Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
---GT--- zei:Elke keer als Ford met een nieuwe auto komt, ....
straatos zei:
straatos zei:Een ST-line review (verwarrend al die opschriften):
https://www.autocar.co.uk/car-review/ford/focus/first-drives/ford-focus-st-line-x-15-tdci-2018-uk-review
Autocar zei:"Elsewhere, the interior’s a bit plain still and familiar from the previous Focus, even loaded up in the sporty ST-Line trim, which also brings with it some bigger alloys and a sportier suspension tune that all combine to make you care a bit less about the cabin when it’s so nice to experience in other ways through the way it drives."
Bird Nerd zei:Een Octavia, Golf, Megane of Leon station zien er in normale trims ook gewoon prima uit. Een Astra of 308 station ziet er in minder luxe uitvoering en kleine wielen ook voor geen meter uit
Dan vind ik een 308 SW evenwichtiger.
Bird Nerd zei:Dan vind ik een 308 SW evenwichtiger.
Dat lompe ding!? Te lange wielbasis, zware kont.. zeer onevenwichtig vind ik
Inderdaad. Bijna alle koektrommelvarianten in het C-segment zijn te ver uitgerekt. Dat zie je ook terug aan de binnenkant, veel van die auto's bieden om en nabij de 600 liter aan bagageruimte, een waarde die door veel D- en zelfs E-segmenters maar amper gehaald wordt. Die auto's zouden met een centimeter of 10-20 minder buitenlengte en (dientengevolge) 100-150 liters minder bagageruimte waarschijnlijk veel beter aan te gluren zijn, fijner rijden en nog steeds voldoende praktisch zijn. Anderzijds, nu kun je in het C-segment goed shoppen als je wel die 550-600 liter bagageruimte nodig meent te hebben, en hoef je daarvoor niet aan een D-segmenter. Tegelijkertijd verwondert het ook niet zo dat de verkopen in het D-segment teruglopen, als je je dat realiseert.Carfanatic zei:Bird Nerd zei:Dan vind ik een 308 SW evenwichtiger.
Dat lompe ding!? Te lange wielbasis, zware kont.. zeer onevenwichtig vind ik
Dat zijn tegenwoordig zoveel c-segmant stationcars.
Zo vind ik 'm mooi!leasebak zei:Hierbij dan een foto van mijn focus van vanochtend.
![]()
Ik vind hem zo wel erg mooi, maar ben wat bevooroordeeld ...
Oh ja, en 609 liter bagageruimte.
leasebak zei:@D2. Ik had ook geen proefrit gemaakt, enkel reviews gezien. De auto was, toen ik bestelde nog niet proef te rijden. Ik kneep hem wel een beetje, of de 18 inch niet te hard zou worden. Nou, dat valt reuze mee. Hij rijdt heerlijk!
Ik heb uiteraard een rits opties besteld, helaas was de elektrische achterklep toen niet op de st line te bestellen.... nu helaas wel, die had ik er graag bij gewild, ook geen b&o systeem en ook geen rode remklauwen en ook geen automatisch inparkeren. Verder wel lekker aangekleed en ik wilde de 182 pk, kost ook wat.
Is goed Harrie, mag ik je dan ook om een kleine bijdrage vragen?HarrieD zei:Kijk, daar kan ik als particuliere autokoper alleen maar jaloers naar kijken. Het aanvinken en bijbestellen van zo'n beetje alle optiepakketten.
Ik zou dus alle leaserijders willen oproepen om alle opties aan te vinken, zodat over drie jaar complete auto's op de tweedehandsmarkt verschijnen.
Hierboven hebben wij kunnen zien dat een C segment stationcar in basisuitvoering niet vrolijkmakend is.
Springbok zei:De Focus nu een paar keer zien rijden en ik vind het in het echt toch wel echt een gave auto. Veel beter dan ik dacht obv de foto’s.
[size=medium]Ford Focus ST met Mustang-motor onthuld[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 18 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Dít is de nieuwe Ford Focus ST! De snelle uitvoering heeft de 2.3 EcoBoost-motor uit de Mustang. Het vermogen? 280 pk.
Ford presenteert de snelle ST-versie van de nieuwe generatie Focus. Zoals verwacht heeft de topuitvoering de 2.3 EcoBoost-motor uit de Mustang. In de Focus ST levert deze motor met twinscroll-turbo 280 pk vermogen en 420 Nm koppel. Volgens Ford kan de auto daarmee in minder dan 6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren. Dankzij zogenaamde anti-lag-techniek is de motor altijd bij de les. Bij gas los blijft de gasklep namelijk open staan, waardoor de turbo niet wordt afgeremd. Dat betekent dat er sneller meer kracht beschikbaar is als het gaspedaal weer wordt ingedrukt.
De motor is naar keuze te combineren met een zeventraps automaat of een handgeschakelde versnellingsbak. Die laatste is voorzien van een tussengasfunctie. Bij terugschakelen wordt automatisch het toerental van de lagere versnelling aangehouden, waardoor er minder onbalans in de auto ontstaat.
Besturing en onderstel aangescherpt
De ST is ten opzichte van de reguliere Focus-uitvoeringen met 10 mm verlaagd en heeft stijvere veren. Optioneel levert het merk elektronisch aangestuurde dempers. Met de rijstandenknop kunnen alle systemen scherper of milder worden afgesteld, waardoor de Focus ST breder inzetbaar is. De besturing is ook aangepast, de overbrenging is nog directer dan in de reguliere Focus. Dat wil zeggen dat de wielen nog sneller reageren op stuurbewegingen.
Uiteraard is de Focus ST optisch verfraaid, met onder andere een specifieke grille, een sportievere voorbumper, 18 inch lichtmetalen wielen en een dakspoiler. Het interieur is aangekleed met Recaro-sportstoelen, zilverkleurige stiksels en afwerking op het dashboard, ST-logo’s en een afgeplat stuur.
De Focus ST komt in de zomer naar Nederland, de prijzen zijn nog niet bekend.
Dank! En eensch. Een van mijn buren heeft -volgens mij, hij stond er begin 2018 Q4 al- een van de allereerste focus MK4 wagons, een titanium met 16" velgen, chrome blue. Toen ik die zag moest ik wel even slikken want je zag er eigenlijk niet eens vanaf dat het een nieuwe auto was. Ik ben blij dat mijn auto wat meer aanwezig is, zeg maar.Carfanatic zei:Ziet er goed uit
De nieuwe Focussen die ik tegen kom zijn meestal geen ST-line en dan is het toch wel een grijze muis zoals iedere andere Golf/Astra etc.
[size=medium]Meer specs bekend mild-hybride Ford Focus en Fiesta[/size]
[size=x-small]Stéphan Vermeulen/Mitchel van Essen | 2 april 2019 16:52[/size]
Ford heeft tijdens een groot evenement in de rook van Amsterdam zojuist officieel de Fiesta en Focus EcoBoost Hybrid gepresenteerd. De 1.0 EcoBoost die we al jaren kennen krijgt een elektrisch steuntje in de rug. Ford geeft nu meer info!
De benzinemotoren uit de Focus en Fiesta zijn gekoppeld aan een 48 Volt lithium-ionaccu boordnet en een generator die een elektrische boost geeft tijdens het accelereren. Daardoor kan Ford een grotere turbo monteren. De elektrische boost vangt het turbogat op. Het vermogen van de mild-hybride Focus en Fiesta komt uit op 155 pk.
Naast een grotere turbo is het brandstofverbruik uiteraard een belangrijk thema bij de nieuwe motorisering. Voor de Fiesta wordt een gecombineerd verbruik van 4,9 liter op 100 kilometer voorspeld. De Focus zou door de nieuwe techniek 4,7 liter benzine nodig hebben om 100 kilometer ver te komen. Per kilometer stoot de Fiesta 112 gram CO2 uit, de Focus 106 gram. Cijfers en getallen over prestaties houdt Ford nog even voor zichzelf. Begin 2020 zijn de Focus en Fiesta als mild-hybride leverbaar!
mhr zip zei:Iemand toevallig een foto of filmpje waarbij de achterdeur open staat. Zodat je goed kan zien hoe groot de toegangsruimte is?
[size=small](Dit omdat mijn vrouw in een rolstoel zit en de kinderen op de achterbank moet zette[/size]n)
DeeTwee zei:mhr zip zei:Iemand toevallig een foto of filmpje waarbij de achterdeur open staat. Zodat je goed kan zien hoe groot de toegangsruimte is?
[size=small](Dit omdat mijn vrouw in een rolstoel zit en de kinderen op de achterbank moet zette[/size]n)
Zoiets? Al vraag ik me oprecht af of je er iets mee kunt. Op Youtube staan zeer uitgebreide reviews (o.a. Autogefühl) waar dit soort dingen (ruimte op de achterbank, instap, etc) gedemonstreerd worden. Daar zou ik eens goed rondsnuffelen. Of nog beter, ga naar de dealer probeer het zelf!
![]()
mhr zip zei:DeeTwee zei:mhr zip zei:Iemand toevallig een foto of filmpje waarbij de achterdeur open staat. Zodat je goed kan zien hoe groot de toegangsruimte is?
Zoiets? Al vraag ik me oprecht af of je er iets mee kunt. Op Youtube staan zeer uitgebreide reviews (o.a. Autogefühl) waar dit soort dingen (ruimte op de achterbank, instap, etc) gedemonstreerd worden. Daar zou ik eens goed rondsnuffelen. Of nog beter, ga naar de dealer probeer het zelf!
![]()
Ben naar dealer geweest. Toegangsruimte was goed voor mijn doel.
Rondje gereden, wat mij opviel was echt ongelofelijk veel windruis met een panorama dak. Hebben ze dat allemaal?