Fiat 500 (facelift p.43)

Prijzen en uitrustingniveau's !

Motoren
De kekke 500 zal met de volgende motoren uitgerust worden:

1.2 Naked (bestelbaar vanaf eind 1e kwartaal 2008) B 11.500,-
1.2 Pop B 12.995,-
1.2 Lounge B 14.995,-
1.2 Sport B 14.995,-
1.4 16v Pop D 14.995,-
1.4 16v Lounge D 16.995,-
1.4 16v Sport D 16.995,-

1.3 MultiJet 16v Pop B 17.495,-
1.3 MultiJet 16v Lounge B 19.495,-
1.3 MultiJet 16v Sport B 19.495,-

Uitrusting ‘Naked’

Exterieur
* In kleur van de carrosserie gespoten bumpers
* Elektrisch verstelbare buitenspiegels

Interieur
* Radiovoorbereiding met antenne en 4 speakers
* Stuurbekrachtiging
* Stuurhoogteverstelling
* Centrale portiervergrendeling
* Elektrisch bedienbare portierruiten

Veiligheid
* 2 Hoofdsteunen achter
* 2 Frontairbags
* ABS
* Fiat CODE startonderbreker
* “Follow me home” verlichting
* FPS (Fire Prevention System)

Meeruitrusting Pop-versie ten opzichte van Naked

* Afstandsbediening centrale vergrendeling
* Zij airbags
* Window airbags
* Knie airbag
* Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels in kleur van de carrosserie
* In delen neerklapbare achterbank
* Stoelhoogteverstelling voor bestuurder
* Radio/cd/mp3 speler met 4 speakers en 2 tweeters

Meeruitrusting Lounge-versie ten opzichte van Pop

* Handbediende airconditioning
* Blue & MeTM
* Audio- en Blue & MeTM bediening op het stuurwiel
* Lederen stuurwiel
* Opbergtas achterop passagiersstoel
* 15″ Lichtmetalen velgen
* Chroompakket
* Panoramisch glazen dak met zonblindering

Meeruitrusting Sport-versie ten opzichte van Pop

* Handbediende airconditioning
* Blue & MeTM
* Audio- en Blue & MeTM bediening op het stuurwiel
* Lederen sportstuurwiel
* Getinte achterste zijruiten
* Opbergtas achterop passagiersstoel
* 15″ Lichtmetalen Sportvelgen
* Sportstoelen met speciale bekleding
* Achterspoiler
* Uitlaatsierstuk van chroom
* Chroomkleurige instaplijsten met 500-logo

Ik vind hem in vergelijking met de GP nog vrij prijzig...maar ach, hij is wel heel erg mooi en leuk. Ik koop over een paar jaar wel een mooie gebruikte lounge :)

Toch wel nette prijzen. De Lounge lijkt me ook de beste koop. Tijdens de Romereis heb ik 'm wel zo'n beetje in alle mogelijke kleuren gezien. Ook geel, maar dat past totaal niet bij de auto.

Het is maar wat je nette prijzen vindt.
Maar Euro 15000,- excl. afleveringskosten, metaallak en eventuele ander optie's is niet echt goedkoop voor zo'n klein autootje.
Deze prijzen liggen nog altijd zo'n 1500 Euro boven de prijzen van onze buurlanden.
Maar ja, dit hebben we aan onze vrienden van Den Haag te danken.

wie riep er nou 23.000????

ik vind het hele mooie prijzen!

schemaatje:
naamloosnv6.jpg

hij is wat prijzig t.o.v. c2 en twingo, maar het is ook echt wel een andere wagen dan die 2

Zo...

Dus ik ga NIET langs de fiatdealer zie ik nu..

Dit is 2000 meer dan ik verwacht had eerlijk gezegd, en dan krijg je een "kalebasisuitvoering"...

Jammer...

Dit is JULLIE schuld mensen, jullie zitten die 500 maar de hemel in te prijzen en dan gaat Fiat dat ook doen! o_O

Hij kost duurder dan de GP, dat is toch echt meer auto. Ik ben zo kwaad

Vind de prijzen toch wel meevallen. Had hogere prijzen verwacht. Voor 15 000 euro heb je een mooi uitgeruste auto met een 1.2tje. 1.4 is volgens mij helemaal niet nodig.

Voor de goede orde: het is óf hij is duurder dan de GP, óf hij kost meer.

Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is JULLIE schuld mensen, jullie zitten die 500
> maar de hemel in te prijzen en dan gaat Fiat dat
> ook doen! o_O
>
> Hij kost duurder dan de GP, dat is toch echt meer
> auto. Ik ben zo kwaad

De basis GP is ruim € 1000,- duurder :rolleyes:

Zo'n fiatje 500 is een liefhebbersding. Hier zit meestal een kaartje aanvast. Als je dan een 500 opzij zet voor een GP omdat je 'meer auto' auto krijgt, dan ben je in mijn ogen geen liefhebber.

de vanaf-prijs is eigenlijk 14995 omdat je 'm niet koopt zonder airco en l.m. (lijkt mij).

Lancia Lover zei:
1.4 is volgens mij helemaal niet nodig.
Jawel, want met de 1.4 geraakt ie pas echt uit de voeten.

Valt wel tegen dat enkel de duurtste versie standaard over airco beschikt. Dat wordt bij de andere inderdaad zowieso bijbetalen.

hij is duur, maar ga lekker voor de 'naked'....deze is voldoend egenoeg uitgerust...

stuurb

cv

elec ramen

dat heeft een C1 seduction nog niet eens standaard....

ik denk dat ie (de Naked) toch veel gaat verkopen....

Maar die 'Naked' heeft niet eens een radio of AB voor de CV. Nee, die gaat echt niet lekker verkopen.

Naked dus toch in Nederland.Dit is eigelijk een model voor de Poolse markt, om de prijs te drukken.Toch is de prijs zoals verwacht.En er zit maar 2000 euro verschil tussen de 1.2 en de 1.4.Hoewel je ook al met de 1.2 heel veel lol kan beleven.

Rene

Pfoeh, een hoop geld voor zo'n klein autootje. Het blijft maar een heel klein bakje waar je nauwelijks achterin kan zitten. En die Nude-versie koopt toch niemand.

Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> de vanaf-prijs is eigenlijk 14995 omdat je 'm niet
> koopt zonder airco en l.m. (lijkt mij).

Dat heeft de GP ook niet standaard, dus gaan we daar ook even wat bij optellen. Ik neem even de Edizione Cool. Dan ben je, met als optie lichtmetalen velgen, 15.095 euro kwijt. Overigens kom je met de Active met de 2 genoemde opties op tenminste 14.035 euro uit, maar waarschijnlijk zal het allebei op de 500 Naked ook wel mogelijk zijn en kun je daar dus ook wel wat onder de 14.995 euro uitkomen.

Overigens is op de GP Active nog niet eens een derde hoofdsteun of mistlampen standaard, dus kun je dat er ook gerust bij op gaan tellen.

Na het zien van de prijzen die gevraagd werden voor de reeds geimporteerde exemplaren van de 500 in Nederland schrok ik enorm. Prijzen van over de 22.000 euro heb ik gezien voor een 1,3 multijet diesel. Dan vallen de officiële prijzen nog wel mee.

Goedkoop is anders maar het is een liefhebbersauto. Wie wel Fiat wil rijden maar niet de hoofdprijs (de 500) wil betalen rijdt ook goed in een (praktischer) Fiat Panda.

als je ziet hoe goed de standaarduitvoeringen van de C1 (en co) verkopen terwijl deze geen cv heeft/hebben en geen elec ramen...

in deze klasse is airco etc nog niet zo belangrijk, tenzij je voor minitegenhanger gaat, mar dna moet je minimaal 1.4 liter nemen...

ik ga er van uit dat auto 2 soorten liefhebbers gaat trekken --> als 2e auto stadsauto --> Twingo/fox/drieling prijs 12000 euro en dat is dan best veel...

en... als minitegenhanger... prijs 15000-20000 euro en dan is dan best goedkoop!

Maar ja het blijft een Panda en dan is ie best duur....

De prijs voor die wit/beige parelmoer kleur hakt er ook aardig in: dik 1000 euri! Blijkbaar net zo'n soort lak als azzuro nuvola bij Alfa.

De produktie wordt volgend jaar met 40.000 stuks opgevoerd tot 190.000! Inmiddels meer dan 90.000 orders in enkele maanden, terwijl in de meeste landen de verkoop nog niet eens begonnen is.

Ik rijd nu een Fiat GP Emotion van bijna 1,5 jaar oud en zit nu op de 100k aan km. ben alvast aan het kijken naar een goedkopere opvolger en vond de 500 een leuke opvolger. Als ik dan naar de prijzen kijk dat deze nagenoeg gelijk zijn voor de 1.4 16v (lounge 17K - emotion 17k) motoren valt mij dit tegen. Waarom? Omdat de punto op alle vlakken ruimer is dus meer comfort bied een middenarmsteun heeft en duale zone temperature control in zijn pakket had (had ja, de emotion is met de introductie van de tjet 120 motor uit het selectie pakket gehaald :confused:).. voor mijn gevoel ga ik er wel heel erg op achter uit en dat voor dezelfde prijs (n). Conclusie: de 500 is voor mij een no-go :(

Ik denk niet dat je een GP kan vergelijken met een 500, bij de 500 kies je met je hart.
Althans dat is onze keuze, voor de instapmodellen hebben ze een erg scherpe prijs gerealiseerd!

Wij kiezen zelf voor de 1.4 sport met bijna alle opties an dan blijft deze rond de 20k hangen, daar kan je geen Mini voor kopen.

Fiat gefeliciteerd met de juiste prijsstelling, nu alleen de levertijden nog vrijgeven...................................

Hoe mooi ik de 500 ook vind, ik zou 't zeker een lastige keuze vinden tussen de 500 en de GP!

Ik zou een Naked of een Pop kiezen. In zo'n 500, die weinig voor lange trajecten zal worden gebruikt, kan je best zonder airco. Nog maar een paar jaar geleden had geen enkele auto in deze klasse airco en niemand miste dat echt. Maar nu is ons aangepraat, dat we niet meer zonder kunnen. Onzin. In m'n Lancia Ypsilon die ik heb voor stadsgebruik, zit ook geen airco en die mis ik helemaal niet.

Als je je dat laat aanpraten heb je een rug zo sterk als een natte krant zeg!
Wat een onzin kraam je daar uit zeg.
Airco is juist een ontzettend plezierig en veilige optie, ook in deze klasse.
De trend zet zich meer en meer naar kleine auto's voor langere afstand en zakelijk gebruik,
en dan is een airconditioner een heerlijk iets.
Ik gebruik mijn Punto (en straks de Panda Sport) dagelijks over een traject van zo'n 150km en die airco heeft zijn nut allang bewezen.

De 500 vind ik te duur uitgevallen, en daarom ben ik nu in overleg met de dealer over een jong gebruikte Panda Sport.

Precies, airco is gewoon een heerlijke optie. Ook niet zo gunstig voor je inruilwaarde als je geen airco hebt...

Ik moet er niet aan denken zonder airco, niet meer in te ruilen!
Airco zorgt er ook voor dat ruiten niet beslaan bij heftige regen, dat is ook verkeersveiligheid.

Iemand al info over de levertijden in NL?

en waarom gecensureerde nummerplaten?
(Ik zie heus wel dat er 80-XV-DK staat:p)

Ik heb vandaag een rode zien rijden op de A10. Het was de eerste keer dat ik er één in het "wild" zag. Echt een heel geinig autootje :)

super mooi die witte 500 op de foto's!!
ben mijn moeder aan het over halen een 500 te kopen, haar beetle is na 5 jaar aan vervanging toe.
we vinden de prijs mee vallen voor zo'n retro autotje:)

Ik heb een beetje een dubbelgevoel bij de discussie of je wel airco nodig zou hebben op je 500tje. Het is idd een 'veilige' en soms ook comfortabele keuze. Maar je verbruik (of marginaal de prestaties) lijden er wel onder.
Maar goed, 't is zeker een fijne verschijning op het asfalt!!!:D

Zag zondag nog een 500 in de binnenstad. Alleen die had wieldoppen inplaats van LM, zag er niet uit.

Stemmen op de 500 graag!: https://www.autovisie.nl/enquete-1/index.xml

Ja, komt omdat ze op het Qashqai forum ook lopen te stemmen!..:( https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=901.300

Terug
Bovenaan