-V in Los Angeles zal debuteren.
Ik heb al vaker aangegeven dat Honda wat mij betreft veel missers heeft gemaakt door diverse modellen met succespotentie niet in Europa te leveren. Voorbeelden:

ik betwijfel het. De FRV en Stream zijn ook totaal niet succesvol geweest. De scoopfoto's en de US-versie geven mij ook weinig hoop voor de nieuwe Civic. De Brio zou wellicht kans maken, maar alleen als ze hem onder de 10.000 aanbieden en dat zie ik ze niet lukken, ondanks dat die uit India komt.
 
Je zegt het al; de weinige HRV rijders die dan zouden kunnen uitwijken naar de Crossroad zorgen dus niet voor grote verkopen. De Odysse zou omgerekend 50.000 E kosten en de Shuttle is te Japans gestyled en zal het niet gaan maken. De Brio zou leuk kunnen zijn als het echt als een Aygo concurrent neergezet zou worden.
 
speedtouch zei:
quote
Maar Honda wil kennelijk niet
unquote

Japan kan niet met kleine auto's concurreren hier, die in Japan geproduceerd worden i.v.m. de hoge Yen, kijk maar naar de Jazz; wat een relatief dure (maar uitstekende) auto is. Daihatsu heeft ook besloten in de naaste toekomst hun auto's niet naar West Europa te exporteren.
Ik denk dat Honda misschien wel wil, maar zich geconfronteerd ziet met beperkingen.

Dan nog, Honda heeft een fabriek in de UK en haalt de voor Europa bedoelde exemplaren van de Jazz voor het grootste deel daarvandaan, maar ook deels uit China. De Civic Europe en CR-V komen eveneens uit die fabriek, de Brio uit India (net als de Chevrolet Spark, Suzuki Alto/Nissan Pixo, Nissan Micra, Hyundai i10 en i20). Modellen als de Mitsubishi ASX, Toyota Verso-S/Subaru Trezia en Honda Accord zijn ondanks Japanse productie scherp geprijsd en op de laatste na ook succesvol. De yen zal zeker een rol spelen, maar ondanks dat Honda bepaald geen noodlijdend concern is, wil het blijkbaar niet verder investeren in Europa.
Moet trouwens wel gezegd worden dat de dramatische verkoopcijfers voor Honda voor een groot deel te wijten zullen zijn aan de Japanse aardbeving. Overal ter wereld hebben fabrieken van de Japanse autofabrikanten stilgestaan vanwege onderdelenproblemen. In maart werden er bijvoorbeeld nog 339 van de Jazz verkocht met dank aan de Hybrid tegen 67 de afgelopen maand. Ook de verkoopcijfers van andere Japanse automerken geven een vertekend beeld.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
speedtouch zei:
Japan kan niet met kleine auto's concurreren hier, die in Japan geproduceerd worden i.v.m. de hoge Yen, kijk maar naar de Jazz; wat een relatief dure (maar uitstekende) auto is. Daihatsu heeft ook besloten in de naaste toekomst hun auto's niet naar West Europa te exporteren.
Ik denk dat Honda misschien wel wil, maar zich geconfronteerd ziet met beperkingen.

Dan nog, Honda heeft een fabriek in de UK en haalt de voor Europa bedoelde exemplaren van de Jazz voor het grootste deel daarvandaan

Dan nog, Kan Honda hier wel heel veel euro's of ponden verdienen, maar ze willen uiteindelijk toch echt Japanse Yens hebben.
 
Honda zit in Europa qua verkoop in een spagaat, zo lijkt het.
Twee decennia geleden deden de Civic en Accord met de besten mee.
Hoge verkoopvolumes, al dan niet door de produktiefaciliteiten in o.m. de UK

Maar sinds een jaar of 10, 12 is het marginaal geworden.
Dat ligt niet aan de kwaliteit.
Ook hier deed, sorry doet, Honda met de besten mee (Vtec, dubble wishbones, algehele engineering, afwerking etc)

Maar met de huidige designstijl (zie Brio :rolleyes: is de kans op meer verkoopsucces in Europa gering.
Zal Honda overigens maar beperkt wakker van liggen.
ROW (m.n. Japan, China, US) zorgt voor een grote afzet
 
RenaultF1 zei:
Dan nog, Kan Honda hier wel heel veel euro's of ponden verdienen, maar ze willen uiteindelijk toch echt Japanse Yens hebben.

Feit is dat Toyota en Nissan wél succesvol zijn in Europa, evenals Suzuki. Ik heb even geen zin om de 2010 cijfers op te zoeken, maar in 2009 verkocht Honda wereldwijd meer auto's dan die laatste twee autofabrikanten.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
RenaultF1 zei:
Dan nog, Kan Honda hier wel heel veel euro's of ponden verdienen, maar ze willen uiteindelijk toch echt Japanse Yens hebben.

Feit is dat Toyota en Nissan wél succesvol zijn in Europa, evenals Suzuki. Ik heb even geen zin om de 2010 cijfers op te zoeken, maar in 2009 verkocht Honda wereldwijd meer auto's dan die laatste twee autofabrikanten.

Je zegt het wel, wereldwijd, maar onderschat daarbij Amerika niet!
Bij ons waren de Aygo en de Prius populair, maar ze zijn op hun retour, bekijk de statistieken!
 
Daewoo-Chevrolet zei:
RenaultF1 zei:
Dan nog, Kan Honda hier wel heel veel euro's of ponden verdienen, maar ze willen uiteindelijk toch echt Japanse Yens hebben.

Feit is dat Toyota en Nissan wél succesvol zijn in Europa, evenals Suzuki. Ik heb even geen zin om de 2010 cijfers op te zoeken, maar in 2009 verkocht Honda wereldwijd meer auto's dan die laatste twee autofabrikanten.

Dat schreef ik, Honda/Acura verkoopt miljoenen auto's p/a.
In 2010 ging Nissan overigens over Honda heen met 4.1 mln stuks
 
Zie voor het eerst sinds 2 jaar een MIN bij de week, maand of kwartaal verkopen in NL.

Eerste week Juni: -18%
Valt toevallig samen met het NIEUWSFEIT dat de BPM en andere vrijstellingen op de schop gaan per 2013!

Anderzijds, wat vorige week had kunnen worden geleverd is al weken zo niet maanden tevoren besteld.
Dus de invloed van bovenstaande maatregel moet minimaal zijn.
 
rickm zei:
Zie voor het eerst sinds 2 jaar een MIN bij de week, maand of kwartaal verkopen in NL.

Eerste week Juni: -18%
Valt toevallig samen met het NIEUWSFEIT dat de BPM en andere vrijstellingen op de schop gaan per 2013!

Anderzijds, wat vorige week had kunnen worden geleverd is al weken zo niet maanden tevoren besteld.
Dus de invloed van bovenstaande maatregel moet minimaal zijn.

Vorig jaar viel Hemelvaart (en Pinksteren) in mei, nu was het afgelopen weekend. Trekt dus wel weer bij.
 
rickm zei:
De Saab 9-3 verkocht in Mei BETER dan in April - grappig feit.

Feit: er werden in mei meer Saabs 9-3 op kenteken gezet dan in april.

Wanneer ze precies verkocht zijn, is niet bekend gemaakt met deze cijfers. Meestal (99,9999% van de gevallen, misschien heeft Geelhoed een statistiek daarvan) zit er een levertijd tussen moment van verkoop en registratie, variërend van een of twee weken tot maanden of zelfs meer dan een jaar. Oók voor Saabs 9-3.
 
Dennis_zw zei:
rickm zei:
De Saab 9-3 verkocht in Mei BETER dan in April - grappig feit.

Feit: er werden in mei meer Saabs 9-3 op kenteken gezet dan in april.

Wanneer ze precies verkocht zijn, is niet bekend gemaakt met deze cijfers. Meestal (99,9999% van de gevallen, misschien heeft Geelhoed een statistiek daarvan) zit er een levertijd tussen moment van verkoop en registratie, variërend van een of twee weken tot maanden of zelfs meer dan een jaar. Oók voor Saabs 9-3.

Wat is is precies je punt?
ALLES wat je oreert geldt voor ALLE fabrikanten!
Bovendien zijn de back to back/year on year cijfers van S.A.A.B. in Mei in alle markten die Matt volgt lager.
Ergo, de stijging in NL van de 9-3 is een .....uh....grappig feit.
 
rickm zei:
Bovendien zijn de back to back/year on year cijfers van S.A.A.B. in Mei in alle markten die Matt volgt lager.

Je kunt niet alle markten met elkaar vergelijken. In Europa bijvoorbeeld worden veel auto's pas geproduceerd in de fabriek als de koper bij de dealer zijn handtekening heeft gezet, terwijl in Amerika juist uit voorraad wordt gekocht.
 
[size=medium]Kia Picanto slaat aan[/size]

AMSTERDAM - Kia kan tevreden zijn over de Picanto. Het ziet ernaar uit dat de verkoopdoelstelling ruimschoots overtroffen gaat worden.

Kia-dealers zijn in mei de nieuwste Kia Picanto gaan registreren. De van wegenbelasting vrijgestelde Kia scoort dan ook opmerkelijk veel beter dan in april. In mei werden er 1076 stuks op kenteken gezet, in april kwam de verkoopteller uit op 478 Picanto's. In augustus arriveert de voordeligste Kia Picanto met drie deuren bij de dealers. Het instapmodel kost dan 7.995 euro. Dat weerhoudt klanten er blijkbaar niet van om nu al een Picanto aan te schaffen. In de eerste twintig dagen van juni registreerde Kia 805 Picanto's. Mocht deze trend doorzetten, dan verkoopt Kia maandelijks zo'n 1200 stuks. De Kia-importeur heeft zichzelf ten doel gesteld om dit jaar 8500 orders te noteren. Let wel, dat zijn orders en geen registraties. Mocht Kia deze succesvolle lijn doorzetten, dan wordt deze doelstelling zelfs ruimschoots overtroffen met registraties.

Momenteel wordt de Kia enkel geleverd als vijfdeurs en met twee motoriseringen: een 1,0-liter driecilinder en een 1,2-liter viercilinder. Overigens is de versie met automaat net niet schoon genoeg om ook van het belastingvoordeel te genieten. Zo'n 70% van de verkopen zijn voor rekening van de driecilinder, terwijl de rest kiest voor de viercilinder.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10065636/__Kia_Picanto_slaat_aan__.html

De Kia Picanto komt in juni gemakkelijk de Top 10 in dus. Het kan nu niet lang meer duren voordat Hyundai en Kia in ons land een bedreiging gaan vormen voor de traditionele Top 8 merken, zeker aangezien de Rio, i40 en Veloster nog moeten komen en de ix30, i30 II en Cee'd II bijna af zijn.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
[size=medium]Kia Picanto slaat aan[/size]

AMSTERDAM - Kia kan tevreden zijn over de Picanto. Het ziet ernaar uit dat de verkoopdoelstelling ruimschoots overtroffen gaat worden.



Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10065636/__Kia_Picanto_slaat_aan__.html

De Kia Picanto komt in juni gemakkelijk de Top 10 in dus. Het kan nu niet lang meer duren voordat Hyundai en Kia in ons land een bedreiging gaan vormen voor de traditionele Top 8 merken, zeker aangezien de Rio, i40 en Veloster nog moeten komen en de ix30, i30 II en Cee'd II bijna af zijn.

Kan, die top 8 positie. Doen het goed, die Kia mannen & vrouwen.
Wel zie ik dat de NL'se markt stagneert. We staan na 3 weken Juni op -8%.
Dat we 3, 4 weken geleden plots die discussie kregen over het afschaffen van alle BPM en MRB regelingen kan daarop nog geen invloed hebben. Daarvoor is het na-ijl effect van eerdere orders te groot.

Maar als het sentiment door de bovenstaande maatregelen echt gaat keren, en als dat Griekse Gelazer nog een tijdje een wissel drukt op het financieel welbevinden van u & ik, dan is het voorlopig gedaan met de giga stijgingen van 2 dozijn kleinere modellen.

Wordt het voor Kia ook lastiger vermoed ik.
 
speedtouch zei:
Ik denk dat mei en topmaand was en dat we nu wat rustiger maanden gaan krijgen!;)

Inderdaad.
Maar als Juni in de min eindigt is dat de eerst 'min' maand in dik anderhalf jaar.

Nog een paar uur te gaan en ja hoor, Juni wordt de minste maand van 2011 en de eerst maand sinds lang dat de verkoop lager uitviel dan een jaar eerder. Geen man overboord trouwens; na maanden van stijgingen is het goed dat het 'gilde' van autoverkopers weer eens een signaal krijgt....
 
Daewoo-Chevrolet zei:
De Kia Picanto komt in juni gemakkelijk de Top 10 in dus. Het kan nu niet lang meer duren voordat Hyundai en Kia in ons land een bedreiging gaan vormen voor de traditionele Top 8 merken, zeker aangezien de Rio, i40 en Veloster nog moeten komen en de ix30, i30 II en Cee'd II bijna af zijn.

Nou, vanaf nu!
Deze maand dus een schamel plusje van 1,78%, veel Japanse merken zakken nog verder terug (waarschijnlijk) ten gevolge van de aardbeving: er kunnen dus nog geen conclusies worden getrokken uit de matige resultaten van vooral Toyota, Honda, Lexus, Subaru en Daihatsu. In China was vorige maand te zien dat Toyota en Honda verder terugzakten, Nissan en Mazda terugveerden en Suzuki en Mitsubishi niet echt geraakt leken, dat beeld is in ons land niet anders. Peugeot blijft het uitstekend doen en blijft op 1. Alfa Romeo is weer de grote klapper, Fiat blijft scoren en Ford blijft teleurstellen. Wanneer de Fiesta ECOnetic leverbaar is zal dat ongetwijfeld verbeteren.

1 Peugeot 5.343
2 Volkswagen 4.652
3 Opel 4.174
4 Renault 3.841
5 Fiat 3.523
6 Ford 3.342
7 Hyundai 2.910
8 Citroën 2.749
9 Kia 2.094
10 Toyota 2.063
11 BMW 1.981
12 Audi 1.722
13 Škoda 1.556
14 Seat 1.533
15 Volvo 1.487
16 Mercedes-Benz 1.158
17 Suzuki 1.052
18 Nissan 1.048
19 Chevrolet 877
20 Alfa Romeo 714
21 Mitsubishi 493
22 Mini 470
23 Mazda 418
24 Dacia 416
25 Honda 341
26 Lexus 130
27 Smart 63
28 Lancia 58
29 Porsche 58
30 Subaru 52
31 Daihatsu 44
32 Jeep 41
33 Land Rover 34
34 Saab 31
35 Jaguar 22
36 Dodge 7
37 Bentley 3
38 Ferrari 3
39 SsangYong 3
40 Aston Martin 2
41 Chrysler 2
42 Infiniti 2
43 Lotus 2
44 Cadillac 1
45 Th!nk 1

Bron: https://www.dealersupportnet.nl/Files/merken%20PC%20ytm%2006-2011.pdf
 
[size=large]Verkoop nieuwe auto’s zakt in[/size]

Na vijf meer dan uitstekende verkoopmaanden is de afzet van nieuwe auto’s plots tot staan gekomen. Vorige maand werd zelfs 0,1 procent minder verkocht dan in juni 2010.
De afgelopen vijf maanden nam de autoverkoop maandelijks tussen 20 en 35 procent toe. Vorige maand kwam de verkoopmolen piepend tot stilstand. Er werden in juni nog maar 50.683 nieuwe auto’s verkocht, tegenover 50.710 in juni 2010; een daling van 0,1 procent. Dit blijkt uit voorlopige cijfers van RDC, bewerkt door de marktanalisten van Aumacon.
Als reden voor deze ontwikkeling ziet Aumacon-directeur Clem Dickmann een combinatie van factoren. “Het is wat al te eenvoudig om het tumult rondom de zogenaamde Autobrief van staatsecretaris Weekers de schuld te geven, daarvoor zijn de voorgenomen aanpassingen bovendien nog te kort bekend. Dat neemt niet weg dat autoconsumenten in de regel onmiddellijk reageren als er fiscale maatregelen op til zijn. Het minste beetje onzekerheid leidt tot een acute kopersstaking, ook al is er feitelijk – en zeker voor de korte termijn - helemaal niets aan de hand.” AUMACON signaleert de afgelopen weken niettemin terugloop in het showroombezoek bij de merkdealers en lagere bezoekcijfers op relevante autowebsites. Tegelijkertijd loopt de belangstelling voor occasions weer op.
Dickmann: “De Autobrief helpt vooralsnog de verkoop van nieuwe auto’s niet, maar er lijken meer factoren een rol te spelen. Zo zijn veel consumenten steeds somberder over het economisch klimaat, ook al geeft de eigen financiële situatie daar vaak geen aanleiding toe. Griekenland, de AOW, bezuinigingen in de gezondheidszorg en ga zo maar door, het is voor consumenten gewoon te veel in te korte tijd. De aanschaf van een auto laat zich dan eenvoudig even uitstellen, mede dankzij de sterk verbeterde productkwaliteit.” Dickmann ziet echter ook andere effecten opkomen. “De gevolgen van de natuurramp in Japan begint door te klinken. Auto’s worden nogal eens vertraagd afgeleverd door het gemis aan vitale onderdelen, ook Europese merken kunnen hier last van hebben. Ook zijn er merken – zoals Mercedes-Benz – die voor Nederland dit jaar al bijna uitverkocht zijn. Fabrikanten geven voorrang aan markten waar de vraag nóg groter is. De mondiale vraag naar auto’s groeit dit jaar naar een recordaantal van zo’n 63 miljoen stuks.” Daarnaast wijst AUMACON erop dat de verkoopcijfers in juni vorig jaar extreem hoog waren, waardoor de vergelijking met dit jaar ongunstig uitpakt. Vooral door bonussen die fabrikanten/importeurs hun dealers toen in het vooruitzicht stelden was juni 2010 – na januari – de beste maand van dat jaar. Dit jaar lijkt de bonuspot minder rijkelijk gevuld te zijn.
Peugeot verkocht vorige maand de meeste nieuwe auto’s (5.343 stuks), gevolgd door Volkswagen (4.652) en Opel (4.174). In het klassement over zes maanden staat Volkswagen dit jaar nog fier aan kop (35.312 stuks), gevolgd door Peugeot (27.823) en Renault (26.714).
Zie voor een compleet cijferoverzicht op www.dealersupportnet.nl
 
Joël D. zei:
Ja hoor. "Zakt in", "zelfs 0,1 procent".

Waar praten we over.

o_O


En dan die formulering in het "pers"artikel:
"verkopen zakten zelfs met 0,1% in"

'Zelfs' lijkt mij een toevoeging als de verkopen 10% zakken, niet bij een (arbitraire) minimale 0,1%
 
Terug
Bovenaan