Top 5 lelijkste nieuwe auto's (NL)

Joop 5528328 zei:
Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.

Niet de Shooting Brake, dat is nog steeds een gedrocht.

mercedes-amg-cla-45-4matic-shooting-brake-302010-800.jpg

Rutger DC zei:
Joop 5528328 zei:
Verder lijkt de CLA me alles behalve in dit topic te horen. De huidige is een elegante FWD.

Niet de Shooting Brake, dat is nog steeds een gedrocht.

In een iets normalere uitvoering nochtans een van de mooiste wagens op de markt.

image.MQ6.6.20190911094745.jpeg

Mechanix zei:
En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is... :) Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?

De E39 is heel erg jaren ‘90. Toen prachtig, maar tegenwoordig niks meer dan een leuke youngtimer. Stel dat BMW nu met een nieuwe 5-Serie zou komen die er zo uitzag als de E39, dat is toch kansloos?
Mode verandert nu eenmaal, de meubels die jij 20 jaar terug in je huis had staan die wil je nu toch ook niet meer?

Ik denk dat je de juiste snaar raakt. Design verandert, net als mode. Sla de AW-meeting foto's er maar op na. De 'vroeger was alles beter' types zijn op z'n zachtst gezegd niet de meest hippe types.

De E39 is heel erg jaren ‘90. Toen prachtig, maar tegenwoordig niks meer dan een leuke youngtimer. Stel dat BMW nu met een nieuwe 5-Serie zou komen die er zo uitzag als de E39, dat is toch kansloos?

Hoezo? Mercedes en Mazda houden hun lijnen tegenwoordig clean en dat ziet er ook in z'n algemeen prima uit. De neus van de E39 zou sowieso niet meer kunnen ivm voetgangersveiligheid maar ik vind het nog altijd een prachtige auto.

Design verandert, net als mode

Ja maar waar stopt het? Met al die overdreven nepgaten, lijnen, nepuitlaten enz? Auto's worden zo karikaturen, zoals sommige BMW's nu al zijn

Ach, over een tijdje keren de rustige en strakke belijningen ook wel weer terug in het design van BMW.

8832-D12-A-431-B-40-F1-A002-207580-F8-F015.jpg

SportLeicht zei:
Mechanix zei:
En wat BMW betreft, ik zag laatst nog eens een E39. Dan kan je wel stellen dat de designvisie van BMW de afgelopen jaren wat veranderd is... :) Zou de smaak van BMW-rijders zo veranderd zijn, of is het gewoon een tendens dat alles groter en extremer moet, en is BMW weerloos tegen die beweging?

Mode verandert nu eenmaal, de meubels die jij 20 jaar terug in je huis had staan die wil je nu toch ook niet meer?

Oh daar kun je best wel eens heel erg gelijk in hebben hoor. Maar betekent niet dat de weg die BMW in is geslagen dan ook maar meteen mooi gevonden moet worden.

Nee, maar voor heel veel modellen van het merk geldt dat dus blijkbaar wel want ze worden heel goed verkocht. En aangezien BMW nog steeds een commercieel bedrijf is, is dat wel waar het om draait.

SportLeicht zei:
Nee, maar voor heel veel modellen van het merk geldt dat dus blijkbaar wel want ze worden heel goed verkocht. En aangezien BMW nog steeds een commercieel bedrijf is, is dat wel waar het om draait.

Ah ja, daar heb je dat argument weer. 'Het verkoopt goed, dus het is mooi'.

Nou, misschien is dat bij jou anders, maar ik kijk niet naar verkoopcijfers om te bepalen of ik iets mooi vind of niet. ;)

OWVDB zei:
De BMW 2GC spant wel echt de kroon qua lelijkheid binnen het huidige BMW-gamma. ...

Het is dat er een BMW logo opstaat, kon net zo goed een chinees zijn, of een kia oid

SportLeicht zei:

ja hoor :)

Joop Passchier zei:

Het verkoopt goed dus de doelgroep vindt het waarschijnlijk mooi. Jij bent waarschijnlijk ook niet de doelgroep van BMW

Joop Passchier zei:
Joris 6091088 zei:
Joop Passchier zei:
Jij bent waarschijnlijk ook niet de doelgroep van BMW

Nee, met dat design niet nee. :)

Dat sopje is niet meer dan een hersenspinsel van een hobbyist. 'Apart' dat er hier aandacht aan word besteed.

Joop Passchier zei:
SportLeicht zei:

Nee, je verdraait mijn tekst. Heel veel mensen ( niet zijnde JP2010) vinden het blijkbaar mooi of aansprekend, want het verkoopt goed.

SportLeicht zei:
Joop Passchier zei:
SportLeicht zei:

Nee, je verdraait mijn tekst. Heel veel mensen ( niet zijnde JP2010) vinden het blijkbaar mooi of aansprekend, want het verkoopt goed.

Elk merk in de top 10 verkoopt gewoon goed maar ook in die top 10 zitten merken met modellen waarvan ik het design niet mooi vind.
En wat 'heel veel mensen' vinden, jij bent misschien gevoelig voor de mening van een ander of voor het merkje wat op de motorkap is geplakt, ik niet. :)

Ook waar. Die vele verkochte Hyundai's hebben niks met het design te maken. Lelijker modellen zijn moeilijk verkrijgbaar.

@JP: Je leest weer niet goed, ik heb het namelijk niet over mijzelf (heb ook geen BMW meer maar inmiddels voor Mercedes gekozen), maar over de BMW-klanten in het algemeen.

Joop Passchier zei:
jij bent misschien gevoelig voor de mening van een ander of voor het merkje wat op de motorkap is geplakt

Dat is de moeder der aannames....

Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet. Als er financieel voordeel te halen is krijg je de meest lelijke auto's aan de man gebracht, zo is wel bewezen.

Bimmert zei:
Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet.

De consument? Maak daar maar 'sommige' consumenten van. Gelukkig zijn er ook auto's die vooral verkopen door goede looks. Alleen de Nederlandse markt bekijken geeft een ontzettend vertekend beeld trouwens, de wereld is gelukkig groter dan dit kikkerlandje.

Joop 5528328 zei:
Bimmert zei:
Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet.

De consument? Maak daar maar 'sommige' consumenten van. Gelukkig zijn er ook auto's die vooral verkopen door goede looks. Alleen de Nederlandse markt bekijken geeft een ontzettend vertekend beeld trouwens, de wereld is gelukkig groter dan dit kikkerlandje.

Ik heb je reactie 3 keer gelezen, maar volgens mij zeg je hetzelfde. Tenzij ik je totaal niet volg.

SportLeicht zei:
@JP: Je leest weer niet goed, ik heb het namelijk niet over mijzelf (heb ook geen BMW meer maar inmiddels voor Mercedes gekozen), maar over de BMW-klanten in het algemeen.

Ik hoef van jou echt niet te horen hoe jij denkt dat de algemene BMW-klant over design denkt. Vertel gewoon wat je zelf van het design vindt, daar heb ik veel meer aan dan dat verkoopcijfersgezemel.

@Joop je wekt bij mij enorm veel irritatie op door je manier van communiceren. Ik zou het op prijs stellen als je niet overal je gelijk probeert te halen op zo'n irritante toon. Alvast bedankt.

Bimmert zei:
Looks zijn maar tot op zekere hoogte belangrijk voor de consument en voor sommige mensen zelfs totaal niet. Als er financieel voordeel te halen is krijg je de meest lelijke auto's aan de man gebracht, zo is wel bewezen.

Helemaal waar. Daarnaast zijn bv BMW's gewoon uitstekende auto's. Je krijgt doorgaans wel de rijeigenschappen en look & feel terug van het interieur wat men gewend is. Daarnaast doet een logo voor veel mensen echt wel wat. Er hangt een imago omheen wat bepaalde mensen aantrekt (en wat ik ook best wel begrijp).

OWVDB zei:
@Joop je wekt bij mij enorm veel irritatie op door je manier van communiceren. Ik zou het op prijs stellen als je niet overal je gelijk probeert te halen op zo'n irritante toon. Alvast bedankt.

Tegen welke Joop heb je t?

Kunnen we het hier niet gewoon op persoonlijke smaak houden? De verkoopcijfers of doelgroep hebben volgens mij niet zoveel te maken met je persoonlijke mening over het uiterlijk van een auto. De verkoopcijfers spreken voor zich, twee andere topics op het forum gaan daar op in. :)

Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek te vinden over de relatie tussen merken en de consument, maar dat doet hier niet zo terzake.

Joop 5528328 zei:
Ook waar. Die vele verkochte Hyundai's hebben niks met het design te maken. Lelijker modellen zijn moeilijk verkrijgbaar.

Ik weet niet of je wel verstand heb van design, daar zet ik dan vraagtekens er bij, want in mijn ogen is er niks mis mee met de design van Hyundai.

SportLeicht zei:
Mechanix zei:

Mode verandert, maar dat betekent niet dat alle nieuwe mode mooi is. Bovendien zijn sommige ontwerpen tijdloos te noemen. Het design van BMW had in de jaren '90 (en '0) naar mijn idee een hoogtepunt bereikt. Ik kan de BMW's van nu persoonlijk nog steeds wel waarderen overigens, maar ik vind het design wel minder sterk dan destijds.

Joop 5528328 zei:
Ik denk dat je de juiste snaar raakt. Design verandert, net als mode. Sla de AW-meeting foto's er maar op na. De 'vroeger was alles beter' types zijn op z'n zachtst gezegd niet de meest hippe types.
Krijgen we nu de top 5 lelijkste forummers? :)

Ik hou het bij de modernere auto's

Met stip op 1: RR Cullinan
rolls-royce-cullinan-299531-1920.jpg

2. BMW X6, waar is BMW in Godsnaam mee bezig?
skwy1mwbmuhi_800.jpg

3 Tesla model X

4roy20nb1dqp_800.jpg

4. Honda civic
Honda-Civic-Type-R-Limited-Edition-2020-003.jpg

5 Nissan Leaf
Nissan_Leaf_2018-01@2x.jpg

(on)eervolle vermelding: MB shooting Break.
interiorImage.MQ6.12.20190911094733.jpeg

De Nissan Leaf vind ik een soort wigwam om te zien. Nu is mijn indruk dat de meerderheid de nieuwe (wat in principe de oude is met nieuw sheet metal) mooier vindt dan de oude, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. De oude was buitenissiger, maar toch veel rustiger en meer in harmonie.

Die RR Cullinan vind ik het echt toch wel een gaaf ding, op foto's lijkt hij veel lelijker. Net als die bentayga destijds, in het echt best fraai,

Rutger DC zei:
De Nissan Leaf vind ik een soort wigwam om te zien. Nu is mijn indruk dat de meerderheid de nieuwe (wat in principe de oude is met nieuw sheet metal) mooier vindt dan de oude, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. De oude was buitenissiger, maar toch veel rustiger en meer in harmonie.

Allebei lelijk maar de eerste was wel zo ontworpen ja. De tweede heeft gewoon dezelfde ramen e.d maar een strakker uiterlijk gegeven. Op eerste foto's vond ik het wel wat maar irl klopt de auto niet. De concept liet compleet andere verhoudingen zien, die was wel mooi

bnLqHcj.jpg

In Japan hebben ze wel meer gekke creatieties maar die kan ik op hun manier vaak wel waarderen. Deze zijn dan niet in NL te koop maar vind het wel het vermelden waard. Dit laat goed zien wat er mis is met de trend van alles groter... ooit waren de Alphard en Vellfire mooie busjes..

01_o.jpg

02_o.jpg

Die 2-serie vind ik nog best meevallen. Al zou ik er in combinatie met de prijs die ervoor staat nooit voor deze auto kiezen. Dan kan ik voor dat bedrag nog wel een mooiere vinden. Maar dit berust natuurlijk voor een ieder op zijn of haar eigen mening. Wel ben ik het eens wat betreft de andere BMW's die zijn genoemd. Dat vind ik echt wanstaltige apparaten. Ik ben sowieso van mening dat BMW de laatste jaren niet echt de schoonheidsprijzen verdient. Die Prius vind ik ook echt helemaal niks, daar kan ik mij wel in vinden. Al ben ik het niet helemaal eens met de Civic., dat heeft wel iets futuristisch, spreekt mij opzich wel aan. Al zou ik hem zelf nooit kopen..

Terug
Bovenaan