Eerste auto, 18jr

SVF zei:
Is dit niet wat?

hyundai-getz-1-1i-active-sky-1-1i-active-sky-nieuwe-apk-nap.jpg

Heeft alleen geen airco maar wel een open dakje!:) Lijkt me verder wel een hele nette en op het oog roestvrije Getz. De 1.1 zal geen strepentrekker zijn maar wel redelijk zuinig en weegt 924 kg (de 1.3 zit boven de 950) Is toch wat meer auto dan de Agila / Wagon R. APK bij aflevering

Of deze misschien?

daihatsu-sirion-2-1-3-16v-comfort-airco-elek-ramen-1e-eigenaar.jpg

Met airco en een 1.3 motor op een gewicht van 915 kg. Wel wat krasjes en gebruikerssporen rondom en best veel km's. Let bij deze motoren wel op sporen van olielekkage cq verbruik (geen blauwe rook uit de uitlaat of tikkende zuigers, smurrie onder het blok etc)

Eerste is wel een leuke ja! Met een open dak en de raampjes open lucht het wss ook wel voldoende door. 1.1 maakt me niet uit, als ie de 140 maar haalt voor op de snelweg :).

Die 2e heeft wel 260k gelopen, is me denk ik net wat te veel.

Total Loss zei:
Jesper 1123955 zei:
Total Loss zei:
Jesper 1123955 zei:
Opel Agila - 1.2-16V Flexx cool DIV OPTIES AIRCO SUPER ZUINIG INVERBRUIK HOGE INSTAP NW APK NAP - https://www.autowereld.nl/opel/agila/1-2-16v-flexx-cool-div-opties-airco-super-zuinig-inverbruik-hoge-instap-nw-apk-nap-31232802/details.html

Hier ook iets meer aanbod van de Agila (2e serie, vanaf 2004).

Edit; wel zonde dat deze uitvoering op 955kg leeggewicht zit, net 5kg boven de grens van de 851-950 klasse wat betreft MRB

Zo te zien zit de oudere pre-facelift versie ( zie voorbeeld dat ik stuk hoger geplaatst had ) wel onder die 950 kilo, voorbeeld wat ik gepost heb is 930 kilo.

Aha zie het inderdaad, meeste modellen van 2004 zijn erboven.

Die heeft wel apk tot maar augustus, is dat nog een probleem?

Dat is inderdaad niet handig zo kort.
Mocht je een auto kopen met nog zo'n korte APK erop dan zou ik altijd een nieuwe APK eisen van de verkoper ( indien autobedrijf ).
Dat zou normaal geen probleem moeten zijn, tenzij het echt een rampenbak is uiteraard.

Wat ook belangrijk is dat je een auto nermt met een distributie ketting of een auto koopt die 500 euro onder je budget is zodat je hem kan laten vervangen
Of auto met riem waar rekening bij is dat die is vervangen, iedereen kan namelijk een etiket op motorblok plakken met de mededeling dat die is vervangen of in het onderhoudsboekje kalken dat die is vervangen. Maar ketting is de kortste weg.

Auto encyclopedie zei:
Wat ook belangrijk is dat je een auto nermt met een distributie ketting of een auto koopt die 500 euro onder je budget is zodat je hem kan laten vervangen
Of auto met riem waar rekening bij is dat die is vervangen, iedereen kan namelijk een etiket op motorblok plakken met de mededeling dat die is vervangen of in het onderhoudsboekje kalken dat die is vervangen. Maar ketting is de kortste weg.

Dat was vroeger toen de nokkenas nog onder in het blok lag aangedreven door een korte ketting, in de huidige motoren met bovenliggende nokkenas(sen) is de ketting een stuk langer (meer rek door slijtage) en wordt op spanning gehouden door spanners (mechanisch of hydraulisch) die ook slijten.
Een distributieketting is tegenwoordig geen garantie meer voor een onderhoudsvrije distributie, ik heb er al genoeg vervangen binnen de 150.000 km. .. en het kostenplaatje daarvan is een stuk groter als van een riempje.
Het grootste verschil is dat er voor een riem altijd een vaste vervangingstermijn staat en voor een ketting (meestal nog) niet, een kettingdistributie vervang je pas als die hoorbaar wordt.

Maar goed, vervangen is ook maar een onderhoudsadvies en geen verplichting.
Ik heb een Suzuki SJ413 (G13A motorblok) in 14 jaar tot ruim 270.000 km kunnen rijden voordat de fabrieksaf gemonteerde distributieriem (vervangingstermijn 100.000 km) het begaf... een riem kan het dus ook heel lang vol houden.
In auto's met een prijs van hooguit 1500 euro zou ik dat risico rustig nemen, want het kostenplaatje van een riem laten vervangen maakt zo'n auto ook gelijk economisch total-loss.

De auto mag 1500 euro kosten en jij hebt het over auto's van tegenwoordig? Een 1.3 Daihatsu blokje heeft gewoon een ketting die een autoleven mee gaat. De 1.6 van Daihatsu heeft volgens mij wel een riem.

Ik heb ook nog een pinifarina voor je gevonden hoge instap. Pinifarina was er zelf niet trots op want bij het facelift model verdween zijn naam op de zijkant van de auto.

Hyundai matrix

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/124261830/Android?s=34-34-0-0-1-6

Jesper 1123955 zei:
Hallo,

De vraag wordt hier vast vaak gesteld, maar toch stel ik hem nog een keer.

Ben momenteel op zoek naar een eerste auto. In mijn zoektocht ben ik tot een paar auto's gekomen (heb op autoscout wat eisen ingevuld, in ieder geval zoek ik een auto met werkende airco, 4/5 deurs en met een max aanschafprijs van 1500€. Dit is echt het uiterste, zo houd ik nog een paar centen over voor eventueel onderhoud).

Ik ben in principe op zoek naar een auto voor ongeveer een jaar (volgend jaar september studeren in Groningen, geen auto meer nodig dus), ik gebruik de auto voor ritjes naar de voetbal (3x in de week, kilometertje of 10 à 20), af en toe naar het werk of de winkel (kleine afstanden, max 5km), hier en daar wat rond rijden naar vrienden oid. Het enige probleem is dat ik 193cm ben. Dat valt relatief mee, maar toch, ik kan niet opgevouwen in een Renault Twingo van 500€ zitten, hoe aantrekkelijk dat financieel ook lijkt.
Dus, ik ben een aantal kanshebbers tegengekomen, maar tot nu toe gaat de grootste voorkeur uit naar een Opel Agila. Die staan redelijk frequent te koop, weinig kilometers, prima onderhouden etc. En het belangrijkste, vrij hoge zit, comfortabel dus. Mijn ouders hebben een tijdje een Citroën Xsara Picasso gehad, die zat ook erg fijn vanwege de hoge instap, echter is die vaak wel rond de 1200kg, dus significant duurder in wegenbelasting en in de stad verreweg van zuinig.

Graag hoor ik van jullie wat tips en/of suggesties voor eventuele auto's waar ik niet een gat in het dak uit hoef te zagen voor mijn hoofd (bij wijze van spreken) (Ja, iets meer geld uitgeven voor een MX-5 is misschien ook wel een idee, laat ik het dak er gewoon af en kijk ik over de voorruit heen, dat is alleen in de wintermaanden wat minder).

Met vriendelijke groet,

Jesper

Heb je al eens in een Twingo gezeten dan?? Hij is erg ruim van binnen en even afhankelijk van waar de lengte precies zit is het echt wel een comfortabele auto voor je lengte.

Nico GTR zei:
Jesper 1123955 zei:
Hallo,

De vraag wordt hier vast vaak gesteld, maar toch stel ik hem nog een keer.

Ben momenteel op zoek naar een eerste auto. In mijn zoektocht ben ik tot een paar auto's gekomen (heb op autoscout wat eisen ingevuld, in ieder geval zoek ik een auto met werkende airco, 4/5 deurs en met een max aanschafprijs van 1500€. Dit is echt het uiterste, zo houd ik nog een paar centen over voor eventueel onderhoud).

Ik ben in principe op zoek naar een auto voor ongeveer een jaar (volgend jaar september studeren in Groningen, geen auto meer nodig dus), ik gebruik de auto voor ritjes naar de voetbal (3x in de week, kilometertje of 10 à 20), af en toe naar het werk of de winkel (kleine afstanden, max 5km), hier en daar wat rond rijden naar vrienden oid. Het enige probleem is dat ik 193cm ben. Dat valt relatief mee, maar toch, ik kan niet opgevouwen in een Renault Twingo van 500€ zitten, hoe aantrekkelijk dat financieel ook lijkt.
Dus, ik ben een aantal kanshebbers tegengekomen, maar tot nu toe gaat de grootste voorkeur uit naar een Opel Agila. Die staan redelijk frequent te koop, weinig kilometers, prima onderhouden etc. En het belangrijkste, vrij hoge zit, comfortabel dus. Mijn ouders hebben een tijdje een Citroën Xsara Picasso gehad, die zat ook erg fijn vanwege de hoge instap, echter is die vaak wel rond de 1200kg, dus significant duurder in wegenbelasting en in de stad verreweg van zuinig.

Graag hoor ik van jullie wat tips en/of suggesties voor eventuele auto's waar ik niet een gat in het dak uit hoef te zagen voor mijn hoofd (bij wijze van spreken) (Ja, iets meer geld uitgeven voor een MX-5 is misschien ook wel een idee, laat ik het dak er gewoon af en kijk ik over de voorruit heen, dat is alleen in de wintermaanden wat minder).

Met vriendelijke groet,

Jesper

Heb je al eens in een Twingo gezeten dan?? Hij is erg ruim van binnen en even afhankelijk van waar de lengte precies zit is het echt wel een comfortabele auto voor je lengte.

Ja, laatst een stukje in gereden.

1.93 is toch niet zo lang? Al verschilt het natuurlijk of je lange benen of een lange romp hebt.

Ik zou wat auto's gaan passen, om nou in zo'n bejaarden bak te gaan rijden. Brr.

Gullwing zei:
1.93 is toch niet zo lang? Al verschilt het natuurlijk of je lange benen of een lange romp hebt.

Ik zou wat auto's gaan passen, om nou in zo'n bejaarden bak te gaan rijden. Brr.

Valt idd mee, maar toch wel moeite met een Twingo bijvoorbeeld, Ford Ka moet ik bijvoorbeeld ook niet aan denken.

Bejaardenbak, tja, dat is het wel, maar, boeie :)

Bejaarde bakken? Het is juist cult om in hoge Japanse auto's te gaan rond rijden, heerlijk statement zet je neer omdat ze mooi zijn van lelijkheid en je laat zien dat je de autowereld niet al te serieus neemt. Kortom de zoekopdracht van Jesper spreekt mij ontzettend aan.

Auto encyclopedie zei:
De auto mag 1500 euro kosten en jij hebt het over auto's van tegenwoordig?

Jep, in die prijsklasse zitten ook genoeg auto's van tegenwoordig… daarbij even niet vergeten dat voor een 50+er zoals ik ongeveer alles afkomstig uit deze eeuw wel een auto van tegenwoordig is.;)

Ik kan je een Hyundai Getz aanraden, rij er zelf ook in eentje. Iets groter en meer auto in vergelijk met een bijvoorbeeld een Agila/Wagon R.

Ik ben zelfs slechts 1.72, dus of je genoeg ruimte hebt, dat weet ik niet. De stoelzitting is in 2 standen te stellen, dat is wel fijn misschien. Of dit ook bij een 1.1 erop zit, geen idee.

Mijne is een 1.3. Die kan goed meekomen, echter hou er rekening mee dat je boven de 130 met fikse brandstof-consumptie te maken hebt. Of dit bij de 1.1 ook is, dat antwoord moet ik schuldig blijven.

Een 1.3 heeft wel al standaard Airco. Let bij een Getz op roest. Ik heb mijne nu bijna 7 jaar en de achterspatborden zijn inmiddels aan beide kanten vervangen. Vele hebben of roest, of zijn al aangepakt. Dat is echt wel een dingetje om even op te letten.

Wat Auto Encylopedie zegt over de ketting is waar, maar aan de andere kant, bij mijn Getz heb ik hem bij de aankoop laten vervangen, dat was 300 euro.

Als je echt van de kleine hoge auto's houdt, je kan ook nog eens kijken naar een Hyundai Atos. Net zo lelijk handig als de Agila/Wagon R.

Ik las dat Brands Zeijen in je omgeving is, je kan ook eens kijken bij Brummel in Norg. Dat is een vergelijkbare garage, die leveren ook veel waar voor je geld, zeker qua onderhoud.

Ik zou als ik jou was ook eens op marktplaats kijken dan, je kan daar ook filteren op bedrijven.

Succes met je zoektocht!

Grappig, dat er allerlei adviezen worden gegeven maar blijkbaar niemand opmerkt dat het woord 'eerste' niet klopt.

Peter O zei:
Wat Auto Encylopedie zegt over de ketting is waar, maar aan de andere kant, bij mijn Getz heb ik hem bij de aankoop laten vervangen, dat was 300 euro.

Waarom als ik vragen mag? Was er een aanleiding voor, bijgeluiden of zo? Ik weet dat Fiat / Chrysler problemen heeft (of heeft gehad) met uitgerekte kettingen bij bepaalde motoren, die ook in sommige Opel modellen zijn geleverd maar over het algemeen hoor ik weinig spookverhalen over brekende kettingen en zeker niet bij Hyundai. Ik zou de ketting in mijn i20 in elk geval zeker niet zomaar preventief vervangen. Lees de reviews op deze site of de ANWB occasion test en die zijn louter positief. Een riem kan idd ook heel lang meegaan is mijn ervaring (181.000 km op een Mazda 121 waar de originele riem nog op bleek te zitten) Maar het vervangen daarvan was tientjeswerk en dus zeker rendabel om bij twijfel preventief te (laten) vervangen.

@ SVF.

De Getz heeft een riem, en ik heb toen bij aankoop gevraagd of ie vervangen was. Bij rond de 180.000 was dit nog niet gebeurd, ik heb bij aankoop toen de "eis" gehad dat ik minstens een grote beurt en een nieuwe riem wou. We hebben toen ook nog wat van de prijs afgekregen, ik ben met mijn Getz echt een spekkoper geweest :T

De reden dat ik het schreef is, dat Auto Encyclopedie (terecht) opmerkt dat een ketting beter is, maar ik wou alleen aangeven dat het vervangen van een riem niet de hoofdprijs is. (Bij de Y10 was ik slechts 150 euro kwijt)

Oh ja, even een andere vraag, dat weet jij wel, heeft een i20 altijd een ketting? Ook een diesel?

Een Hyundai i10 valt nog net boven je budget maar van de Kia Picanto is er wel een ruim aanbod. Bijvoorbeeld deze:

[size=x-large]Kia Picanto - 1.0 EX / 5 DRS / AIRCO / Elektr.Pakket[/size]

kia-picanto-1-0-ex-5-drs-airco-elektr-pakket.jpg

Met 836 kg nog weer een klasse goedkoper in de belasting dan een Agila / Wagon R, maar ik schat deze Kia wel wat hoger en vooral moderner in.

Peter O zei:
Oh ja, even een andere vraag, dat weet jij wel, heeft een i20 altijd een ketting? Ook een diesel?

Geen idee, ik weet alleen dat de 1.2 een ketting heeft. Van de 1.4 en 1.6 zou ik het niet weten

Edit: ook de 1.4 en 1.6 hebben een ketting

De Atos heb je in 2 smaken je hebt de multi, das hun antwoord op de wagon r, Agila en Daihatsu move en je hebt de spirit das meer een echte a-segmenter zoals de Matiz en de alto.

Je kan ook voor de Kia pride station gaan, das een Mazda 121 in licentie, maar denk dat je die niet met airco kan krijgen.

SVF zei:
Een Hyundai i10 valt nog net boven je budget maar van de Kia Picanto is er wel een ruim aanbod. Bijvoorbeeld deze:

[size=x-large]Kia Picanto - 1.0 EX / 5 DRS / AIRCO / Elektr.Pakket[/size]

kia-picanto-1-0-ex-5-drs-airco-elektr-pakket.jpg

Met 836 kg nog weer een klasse goedkoper in de belasting dan een Agila / Wagon R, maar ik schat deze Kia wel wat hoger en vooral moderner in.

Peter O zei:

Geen idee, ik weet alleen dat de 1.2 een ketting heeft. Van de 1.4 en 1.6 zou ik het niet weten

Edit: ook de 1.4 en 1.6 hebben een ketting

Interessante suggestie!

Jesper 1123955 zei:
Epica zei:

Zal er even naar kijken, zegt de betrekkelijk lage km stand van 89k in bijna 20 jaar nog iets over de auto? Of kun je daar niks van zeggen.

Er rekening mee houdend dat de teller van de Swift maar 5 digits heeft, kunnen het er net zogoed 189.000 of 289.000 zijn ;)

Gullwing zei:

Ik ben 1.98 en pas echt overal in. Clio, 206, MINI, Smart, Fiesta. Ik geloof er ook niet in dat iemand zomaar even een 5cm langere romp dan benen heeft. Zwaarlijvig en lang, ja dan wordt het wel snel krap. Net als karton lastiger vouwt als papier;)

V0RQ zei:
Gullwing zei:

Ik ben 1.98 en pas echt overal in. Clio, 206, MINI, Smart, Fiesta. Ik geloof er ook niet in dat iemand zomaar even een 5cm langere romp dan benen heeft. Zwaarlijvig en lang, ja dan wordt het wel snel krap. Net als karton lastiger vouwt als papier;)

Zal misschien ook komen door gebrek aan mobiliteit ;)

Hoe zit het trouwens met het vermijden van oude automaten? Heb er wel een paar voorbij zien komen (onder andere een Mégane 5 deurs uit 2001 met 86k op de teller, en een WagonR uit 2002 met 180k).

Jesper 1123955 zei:
Hoe zit het trouwens met het vermijden van oude automaten? Heb er wel een paar voorbij zien komen (onder andere een Mégane 5 deurs uit 2001 met 86k op de teller, en een WagonR uit 2002 met 180k).

Qua betrouwbaarheid niet perse een risico, wel zijn oudere automaten soms wat onzuiniger.

Jesper 1123955 zei:

Semi automaten en half automaten laten staan, deze zijn te herkennen dat er geen p-stand op zit. Alleen Koreanen en Daihatsu ( op de laatste generatie charade na) hebben nooit semi automaten en half automaten gehad.

Semi automaten zijn ontzettend storingens gevoelig en ontzettend prijzig om weer in orde te krijgen , en stuk gaan ze.

in de prijs categorie waarin jij zoekt beschikken de meeste auto's over 3 of 4 traps automaten en misschien nog ergens een traploze automaat. En die kun je gerust nemen idd het verbruik en uitstoot is minder gunstig.

Oke valt mee dus!

Had hier en daar wat gehoord dat een automaat van 20 jaar oud vragen om problemen is. Maar heb vernomen dat het wel erg fijn en relaxed rijdt. Ik filterde daarom op uitsluitend handgeschakeld, maar een volledige automaat is dus niet per definitie slecht.

Jesper 1123955 zei:
Oke valt mee dus!

Had hier en daar wat gehoord dat een automaat van 20 jaar oud vragen om problemen is. Maar heb vernomen dat het wel erg fijn en relaxed rijdt. Ik filterde daarom op uitsluitend handgeschakeld, maar een volledige automaat is dus niet per definitie slecht.

nou das te kort door de bocht , want de semi automaten moet je wel echt laten staan! dat is echt rotzooi en lang niet elke garage kan ze maken. En ssemi automaten staat er genoeg te koop in jou budget omdat het rotzooi is.

Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:
Oke valt mee dus!

nou das te kort door de bocht , want de semi automaten moet je wel echt laten staan! dat is echt rotzooi en lang niet elke garage kan ze maken. En ssemi automaten staat er genoeg te koop in jou budget omdat het rotzooi is.
Kom nou eens met feiten en niet je eigen onfundeerde mening.

Epica zei:
Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:
Oke valt mee dus!

Kom nou eens met feiten en niet je eigen onfundeerde mening.

internet staat er vol van horror verhalen over semi automaten van smart en Peugeot en citroen.

Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:
Oke valt mee dus!

Dat wordt een paar berichten hierboven inderdaad gezegd, daar ga ik ook verder op in. Ik heb het dus niet over semi-/half automaten, wat ik er ook nog expliciet bij vermeld.

Jesper 1123955 zei:
Auto encyclopedie zei:
Jesper 1123955 zei:
Oke valt mee dus!

Dat wordt een paar berichten hierboven inderdaad gezegd, daar ga ik ook verder op in. Ik heb het dus niet over semi-/half automaten, wat ik er ook nog expliciet bij vermeld.

Helder

https://www.autoscout24.nl/aanbod/rover-rover-1-8-club-benzine-zwart-ff38a68d-7dd1-ea36-e053-e250040a7f14?utm_source=android-share

Kilometerstand: 199.300 km
Bouwjaar: 05/2002
Verkoopprijs: € 990,-

Af en toe kom ik in mijn filter wel interessante dingen tegen, is dit vragen om ellende?

Wat betreft een misschien iets veiligere / serieuzere optie;

https://www.autoscout24.nl/aanbod/daihatsu-gran-move-1-6i-16v-cx-benzine-grijs-1224e639-5238-42a7-a663-a7bd2319f3b8?utm_source=android-share

Kilometerstand: 135.015 km
Bouwjaar: 07/1999
Verkoopprijs: € 1.195,-

De "kenners" zullen meteen los gaan over een Rover.

Mijn vader heeft 13 jaar een 45 gehad, en dit was volgens hem, de goedkoopste auto qua onderhoud die hij ooit heeft gehad. De K-series motoren zijn wel berucht om de koppakking. Als die vervangen is, is het een probleemloze auto. Meestal is de vervangende kop van een hetzelfde type als wat in een Land-Rover zit, en die is van betere kwaliteit en ben je van het gezeur af.
Comfort, wegligging en alles zal bij een Gran Move heel wat lager liggen....

Peter O zei:

Mijn vader heeft 13 jaar een 45 gehad, en dit was volgens hem, de goedkoopste auto qua onderhoud die hij ooit heeft gehad. De K-series motoren zijn wel berucht om de koppakking. Als die vervangen is, is het een probleemloze auto. Meestal is de vervangende kop van een hetzelfde type als wat in een Land-Rover zit, en die is van betere kwaliteit en ben je van het gezeur af.
Wat een belachelijk aanname, er is namelijk al voorbijgekomen dat het grotendeels een Honda is.
Die 45 zit er goed uit, maar heb je het wel nodig? Je kan ook kijken voor een 25
Rover 25
rover-25-1-6-sterling-1-6-sterling.jpg

Epica zei:
Peter O zei:

Wat een belachelijk aanname, er is namelijk al voorbijgekomen dat het grotendeels een Honda is.

Was het maar zo, deze Rovers zijn er nooit geweest met Honda motoren anders had ik er al lang een gehad! De 200 serie is nog steeds een prachtig ontwerp en had eigenlijk in 1996 gewoon de nieuwe Civic moeten zijn. Volgens mij heeft medeforumer Timo er 1 gehad maar hij heeft er niet lang plezier aan mogen beleven. Je kunt er geluk mee hebben, maar ik speel liever op save.

Zo belachelijk is de aanname niet Epica, gezien de gemiddelde adviseur hier op het forum... Gelukkig val jij daar niet onder! (y)

Zeker bij een merk als Rover, maar ook Italiaans, wordt het altijd afgebrand. Want het is meuk, overigens vaak zonder ook maar enige vorm van eigen ervaring. Want ja, internet zegt het he?

Ik zou in geval van TS ook eerder voor een 25 gaan trouwens.

Peter O zei:

Nee hoor uit die periode is een Rover een prima keus.

Mijn vader heeft jaren een Rover 416 gehad ( de voorganger), ik vond het een zeer plezierige auto om te rijden, en de auto was ook heel betrouwbaar.

Misschien is de vrij onbekende Fiat Idea nog een aardige optie, heeft wel een halfautomaat.

Tuurlijk heb ik een 45 niet nodig!

Er is me hier en daar verteld dat ik niet moet zoeken op X merk en X type, maar gewoon m'n wensen in moet vullen en kijken wat er tevoorschijn komt. Toevallig stond die 45 erbij, leek me op het eerste gezicht wel een leuke auto :). Maar zoals wel duidelijk is heb ik er 0 verstand van, vandaar hier even het berichtje. Ik ben rustig aan het zoeken, paar zoekopdrachten ingesteld en krijg meldingen als er auto's gepost worden.

Ook begrijp ik dat het vaak een kwestie van geluk is, wat deze prijsklasse betreft, maar het 'ongeluk' opzoeken Is natuurlijk ook een ding. Kan ook een BMW aanschaffen voor 500€, maar de kans dat die na een maand weg kan is natuurlijk aanzienlijk groter dan bij een Japanner van 1000 ;), al zal dat nog altijd wel kunnen.

Daarbij is comfort een van de belangrijkste punten, ik ben best bereid tegen de max prijs van 1500 te betalen, in ruil voor een comfortabele auto, wat het risico betreft, het liefst natuurlijk zo laag mogelijk, maarja, dat is natuurlijk nooit te garanderen in deze prijsklasse en leeftijd.

Ik zag overigens ook een 206 te koop staan, een Roland Garros uitvoering met een paar mooie (comfortabele?) sportstoelen erin (wel iets zwaarder dan de 1.4, maar nog te overzien in de MRB categorie), weet niet of dat wat is?
https://www.autowereld.nl/peugeot/206/1-6-16v-roland-garros-31041210/details.html

IPV een rover 45 kun je ook gaan voor een Daihatsu applause, dat is net als de rover 45 van de advertentie een liftback, dus 5 Deurs IPV 4 Deurs. Stond laatst een mooie automaat maar die is al weg.

Ik vond nog wel een , maar die is zo goedkoop, weet niet wat het addertje is, heeft in elk geval geen airco

https://www.autowereld.nl/daihatsu/applause/1-6-automaat-lees-advertentie-23861592/details.html

De zoektocht gaat nu wel alle kanten op, van een WagonR naar een Rover 45, van A segment naar C segment. De Applause in inderdaad wel erg goedkoop maar als het in de buurt is zou je eventueel kunnen gaan kijken. Normaal gesproken kan het nooit wat zijn voor dat bedrag, maar je weet maar nooit. Ik heb ooit in een grijs verleden een Citroen Visa gekocht voor 150 gulden en voor de APK moest er alleen een ashoes vervangen worden. Als je dan toch in dit segment aan het rondkijken bent dan zou ik ook de Suzuki Baleno en Mitsubishi Carisma niet vergeten, beide ruime en relatief lichte auto's. Ik heb ze beide gehad. De Baleno is alleen berucht vanwege de slechte versnellingsbakken bij de 1.6 en 1.9 diesel. De 1.8 heeft een betere bak.

@svx de baleno diesel is denk ik al uitgestorven, keek in het verleden af en toe nog wel eens of er nog ergens 1 te koop stond. Was toen die nieuw was al een oud Peugeot blok. Baleno is wel heel licht voor zijn segment en mag behoorlijk trekken. Een zwager van mij koopt ze altijd speciaal als 2e auto als trek en pak ezel

De 206 uit je laatste post zou ik ver vandaan blijven. Check het NAP rapport op de laatste foto - daar klopt iets niet maar daar wordt in de beschrijving geen uitleg over gegeven.

SVF zei:
Was het maar zo, deze Rovers zijn er nooit geweest met Honda motoren anders had ik er al lang een gehad! De 200 serie is nog steeds een prachtig ontwerp en had eigenlijk in 1996 gewoon de nieuwe Civic moeten zijn. Volgens mij heeft medeforumer Timo er 1 gehad maar hij heeft er niet lang plezier aan mogen beleven. Je kunt er geluk mee hebben, maar ik speel liever op save.
Klopt! Mijn eerste auto was een Rover 200, daar heb ik 3,5 jaar (toch best lang? ;) ) in gereden zonder noemenswaardige kosten. Tot ie er ineens mee ophield, maar ik vermoed dat dat grotendeels aan een gebrek aan onderhoud heeft gelegen (ja, ik was jong en nam het niet zo nauw met onderhoud laten plegen).

Later heb ik nog een keer een 200 gekocht, maar dat was er eentje uit de onderkant van de markt met 220k+ op de teller Die heb ik weggedaan toen de koppeling na een jaar kapot was gegaan, die kosten wilde ik niet maken. Toch zou ik met een gerust hart weer een 200 of een 25 (of 400/45) kopen, als er een mooi exemplaar voorbij komt.

Timo zei:
De 206 uit je laatste post zou ik ver vandaan blijven. Check het NAP rapport op de laatste foto - daar klopt iets niet maar daar wordt in de beschrijving geen uitleg over gegeven.

Dat stuurtje ziet eruit alsof er vijf verschillende SOA's aan kleven. =/

Timo zei:

SVF zei:
Klopt! Mijn eerste auto was een Rover 200, daar heb ik 3,5 jaar (toch best lang? ;) ) in gereden zonder noemenswaardige kosten. Tot ie er ineens mee ophield, maar ik vermoed dat dat grotendeels aan een gebrek aan onderhoud heeft gelegen (ja, ik was jong en nam het niet zo nauw met onderhoud laten plegen).

Later heb ik nog een keer een 200 gekocht, maar dat was er eentje uit de onderkant van de markt met 220k+ op de teller Die heb ik weggedaan toen de koppeling na een jaar kapot was gegaan, die kosten wilde ik niet maken. Toch zou ik met een gerust hart weer een 200 of een 25 (of 400/45) kopen, als er een mooi exemplaar voorbij komt.

Scherp wat betreft die 206, was me nog niet opgevallen.

Ik had op de vorige pagina al een lijstje neergezet met de "beste" 206'en voor jouw budget, de Roland Garros versie die je zelf aandraagt was ik ook tegengekomen en had ik op meerdere duidelijke redenen niet vermeld. ( kilometerstand, staat van stuur en algehele indruk van een "vies ding" ).
Had het lijstje gepost onder mijn Total Loss account trouwens, waar ik voor nu vanwege onduidelijke redenen blijkbaar even niet meer bij kan.

P Lak zei:
Ik had op de vorige pagina al een lijstje neergezet met de "beste" 206'en voor jouw budget, de Roland Garros versie die je zelf aandraagt was ik ook tegengekomen en had ik op meerdere duidelijke redenen niet vermeld. ( kilometerstand, staat van stuur en algehele indruk van een "vies ding" ).
Had het lijstje gepost onder mijn Total Loss account trouwens, waar ik voor nu vanwege onduidelijke redenen blijkbaar even niet meer bij kan.

Kan hem zo snel ook niet vinden.

Maar gestopt met filteren op airconditioning, levert toch significant meer resultaten op.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-agila-1-2-16v-elegance-nieuwe-apk-elektr-pakket-trekh-benzine-grijs-1a8105b3-9d0f-4931-a155-024b1ae8fd62?utm_source=android-share

Kilometerstand: 175.660 km
Bouwjaar: 02/2001
Verkoopprijs: € 995,-

Kwam gelijk deze tegen.

Terug
Bovenaan