Hyundai Ioniq 5 | Nieuw: facelift 2025

Fatsoenlijke rijindruk in het Engels:

https://www.youtube.com/watch?v=88IwkKQFPcE

Doet wat elke goeie EV doet; ruim achterin, strak op de weg en lichte besturing. Het is eigenlijk ook een crossover gemaskeerd als hatchback. Maar hij kan 80% laden in 18 minuten en je kan zelfs een andere EV opladen met de Ioniq. En het ziet er natuurlijk wat gewaagder uit dan een ID.4 of Tesla.

Ik heb overal 28khw gezien voor deze aankomende auto, waardoor het moeilijk te geloven is dat zijn actieradius van 124 mijl voor de nominale waarde is. We zijn echter gewend om de totale capaciteit te zien en niet de beschikbare capaciteit. De VW eGolf wordt bijvoorbeeld vermeld op een batterij van 35,8 kWh. Laten we enkele cijfers doornemen die door de EPA zijn verstrekt:
appvalley
EGolf MPGe 2017: 119

MPGe Ioniq 2017: 136

De Ioniq is ~ 14,3% efficiënter. De verhouding tussen bereik en totale capaciteit van de eGolf is 125 mi / 35,8 kWh = 3,49. De Ioniq's zouden dan 3,49 * 1,143 = ~ 3,99 zijn. Hierdoor blijft de totale capaciteit van de batterij van de Ioniq 124 mijl / 3,99 = 31,1 khw.

Op de Milano Monza Motor Show:

hyundai-ioniq-5-mimo-2021_3.jpg

hyundai-ioniq-5-mimo-2021_2.jpg

hyundai-ioniq-5-mimo-2021_4.jpg

Bron: https://www.alvolante.it/news/hyundai-al-mimo-2021-373748/foto

Lijkt op sommige foto's zilvergrijs en op de profielfoto wit. Vreemd.

Thomas 4460109 zei:
Ik heb overal 28khw gezien voor deze aankomende auto, waardoor het moeilijk te geloven is dat zijn actieradius van 124 mijl voor de nominale waarde is. We zijn echter gewend om de totale capaciteit te zien en niet de beschikbare capaciteit. De VW eGolf wordt bijvoorbeeld vermeld op een batterij van 35,8 kWh. Laten we enkele cijfers doornemen die door de EPA zijn verstrekt:
appvalley
EGolf MPGe 2017: 119

MPGe Ioniq 2017: 136

De Ioniq is ~ 14,3% efficiënter. De verhouding tussen bereik en totale capaciteit van de eGolf is 125 mi / 35,8 kWh = 3,49. De Ioniq's zouden dan 3,49 * 1,143 = ~ 3,99 zijn. Hierdoor blijft de totale capaciteit van de batterij van de Ioniq 124 mijl / 3,99 = 31,1 khw.

Je verwart de oude Ioniq 28kWh (die heb ik) met deze Ioniq 5. Geheel andere auto. De Ioniq 28kWh is vorig jaar opgevolgd door de 38kWh Ioniq en die zal over 2 jaar ofzo wel uit productie gaan vermoedelijk.

Ik moet zeggen dat ik als huidige Ioniq rijder hier wel door gcharmeerd ben. De vrij lege interieurs met vrije bodem kan ik wel waarderen. Zelfs de Tesla model 3 die toch wel wat doorgeslagen is erin zie ik wel als mooi, alleen als iets minder praktisch. En net als de oude Ioniq 28kWh (al is de mijne uit 2019 de introductie was in 2016/2017) zet deze wederom wat stappen in vergelijk met de concurentie.
Mijn Ioniq is erg goed in snelladen (69kW zie ik regelmatig op het scherm staan) en verslaat daar nieuwe autos zelfs mee. Ook is de wat kleine accu daarmee gecompenseerd, ook geholpen door ontzettend energie efficiënt te zijn. Deze Ioniq 5 is niet zo efficiënt maar scoort nog steeds behoorlijk goed. Snelladen is natuurlijk helemaal perfect.

Oh nee wat is dat toch tegenwoordig met die intrieur ontwerpers..wat een verschrikkelijk lelijk dasboard. Totaal geen luxe met sfeer veel te modern geef mij maar het dasboard uit de jaren negentig en ver buiten 2000 dat zijn nog eens prachtige dasboards met veel klokjes en knopjes, en prachtige verlichting
Jammer weer dit ontwerp je ziet het steeds vaker!!! BAH!!

Vind de vormgeving wel tegenvallen. De buitenkant ziet er uit als een uitvergrote VW Golf en het interieur heeft afgezien van de displays een te hoog Fiat Panda gehalte.

MB VL1965 zei:
Oh nee wat is dat toch tegenwoordig met die intrieur ontwerpers..wat een verschrikkelijk lelijk dasboard. Totaal geen luxe met sfeer veel te modern geef mij maar het dasboard uit de jaren negentig en ver buiten 2000 dat zijn nog eens prachtige dasboards met veel klokjes en knopjes, en prachtige verlichting
Jammer weer dit ontwerp je ziet het steeds vaker!!! BAH!!

Helemaal eens! De volgebouwde dashboards van o.a. Audi, BMW, Lexus en Mercedes uit de periode 1995-2010 mogen wel gelijk wel weer terugkomen. Het moderne is allemaal zo kil én niet tijdloos. Over vijf jaar is alles technisch ouderwets en niet meer up te daten.

Vandaag stond bij de dealer de Inoiq 5.

Ik vind hem mooi, maar wel groot. Hoog breed en fors. Maar wel met mooie details.

51297649882_e224ebde45_c.jpg

51299105634_0d9e89d23b_c.jpg

De koplampen vond ik erg mooi,

51297649947_f5b5ebc60c_c.jpg

Maar de achterlichten misschien nog wel meer.

51299405835_c0c9c21c7e_c.jpg

Zo in het zwart vielen de grijze stukken op, maar het is minder lelijk als dat het lijkt op de foto. In het echt valt het wel mee en vond ik het best goed staan.

Maar vooral groot, ik had de auto echt kleiner geschat.

Peter O zei:
Maar vooral groot, ik had de auto echt kleiner geschat.

Idem, qua algehele verhoudingen in het echt neigt hij toch meer naar crossover. Van mij had het wel een maatje of wat kleiner gemogen...

Peter O zei:
Vandaag stond bij de dealer de Inoiq 5.

Ik vind hem mooi, maar wel groot. Hoog breed en fors. Maar wel met mooie details.

51297649882_e224ebde45_c.jpg

Zeker mooi en gigantisch ruim van binnen hier krijgt de brandstofauto een zware kluif aan. Wat mij betreft de nieuwe elektrische benchmark als het enigzins betaalbaar en groot moet zijn. Mag met grote accu ook nog 1600 kg geremd trekken. (y)

Dat het een groot formaat auto zou zijn, had ik wel verwacht.

Er zit een automatische, op afstand buiten de auto te bedienen, inparkeerfunctie op. :)

https://www.youtube.com/watch?v=wegfoXnfEfs

Wow, dat duurt echt tergend lang. Dan sta je toch knap voor joker bij de supermarkt op zaterdagmiddag o_O

Ja, nu je het zegt. Men heeft niet de optie 'vooruit inparkeren' (kennelijk) bedacht..

Kijk, voor de veiligheid is achterwaarts inparkeren verstandig.. maar voor het boodschappengemak is vooruit inparkeren wel handig.. om de tassen/kratten in de bagageruimte te zetten..

(nu is het een vijfdeurs.. dus een tas achter de stoel zetten kan ook wel gemakkelijk).

Ik begin 'm steeds mooier te vinden, vooral op de plaatjes van Rutger @11.6.2021 écht een machtige verschijning (y) ik wacht nog even de Cybertruck af maar anders... :D

Daar gaat het niet eens om. Het lijkt er op dat het systeem haaks achteruit het vak in moet, terwijl je hem er zelf gewoon in zou draaien, eventueel met een keertje steken om netjes uit te komen. En om er haaks voor kunnen komen te staan moet de auto dus vier, vijf keer steken én heb je veel meer ruimte nodig (de breedte van de weg moet minimaal de autolengte hebben). Ik ben ook heel benieuwd hoe dat systeem reageert als er voetgangers in de buurt zijn. Volgens mij dat ook de reden dat je de knop op de afstandsbediening ingedrukt moet houden, want dan ben je technisch nog steeds degene die de auto bedient en daarmee dus verantwoordelijk en aansprakelijk. Het aantal situaties waarin dit systeem enigszins nut kan hebben, lijkt mij vooralsnog afgerond 0.

Dat van afstand parkeren zou ik als welkome feature zien om te parkeren op een smalle plek waar je niet meer fatsoenlijk kunt uitstappen omdat de deuren niet ver genoeg open kunnen vanwege de tussenruimte. Maar dan moet de auto ook van afstand uit te parkeren zijn.
Maar deze auto houdt zoveel tussenruimte.
Ik ben benieuwd hoe ie omgaat met smalle vakken in een parkeergarage.
In de toekomst de auto naar je toe roepen zoals Kitt ;) ??

Hyundai Ioniq 5 vs. Ford Mustang Mach-E vs. Volkswagen ID.4

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-69.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-38.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-60.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-2.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-39.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-59.jpg

Ioniq%205%20vs%20VW%20ID4%20vs%20Mustang%20Mach%20E-3.jpg

First place: Hyundai Ioniq 5
Never mind an EV shortlist: if you’re looking for a new car then the Ioniq 5 should be seriously considered. It’s got plenty of range, ultra-fast charging, excellent comfort and lots of kit. The interior is vast and packed with the best tech here, plus it has great performance for the cash – a Mach-E with similar speed is on the wrong side of £50,000. The Hyundai is practical, refined and has its own identity, cementing a deserved win.

Second place: Ford Mustang Mach-E
The Mach-E is a brilliant electric car, although in RWD Standard Range form it loses out when it comes to practicality, charging and range, hence its second-place finish. Yet the Ford offers the best driving experience in an electric car at this kind of price, with enjoyable handling and a responsive powertrain, plus it’s packed with tech, and the entry-level model is pretty strong value, especially on PCP finance.

Third place: Volkswagen ID.4
The ID.4 falls to third place, but it’s definitely still a great choice. It’s the most practical of these three and also the most comfortable. It has a slightly longer range than its rivals, although not enough to make a huge difference in the real world, and is relaxing on any kind of journey. It’s third here because it can’t keep up with the other two in terms of performance, handling, charging or interior quality.

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/ioniq-5/355583/ioniq-5-vs-volkswagen-id4-vs-ford-mustang-mach-e

Heb 'm van de week bij de dealer bekeken (mijn Scoupe achterlatend, die daar nu nog staat voor de APK en wat onderhoud), maar het is inderdaad een veel grotere auto dan je op basis van de foto's zou kunnen vermoeden. Het interieur oogt modern en bijzonder ruimtelijk. Kennelijk gaat de verkoop goed, de dealer vertelde dat de vraag veel groter is dan hij kan leveren. Ik kan me voorstellen dat leveringen toch al worden beperkt door chiptekorten.

Voor mij matcht die test wel aardig met mijn impressie. De Kia EV6 en Nissan Ariya staan verder ook op mijn lijstje als eventuele opties.

Bij het zien in het echt doet de Mustang me minder dan ik had verwacht. Het zeer sportieve (samen met de EV6 toch wel de meest sportieve) had ik natuurlijk kunnen verwachten maar ik neig toch meer naar comfort. De oude Ioniq is prima maar meer comfort (en iets meer ruimte) zou prettig zijn. Het is immers vooral de auto voor de saaie kilometers. Voor leuk sturen zijn er andere aanwezig.
De ID4 knap ik een beetje af op het interieur wat wel heel erg simpel, goedkoop en geforceerd futuristisch is (er mag echt nog wel zoiets als een knop bestaan). Qua EV prestaties niet slecht maar ook niet de top.
De Ioniq 5 en Ariya hebben een redelijk vergelijkbaar interieur qua stying. Het erg ruime concept doet me wel wat denken aan mijn Saab 96 en in mindere mate ook aan mijn Suzuki SC100. Mode trends die weer terugkeren eigenlijk. En ook al kan ik de middenconsole vol knopjes van mijn Alfa 164 en mijn Corvette zeer waarderen het dateert ze ook maar neemt vooral ook vrij veel plek in. De terugkeer naar vrij minimalistische dashboards en meer aandacht voor licht en ruimte past wel. Huis inrichting is ook al lang niet meer met zoveel mogelijk details overal.
Qua styling aan de buitenkant is de Ioniq 5 wel stukken mooier dan de Ariya. Qua techniek is de Ioniq 5 algemeen wel een nieuwe benchmark. Ik heb wel een favoriet!

De Ioniq is de EV die je moet hebben. De Mustang is m.i. een buitengewoon rommelig ontwerp, lelijk zelfs, en praktijkactieradius veel minder dan opgegeven vlgs relatie die er een heeft. En dan is het nu nog zomer..... . Kia Hyundai en Tesla, de enige EV's die EV rijden de moeite waard maken.

Eindconclusie: Ik heb een Ioniq 5 bestelt. Zie ook Mijn Auto topic hierover.

De keuze kwam uiteindelijk tussen de Kia EV6 en de Ioniq 5 en doordat ze net wat anders in karater zijn (sportief versus comfort) was de Ioniq 5 de doorslaggevende. Proefrit was zeer overtuigend. De inruilprijs van mijn oude Ioniq EV 28kWh was zelfs nog meer overtuigend; echt weinig afgeschreven.

Long range versie (grote accu, RWD) als Lounge met Panoramadak. Op 19" ipv de 20" die bij de Lounge horen. Levering waarschijnlijk begin 2022. Het moet wel heel erg meevallen als het nog dit jaar komt. Maar ik was toch pas van plan in 2022 te gaan inruilen dus nog voor op schema. Geen lease; gewoon zakelijk gekocht.
Als je geen AWD, Lounge en/of Panoramadak bestelt is levering dit jaar nog wel mogelijk waarschijnlijk. Maar Hyundai kan door het chip tekort de productie niet al teveel verhogen en geeft daarom ook de versies met minder elektronica voorrang nu.

3qtr-mystic-olive-green.png

Zo bestelt

Io5Main.jpg

Hyundai-Ioniq-5-posteriore.png

Zo ziet de kleur er dan in het echt uit. Dit is ook de verlichting zoals op de lounge. Dus denk alleen de andere velgen er nog bij.

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE3Mjc5MTc7czoxOiJ3IjtpOjk4MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6IjhkNzI4NDk5NTc2MTJkM2VlNTIyM2ZhZDNmZjY3MWMwNmQyODNiNzMiO30=

Dit interieur. Donkergroen en heel licht grijs met rode accenten.

14013639.jpg

Hier beter te zien dat het echt donkergroen is. NB de deurpanelen wijken bij deze af. Dit is een foto van een prototype.

Dat stuurwiel zonder logo blijft toch wel vreemd. Zou dat toch een gevolg zijn van de late beslissing hem als Hyundai uit te brengen en niet als zelfstandige Ioniq? Ook ben ik benieuwd hoe dit ontwerp zich over een langere tijd zal houden. In elk geval een indrukwekkende auto (y)

Wouter82 zei:
Dat stuurwiel zonder logo blijft toch wel vreemd. Zou dat toch een gevolg zijn van de late beslissing hem als Hyundai uit te brengen en niet als zelfstandige Ioniq? Ook ben ik benieuwd hoe dit ontwerp zich over een langere tijd zal houden. In elk geval een indrukwekkende auto (y)

"Toch heeft Hyundai ervoor gekozen om in het interieur géén Hyundai-logo te plaatsen. Die vinden we bij alle modellen uiteraard op het stuurwiel, maar het exemplaar van de Ioniq 5 bevat géén centraal geplaatste ‘H’. “Mensen die in de Ioniq 5 zitten, wéten dat ze in een Hyundai rijden. Daar hoeven ze niet constant aan herinnerd te worden. We wilden een heel serene en huiselijke sfeer creëren in de Ioniq 5. Een logo op het stuur leidt in dat geval alleen maar af”, zo vertelt Péré aan Autovisie."

https://www.autovisie.nl/nieuws/hyundai-logo-ioniq-5/

Dat is wel bijzonder ver gezocht o_O Een gestanst logo had mij wel mooi geleken. Maar goed, details :)

En mensen die in een EV6 zitten, weten dus niet dat ze in een Kia rijden :confused:

Volt zei:
Wouter82 zei:

"Toch heeft Hyundai ervoor gekozen om in het interieur géén Hyundai-logo te plaatsen. Die vinden we bij alle modellen uiteraard op het stuurwiel, maar het exemplaar van de Ioniq 5 bevat géén centraal geplaatste ‘H’. “Mensen die in de Ioniq 5 zitten, wéten dat ze in een Hyundai rijden. Daar hoeven ze niet constant aan herinnerd te worden. We wilden een heel serene en huiselijke sfeer creëren in de Ioniq 5. Een logo op het stuur leidt in dat geval alleen maar af”, zo vertelt Péré aan Autovisie."

Dat is het verhaal van de marketingafdeling. Leuk verzonnen, maar hoeft natuurlijk niet de waarheid te zijn.

Engineer2 gefeliciteerd alvast! Ik zie een Ioniq 5 ook wel zitten maar hier in Finland zit er bijna een jaar levertijd op. Heb nu een reservering geplaatst voor een Model 3 performance, volgende week proefrijden, levering in september (als ik 'm koop).

Maar ik hou de Ioniq 5 in de gaten, maar ik wacht nog even totdat 'ie een paar jaartjes meedraait (y)

Volt zei:
Wouter82 zei:

Ja, in een andere Hyundai zit je constant te kijken of het daadwerkelijk een Hyundai is en dan maakt de fabrikant zich geen zorgen over de veiligheid van de inzittenden o_O
Schaf die marketingafdelingen toch af: de sprookjes van Grimm zijn vele malen geloofwaardiger.

Ik herken dat wel, ik heb weleens in de Atos van m'n opa gereden en je vraagt je dan steeds af of je niet toch in een van je eigen auto's of misschien wel in een BMW uit de zevende serie zit. Gelukkig hoef je dan alleen maar even naar het stuur te kijken om je geheugen weer op te frissen.

D Elzinga zei:
Ik herken dat wel, ik heb weleens in de Atos van m'n opa gereden en je vraagt je dan steeds af of je niet toch in een van je eigen auto's of misschien wel in een BMW uit de zevende serie zit. Gelukkig hoef je dan alleen maar even naar het stuur te kijken om je geheugen weer op te frissen.

Ja zeg, zo'n Atoz is natuurlijk niet zo iconic als deze Ioniq!

Weet iemand al hoe de kwaliteit van het Bose systeem is? Ik wil dat eens goed gaan testen. Waarbij de audio in mijn V70 de benchmark is en de lat hoog legt. Heeft de EV6 een ander audio systeem dan de Ioniq5?

iDS zei:
Volt zei:
Wouter82 zei:

Ja, in een andere Hyundai zit je constant te kijken of het daadwerkelijk een Hyundai is en dan maakt de fabrikant zich geen zorgen over de veiligheid van de inzittenden o_O
Schaf die marketingafdelingen toch af: de sprookjes van Grimm zijn vele malen geloofwaardiger.

Dat marketing verhaal is natuurlijk onzin. Maar toch ziet het er niet uit of Hyundai later pas de logos aan de buitenkant heeft toegevoegd. Die logo's liggen namelijk enigzins verdiept in het plaatwerk. En ook al is dat (in ieder geval vooraan) kunststof dat betekent wel dat dat al besloten was voordat de mallen werden gemaakt. En een mal (zeker een grote) verander je niet zomaar. Ongepland van mal veranderen kan je zo 3 maanden vertraging en een paar miljoen extra kosten.
Het stuur heeft wel de pixels op de plek waar je een logo zou verwachten. Het lijkt toch een vooropgezet plan te zijn; om het pixel design voor de Ioniq sub-merk te behouden maar de buitenwereld nog wel te laten wezen dat submerk Ioniq uit de Hyundai stal komt.
Ik heb nog even gedacht dat het misschien een probleem geweest is met de airbag en dat het Hyundai logo in de weg zat; maar de airbag is op het oog vrijwel hetzelfde als in mijn oude Ioniq die inderdaad wel een Hyundai logo heeft.

Designers zijn niet altijd te volgen :D

gast 5167999 zei:
Weet iemand al hoe de kwaliteit van het Bose systeem is? Ik wil dat eens goed gaan testen. Waarbij de audio in mijn V70 de benchmark is en de lat hoog legt. Heeft de EV6 een ander audio systeem dan de Ioniq5?

Het basis Bose of het Bose premium systeem? DIe laatste heeft een vrij forse subwoofer onder de kofferbak bodem? Het kan zijn dat het systeem in de EV6 hetzelfde is maar door de ook andere vorm van de body kan het toch anders klinken.
Wat kan ik er over zeggen? Het klonk net iets helderder dan in mijn oude Ioniq en had ook net iets meer bass. Voor mij uitstekend geluid en ruim in staat om te leveren wat ik verwacht. Voor mijn huidige Ioniq had ik een XC70 uit 2004 en dat geluid was best goed maar wel naar de standaard van die tijd. En daarbij is een stationwagon niet de beste body vorm voor een audio systeem aangezien ze de vrijwel verticale achterruit niet goed kunnen gebruiken als reflectie vlak.

Engineer2 zei:
gast 5167999 zei:

Het basis Bose of het Bose premium systeem? DIe laatste heeft een vrij forse subwoofer onder de kofferbak bodem? Het kan zijn dat het systeem in de EV6 hetzelfde is maar door de ook andere vorm van de body kan het toch anders klinken.
Wat kan ik er over zeggen? Het klonk net iets helderder dan in mijn oude Ioniq en had ook net iets meer bass. Voor mij uitstekend geluid en ruim in staat om te leveren wat ik verwacht. Voor mijn huidige Ioniq had ik een XC70 uit 2004 en dat geluid was best goed maar wel naar de standaard van die tijd. En daarbij is een stationwagon niet de beste body vorm voor een audio systeem aangezien ze de vrijwel verticale achterruit niet goed kunnen gebruiken als reflectie vlak.

Dank voor de reactie. Ik moet het gewoon zelf maar eens testen. Ik zag dat het premium systeem vanaf het 2e uitrustingsniveau standaard is. Dus dat heb jij dan ook getest?

Mijn vergelijking is een V70 uit 2015 met de standaard high performance audio of zoiets. Dat geeft echt een zeer goed geluid. Dus wil er op dat vlak niet teveel op achteruit gaan.

gast 5167999 zei:

De EV6 heeft geen Bose, maar een Meridian audio systeem (vanaf de Plus line).

Hyundai Ioniq 5 N Spied For The First Time

hyundai-ioniq-5-n-spy-photos.jpg

https://insideevs.com/news/530250/hyundai-ioniq5-n-spy-photos/

Met de 584 pk-aandrijflijn van de EV6 GT dan zeer waarschijnlijk. Logisch, maar ergens ook jammer dat die dan niet exclusief voor Kia blijft als USP.

Vanmiddag liep ik in een winkelcentrum waar een Ioniq t stond. Hij is minder lomp dan ik had verwacht. En wat een fijne auto van achter het stuur! Deze had helaas een donker interieur, maar ik vond m prima zitten. Fijne stoelen ook!

Ik heb de auto nog niet in het echt gezien, maar het donkere interieur heeft toch wat minder tupperware look dan de lichte uitvoering.

Ik heb 2 weken geleden in Roermond een DLD gekentekende Ioniq 5 gespot. Beige kleur.. en mij vielen vooral die 'pixels' op de deurgrepen en laadklepje op.. (zat op mijn ooghoogte toen deze EV naast mij kwam staan voor het verkeerslicht).

Inderdaad, ik ervoer de auto ook niet als extreem groot voor een hatchback. Jammer dat de bestuurder geen verlichting voerde.. dus de achterlichten branden niet. In combinatie met de beige kleur was het nou niet direct een sprankelende ervaring, eigenlijk. Vooral een van 'goh, geinig, een Inoniq 5..' en dat was het dan wel weer..

Hm wist ik helemaal niet; alleen de meest luxe Lounge heeft alles zilver aan de onderkant. De Style, Connect en Connect+ voornamelijk zwarte randen (y)

LQiHJmd.jpg

MdxOmpd.jpg

zwGgkQH.jpg

M9ep5CM.jpg

WKy8XOT.jpg

xcVa8SV.jpg

AR6rwIy.jpg

CL02DZb.jpg

Oogt een stuk rustiger. Zet maar voor de deur hoor (nou ja, aan dat lelijke stuur kan ik maar niet wennen)

Wheel Critic zei:
Ik heb de auto nog niet in het echt gezien, maar het donkere interieur heeft toch wat minder tupperware look dan de lichte uitvoering.

Het hangt er nogal vanaf welke bekleding er is gekozen. De eco-leder uitvoeringen hebben niet alleen andere bekleding op de stoelen maar ook op het dashboard en de deurpanelen. Het zwarte en lichte interieur zijn er dus in 2 versies. Het lichte met donkergroene interieur (rode stiksels ook) is er (voor Nederland tenminste) alleen in eco-leder.

Ik heb een keer proefgereden in een zwarte (binnen en buiten) Connect+ met die basis bekleding en een keer in een Lounge (zelfde kleurstelling) met eco-leder. Waar die tupperware look van de eerste al erg meevalt in het echt is die eco-leder uitvoering echt heel erg hoogwaardig juist.

dMewhMwSs2kDP1BXQcMoW9Yb.jpg

JMglgLSEUmzC52koxrn3Ph9s.jpg

TsaJxi4eHep8yqvJubfO5gme.jpg

MCW12 zei:
Hm wist ik helemaal niet; alleen de meest luxe Lounge heeft alles zilver aan de onderkant. De Style, Connect en Connect+ voornamelijk zwarte randen (y)

LQiHJmd.jpg

Oogt een stuk rustiger. Zet maar voor de deur hoor (nou ja, aan dat lelijke stuur kan ik maar niet wennen)

Klopt. Kunststof randen zijn anders van kleur. Maar let ook op; de verlichting units zijn ook allemaal anders. Er is best wel een hoop dat alleen voor de Lounge bestemd is.

kNxZRk6NgmFhXMpMVECsy6c1.jpg

Ik had al eerder proefgereden in een Connect+. Nu nog een keer maar dan in een Lounge versie. Niet de kleurstellingen die ik besteld heb en ook zit hierin niet het Vision panoramadak die ik wel meeneem. Qua aandrijflijn (en opties) wel identiek; long-range RWD en ipv de 20" juist de 19". En dus ook de grotere frunk.

51432628328_c03350e913_c.jpg

51433130799_f989302879_c.jpg

51432388556_121f2bc904_c.jpg

51432628373_10a4ebacb4_c.jpg

En net als de vorige keer: zeer indrukwekkende auto. En ontzettend goede en fijne stoelen.
Komend uit de oude Ioniq electric is de bediening uiteraard aardig bekend maar algemeen is het een auto die erg makkelijk te bedienen is en mee te rijden. Kan zeker wat steviger mee gestuurd worden en is vlot zat (en voelt ook niet te groot om eens stevig mee te rijden)... maar juist ook een erg fijne auto om juist die dagelijkse ritjes, boodschappen te doen, file te rijden, etc mee af te handelen.

Jeetje, dat valt mij eigenlijk heel erg tegen dat alleen het topmodel die verlichting heeft. Alle andere uitvoeringen hebben dus vooral nog gloeilampjes rondom :(

^er moet wel iets zijn waarmee klanten naar een duurdere uitvoering gelokt worden. En dan werken voor velen uiterlijke kenmerken het beste.

Wel verwarrend dat de knipperlichten dan op een andere plek zitten, al ben ik vast de enige die dat irritant vind :)

Ja dat van de achterlampen en knipperlichten viel me ook pas later op. Ik vind juist de achterlampen in de andere trims mooier/rustiger

Terug
Bovenaan