Honda Jazz/Fit | Nieuw: facelift

Het viel me laatst op dat het dashboard en de zijspiegels van de 'e" hier goed in zouden passen. Zou de Jazz flink van opknappen.
 
Huidige:
034_o.jpg


Facelift:
004_o.jpg


Huidige:
020_o.jpg


Facelift:
002_o.jpg


En een nieuwe "Luxe" uitvoering:
001_o.jpg


En jawel, een RS:
003_o.jpg


2023-honda-fit-rs.jpg


Details zijn nog niet bekend gemaakt.
 
01_o.jpg


004_o.jpg


006_o.jpg


Testrit: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/1445329.html & persfoto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1445326.html
 
Inderdaad....!

Wat in het nadeel speelt van de Jazz , is het weinig aantal dealers , de prijs ,ook van het onderhoud !
Voor de rest is het de meest geniale auto in zijn klasse !
Wie dat niet wil begrijpen , oké ....
Het uiterlijk is niet het belangrijkste , toch mag hij gezien worden ,
Hij is niet te breed, te laag , te lang , inklappende spiegels zeer handig bij tegenligger in smalle straten !
De hybride aandrijving is ook het beste wat men in deze klasse kan vinden , maar oké niet
goedkoop ! Wel betrouwbaar .
Ik rij zelf met Jazz I-shift van 2010/ /153000 km. nog nooit problemen mee gehad ,volgende word terug een Jazz .
 
Veel mensen kiezen niet de verstandigste keus. Er zijn genoeg auto’s die betrouwbaar zijn, echte knoppen hebben, betere aandrijving hebben enz.
 
bejaardenbak we worden allemaal ouder maar vergis je niet in de rijder die er achter het stuur zit meestal hebben die wat meer rijderservaring dan die jonge snotneuzen .
 
Wat is precies je punt? Het gaat hier om de Honda Jazz, het is geen wedstrijdje 'wie voelt zich het meest verheven boven de ander'.
 
Nieuwe Jazz nog nooit zien rijden hier, jaren geleden heb ik er weleens aan zitten te denken om een jazz te kopen.
 
En voor Europa:
bLg2cet.png


lhfCwPQ.jpg


Tot voor kort had de hybride Honda Jazz e:HEV en systeemvermogen van 109 pk. Dat wordt nu meer. Zowel het elektrische deel van de aandrijflijn levert meer vermogen en ook de 1.5 benzinemotor krijgt er pk'tjes bij. Het nieuwe systeemvermogen bedraagt 122 pk en - net als voorheen - 131 Nm. Honda slijpt de transmissie bij, met als gevolg dat de Jazz volgens zijn scheppers soepeler schakelt. Ook moet de gasrespons directer zijn. De benzinemotor schakelt voortaan ook bij een hoger toerental op. Goed nieuws: elke Jazz e:HEV mag tot 500 kilo trekken.

De nieuwe Advance Sport-uitvoering heeft stijvere veren en dempers aan zowel de voor- als achterzijde. Deze sportievere uitvoering van de Honda Jazz heeft een eigen voorbumper, een aangepaste grille, in hoogglans zwart uitgevoerde zijspiegelkappen en speciale 16-inch lichtmetalen wielen. Ook vind je met synthetisch suède en kunstleder afgewerkte stoelen in deze variant. Zaken als het nieuwe stuurwiel, de armsteun en de deurpanelen zijn in de Jazz Advance Sport afgewerkt met gele stiksels. De Elegance- en Advance-modellen krijgen tevens een nieuwe grille. De koelsleuf die voorheen onder het Honda-logo zat verhuist iets omhoog waardoor de afstand tussen die opening en de kentekenplaat toeneemt. De grille sluit nu nauwer aan op de koplampen. Honda introduceert verder nieuwe wielen en kleuren voor de Advance-versies. De avontuurlijker aangeklede Jazz Crosstar blijft bestaan. De Crosstar-versie behoudt zijn grotere bovenste grille, al is hij wel anders ingevuld. In de bumpers vind je onder meer zilverkleurige inzetstukken en de Jazz Crosstar krijgt nieuwe sideskirts.
Honda brengt onder meer een nieuwe camera naar de Jazz die een beter zicht rondom moet opleveren. Traffic Jam Assist is nu in staat om al vanaf 1 km/h stuurondersteuning te bieden. De vernieuwde Honda Jazz komt waarschijnlijk nog in het eerste kwartaal naar Nederland. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-voor-hybride-honda-jazz-ehev/
 
Jazz facelift op het Autosalon van Brussel:

Advance Sport

honda-jazz-facelift-autosalon-brussel-2023_2.jpg


honda-jazz-facelift-autosalon-brussel-2023_1.jpg


63c12d9db342f.jpg


63c12d9dba9a3.jpg


Crosstar

S7-salon-de-bruxelles-2023-honda-jazz-restylee-concentre-de-savoir-faire-741946.jpg


Meer foto's: https://www.turbo.fr/honda/jazz/photos/photos-les-honda-jazz-et-honda-jazz-crosstar-presentes-au-salon-de-bruxelles-2023/photo/905739 / https://www.caradisiac.com/salon-de-bruxelles-2023-honda-jazz-restylee-concentre-de-savoir-faire-200044.htm / https://autofans.be/reportages/salons-events/51284-alle-premieres-live-op-het-autosalon-van-brussel-2023
 
Heb eens gebeld met dealer in België voor prijs Elegance uitvoering, krijgt wel andere naam, de tweede duurste uitvoering dus ...prijs met 4000 euro gestegen , van 26280 naar 30400 euro !!!
En zeer lang wachten op levering 🤐
Ik was zeer tevreden van de Jazz 2010 i-shift , maar nu is het dus gedaan met Honda ...
 
Terug
Bovenaan