A
Anoniem
Guest











Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1127862.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Het blijft een hoekig ding met brede banden, maar ik hoop ook dat de uitstoot en dus de prijs meevalt!D-C zei:Geweldig ding! En met die nieuwe generatie Suzuki-motoren (1.2 incl. Mild hybrid, 1.0 BoosterJet) moet 'ie vast voldoende zuinig zijn en aanzienlijk goedkoper dan zijn voorganger, al weet je in het post WLTP-tijdperk maar nooit...
Moderator
929V6 zei:Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
Wouter82 zei:929V6 zei:Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
Nee dank je, in de oude zat ik al klem![]()
Moderator
Ja, die smalle is ook erg leuk! En smallere banden dus lagere uitstoot929V6 zei:Ik zou het niet erg vinden om ook de smalle variant met stalen velgen hier te zien, die vind ik eigenlijk het allerleukst!
dca492 zei:Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.
929V6 zei:dca492 zei:Wat een leuke auto.hopelijk met een goede anti roest behandeling.
Dat kun je bij zo'n auto denk ik maar beter meteen professioneel laten aanpakken. De garantie ben je dan kwijt, maar als je daarvan gebruik moet maken is het eigenlijk al te laat.
BENZine zei:Wat een gaaf ding
En wat een verademing is dit tussen al die nep-SUV's en "Crossovers" waarmee de showrooms tegenwoordig vol staan. Ik hoop echt van harte dat deze in NL niet kapot wordt gemaakt door de WLTP/CO2-tax en straks voor een leuke prijs in de showroom staat en op 's lands wegen gaat verschijnen !!
BENZine zei:Mijn vrouw zou hem graag willen hebben. En mocht er nog eens een hond komen (niet ondenkbaar) dan is dit toch een ideaal autootje?
P. Klieder zei:Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.
D. Elzinga zei:P. Klieder zei:Ja maar met kinderen is het meteen al geen doen. Die zitten met het achterhoofd tegen het glas achter. Het is een leuk ding en in terrein onverslaanbaar maar qua verkoop wordt het niks. Denk ik.
Ach, de vorige Jimny deed het hier toch ook best aardig? Echt sprake van een verkoopknaller is er natuurlijk niet, maar het is ook geen extreem zeldzame auto in ons straatbeeld.
Bird Nerd zei:Verwachten mensen hier serieus dat ie in de top 20 zal staan van de verkooplijsten? Dit is een nicheauto..
[size=medium]1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.
Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.
De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.
Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.
Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.
D-C zei:[size=medium]1.5 benzinemotor voor nieuwe Suzuki Jimny[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 5 juli 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De nieuwe Suzuki Jimny krijgt een 1.5 benzinemotor met 101 pk vermogen. Dat en meer informatie heeft Suzuki nu bekend gemaakt.
Suzuki geeft meer informatie vrij over de nieuwe Jimny. Zo weten we nu welke motor er in de nieuwe, kleine terreinwagen komt te liggen. Het gaat om een 1.5 benzinemotor zonder turbo, die met 101 pk vermogen 16 pk krachtiger is dan de 1.3 uit de vorige Jimny. Het koppel is 130 Nm en volgens Suzuki bij lagere toerentallen beschikbaar, wat vooral prettig is bij rijden in het terrein.
De 1.5 is ondanks het grotere slagvolume kleiner en lichter dan de 1.3 en ook zuiniger. Suzuki geeft een brandstofverbruik op van 6,8 l/100 km (1 op 14,7). De Jimny haalt een topsnelheid van 145 km/u. Al deze cijfers zijn voor de uitvoering met handgeschakelde vijfversnellingsbak, met de viertraps automaat gaat het verbruik iets omhoog en de topsnelheid omlaag.
Elke Jimny is uitgerust met een ladderchassis en Allgrip Pro vierwielaandrijving. Met een pook kun je kiezen tussen twee- en vierwielaandrijving en low gearing, voor zware terreinomstandigheden. Dankzij de aanloophoek van 37 graden, de afrijhoek van 49 graden en de bodemspeling van 21 centimeter kom je met de Jimny bijna overal. En je kunt ook nog eens meer bagage meenemen dan voorheen, de kofferbak is met 53 liter gegroeid tot 377 liter.
Verkoopinformatie voor de Nederlandse markt verwachten we later dit jaar.
Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli/45108-1-5-benzinemotor-voor-nieuwe-suzuki-jimny
(..).
In juni maakte de wereld voor het eerst in zo'n twintig jaar kennis met een volledig nieuwe Suzuki Jimny. We weten nu wat die kleine terreinreus in Nederland moet kosten.
Suzuki vraagt minimaal € 26.999 voor de nieuwe Jimny. Voor dat geld krijg je de Jimny in Comfort-trim, een relatief sober uitrustingsniveau. Wie € 27.999 voor de vrolijkste offroader in jaren neertelt, krijgt de Jimny als Select afgeleverd. Die uitvoering beschikt over elektrisch bedienbare ruiten, elektrisch bedienbare zijspiegels, chroomkleurige accenten in het interieur, stoelverwarming voor, privacy glass en een in twee gelijke delen neerklapbare achterbank.
Wie zich helemaal in de watten wil leggen, moet € 29.999 naar Suzuki overmaken. Voor dat bedrag levert Suzuki de Jimny Stijl bij je af. Deze versie beschikt ten opzichte van de Select over extra zaken als climate control, een aan een 7-inch groot scherm gekoppeld multimediasysteem met navigatie, lichtmetalen wielen, led-koplampen en Lane Departure Warning. De Jimny is slechts 3,48 meter lang en 1,65 meter breed. De topsnelheid van de Jimny met handbak ligt op 145 km/h, die van de zelfschakelende variant ligt 5 km/h lager. AllGrip Pro is standaard aanwezig, inschakelbare vierwielaandrijving met een 4H- en 4L-modus. In de basis is de auto voorwielaangedreven.
In alle gevallen doet een 102 pk en 130 Nm sterke 1.5 dienst als krachtcentrale, een viercilinder die standaard gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Suzuki levert de Jimny ook met een viertrapsautomaat, maar daarmee schiet de CO2-uitstoot omhoog van 154 g/km naar 170 g/km. Dat heeft zo zijn effect op de prijzen. Wie de automaat wenst, moet bij bovengenoemde prijzen namelijk maar liefst € 8.000 optellen...
Bestellen kan per direct, de levering start in het eerste kwartaal van volgend jaar.
Barri zei:10k te duur helaas. De BPM is ruim 10k, was de uitstoot 115 gram (dat moet toch wel mogelijk zijn?), was de BPM €6000 lager. Iets beter, maar nog steeds geen koopje dan.
Over een paar jaar maar eentje uit Duitsland halen!