Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Facelift 2026

rohar zei:
Ik vind de vormgeving wel heel erg voorspelbaar en niet erg indrukwekkend..

Op basis van S weten we al hoe de C en E er de komende jaren uit gaan zien... Gaap...

Tja, liefhebbers van uitbundig design met veel hollingen/bollingen/vouwen etc. kunnen gelukkig ook bij BMW terecht.

Daar komt ie:

1613401870490

Je haalt de scoops / foto's werkelijk overal vandaan MCW - goed bezig!(y)

MCW zei:
Meerdere zelfs aangezien hij een gespleten persoonlijkheid heeft o_O

Een gespleten persoonlijkheid?
Wat betekent dat MCDubbellu / MattCurlew / MattCurlevv / Zapito / Bird Nerd / Pourquoi / Feeslift / Buttjob / MCW?

Oh wacht, vraag het aan Spot Licht - die is kind aan huis in een GGD instelling, zo heb ik vernomen.

Ik verander niet elke dag mijn nickname of wel dan? Over GGZ gesproken; ze missen je. Of je je even wilt melden.

Ik vind de achterlichten die MB sinds de CLS monteert niet geheel passen bij de rest. Maar verder helemaal goed, zeker in vergelijk met die rare BMW's van tegenwoordig, die zijn gewoon te druk.

Wow, mooi hoor! Dashboard ziet er ook goed uit, doet niet veel onder voor dat van de S.

Ik ben er niet kapot van. Scherm in portrait stand vind ik niet zo mooi en ik ben wel klaar met die opzichtige ventilatieroosters. Op de een of andere manier vind ik het neusjes ook wat plomp ogen.

Foto;s doen beide geen recht, de fotos van de Benz is heel slecht, en bij de BMW lijkt het een rommeltje, terwijl dat in het echt helemaal niet zo is.

Je moet duidelijk weer voor de AMG Line kiezen om een fatsoenlijke voorbumper te krijgen. Ik had toch iets andere achterlampen verwacht, niet gewoon een kopie van de S-klasse

MCW zei:
Je moet duidelijk weer voor de AMG Line kiezen om een fatsoenlijke voorbumper te krijgen. Ik had toch iets andere achterlampen verwacht, niet gewoon een kopie van de S-klasse

Daar heb je gelijk in. Kan ook nog niet echt wennen aan deze foto's... hopelijk in het echt beter met de juiste opties

Tja, vind de gelijkenis met de S wel erg groot, fijn voor de koper van de C klasse minder leuk voor de S klasse eigenaren. Dit moderne interieur detoneert minder in de C klasse m.i. dan de S klasse, daar oogt het goedkoop. Verder mooi rustig design, eindelijk, kan niet anders dan suc6 worden, tenminste na Corona lockdown.

Prachtig!:eek:

Nieuwe designtaal staat goed op de C! Familiegelijkenissen met de prachtige S-Klasse, maar dan sportiever en dynamischer.

Onderscheid tussen de C en S is gelukkig ook groter dan voorheen. Achterlicht is duidelijk een mix tussen de huidige C-klasse en nieuwe S:

Grille ook een prachtig detail! MB is op de goede weg, afstand met vooral Audi lijkt bijna onoverbrugbaar...

Die onderste oogt in één klap ouderwets

De onderste is zoals een dashboard er wat mij betreft uit hoort te zien. Zo’n opgeplakte IPad als instrumentarium vind ik pas ouderwets. En dat is het ook als je naar de EQS kijkt. Die laat zien dat met de nieuwste technieken een scherm wel mooi kan worden geïntegreerd in het dashboard.

Ik vind het bij de BMW juist wat gekunsteld. Feitelijk is het ook een “opgeplakte iPad” zoals jij het noemt, staat op/voor het dash en loopt dan met een bocht door in het tellerscherm. Een beetje zoals de golf het ook heeft, al oogt het bij de VW nog veel rommeliger en zelfs erg goedkoop.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het 3-Serie dashboard verre van lelijk, maar in een tijd dat schermen sowieso een belangrijk deel uitmaken van elk nieuw auto-interieur vind ik de oplossing van Mercedes strakker en opgeruimder ogen.

Smaken verschillen natuurlijk ook. Ben niet zo’n fan van de dashboards van Mercedes. Beetje kille hightech i.c.m kitsch. Maar veel mensen vinden dit juist fantastisch.
BMW dashboards zijn wat traditioneler en vaak wat grof qua detaillering. Gedeelte rondom de centrale ventilatieroosters in de huidige 3-serie had wat mij betreft wat subtieler gemogen. Past wel weer bij de te dik aangezette nieren.
Doe mij dus maar mijn ouderwetse F31. Ben niet zo van de hightech interieurs.

Joop 5528328 zei:
Prachtig!:eek:

Nieuwe designtaal staat goed op de C! Familiegelijkenissen met de prachtige S-Klasse, maar dan sportiever en dynamischer.

Onderscheid tussen de C en S is gelukkig ook groter dan voorheen. Achterlicht is duidelijk een mix tussen de huidige C-klasse en nieuwe S:

Grille ook een prachtig detail! MB is op de goede weg, afstand met vooral Audi lijkt bijna onoverbrugbaar...

Allemaal maar glitter en kraaltjes!

Oh, vergissing, ik dacht dat het over DS ging maar nu zie ik dat een Mercedes is: mooi design :)

Wat die link met het verleden betreft: die zien we toch ook bij de A-klasse, alleen overgoten met veel teveel chroom.
De C-klasse doet het op dat vlak een pak beter (wat geleerd van het kraaltjes en glittermerk?)
Dat schermpje voor de bestuurder vind ik dan weer niet beter opgelost dan de bekritiseerde opgekleefde iPad.
Het houtaccent oogt wel erg chique.
Buitenzijde is een tegenvaller: teveel kopie S-klasse. Ik vind de huidige er veel gedistingeerder uitzien met die compacte achterlichten en vooraan het 'vrolijke' radiatorrooster. Dat heeft weeral moeten wijken voor een 'hippe' boos kijkende voorzijde. Da's een mode bij de Duitsers die snel mag overwaaien.

Bij de A-Klasse zie ik die link naar het verleden niet, behalve dan de 3 roosters maar voor de rest vind ik dat dash nogal onsamenhangend. Ik heb dus heel weinig met de dashboards van de A,B, CLA en al die andere kleinere modellen met ongeveer dezelfde dashboards. Ik zie er teveel goedkoop glimmend plastic (wat ze dan pianolak noemen.
Maar wat ik nu zie van de nieuwe C vind ik er dus wel heel goed uitzien, mooi rustig gehouden, strakke lijnen, en ja.... hierbij wel een link naar het verleden, in dit geval de R107.

Sport Leicht zei:
... goedkoop glimmend plastic (wat ze dan pianolak noemen. ...

Die fabrikanten zullen toch wel een paar keer hard hebben zitten lachen. Ah de concurrentie installeert duur aluminium, hout, of carbon? Weet je wat wij gaan doen? We spuiten iets gewoon glimmend zwart, en noemen het ..... pianozwart, mwoahahahaha, Zelfde met al die touchscreens tegenwoordig, dat zal echt goedkoper zijn dan tig knopjes, met alle bekabeling. En dan verkopen alsof het iets fantastisch is. Met een goed marketing team kun je de grootste crap ter wereld nog leuk verkopen, en ja, ik spreek uit ervaring :T

Gullwing zei:
Zelfde met al die touchscreens tegenwoordig, dat zal echt goedkoper zijn dan tig knopjes, met alle bekabeling. En dan verkopen alsof het iets fantastisch is.

Hoe kom je daarbij? De techniek, hoogwaardige schermen, R&D etc. kost niks?o_O

Duur aluminium is wel een grappig pleonasme. Een hoogwaardige kunststof is niet goedkoper dan aluminium.

Gullwing zei:
Met een goed marketing team kun je de grootste crap ter wereld nog leuk verkopen, en ja, ik spreek uit ervaring :T

Ik dacht bij jou nog wel eens een leuk appartementje in Marbella te zullen kopen maar ik bedenk mij nu spontaan .... :)

Joop 5528328 zei:
Gullwing zei:
Zelfde met al die touchscreens tegenwoordig, dat zal echt goedkoper zijn dan tig knopjes, met alle bekabeling. En dan verkopen alsof het iets fantastisch is.

Hoe kom je daarbij? De techniek, hoogwaardige schermen, R&D etc. kost niks?o_O

Duur aluminium is wel een grappig pleonasme. Een hoogwaardige kunststof is niet goedkoper dan aluminium.

Ik weet toevallig zeker dat lcd schermen goedkoper zijn dan oudere systemen met tig knoppen (in ieder geval bij 1 duitse fabrikant).
En ja hoogwaardig kunststof is duur, maar dat gebruiken ze niet voor een paneeltje dat ze glimmend zwart spuiten.

Sport Leicht zei:
Ik dacht bij jou nog wel eens een leuk appartementje in Marbella te zullen kopen maar ik bedenk mij nu spontaan .... :)

:)
Rommel verkopen we niet, alleen nieuwbouw, of renovatie waar we zelf bij zijn betrokken. Echt ongelooflijk wat een zooi hier wordt verkocht.
Rommel kopen we wel, maar dan enkel om volledig te strippen.

Ik ken genoeg verhalen van mensen die miljoenen betaalden voor hun droomhuis, en bij de eerste of beste regenbui alles onder de stront en schimmel zat. En hun aannemer/ontwikkelaar is inmiddels al failliet of neemt gewoon niet meer op, en wie vragen ze dan om het op te lossen?

MCW zei:

Kon je verwachten toch? de vorige C was al een verkleinde kloon van de S. Ze doen het nu nog eens dunnetjes overnieuw. Je zal straks hetzelfde zien gebeuren met de nieuwe E-klasse...

Ze hebben qua design erg weinig durf om iets onderscheidends te maken... Ik had graag een Mercedes met de klassieke grill gezien.. Dit neusje oogt gewoon te goedkoop

Sport Leicht zei:
Bij de A-Klasse zie ik die link naar het verleden niet, behalve dan de 3 roosters maar voor de rest vind ik dat dash nogal onsamenhangend. Ik heb dus heel weinig met de dashboards van de A,B, CLA en al die andere kleinere modellen met ongeveer dezelfde dashboards. Ik zie er teveel goedkoop glimmend plastic (wat ze dan pianolak noemen.
Maar wat ik nu zie van de nieuwe C vind ik er dus wel heel goed uitzien, mooi rustig gehouden, strakke lijnen, en ja.... hierbij wel een link naar het verleden, in dit geval de R107.
Meer of minder relatie met vroegere dashboards, buiten die roosters zie ik het zo niet. Dat het dashboard van de C er veel rustiger, hoogwaardiger dan dat van de A uitziet: volledig mee akkoord.

Mocht ook wel, maar weinig mooiers te vinden dan dit interieur(y). Zeker in deze klasse, dat van de 3 is wel een heel magere evolutie tov zijn voorganger.

Ik vind het ook zeer fraai, mits afwerking op S klasse niveau is, met zo'n minimalistisch design moet dat wel. Ben erg benieuwd naar de persfoto's. Mercedes heeft goed werk geleverd.

14:00 is de onthulling. Tip: op motor1.com staan doorgaans op tijd alle foto's en info.

Mercedes-Benz C-klasse All Terrain betrapt

De Audi A4 Allroad en Volvo V60 Cross Country krijgen voor het eerst concurrentie uit Stuttgart. Mercedes-Benz trekt in september tijdens de IAA van München namelijk het doek van de allereerste C-klasse All-Terrain. Die nieuwe variant is kort voor z'n werelddebuut in camouflagepak betrapt.

Opgehoogde en met SUV-achtige designelementen overgoten stationwagens zijn er in alle soorten en maten. Hoewel we dergelijke varianten in het segment van auto's als de Ford Focus en Opel Astra nauwelijks meer tegenkomen, leveren merken als Volvo en Audi soortgelijke cross-versies wel in de segmenten daarboven. Zo heeft Audi naast de A6 Allroad een Allroad-smaak van de A4 en levert Volvo onder de V90 Cross Countryde V60 Cross Country. Subaru heeft de Outback en Mercedes-Benz kliedert mee in de modder met de E-klasse All-Terrain en komt voor het eerst ook met een All-Terrain-versie van de C-klasse Estate.

De receptuur van de C-klasse All-Terrain zal niemand vreemd smaken. Ook de C-klasse Estate wordt hoger op z'n poten gezet, krijgt vierwielaandrijving en wordt rondom voorzien van zwarte kunststof randjes, beschermplaten en zilverkleurige skidplates. De Mercedes-Benz C-klasse All-Terrain wordt optisch dichterbij de SUV-modellen van het merk gebracht door z'n grille, die is net als die van de échte hoogpotigen van het merk voorzien van twee horizontale lamellen.

In september weten we meer, dan trekt Mercedes-Benz het doek van de C-klasse All-Terrain tijdens de IAA van München.

qp6y3t4b82op.jpg

6trybz4bl23c.jpg

Meer op AutoWeek

Terug
Bovenaan