Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
sierrra zei:Met apparatuur of technologieën die nog steeds ontbreken bij de Puma, wint de Captur deze wedstrijd.
Ben erg benieuwd welke technologieën hier bedoeld worden?
929V6 zei:équipement =apparatuuruitrusting. Men heeft het o.a. over het standaard tweekleurenlakwerk en de elektrische parkeerrem bij de Captur en in het vergelijkingstabelletje van de uitrusting zie ik bij de Captur een verschuifbare achterbank en full led-koplampen staan die de Puma niet heeft. De Puma heeft dan weer standaard stoel- en stuurwielverwarming. Qua rijhulpsystemen lijken ze hetzelfde te bieden te hebben.
sierrra zei:Niet echt doorslaggevende redenen om de Captur te laten winnen dus.... Ze zijn ook niet vies van enig chauvinisme die Fransen....![]()
Oneens. Functionaliteit en ergonomie zijn zeer goed voor elkaar, afwerking en materiaalgebruik prima. In de getoonde Puma bovendien wat mij betreft mooie bekleding, leuke rode stiksels en een fraaie digitale cockpit.Curlevv zei:Die Ford-interieurs blijven echt 3x niks zeg
DeeTwee zei:Oneens. Functionaliteit en ergonomie zijn zeer goed voor elkaar, afwerking en materiaalgebruik prima. In de getoonde Puma bovendien wat mij betreft mooie bekleding, leuke rode stiksels en een fraaie digitale cockpit.Curlevv zei:Die Ford-interieurs blijven echt 3x niks zeg
Dat is dus heel iets anders dan "3 x niks". En Hyundai is bepaald geen inferieur merk, mocht je dat willen insinueren. Ook niet echt goedkoper dan Ford volgens mij.Curlevv zei:Niet bijzonder strak, niet bijzonder modern, geen bijzondere materialen... zoals je zegt "gewoon prima" maar daar koop je een Hyundai voor
https://cdn.autotrack.nl/48218368/0-3c05370e-1a6c-4f51-a8c9-012ad825a128.jpg
En Hyundai is bepaald geen inferieur merk, mocht je dat willen insinueren.
En zoals ik zei is de functionaliteit en ergonomie van de huidige generatie ford-interieurs erg goed. Maar dat is misschien meer van waarde voor mensen die daadwerkelijk gebruik maken van auto's.
Curlevv zei:Net als dat jij het mooi vind. Niets meer dan een persoonlijke meningSpannend of onderscheidend is het niet dus "suf" kan best
![]()
Wheel Critic zei:Peugeot is bezig zichzelf uit de markt te prijzen. En de i-cockpit is mogelijk ook nog een dealbreaker.
Ford heb ik nooit iets gevonden en de Captur is voor mij te 'zoetsappig'.
Geen van deze drie voor mij dus.
Wheel Critic zei:Nissan Juke is jammer dat er geen sterkere motor leverbaar is dan die 117pk/180nm 3 cylinder.
Wheel Critic zei:Peugeot is bezig zichzelf uit de markt te prijzen.
[size=medium]Prijs Ford Puma ST-X nu al bekend![/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 4 september 2020 om 08:24[/size]
Ford breidt de prijslijst van de vrolijk gelijnde Puma in één beweging aan zowel de onder- als bovenkant uit. De cross-over krijgt gelijktijdig namelijk een nieuwe basismotor én een nieuwe topmotorisering! Het vermogensverschil tussen de twee machines bedraagt 105 pk. De krachtigste versie is de ST-X-uitvoering!
Ford heeft een sportieve topversie van de Puma in de ontwikkelingskamers staan, een ST-achtige variant waarvan AutoWeek nu kan melden dat die zeer waarschijnlijk niet ST, maar ST-X gaat heten. Deze ST-X variant krijgt de van de Fiesta bekende 200 pk leverende 1.5 onder de kap, die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Uitgebreide technische specificaties en afbeeldingen zijn er nog niet. Wél weet AutoWeek dat de nieuwe topversie een fiscale prijs krijgt van € 39.795. Tellen we daar de kosten rijklaarmaken van € 930 bij op, dan levert dat een vanafprijs op van € 40.725.
Ook heeft AutoWeek een deel van de standaarduitrusting van de Puma ST-X te pakken. De meest hitsige variant van de Puma ST-X staat op 19-inch lichtmetaal, heeft uiteraard een sportonderstel en een met sportief bumper- en spoilerwerk volgehangen koets en in contrasterende kleur gespoten zijspiegelkappen en dak. Verder krijgt-ie sportstoelen van Recaro, een verwarmbaar stuurwiel, keyless entry, parkeersensoren aan zowel voor- als achterzijde en ook half lederen bekleding is standaard. Een audiosysteem van B&O met tien luidsprekers en een subwoofer behoren tevens tot de standaarduitrusting. Meer informatie over de sportieve topversie van de Puma volgt waarschijnlijk spoedig.
Minder
Aan de andere kant van het spectrum breidt Ford de motorenlijst uit met een 95 pk 1.0, een relatief bescheiden motorversie die de huidige 125 pk en 155 pk sterke Ecoboosts komt versterken. Deze nieuwe basismotor is alleenverkrijgbaar in combinatie met uitvoeringsniveau Connected. Zijn fiscale prijs ligt op € 23.045. Tellen we ook daar de kosten rijklaarmaken van € 930 bij op, dan levert dat een nieuwe instapprijs van de Puma op van € 23.975. Ook hier geldt: later meer!
Wheel Critic zei:Nissan Juke is jammer dat er geen sterkere motor leverbaar is dan die 117pk/180nm 3 cylinder.
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-ford-puma-st/De Puma ST heeft een 200 pk en 320 Nm sterke 1,5-liter driecilinder Ecoboost in zijn sportief uitgedoste snuit. Die altijd aan een handgeschakelde zesbak gekoppelde krachtbron helpt de Puma ST in 6,7 seconden naar de 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 220 km/h. Daarmee heeft de Puma ST in feite geen directe concurrenten.
Wheel Critic zei:Peugeot is bezig zichzelf uit de markt te prijzen.
De Powershift verschilt op technisch vlak behoorlijk van de reeds bekende ST-X. Zo heeft hij geen 1.5 EcoBoost, maar een veel kleinere 1.0 EcoBoost-krachtbron. Net als de reguliere Puma's heeft de nieuwe ST Powershift een 48v mild-hybride aandrijflijn. Die aandrijflijn is niet 125 pk sterk en levert ook geen 155 pk zoals de 1.0 EcoBoost Hybrid die je onder meer in de Focus kunt krijgen. Nee, in de Puma ST Powershift ligt een 170 pk en 248 Nm sterke variant van die mild-hybride 1.0 driepitter. Daarnaast heeft de ST Powershift geen handgeschakelde zesbak, maar een Powershift-automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Hij sprint in 7,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Daarmee is hij op de 0-100-sprint slechts 0,7 tellen minder rap dan de 200 pk sterke ST-X. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,3 l/100 km. De Puma ST-X noteert een gemiddeld verbruik van 6,8 l/100 km achter zijn naam. In Sport-modus houdt de automaat zijn lagere versnellingen langer vast. Met behulp van flippers achter het stuur moet je zelf door de verzetten kunnen klikken.
(...)
De eerste exemplaren komen aan het eind van tweede kwartaal al naar Nederland. Prijzen volgen spoedig.
Frits79 zei:Waar reageer je op Rutger?
Ik kreeg het idee dat hij op de voorgaande reactie reageerde, vandaar mijn vraag.der Magistrat zei:Frits79 zei:Waar reageer je op Rutger?
Rutger plaatst toch gewoon een nieuwtje in het daarvoor bestemde topic?
Die Ford-interieurs blijven echt 3x niks zeg
Was een serieuze kandidaat als tweede auto. Maar ook het exterieur is verkloot door de herplaatsing van dat logo.4 jaar later nog altijd... prachtig exterieur maar dit nieuwe 'vrachtwagen' dashboard ik echt een afknapper.