Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Facelift 2026

De 'punt' in de achterklep, de rondingen van de lampen en zijkanten. Ook in de laatste spy shot hierboven dat alles optisch naar 'binnen' wordt getrokken

x2V0kdJ.jpg

Allemaal niet nieuw want bijna alle Mercedessen hebben zo'n bolle kont en de huidige vind ik als Estate ook lelijk (als Sedan prachtig) maar bij de E-klasse is dat ook goed te zien.

33zyj8bbo9f7.jpg

Krijg er associaties bij van een Amerikaanse auto uit de 90s. Mazda6 vind ik ook prachtig maar de kont het minst geslaagd om ongeveer dezelfde redenen

sOuf9YQ.jpg

QpOEfBa.jpg

c3tBuD5.jpg

cW9Znrq.jpg

JTjczNW.jpg

Alle 46 spy shots: https://www.carscoops.com/2021/01/2022-mercedes-c-class-estate-prototypes-caught-showing-more-skin-than-before/

MCW zei:
De 'punt' in de achterklep, de rondingen van de lampen en zijkanten. Ook in de laatste spy shot hierboven dat alles optisch naar 'binnen' wordt getrokken

plaatje

Allemaal niet nieuw want bijna alle Mercedessen hebben zo'n bolle kont en de huidige vind ik als Estate ook lelijk (als Sedan prachtig) maar bij de E-klasse is dat ook goed te zien.

plaatje

Krijg er associaties bij van een Amerikaanse auto uit de 90s. Mazda6 vind ik ook prachtig maar de kont het minst geslaagd om ongeveer dezelfde redenen

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt, maar maakt verder niet uit. Iedereen beoordeelt een auto op z’n eigen manier.

Zo vind ik bij de huidige C juist de sedan minder geslaagd, vooral omdat ie net iets te kort is oogt ie naar mijn mening teveel gedrongen en te bol. Bij de estate is dat niet aan de orde en dat vind ik dan ook de mooiere auto. Bij de E-klasse is dat andersom, daarbij vind ik de sedan perfect in balans en de estate iets te lomp.

En de nieuwe C, nu is al te zien dat ie wat langer wordt dan de huidige waardoor de verhoudingen beter zijn. Zowel de sedan als de estate lijken mij mooie auto’s te worden.

Wordt denk ik bloedmooie Mercedes, hopelijk ook met wat rustiger design van dashboard.

MCW zei:

https://i.imgur.com/x2V0kdJ.jpg

https://assets.autoweek.nl/m/33zyj8bbo9f7.jpg

Ik snap wat je bedoelt, de huidige A klasse heeft dat ook heel sterk. De achterlichten lopen te ver door naar het midden waardoor het lijkt alsoftie 'scheel kijkt'

Inderdaad hebben meer Mercedessen daar 'last' van.

maxresdefault.jpg

De achterzijde van die witte C lijkt wel wat op die van een Corolla Station of een Hyundai i40 station... .

Pietzoveel zei:
De achterzijde van die witte C lijkt wel wat op die van een Corolla Station of een Hyundai i40 station... .

26Ouut6.jpg

ySSMNo5.jpg

Nou ja zeg, sprekend! Stelletje na-apers....

Het is allemaal minder onderscheidend dan een jaar of 6-8 geleden. Of er nu een koreaan, japanner of een duitser staat... een soort eenheidsworst in design. Zonder logo nauwelijks meer te herkennen. Jammer!

Voor veel hedendaagse modellen ben ik dat met je eens. Nieuwe auto’s als de BMW 1-Serie of de Mercedes GLA zouden met andere lichtunits en zonder merklogo’s niet meer als merk te herkennen zijn, hadden net zo goed Koreanen of Japanners kunnen zijn. Echter een 3/5/7-Serie of C/E/S-Klasse zijn nog steeds van verre als zodanig herkenbaar.

Pietzoveel zei:
Het is allemaal minder onderscheidend dan een jaar of 6-8 geleden. Of er nu een koreaan, japanner of een duitser staat... een soort eenheidsworst in design. Zonder logo nauwelijks meer te herkennen. Jammer!

Lol, die voorbeelden lijken in geen velden of wegen op elkaar. Enkel de carosseriesoort is hetzelfde, that's all.

Boomers die ontwikkelingen niet meer bij kunnen houden is een logischer verklaring voor dit 'probleem'. Juist door de hedendaagse technologische vooruitgang en daarbij behorende ontwerp vrijheid is differentiatie beter mogelijk dan ooit. Auto's die bizar veel op elkaar lijken is vooral een jaren '80 dingetje, toen alles recht toe recht aan was, met weinig verschillen.

Waar Mercedes-Benz en BMW nog steeds onderscheidend mee zijn is alleen al het feit dat deze merken (bijna als enigen) in meerdere klassen nog steeds volop inzetten op de traditionele sedan met achterwielaandrijving.
Ik heb dan ook helemaal niks met al die SUV-achtige modelletjes die tegenwoordig bij het gros van alle merken de overhand hebben.

Joop 5528328 zei:
Boomers die ontwikkelingen niet meer bij kunnen houden is een logischer verklaring voor dit 'probleem'. .

Daar mist wat mij betreft enorm veel nuance. (Vind het een lompe opmerking)
Modellen lijken wat mij betreft nie 1-op-1 op elkaar, maar 'smaken' qua vormgeving wel naar anders. Een BMW F10 doet voor mij aan de achterkant door zn schuinstaande verlichting ietwat aziatisch aan. Die Mercedes a klasse van hier boven heeft wat mij betreft hetzelfde, oogt ook ietwat aziatisch. Aan de andere kant zie je aziatische modellen naar 'europese smaak' kruipen, met een aantal Kia's in het extreme. Zie ik bv een proceed gt rijden, dan kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ze daar bij Kia voor dit model wel heel sterk naar mercedes hebben gekeken.

Volgens mij vandaag zien rijden bij Zwolle, wit met rood kenteken.....begon met BB....was alleen dus geen foto kunnen maken

Introductiedatum van de nieuwe C-klasse schijnt dinsdag 23 februari te zijn.

Nog een filmpje:

EDIT: linkje toevoegen ging ff niet lekker...

De nieuwe C wordt zichtbaar groter en wordt dus ook een stuk ruimer achterin, zal daarmee een stuk volwassener worden (wat ook bij de laatste 3-Serie het geval is). Qua grootte en verhoudingen komt ie straks een stuk dichter bij de E-Klasse te staan.

Sport Leicht zei:
De nieuwe C wordt zichtbaar groter en wordt dus ook een stuk ruimer achterin, zal daarmee een stuk volwassener worden (wat ook bij de laatste 3-Serie het geval is). Qua grootte en verhoudingen komt ie straks een stuk dichter bij de E-Klasse te staan.
Moest ook wel, want de CLA is inmiddels al iets groter dan de C. Hij zal meer richting formaat A4 groeien schat ik zo.

De A4? Wordt die nog steeds geleverd dan? Ik noemde de 3-Serie, dat is tenminste een serieuze concurrent voor de C-Klasse.

Sport Leicht zei:
De A4? Wordt die nog steeds geleverd dan? Ik noemde de 3-Serie, dat is tenminste een serieuze concurrent voor de C-Klasse.
Wat jij wil joh. Maar dan zou-ie nog steeds amper groter dan een CLA zijn, logischerwijs zal Mercedes wel een iets groter gat willen slaan qua afmetingen. Een A4 is weer net een stukje groter, dus vandaar dat ik die noem.

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=101302&id2=101589&id3=98357&id4=97092

DeeTwee zei:
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=101302&id2=101589&id3=98357&id4=97092

Ik wist en zag dat de CLA geen kleine auto was maar in lengte overstijgt (miniem) hij zelfs de C-klasse o_O
Het is dat ik het dashboard van de A-klasse niet fraai vind maar anders was een CLA een prima opvolger van mijn huidige C. Overigens, het nieuwe dashboard van de C-klasse ziet er goed uit. Inderdaad een 'kleintje S' (y)

rohar zei:
ziet er (voor zover je dat nu al goed kunt zien) uit als een grote facelift, en niet als een totaal nieuw model.

Ja, dat idee heb ik ook een beetje. Wellicht om de kosten te drukken? Ik vermoed dat dit de laatste normale C is, vanaf 2027 standaard een stekker ipv benzine.
(auto/platform groeit wel, huidige bodemplaat opgerekt?)

Dinsdag 23 februari de introductie!

EDIT: nu ik erover nadenk; kostenbesparing bij zo'n groeispurt lijkt me niet kunnen, toch gewoon een evolutie van het huidige design. Niet erg, ik vind de W205 ook mooi :)

Grappig altijd, die 'het is een facelift' reacties. Als elk detail, verhoudingen en plaatwerkdeel anders is, is het alles behalve een facelifto_O

Inderdaad. Terwijl 'totaal nieuw' meestal ook niet totaal nieuw is, aangezien de fabrikant doorgaans diverse componenten uit vorige modellen overneemt, zij het in verbeterde vorm.

DeeTwee zei:
componenten uit vorige modellen overneemt, zij het in verbeterde vorm.

Dan is het dus niet overgenomeno_O.
Elk onderdeel wordt tegen het licht gehouden bij een nieuwe generatie, dus 1 op 1 overnemen is uitzonderlijk.

Geen onderdeel zal hetzelfde zijn, dus is er sprake van een geheel nieuwe auto en zeker geen facelift.

En de CLA, die heeft een grotere lengte om aan z’n coupé-achtige uiterlijk te komen. Maar ga je er achterin zitten dan is ie weldegelijk krapper dan een C-Klasse, en veel krapper dan een W206. Een CLS is ook langer dan een E-Klasse, maar wel een stuk krapper achterin.

Joop 5528328 zei:
DeeTwee zei:

Elk onderdeel wordt tegen het licht gehouden bij een nieuwe generatie, dus 1 op 1 overnemen is uitzonderlijk.

Wacht, als ik bij het bouwen van een weboplossing een stuk code overneem van een ander oplossing en dat stuk code aanpas/verbeter, dan heb ik de code nog steeds overgenomen, aangepast/verbeterd of niet.

Tja bij een facelift of jaarupdate worden ook wel eens dingen veranderd. De huidige Golf is eigenlijk ook gewoon een Golf facelift. Veel is namelijk wel grotendeels hetzelfde gebleven.

Joop 5528328 zei:
DeeTwee zei:

Dan is het dus wel overgenomen. Want een bestaand onderdeel aanpassen is heel iets anders dan het opnieuw ontwerpen.

Nee, dat is ook herontwerpen;). Het is geen kwestie van een schroef er bij draaien oid...

Ben benieuwd, vind persoonlijk de sedans van Mercedes altijd fraai, zeer comfortabel en mooi gemaakt.

Sport Leicht zei:
De nieuwe C wordt zichtbaar groter en wordt dus ook een stuk ruimer achterin,

zal daarmee een stuk volwassener worden (wat ook bij de laatste 3-Serie het geval is). Qua grootte en verhoudingen komt ie straks een stuk dichter bij de E-Klasse te staan.

Hij wordt gewoon groter achterin, heeft niks met volwassenheid te maken. Als de C-klasse met elke nieuwe generatie volwassener zou worden, dan is hij ondertussen bijna bejaard. Dat belooft o_O

Voorlopig ziet de wagen er veelbelovend uit. Blijkbaar wel met een pruilmondje. Hoog tijd dat MB daar eens van afstapt.

iDS zei:
Sport Leicht zei:
De nieuwe C wordt zichtbaar groter en wordt dus ook een stuk ruimer achterin,

zal daarmee een stuk volwassener worden (wat ook bij de laatste 3-Serie het geval is). Qua grootte en verhoudingen komt ie straks een stuk dichter bij de E-Klasse te staan.

Hij wordt gewoon groter achterin, heeft niks met volwassenheid te maken. Als de C-klasse met elke nieuwe generatie volwassener zou worden, dan is hij ondertussen bijna bejaard.

Bemoei je niet met andermans interpretaties, als ik vind dat een ruimere auto volwassener aandoet dan een te krappe auto dan vind ik dat.

xc0F1kd.jpg

WNoDLRT.jpg

Grotere lengte, daardoor betere verhoudingen (de W205 is net iets te gedrongen en te bol), en door de extra cm’s zal de zit met meer dan 2 personen veel comfortabeler zijn. Kortom, de W206 wordt een veel volwassener auto dan z’n net iets te kleine voorganger (y).

Wordt de wagen ook daadwerkelijk langer? Zijn daar al gegevens over bekend?

De 2 foto's hierboven hebben net een iets ander perspectief, op basis van die 2 foto's kan ik nog geen conclusies trekken..

Ja, de auto wordt ruim 5cm langer en biedt achterin 3,5cm meer beenruimte, en er is meer hoofdruimte dan in de 205.
Je kunt ook zien dat het achterportier langer is, daar verandert de iets andere invalshoek van de foto’s niets aan.

Hij lijkt zo net wat meer te kloppen dan de huidige, die wat raar gedrongen.
Mooi ding hoor, maar voor mij te klein :)

Sport Leicht zei:
Ja, de auto wordt ruim 5cm langer en biedt achterin 3,5cm meer beenruimte, en er is meer hoofdruimte dan in de 205.
Je kunt ook zien dat het achterportier langer is, daar verandert de iets andere invalshoek van de foto’s niets aan.

Ah thx, nice!

https://www.caranddriver.com/news/a35473973/2022-mercedes-benz-c-class-advance-look/

Dit is natuurlijk wel treurig (AMG incluis...).

Tja.... Al is het wel zo dat 4-cilinders steeds verder worden verfijnd en verbeterd. En ze zijn natuurlijk een stuk zuiniger. Voor het dageljks vervoer voldoet het iig prima. Gewoon een V8 youngtimer erbij voor de funritten, dan hoor je mij niet klagen :).

Sport Leicht zei:
Grotere lengte, daardoor betere verhoudingen (de W205 is net iets te gedrongen en te bol), en door de extra cm’s zal de zit met meer dan 2 personen veel comfortabeler zijn. Kortom, de W206 wordt een veel volwassener auto dan z’n net iets te kleine voorganger (y).

Tja, de huidige is dan ook zijn puberteit nauwelijks ontgroeid. De coupé: nog krapper, die zit nog in zijn kindertijd. Hopelijk geen verlengde versie voor China: dat doen wel wat bejaard aan :LOL:

Alle gekheid op een stokje: mijn ogen zijn om zeep want dat 'gedrongen, te bol': ik zie het niet. De algemene lijn lijkt me erg gelijkend aan het huidige model. Dit lijkt me eerder een fors uitgevallen facelift dan een nieuwe carrosserie.
Als er al wat lengteverschil is, dan lijkt me vooral de voorbumper wat 'volwassener' geworden.

52qp2qj.jpg

m1mycxab7uv4.jpg

Achterportieren LIJKEN mij een fractie groter. Maar verder vind ik veel wel érg hetzelfde maar dat dacht ik van de S-klasse ook en die is ook iets gegroeid.

De één ziet het zus en de ander ziet het zo, laat dat lekker zo zijn.
Ik zie in elk geval een evenwichtig ontwerp, een mooie auto en een echte Mercedes. Ben heel benieuwd naar de onthulling van deze interessante auto!

TYN zei:
https://www.caranddriver.com/news/a35473973/2022-mercedes-benz-c-class-advance-look/

Dit is natuurlijk wel treurig (AMG incluis...).

Dat er geen gewone versie met 6 cilinder meer komt kan ik wel begrijpen. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er in alle AMG versies van de nieuwe C slechts een 4-cilinder komt. De gemiddelde koper in dat segment verwacht echt nog wel een 6-cilinder. En terecht :).

Terug
Bovenaan