Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Nieuw: Mercedes-AMG C 43 4Matic

Duidelijk de mooiste van de drie, waar de Audi niet eens van in de schaduw mag staan.

De voorkant van de Mercedes in deze uitvoering (AMG Line?) doet mij aan de kop van een walvishaai denken. Een heel bijzonder dier, maar de "bek" is te groot en staat gevoelsmatig op z'n kop. De normale uitvoering ziet er gelukkig een stuk beter uit. Maar dan nog is wat mij betreft de V60 met afstand de meest geslaagde van de 3, tijdloos strak ontwerp. De Audi heeft een trainingspak aangetrokken, en welke uitvoering je ook kiest, dat trekt-ie niet meer uit. Voor de facelift was-ie meer tijdloos.

Eerste rijtest van de Mercedes C300e Plug-In Hybrid

Werner Budding zei:
Interesse in de plug-in versie van de nieuwe Mercedes C-klasse, dan moet je even wachten. De C300e haalt zo'n 100 km volledig elektrisch op de accu, ook haalt 'ie elektrisch een top van ongeveer 140 km/h, maar je moet er wel tot in de herfst op wachten, voor 'ie bij de dealer staat. Ik kon de C300e Plug-in Hybrid rijden, in Duitsland. Veel plezier met de VIDEO!

All-Terrain
live-photos-of-mercedes-c-220-d-4matic-all-terrain-from-iaa-2021.jpg

Meer: https://www.motor1.com/news/531252/mercedes-c-class-all-terrain-munich/

Handig in die kleur, dan valt al dat zwarte plastic niet zo op waaraan je de All-Terrain kunt herkennen :rolleyes:

Hier met betere belichting: https://www.carscoops.com/2021/09/2022-mercedes-benz-c-class-all-terrain-is-your-go-anywhere-c-class/

Ik heb de mijne vandaag opgehaald! Een C200 Estate Luxury Line, Spectraal Blauw. Net 300 km gereden en wat een heerlijke auto.

m m004 zei:
Ik heb de mijne vandaag opgehaald! Een C200 Estate Luxury Line, Spectraal Blauw. Net 300 km gereden en wat een heerlijke auto.

Gaaf, kan mij voorstellen dat dat lekker rijdt (y) Foto's?
En gefeliciteerd natuurlijk!!

Ik heb laatst een C200 Estate meegehad als leenauto. Mooie auto, ruimer dan de oude C (kruipt aardig naar de E), mooi afgewerkt (nog beter dan de oude C) en een mooi interieur. De bediening op het grote scherm werkt ook goed en het scherm staat mooi binnen handbereik.

Wat mij echter tegenviel was de motor, bij rustig gas intrappen was ie mooi stil maar bij sneller optrekken of inhalen klinkt het 1,5 literblokje waardeloos, dat past totaal niet bij een auto in deze prijsklasse. In een C200 hoort gewoon een 2 liter.

Skeep zei:
m m004 zei:

Gaaf, kan mij voorstellen dat dat lekker rijdt (y) Foto's?
En gefeliciteerd natuurlijk!!

Hier staan er 2 zo te zien:
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mercedes-benz-c-200-estate-luxury-line-2021/

Mooie blauwe kleur (y) Ik houd er wel van als mensen iets anders kiezen dan grijs, zilver of zwart :D

@MB 300SL: ik heb dezelfde ervaring met een W206 200 benzine. Als je rustig 'mitschwimmt' met het verkeer is t een prima auto, maar ga je invoegen of spreek je anderzins het vermogen aan dan is t toch maar een klein motortje die heel hard om zn moeder gaat roepen. Qua wagengrootte en gewicht hoort er gewoon minimaal een 2 literblok in. Dat downsizen kent mijn inziens ook zn grenzen. Nog beter zou een 6 cilinder 350 benzine en/of diesel zijn maar die komt niet meer.

Ik vind dat blauw van die uit de Review net te licht van tint.
Maar ik ben het eens met wat gezegd wordt, blij dat het eens een andere kleur is dan het standaard grijs, zilver of zwart.

FH163500 zei:
Nog beter zou een 6 cilinder 350 benzine en/of diesel zijn maar die komt niet meer.

De treurnis, zelfs de c63 amg wordt een 4 cilinder, doe het dan gewoon niet.
Die treurige kleine blokjes horen in een clio of polo thuis, echt de laatste stuiptrekkingen tot elke auto een ev is.

Gullwing zei:
FH163500 zei:
Nog beter zou een 6 cilinder 350 benzine en/of diesel zijn maar die komt niet meer.

De treurnis, zelfs de c63 amg wordt een 4 cilinder, doe het dan gewoon niet.
Die treurige kleine blokjes horen in een clio of polo thuis, echt de laatste stuiptrekkingen tot elke auto een ev is.

Geldt dat voor jou dan ook voor de 190 2.3-16 en 2.5-16? ;)

Mijn spectraal-blauwe C200 Estate is afgelopen woensdag afgeleverd.
Ik heb een review geplaatst (of beter: opnieuw geplaatst, want ik vermoed dat ik een foutje heb gemaakt) over mijn eerste indrukken. In het kort: fijne auto! :p

Wouter82 zei:

We hebben het hier over een 1.5 die dingen passen gewoon niet in een dergelijke auto. En ja de 4 cilinder in de nieuwe c'63' klinkt nergens naar, wellicht dat ze het met wat fake plofjes nog wat laten lijken, maar het haalt het niet bij een V8. Ik zou persoonlijk denk ik liever een ev nemen dan een c klasse met een 1.5 motortje. Dat geluid staat met tegen, dan liever de rust van helemaal geen geluid :)

Zeker, zo'n anderhalveliterpak is geen porem boven het C-segment. Maar ze leveren ook een tweeliter dus dat zal ook minstens in de AMG komen. We zullen ons moeten berusten in het feit dat het schluss is met de verbrandingsmotor maar gelukkig kunnen we nog wel meer varkens huisvesten dan inwoners.

Prachtige auto van binnen en van buiten. Stuurt fijn, produceert misschien wat veel geluid voor wat je van zo ‘n auto verwacht. Ik vrees alleen dat hij te weinig vernieuwend is om er een groot verkoopsucces van te maken. Ik heb bovendien de prijs vergeleken met die van mijn C180 van 3 jaar oud. Het nieuwe type met de opties die ik er op heb laat zich hiermee goed vergelijken en ik kom dan op een prijsverhoging van 18% en dat is toch wel erg veel.

@skeep ik zie niet hoe ik foto's moet toevoegen aan een bericht. Tips?
Mijn auto is in ieder geval te zien in de review.

ja die url ken ik, maar daarmee kan ik geen foto vanuit mn laptop of foon opladen.
afijn, zie mijn review voor eerste foto’s :)

Klopt, kan sowieso niet rechtstreeks op dit forum. Eerst kun je ze het beste uploaden naar een online album en vanuit daar de JPG-link plakken doormiddel van de knop die ik eerder aangaf.

Gullwing zei:
Wouter82 zei:

We hebben het hier over een 1.5 die dingen passen gewoon niet in een dergelijke auto. En ja de 4 cilinder in de nieuwe c'63' klinkt nergens naar, wellicht dat ze het met wat fake plofjes nog wat laten lijken, maar het haalt het niet bij een V8. Ik zou persoonlijk denk ik liever een ev nemen dan een c klasse met een 1.5 motortje. Dat geluid staat met tegen, dan liever de rust van helemaal geen geluid :)

Een moderne 1,5 liter motor is op alle gebieden superieur aan veel grotere motoren uit het verleden. Dat een bepaald type auto een grote motor moet hebben is iets wat tussen de oren zit. Uiteindelijk gaat het erom hoe iets presteert, en zo'n moderne 1,5 liter motor is stiller, zuiniger, soepeler, en sneller dan die grote oude motoren. Ik had ooit een Audi met een 5 cilinder 2 liter motor. Voor die tijd behoorlijk vermogend en snel. 0...100 deed ie in maar liefst 12,5 seconde, je schakelde je een breuk door de slechte koppelcurve, en na 120.000 km moest ie flink gereviseerd worden, dus het waren ook geen degelijkere motoren in die tijd.

m m004 zei:
@skeep ik zie niet hoe ik foto's moet toevoegen aan een bericht. Tips?
Mijn auto is in ieder geval te zien in de review.

Mooie auto! Heb je misschien ook meer foto's dan die twee in de review? Ben benieuwd naar je interieur.

R Wolters zei:
...

Een moderne 1,5 liter motor is op alle gebieden superieur aan veel grotere motoren uit het verleden. ...

Een moderne motor vergelijke met een 20 jarige 2 liter wellicht. Door de turbo stiller, maar je merkt dat die motor gewoon wat te klein is voor de c. Een 2 liter zal ongetwijfeld een stuk fijner zijn. En nog beter een moderne 6 cilinder, maar daar zul je waarschijnlijk geen ervaring mee hebben

R Wolters zei:
Een moderne 1,5 liter motor is op alle gebieden superieur aan veel grotere motoren uit het verleden. Dat een bepaald type auto een grote motor moet hebben is iets wat tussen de oren zit. Uiteindelijk gaat het erom hoe iets presteert, en zo'n moderne 1,5 liter motor is stiller, zuiniger, soepeler, en sneller dan die grote oude motoren. Ik had ooit een Audi met een 5 cilinder 2 liter motor. Voor die tijd behoorlijk vermogend en snel. 0...100 deed ie in maar liefst 12,5 seconde, je schakelde je een breuk door de slechte koppelcurve, en na 120.000 km moest ie flink gereviseerd worden, dus het waren ook geen degelijkere motoren in die tijd.

Jammer dat je je hele betoog ophangt aan de vergelijking met één specifieke motor. En je vergeet een niet onbelangrijk detail: die opgefokte pruttelmachientjes van tegenwoordig hangen aan elkaar van de elektronica en de aanvullende hulpmiddelen. Bovendien is het allemaal ontworpen voor zo goedkoop en efficiënt mogelijke productie. Dat gaat dus niet heel lang mee, in tegenstelling tot gewone motoren met inhoud en zonder gedoe. Duurzaamheid? Ach, zolang het op papier maar het mooi verhaal is...

Die kleine motortjes zijn ook zo berekend door computers....zoveel procent van de tijd loopt ie in deellast, een heel klein percentage van de tijd vollast, zolang sta je voor een verkeerslicht, etc....... Zo'n uitgeknepen "angestrengte" motorcultuur past naar mijn mening niet bij een merk als Mercedes. Het echte Mercedesrijden is toch een beetje op koppel in rust en zonder stress jezelf verplaatsen. Ik reed in 1979 voor het eerst zelf in een Mercedes W116 450SE en toen dacht ik ja zo hoort een auto te rijden. Tijden veranderen, de ontwikkelingen staan niet stil maar het echte Mercedes-gevoel bieden naar mijn mening alleen modellen met motoren met 6 of meer cilinders. Ik heb tientallen Mercedessen gehad, waaronder ook 4 cilinder 190's (ook 190E 2.5-16) en zelfs een W123 200D, maar stap je daarna in een dikke E of S dan weet je weer dat je zit te tobben met je 4 cilindertje, even zwart/wit gesteld.

^de gouden tijden van een mooie sound bij je grote auto zijn over niet al te lange tijd definitief voorbij :)
Dan is zit iedereen op een bak batterijen met een zoemend geluid opgescheept.
Enige leuke eraan is dat het meestal sneller optrekt.
Wat ga ik het missen. Vooral de 8 cilinder muziek van een AMG :(

Voor mij is dat AMG geluid iets te gecomponeerd/kunstmatig. Ik denk meer aan het zuivere geluid van de gewone 8 cilinders, bijvoorbeeld een M117 of in mindere mate de M113. Een brabbelende meestentijds laagtoerig lopende V8 die smooth opschakelt maar waarmee je ongemerkt zeer vlot onderweg bent.

Mercedes-Benz C 300 4Matic vs Audi A4 45 TFSI Quattro vs BMW 330i xDrive

Audi-A4-BMW-Dreier-Mercedes-C-Klasse-169Gallery-c18830ba-1833327.jpg

Audi-A4-BMW-Dreier-Mercedes-C-Klasse-169Gallery-e5b3ee3-1833358.jpg

1. Mercedes-Benz C-Klasse 647 punten
Alles, was einen Mercedes ausmacht, auf 4,75 Metern: herausragender Komfort, souveränes, geschmeidiges Handling und sorgsamste Sicherheit zum erhabenen Preis. Der C ist ihn wert, nicht wegen, sondern trotz des Antriebs.

2. BMW 3 Serie 640 punten
Alles, was einen BMW ausmacht, mit 66,6 km/h: Brillanz bei Dynamik, Handling und auch Bedienung. Dafür gibt er alle Ambitionen auf Komfort auf, kommt dem Mercedes aber auch wegen des souveräneren Antriebs nahe.

3. Audi A4 635 punten
Alles, was einen Audi ausmacht, in 5,6 s? Nun, nicht ganz, denn der geräumige, schnelle, effiziente A4 fährt in Dynamik wie Komfort seltsam prägnant zwischen den Rivalen. Preis: nicht gar so hoch. Bedienung: nicht gar so clever.

Complete test: https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a4-bmw-3er-mercedes-c-klasse/

Mercedes-Benz C 300 4Matic vs Audi A4 45 TFSI quattro S tronic vs BMW 330i xDrive:

mercedes-c-audi-a4-bmw-3er-vergleichstest-01.jpg

mercedes-c-audi-a4-bmw-3er-vergleichstest-02.jpg

1. BMW 3 Serie 3192 punten
2. Audi A4 3179 punten
2. Mercedes-Benz C-Klasse 3149 punten

Complete test: https://www.autozeitung.de/audi-a4-bmw-3er-mercedes-c-klasse-vergleichstest-200485.html

Mercedes-Benz C 300 d Estate vs Audi A4 Avant 50 TDI quattro vs BMW 330d xDrive Touring

_B3A4774-0299b4d8ccb52110.jpg

_B3A5028-ded5a93c5c2a88cf.jpg

_B3A3404-1c24602a2df390b9.jpg

_B3A3408-6a90cf4c8b24cfb4.jpg

_B3A3427-6ab2460ff13eec82.jpg

_B3A3668-c25632a8bbf1d807.jpg

_B3A3642-f7cde3a0f7aaf729.jpg

_B3A3587-e896107827e340fb.jpg

_B3A3095-2-137cd1a937da3eac.jpg

_B3A3182-35445ff13d285a4a.jpg

_B3A3144-6cdcbe3f4b7bc249.jpg

Platz 1 mit 573 von 800 Punkten: Mercedes C 300 d T-Modell. Mit Effizienz, hohem Komfort und ohne echte Schwächen gewinnt das T-Modell. Sehr handlich.
Platz 2 mit 565 von 800 Punkten: BMW 330d xDrive Touring. Seine Talente liegen im kultivierten Antrieb und in der guten Bedienung. Etwas teurer als die anderen.
Platz 3 mit 542 von 800 Punkten: Audi A4 Avant 50 TDI quattro. Ausgereifter und mit Sechszylinder sehr sympathischer Kombi. Aufgrund des Alters leicht abgeschlagen.

Complete test: https://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-t-audi-a4-avant-bmw-3er-touring-test-kombis-diesel-motor-preis-20592753.html

2023-mercedes-amg-c43-front-3-4.jpg

2023-mercedes-amg-c43-front-3-4.jpg

2023-mercedes-amg-c43-rear-3-4.jpg

2023-mercedes-amg-c43-rear-3-4.jpg

2023-mercedes-amg-c43-interior.jpg

Mercedes-AMG C43, met 2.0 turbo viercilinder met 408pk

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/582222/2023-mercedes-amg-c43-revealed/

Mercedes-Benz C63 S AMG E Performance
Van V8 naar viercilinder.. o_O Diverse packs zijn beschikbaar; AMG Exterior Carbon Fibre packages I en II, de AMG Night packages I en II of the AMG Aerodynamics Package. De sedan hieronder heeft lig het optionele Carbon Fibre pakket, Aerodynamics pakket (o.a. grotere achterspoiler, flapjes bij de wielkasten voor). Ook een Night pakket; donkere uitlaatsierstukken (heeft 2 echte uitlaten trouwens, geen 4) en donkere achterlampen. De Estate heeft de std. achterspoiler, achterlampen e.d. Wel een Night pakket.

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-exterior-front-view.jpg

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-exterior-front-quarter.jpg

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-exterior-rear-quarter.jpg

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-exterior-rear-view.jpg

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-interior-cockpit.jpg

2024-mercedes-amg-c63-s-e-performance-interior-front-seats.jpg

QEtfaYP.jpg

8Ctd2tH.jpg

klDRgfC.jpg

Alle foto's sedan https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2023-c63_s_amg_e_performance/ en Estate https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2023-c63_s_amg_e_performance_estate/ De voorzijde is trouwens langer en breder geworden. Hier alle info aangewezen door een product manager en een kritische Mat Watson:

https://www.youtube.com/watch?v=AtXiFTw_hbU

Nieuwe C 63 AMG S: 680 pk / 1.020 Nm
Vorige C 63 AMG S: 510 pk / 700 Nm

Nieuwe C 63 AMG S: 3,4 sec van 0-100 km/h
Vorige C 63 AMG S: 4,0 sec van 0-100 km/h

Nieuwe C 63 AMG S: 2.111 kg
Vorige C 63 AMG S: 1.655 kg

Sorry hoor, het zal vast een geweldige auto zijn maar vier cilinders minder en een veel zwaardere auto vind ik gewoon triest.

Prachtig! De M3 en M4 zijn meteen gedeclasseerd.

Knap dat AMG er met een viercilinder nog steeds zo'n begeerde en brullende auto van heeft te maken, zonder dat je de buren lastig hoeft te vallen. Perfect!

Ik heb nog geen geluid gehoord. Er zitten wel speakers aan de buitenkant... :rolleyes:

Jij misschien niet, maar kan je vertellen dat het motorgeluid vanbinnen en -buiten nog steeds aardig ‘AMG-waardig’ luid is. En dat is niet door de speakers.

Jan 7666490 zei:
Jij misschien niet, maar kan je vertellen dat het motorgeluid vanbinnen en -buiten nog steeds aardig ‘AMG-waardig’ luid is. En dat is niet door de speakers.
4 cilinders brengen nooit een AMG waardig geluid voor, dat is ook het grootste nadeel van de A45amg.
Je opmerking over de M3/M4 slaan ook werkelijk waar nergens op, ze zijn een stuk lichtvoetiger dan deze zwaar gewichten. Stop maar met trollen, het lukt je niet.

Lol, volgens mij ben jij zelf hier de trol. Leuk dat een M3 lichtvoetiger is, maar dat design doet elk weldenkend mens al wegblijven van de BMW (M) showroom. Is niet meer dan een clowneske auto, helaas.

Ik vind de C63 prima klinken. Is inderdaad geen V8, maar zeker indrukwekkend voor een viercilinder. Ook gaat het naar natuurlijk niet om. De tijd van asociaal buren en anderen lastigvallen met het geluid van je auto is wel voorbij. Gelukkig zit er dan ook een EV/silent mode op.

Zeer fraai model behalve spijlen grille, niet mijn ding, maar verder mooi, redelijk rustig ontwerp. Interieur met goedkope schermen erg jammer maar verder is de C klasse en ook de Amg, wat mij betreft zeer geslaagd.

Wel leuk dan, zo'n Caterham S7 600. Een paar honderd kilo en waarschijnlijk sneller op een beetje bochtig circuit.

Zal vast zuiniger zijn dan de V8, maar door het hoge gewicht betaal je een klap meer wegenbelasting en zal de auto ook een stukje minder sportief te besturen zijn. En qua geluid zal het er ook niet beter op worden.
Benieuwd naar de eerste testverslagen, maar vooralsnog moet ik nog zien hoe deze auto straks in de praktijk ontvangen wordt.

MCW VIII zei:
Nieuwe C 63 AMG S: 680 pk / 1.020 Nm
Vorige C 63 AMG S: 510 pk / 700 Nm

Nieuwe C 63 AMG S: 3,4 sec van 0-100 km/h
Vorige C 63 AMG S: 4,0 sec van 0-100 km/h

Nieuwe C 63 AMG S: 2.111 kg
Vorige C 63 AMG S: 1.655 kg

Sorry hoor, het zal vast een geweldige auto zijn maar vier cilinders minder en een veel zwaardere auto vind ik gewoon triest.

450 kilo zwaarder? Waar zit dat in?

MB 300SL zei:
Zal vast zuiniger zijn dan de V8, maar door het hoge gewicht betaal je een klap meer wegenbelasting en zal de auto ook een stukje minder sportief te besturen zijn. En qua geluid zal het er ook niet beter op worden.
Benieuwd naar de eerste testverslagen, maar vooralsnog moet ik nog zien hoe deze auto straks in de praktijk ontvangen wordt.

Waarschijnlijk wordt een deel van de houderschapsbelasting wel gecompenseerd (een beetje en alleen in het begin) door de (waarschijnlijk) fors lagere BPM vanwege minder uitstoot. Al heeft alleen de nieuw-koper die de auto na een jaar weer verkoopt wat aan.

Terug
Bovenaan