A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

A3 white is in den landen, trouwens komende maandag ga ik mijn A3 white op halen in Koln.
Als Nederlander kan je een melding van kortstondig gebruik maken bij de belastingdienst als je in Nederland woont er gebruik maakt van een buitenlands kenteken voor max 14 dagen.

Heb geen enkel gevoel bij Franse autos, maar zag van de week de Peugeot RCZ rijden. Ik draaide zelfs mijn hoofd er voor om en zag de auto in de binnen spiegel verdwijnen. Niet slecht!

Verder weinig gebeurt, ben in NL tot as vrijdag. Morgen Amsterdam, maandag/dinsdag in Emmer Compascuum, woensdag Lelystad, donderdag Amsterdam.

Gemodificeerde gasklephuis moet volgende week binnenzijn, heb nog een derde gekocht, deze wordt ook gemodificeerd en komt op de Journey. Welke overigens een probleem met de bak heeft. Overschakelen gaat allemaal soepel enkel naar stilstand toe geeft de bak een schok. Moet opgelost worden en ben er niet bang voor.

Langzamerhand begin ik te begrijpen waarom je de Camry niet zo bijzonder vond.
De auto's die hier voorbijkomen bestaan alleen in dromen, blijkbaar heb je dat bereikt.:cool:

Een vleug van jalouzie? Ja, dat klopt helemaal. Ik ben echt vreselijk jaloers op mensen die in de USA wonen. Ze stralen geluk uit, de ruimte is enorm (alleen dat al, waaaaauuuuuuwwwww, dat wil ik ook), wij zitten hier als mieren op elkaar, de een nog chagrijniger dan de ander, en we moeten hier keihard werken.

De autos zijn hier klein, daar, hoe grote hoe beter, en de ferrari's regenen uit de lucht, wauw, wat een land, daar wil ik gewoon heen.

Wij zitten hier met zielige patattentjes, kijk hier, kijk hier!!!
5217b573.jpg

en dit

49cb2794.jpg
en jij l*lt over een armzalig peugeotje?? Man, this is heaven. Als je dit ziet, wil je nooit meer een Toyota, een Golf of eeen....peugeootje

f9140c96.jpg

Na het zien van deze foto dacht ik een ding: grote kruis door Europa en Japan.

Man, waar praat je nog over, moet je kijken wat een ruimte, wat een auto's, wat een mensen!!!
Dit is gewoon je van het!!!

@ Soloman,

Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat je het wel een beetje mooier maakt dan het is.;)
Het regent daar geen Ferrari's, niet elke parkeerplaats is gevuld met Corvettes en het zijn niet alleen Amerikaanse sleeën die daar rondrijden.
Na een rondje Detroit zul je zien dat Amerika ook minder mooie kanten heeft.

Ja, kijk alleen maar naar de wegen in en om Detroit, zodra je van Michigan Ohio binnenrijdt wordt de weg op de grens ineens veel beter. Zoals mijn ouders vaak zeggen, de USA is schitterend voor een vakantie maar om te wonen, nou nee.

Bentley Arnage zei:
@ Soloman,

Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat je het wel een beetje mooier maakt dan het is.;)

Na een rondje Detroit zul je zien dat Amerika ook minder mooie kanten heeft.

(y)

blackvolvo zei:
de USA is schitterend voor een vakantie maar om te wonen, nou nee

(y)
Als expat wellicht het overwegen waard.

Op tv is nu de film Breakdown bezig. Even buiten het verhaal om (is niet echt leuk, vrouw vermist): de omgeving. Wauw!

Sorry dat ik het zeg, ik vind het een prachtig land.
Moet je dat eens naast Nederland leggen.

De vorige EMW-rit ging door verlaten Flevoland, vond ik meer dan geweldig, samen met mijn vrouw. Zo leeg kan het zijn.

Soloman zei:
Op tv is nu de film Breakdown bezig. Even buiten het verhaal om (is niet echt leuk, vrouw vermist): de omgeving. Wauw!

Sorry dat ik het zeg, ik vind het een prachtig land.
Moet je dat eens naast Nederland leggen.

Tuurlijk, het landschap is mooi.

Als er echter een ontslaggolf/recessie plaatsvindt dan weet ik waar ik zou willen zitten:
In een land met een fatsoenlijk sociaal vangnet.

Ik moet eerlijk zeggen dat we er over zitten te denken om er naar toe te gaan.
Natuurlijk weet ik hoe het werk-sociaal in elkaar zit. En dat houdt ons wel tegen. En de green card natuurlijk die we niet hebben. :T
Maar ja, ik vind het hier zo vol.... en zo klein...

Soloman, dank je wel voor de foto's, en ik begrijp je "emoties".

Amerika is een prachtig land waar je nog steeds alles kan bereiken wat je wil met minder, tot geen, bemoeienis van de overheid. Er is een vangnet, maar dat is geen vetpot is dus je wil werken. Er is veel werk, maar niet door het hele land, dus dien je te verhuizen. Veel mensen zitten gevangen in een uitzichtloze situatie, fabrieken zijn gesloten werk in hele dorpen is weg. Heb je ook in delen van Nederland, maar het volgende "werkzame dorp" is 30 km verderop en niet 300 km.

Ik wil het niet mooier maken dan het is, overal moet je werken voor je geld, en als je succesvol bent dan word je daarvoor betaald.

Ik heb het naar mijn zin, en zo ook vrouw en zoonlief. Ja, wat mis je dan, de familie en daarom zijn we in NL.

Mag je in het vondelpark niet bbq-en bij ons volop in ieder park. Iedereen die zijn troep op ruimt, speciale bakken voor de hete kolen. Is toch niet zo moeilijk? Respect en gunnen werkt.

Soloman zei:
De vorige EMW-rit ging door verlaten Flevoland, vond ik meer dan geweldig, samen met mijn vrouw. Zo leeg kan het zijn.

Ik ben regelmatig in Amerika voor mijn werk en ook voor onze hobby vliegen wij er af en toe heen en ik begrijp de emotie volledig, al zou ik er niet 1,2,3, voor kiezen om daar te gaan wonen. Uitgezonden worden door een werkgever is in mijn ogen anders en dat heb ik gedaan toen ik jong was (heb toen in Georgia en Colorado gewoond)

Maar met betrekking tot Nederland, rij eens verder dan Flevoland en kijk eens in Groningen, Drenthe of Friesland( zonder mensen uit Gelderland, Overijssel en Limburg te kort te willen doen). Prachtige natuur, weidse uitzichten en hele aardige, toegankelijke mensen!
Binnen Europa; ga eens in Zweden, Noorwegen of Finland kijken, ook hier ruimte en rust in overvloed, dit doet zeker niet onder voor de VS hoor!

A3-White zei:

Amerika is een prachtig land waar je nog steeds alles kan bereiken wat je wil met minder, tot geen, bemoeienis van de overheid. Er is een vangnet, maar dat is geen vetpot is dus je wil werken. Er is veel werk, maar niet door het hele land, dus dien je te verhuizen. Veel mensen zitten gevangen in een uitzichtloze situatie, fabrieken zijn gesloten werk in hele dorpen is weg. Heb je ook in delen van Nederland, maar het volgende "werkzame dorp" is 30 km verderop en niet 300 km.

Ik wil het niet mooier maken dan het is, overal moet je werken voor je geld, en als je succesvol bent dan word je daarvoor betaald.

Ik heb het naar mijn zin, en zo ook vrouw en zoonlief. Ja, wat mis je dan, de familie en daarom zijn we in NL.

Mag je in het vondelpark niet bbq-en bij ons volop in ieder park. Iedereen die zijn troep op ruimt, speciale bakken voor de hete kolen. Is toch niet zo moeilijk? Respect en gunnen werkt.

kijk 's an, verstandige woorden van Arie ...

Misschien moet ik er gewoon niet komen, al herinner ik me wel alle vreselijke ellende toen in New Orleans, was zwaar aangrijpend, maar ja dat gebeurt ook in Indonesie, dus is het niet landafhankelijk. Misschien moet je er alleen over dromen.

Ben weer bezig met mijn Amerika topic en omdat het al fictief is mix ik het met (niet-gebeurde) verhalen, mijn (niet gebeurde) rit en (waargebeurde) geschiedenis. Maar er gaat veel tijd in zitten, veel opzoekwerk. Het begint de vorm aan te nemen van een hobby. Alleen jullie zien nog weinig resultaat, omdat ik het zo druk ik heb en ook nog andere hobby's (zoals het programmeren op oude commodore-computers, ja ook Amerikaans)

Soloman zei:
Een vleug van jalouzie? Ja, dat klopt helemaal. Ik ben echt vreselijk jaloers op mensen die in de USA wonen. Ze stralen geluk uit, de ruimte is enorm (alleen dat al, waaaaauuuuuuwwwww, dat wil ik ook), wij zitten hier als mieren op elkaar, de een nog chagrijniger dan de ander, en we moeten hier keihard werken.

Ja Soloman, hier is het gelukkig het hele jaar vakantie. Nu kan ik niet voor Arie spreken, maar ook hier moet hard gewerkt worden hoor ;) Maar net als wat Arie zegt, Amerika is mooi.

IMG_1579.jpg

IMG_1573.jpg

IMG_1581.jpg

Arie, als je ooit met de familie naar Texas komt, bezoek San Antonio!

A3-White zei:

Kan mij het idd heriineren toen ik door de VS trok. Toen was er een hittegolf van Calfornië tot Las Vegas. Heel veel bosbranden. Was toen nog in NL op de TV. Trokken wij de bossen in bij het Yosimeti Pak. Gewoon kampvuurtje + bbq. Kwam de politie langs. 'Jongens, zijn jullie wel voorzichtig?'

Mijn emoties komen van 11 jaar Curacao. Ik had daar het gevoel eindelijk verlost te zijn van de Nederlandse hectiek (ik dacht er voor de rest van mijn leven te wonen, maar als er na een tijdje heel veel van die jongens met geladen pistolen en kapmessen gaan zwaaien, is het toch verstandiger te vertrekken). Ik had daar een perfecte baan bij de krant (journalist). Dan trek je 's middags kilometerslang door de wilde natuur naar huis. Cactussen, prikkelbossen, bomen, vogeltjes (die hier een rotkooitje zitten) naar huis om half drie, het mooiste dat er is (tot je op een dag geteisem tegenkomt die je geld willen, is gebeurd).

De natuur op Curacao, de diepblauwe lucht, alles bij elkaar, de vrijheid, allemaal dingen die er in Nederland niet zijn. Tenminste zo voel ik het.

Soloman zei:
De natuur op Curacao, de diepblauwe lucht, alles bij elkaar, de vrijheid, allemaal dingen die er in Nederland niet zijn. Tenminste zo voel ik het.

Dat voelen veel Nederlanders.
Om de één of andere reden is het voor Nederlanders bij de buren áltijd groener. Nederland is slecht, buitenland is goed.

Ironisch.

Vrijheid? Dat zit tussen je oren.
Hectiek? Heerlijk. Ik hou van drukte om mij heen, in ieder geval mensen. En je bepaalt zelf waar je wel en niet aan meedoet. Als er weinig mensen op een feestje zijn is het toch ook niet leuk?
Diepblauwe lucht? Je hoort juist van mensen die vanuit NL naar ver weg vertrekken dat ze de seizoenen missen.
Het enige wat mij hier een beetje tegenstaat is de regelzucht van ambtenaren en poitici. Dat gaat wel erg ver.

Maar hoorde NL niet tot de top landen in de wereld waar het het prettigst is om de leven?

@Meeuw, dat klopt, het missen van de seizoenen is wel een probleem. Het is er altijd 32 graden.
Regelzucht van de overheid: ik vind het hier erg meevallen.
Op Curacao is er minder geregel, maar het heeft zijn nadelen: hoe komt het anders dat de helft van de economie drugsgerelateerd is? Daarnaast heb je daar te maken met corruptie, hier niet. En corruptie is verlammend en maakt je woest. (Leuk hoor als je vreemdelingendossier plotseling verdwenen is als je niet schuift)

Ik heb er trouwens wel de zonsverduistering van 1999 meegemaakt, dat zal ik nooit meer vergeten.
En heldere zeeen (moet je hier komen bij het strand aan de noordzee, als je het caribisch gebied hebt meegemaakt, ga je nooit meer het troebele water hier in, tenminste ik niet)

Mijn vrouw is halfbloed, daar geboren, en die had altijd een wijze uitspraak: Curacao is een prachtig eiland, met overweldigende natuur, het is alleen jammer dat....

Corrupte ambtenaren heb je overal. Ook in NL. Heb genoeg meegemaakt (n)

En helder water wil nog niet zeggen dat het schoon is. In Spanje had je ook mooi blauw water, met daarnaast een rioolafvoer. Was de Adriatische zee enkele jaren terug niet zo vervuild dat er afgeraden werd om in te zwemmen? De Noorzee bij Zandvoort, Scheveningen, etc. is in ieder geval schoner.

Wat het water betreft denk ik wel dat je gelijk hebt. Maar corrupte ambtenaren in Nederland, misschien is het een klein groepje? Ik ken ze in ieder geval niet, ik zit er midden in, maar dat wil nog niet zeggen dat ik je niet geloof (er zijn zoveel ambtenaren)

Hoe de overheid hier in NL alles voor je wil regelen en jij dit mag betalen is niet juist. Je moet zelf beslissen waar je met je geld naar toe gaat. Als jij bv geen pensioen wil opbouwen, dan niet. De overheid wil nu alles afschuiven, en je moet steeds meer voor jezelf zorgen. Heerlijk Amerikaans (wat ook niet optimaal is).

Voor wat betreft het klimaat, de een vindt de seizoenen lekker de ander niet, zo persoonlijk. Bij ons is het zomers warmer en in de winter kouder. Mij hoor je niet klagen.

Hectiek bestaat bij mij niet, prioriteiten stellen, de druk er van af halen en de juiste voorzieningen treffen.

Davidoff, Gaat niet alleen om het land waar je woont, maar in alles wat je doet en om je heen ziet van jongs af aan. Opvoeding en relativeren, het leven is zo simpel je moet het alleen voor jezelf creeren en geld is maar geld.

Meeuw kan zijn hart ophalen, want alles wordt losgelaten op het moment. (rest even geschrapt, ik wil gesodemieter morgen op het werk)

Een van de laatste dagen in NL voor dit jaar. Even op bezoek geweest bij Donkervoort. Denk toch snel een uurtje gekeken, stond een leuk assortiment, mooi zicht vanuit de 1ste verdieping naar de productie toe. Personen in de showroom (schat in allemaal familie = heerlijk) erg vriendelijk. Zoonlief deed zijn verhaal, had verschillende vragen ook over toekomstige modellen (ja de GTO komt!) en een heerlijk drankje ontvangen.

Was een heerlijke ochtend!

Hey White, blijft erg leuk topic om te volgen met jouw verhalen en soms oprispende aanverwante discussies ;) Neem alles maar mee onder dat spreekwoord over groen gras en een overkant. En blijf lekker genieten van jouw eigen keuzes en gevolgen (pro & contra) daarvan (y)

Mocht je je vervelen vandaag in Amsterdam... Boxtel is maar klein uurtje A2 afzakken :)
Goede reis alweer voor morgen! In september verwacht ik weer weekendje NYC te doen; kraamvisite voor 2e kindje bij vrienden daar.

Ketel, moet zelf ook in September naar NY, contact houden per PM?

Gisteren aangekomen in de VS, via Dublin gevlogen, prettige is dat in Ierland alle douane formaliteiten worden geregeld dus bij aankomst in de VS niet meer in de rij staan voor paspoort controle. Postieve ervaring moet ik zeggen. Ticket was ook minder kostbaar, duurt al met al ongeveer een uurtje langer dan rechtstreeks vliegen.

Straks naar de voetbal: Chicago Fire tegen Manchester United.

61308 toeschouwers, geen schreeuwende malloot gezien. Erg prettig, wel warm schat dat het rond de 85F was en vol in de zon dus dat was zweten. Overigens gewoon bier te koop in het stadium, $8.00 voor 20 OZ / $ 11.00 voor 24 OZ = 1/2 ltr Corona.

Eindstand 1 - 3, score van Wayne Rooney was fenomenaal en door al het publiek met veel geluid gevierd.

Vanochtend weer een thunderstorm alarm, vanmiddag in het zwembad, lekker het week einde uit. Komende weken erg veel werk te doen.

Journey heeft problemen, niet altijd, maar naar stilstand toe krijg je een klap in de rug, de bak schakeld niet lekker. Garantie, gaan we volgende week eens achteraan.

We zijn in Dallas, lekker warm 100 F - niet vochtig dus best te doen. Kon een leuke rental uitkiezenL Chevy Malibu, Impala, Dodge Journey, Buick Lucerne. Laatste genomen, stuurt lekker licht, weinig gevoel, maar wel heerlijk rustig

Ging erg snel op het vliegveld, van landen tot wegrijden in de rental ca 30 minuten.

Volgende week in Atlanta, staat een Kia op me te wachten. Eens kijken hoe deze auto nu rijd, vorige trip in deze auto was in November van het afgelopen jaar.

Blijft zeker een lekker land, of toch niet. Was de aankomst in Dallas allemaal perferct de terugreis zit een beetje tegen.

Meeting deze ochtend erg goed. Collega kreeg een mail dat de vlucht naar Duitsland van 3 uur s' middags 5 uur vetraagd was. Dus toch eerder naar het vliegveld gegaan (11.30 uur) om te kijken of er wat viel om te zetten. Lukte inderdaad, totdat deze vlucht ook een vertraging had en dat de connectie dan in Houston niet gehaald zou worden. Dus toch 5 uur vertraging.

Ik dacht lekker, kan ik eerder naar Chicago, dus de vlucht van 12.05 - helaas gecancelled dus de vlucht op 01.55, helaas overgeboekt, dan de vlucht van 04.06, ook overgeboekt, dan maar mijn vlucht van 5.33 helaas, vertraagd tot 08.00 uur. Zit dus 9 uur hier op het vliegveld, wel wat kunnen werken dus alles goed, maar heb er wel een houten kont aan overgehouden.

Hoop dat de vlucht naar Atlanta beter gaat as maandag.

De Buick, niet al te veel in gereden, maar ik zou eerder een MB / Audi kiezen als ik zoveel geld wil spenderen, simpel omdat het allemaal wat beter in elkaar past.

Na de lunch van TGI te hebben doorgebracht (lekkere salade) nu maar even naar de BK.

Ja Meeuw, bier is hier duur, twaalf flesjes Corona voor $15.00, incl tax en geen statiegeld.

Nu weet ik waarom ik het hier zo naar mijn zin heb:

https://abclocal.go.com/wls/story?section=news/local&id=8238087

Hier woon en werk ik, gaat mijn zoon naar school, kopen we onze boodschappen en maken we volop gebruik van de mogelijkhden. Wat kost het, ieder jaar 2.5% aan belasting over de waarde van je huis wat direct naar de gemeente gaat. Goed besteed!!

6 flesjes Corona kostte rond de negen euro bij Super de Boer een jaar of twee geleden, zo duur vind het dus niet?
Edit: wat Terence dus zegt..

Twix zei:
Arie, als je ooit met de familie naar Texas komt, bezoek San Antonio!

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Het is voor mij alweer 13 jaar geleden dat is er was, maar vond het toen een soort groene oase tussen de 'zanderige' omgeving. Leuke stad! Andere aanrader: Texas Hill Country.

Zo de laatste drie dagen Kia Sorento gereden, vroeger zei ik Koop Iets Anders, en bij de Sorento (2009) zeg ik dat ook. Nee, het bonkt, geeft slecht comfort en de viertraps automaat en een beetje gas laat de voorkant mooi omhoog komen. Verbruik 23 mijl / gallon. Niet slecht voor een 3.5 ltr AWD.

En hoe is het in de Carolina's: Veel werk, en dus ook voor ons. Hadden we al drie dealers in Charleston, een in Wilmington, vorige maand twee in Charlotte, nu zo goed als zeker drie nieuwe dealers erbij, totaal een 5000 m2. Nog dit jaar leveren, heerlijk gevoel. Wat komt er aan, veel, heel veel! Het is booming in autoland!

Hé A3-White, kan me voorstellen waarom je het zo naar je zin hebt in de States. Ben er nu op vakantie en daarna een half jaar studeren hier en het is echt geweldig! Ben er wel twee keer eerder geweest, maar ik blijf het ontzettend gaaf vinden...

Nu vlakbij Death Valley.. Lekker warm. :p

Leven is echt lekker goedkoop hier (voor ons tenminste).. Dineren voor $40 met z'n 3en.. Heerlijk.

Death Valley (y) Ben ik vroeger doorheengereden met een tentje. Was er wel net een hittegolf, 45 gr.C in de schaduw. Moest je dus binnen een straal van 50 m. rond de auto blijven met een grote zak water in de hand. Als je in de zon 100 m. verder liep werd je gewoon niet goed. 's-Nachts met 2 Amerikaanse mariniers op ratelslangenjacht gegaan.

Death Valley (y) Ben drie jaar geleden daar geweest, geweldig! In september staat er weer een reis naar de VS op het programma, kan niet wachten :D.

Toen vlakbij Death Valley:

DSC00261.jpg

Je hebt er ook nog echte Ghost Towns. Compleet verlaten dorpjes waar vroeger mijnwerkers woonden. 's-Avonds in een kroeg (hé, buitenlanders, die drinken gewoon gratis) een man ontmoet die daar iedereen kende en de sleutels van verlaten mijnen had. Dus de volgende dag een oude mijn ingegaan en de meest vreemde figuren bezocht die jou normaal met hun dubbelloops jachtgeweer van hun terrein zouden afjagen.

@Porsche-Gek - waar ga je studeren in de VS. Ik reis zelf nogal wat en wie weet ben ik een keer in de buurt en nodig ik je bij deze uit om een hapje te eten tijdenns je studietijd.

@Mach1 - fijne vakantie, waar ga je deze keer heen?

@Meeuw - ja je hebt veel verschillende pluimages maar waar niet? Kan mij nog een programma herinneren uit Belgie, Jambers en was er in Nederland ook niet zoiets als zomergasten?

Trouwens nu in een Holiday Inn in Greenville / Spartanburg SC (BMW fabriek). Waardeloze service, slecht eten, vies zwembad en weet niet of het mag, roken in het restaurant. Kom hier nooit meer, en een review wordt geplaatst. Enige wat goed is dat er internet is.

We zijn weer in Chicago. Dat is op zich goed nieuws, maar beter is dat we hebben besloten om een verlenging van het visum aan te vragen. Het zal een klein feest zijn als we dit krijgen gehonoreerd.

Gisteren naar een lokale Pontiac show geweest, blijft leuk deze shows. Dit keer was er een mobiele dyno tune mogelijkheid. Heb wat foto's gemaakt, echter kabeltje ligt op kantoor.

Komende week niet veel spannends te doen. Wel even naar de nieuwe MINI dealer in Chicago, daarna hapje eten in de stad.

Heb het gasklephuis van de Avenger vervangen voor een model welke deels is opgeboord. Merk vooral bij lagere toerentallen dat er meer vermogen is, niet veel maar werkt zeker. Heb nog twee gasklephuizen liggen, en ga deze ook gereed maken en in de verkoop doen, toch $150.00 per stuk aan te verdienen. Nog een paar en heb een Ipad voor niets. Doe dit samen met zoonlief, goed voor zijn rekenen, de handelsgeest en internet gebruik.

Nogmaals, we komen niet terug naar NL de komende jaren.

Hoi White,

Van harte :D Nu alvast met het voornemen, tzt hoop ik ook met de toekenning van de extended visa! Betekent ook verlenging van mijn kans jou eens op te zoeken...

Ik hoop nog snel weekendje NYC te kunnen doen in september of oktober, kraamvisite bij vriend daar. Net bij andere vrienden iets gezien over Carsland van Disney, opening 2012. Goede reden om dan die kant ook eens op te gaan met Cars-gek pete-neefje :)

Informeer bij de MINI dealer maar eens naar de Roadster, verwacht 2012. Is wel potentieeltje voor ketelapster :rolleyes:

Terug
Bovenaan