Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De C is ook zo vol hoor, met 2 kleine kinderen en wat skimeuk. Laat staan als er zo'n hond van jou ook nog mee moet. Onze hond (kruising rottweiler - appenzeller) heeft ook liever een wat ruimere auto. :)

michel1975 zei:
...Wij jou ook:)
Nog steeds vol ergernissen in de Megane begrijp ik?

Megane is echt een gebruiks artikel, geen echte auto. Alles is onlogisch aan dat hok, maar ja, dat zal wel franse charme zijn.
Pas van de stoep af gestuiterd, en sindsdien een kraakje in het dash, niets irritanter dan kraakjes o_O

Ik denk dat de nieuwe 3 nog wel iets ruimer is dan de (al wat oudere) C-Klasse. Heb er een tijdje terug ook even in gezeten en dat viel mij niet eens tegen. Maar hoe dan ook, voor mij is het formaat 5-Serie/E-Klasse het meest ideale formaat waar ik mij het prettigste in voel. Een 7 of S zijn net iets te groot wat soms voor onhandige situaties kan zorgen, en een 3 of een C ervaar ik toch als net te krap (vooral met meerdere passagiers).

Gullideckel zei:
Ik denk dat de nieuwe 3 nog wel iets ruimer is dan de (al wat oudere) C-Klasse. Heb er een tijdje terug ook even in gezeten en dat viel mij niet eens tegen. Maar hoe dan ook, voor mij is het formaat 5-Serie/E-Klasse het meest ideale formaat waar ik mij het prettigste in voel. Een 7 of S zijn net iets te groot wat soms voor onhandige situaties kan zorgen, en een 3 of een C ervaar ik toch als net te krap (vooral met meerdere passagiers).
Voor mijn gevoel voelde de 3 echt krapper aan dan de C. De G is alleen echt aan vervanging toe. Met name het interieur.

Gullideckel zei:
Kom op Michel, de G is net nieuw! :)
Dikke vingers:)

Parkeer ik vanmorgen mijn auto zie ik dat G#d gister er eentje tegen mijn auto aan heeft gezeten. Is verdomme de 3e keer in een half jaar tijd dat iemand met uit of in parkeren een van mijn auto's raakt. En de dader ligt weer op het kerkhof. Pissiger kan je me niet maken. Ik kan daar dus echht niet bij. En dan parkeer ik over het algemeen nog op ruime plekken en toch weten ze hem iedere keer weer te raken.

Waardeloos! En dan ook nog geen briefje achterlaten... (n). Was het de Benz?

michel1975 zei:
Pissiger kan je me niet maken. Ik kan daar dus echt niet bij.

Dat dus. Jij bent zuinig op je spullen, maar een ander bezorgt je wel weer het gedoe. En dan heel stiekem wegsluipen. Minne mentaliteit. Gauw laten maken en niet meer aan denken.

Gullideckel zei:
Waardeloos! En dan ook nog geen briefje achterlaten... (n). Was het de Benz?
Yep. Laatst al de voorkant en de PHEV. Nu de achterkant weer. Het zijn maar krassen maar ik kan weer naar de spuiter.

funf zei:
michel1975 zei:
Pissiger kan je me niet maken. Ik kan daar dus echt niet bij.

Dat dus. Jij bent zuinig op je spullen, maar een ander bezorgt je wel weer het gedoe. En dan heel stiekem wegsluipen. Minne mentaliteit. Gauw laten maken en niet meer aan denken.
Dat dus.

Och man, je weet ook niet op wie je boos moet zijn, dat helpt ook nooit. En et kost ook weer tijd en gezeur. Bah.

Tijdje geleden zelf tegen een auto aangereden met achteruit rijden op een parkeerplaats. Was laat en hele parkeerterrein was leeg, bleek dat er recht achter mij toch nog een auto stond, nooit gezien, nooit gekeken. o_O Briefje achtergelaten uiteraard. Het slachtoffer de volgende dag gesproken en die was helemaal in de war van het feit dat iemand een briefje achtergelaten had. Bracht me, na afhandeling, zelfs nog een fles wijn daarvoor. Omgekeerde wereld wat mij betreft, maar voor velen niet kennelijk.

@W212: De PDC zou bij Mercedes iets eerder mogen piepen (zoals bij BMW). Je moet nu goed opletten want als het begint te piepen dan zit je ook al heel dicht op het opstakel. In het begin moest ik daar wel aan wennen, en heb ik de achterbumper ook al eens moeten laten bijwerken.

W212 zei:
Ja klopt, als je redelijk vlot achteruit rijdt, is pdc altijd te laat.
Ik hou daar inderdaad altijd rekening mee. En dan nog kun je er niet blind op vertrouwen. Zo reed een vriend van me achteruit een parkeerplaats in. PDC deed niets maar zij spoiler zat in de achterbak gedrukt. Bleek dat de wand erachter schuin wegliep.

Ik heb nu een rondom-camerasysteem, en heb mij aangeleerd om dat te gebruiken i.p.v. PDC. Werkt ook perfect

Gullideckel zei:
Ik heb nu een rondom-camerasysteem, en heb mij aangeleerd om dat te gebruiken i.p.v. PDC. Werkt ook perfect
Op de PHEV en de nieuwe Kodiaq zit het ook. Ideaal. Zeker met aankoppelen aanhanger.

Rondom is nog handiger, ook bij parkeren middenin parkeervak of strak langs de stoeprand (zonder dan de velgen te beschadigen).

Net als een elektrische achterklep. Ideaal met je handen vol. Zowel op de CL (toen al) als op de PHEV en straks Kodiaq. Heb je het nodig. Mwoah. Wel makkelijk eigenlijk.

@ Michel: Bespeuren wij hier een lichte midlifecrisis bij Funf? Van een comfortabele 5 naar een Spartaanse 3, ineens lacherig doen over comfort verhogende opties.... benieuwd hoelang dit gaat duren :rolleyes::)

funf zei:
Zo'n cameraatje achter is idd wel handig. Daar heb ik ook al een paar keer lol van gehad.

De eerste keer dat ik daarmee achteruit reed vond ik het geweldig! Ik reed het pad af en zag allemaal auto's; net een film. Tot ik me realiseerde dat het geen film was, maar echt. Vol op de rem. Net niet geraakt.

Gullideckel zei:
@ Michel: Bespeuren wij hier een lichte midlifecrisis bij Funf? Van een comfortabele 5 naar een Spartaanse 3, ineens lacherig doen over comfort verhogende opties.... benieuwd hoelang dit gaat duren :rolleyes::)
Yep. Het is nu wachten op de aankoop van een motor. Wat zal het worden? Naked Bike of een Fatboy?:T

500 E zei:
De eerste keer dat ik daarmee achteruit reed vond ik het geweldig! Ik reed het pad af en zag allemaal auto's; net een film. Tot ik me realiseerde dat het geen film was, maar echt. Vol op de rem. Net niet geraakt.

Haha, net als met die piepers. In het begin moest ik daar ook erg aan wennen, nu hoor ik het al bijna niet meer. Die camera's rondom vind ik stiekem ook wel fijn.

Hoe bevalt de Drei, Funf? Trakteer je ons ook nog op wat plaatjes van het interieur?

Boppie zei:
Ja klopt, als je redelijk vlot achteruit rijdt, is pdc altijd te laat.

Aldus de ervaringsdeskundige...

Een goeie PDC of een camera had me toen ook niet geholpen hoor, zat totaal niet op te letten. Maar wat wil je nou zeggen eigenlijk?

Hij is geweldig! Qua rijden is het echt precies zoals dat in deze reportage van Autovisie wordt beschreven. Het interieur van die testauto is overigens precies hetzelfde als de mijne. Dus zwart leder met blauw M-stiksel.

Ik heb natuurlijk niet zo op de grens gereden en pas een kleine week stuurervaring, maar ik herken volledig wat die journalist beschrijft. Het is een heel gebruiksvriendelijke en praktische auto waar je met veel plezier de familiekilometers in maakt. Alles past er in en qua comfort heb ik niet te klagen.

In comfortmodus is het een goed geveerde, snelle auto met een geweldige wegligging en dito stuurgedrag. De motor en uitlaat geven een machtig geluid en ik geniet daar echt enorm van. In sportstand wordt hij wat strakker en reageert hij nog alerter. Dan wordt het echt een razendsnelle en soepele sprinter, op elke snelheid. Het geluid wordt dan nog wat steviger, dus dat doe ik maar niet in de straat. ;)

De beschikbaarheid van het vermogen vanaf een laag toerental is echt opvallend. Het is een auto waarmee je heel gemakkelijk heel hard kunt rijden, hij lijkt me behoorlijk foolproof. Maar ook bij rustig rijden is het al genieten, met simpelweg de wetenschap en het gevoel van dat lekkere vermogen onder de rechtervoet.

Ja, ik ben enthousiast. Ik heb nu verschillende BMW's gehad, maar qua rijplezier en beleving is dit wel de leukste. De E60 was destijds geweldig omdat het voor die periode ook al een behoorlijk sterke en snelle auto was en ten opzichte van de 728i was dat al echt een wereld van verschil. Maar deze M340i is wel echt de overtreffende trap. De G31 was, ondanks zijn 252 pk, toch vooral een heel comfortabele limousine met weinig sportiviteit. De 745e die ik laatst reed, was in dat opzicht meer van hetzelfde.

Ook leuk is het verschil met de Clubman. Dat is natuurlijk ook een razendsnelle auto en je kunt ook bij die auto aan alles merken dat er echt tijd en aandacht is besteed aan de sportieve afstemming. Het verschil met een reguliere Clubman is dan ook echt goed merkbaar. Maar de M340i doet daar echt nog een forse schep bovenop in alle opzichten.

Lekker man, heerlijke auto!
Heb je ook nappa leder, en met leder bekleed dashboard en deurpanelen etc., of is dat niet te bestellen op een 3-Serie?

Je kunt inderdaad wel een Individualafwerking bestellen met dat mooie leder op stoelen, dashboard en deurpanelen, maar bij de mijne lukte dat helaas niet meer. Ik heb dus dat standaard leder er in met kunstleder op een deel van het dashboard. Afzien dus...:T

Dit is ook wel een lekkere 330d https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=293954133&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelGroupId=21&minFirstRegistrationDate=2020&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=d8a71c3c-5e85-fe9b-4f0a-d14ef1f00b48

mijn eerste zakelijke bmw was ook een 330d, een e46, wat was dat destijds een fijne auto, zeker als 22 jarige :D

In de G21 moet zo’n dieseltje het ook fantastisch doen. (y) van een witte ben ik in de regel niet zo gecharmeerd, maar deze ziet er idd wel erg goed uit. Die velgen vind ik ook goed.

Gullwing zei:
mijn eerste zakelijke bmw was ook een 330d, een e46, wat was dat destijds een fijne auto, zeker als 22 jarige :D

Dat moet een mooie baan geweest zijn voor een 22 jarige... (y) Forex handeltje? ;)

Gullideckel zei:
Is het in Spanje nog diesel wat de klok slaat?

yup, vrijwel elke nieuwe auto is nog gewoon een diesel. Volgens mij is er ook geen enkel beleid om dat tegen te gaan.

Petert zei:
... Dat moet een mooie baan geweest zijn voor een 22 jarige... (y) Forex handeltje? ;)
Toen werkte ik nog voor mijn vader.
Valuta lijkt mij verschrikkelijk om in te beleggen, mij veel te volatiel.

funf zei:
In de G21 moet zo’n dieseltje het ook fantastisch doen. (y) .

Ik zie nu wat 320d's staan voor 33.5 ex BTW, dat is al wel een heel verschil met die 330d, en als je t zelf moet betalen, tja, daar dus ook maar eens mee rijden :)

Een 320d?
Chris Harris vat het het beste samen in deze video;

[video]https://m.youtube.com/watch?v=zKrXFTL_6pw[/video]

Weliswaar een F30, maar dat is met de huidige G20/21 allemaal nog even beter ;)

Vandaag de eerder genoemde lak schade laten verhelpen.
In een woord, fantastisch. Lak is weer als nieuw. En als bonus is ook het interieur gelijk even schoongemaakt. Showroomfris.

OIz5E5V.jpg

EPq2je5.jpg

Had het geluk een leuke auto mee te krijgen voor de duur van de werkzaamheden. Een M240i. Nu wist ik dit van tevoren, had dus de agenda voor de eerste uren vanmorgen vrij gehouden, om met een omweg via lekker stuurweggetjes naar huis te rijden. Wat een heerlijke motor. Is dat dezelfde als in de 340, funf? In dat geval idd een heerlijke motor, mooi koppel en trekt er goed aan. Had tot een uur na de rit nog een grijns op m’n gezicht.

ui0MORl.jpg

Een auto met deze motor is idd erg, erg fijn. Als geheel echter kan zo’n M240i mij niet bekoren. Erg druk en stoterig. Snap het wel als ‘sportcoupe’, maar persoonlijk voel ik me gelukkiger in een comfort stoel in een ruime auto.

Hij staat er weer strak bij, de G30. Zo in zwart/zwart met zwarte dakhemel is het toch een mooie, zakelijke limousine.(y)

Het blok uit de M240i is in de basis inderdaad gelijk aan het blok in de M340i. Dus je hebt nu een aardig idee van hoe het rijdt, al zal zo'n 2 inderdaad nog wel wat strakker zijn.

Ongetwijfeld een lekker bommetje zo’n M240i, misschien wel de best sturende BMW. Leuk om die een dagje gereden te hebben want dit zijn de klassiekers van de toekomst. Zo worden ze binnenkort helaas niet meer gemaakt.

funf zei:
Idefiqs zei:
@funf
Fijn dat 'ie zo bevalt, het is ook een topwagen zo'n 340i.(y)

(y) Hoe is het met de Volvo? Het zal geen kwestie van behelpen zijn...:cool:

Ik ben helemaal lyrisch tot nu toe, hij heeft er ondertussen ruim 1600 km opzitten, dus ik heb een keertje in de sportstand gezet toen de benzinemotor goed warm was. De 390 paardjes sleuren er flink aan tijdens de tussenacceleratie van 80 naar 140kmh. Ik heb het nog niet te gek gemaakt, eerst mag de motor nog even lekker inlopen. Maar er was een flinke grijns waar te nemen in de binnenspiegel.:LOL:

Leuk detail is dat er in de sportstand in het digitale dash een toerenteller verschijnt, deze is afwezig in de andere rijmodi (permanent AWD heb ik nog niet gebruikt, wellicht dat deze dan ook zichtbaar is). In de hybride stand zie je dan alleen het electrische- en/of het benzine verbruik.

Maar het is vooral een supercomfortabele reisauto. Volgend weekeinde mag hij zich bewijzen op een tripje naar Zwitserland, ik heb er nu al zin in!

@ Idefix: Is ie nou begrensd op 180 km/h, of is dat op die van jou nog niet van toepassing? En is dat er eigenlijk eenvoudig af te halen of krijg je dan gedoe met garantie?

Gullideckel zei:
@ Idefix: Is ie nou begrensd op 180 km/h, of is dat op die van jou nog niet van toepassing? En is dat er eigenlijk eenvoudig af te halen of krijg je dan gedoe met garantie?

Nee, de mijne is nog model 2020. Deze is nog begrensd op 250km/h. Als je hem nu koopt krijg je model 2021, die is wel begrensd op 180. Maar ik heb begrepen dat je die eenvoudig kunt verwijderen. Wat dat met de garantie doet weet ik niet.

Terug
Bovenaan