Hallo,
De vraag wordt hier vast vaak gesteld, maar toch stel ik hem nog een keer.
Ben momenteel op zoek naar een eerste auto. In mijn zoektocht ben ik tot een paar auto's gekomen (heb op autoscout wat eisen ingevuld, in ieder geval zoek ik een auto met werkende airco, 4/5 deurs en met een max aanschafprijs van 1500€. Dit is echt het uiterste, zo houd ik nog een paar centen over voor eventueel onderhoud).
Ik ben in principe op zoek naar een auto voor ongeveer een jaar (volgend jaar september studeren in Groningen, geen auto meer nodig dus), ik gebruik de auto voor ritjes naar de voetbal (3x in de week, kilometertje of 10 à 20), af en toe naar het werk of de winkel (kleine afstanden, max 5km), hier en daar wat rond rijden naar vrienden oid. Het enige probleem is dat ik 193cm ben. Dat valt relatief mee, maar toch, ik kan niet opgevouwen in een Renault Twingo van 500€ zitten, hoe aantrekkelijk dat financieel ook lijkt.
Dus, ik ben een aantal kanshebbers tegengekomen, maar tot nu toe gaat de grootste voorkeur uit naar een Opel Agila. Die staan redelijk frequent te koop, weinig kilometers, prima onderhouden etc. En het belangrijkste, vrij hoge zit, comfortabel dus. Mijn ouders hebben een tijdje een Citroën Xsara Picasso gehad, die zat ook erg fijn vanwege de hoge instap, echter is die vaak wel rond de 1200kg, dus significant duurder in wegenbelasting en in de stad verreweg van zuinig.
Graag hoor ik van jullie wat tips en/of suggesties voor eventuele auto's waar ik niet een gat in het dak uit hoef te zagen voor mijn hoofd (bij wijze van spreken) (Ja, iets meer geld uitgeven voor een MX-5 is misschien ook wel een idee, laat ik het dak er gewoon af en kijk ik over de voorruit heen, dat is alleen in de wintermaanden wat minder).
Met vriendelijke groet,
Jesper