poll pagina...part two!

poll pagina...part two. Goede naam?

• Totaal aantal stemmers
    174
  • Opiniepeiling gesloten .
Vind een 406 Coupé en een 9-3 Coupé heel mooi, maar een 3-serie Coupé net even ietsje aantrekkelijker. Moet 'ie trouwens wel helemaal origineel zijn, een 6 in lijn en wat leuke opties hebben. Anders heb ik liever een 406 of 9-3. Hoewel ik een 9-3 dan weer liever als cabrio heb..

klik

De Sebring is recentelijk veel en veel goedkoper geworden, waardoor de prijs vergelijkbaar is met die van een Caliber. Een Sebring 2.0 Limited met climate control, ESP, cruisecontrol, zij-airbags voor, lederen bekleding, lichtmetalen velgen, mistlampen voor, koplampsproeiers en een inbraakalarm kost 24.990 euro en is daarmee slechts 103 euro duurder dan een Caliber 2.0 SE (edit: met automaat!), die alle net genoemde zaken moet ontberen. Waar zou jij voor opteren?

Poll: Chrysler Sebring 2.0 Limited of Dodge Caliber 2.0 SE (met automaat)?
[*]Chrysler Sebring
[*]Dodge Caliber
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]

Edit: zie nu pas dat de Caliber een automaat heeft en de Sebring niet, vandaar dat de Sebring zelfs een stuk goedkoper is met een vergelijkbare uitrusting!

Geen van beide, zulke auto's doen mij gewoon niets. Het hangt een beetje van mijn situatie af, als het een nieuwe auto moest zijn zou ik voor 25k bij Peugeot of Alfa shoppen. Als het geen nieuwe auto hoeft te zijn zou ik, heel voorspelbaar, in Duitsland shoppen en kijken voor een leuke BMW of een Benz G-klasse...

1. De Volvo C70. Zeker na de subtiele facelift een prachtige wagen.
2. Peugeot 406. Een tijdloze coupé met prachtige lijnen. Niet de versie met 307-haaiebek.
3. Mercedes CLK.
4. BMW 3-serie

....maar ik had misschien ook voor de Opel Calibra gekozen. Zeker met V6 een heerlijke wagen.

EDIT: V70 vervangen voor C70
@ Darunna: Idd, bedankt!

Astra F Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1. De Volvo V70. Zeker na de subtiele facelift een
> prachtige wagen.
> 2. Peugeot 406. Een tijdloze coupé met prachtige
> lijnen. Niet de versie met 307-haaiebek.
> 3. Mercedes CLK.
> 4. BMW 3-serie
>
>
>
> ....maar ik had misschien ook voor de Opel Calibra
> gekozen. Zeker met V6 een heerlijke wagen.

De C70 neem ik aan?

Doe mij ook maar de Volvo C70. Niet de meest elegante van het stel (dat is de 406 Coupé) maar de wel de meest aantrekkelijke wat mij betreft. De C70 ziet er gewoon veel stoerder uit. De Saab 9-3/900 Coupé vind ik ook erg mooi, hoewel het geen echte coupé is. Op 4 zet ik de CLK ondanks dat 'ie nogal lomp is, de Cougar ziet er ook lekker strak uit, de 3-serie Coupé doet me niks (zijn opvolger wel), de Kappa Coupé wel, maar is wel erg lomp en niet echt in evenwicht, dus die krijgt van mij een zesde plek en als laatste de Accord Coupé die wel erg anoniem is en goedkoop oogt met dat mistachterlicht links op de achterbumper.

En ik ga voor de Chrysler Sebring. De Dodge Caliber vind ik een stuk mooier, maar biedt minder waar voor zijn geld. Dat de Sebring niet de beste auto in zijn segment is boeit met zulke lage prijzen niet, slechte auto's bestaan tegenwoordig toch niet meer.

@La Troyes: Bedoel je niet de Avenger?? De Caliber lijkt me namelijk niet vergelijkbaar...

De avenger is echter weer wat duurder...

Geen van vier. Ik heb geen enkele zin in bijtelling. Maar als ik privé één van deze auto's zou kopen, dan zeker de Mini(na een proefritje om te kijken of de diesel wat is).

Ivanov Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen van vier. Ik heb geen enkele zin in
> bijtelling. Maar als ik privé één van deze auto's
> zou kopen, dan zeker de Mini(na een proefritje om
> te kijken of de diesel wat is).

Dan rij je er prive een 2e auto naast. :p

[size=medium]Deport it - Import it: Deel 15[/size]

Poll: Deport it - Import it: Chevrolet Malibu

Het zal niemand ontgaan zijn dat het niet goed gaat met de Amerikaanse autoindustrie, waardoor de voorraden van vooral de Amerikaanse merken enorm zijn opgelopen. Ook het succes van de North American Car of the Year 2008, de Chevrolet Malibu valt nogal tegen: van grote concurrent Toyota Camry werden er afgelopen maand drie keer zoveel afgezet en ook de Honda Accord en Nissan Altima verkochten duidelijk beter. De Malibu is er met 2.4 viercilinder (169 pk), 3.6 V6 (252 pk) en een Hybrid gecombineerd met een 2.4 liter motor en 164 pk. Kunnen we in Europa helpen die voorraden wat te verminderen?

08.chevrolet.malibu.f34.500.jpg

08.chevrolet.malibu.act.prf.500.jpg

08.chevrolet.malibu.act.r34.500.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Daihatsu Esse

De Daihatsu Cuore is een stuk duurder dan zijn voorganger. Daihatsu zou het gamma naar beneden kunnen aanvullen met de Esse, die in Japan 22% goedkoper is dan de Mira (in Europa bekend als Cuore). In plaats van het 660cc motortje zal de auto dan dezelfde 1.0 motor kunnen krijgen als de Cuore. Zou de Esse ook naar Nederland moeten komen?

c25920a.jpg

c25922a.jpg

c25921a.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Ford Mustang

Ford heeft net de grondig vernieuwde Mustang voorgesteld. De Camaro en Challenger komen volgend jaar naar Europa, maar zou Ford moeten heroverwegen om de Mustang via de officiële kanalen in Europa aan te bieden? In de VS is de Mustang leverbaar met 4.0 V6 (210 pk) en 4.6 V8 (315 pk) motoren.

2010fordmustangrevealed.10mustang63.img.jpg

2010fordmustangrevealed.10mustang42.img.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Mitsubishi i

Mitsubishi heeft een paar maanden geleden besloten om de 'i' toch niet te gaan verkopen in Europa. Deze kleine Japanse stadsauto zou voor de Europese markt dan een 1.0 liter motor krijgen i.p.v. de 0.66 liter motor. De i heeft zijn wielen op de uiterste hoeken staan getuige zijn wielbasis van 2550 mm i.c.m. een totale lengte van slechts 3395 mm, wat veel binnenruimte garandeert. Moet Mitsubishi deze ronde stadsauto toch in Europa gaan aanbieden?

c26415a.jpg

c23286a.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

Poll: Deport it - Import it: Mitsubishi Eclipse

Niet alleen Amerikaanse merken hebben een verkoopprobleem in de VS, afgelopen maand wist namelijk niet één merk meer auto's te verkopen in de VS. Mitsubishi wordt harder getroffen dan de meeste merken, wat is te wijten aan veel wat verouderde modellen (Galant, Eclipse, Endeavor, Raider). De Eclipse mag dan niet zo modern meer zijn, dat wil niet zeggen dat Mitsubishi deze coupé en cabriolet niet in Europa kan leveren. De Eclipse is leverbaar met 2.4 en 3.8 V6 motor (resp. 162 en 263 pk). Zouden de Eclipse Coupé en Spyder geïmporteerd moeten worden naar Europa?

2009.mitsubishi.eclipse.20225862-E.jpg

06.mitsubishi.eclipse.r34.500.jpg

07.mitsubishi.eclipse.spyder.prf.1.500.jpg

[*]Deport it
[*]Import it
results.cgi

- Chevrolet Malibu: import it. Wat een gaaf ding om te zien! (y)
- Daihatsu Esse: import it. 22% goedkoper dan de Cuore zou hier een vanafprijs van 6.395,22 euro betekenen. Zelfs als 'ie voor 7.000 euro in NL geleverd kan worden, lijkt het me een aantrekkelijk, zeer budgetvriendelijk en zuinig autootje. (y)
- Ford Mustang: import it. Ook deze muscle car ziet er geweldig uit. (y)
- Mitusbishi i: import it. Hier heb ik een beetje over getwijfeld, maar het feit dat Mitsubishi geen zuiniger auto dan de Colt heeft, heeft ervoor gezorgd dat ik voor "Import it" heb gekozen.
- Mitusbishi Eclips: deport it. Een sportauto met een 163 pk leverende, hoogstwaarschijnlijk zeer onzuinige 3.8 V6 (slurptaks...) als topmotor? Nee, dank u.

Mijn eigen lijst ziet er precies hetzelfde uit. De Eclipse heeft trouwens als 3.8 V6 263 pk, was een typfoutje. Maar of 'ie nou 263 of 163 pk heeft, ik vind het geen mooie (onevenwichtige) auto en de auto is duidelijk minder modern om te zien dan de Lancer en Outlander.
De Daihatsu Esse vind ik zelf een erg leuke stadsauto, on-Japans strak en sober eigenlijk. Ik vind de Mitsubishi i ook een erg frivole auto en er is inderdaad genoeg ruimte onder de Colt.
Ford Europa heeft niet echt spannende sportauto's in zijn showroom staan, dus is er genoeg ruimte voor de Mustang. De ouderwetse 4.0 V6 mogen ze in het thuisland laten, de 4.6 V8 is de enige juiste krachtbron voor de Mustang.
Ik vind de Chevrolet Malibu ook een erg fraaie auto, lekker strak maar toch typisch Amerikaans (en zo hoort het ook). De Hybrid en V6 mogen ze van mij in Europa gaan verkopen!

Deport-->voorkant mooi maar die achterkant:cry:
Deport
Import
Deport
Deport-->niet mijn smaak, maar is mogelijk wel een markt voor

Chevrolet Malibu : Deport it, nog meer Amerikaanse troep.
Daihatsu Esse: Import it, nooit genoeg kleine slimme Japanse autootjes.
Ford Mustang: Deport it, altijd teveel niet slimme lompe Amerkaanse bakken.
Mitusbishi i: Import it want...zie Daihatsu
Mitusbishi Eclips: Import it, deze kan het gamma tenminste wat opfrissen. Alleen de Colt en de Evolution zijn nu interessant...

Als de Eclipse 3.8 263 pk levert, wordt het al iets moeilijker, maar alsnog vind ik het geen mooie auto met waarschijnlijk een veel te hoog verbruik (3.8 V6 met 263 pk, dat kan geen moderne motor zijn...) en dus te hoge slurptaks, waardoor een 350Z Roadster of later een 370Z Roadster me veel aantrekkelijker lijkt.

Allemaal deport, ik vind er niks aan. De enige die nog wel kan is de Mustang, maar ik zou er nooit eentje kopen..

En verder de MINI voor mij. Hoewel ik de 207 ook een erg mooie auto vind, zou ik toch voor de MINI gaan.

Ik heb al een bureaustoel en heb geen zin om moeilijk te doen om dat ding op marktplaats te zetten, dus doe mij dat kuukske (koekje voor Niet-Brabanders) maar.

De site en het forum zijn vernieuwd en de banners in Knutselhoek worden ook vernieuwd. De polls van AutoWeek zijn nu ook verouderd doordat het logo van AutoWeek veranderd is. Iemand zin om ze te 'faceliften' of is het niet nodig?

logo_autoweek124.gif

Poll: De AutoWeek polls zijn toe aan een facelift
[*]Ja, ik wil die taak wel op me nemen
[*]Ja, maar ik ga ze niet maken
[*]Nee
results.cgi

Ik maak ze sowieso niet, ik heb immers geen photoshop.

Nee, het uiterlijk van een poll maakt mij niks uit, zeker niet als er nauwelijks iets zou veranderen.

Zelfs de rijken moeten bezuinigen en hebben het geld niet meer om te opteren voor een auto als de S600 Lang t.w.v. 217.000 euro, maar kijken naar iets budgetvriendelijker auto's die nog altijd zeer comfortabel zijn.

Als jij één van hen was, voor welke zou jij dan gaan?

Poll: Welke toplimousine voor max. 140.000 euro?
[*]Mercedes-Benz S450 Lang
[*]BMW 750Li Executive
[*]Audi A8 4.2 Lang quat. ProLine +
[*]VW Phaeton 4.2 V8 4Motion 4-zits
results.cgi

Het viel me trouwens wel op dat de Phaeton meer dan 300 kilo (!) zwaarder is dan de S-klasse...

Ikzelf ben trouwens voor de S-klassse gegaan: die vind ik het mooiste ex- en interieur hebben en bovendien is 'ie na de BMW het snelste. En hoewel het een "basisuitvoering" betreft, is leer bijv. wel standaard. De Phaeton vind ik veel te zwaar en van de A8 vind ik het interieur niet zo mooi. Tussen de BMW en de Mercedes heb ik wat langer getwijfeld, maar het naar mijn mening mooiere interieur van de S-klasse gaf de doorslag, naast het feit dat 'ie volgens de Autovergelijker het ruimste van de vier is achterin.

Terug naar 1997: een D-segment station voor tussen de € 20.000 en de € 22.000.

- Citroën Xantia Break 2.0i 16V SX (€ 20.869)

b96aaa10fc374804804a19a3c8e7b317.jpg

- Ford Mondeo Wagon 2.0i First Edition (€ 20.416)

6045a7200efd188aa011866eb282e23b.jpg

- Opel Vectra Stationwagon 1.8i 16V GL Plus (€ 20.851)

30ec14398e8aeb4102f69640a5ed3262.jpg

- Peugeot 406 Break 1.8 ST (€ 21.872)

1a3c9774b9425f9b4978386b26c5e5f8.jpg

- Renault Laguna Break RT 2.0 (€ 21.325)

4cc2a78e55f54282d05fa5b8535e5280.jpg

- Toyota Avensis Wagon 1.8 Linea Terra (€ 21.008)

160be02c7f13478d7917900c67afe530.jpg

Poll: Terug naar 1997: voor welke D-segment station zou jij zijn gegaan?
[*]Citroën Xantia Break 2.0
[*]Ford Mondeo Wagon 2.0
[*]Opel Vectra Stationwagon 1.8
[*]Peugeot 406 Break 1.8
[*]Renault Laguna Break 2.0
[*]Toyota Avensis Wagon 1.8
results.cgi

Ikzelf zou gaan voor de 406 of de Xantia, waarbij ik toch stem op de Xantia Break vanwege de lagere nieuwprijs en het nog wat fraaiere uiterlijk.

P.S. De Passat Variant doet niet mee, omdat zijn vanafprijs maarliefst € 23.408 bedroeg.

Ik ben nog altijd de enige die gestemd heeft, is er uberhaupt nog wel iemand die in dit topic kijkt? o_O

@ La Troyes,

Ja, ik kijk ook nog in dit topic, maar ik stem echter niet.
De laatste 4 berichten zijn geplaatst door jou en er wordt niet/nauwelijks gestemd, dus volgens mij is er weinig animo voor jouw poll.:rolleyes:
Ik vind ze om eerlijk te zijn ook behoorlijk nutteloos.

De Xantia, en van de poll daarvoor, helemaal niks. Oh, wacht eens even. Dit zijn nieuwe auto's. De BMW dan, die is eindelijk weer een beetje aantoonbaar.

Als de auto's van poll 2 wat jonger waren geweest, met de nieuwere 406 dan die, wat is dat een mooie auto. Zoveel beter dan dat monster van een 407.

Stations: De Vectra. Vooral in het zwart altijd nog een sportieve verschijning, en een fijne 1.8 motor.
SUV's: Q5. Mooie uitstraling, kwalitatief goed interieur en een goed onderstel.

Dit is mijn volgorde van de SUV's slechts gelet op design (in alle gevallen gaat het om mijn mening):

1. Mercedes-Benz GLK: op de eerste foto's was 'ie lelijk, maar hoe vaker ik 'm zie op foto's, hoe strakker de auto wordt. De auto oogt gewoon erg krachtig en is onderscheidend door de hoekige lijnen die zijn gecombineerd met rechte lijnen. Het hoekige interieur vind ik minder.
2. Infiniti EX: Redt het niet bij de FX, maar heeft wel een sierlijke en veel minder protserige uitstraling. Ziet er groter uit dan 'ie is. Schitterend interieur.
3. Land Rover Freelander: Nogal saaie en vierkante auto, maar daardoor niet lelijk. Mist wat uitstraling en ook het dashboard is saai.
4. Audi Q5: Een auto die ik steeds minder begin te vinden. Saaie vormgeving, ziet er erg klein uit en een lelijke, slecht bij het ontwerp passende grille. Meer een opgehoogde A3 Sportback om te zien. Interieur is strak.
5. Volvo XC60: Love it or hate it. Erg onderscheidende vormgeving en dynamische lijnen voor een SUV, maar ik vind 'm gewoon lelijk en overstyled, zowel de drukke voorkant, ingedeukte en ingezakte achterkant als de voor een SUV té sterk oplopende zijkant. Wel het mooiste interieur van de zes.
6. BMW X3: Driekwart van voren niet eens zo lelijk, maar de oplopende zijruitlijn en de afgrijselijke achterkant doen 'm de das om. Het interieur is saai en verouderd.

De Freelander natuurlijk. Ik moet je wel de complimenten geven voor alle moeite die je gedaan hebt om een mooie foto te maken, alleen voor dit topic(y)

@ Ivanov: Alleen heb ik deze foto niet zelf gemaakt maar van https://www.autoreview.ru/ gehaald die het zestal binnenkort gaat vergelijken (zie de poll op die site) :)

Moeilijke keuze. Vind een Freelander en een Q5 beide wel erg mooi eigenlijk. Uiteindelijk is dit mijn lijstje:

1. Freelander, Land Rover doet het altijd goed bij mij. Net als BMW, alleen een beetje jammer dat ik de X3 niet zo mooi vind. De Freelander zoals hierboven, in het zwart met privacy glass ziet er prima uit. Mag je zo bij mij voor de deur zetten.
2. Q5, prachtige auto. Echt veel mooier dan zijn grotere broer genaamd Q7. De enige minpuntjes aan het uiterlijk is de LED-verlichting en de single frame grille. Ik kan er gewoon niet aan wennen.
3. GLK. Aparte auto, opvallende verschijning. Ik vind hem zeker mooi en zou er absoluut geen nee tegen zeggen, maar dan liever een Q5 of een Freelander.
4. X3. Tsja.
5. XC60, ik weet het niet. Van voren vind ik het een mooie auto, maar van achteren vind ik hem niet zo. Verder zou ik niet gauw een Volvo kopen, of het moest een 850 T5-R zijn.
6. Infiniti, heb ik niet veel mee. Op zich geen lelijke auto om te zien, verder niks. Klaar.

En voor de poll daarboven de 406 op de eerste plek, gevolgd door de Laguna. Gewoon de mooiste van de twee, alleen heb ik meer met Peugeot dan met Renault.

Code:
[ ] Audi Q5 -> Lelijk, Audi en lelijke Audi.
[ ] BMW X3 -> Lelijk en oncomfortabel.
[ ] Infiniti EX -> Iets minder lelijk en vrij exclusief.
[X] Land Rover Freelander -> Landrover en zeer mooi interieur.
[ ] Mercedes-Benz GLK -> Lelijk qua interieur en exterieur.
[ ] Volvo XC60 -> Vrij lelijk exterieur.

Ranglijst:
1) Landrover Freelander
1.5) Infiniti EX
3) Volvo XC60

Die Duitse meuk deelt de laatste plaats.

- A8, al komt de nieuwe 7 errug dichtbij!! Het feit dat de A8 zich al bewezen heeft gaf eigenlijk de doorslag.
- Xantia. Twijfelde met de 406, maar de Xantia is financieler wat voordeliger en dat Hydractive veersysteem lijkt me wel wat. :)
- Freelander, al zou ik die XC60 best eens in het echt willen zien.
- Komt eraan! (ff bumpen nu dus :p )

Twee vroege, Engelse hot hatches met achterwielaandrijving: de Vauxhall Chevette met 135 pk en de Talbot Sunbeam Lotus met 150 pk. Welke is de leukste van de twee?

Poll: Welke vroege hot hatch met achterwielaandrijving?
[*]Talbot Sunbeam Lotus

SteveCampbellSunbeamLotusSW.JPG

365105422_1b26596e73.jpg

[*]Vauxhall Chevette HS

2421961004_ffb1c4fb04.jpg

2421966754_0070ab7033.jpg

results.cgi

Audi-->ingetogen
Ford-->Gevoelsmatig
Audi-->Design
Vauxhall-->Ziet er leuker uit, maar ken ze verder totaal niet:)

Terug
Bovenaan