Fiat 500 (facelift p.43)

Die Castagna-versie is helemaal goed. Mocht de 500 nog eens in het slop belanden, dan biedt een duotone versie in ieder geval uitkomst! (y)
 
Het is druk met de import.Straks is de hype al voorbij :cool:
Inmiddels ook in Spa Belgie gespot:
NewFiat500_Belgium1.jpg


Rene
 
In Italie wordt de Seicento nog steeds verkocht naast de 500. Ik denk dat de situatie er tijdelijk hier ook zo uit zal gaan zien, als de 500 hier leverbaar is.
 
Seicento zal nog enige tijd gebouwd worden, in ieder geval in Polen. De Seicento is goedkoper dan de Panda, en dus nog goedkoper dan de nieuwe 500. In Polen is er een aanzienlijke groep geinteresseerden in wat wel de oude Fiat-Generatie genoemd kan worden. Dit gezien het 'veel voor weinig'.
 
FrancoG3 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Seicento zal nog enige tijd gebouwd worden, in
> ieder geval in Polen. De Seicento is goedkoper dan
> de Panda, en dus nog goedkoper dan de nieuwe 500.
> In Polen is er een aanzienlijke groep
> geinteresseerden in wat wel de oude Fiat-Generatie
> genoemd kan worden. Dit gezien het 'veel voor
> weinig'.


Nou ja... weinig voor weinig ;)
 
Deze prijsspeculaties zijn allemaal gelul.
FIAT is echt niet zo stom dat ze de basis 500 voor meer dan €13k de deur uit gaan doen want dan lijkt het bij vooraat een verloren slag.
Tuurlijk zal een aangeklede 1.4 sport met glazendak wat duurder zijn dan wat je voor een v.w.b maat vergelijkbaar model betaald. (Panda)
Je koopt dan ook een mode icoon.

Muijn FIAT dealer heeft het nog steeds over een vanaf prijs van €11k. Dat is dan de 1.2 pop, zonder airco, lmv. De basis dus. Koop je 1 level hoger, de Sport, zal dat dus iets duurder zijn.

Fiat heeft de basisprijzen voor een aantal nederlandse modellen laten zakken om te kunnen concureren.
 
Op de Anthony Fokkerweg in A'dam? Zal morgen na mijn werk wel ff kijken of ik daar langs kan fietsen...
 
Ik wil er wel eentje kopen voor promotie doeleinden; wie weet er een handelaar of dealer die hem ook werkelijk al kan leveren?
 
Misschien is de vraag al voorbij gekomen.

Vanochtend zag ik in Blaricum op de Prins Hendriklaan een zwarte 500 rijden (XR in het kenteken) met de kleine lampen aan.
Achterlichten waren uit.

Heeft de 500 daylight driving lights??? Daar had ik nog niets over gelezen.


Enne, alleen mistlampen aan zonder achterlichten kan niet.
 
fiat_500_preso_1.jpg


@ Zen, ik gok dat het de lampjes chromen bumperstrip waren die branden?
Ze hebben plek zat voor lampen, met 3 units aan beide zijden van de voorkant. Dus Daylight Driving lights zou best kunnen.
 
lampjes chromen bumperstrip


Huh? o_O



Het waren in ieder gval de lampjes TUSSEN de koplampen en bumper.
 
Klopt, het is volgens mij verplicht om op de B-wegen in Italie je lampen ook overdag te laten branden.Om toch brandstof te besparen kunnen de achterlichten dus uit.Weet niet of het op de basis POP al standaard is.
 
@golfgtilover: Tonny Keijzers in Apeldoorn heeft een aardige rij staan voor directe levering. Met name wit en zwart. Benzine en diesel-uitvoeringen.
 
vertmaori Schreef:
-------------------------------------------------------
> @golfgtilover: Tonny Keijzers in Apeldoorn heeft
> een aardige rij staan voor directe levering. Met
> name wit en zwart. Benzine en diesel-uitvoeringen.

Apeldoorn? hoor ik altijd alleen maar negatieve berichten over! Ken je die Tonny Keijzers; ervaringen mee? Zal eens effe zoeken hier op de site dan. Bedankt voor de reactie.
 
Auto's zijn nieuw, kan dus weinig aan mankeren. Keijzers had in het verleden geen beste naam. Hoe het nu is weet ik niet. Is wel een grote jongen.
 
vertmaori Schreef:
-------------------------------------------------------
> Auto's zijn nieuw, kan dus weinig aan mankeren.
> Keijzers had in het verleden geen beste naam. Hoe
> het nu is weet ik niet. Is wel een grote jongen.

Heb ze even gebeld en ze hebben een benzineversie met 100 PK in sportversie staan voor, schrik niet 24.500,= !!! 5 rooitje erbij en je koopt een nieuw golf GTI met 2 keer zoveel ruimte en 2 keer zoveel PK's.

Effe wachten op de officiele import dan maar!
 
Wat een afzetter zeg, dit slaat toch helemaal nergens op?In Italie kost de 1.4 Sport inclusief alle belastingen Euro 14.500,00.En zo heel veel scheelt Nederland ook weer niet met Italie, met uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Rene
 
Reneb Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Klopt, het is volgens mij verplicht om op de
> B-wegen in Italie je lampen ook overdag te laten
> branden.Om toch brandstof te besparen kunnen de
> achterlichten dus uit.Weet niet of het op de basis
> POP al standaard is.


Ah, kwestie opgelost! Dankjewel! (y)
 
ZEN Schreef:
-------------------------------------------------------
> lampjes chromen bumperstrip
>
>
> Huh? o_O
>
>
>
> Het waren in ieder gval de lampjes TUSSEN de
> koplampen en bumper.


Hmm, ten tijde van het posten was ik dronken noch slaperig...
Ik bedoelde in ieder geval wat jij verwoordde. :)
 
Shady Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weet je misschien hoe die heet Barri?

Nee, sorry. Maar als je er rijdt dan is 't vanaf Amersfoort ri Soest, net Amersfoort uit aan de linkerkant!
 
Met dank aan de tip van LittleRedRooster:
Op de Anthony Fokkerweg in A'dam (net binnen de ring, afslag s107 ofzo)[img]https://i95.photobucket.com/albums/l139/thieubob/09-09-07a038.jpg[/img]
 
MS-design is meestal de 1e optische tuner van de Italiaanse merken, en ook nu weer.Maar als ik de bumpers zo zie hadden ze beter iets later mogen komen.(en met een ander ontwerp)
Fiat%20500%20Cup%20MS%20Design%2002.jpg

Fiat%20500%20Cup%20MS%20Design%2003.jpg

Fiat%20500%20Cup%20MS%20Design%2004.jpg

Fiat%20500%20Cup%20MS%20Design%2005.jpg

Fiat%20500%20Cup%20MS%20Design%2007.jpg


Rene
 
Vooral op die laatste foto recht van achter vind ik 't niet veel soeps, frontaal vind ik het wel 'sporty'
 
Heb nu de nieuwe 500 ook in het echt gezien. Mooie auto :) leuke strepen erover. Morgen bij daglicht nog een keer kijken:)
 
Heb hem nu ook gezien, en ik vind het maar een typisch vrouwenautootje. Ik denk niet dat een beetje kerel hier mee wil rijden. Net zoiets als de Ford Ka dus.
Maar misschien dat het abarth gebakje wel iets mannelijker wordt.
 
Apeldoorn? hoor ik altijd alleen maar negatieve berichten over! Ken je die Tonny Keijzers; ervaringen mee? Zal eens effe zoeken hier op de site dan. Bedankt voor de reactie.

1) Beetje generaliserend om alles in Apeldoorn te associëren met beunhazeritus.

2) Keijzers staat tegenwoordig best goed bekend volgens mij. Hebben wel vaker een partij splinternieuwe auto's staan.
 
Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Shady Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Weet je misschien hoe die heet Barri?
>
> Nee, sorry. Maar als je er rijdt dan is 't vanaf
> Amersfoort ri Soest, net Amersfoort uit aan de
> linkerkant!


Meike en ik zijn ook bij deze wezen kijken. Stond toen nog niet op kenteken.
In Naarden(?) hebben ze er twee staan bij de voormalige fiatdealer wat nu een subaru dealer is. (van asselt?).
In loosdrecht staat er ook eentje bij een erg dure club/restaurant samen met een R8 op de oprit.

Degene in loosdrecht:
28082007322.jpg


O jah Meike's account misbruikt door Arosa.

28082007320.jpg


28082007323.jpg
 
please laat veel mensen deze kopen, ik wil dit ding echt veel op de weg zien!!
 
Dat zwarte staat hem nog goed ook! Binnenkort ga ik even de weg op om de dealers te bezoeken waar de 500 staat.
 
please laat veel mensen deze kopen, ik wil dit ding echt veel op de weg zien!!

Nee, juist niet! Ik denk dat er weinig meer aan is als er duizenden van deze auto's op de weg rijden. Zo'n auto moet een beetje exclusief blijven om de lol er in te houden.
 
Dat was Fiat's bedoeling niet, dus gaan we hem evengoed veel op de weg zien.
 
In wassenaar bij een Lancia Garage staat een middel-blauwe. Zal er vanmiddag na mijn werk even foto's van maken.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een witte, en de 500 staat als hoogste genoteerd op mijn lijstje als opvolger van mijn Punto sport. Alleen ben ik toch een klein beetje teleurgesteld nu ik 'm irl gezien heb, vind 'm op de een of andere manier te rond.
Nummer 2 (en tevens laatste) op mijn lijstje is de Panda Sport, en ik heb daar een flink eind in gereden en dat ding tovert simpelweg een brede glimlach op mijn gezicht.
Uiterlijk is die ook dik voor mekaar, evenals de uitrusting. Prijstechnisch is 'ie ook toereikender, al hoewel we nog even moeten wachten op de prijzen van de Cinq.
Wordt vervolgd!
 
@ Shady:

Nee, ongetwijfeld niet! Maar goed, het maakt zo'n auto gewoon minder leuk. In het begin was ik ook gek op de Mini, is inmiddels ook sterk verminderd. Snappie? Gewoon omdat je 'm zo veel ziet.
 
Net zoals ik jou ook wel snap. Tuurlijk produceert Fiat de 500 niet om er maar zo weinig mogelijk van rond te laten rijden. Als er een merk is dat er wel weer bovenop wil komen, is Fiat het wel! Het zou gek zijn om dan een reteduur ding te bouwen.
 
Mja, achteraf is dat altijd makkelijk zeggen. Het zou inderdaad zo zijn geweest, maar deze gaat hen er wel weer helemaal bovenop helpen.
 
Ja zeker, dan hebben we ook nog de Bravo en de GP. En de Panda heeft ook mee geholpen!
 
Bravo's beginnen in NL trouwens ook goed geleverd te worden. Met name de laatste 2 weken begin ik er hier toch aardig wat te zien. Overigens allemaal verschillende, het is niet zo dat ik telkens dezelfde tegenkom.
 
Bij deze de foto's.
De Cinq staat bij Franke, een Lancia en Fiat specialist in Wassenaar. Langs de rijksstraatweg.
Eerlijk is eerlijk: deze kleur vind ik spuuglelijk en de rode stickrs dragen daar niet veel goeds in bij. Maar dat is mijn mening. De auto is groter dan hij lijkt en zo van buitenaf gezien zit het met het interieur wel goed. Daar wordt je vast wel blij van als je dr in rijdt.
Maar toch weet ik niet wat ik moet voelen, maar enige teleurstelling kan ik bij dit exemplaar gewoon niet onderdrukken. Ik hoop ten zeerste dat dit door de kleurstelling komt, ik zelf zou dit in ieder geval niet nemen. (evenals andere wielen en bekleding.) maar goed, het geeft een aardige impressie en ik ben wel tot de conclusie dat het iig geen klein opdondertje is.
Ach tzt wil ik 'm eest in real life in het wit bewonderen en vooral: erin rijden.
De importeur laat nog niet veel los aangaande een een basisprijs verlaging tov italie ivm de BPM.
Ik neem toch wel aan dat dit gebeuren gat. (zie GP en Panda Sport) en dan kan de 500 prijstechnisch weleens zeer interressant zijn. Afijn, genoeg gelult!

HPIM2899.jpg


HPIM2900.jpg


HPIM2901.jpg


HPIM2903.jpg


HPIM2907.jpg


HPIM2908.jpg


HPIM2909.jpg

6 bak.

HPIM2911.jpg

mighty Fulvia HF for sale!:T

Graag hoor ik enig commentaar op mijn bevindingen.
 
Die blauwe kleur is redelijk ruk. Die rode strepen maken het nog erger. Heb van de week een brandweerwagenrode zien rijden. Dat zag er erg leuk uit.
 
Ik ben normaal niet voor zo van die kleine wagentjes en zo'n toestanden. Maar deze is wel vet! De achterkant is wel een beejte lelijk. In het rood vind ik 'm super staan (iedere wagen :p).
 
Zó, WIE heeft dat verzonnen dat blauw (of is het loodgrijs) is aardig, maar met die rode striping... Wat lelijk.
Wél mooie foto's van het interieur en ja, die Fulvia HF is idd super!:D
Fijn weekend jongens!:D
 
Terug
Bovenaan