Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Reyner zei:1.8 of 2.0 Hybride?
...... met de 1.8, die ik tammer vind dan in de vorige Auris (toen had hij ook 136pk ipv 122 nu)
V6 24V zei:Heb inderdaad een Business Intro Versie, wat mij betreft qua opties precies goed en de aanschafprijs was ook erg interessant. Enige wat ik miste waren de getinte ramen, dit heb ik achteraf laten doen met levenslange garantie voor 250 euro.
Al met al erg tevreden met de auto!
V6 24V zei:De eerste 1400 kilometer zijn inderdaad naar volle tevredenheid afgelegd!![]()
Rij al wat langer hybride inmiddels, met het concept ben ik al bekend. Wat valt me op:
Foose78 zei:Op onderstaande foto zie je welk stukje ik bedoel.
![]()
Foie Gras zei:Man, koop de volgende keer gewoon een nieuwe Rolls-Royce. Kan je stoppen met zeuren![]()
CXXX zei:Het maximale koppel zit bij de 2.0 ook veel hoger. Dus eenmaal op toeren heeft de 2.0 ook ineens veel meer vermogen.
Bij de 1.8 zal je soms geduld nodig hebben. Dat maakt hem geen strepentrekker.. en daarom ook wat zuiniger.
Voor de ex-diesel rijders zal dat gevoel van (minder) koppel even wennen zijn.. dat is er wel wel bij de 2.0 alleen het aantal toeren zal dan stuk hoger zijn.
Martinspire zei:Lees hier trouwens nog maar weinig ervaringen. Zijn er verder nog ervaringen die men pas na een paar weken heeft opgemerkt? Opties die wel of niet de moeite waard zijn? Uitrustingsniveaus die wel of niet de moeite waard zijn? Verder is wat meer info over verbruik (zowel km per liter als het aantal kilometer met 1 tank lijkt me interessant) gewenst. Hoe zijn de stoelen verder, en de zithouding bij langere ritten? Problemen voor lange of korte mensen?
Meer lappen tekst = beter![]()
- De actieradius: door een heel kleine brandstoftank (ik heb nog niet meer dan 35 liter getankt) en/of een erg voorzichtige boordcomputer is mijn maximale bereik ongeveer 600km. Ik kom uit een V40 diesel (met 62 liter tank), waarmee ik makkeljik 1000 km op 1 tank deed.
- Apple Car(olla)play: Het ontbreken (vooralsnog) van Apple Carplay, het multimediasysteem is niet zo modern/veelzijdig als bijv. VAG-producten. Het volstaat overigens wel hoor! Ik hoop dat dit nog (snel) komt, en achteraf kan worden toegevoegd. Maar voor mij (logischerwijs) geen dealbreker - ik wist dit van te voren.
- De adaptive cruise control en ik zijn nog geen vriendjes (te grote afstand tot mijn voorligger; te abrupt remmen en te abrupt accelereren); maar ik ben toch een groot fan van een speedlimiter (die juist om mijn Volvo kuren had).
- Ik mis de optie om de lampen aan te laten, contact uit te zetten, auto op slot te zetten, waarbij de auto dan zelf verzint dat de lampen uit moeten. Dat doet de Corolla wel, alleen pas na 20 minuten.
- Na het inschakelen van de regensensor en het vervolgens uitzetten van de auto blijft de sensor actief. Dus na opnieuw starten is de sensor ook weer actief. Beetje tricky in de winter met vorst en het stuk trekken van je wissers.
- Daarnaast mis ik (tenzij jullie de gouden tip hebben...) de mogelijkheid om automatisch de deuren te laten vergrendelen zodra je gaat rijden (dus zonder hiervoor op een knopje te moeten drukken).
- Iets meer/grotere opbergvakken voorin zijn altijd welkom
- Ook had er een usb/12 volt aansluiting voor de achterpassagiers mogen zijn. Al heeft mijn dochter van 9 maanden die voorlopig nog niet nodig...
Tot zo ver het geklaag (eigenlijk kleine puntjes), de pluspunten:
- 180 pk!
- Elektrokoppel vanaf stilstand, dat is toch prettig vlot wegrijden bij een stoplicht of even snel inhalen.
- Goede stoelen
- Rijdt prima (sportief genoeg, maar zelfs met 18 inch verre van oncomfortabel!) Hier ben ik (omdat ik uit de folder heb besteld) erg positief door verrast. Wel duikt de auto wat bij het laatste stukje remmen tot stilstand (vering iets te soft, demping is wel goed).
- Verder zijn alle snufjes gewoon grappig. Het automatisch inparkeren doet hij best erg goed (al doe ik het liever zelf), en helpt bij het schadevrij houden van de velgen. De dode hoekwaarschuwing is fijn, de rear-traffic alert is een aanwinst (zeker bij dit formaat auto). De automagische kofferklep is een leuke, maar ook handige goodie. Lane keep assist is mij iets te fanatiek, het terugsturen heb ik uitgezet, het piepje hou ik wel aan. De head-up display is prima- lekker scherp en de nuttige dingen worden geprojecteerd. De botswaarschuwing (een piepje en duidelijk in het head-up display een grote waarschuwing in het rood REMMEN!) is op lage snelheid iets te bang, maar op hoge snelheid heel waardevol. Zo reed ik vanmiddag in een treintje waarin plots werd geremd. De waarschuwing reageerde precies zoals ik wil/ ik nuttig vind.
- De ruimte van de station is natuurlijk top; door de extra wielbasis (tov hatchback) is het ook achterin goed zitten. Helemaal met het panoramaschuifdak (ik wil nooit meer zonder!)
Onderaan de streep ben ik erg blij met Corolla. Hier ga ik echt nog wel de nodige kilometers met veel plezier in rijden.
Ton zei:- Ik mis de optie om de lampen aan te laten, contact uit te zetten, auto op slot te zetten, waarbij de auto dan zelf verzint dat de lampen uit moeten. Dat doet de Corolla wel, alleen pas na 20 minuten.
- Na het inschakelen van de regensensor en het vervolgens uitzetten van de auto blijft de sensor actief. Dus na opnieuw starten is de sensor ook weer actief. Beetje tricky in de winter met vorst en het stuk trekken van je wissers.
- Daarnaast mis ik (tenzij jullie de gouden tip hebben...) de mogelijkheid om automatisch de deuren te laten vergrendelen zodra je gaat rijden (dus zonder hiervoor op een knopje te moeten drukken)..
DaFrenk zei:Ik ben in blijde verwachting van mijn Oxyde Bronze TS 1.8. Vooralsnog drie maanden levertijd! Hij is populair!
Ik begrijp niet helemaal je eerste punt hierboven; is dat een coming home functie? Dus dat je lampen nog even aanblijven op je oprit terwijl je naar de voordeur kunt lopen.
De ruitenwissers kan idd een probleem zijn! Maar volgens mij werken alle merken met de 'auto' stand op je pookje? Dus dat ga je volgens mij bij de meeste merken wel krijgen.
Ton zei:DaFrenk zei:Ik ben in blijde verwachting van mijn Oxyde Bronze TS 1.8. Vooralsnog drie maanden levertijd! Hij is populair!
Ik begrijp niet helemaal je eerste punt hierboven; is dat een coming home functie? Dus dat je lampen nog even aanblijven op je oprit terwijl je naar de voordeur kunt lopen.
De ruitenwissers kan idd een probleem zijn! Maar volgens mij werken alle merken met de 'auto' stand op je pookje? Dus dat ga je volgens mij bij de meeste merken wel krijgen.
1. Mooi(e kleur)! Gaat je niet snel vervelen. Welke uitvoering krijg je?
2. Nee niet zo zeer de coming home functie. Meer de functie dat wanneer ik de lampen handmatig heb aangezet (ipv auto) deze na bijvoorbeeld 10 (of 30 sec) vanzelf uitgaan na contact uit (zonder de hendel te beroeren). En dan vervolgens, bij vertrek, dat de lampen (ook als is het erg zonnig) weer aan gaan/staan. (Dus dat ik dan ook niet aan de hendel hoef te zitten). In de V40 kon ik de lampen dus altijd aan hebben staan (éénmaal schakelaar omzetten, nooit meer aankomen).
3. Wat ook in de V40 kon, is een knopje op de wisserpook die je kon indrukken, daarmee activeerde je de automatischer ruitenwissers (zonder pookje omhoog/omlaag te doen). Deze 'resette' telkens als het contact uit ging. Dan moest je dus weer het knopje weer indrukken om automatische wissen weer te activeren. Ik vond dat wel prettig.
Allemaal geneuzel in de marge trouwens. Dik tevreden met mijn steesjun!
Wij zijn op dit moment nog aan het wachten op onze Corolla. Er is geen belofte gedaan over een levertijd maar er is een soort van geschatte levertijd gedaan.DaFrenk zei:Hoe was jullie ervaring qua levertijd? Klopte deze of duurde het langer dan in eerste instantie beloofd was?
Foose78 zei:Wij zijn op dit moment nog aan het wachten op onze Corolla. Er is geen belofte gedaan over een levertijd maar er is een soort van geschatte levertijd gedaan.DaFrenk zei:Hoe was jullie ervaring qua levertijd? Klopte deze of duurde het langer dan in eerste instantie beloofd was?
Volgens de verkoper zou onze auto rond 24 juli geleverd gaan worden bij de dealer en daarna moet hij nog rijklaar gemaakt worden. Wij hopen dan eind juli begin augustus te kunnen rijden.
Wij wachten vanaf half april.
DaFrenk zei:Foose78 zei:Wij zijn op dit moment nog aan het wachten op onze Corolla. Er is geen belofte gedaan over een levertijd maar er is een soort van geschatte levertijd gedaan.DaFrenk zei:Hoe was jullie ervaring qua levertijd? Klopte deze of duurde het langer dan in eerste instantie beloofd was?
Volgens de verkoper zou onze auto rond 24 juli geleverd gaan worden bij de dealer en daarna moet hij nog rijklaar gemaakt worden. Wij hopen dan eind juli begin augustus te kunnen rijden.
Wij wachten vanaf half april.
Dat is dus ook bijna 3 maanden, net zoals hier. Mij is meer verteld van die of die week. Niet echt een datum dus. Maar ik hoop dat er gaandeweg wat meer bekend wordt. Het wachten duurt alleen lang haha. In m'n gedachten heb ik al half Europa doorgereden!
speedtouch zei:Je ziet ze al best vaak rijden, de nieuwe Corolla, ziet er prima uit en ook keurig afgewerkt van binnen.
Wulp zei:Ik zie de TS regelmatig rijden. De hatchback nog niet
Ik heb het Black Pack erbij besteld en dat zijn zwarte sierstrips die op de onderkant van de portieren, achterklep en op de frontlip gemonteerd worden.Durashift zei:Spannend man. Zwarte strips zijn stootlijsten?
Foose78 zei:Ik heb het Black Pack erbij besteld en dat zijn zwarte sierstrips die op de onderkant van de portieren, achterklep en op de frontlip gemonteerd worden.Durashift zei:Spannend man. Zwarte strips zijn stootlijsten?
Kon zo snel even geen betere foto vinden. Hier zie je de zwarte strips onder op de portieren en onder op de achterklep.
![]()
DaFrenk zei:Dat zal gaaf staan op de witte kleur! Ik ben blij voor je dat hij bijna een maand te vroeg is! Sterkte de komende dagen...
Foose78 zei:DaFrenk zei:Dat zal gaaf staan op de witte kleur! Ik ben blij voor je dat hij bijna een maand te vroeg is! Sterkte de komende dagen...
Dat was ook mijn idee. Een beetje contrast van zwart met wit. Dat zwart komt ook weer terug in de velgen en nog wat andere delen van de auto. Die strips maken het dan af voor mij!
Nog even een paar dagen in spanning tot de grote dag
Ik probeer er niet teveel aan te denken![]()
BlueNewSwift zei:Ik heb hem ook sinds vandaag,
2.0 Executive Precious Silver, begin mei besteld, vandaag geleverd.
Als ik wat kilometers gemaakt heb maak zal ik ook voor deze auto weer een review aan maken, nu eerst lekker rijden
Vooralsnog voelt het allemaal heel erg goed, komende uit een Golf Variant 2.0 TDI.
Foose78 zei:vandaag werd ik gebeld door de Toyota dealer dat onze auto bij hun binnen gekomen is......yesss yessss!!
Veel eerder dan gedacht( zou pas eind juli binnen komen) maar dus wel erg blij dat hij er eerder is.
Ze proberen de auto vrijdag eind van de dag klaar te hebben en dan nog af te leveren maar zeer waarschijnlijk gaat het begin van volgende week worden(dinsdag waarschijnlijk).
Ik kan niet wachten
Heel even geduld dus nog. Vandaag wel even gaan kijken bij de dealer. Hij hing al op de brug toen ik binnen kwam, ze waren al wat kleine dingen aan het doen aan de auto.
Zo moeten de zwarte strips nog geleverd en geplakt worden deze week.
Had ook nog vlug wat plaatjes geschotenen heb al gezien wat mijn nieuwe kenteken gaat zijn.