Shopwedstrijd november 2020 // Polestar 2 // En de winnaar is....

Wat leuk dat deze wedstrijden weer bestaan, goed werk SVF!

Eerst even alle deelnemers bij langs:

@Lybra: Kek bakkie. Leuk om te zien hoe de vormentaal van de Polestar past bij deze retrodelta! Van de nabewerking (effect) zou ik trouwens afzien.

@SVF: Degelijke bewerking! Je hebt van een lelijk, druk ding toch nog een stijlvol, klassiek model gemaakt. Ben benieuwd hoe ie zou zijn met een iets lagere raamlijn.

@Tmd: Slim idee, en er zit al best wat werk in zo te zien. Van het model ben ik niet weg. De toch al dikke neus en hoge raamlijn lijken nog wat te zijn aangezet (deels optisch bedrog).

@Woets: Het perspectief van de achterste stijl lijkt niet helemaal juist. Mijn tip zou zijn: pak een andere foto erbij van een station in dezelfde hoek en laat je inspireren. De kikkergroene accenten vind ik niet per se mooi maar wel geestig. De bewerking geeft wel het idee dat zo'n station er beter uit kan zien dan het origineel.

@Barri: Ik kwam erachter dat het een afschuwelijke foto is om in te kleuren en dat is hier ook niet helemaal gelukt. Jammer, want verder is er weinig mis mee.

@Gullwing: Bruut! De deurlijn zou iets minder kronkelig mogen, verder een heerlijke bewerking.

@Jay DoubleYou: Prima idee. Ook aan jou de tip: als je een auto gaat ombouwen tot een nieuw model, zoek dan even een foto van een vergelijkbare auto in dezelfde hoek. Dat kan inspiratie geven voor het juiste perspectief.

@406c: Leuk om te zien hoe de Polestar er met minimale wijzigingen al een stuk beter uitziet! Het plastic driehoekje op de achterste stijl zou wel iets subtieler mogen. En de wielkasten hellen wat over als je begrijpt wat ik bedoel. Is vast op te lossen door de wielen wat meer naar buiten te halen.

@amelse: Alleen het Volvo-logo doet de auto al goed! Al is het wel duidelijk dat de donorfoto's uit een hele andere omgeving komen. In het geval van de velgen kun je dat met een paar schuifjes oplossen (iets meer contrast, iets minder bruin).

En hier mijn inzending:

Wauw! Melle maakt er gewoon een Porsche 993 van! :)
Bedankt voor je feedback. Ik heb het pas weer opgepakt en verder niet veel tijd meer voor deze, maar ga er komende tijd zeker wat mee proberen te doen. Ik zie je feedback ook graag in de toekomst tegemoet.

Zo hee, dat is een partij lang geleden dat we jou hier hebben gezien. Welkom terug(y)

Melle zei:
de wielkasten hellen wat over als je begrijpt wat ik bedoel. Is vast op te lossen door de wielen wat meer naar buiten te halen.
Ik weet precies wat je bedoeld. Er klopt iets niet helemaal aan de foto wat dat betreft en de wielen zitten derhalve bij niemand helemaal lekker onder. De spoorbreedte lijkt aan de achterkant wel een halve meter breder dan aan de voorkant.

Dat is inderdaad heel lang geleden Melle, leuk dat je terug bent!:D Er blijken dus toch nog veel shoptalenten van weleeer hier gewoon stiekem mee te lezen. Ben benieuwd wie we nog meer gaan verwelkomen: Davidjoost, Porsche Gek, Rayban, Yellow Cab?;) Jullie zijn van harte welkom in elk geval! (ook degenen die ik niet heb genoemd)

Over je shop: echt een hele knappe verbouwing en het lijkt inderdaad op een karikatuur van een Porsche, alsof "ie zo is weggereden uit een animatiefilm maar jou kennende is dat misschien ook je bedoeling? Het heeft iig een hoge aaibaarheidsfactor en technisch erg knap gedaan!(y)

@Melle: Leuke shop en technisch knap gedaan. Ik vind het leuk dat er een ontwerp uit is gekomen dat associaties oproept. Door het smalle front doet het me overigens ook wat denken aan een kei-car.

Ik heb zelf nog een kleine update geplaatst en daarbij de opmerkingen geprobeerd te verwerken. Het front is iets ronder, het achterportier wat langer en de taille-lijn wat lager. Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden met het model, maar volgende keer beter;)

Leuk trouwens dat er zoveel inzendingen zijn en dat het niveau ook nog erg hoog ligt :D

SVF zei:
... maar de originele auto moet nog wel herkenbaar zijn en als basis dienen voor de shop....

Die regel even schrappen? Zorgt iig voor leukere modellekes (y)

Leuk ding Melle, beetje een combi van een suzuki Cappuccino en porsche 993 met een vleugje jensen interceptor,

Nog even een kleine update geplaatst. Voorwiel wat beter gecentreerd en wat kleine puntjes bijgewerkt. Had nog wat andere dingen willen aanpassen maar kwam er achter dat ik de laatste versie enkel als JPG had opgeslagen en geen native :facepalm: .

Dank voor de reacties!

SVF zei:
...het lijkt inderdaad op een karikatuur van een Porsche, alsof "ie zo is weggereden uit een animatiefilm maar jou kennende is dat misschien ook je bedoeling?

Haha het model is inderdaad wat koddig uit de verf gekomen. Ik ben al lang blij dat ie niet al te lelijk is, dat is altijd de grootste zorg met zo'n verbouwing. Oorspronkelijk wilde ik een retro-Porsche maken. Ik had deze foto als mal gebruikt voor de ramen. Maar halverwege was ik er niet tevreden mee en ben ik van het idee afgeweken. Nu het een mengelmoesje geworden

Voor de liefhebber heb ik nog wat gifjes gemaakt:

Gifje 1 met voor en na
Gifje 2 voor een inkijkje in het proces

Gullwing zei:
SVF zei:
... maar de originele auto moet nog wel herkenbaar zijn en als basis dienen voor de shop....

Die regel even schrappen? Zorgt iig voor leukere modellekes (y)

Ik bedoel meer op het gebruik van donoren. Niet dat bv alleen een spiegel en deurgrepen nog de enige onderdelen van de oorspronkelijke plaat zijn en de rest bestaat uit een donorencoctail, zoals dat in het verleden wel eens een enkele keer is gebeurd. Bij de shop van Melle is dat duidelijk niet het geval en toch is het duidelijk een heel ander model en dat vind ik dus erg leuk om te zien!

Die van 406c doet mij wat denken aan de nieuwe Corolla sedan. Best een leuke shop!

Nog 3 uurtjes de tijd om wat in te zenden of te updaten. Vanavond om 20:00 het opeenrijtje. Denk ook alvast na over een nieuwe shopfoto voor de maand december.

Tijd om te stemmen!

Het origineel:
2021-polestar-2-100756594.jpg

En de shops:

lybra
TjtJ8il.jpg

SVF
polestar-2-shop.jpg

Tmd
Polestar-saab-1-update-1024.jpg

Woets
polestar2b.png

Barri
50577168137_4126f782dd_b.jpg

Gullwing
Ar1hMeH.jpg

Jay DoubleYou
Polestar4-v3.jpg

406c
50636996308_d9ae9ec82a_b.jpg

amelse
2021-polestar-2-100756594c.jpg

Melle
kleintussendoor.jpg

Stemmen kan tot maandag 30 november 20:00 uur. Een deelnemer die niet stemt krijgt 3 punten aftrek!. Vanaf nu kunnen er ook suggesties worden ingediend voor de foto van december waarna ik op vrijdag een poll zal maken.

Succes!

1 Melle: een grondige en technisch knap uitgevoerde verbouwing! Het model is niet persé mooi maar vooral grappig. Ik wordt hier in elk geval wel vrolijk van.:)

2 Gullwing: een ogenschijnlijk simpele shop maar met een erg leuk en verrassend resultaat! Bovendien netjes uitgevoerd al oogt de bovenkant van de laadbak niet helemaal vloeiend.

3 406c: subtiele wijzigingen die het model een heel ander aanzien geven, al had ik nog wel graag wat meer wijzigingen aan de voorkant gezien.

Mijn suggestie(s) voor de nieuwe shopfoto:

Subaru BRZ

Volkswagen Arteon

Bij de Arteon heb je keuze uit de sedan of station, voor of achterkant, of beide natuurlijk!:) Kwa perspectief vind ik de Subaru beter.

1. SVF: een schitterende Scirocco
2. Barri: toch iemand die gedurfd heeft dat wit drastisch aan te pakken
3. Melle: ik weet niet of die shop beantwoordt aan de regelen inzake origineel en donors want naar mijn gevoel zijn enkel de 2 originele wielen gebleven (mijn interpretatie van de gif-jes). Maar schitterend out of the box gedacht!

Leuk dat de shopwedstrijden weer worden georganiseerd en er ook aardig wat deelnames zijn! Vroeger stemde ik altijd mee, dus dat pak ik ook weer op.

1. SVF
2. lybra
3. Melle

Oh, het is alweer stemtijd. Leuk dat er zoveel inzendingen zijn! Maakt het kiezen overigens wel een stuk moeilijker, ik zou wel 5 inzendingen in m'n top-3 willen zetten.

1. Gullwing: Misschien maar een relatief simpele verbouwing, maar het effect vind ik echt geweldig!
2. Woets: Ik hoop dat ze bij Polestar meekijken, dit kon wel eens beter verkopen dan het origineel.
3. Melle: Ik vind het een bijzonder knap gemaakte shop! (maar ook een bijzonder lelijk model geworden)

Qua nieuwe foto ben ik een beetje inspiratieloos, dus ik laat me verrassen. Ik had nog even gekeken of ik een geschikte foto van een BMW iX kon vinden (die verdient wel een make-over), maar ik kwam alleen maar foto's met enorme reflecties tegen.

@Melle: ik zie nu (te laat) pas je commentaar over de nabewerking. Bij nader inzien had ik daar inderdaad wel een beetje spijt van, maar ik had de file opgeslagen zonder de originele laag, dus ik kon het niet meer terugdraaien.

1 SVF
Erg leuk model geworden!

2 Woets
Die moet gewoon zo in productie!

3 Lybra
Beetje gekke neus, maar een leuke moderne Delta.

Het is deze keer niet eenvoudig om een top 3 samen te stellen. Het niveau ligt erg hoog!

1. Lybra: Technisch erg knap en qua model vind ik de zijkant ontzettend geslaagd. Overall voor mij de winnaar al denk ik dat de voorkant nog wat verbetering behoeft.
2. Gullwing: Creatief, eenvoudig en leuk. Laat zien dat het niet altijd nodig is om iets ingewikkelds te maken.
3. Melle: Technisch erg knap (zeker na het zien van de GIF) en ik vind het leuk dat het ontwerp herkenbaar is. Het is wel een beetje een karikatuur geworden door de vreemde verhoudingen.

Qua foto heb ik niet direct voorkeur voor een model. Het lijkt me goed om te kiezen voor een relatief eenvoudige foto (qua hoek, reflectie, beglazing etc.) zodat de kans op veel inzendingen het hoogste is. De eerder genoemde Mercedes S-klasse lijkt me daarom een goede kandidaat.

1 lybra
2 Woets
3 Tmd

Toch zonde dat saab niet meer bestaat, ik zag vorige week nog een 95 rijden, dat was echt wel een fraaie auto

Ik heb zelf voor de S klasse gestemd. Ik denk dat dat overall de beste foto is met de meeste mogelijkheden. Van de Mazda 3 heb ik zo'n beetje alle mogelijke varianten al geshopt en de foto van de Kangoo vind ik zelf niet zo prettig o.a. vanwege de reflecties maar ook kwa hoek vind ik hem niet iedeaal.

Ik ben geen shopper maar wat is de uitdaging van zo’n Benz? Van een S maak je een CL, een CLS, een break, lijkwagen of pickup, en dankzij de donkere vensters moet je haast geen rekening houden met de andere kant.

Wat er aan zo’n Kangoo zal verbouwd worden lijkt me veel minder voorspelbaar.

Oh... ik heb net per ongeluk op de Mazda 3 gestemd. Ik was 1 voor 1 de linkjes aan het openen om de plaatjes te bekijken, maar bij de Mazda drukte ik op de link in het onderste rijtje van 5 links i.p.v. het bovenste... o_O. Denk dat ik de S-klasse misschien ietsje geschikter vind, maar die Mazda is ook prima... het maakt me eigenlijk niet zoveel uit welk het wordt.

De stembussen zijn gesloten en het was een spannende strijd met een close finisch! Er hebben in totaal 14 personen gestemd inclusief de 10 deelnemers. Die hebben in totaal 84 punten uitgedeeld. De complete uitslag:

[size=x-large]1 SVF met 20 punten[/size]
[size=large]2 lybra met 19 punten[/size]
3 Melle met 17 punten
4 Gullwing met 9 punten
4 Tmd met 9 punten
6 Woets met 7 punten
7 Barri met 2 punten
8 406c met 1 punt

Leuk dat er een stijgende lijn in het aantal deelnemers zit. We begonnen met 4 bij de Honda Jazz in september, toen 7 bij de Alfa Giulia en nu dus 10. Op naar de 13? bij de december editie met de Mercedes Benz S-klasse in de hoofdrol.

Oh ja en leuk dat ik (weer) gewonnen heb al had ik het deze keer zeker niet verwacht. Dank allen voor jullie punten én de feedback natuurlijk!

Gefeliciteerd! :D

Edit: @SVF: Goede keuze, die S-klasse. Ik vond hier trouwens nog een hogere resolutie voor de liefhebber

Leuk, SVF! Even denken wat ik van de Mercedes kan maken.

Edit: Kan wel iets bedenken maar dat gaan er vast meer doen. :)

Ik zet morgenavond de nieuwe wedstrijd online, maar iedereen is natuurlijk vrij om alvast te beginnen met een shop op basis van de S-klasse. Ik heb zelf eigenlijk nog geen concreet idee al zie ik wel genoeg mogelijkheden maar wil niet telkens in herhaling vallen en weer met een station of coupé komen...

Hou je het formaat van de foto in de link aan of plaats je nog een grotere? Kan me hiermee wel redden maar anders wacht ik nog even.

Edit: Zie de link van Melle in hogere resolutie nu pas, maar die is prima! :D

Terug
Bovenaan