[size=medium]Deport it - Import it: Deel 20[/size]
Poll: Deport it - Import it: Kia Forte Koup
In de VS en Zuid-Korea levert Kia de Forte Koup, de coupé-uitvoering van de Forte sedan, welke zijn onderstel deelt met die van de Cee'd, i30 en Elantra. Moet Kia de sportieve Forte Koup, die 2.0 (156 pk) en 2.4 (173 pk) motoren heeft, naar Europa halen of is de Pro_cee'd voldoende?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Nissan Patrol & Infiniti QX
De Patrol is geëvolueerd van een antiek werkpaard in een moderne, luxueuze 4x4, maar de nieuwe wordt hier niet geleverd. In de VS kennen ze louter de Infiniti QX met een ander front en andere achterkant, maar ook die zou niet naar Nederland komen. De Patrol en QX hebben een 5.6 liter V8 motor met 400 pk. Moet Nissan op die beslissing terug komen en de Patrol toch naar hier halen als concurrent van de Land Cruiser (200/V8)? Of past de QX mooi boven de FX in het gamma? Of toch liever beide (niet)?
[*]
Import Nissan Patrol
[*]
Import Infiniti QX
[*]
Import both
[*]
Deport both
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Peugeot 408
In China levert Peugeot de 408, een sedanversie op basis van de 308. De 408 heeft een 10 cm langere wielbasis en kreeg een veel subtieler front dan bij de 308. De 408 is 4.68 meter lang: 11 cm kleiner dan de nieuwe 508 en net zo groot als de 407. Zou Peugeot het in Europa moeten proberen met de 408 - die doet denken aan de Peugeot sedans van weleer?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Renault Latitude
In de rest van Europa wordt de Latitude binnenkort leverbaar, maar de Nederlandse importeur laat de Latitude net als de Fluence aan zich voorbij gaan. Beide modellen komen uit Zuid-Korea, waar ze als Samsung worden verkocht, net als de Koleos. De importeur besloot al eerder om dat model in Nederland te schrappen. In de rest van Europa zal men kunnen kiezen uit een rits aan motoren: 2.0 (140 pk), 2.5 (174 pk), 3.5 V6 (240 pk), 2.0 dCi (150/175 pk) en 3.0 V6 dCi (240 pk). De Latitude is net zo groot als de E-klasse en 4,5 cm groter dan de Mondeo, maar die laatste heeft een 9 cm langere wielbasis. Mag deze luxe reisauto wel deze kant op komen?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]
Poll: Deport it - Import it: Volkswagen Polo sedan
Compacte sedans verkopen zeer matig in ons land. Niet alleen in het C-segment, maar ook zeker in het B-segment. De Chevrolet Aveo sedan, Dacia Logan sedan, Hyundai Accent sedan, Seat Cordoba en Suzuki SX4 sedan zijn inmiddels verdwenen. Lada moet nu alleen de honneurs waarnemen met de Kalina en Priora sedan. Maar Volkswagen heeft nu de nieuwe Polo sedan klaar, die zeker voor een B-segment sedan een evenwichtig ontwerp heeft, mede met dank aan de 82 mm langere wielbasis (totale lengte 4384 mm). Daarnaast hebben VW, Seat en Skoda veel succes hier met de kleine dieseltjes zonder MRB en 14% bijtelling en die motor past natuurlijk ook in de Polo sedan. Kan Volkswagen de wet dat compacte sedans hier niet verkopen gaan herschrijven en moet het de Polo sedan naar hier halen?
[*]
Deport it
[*]
Import it
[sup]Tussenstand:[/sup]
[sup]Ook een poll maken? Klik
hier[/sup]