Alexdb1988
Startmotor
Edit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Faceman1988 zei:randvoorwaarden werk.
- Budget 900 euro per maand ex brandstof op een contract van 48 maanden en 40.000 km.
- Representatieve auto. (Geen cabrio of sportwagens)
- Geen elektrische auto's.
Randvoorwaarden persoonlijk.
- Sportief.
- Geen 13 in een dozijn model.
- Mooi interieur.
- Voldoende vermogen.
- Automaat.
- Goede stoelen.
Mijn auto historie in het kort:
- Honda CRX Del Sol.
- Renault Megane.
- Alfa Romeo 159.
- Ford Fiesta Sport.
- Peugeot 308 Lease.
- Ford Focus (2017 model) shortlease (huidige auto.)
Wat ikzelf al bedacht had:
- Alfa Romeo Guilia.
- Ford Focus 1.5 ecoboost ST-line.
- Ford Kuga 2.3 Hybrid.
- Peugeot 508 Sedan.
- Mercedes A klasse A250 Hybrid.
- KIA Proceed.
- Toyota Corola.
Wat zijn fijne aandrijflijnen?
Hoe zouden jullie een auto het beste configureren?
Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht of geleased, de 308 die ik hiervoor reed werd door het bedrijf aangeschaft en mijn huidige focus is een shortlease waar ik geen enkele keuze in had.
Bij voorbaat dank voor jullie input.
Groet,
Tom
DeeTwee zei:Ga je de auto ook bijtellen? Want dan is catalogusprijs natuurlijk iets om rekening mee te houden. De Giulia is prachtig maar ook de duurste in je lijstje, denk dat je daarmee Inc opties toch al snel mee over de 50k gaat.
De 508 is op papier veel goedkoper, maar de instapper (puretech 130) zou ik overslaan, die motor lijkt mij veel te licht voor deze auto. Een trapje hoger is er de 180pk 1.6, die lijkt mij prima qua prestaties. Doorgaans hoef je bij zo'n blue lease allure niet veel toe te voegen qua uitrusting. In hybride kan uiteraard ook, is wel een stuk zwaarder. Ik vond de 508 een fijn rijdende auto en het interieur is erg fraai. Infotainment is niet geweldig net als de achterbank. Zeker geen 13 in een dozijn-auto
De Mercedes A250e lijkt mij ook erg interessant, vooral als limousine.
Als je zo in de wedstrijd zou ik voor die Giulia gaan, al gaat die denk ik eerder richting 500 euro bijtelling. Maar privé red je het niet voor dat geld, da's zeker.Faceman1988 zei:Auto gaat de bijtelling in ja, maar of ik nou 200 of 300 betaal in de maand interesseert me niet zo. Voor dat geld kan ik privé niet zo’n auto rijden
Dit lijkt mij een uitermate fijne auto, als ik de media mag geloven klopt mijn gevoel ook. Qua aandrijflijn de te prefereren auto tov de shortlist die TS heeft opgesteld.Total Loss zei:Als ik even snel je criteria invul op directlease.nl ( 40k per jaar 4 jaar lang ) zou een Opel Insignia zoals in dit voorbeeld ook binnen je lease budget moeten passen. ( Euro 846 ex )
Gaat dan om een Business Elegance uitvoering met de 2.0T motor met 200 pk gekoppeld aan een 9-traps Automaat.
WJG zei:als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste
![]()
o
![]()
Total Loss zei:Als ik even snel je criteria invul op directlease.nl ( 40k per jaar 4 jaar lang ) zou een Opel Insignia zoals in dit voorbeeld ook binnen je lease budget moeten passen. ( Euro 846 ex )
Gaat dan om een Business Elegance uitvoering met de 2.0T motor met 200 pk gekoppeld aan een 9-traps Automaat.[/quote
Ben persoonlijk niet kapot van Opel, de styling is niet helemaal mijn ding.
Faceman1988 zei:WJG zei:als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste
https://autorai.nl/wp-content/uploads/2020/07/volkswagen-arteon-2020-in-detail-foto-004-1600x900.jpg
of
https://hexon.vanmossel.nl/assets/VoertuigenImg/225523/495758027-2.jpg?C=2021-04-15%2007:55:32&_ga=2.135559730.249328934.1619992935-954105400.1617952607
Ben voor deze auto wezen kijken, maar hij viel eigenlijk gelijk af omdat de goedkoopste variant zonder extra opties al boven de 900 euro uitkwam.
Wel een hele mooie auto!
DeeTwee zei:Faceman1988 zei:WJG zei:als je toch nog een VAG overweegt, overweeg dan 1 van de 2 mooiste
https://autorai.nl/wp-content/uploads/2020/07/volkswagen-arteon-2020-in-detail-foto-004-1600x900.jpg
of
https://hexon.vanmossel.nl/assets/VoertuigenImg/225523/495758027-2.jpg?C=2021-04-15%2007:55:32&_ga=2.135559730.249328934.1619992935-954105400.1617952607
Ben voor deze auto wezen kijken, maar hij viel eigenlijk gelijk af omdat de goedkoopste variant zonder extra opties al boven de 900 euro uitkwam.
Wel een hele mooie auto![/quote
Was dat ook al in het geval van de nieuwe Arteon eHybrid? Die begint bij € 48.990.
Daar had ik naar gekeken ja, omdat ik een contract voor 48 maanden en 40K per jaar heb zit hij zonder opties al op 930 per maand. Tel daarbij nog vervangend vervoer , winterbanden en pechservice en dan zit ik al ruim over budget.
TS heeft een leaseregeling bij zijn werkgever, die ongetwijfeld specifieke afspraken heeft met de LM. Je kunt de voorwaarden van een directlease (of soortgelijk) daar nooit 1 op 1 overheen plakken helaas.WJG zei:Als ik 48 mnd en 40K aan km kies bij direct lease, inclusief budget vervangend vervoer en All season banden zit hij op 912 Euro (bij winterbanden 921). De standaard kleur is grijs en is erg mooi dus kost je niets.
Heel verstandig, grotere auto's rijden sowieso zeker niet zonder meer fijner dan compactere is mijn ervaring. C-segment is eigenlijk het ideale midden qua comfort, rijeigenschappen, rijplezier en betaalbaarheid.Faceman1988 zei:Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Dan kies ik eigenlijk liever een klasse compacter met meer vermogen en opties.
Faceman1988 zei:Hallo Allen,
Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard.
BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.
Offertes welke nieuw bij de baas liggen zijn voor een:
1 Mercedes A250e AMG-Line.
2 Audi A3 Limo met de 35 motor en S-Line uitvoering.
3 Mazda 3 Sedan in luxery uitvoering met de nieuwe 183PK motor
Allemaal in Automaat.
Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Gok dat ze deze maand wel feedback zullen geven.
Faceman1988 zei:Hallo Allen,
Ik neig het meeste naar de Mercedes A250e In AMG line met het Business solutions pack. Veel opties, voldoende vermogen en een fijne automaat.
De Arteon, was een prachtige auto, maar de prijs die ik terugkreeg van de leasemaatschappij was 945 euro en dat is het mij niet waard.
BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.
Allemaal in Automaat.
Ben 32 lentes jong, heb nog geen kids o.i.d, dus echt een grote auto is totaal nog niet nodig.
Richard Soffner zei:Faceman1988 zei:Hallo Allen,
BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mijecht absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.
Allemaal in Automaat.
ak2 zei:De Skoda Kodiaq is de grootste SUV van Skoda met een lengte van 4.70 m en een breedte van 1.88. niet sportief, en uit de VAG stal. Eigenlijk in alles he tegenovergestelde van je wensen.
Maar het is tijdelijk, het is een ruime, comfortabele kilometervreter, met een prima motor. automaat en uitrusting. Ik zou er denk ik heel blij mee zijn,
en zeker op het voorstel ingaan.
en het nadeel is dat je veel bijtelling betaald voor iets waar je niets mee hebt.
Total Loss zei:en het nadeel is dat je veel bijtelling betaald voor iets waar je niets mee hebt.
Kan je niet ( deels ) gecompenseerd worden voor de hoge bijtelling?
In ieder geval zeker indien deze auto duurder is dan de auto die je zelf uit had willen zoeken![/quote
mijn offertes waren voor C-Segment auto's van 45 a 46K, dus die vlieger gaat niet op helaas.
Ik geef normaal niets om de bijtelling, indien ik een auto rijdt die ik zelf uitgekozen heb.
ik dit geval slik ik heb maar gewoon voor een jaartje en voeg ik me bij de SUV juppies van vandaag de dag.
Mijn baas is de beroerdste niet, dus ik ga ervanuit dat ik door deze goodwill straks bij mijn eigen auto wat meer vrijheid krijg.
Kan de auto ook weigeren en dan zit mijn bedrijf met een auto met 3,5 jaar contract in de maag, dat lijkt me ook niet prettig.
Achja, per 1 sept. komt hij vrij dus dan weten we meer.
Nu de mooie taak om de autoverkopers te laten weten dat ze geen auto gaan leveren aan mij![]()
speedtouch zei:Heb je in allebei al proefgereden?
Jheroen zei:Al ik zoiets zou mogen uitkiezen voor dat budget dan zou ik zeker gaan voor deze
DeeTwee zei:Als je zo in de wedstrijd zou ik voor die Giulia gaan, al gaat die denk ik eerder richting 500 euro bijtelling. Maar privé red je het niet voor dat geld, da's zeker.Faceman1988 zei:Auto gaat de bijtelling in ja, maar of ik nou 200 of 300 betaal in de maand interesseert me niet zo. Voor dat geld kan ik privé niet zo’n auto rijden
Ik moest de belastingtarieven weer even googlen. Lang geleden dat ik mijn loonstrookjes nog narekende...R Wolters zei:Vanaf ongeveer 400 euro als je in het hoogste belastingtarief zit. Als je onder de 68k verdient is het net iets meer dan 300 euro. En toch leaset vrijwel niemand zo'n Alfa. Misschien is er dan toch iets mis mee?