poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
Poll: Welke premium hatchback?

sigrit01.jpg

sigrit04.jpg

[*]Alfa Romeo MiTo
[*]Audi A1
[*]Citroën DS3
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

Meer info over deze vergelijkingstest: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4281975,4441603#msg-4441603

Poll: Qashqai of ASX?

sigrit01.jpg

sigrit20.jpg

[*]Mitsubishi ASX
[*]Nissan Qashqai
results.cgi

[size=medium]Deport it - Import it: Deel 20[/size]

Poll: Deport it - Import it: Kia Forte Koup

In de VS en Zuid-Korea levert Kia de Forte Koup, de coupé-uitvoering van de Forte sedan, welke zijn onderstel deelt met die van de Cee'd, i30 en Elantra. Moet Kia de sportieve Forte Koup, die 2.0 (156 pk) en 2.4 (173 pk) motoren heeft, naar Europa halen of is de Pro_cee'd voldoende?

Kia-Forte_Koup_2010_photo_08.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Nissan Patrol & Infiniti QX

De Patrol is geëvolueerd van een antiek werkpaard in een moderne, luxueuze 4x4, maar de nieuwe wordt hier niet geleverd. In de VS kennen ze louter de Infiniti QX met een ander front en andere achterkant, maar ook die zou niet naar Nederland komen. De Patrol en QX hebben een 5.6 liter V8 motor met 400 pk. Moet Nissan op die beslissing terug komen en de Patrol toch naar hier halen als concurrent van de Land Cruiser (200/V8)? Of past de QX mooi boven de FX in het gamma? Of toch liever beide (niet)?

Nissan-Patrol_2011_photo_01.jpg

Infiniti-QX_2011_photo_05.jpg

[*]Import Nissan Patrol
[*]Import Infiniti QX
[*]Import both
[*]Deport both
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Peugeot 408

In China levert Peugeot de 408, een sedanversie op basis van de 308. De 408 heeft een 10 cm langere wielbasis en kreeg een veel subtieler front dan bij de 308. De 408 is 4.68 meter lang: 11 cm kleiner dan de nieuwe 508 en net zo groot als de 407. Zou Peugeot het in Europa moeten proberen met de 408 - die doet denken aan de Peugeot sedans van weleer?

Peugeot-408_2011_photo_08.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Renault Latitude

In de rest van Europa wordt de Latitude binnenkort leverbaar, maar de Nederlandse importeur laat de Latitude net als de Fluence aan zich voorbij gaan. Beide modellen komen uit Zuid-Korea, waar ze als Samsung worden verkocht, net als de Koleos. De importeur besloot al eerder om dat model in Nederland te schrappen. In de rest van Europa zal men kunnen kiezen uit een rits aan motoren: 2.0 (140 pk), 2.5 (174 pk), 3.5 V6 (240 pk), 2.0 dCi (150/175 pk) en 3.0 V6 dCi (240 pk). De Latitude is net zo groot als de E-klasse en 4,5 cm groter dan de Mondeo, maar die laatste heeft een 9 cm langere wielbasis. Mag deze luxe reisauto wel deze kant op komen?

Renault-Latitude_2011_photo_02.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Volkswagen Polo sedan

Compacte sedans verkopen zeer matig in ons land. Niet alleen in het C-segment, maar ook zeker in het B-segment. De Chevrolet Aveo sedan, Dacia Logan sedan, Hyundai Accent sedan, Seat Cordoba en Suzuki SX4 sedan zijn inmiddels verdwenen. Lada moet nu alleen de honneurs waarnemen met de Kalina en Priora sedan. Maar Volkswagen heeft nu de nieuwe Polo sedan klaar, die zeker voor een B-segment sedan een evenwichtig ontwerp heeft, mede met dank aan de 82 mm langere wielbasis (totale lengte 4384 mm). Daarnaast hebben VW, Seat en Skoda veel succes hier met de kleine dieseltjes zonder MRB en 14% bijtelling en die motor past natuurlijk ook in de Polo sedan. Kan Volkswagen de wet dat compacte sedans hier niet verkopen gaan herschrijven en moet het de Polo sedan naar hier halen?

Volkswagen-Polo_Saloon_2011_photo_02.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Kia Forte Koup: Deport it
Ik heb weleens in een Forte (Hybrid LPi) gezeten: die is qua gebruikte materialen en zetels echt een stuk minder dan de Cee'd. Ik wacht liever op de nieuwe Optima, die misschien ook als coupé leverbaar wordt.

Nissan Patrol & Infiniti QX: Deport both
Koopt toch niemand. Infiniti heeft al genoeg moeite om een keur aan verschillende modellen te slijten met geslaagde looks. De enigszins gedrochtelijke QX zal het merk niet veel goed doen.

Peugeot 408: Import it
Ik vind 'm mooier en meer Peugeot dan de 508. Zo hoort een Peugeot mijns inziens te zijn: strak, elegant en met een beetje flair. Peugeot was in de jaren '60, '70 en '80 nog een typisch sedanmerk, nu is alleen de 508 nog over. Deze 408 mag daar wel bij komen, als hoogwaardig alternatief voor de nieuwe VW CrisisJetta.

Renault Latitude: Deport it
Een nette sedan, dat zeker, maar ik denk dat Renault beter eerst de Laguna verkooptechnisch op rails kan gaan zetten. Bovendien zou in 2014 de echte Vel Satis-opvolger verschijnen die vast een onderscheidender ontwerp krijgt. Wacht ik liever daarop.

Volkswagen Polo sedan: Import it
Ik zie zeker kansen voor de Polo sedan, vooral als 1.2 TDI BlueMotion. En omdat het een VW is, dat heeft toch een gunstiger imago dan andere volumemerken. Leuke concurrent voor de Honda Insight.

Poll: Welke zakenauto?

Cadillac keert terug naar Nederland. De prijzen zijn inmiddels ook bekend gemaakt en dus mag de CTS het opnemen tegen o.a. de nieuwe 5-serie, Saab 9-5 en Infiniti M. In onderstaand rijtje vallen vooral de 9-5 en XF uit de toon door het lagere motorvermogen: in het geval van de Jaguar omdat er een groot gat zit tussen de 3.0 V6 en 5.0 V8 en in het geval van de 9-5 omdat de 2.8 V6 T zich uit de markt heeft geprijsd. De C6 en 607 hebben geen dieselmotor benzinemotoren, de Legend is te duur en de 300C is er alleen nog als diesel en HEMI V8, voorraadmodellen van de 3.5 V6 kosten net geen 41 mille, dat scheelt wel heel veel met onderstaande modellen:

Audi A6 3.0 TFSI quattro 290 pk € 65.475
BMW 535i 306 pk € 66.295
Cadillac CTS 3.0 V6 Elegance 270 pk € 65.560
Infiniti M37 S 320 pk € 65.300
Jaguar XF 3.0 V6 Luxury 238 pk € 64.950
Lexus GS 450h Business 296 pk € 67.315
Mercedes-Benz E 350 CGI BlueEFFICIENCY 292 pk € 65.900
Saab 9-5 2.0T XWD Aero Exklusiv 220 pk € 67.250
Volvo S80 T6 AWD Summum 304 pk € 63.995

[*]Audi A6
[*]BMW 5-serie
[*]Cadillac CTS
[*]Infiniti M
[*]Jaguar XF
[*]Lexus GS
[*]Mercedes-Benz E-klasse
[*]Saab 9-5
[*]Volvo S80
results.cgi

§anitarium zei:
Hollandsch glorie! :)

Ja daaag, of iemand weet hoe de poll gekraakt kan worden of ergens op een Saabforum wordt gelinkt naar deze poll. Ik vind de 9-5 zelf veel te duur in vergelijking met bijvoorbeeld de Volvo S80. Saab mag wel met goedkopere uitvoeringen van de 2.8T komen (zonder XWD bijv.) om prijstechnisch in de pas te lopen met de concurrentie. Mooi vind ik 'm wel, hoewel enigszins lomp vanwege de overhang achter. Ik ben zelf gegaan voor de Infiniti M: komt zeer goed uit tests (won zelfs in een Duits blad van de nieuwe 5-serie!), exclusief en fraai, hoewel de achterkant fraaier had gekund. De CTS vind ik ook prijzig. De A6 is saai en draait al te lang mee, de nieuwe 5-serie vind ik niks aan, de E-klasse vind ik als sedan niet geslaagd, de XF heeft een fraaie kont, maar verder niet spannend en mist hier vermogen. De S80 biedt veel waar voor zijn geld, maar mist uitstraling. De Lexus GS is exclusief en fraai, maar ik prefereer de sportieve Infiniti.

Ik ben redelijk nieuw en kan het oude topic niet vinden. Is het de bedoeling dat iedereen een poll mag voorstellen?

Even een paar simpele polls om de topic in de aandacht te houden:

Poll: Welk merk?
[*]Audi
[*]BMW
[*]Mercedes-Benz
results.cgi

[*]Citroën
[*]Peugeot
[*]Renault
results.cgi

[*]Chevrolet
[*]Hyundai
[*]Kia
results.cgi

Poll: Welke MPV?

ICE_END.jpg

[*]Ford Galaxy
[*]Volkswagen Sharan
results.cgi

S60 vs. de rest

Volvo-S-60-T-im-Vergleichstest-03.jpg

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 16v Distinctive - 170 pk - € 37.850
Audi A4 2.0 TDI Business Edition - 143 pk - € 39.155
BMW 318d - 143 pk - € 39.195
Lexus IS 200d - 150 pk - € 39.950
Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFFICIENCY - 136 pk - € 39.949
Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TiD Norden Exklusiv - 150 pk - € 40.195
Volvo S60 D3 Kinetic - 163 pk - € 40.390

Poll: Welke 'premium' middenklasser (diesel) voor 40 mille?
[*]Alfa Romeo 159
[*]Audi A4
[*]BMW 3-serie
[*]Lexus IS
[*]Mercedes-Benz C-klasse
[*]Saab 9-3
[*]Volvo S60
results.cgi

Oei, da's een lastige. Zit heel erg te twijfelen tussen de Evoque, de DS3 en de MiTo. Voorlopig toch maar de DS3, stukken goedkoper, en rijdt denk ik ook wel beter dan de Evoque.

Toyota blijkt toch een aantal markten te missen. Sterker nog, ze zijn het enige volumemerk zonder cabriolet, coupé en grote MPV.
Vandaar de volgende vraag:

1999_toyota_camry_4_dr_xle_v6_sedan-pic-46274.jpeg

toyota-celica-gt-s-2002-2.jpg

Toyota-Previa.jpg

redmr2spyder.jpg

toyota_supra_1993_03_s.jpg

Poll: Welk model moet Toyota nieuw leven inblazen?
[*]Camry
[*]Celica
[*]MR2
[*]Previa
[*]Supra
results.cgi

De Camry slaat op de aanwezigheid in onze contreien.

De Celica alstublieft. Dat is de enige auto die én nog een relatief volumemodel is én toch leuk kan zijn.

Moeilijk. Ik weet alleen dat ik als Camry-bezitter geen stap terug wil doen naar die eeh, avensis. Stom ding is dat.:(

Persoonlijk vond ik de Previa (één van de enige met dubbele schuifdeuren) een erg mooie MPV.

In Japan is er wel een opvolger van de Estima (Previa) gekomen:

04_l.jpg

05_l.jpg

Meer foto's: https://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/article/toyota_estima/33/

Maar doe mij maar een nieuwe Celica. De Mark X Zio zou ik hier (onder een andere naam) ook wel willen zien verschijnen. Mooie opvolger voor de hier populaire Avensis Verso (Ipsum).

01_l.jpg

03_l.jpg

Mijn vermoeden is dat bij de facelift van 2009, waarbij de Cayman eindelijk een limited slip differential kreeg, de laatstgenoemde een fijnere, meer uitgebalanceerde en natuurlijk aanvoelende auto is geworden dan de grote broer, de Porsche 911 Carrera.

Wat denkt u?

Poll: Wat is de fijnere Porsche?
[*]Porsche 911 Carrera 2
[*]Porsche Cayman S
results.cgi

Poll: Welke leasebak met 20% bijtelling

Merk/model – vermogen – CO[sub]2[/sub]-uitstoot
Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic – 85 kW/115 pk – 115 g/km*
Kia Optima 1.7 CRDi – 100 kW/136 pk – 113 g/km
Peugeot 508 1.6 e-HDI – 82 kW/112 pk – 115 g/km
Skoda Superb 1.6 TDI Greenline – 77 kW/105 pk – 114 g/km
Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion Technologies – 77 kW/105 pk – 109 g/km
* Sedan of hatchback

m1ayrk7bxlrk_800.jpg

[*]Ford Mondeo

34173_5_1.JPG

[*]Kia Optima

m1ayt6abblne_800.jpg

[*]Peugeot 508

m1fygq2bxk9j_800.jpg

[*]Skoda Superb

m1fyodwbj7nu_800.jpg

[*]Volkswagen Passat
results.cgi

Ik hoop dat jullie je mening willen delen met mij. Een motivatie is altijd leuk. Waarom wel of waarom beslist niet. Ik neig zelf naar de Punto evo.

Mito! Nieuwste van het stel, maar nog belangrijker betrouwbare diesels en een design om je vingers er bij af te likken. Ik zeg DOEN!:D

Corsa, enerzijds sterke merkvoorkeur....anderzijds gewoon een erg fijne diesel, complete uitrusting voor zijn aanschafprijs en net gefacelift!

De Citroën biedt het beste comfort en interieur. Dat van pakweg een Polo, Corsa of Fabia is om te huilen. De DS3 zal ook het meest waard zijn aan het einde van zijn carrière.

AdriaanRems zei:
De Citroën biedt het beste comfort en interieur. Dat van pakweg een Polo, Corsa of Fabia is om te huilen. De DS3 zal ook het meest waard zijn aan het einde van zijn carrière.

Ik moet zeggen dat ik de DS3 ook erg mooi vind maar de aanschaf prijs is ook duidelijk veel hoger.
Dat deze dus het meeste waard zal zijn bij de zelfde gebruiksduur lijkt me ook niet meer dan normaal dan.
Als ik echter kijk naar de kosten per KM. Komt de DS3 niet zo heel goed weg. Reken afschrijving en onderhoud. Hier scoren de Punto en de Corsa duidelijk beter.
Met name door een lagere aanschaf prijs heb je ook minder afschrijving.
En door een zeer grote onderhouds interval 30K- 35K Km. Ook een lage onderhouds prijs. Het MJ blok waar beide mee uitgerust zijn heeft zichzelf inmiddels al goed bewezen.
De E-HDI nog niet zo als je het aan mij vraag. Wat overigens niet wegneemt dat de DS3 gewoon een zeer gelikte auto is. en dat PSA prima motoren kan maken.
Maar als je het hebt over kosten denk ik niet dat de de DS3 je beste keus is.
Kosten technisch zal ik kiezen voor een MJ blok.

klik even op de link en prijzen https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no kosten per maand en per KM. op basis van 15000 KM/jaar gemiddelde diesel rijder rijd meer denk ik.

Ik heb zelf gekozen voor de MiTo.

Zou ik ook nog mijn verstand gebruiken (wat je toch doet als je zo'n auto koopt) zou ik voor de Grande Punto gaan. Deze is veruit het goedkoopste van allemaal.

Total Loss zei:
Ivanov
Ik mis eigenlijk de Twingo Diesel in de lijst.

Lijk me duidelijk een klasse lager. De Clio staat er immers ook al tussen.

Hmm, daar heb je, denk ik, gelijk in. De Smart ForTwo diesel staat er tenslotte ook niet bij.

Geen idee welke er eventueel nog meer zijn in die klasse, ben niet zo geinteresseerd in kleine dieselauto's met weinig bijtelling / geen belasting. ;)

Beetje bepekte poll met maar twee opties. En eigenlijk kun je die niet naast elkaar zetten aangezien het twee modellen uit een verschillende segment zijn.

§anitarium zei:
En eigenlijk kun je die niet naast elkaar zetten aangezien het twee modellen uit een verschillende segment zijn.

Vind ik ook, maar toch heb ik voor de Renault gekozen, niet in het laatst door de looks!

Terug
Bovenaan