FW Ta 183 Huckebein I
Wegverkenner
Kan je het adaptieve deel van de cruisecontrol uitzetten ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Carplay/Auto kan niet via officiele manieren op de unit in de Europese. In Amerika wordt het wel doorgevoerd maar daar zit een andere head unit in. LG vs Entune voor zover ik heb gelezen. Grote kans dat Toyota in Europa dezelfde unit gaat leveren als in Amerika en dan wel Carplay officieel ondersteund gaat worden. Android Auto onofficieel of course.DeeTwee zei:Altijd leuk, de eerste meters met een nieuwe auto. De volgende hopelijk ook. Aan de stoelen zal het in elk geval niet liggen zo te zien!
Komt er trouwens binnen afzienbare tijd nog Apple carplay en Android auto beschikbaar voor het infotainment? Dan is ie helemaal af wat mij betreft.
Dankje Barri. Hoezo heb jij zondag in mijn auto gezeten bij de dealer?Barri zei:Gefeliciteerd Foose! Mooie auto! Ik heb er zondag bij de dealer even in gezeten. Fijn ding.
Dat zwarte accessoire pakket is ook mooi! Alleen die voorste zwarte rand maakt optisch de voorspoiler iets kleiner, dat is wel jammer. Achter en zijkant staat goed!
Tijdens m'n proefritten heb ik één keer het geluid aangezet; om daarna ook snel weer uit te zetten. Die stem is echt niet prettig om te horen. Enfin; ik was toen ook in de menu's aan het spelen en ik zou toch zweren dat ik een optie ervoor zag om het dempingsniveau in te stellen.Foose78 zei:Wel een puntje van kritiek dat de stem van de navigatie zeer slecht hoorbaar is als je de radio (wat harder) aan hebt staan. Ik meende dat iemand anders hier eerder al eens iets over had gemeld(kan zo alleen even niet terug vinden wie dat was).
De muziek dempt dus niet waardoor je de stem van de navigatie niet kunt verstaan.......best storend als je moet navigeren.
Moderator
Hahaha, beetje krom getypt ja! Nee, het was geen witteFoose78 zei:Dankje Barri. Hoezo heb jij zondag in mijn auto gezeten bij de dealer?Barri zei:Gefeliciteerd Foose! Mooie auto! Ik heb er zondag bij de dealer even in gezeten. Fijn ding.
Dat zwarte accessoire pakket is ook mooi! Alleen die voorste zwarte rand maakt optisch de voorspoiler iets kleiner, dat is wel jammer. Achter en zijkant staat goed!
Ik vind de zwarte sierstrips ook zeer geslaagd....en het klopt wat je zegt dat de frontlip nu optisch iets kleiner lijkt. Ik moet eerlijk zeggen dat het me pas opviel nadat ik je bericht had gelezen hoorHad er op die manier nog niet naar gekeken, maar het klopt idd.
KadettRT zei:Carplay/Auto kan niet via officiele manieren op de unit in de Europese. In Amerika wordt het wel doorgevoerd maar daar zit een andere head unit in. LG vs Entune voor zover ik heb gelezen. Grote kans dat Toyota in Europa dezelfde unit gaat leveren als in Amerika en dan wel Carplay officieel ondersteund gaat worden. Android Auto onofficieel of course.DeeTwee zei:Altijd leuk, de eerste meters met een nieuwe auto. De volgende hopelijk ook. Aan de stoelen zal het in elk geval niet liggen zo te zien!
Komt er trouwens binnen afzienbare tijd nog Apple carplay en Android auto beschikbaar voor het infotainment? Dan is ie helemaal af wat mij betreft.
Dus je kan zo'n dongle kopen via USB die Android auto/Carplay op je scherm gaat toveren. Maar een simpele firmware update zoals bij Mazda zal niet gaan.
Bedankt voor de tip, die ga ik zeker uitproberen.CXXX zei:Mooi hoor! Zeker dat Black Pack staat hem erg goed. Komt er bij ons ook op aan de zijkant en achterkant.
Op het moment dat je navigatie praat kan je met de volumetoetsen op je stuur het navigatievolume wat harder/zachter zetten.
Er zijn zeker veel overeenkomsten!Pourquoi zei:Geinig hoe de achterlampen wel wat weghebben van de LF-Ch concept dat later de CT werd
![]()
Wellicht, maar het lijkt erop dat die gewoon Android draait (wellicht met Android Auto als applicatie erop) en Car Play wel ondersteunt. Hoe je vervolgens wel of niet kunt bellen met dat ding lijkt me wat onduidelijk.Danny 9688714 zei:Zou zoiets werken?
https://nl.aliexpress.com/item/32955289212.html?spm=a2g0o.detail.1000023.1.52be6c8bsspScf
Mis ook Android Auto, en dit lijkt me eenvoudige oplossing![]()
Martinspire zei:Wellicht, maar het lijkt erop dat die gewoon Android draait (wellicht met Android Auto als applicatie erop) en Car Play wel ondersteunt. Hoe je vervolgens wel of niet kunt bellen met dat ding lijkt me wat onduidelijk.Danny 9688714 zei:Zou zoiets werken?
https://nl.aliexpress.com/item/32955289212.html?spm=a2g0o.detail.1000023.1.52be6c8bsspScf
Mis ook Android Auto, en dit lijkt me eenvoudige oplossing![]()
Ik vind zelf Android Auto maar muf. Ja het is wel handig als het erop staat, maar niet als je daarvoor via USB2.0 je telefoon altijd aan moet sluiten, waarna ie door het magere ampèrage van de USB-aansluiting te weinig bijlaad om de telefoon zijn ding te laten doen. Hij loopt dan gewoon langzaam leeg. Als het helemaal draadloos kan, dan wil ik het wel gebruiken, maar de nieuwe versie van Android Auto komt pas volgend jaar in auto's te zitten en heb je nu dus weinig aan. Voor af en toe een keer Google Maps is het fijn, maar dan gebruik ik liever mirrorlink met de Android App op een el-cheapo ding zoals dat, zodat ik meteen bij instappen er gebruik van kan maken. Hoe het dan zit met bellen of Spotify (lijkt me dat je er toch wel eens nieuwe muziek op wilt), weet ik alleen niet.
Goed, mijn werkgever is lekker traag met het doorvoeren van de bestelling maar hier staat over enkele weken/maanden ook een Corolla op de stoep. Een 2.0 Executive Hatchback Bi-Tone in het rood wel te verstaan. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Dat mobiliteit van mn werkgever aardig traag is helpt niet, met als enige voordeel dat er dan waarschijnlijk een kenteken van de nieuwe serie op zit.
Dat probleem heb ik in de Focus totaal niet (Nokia 7.1). Hij draait AA met Waze of Google maps, Deezer en Flitsmeister op de achtergrond, en de telefoon komt altijd met meer sap de auto uit dan hij erin ging.Martinspire zei:Ik vind zelf Android Auto maar muf. Ja het is wel handig als het erop staat, maar niet als je daarvoor via USB2.0 je telefoon altijd aan moet sluiten, waarna ie door het magere ampèrage van de USB-aansluiting te weinig bijlaad om de telefoon zijn ding te laten doen. Hij loopt dan gewoon langzaam leeg. Als het helemaal draadloos kan, dan wil ik het wel gebruien
Dat is zo, maar pakweg een Golf Break in basis, of zelfs een Megane in basis is ook saai.R J G Ruiters zei:De Corolla bevalt me optisch zeer goed en is qua preijsstelling ook gewoon goed.
Zag laatst een redelijk eenvoudige uitvoering, station in het zwart en dat vond ik echter een tegenvaller (kleur en uitvoering maakte de auto beetje saai).
Het kan best meer zijn, maar ik laad mijn telefoon eigenlijk voornamelijk op in de auto (met ook snelladen) en dat gaat gewoon niet als ik AA wil gebruiken.DeeTwee zei:Dat probleem heb ik in de Focus totaal niet (Nokia 7.1). Hij draait AA met Waze of Google maps, Deezer en Flitsmeister op de achtergrond, en de telefoon komt altijd met meer sap de auto uit dan hij erin ging.
Via de aanstekeraansluiting. Dan krijg ik tenminste wel snelladen. 2a+5v is gewoon niet genoeg uit de usb-aansluiting.Carplay en Mirror link vragen bovendien ook een USB-verbinding, en hoe wil je voorkomen dat je telefoon leeg loopt als je die functionaliteit draadloos gebruikt? Icm draadloos opladen? Is volgens mij niet bepaald foutloos.
DaFrenk zei:Vandaag m'n Corolla mogen ophalen, was erg goed georganiseerd door m'n dealer. Een toffe ervaring!
Daarna gelijk wat gaan touren na eerst veel te lang met navigatie te hebben gestoeid. Wat een gedoe om een adres in te voeren. Ik ga morgen het met de Toyota app proberen. Kijken of dat makkelijk gaat.
Hij rijdt echt heerlijk (ik heb de 1.8 hybride). Stukjes binnenwegen en snelweg gereden. Ik kan nu al niet meer zonder de HUD en de ACC. Wat een heerlijkheid op de snelweg.
Wel één ding gevonden waarvan ik mij afvraag of iemand anders er ook last van heeft; de binnenspiegel vibreert veel te veel. Ik zie hem trillen op de bas van de muziek bijvoorbeeld. Erg storend.
BlueNewSwift zei:DaFrenk zei:Vandaag m'n Corolla mogen ophalen, was erg goed georganiseerd door m'n dealer. Een toffe ervaring!
Daarna gelijk wat gaan touren na eerst veel te lang met navigatie te hebben gestoeid. Wat een gedoe om een adres in te voeren. Ik ga morgen het met de Toyota app proberen. Kijken of dat makkelijk gaat.
Hij rijdt echt heerlijk (ik heb de 1.8 hybride). Stukjes binnenwegen en snelweg gereden. Ik kan nu al niet meer zonder de HUD en de ACC. Wat een heerlijkheid op de snelweg.
Wel één ding gevonden waarvan ik mij afvraag of iemand anders er ook last van heeft; de binnenspiegel vibreert veel te veel. Ik zie hem trillen op de bas van de muziek bijvoorbeeld. Erg storend.
Heb je het invoeren van een adres al via de spraakbediening geprobeerd? Knop op stuur links.
Indrukken, 'bestemming: plaats,straat, jhuisnummer' en dan als het juist is herhaald bevestigen met een 'ja'
werkt wat ik tot nu toe geprobeerd heb best goed.
Trillen spiegel heb ik geen last van.
WillemD11 zei:Mijn Corolla heb ik nu een maand en ik ben erg blij met de machine.
Een klein vraagje. Hebben jullie ook dat de navigatie regelmatig bij het starten de oriëntatie reset? Ik heb graag de kaart in de rijrichting staan, maar best vaak start hij alsnog met de noord-boven-oriëntatie. Ook is de zoom dan weer gereset naar 100m, wat ik iets te ver uitgezoomd vind voor in de bebouwde kom. Het gebeurt niet altijd, maar zo 50% van de keren dat ik de auto gebruik. Als ik de kaart weer instel blijft het ook goed tot de volgende keer dat ik de auto start. Iemand?
Ik bedoel niet de kaart in het Home-scherm, want dat valt geloof ik helemaal niet aan te passen, die blijft altijd noord boven houden.
Hoe dan ook, ik vind het echt een fantastische auto, maar de navigatie en infotainment vind ik door allerlei kleine tegenvallers nog slechter dan wat de meeste reviews stellen. Alles went wel, maar het is echt spijtig dat zo'n groot concern als Toyota er zo weinig aandacht aan geeft. Maar ik wist het van tevoren en heb welbewust voor de Corolla gekozen.![]()
Nee, ik had dat willen instellen, maar ik krijg de melding dat mijn dealer dat in de auto moet activeren. Ik zal er eens achteraan bellen, want het lijkt me ergens wel handig om vanuit Google Maps een bestemming vanaf mijn telefoon door te sturen, of op de app te kunnen zien waar mijn auto gebleven is.DaFrenk zei:Heb je toevallig het My Toyota account gekoppeld aan je auto? Ik begrijp van het Toyota Hybride Forum dat dit soms voor dit euvel kan zorgen omdat hij de instellingen synchroniseert. Als dit niet lukt dan valt hij terug op de standaard instellingen. Schijnbaar is Toyota wel op de hoogte en zou het in een firmware update opgelost worden.
Ik heb het ook regelmatig. Ben er aan gewend om inderdaad die knop twee keer in te drukken. Maar het meest vervelende is inderdaad de homepage. Ik gebruik die eigenlijk het meeste.
WillemD11 zei:Mijn dealer bevestigde me dat in 2020 de gratis update met Carplay en Android Auto zou komen.
Ik begreep van mijn dealer dus dat er een gratis update gaat komen in 2020 voor bestaande Corolla's zonder AA of AC. Ik neem aan dat dat dan ook voor de RAVs geldt. Ik heb de auto al een paar maanden, dus het is niet zo dat hij me iets probeerde te verkopen.rog zei:Nieuwe Toyota's worden nu standaard geleverd met Android Auto en Apple CarPlay. Corolla's en Rav4 die begin dit jaar zijn verkocht krijgen het niet, terwijl de goedkoopste Toyota's het begin dit jaar ook al hadden. Gewoon belachelijk van Toyota!!!