Nieuwe Leaseauto.

iflymombarji.jpg


Lexus UX 250h
 
Als je een echt mooi interieur wilt: Mazda CX30 of Mazda 3 sedan.
Die Toyota Corolla (of CH-R), zou ik voor 180pk gaan. Maar qua rijgedrag, rijhulpsystemen en stilte aan boord komt dat nog steeds niet in de buurt van je Ford en qua looks binnen niet in de buurt van de Mazda.

Die Kuga rijdt ook zuinig zonder op te laden... 1:19 in 1 of andere test.
Mooie combinatie Toyota aandrijflijn en Ford stuurgedrag en stilte aan boord. Maar het lichtvoetige van de fiesta / focus is wel weg.
De PHEV Kuga Titanium en Vignale is aan te raden, de ST is te hard voor het gewicht, volgens diverse testen.
Focus Active geen optie? Zit een beetje tussen de Kuga en Focus ST in.
 
De guilia is naar mijn weten recent gefacelift. Heb altijd al van de stijl gehouden dus vandaar een plaats in de lijst.

De Mazda’s zijn goede toevoegingen, de Lexus is me iets te futuristisch.

Zaken waar zakelijke rijders nog tips voor hebben
 
Faceman1988 zei:
randvoorwaarden werk.
- Budget 900 euro per maand ex brandstof op een contract van 48 maanden en 40.000 km.
- Representatieve auto. (Geen cabrio of sportwagens)
- Geen elektrische auto's.

Randvoorwaarden persoonlijk.
- Sportief.
- Geen 13 in een dozijn model.
- Mooi interieur.
- Voldoende vermogen.
- Automaat.
- Goede stoelen.

Mijn auto historie in het kort:
- Honda CRX Del Sol.
- Renault Megane.
- Alfa Romeo 159.
- Ford Fiesta Sport.
- Peugeot 308 Lease.
- Ford Focus (2017 model) shortlease (huidige auto.)

Wat ikzelf al bedacht had:
- Alfa Romeo Guilia.
- Ford Focus 1.5 ecoboost ST-line.
- Ford Kuga 2.3 Hybrid.
- Peugeot 508 Sedan.
- Mercedes A klasse A250 Hybrid.
- KIA Proceed.
- Toyota Corola.


Wat zijn fijne aandrijflijnen?
Hoe zouden jullie een auto het beste configureren?

Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht of geleased, de 308 die ik hiervoor reed werd door het bedrijf aangeschaft en mijn huidige focus is een shortlease waar ik geen enkele keuze in had.

Bij voorbaat dank voor jullie input.

Groet,
Tom

Hele leuke lijst.

Mijn top 3 in willekeurige volgorde zou zijn: Kia Proceed, Peugeot 508, en Alfa Giulia die vind ik het meest bijzonder en exclusief. Misschien niet sportief maar wel heel bijzonder vind ik de nieuwe Citroen C4, de nieuwe Peugeot 308 komt er ook zeer binnenkort aan.
 
Ga je de auto ook bijtellen? Want dan is catalogusprijs natuurlijk iets om rekening mee te houden. De Giulia is prachtig maar ook de duurste in je lijstje, denk dat je daarmee Inc opties toch al snel mee over de 50k gaat.

De 508 is op papier veel goedkoper, maar de instapper (puretech 130) zou ik overslaan, die motor lijkt mij veel te licht voor deze auto. Een trapje hoger is er de 180pk 1.6, die lijkt mij prima qua prestaties. Doorgaans hoef je bij zo'n blue lease allure niet veel toe te voegen qua uitrusting. In hybride kan uiteraard ook, is wel een stuk zwaarder. Ik vond de 508 een fijn rijdende auto en het interieur is erg fraai. Infotainment is niet geweldig net als de achterbank. Zeker geen 13 in een dozijn-auto.

De Mercedes A250e lijkt mij ook erg interessant, vooral als limousine.
 
Leuk, iemand die niet bij VAG gaat shoppen. Ik zou zeker een bezoekje brengen bij de Alfa dealer om de Guilia te bekijken en proef te rijden.
 
Ik zou inderdaad ook nadenken over de nieuwe 308 (groter dan de vorige), die binnenkort hier naartoe komt.
 
Ben vandaag een rondje gaan doen.

508 in GT Line met 180pk en automaat reed voortreffelijk en zag er ook sjiek uit. Kwam uit op een fiscale waarde van 46.000 en dan zat alles er wel op.

Kuga/focus reden ook lekker maar de uitvoeringen die ik zou willen waren er niet materiaalverbruik duidelijk minder dan bij peugeot.

Proceed: financieel het goedkoopste, maar dat zag je ook aan de materialen. Reed verder wel prima moet ik zeggen.

Bij de VAG/Audi dealer binnengelopen endaar werd ik niet eens geholpen. De verkoper wist alleen te melden dat de occasions buiten stonden..........

Mercedes A250 hybrid: reed geweldigs en materiaal ook super. Wellicht alleen een te paterserig imago voor een verkoper.

Lastig allemaal.
 
DeeTwee zei:
Ga je de auto ook bijtellen? Want dan is catalogusprijs natuurlijk iets om rekening mee te houden. De Giulia is prachtig maar ook de duurste in je lijstje, denk dat je daarmee Inc opties toch al snel mee over de 50k gaat.

De 508 is op papier veel goedkoper, maar de instapper (puretech 130) zou ik overslaan, die motor lijkt mij veel te licht voor deze auto. Een trapje hoger is er de 180pk 1.6, die lijkt mij prima qua prestaties. Doorgaans hoef je bij zo'n blue lease allure niet veel toe te voegen qua uitrusting. In hybride kan uiteraard ook, is wel een stuk zwaarder. Ik vond de 508 een fijn rijdende auto en het interieur is erg fraai. Infotainment is niet geweldig net als de achterbank. Zeker geen 13 in een dozijn-auto

De Mercedes A250e lijkt mij ook erg interessant, vooral als limousine.

Auto gaat de bijtelling in ja, maar of ik nou 200 of 300 betaal in de maand interesseert me niet zo. Voor dat geld kan ik privé niet zo’n auto rijden
 
Faceman1988 zei:
Auto gaat de bijtelling in ja, maar of ik nou 200 of 300 betaal in de maand interesseert me niet zo. Voor dat geld kan ik privé niet zo’n auto rijden
Als je zo in de wedstrijd zou ik voor die Giulia gaan, al gaat die denk ik eerder richting 500 euro bijtelling. Maar privé red je het niet voor dat geld, da's zeker.
 
Even een update

Ben inmiddels al met aardig wat auto's onderweg geweest en kwam tot de volgende conclusies.

Ford Kuga 2.5ev (voelde heel traag aan en vond de zittingen niet voldoende steun hebben.)
Focus 1.5 (reed gewoon prima)
Peugeot 508 (Mooie auto die prima reed, maar voor mijn budget krijg je een redelijk kale auto)
Mercedes A250e (Reed voortreffelijk ook een mooi interieur)
Alfa Guilia (Prachtige auto, maar door de hoge afschrijving niet echt interessant)
Mazda 3 (Hele mooie auto, met een goed gemaakt interieur, enkel vond ik de 184Pk versie een beetje mak aanvoelen)

Toch ook even bij de VW stal gaan kijken.
Golf 8 (lelijk hok, next!)
Octavia Combi (Zag er goed uit en reed ook prima, met een 1.5 TSI en automaat een fijne reisauto.
Audi A3 Limo in S-line (Reed erg goed en sportief, niet heel veel ruimte maar zat voor 2 mensen.)

Neig uit het bovenstaande lijstje het meeste naar de:
1: Mercedes.
2: Audi.
3: Mazda.

Zijn er nog auto's die jullie zouden overwegen vanuit een dergelijk oogpunt?
 
Als ik even snel je criteria invul op directlease.nl ( 40k per jaar 4 jaar lang ) zou een Opel Insignia zoals in dit voorbeeld ook binnen je lease budget moeten passen. ( Euro 846 ex )

Gaat dan om een Business Elegance uitvoering met de 2.0T motor met 200 pk gekoppeld aan een 9-traps Automaat.
 
De Renault Talisman lijkt mij nog een goede optie, de auto is relatief goedkoop, en biedt veel ruimte, luxe en comfort voor weinig geld.

De 1330 CC 4 cilinder Mercedes Renault Motor met 160 pk die ook in veel modellen van Mercedes ligt is een hele fijne, stille en krachtige motor.
De Duitse automaat met dubbele natte koppeling past heel goed bij de auto.

De zelfde 1330 CC motor zit ook in de Renault Megane en Clio.

In de Clio, Captur, Arkana en Megane kun je ook een erg fijne en krachtige hybride aandrijflijn krijgen.
 
Total Loss zei:
Als ik even snel je criteria invul op directlease.nl ( 40k per jaar 4 jaar lang ) zou een Opel Insignia zoals in dit voorbeeld ook binnen je lease budget moeten passen. ( Euro 846 ex )

Gaat dan om een Business Elegance uitvoering met de 2.0T motor met 200 pk gekoppeld aan een 9-traps Automaat.
Dit lijkt mij een uitermate fijne auto, als ik de media mag geloven klopt mijn gevoel ook. Qua aandrijflijn de te prefereren auto tov de shortlist die TS heeft opgesteld.
 
WJG zei:
als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste


volkswagen-arteon-2020-in-detail-foto-004-1600x900.jpg


o

495758027-2.jpg

Ben voor deze auto wezen kijken, maar hij viel eigenlijk gelijk af omdat de goedkoopste variant zonder extra opties al boven de 900 euro uitkwam.
Wel een hele mooie auto!
 
Total Loss zei:
Als ik even snel je criteria invul op directlease.nl ( 40k per jaar 4 jaar lang ) zou een Opel Insignia zoals in dit voorbeeld ook binnen je lease budget moeten passen. ( Euro 846 ex )

Gaat dan om een Business Elegance uitvoering met de 2.0T motor met 200 pk gekoppeld aan een 9-traps Automaat.[/quote

Ben persoonlijk niet kapot van Opel, de styling is niet helemaal mijn ding.
 
Faceman1988 zei:
WJG zei:
als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste
https://autorai.nl/wp-content/uploads/2020/07/volkswagen-arteon-2020-in-detail-foto-004-1600x900.jpg
of
https://hexon.vanmossel.nl/assets/VoertuigenImg/225523/495758027-2.jpg?C=2021-04-15%2007:55:32&_ga=2.135559730.249328934.1619992935-954105400.1617952607

Ben voor deze auto wezen kijken, maar hij viel eigenlijk gelijk af omdat de goedkoopste variant zonder extra opties al boven de 900 euro uitkwam.
Wel een hele mooie auto!

Was dat ook al in het geval van de nieuwe Arteon eHybrid? Die begint bij € 48.990.
 
DeeTwee zei:
Faceman1988 zei:
WJG zei:
als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste
https://autorai.nl/wp-content/uploads/2020/07/volkswagen-arteon-2020-in-detail-foto-004-1600x900.jpg
of
https://hexon.vanmossel.nl/assets/VoertuigenImg/225523/495758027-2.jpg?C=2021-04-15%2007:55:32&_ga=2.135559730.249328934.1619992935-954105400.1617952607

Ben voor deze auto wezen kijken, maar hij viel eigenlijk gelijk af omdat de goedkoopste variant zonder extra opties al boven de 900 euro uitkwam.
Wel een hele mooie auto![/quote

Was dat ook al in het geval van de nieuwe Arteon eHybrid? Die begint bij € 48.990.

Daar had ik naar gekeken ja, omdat ik een contract voor 48 maanden en 40K per jaar heb zit hij zonder opties al op 930 per maand. Tel daarbij nog vervangend vervoer , winterbanden en pechservice en dan zit ik al ruim over budget.
 
Klopt de eHybrid is aantrekkelijker ook vanwege lage BPM en minder wegenbelasting volgens mij daarom valt hij beter in de lease. Tevens heeft hij standaard al 18 inch, adaptive cruise controle en nog wat veiligheidssystemen. Je kunt de opties beperkt houden volgens mij.

Als ik 48 mnd en 40K aan km kies bij direct lease, inclusief budget vervangend vervoer en All season banden zit hij op 912 Euro (bij winterbanden 921). De standaard kleur is grijs en is erg mooi dus kost je niets.
 
ik mis BMW in dit lijstje, is dat bewust?

Overigens zou ik voor de Proceed gaan. De matige materialen herken ik echt niet. Hyundai i30 Fastback, wellicht die nog even bekijken?
 
WJG zei:
Als ik 48 mnd en 40K aan km kies bij direct lease, inclusief budget vervangend vervoer en All season banden zit hij op 912 Euro (bij winterbanden 921). De standaard kleur is grijs en is erg mooi dus kost je niets.
TS heeft een leaseregeling bij zijn werkgever, die ongetwijfeld specifieke afspraken heeft met de LM. Je kunt de voorwaarden van een directlease (of soortgelijk) daar nooit 1 op 1 overheen plakken helaas.

Die standaardkleur doet mij teveel denken aan een rioolbuis. Maar ieder z'n meug. Het doet mij wel genoegen om te zien dat mooi rood metallic 784 euro's extra kost. Dat is een bescheiden prijs voor metaliclak in dit segment, en al helemaal voor rood, dat bij de meeste merken aanzienlijk duurder is dan de overige lakkleuren.
 
Hallo Allen,

Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard

BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.

Offertes welke nieuw bij de baas liggen zijn voor een:
1 Mercedes A250e AMG-Line.
2 Audi A3 Limo met de 35 motor en S-Line uitvoering.
3 Mazda 3 Sedan in luxery uitvoering met de nieuwe 183PK motor

Allemaal in Automaat.

Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.

Gok dat ze deze maand wel feedback zullen geven.
 
Gaat het igv de Mercedes om de hatchback of om de limousine? Ik gok die laatste? A250e zonder toevoeging 'limousine' betreft de hatchback. Ik hoop iig voor je dat dat op de offerte wél duidelijk staat, leasemaatschappijen kennende gaat het anders gewoon mis.

Faceman1988 zei:
Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.
Heel verstandig, grotere auto's rijden sowieso zeker niet zonder meer fijner dan compactere is mijn ervaring. C-segment is eigenlijk het ideale midden qua comfort, rijeigenschappen, rijplezier en betaalbaarheid.
 
Ik heb in de meeste BMW's al een keer gereden (veel collega's en oud collega's reden/rijden deze in de lease) waaronder ook de nieuwe 1.
het rijd verder prima, daar valt niets van te zeggen. Echter moet ik er ook 4 jaar tegenaa kijken en wordt het feit dat ik de styling van deze generatie echt niets vind toch echt een probleem. Vind vooral de nieuwe voorkant waarmee deze generatie is uitgerust gewoon niet mooi (buiten proportioneel groot)

Ben een autoliefhebber dus het esthetische deel is voor mij erg belangrijk, daarom interesseert me de bijtelling ook totaal niet.
 
Faceman1988 zei:
Hallo Allen,

Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard.

BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.

Offertes welke nieuw bij de baas liggen zijn voor een:
1 Mercedes A250e AMG-Line.
2 Audi A3 Limo met de 35 motor en S-Line uitvoering.
3 Mazda 3 Sedan in luxery uitvoering met de nieuwe 183PK motor

Allemaal in Automaat.

Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.

Gok dat ze deze maand wel feedback zullen geven.
 
En, wat is het geworden? Heb zelf ook gekozen voor de A250e met Business Solution Pack en AMG-line. Dashcam erbij (handig voor mijn werk) en integratie van de telefoon. Huidige lease eindigt 31-12 (Golf GTE). Wilde per se een schuifdak en 'gewone ' cruisecontrol. Bleef niet veel keuze over, in elk geval dus ook geen nieuwe Golf, die standaard met ACC wordt geleverd.

Faceman1988 zei:
Hallo Allen,

Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard.

BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.

Offertes welke nieuw bij de baas liggen zijn voor een:
1 Mercedes A250e AMG-Line.
2 Audi A3 Limo met de 35 motor en S-Line uitvoering.
3 Mazda 3 Sedan in luxery uitvoering met de nieuwe 183PK motor

Allemaal in Automaat.

Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.

Gok dat ze deze maand wel feedback zullen geven.
 
Richard Soffner zei:
Faceman1988 zei:
Hallo Allen,

Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard.

BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mijecht absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.

Offertes welke nieuw bij de baas liggen zijn voor een:
1 Mercedes A250e AMG-Line.
2 Audi A3 Limo met de 35 motor en S-Line uitvoering.
3 Mazda 3 Sedan in luxery uitvoering met de nieuwe 183PK motor

Allemaal in Automaat.

Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.

Gok dat ze deze maand wel feedback zullen geven.

Update van mijn kant, ik heb de offertes ingeleverd en ze zijn ook al goedgekeurd.
Enkel ligt het on-hold omdat er mogelijk een auto vrijkomt vanwege het vertrek van een collega's waar nog 3,5 jaar lease opzit.
Ikzelf zit hier niet op te wachten aangezien het om een grote SUV uit de VAG stal gaat. (not my cup of tea)

Hoe dan ook, des te langer dat dit duurt, des te langer het leveren van een nieuwe auto gaat duren.
 
Nou het is eindelijk duidelijk waar ik de komende periode in mag gaan rondkarren
Een collega vertrekt en mij is gevraagd om in ieder geval het komende jaar (proefperiode van evt nieuwe collega) zijn auto wil rijden.
Tzt zal deze dan overgaan naar de nieuwe collega en kan ik mijn eigen auto bestellen.

Met wat voor auto moet ik geen jaar gaan rijden?
Een Skoda Kodiaq 1.5 TSI in Business line plus uitvoeren uit okt. 2020.
Zit opzich leuk in de spullen en heeft gelukkig een automaat.

Voor mij een veeeeel te grote auto en een SUV is niet zo mijn ding, maar er zijn ergere dingen.

Wat vinden jullie van een Kodiaq?
 
De Skoda Kodiaq is de grootste SUV van Skoda met een lengte van 4.70 m en een breedte van 1.88. niet sportief, en uit de VAG stal. Eigenlijk in alles het tegenovergestelde van je wensen.

Maar het is tijdelijk, het is een ruime, comfortabele kilometervreter, met een prima motor. automaat en uitrusting. Ik zou er denk ik heel blij mee zijn,
en zeker op het voorstel ingaan.
 
ak2 zei:
De Skoda Kodiaq is de grootste SUV van Skoda met een lengte van 4.70 m en een breedte van 1.88. niet sportief, en uit de VAG stal. Eigenlijk in alles he tegenovergestelde van je wensen.

Maar het is tijdelijk, het is een ruime, comfortabele kilometervreter, met een prima motor. automaat en uitrusting. Ik zou er denk ik heel blij mee zijn,
en zeker op het voorstel ingaan.

Ik heb afgesproken dat ik het indd zal doen om het bedrijf te helpen (terugbrengen kost nog meer), maar ook dat ik vastgelegd wil hebben dat hij uiteindelijk naar een nieuwe collega gaat. Ik ken de Kodiaq niet en heb indd zoals gezegd absoluut niets met VAG.

Vind het kwa uiterlijk in ieder geval een redelijke saaie 13 in een dozijn auto en het nadeel is dat je veel bijtelling betaald voor iets waar je niets mee hebt.
Toch een auto van een dikke 46K, want alles wat kon is ook aanvinkt bij het samenstellen.

Als ik het zo hoor hoef ik er prestatie technisch weinig van te verwachten.

mijn belangrijkste eisen waren
- Niet alledaags,
- Sportief,
- Voldoende vermogen,
- Geen SUV.

Score 0/4 haha
 
en het nadeel is dat je veel bijtelling betaald voor iets waar je niets mee hebt.

Kan je niet ( deels ) gecompenseerd worden voor de hoge bijtelling?
In ieder geval zeker indien deze auto duurder is dan de auto die je zelf uit had willen zoeken!
 
Total Loss zei:
en het nadeel is dat je veel bijtelling betaald voor iets waar je niets mee hebt.

Kan je niet ( deels ) gecompenseerd worden voor de hoge bijtelling?
In ieder geval zeker indien deze auto duurder is dan de auto die je zelf uit had willen zoeken![/quote

mijn offertes waren voor C-Segment auto's van 45 a 46K, dus die vlieger gaat niet op helaas.
Ik geef normaal niets om de bijtelling, indien ik een auto rijdt die ik zelf uitgekozen heb.

ik dit geval slik ik heb maar gewoon voor een jaartje en voeg ik me bij de SUV juppies van vandaag de dag.
Mijn baas is de beroerdste niet, dus ik ga ervanuit dat ik door deze goodwill straks bij mijn eigen auto wat meer vrijheid krijg.

Kan de auto ook weigeren en dan zit mijn bedrijf met een auto met 3,5 jaar contract in de maag, dat lijkt me ook niet prettig.

Achja, per 1 sept. komt hij vrij dus dan weten we meer.

Nu de mooie taak om de autoverkopers te laten weten dat ze geen auto gaan leveren aan mij:p
 
Update: De Skoda gaat ook niet door, deze moet verplicht meegenomen worden door weggaande collega.

Heb vandaag de offertes ingediend voor het volgende:
1: Mercedes Benz A200 AMG Line business solution.
2: BMW 120i M-Sport Business line.

Beide automaten en de gangbare leuke opties.
Hoor maandag wat past en wat de levertijden zijn.

Even afwachten dus:
 
speedtouch zei:
Heb je in allebei al proefgereden?

Ik heb in beide auto's al proefgereden en ze kwamen redelijk vergelijkbaar op mij over.
De mercedes iets meer richting comfort en de BMW iets meer richting sportiviteit.

keuze zal voornamelijk bepaald worden door zaken als levertijd en beschikbare opties en pakkette.
Loopt allemaal via Athlon lease, waardoor ik verwacht dat er vanwege hun grote wil snel opties beschikbaar zullen zijn.
 
Jheroen zei:
Al ik zoiets zou mogen uitkiezen voor dat budget dan zou ik zeker gaan voor deze

Mooie auto hoor, maar ik heb de ruimte niet nodig en neig daarom meer naar een Hatchback.
Dan kan ik voor mijn budget een meer premium merk rijden met wat leuke opties.

In principe zijn alle stations, SUV's voor mijn situatie al overkill
 
Levertijd voor Mercedes is Januari/Maart 2022, flinke wachttijd dus en best wel balen
BMW zou in Okt/November geleverd kunnen worden.

Beetje dilemma, aangezien de voorkeur uitgaat naar de Mercedes, maar de wachttijd staat me wel een beetje tegen.
Luxe problemen!!!
 
DeeTwee zei:
Faceman1988 zei:
Auto gaat de bijtelling in ja, maar of ik nou 200 of 300 betaal in de maand interesseert me niet zo. Voor dat geld kan ik privé niet zo’n auto rijden
Als je zo in de wedstrijd zou ik voor die Giulia gaan, al gaat die denk ik eerder richting 500 euro bijtelling. Maar privé red je het niet voor dat geld, da's zeker.

Vanaf ongeveer 400 euro als je in het hoogste belastingtarief zit. Als je onder de 68k verdient is het net iets meer dan 300 euro. En toch leaset vrijwel niemand zo'n Alfa. Misschien is er dan toch iets mis mee?
 
R Wolters zei:
Vanaf ongeveer 400 euro als je in het hoogste belastingtarief zit. Als je onder de 68k verdient is het net iets meer dan 300 euro. En toch leaset vrijwel niemand zo'n Alfa. Misschien is er dan toch iets mis mee?
Ik moest de belastingtarieven weer even googlen. Lang geleden dat ik mijn loonstrookjes nog narekende...

Maar ongeveer 400 euro, dan ga je uit van het hoogste tarief van 51,75%? Kom je uit op ((400/0,5175)/0,22)*12 een ruime 42.000 euro fiscale waarde. De Giulia begint bij 46k. En je weet dat dat een uitvoering is waar je een dergelijke auto niet in wilt zien, qua lakkleur, velgen, uitrusting, etc. Dus ik denk dat ik met mijn 500 euro nog erg optimistisch ben. Of ik moet een ander percentage nemen voor de ib?
 
Terug
Bovenaan