Impressie: Mazda 3 2019 diverse varianten: station, 3 deurs, coupé, cabrio

Gepost door SVF 
Een simpele shop op basis van de bijzonder fraaie Mazda Kai concept. Met wat kleinere (en meer gangbare) velgen en normale deurgrepen en spiegels.

Het origineel:

Mazda 3 impressie:

En de sedan met een vleugje RX Vision:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2018 20:07 door SVF.
Yes!! Weer een shop van SVF. Mooi gedaan. thumbs up
Het lijkt wel een Alfa.
Re: Impressie: Mazda 3
21-11-2017 12:09
Gaaf, vooral die sedan! En leuk om weer eens nieuw werk in de Knutselhoek te zien.
Goh, de knutselhoek leeft dan toch nog!!!
Mooi gedaan thumbs up
enkel dat achterspoilertje op de sedan - of wat ik toch als dusdanig interpreteer - stoort me enorm; daar klopt naar mijn gevoel iets niet.
21-11-2017 12:19
Leuk dat er inderdaad weer eens een nieuwe shop verschijnt! smiling smiley Mooi werk SVF.
Sodeknetter, die sedan is fraai! eye popping smiley
Ik verwacht eerlijk gezegd dat die raamlijn achter doorloopt tot in een derde zijruitje. Ik vind zulke 'lange' lijnen van de achterportieren erg storend. Zoals bij de Lexus CT
21-11-2017 23:02
Heel gave shops weer! Fantastisch!
16-10-2018 22:04
En dan ook maar een station:

Die lijkt echt groot... eye popping smiley Wel gaaf.
16-10-2018 22:36
Iets lagere gordellijn / grotere glasoppervlakte en daar staat dan toch een schitterende Giuletta SW?

Leuk werk SVF thumbs up
Ben ook een groot fan.
Je kan er beter de Mazda6 FL neus opzetten en een Mazda3 I & II raamlijn voor de sedan: [www.carscoops.com]
17-10-2018 08:33
Bird Nerd
Je kan er beter de Mazda6 FL neus opzetten en een Mazda3 I & II raamlijn voor de sedan: [www.carscoops.com]

Als de sedan echt zo wordt dan zou ik dat een grote teleurstelling vinden. Hopelijk kijken ze bij Mazda even in dit topic en bedenken ze zich nog.tongue sticking out smiley Verder hoop ik dat ze zo dicht mogelijk bij deze concept blijven incl. raamlijn en aub géén 3e zijruitje! En net als bij de huidige is een identieke raamlijn voor hatchback en sedan ook efficienter en goedkoper kwa produktie en in dit geval veel mooier!
17-10-2018 10:41
Prachtig! Je moet deze shops met wat hashtags op Twitter de wereld in sturen. Mazda zal verbaasd zijn over het nep-nieuws, maar hopelijk inspireert het ze inderdaad! big smile smiley
18-10-2018 19:37
Ik heb niet eens een twitteraccount maar ik kom veel shops van mij tegen op allerlei buitenlandse sites over de hele wereld. Die plukken ze dus blijkbaar hier van het forum.

Nog een variant: helaas een uitgestorven soort maar wat zou het toch leuk zijn, een gedrongen 3 deurs coupeetje als opvolger van de MX-3:

Doet me denken aan de VW Scirocco. En misschien zijn invloeden van de 323 Coupé ook wel leuk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2018 20:45 door Jay DoubleYou.
18-10-2018 20:57
Een 323 coupé heb ik 5 jaar geleden al eens gemaakt op basis van de huidige 3:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2018 12:08 door SVF.
Inmiddels is de nieuwe 3 officieel gepresenteerd en gelukkig zijn ze dicht bij de concept gebleven!thumbs up Toch zijn de reacties op de hatchback niet allemaal even positief en is er vooral kritiek op de nogal massieve C-stijl. Ik heb zelf al de vergelijking gemaakt met de oude 323F waar de hatchback enprofile wel iets van weg heeft. Om dat te illustreren een paar simpele shops met een gewijzigde raamlijn (en smallere achterportieren)

Het origineel:

versie 1 met gewijzigde raamlijn:

versie 2 met extra plooi over de heuplijn: (de gladde massieve kont is ook genoemd als minpunt)

en dan versie 3 met een soort hofmeisterknik in het 3e zijruitje:

Een beetje Ford Focus achtig. Doe mij het origineel maar!smiling smiley Die vind ik persoonlijk kwa model bijna perfect, dit itt de sedan die juist door bijna iedereen geroemd wordt. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2018 23:05 door SVF.
En zonder derde zijruit maar wel een doorlopende onderste raamlijn? Het is volgens mij met name die knik naar boven vanaf het spijltje die ervoor zorgt dat de C-stijl zo massief oogt. Bij de concept lijkt dat minder het geval omdat die lager is en die C-stijl er dus ook minder massief uitziet.
Zoals bij de vorige Focus, de raamlijn van de nieuwe 3 maar dan dat hoekje omhoog als derde zijruitje.
Mooie shops weer!
Zo had de Focus eruit moeten zien als je het mij vraagt. grinning smiley
MBdoubleyou
En zonder derde zijruit maar wel een doorlopende onderste raamlijn?

Daar heb ik mee geëxperimenteerd maar daar werd hij niet mooier van.

Dan de sedan zoals ik hem het liefst had gezien:

origineel:

Met de raamlijn van de hatchback en een iets aflopende daklijn vanaf de B-stijl. Dan hebben de achterpassagiers maar wat minder hoofdruimte, het zij zo: wie mooi wil zijn...
MBdoubleyou
En zonder derde zijruit maar wel een doorlopende onderste raamlijn? Het is volgens mij met name die knik naar boven vanaf het spijltje die ervoor zorgt dat de C-stijl zo massief oogt. Bij de concept lijkt dat minder het geval omdat die lager is en die C-stijl er dus ook minder massief uitziet.

Ben ik ook benieuwd naar. Derde zijruit hoeft van mij niet, teveel Focus. Maar de raamlijn iets doortrekken zou makkelijk kunnen en veel mooier zijn
Met doorgetrokken raamlijn zonder 3e zijruit krijg je dit:

Iets beter voor het uitzicht, maar het haalt m.i. de kracht uit het ontwerp.

En dan nog een station:

Met doorgetrokken raamlijn zonder 3e zijruit krijg je dit:

Bedoel eigenlijk gewoon de raamlijn zoals nu maar dan iets verder doorgetrokken. Dus het ontwerp wel hetzelfde. Dit is weer een ander overigens, met de sedanraamlijn winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2018 02:23 door Bird Nerd.
Die lijkt dan weer iets meer op de nieuwe Focus met die brede achterportieren, maar ik prefereer nog steeds het origineel.

Nog 2 varianten:

coupé:

cabrio:

origineel en donor

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2018 20:19 door SVF.
01-12-2018 23:05
SVF
Ik heb niet eens een twitteraccount maar ik kom veel shops van mij tegen op allerlei buitenlandse sites over de hele wereld. Die plukken ze dus blijkbaar hier van het forum.

Je hebt echt talent SVF, in jouw geval zou ik een watermerk of iets dgl. Toevoegen aan de schitterende Photoshops die je maakt, zoals bij scoop foto’s vaak het geval is
02-12-2018 20:18
Niseko
SVF

Je hebt echt talent SVF, in jouw geval zou ik een watermerk of iets dgl. Toevoegen aan de schitterende Photoshops die je maakt, zoals bij scoop foto’s vaak het geval is

Dank voor je compliment! Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel problemen mee dat mijn shops op andere sites en fora gedeeld worden. Dat is nou eenmaal inherent aan het delen van je creaties via het web. Het downloaden van bv muziek is ook niet te voorkomen en van alle tijden. Deal with it, lang leve het WWW.

Nog een cabrio maar dan op basis van de hachback:

origineel en donor
03-12-2018 10:02
Deze Mazda 3 houdt me bezig. Nog een paar 3 deurs varianten waarvan ik wel benieuwd ben naar jullie mening:

Poll: Welke 3 deurs versie vind je het mooist?

[*]versie 1

[*]versie 2

[*]versie 3

[*]versie 4

Bij alle versies is de wielbasis tov de 5 deurs iets ingekort en is de daklijn naar achter toe wat verlaagd (evenals het onderstel)

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik trijfel zelf tussen versie 2 en 4. Die laatste lijkt me dan wel weer mooi als 5 deurs:

En zo is de cirkel weer rond:

Voorlopig ben ik even klaar met deze 3. Ik ga hem nog bijna saai vinden zo vaak als ik hem al heb bekeken.tongue sticking out smiley (ik denk nu al recordhouder van het model met de meeste shops)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close