Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De allerbeste wensen voor 2020! Dat het maar weer een leuk, gezellig, gezond en succesvol jaar mag worden.

Om in te haken op bovenstaande, privé zou ik best een (kleine) EV willen hebben voor de dagelijkse ritjes (die zelden meer dan 50km totaal per dag zijn en binnen de bebouwde kom zijn) en een ruime reiswagen erbij (D of E segmenter) voor de langere afstanden. De iDeal oprit zou bij ons een i3 zijn, een 540i Touring voor de vakantie en verdere ritten en de huidige 520i voor puur alleen zakelijk verkeer. Vindt alleen de kleinere EV’s nu nog erg prijzig of te rudimentair qua uitvoering. Ach ja. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Afwachten, wel zijn we bij het moderniseren van ons huis bezig met (proberen) de toekomst te voorspellen en de boel qua installatie zo in te richten dat we voorbereid zijn op toekomstig beleid. Ongeacht of dat elektrisch of (alternatief) gas is. Gezien dat voorlopig nog genoeg fondsen vraagt zal bovenstaande oprit vulling nog wel even ‘dagdromen’ blijven.

De branche die wij beleveren kijkt ook met argusogen naar EV’s en de politieke beleidskeuzes. Veel gebruiker rijden in binnensteden om daar toiletten te reinigen en hebben veel te maken met remmend beleid op ICE voertuigen. De moeilijkheid is dubbel, enerzijds zijn er geen EV voertuigen die voldoende range bieden om de routes te rijden zoals gewend - maar dat kan je middels anders plannen aan wennen. Erger is dat de gewichtslimiet van 3.5t behoorlijk remmend is. Een basis voertuig (geschikt voor dit werk...) is vaak al zwaar, plaats er accu’s bij die voldoende of krap voldoende range bieden en het laadvermogen is simpelweg te klein om een valabel alternatief te bieden. Zwaardere voertuigen is door de kosten voor het behalen van een chauffeursdiploma en relatief veel hogere investeringsmaatschappij van een vrachtwagen economisch irreëel in vergelijk met de ‘omzet’ die een dergelijke zelfrijdende machine kan maken.

W212 zei:
Ik zit te springen om PHEV dieselhybrides in caddy - transporter formaat. Elektrisch in de stadscentra en op diesel op de snelweg. Dan heb je in ieder geval regulier inzetbare voertuigen waarmee je kunt voldoen aan de toekomstige eisen in de binnenstad. Nu zijn elektrische bestelauto's 3x zo duur en niet fatsoenlijk inzetbaar door de lachwekkende actieradius.

Zakelijk gezien volkomen begrijpelijk.

Beste wensen voor 2020 allen! Dat we maar weer mee kunnen genieten van veel leuke, nieuwe aankopen van dikke Teutonen net zoals in 2019!

R107 zei:
Volledig mee eens W212! Bij mij precies hetzelfde, heb een 30-tal bestelwagens op de weg die met gemak PHEV of zelfs volledig elektrisch zouden kunnen zijn. Die dingen rijden allemaal tussen de 10 en 15K km per jaar en komen zelden of nooit verder dan 150km uit de buurt.

Dat is wel erg weinig voor een bedrijfsbus, lokale installatiedienst ofzo?

W212 zei:
Ik heb naast de auto's thuis, zakelijk ook nog een wagenpark, waarvan regelmatig mensen (met 3,5 zonnepaneel op het dak) mij vertellen dat het schandalig is dat die allemaal nog niet elektrisch zijn.

Krijg je daar serieus kritiek op met jouw moderne wagenpark? Ongelooflijk hoe snel sommige mensen zich laten hersenspoelen. Terwijl de overheid het milieu vooral gebruikt om nieuwe inkomsten te genereren.

Als ik elektrisch wil rijden ga ik wel naar de kermis. :cool:

En uiteraard de beste wensen voor het nieuwe jaar. Al mensen aan de nieuwjaarsborrel? Vorig jaar op 2 januari heb ik nog moeten blazen dus kijk uit.

Ibud zei:
Ik heb naast de auto's thuis, zakelijk ook nog een wagenpark, waarvan regelmatig mensen (met 3,5 zonnepaneel op het dak) mij vertellen dat het schandalig is dat die allemaal nog niet elektrisch zijn.

Krijg je daar serieus kritiek op met jouw moderne wagenpark? Ongelooflijk hoe snel sommige mensen zich laten hersenspoelen. Terwijl de overheid het milieu vooral gebruikt om nieuwe inkomsten te genereren.

Ja. Met regelmaat ook. Meestal op feestjes en op netwerkborrels enzo. Je zegt het wel goed: Ze hebben zich laten hersenspoelen. En waar ik al op zinspeelde: Doordat ze zelf de vliegreis naar Bali compenseren met het CO2 compensatie tooltje van de KLM en zelf 3 zonnepanelen hebben, menen ze anderen de maat te kunnen nemen. Even generaliserend gesteld, maar dat is natuurlijk wel een beetje de frustratie.

De particulier kan voor zichzelf, met subsidie, tamelijk makkelijk een schoon geweten creëren op dit vlak en vandaar uit ietwat belerend in de wereld staan naar anderen. Dat zie ik heel veel om mij heen in ieder geval. Of het valt mij heel erg op, dat kan natuurlijk ook. ;)

2 januari is wel heel vroeg, ben je net weer nuchter van oud&nieuw :)

Ibud zei:
...
Krijg je daar serieus kritiek op met jouw moderne wagenpark? Ongelooflijk hoe snel sommige mensen zich laten hersenspoelen. ...

Inderdaad ik had niet verwacht dat dat zo makkelijk was. Beetje bang maken, en iedereen gaat erin mee?
Hier is het totaal geen issue, niemand die het er ook maar over heeft.
Woningen worden zelfs nog niet geïsoleerd opgeleverd, nou ja, spouwmuur (zonder verdere isolatie), en gammele kozijnen met brak dubbel glas. En dan in de zomer de airco vol aan, en in de winter dezelfde airco de toko verwarmen.

Sommige ontwikkelaars, :), leveren wel kwaliteit en isolatie, maar veel Spanjaarden vinden dat maar onzin, want duurder en we verkopen t later toch wel aan zo;n buitenlander,.

Pietzoveel zei:
Ik sluit me bij jullie aan, veel bourgondische, veilige en gezonde (cabrio) kilometers gewenst!

Dat 'cabrio' doet nog wel een beetje pijn. Dat tijdperk is nu ten einde.

Maar... Iedereen het best voor het nieuw jaar.

Betreffende EVs... Met onze PHEV kan ik nu voorzichtig aan het idee wennen. En om eerlijk te zijn, mij bevalt het wel. Ik beschouw mij ook als petrolhead, maar bovenal een liefhebber van auto's in het algemeen en de techniek in het bijzonder.

PHEV is veel beter te doen dan EV, omdat je tenminste door kunt rijden als de accu’s leeg zijn. Bij veel korte ritten is het zelfs ideaal, bij langere ritten minder omdat je dan na verloop van tijd omschakelt naar een te zware benzine- of diesel-auto met een vaak wat te kleine motor.

R107 zei:
PHEV is veel beter te doen dan EV, omdat je tenminste door kunt rijden als de accu’s leeg zijn. Bij veel korte ritten is het zelfs ideaal, bij langere ritten minder omdat je dan na verloop van tijd omschakelt naar een te zware benzine- of diesel-auto met een vaak wat te kleine motor.
Klopt helemaal. Grootste nadeel van onze PHEV is dat inieminie benzinetankje. Dat is echt niet meer van deze tijd. Voor de meeste korte autoritten is het een prima oplossing. Voordeel in de stad is ook dat je elektrisch optrekt in plaats van op de ICE. Dat scheelt behoorlijk in je gebruik. Kijk nu ook met een schuin oog naar de Passat GTE. Volgens mij een prima concept en iets beter doorgedacht dan de Outlander.

Wij mopperen vaak op de hoge prijzen van dealers. Nu heb ik een kerstervaring die toch wel het vermelden waard is.

Op weg naar Bergen liep een voorband langzaam leeg. Gestopt bij het Shell station in Alkmaar; was de band inmiddels nagenoeg plat. Audi Assistance gebeld en die stuurde de Wegenwacht. Die was er in 13 minuten (op eerste kerstdag rond 17 uur)! Bleek schade aan de binnenkant te zijn doordat ik over een voorwerp was gereden. De WW probeerde het te plakken (tijdelijke reparatie), maar dat lukte niet doordat er nog een gat precies op de rand met de velg zat. Dus hard opgepompt zodat ik de rest van de rit naar Bergen (voor kerstdiner) kon maken. Hij regelde een autoambulance die naar dat adres zou komen en dat ik dan kon meerijden naar hun vestiging in Alkmaar waar dan een vervangende auto klaarstond. Na een half uurtje kwam de afhaalauto in Bergen en een half uurtje laten kon ik nog bij het voorgerecht aanschuiven bij het kerstdiner.
De leenauto zou ik 5 dagen gratis krijgen, maar het werd 8 dagen door de feestdagen. Bij ophalen van mijn auto bij de dealer in Haarlem (Broekhuis) kon ik de leenauto bij de dealer achterlaten en hoefde die dus niet naar de verhuurder terug te brengen (kost je anders € 15).
De 2 nieuwe Pirelli's (tweede voorband ook laten vervangen, zat bijna op 3 mm.) kostten maar een paar tientjes meer dan dat je via Autobandenmarkt.nl of zo kwijt zou zijn. De kosten voor autoambulance in Alkmaar + transport auto van Alkmaar naar Haarlem + huurauto (T-Roc) voor 8 dagen werden volledig voor rekening van de dealer genomen. En dat terwijl er dus geen defect aan de auto zelf was, maar slechts de band!

Top service!

En zo hoort het natuurlijk ook, de klant met een tevreden gevoel naar huis laten gaan. Gelukkig doen veel bedrijven dat ook wel, al ijkt het geklaag soms de boventoon te voeren.

Hetzelfde geldt voor die moraalpolitie in milieutopics. De meeste mensen zijn op hun eigen wijze echt wel bezig met duurzaamheid en milieuvriendelijke oplossingen. Maar het lijkt wel bon ton om met een paar zonnepanelen op het dak en een EV voor de deur anderen de maat te nemen. Dat is ook wel mijn ervaring. Koop zo’n ding en wees er gelukkig mee, zou ik denken. En voor mezelf: ik heb nog naar zo’n X5 45e gekeken, dat vind ik nog wel een leuk alternatief. Een zes cilinder icm met een elektromotor. Handig en nuttig voor de stadskilometers, erbuiten een fijne motorisering. Maar ja, een X5. Daar zie ik mezelf niet in. Dus toch maar weer een benzine-auto....

Die X5 45e heb ik ook nog overwogen en laten offreren, en om dezelfde reden niet gedaan. In de showroom ging ik erin zitten en constateerde alweer snel dat een X5 (of GLE etc.) niet mijn type auto is. Dat hoge, die enorme glas-oppervlakken, het “op de bok” zitten... niks voor mij.

Meeuw zei:
Wij mopperen vaak op de hoge prijzen van dealers. Nu heb ik een kerstervaring die toch wel het vermelden waard is.

....
Top service!

Een paar maanden geleden lekte mijn ml olie, ik naar de MB dealer hier in t dorp, bleek een ring van de vuldop gaar te zijn. Nieuwe ring en een factuur van 1.83 incl btw :)
0 onderzoekskosten

michel1975 zei:
R107 zei:
Klopt helemaal. Grootste nadeel van onze PHEV is dat inieminie benzinetankje. Dat is echt niet meer van deze tijd. Voor de meeste korte autoritten is het een prima oplossing. Voordeel in de stad is ook dat je elektrisch optrekt in plaats van op de ICE. Dat scheelt behoorlijk in je gebruik. Kijk nu ook met een schuin oog naar de Passat GTE. Volgens mij een prima concept en iets beter doorgedacht dan de Outlander.

Bezint eer ge begint. Een maatje van mij had er eentje, abominamele bouwkwaliteit en heel veel ellende. Maar dat kan natuurlijk een incident zijn.

En dat zeg ik als VAG liefhebber.

Meeuw zei:

Op weg naar Bergen liep een voorband langzaam leeg. Gestopt bij het Shell station in Alkmaar; was de band inmiddels nagenoeg plat. Audi Assistance gebeld en die stuurde de Wegenwacht. Die was er in 13 minuten (op eerste kerstdag rond 17 uur)! Bleek schade aan de binnenkant te zijn doordat ik over een voorwerp was gereden. De WW probeerde het te plakken (tijdelijke reparatie), maar dat lukte niet doordat er nog een gat precies op de rand met de velg zat. Dus hard opgepompt zodat ik de rest van de rit naar Bergen (voor kerstdiner) kon maken. Hij regelde een autoambulance die naar dat adres zou komen en dat ik dan kon meerijden naar hun vestiging in Alkmaar waar dan een vervangende auto klaarstond. Na een half uurtje kwam de afhaalauto in Bergen en een half uurtje laten kon ik nog bij het voorgerecht aanschuiven bij het kerstdiner.
De leenauto zou ik 5 dagen gratis krijgen, maar het werd 8 dagen door de feestdagen. Bij ophalen van mijn auto bij de dealer in Haarlem (Broekhuis) kon ik de leenauto bij de dealer achterlaten en hoefde die dus niet naar de verhuurder terug te brengen (kost je anders € 15).
De 2 nieuwe Pirelli's (tweede voorband ook laten vervangen, zat bijna op 3 mm.) kostten maar een paar tientjes meer dan dat je via Autobandenmarkt.nl of zo kwijt zou zijn. De kosten voor autoambulance in Alkmaar + transport auto van Alkmaar naar Haarlem + huurauto (T-Roc) voor 8 dagen werden volledig voor rekening van de dealer genomen. En dat terwijl er dus geen defect aan de auto zelf was, maar slechts de band!

Top service!

Keurig!

Overigens een ieder hier aanwezig een gezond 2020 gewenst!

Iedereen de beste wensen!

Geen exclusieve Teutonen in deze Berlijnse Tiefgarage maar ik wilde de foto toch even delen. Het lijkt net half jaren tachtig.

berlijngarage.jpg

Ik heb niks met Ford, maar zo’n Granada blijf ik een geweldig mooie auto vinden. Heerlijk tijdloos model!

Idefiqs zei:
michel1975 zei:
R107 zei:

Bezint eer ge begint. Een maatje van mij had er eentje, abominamele bouwkwaliteit en heel veel ellende. Maar dat kan natuurlijk een incident zijn.

Waar zat hem dat in dan? Hier met een Passat TDI in bijna 4 jaar tijd eigenlijk geen problemen gehad namelijk.

Caspian zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
R107 zei:

Waar zat hem dat in dan? Hier met een Passat TDI in bijna 4 jaar tijd eigenlijk geen problemen gehad namelijk.

Ik weet het niet precies. Hij is twee keer afgesleept, en de bouwkwaliteit van het interieur was niet best. Het leek of de auto te haastig in de markt was gezet.

R107 zei:
Die X5 45e heb ik ook nog overwogen en laten offreren, en om dezelfde reden niet gedaan. In de showroom ging ik erin zitten en constateerde alweer snel dat een X5 (of GLE etc.) niet mijn type auto is. Dat hoge, die enorme glas-oppervlakken, het “op de bok” zitten... niks voor mij.

Het is een intimiderende auto. Dat past mij niet.

funf zei:
R107 zei:

Volledig mee eens, geldt ook voor mij.

funf zei:
R107 zei:

Bedoel je niet stereotyperend ;) Geen 1 auto op de weg die mij zou intimideren, of het nu een X5 of Range Rover is die op 2 meter van mijn achterbumper rijdt of een Cuore :)
Er is maar 1 situatie die een beetje intimideert en dat is tussen 2 vrachtwagens zitten op de snelweg.

KadettRT zei:
funf zei:
R107 zei:

Bedoel je niet stereotyperend ;) Geen 1 auto op de weg die mij zou intimideren, of het nu een X5 of Range Rover is die op 2 meter van mijn achterbumper rijdt of een Cuore :)
Er is maar 1 situatie die een beetje intimideert en dat is tussen 2 vrachtwagens zitten op de snelweg.

Een leopard2 op 2 meter van je bumper doet heus iets met je hoor...:)

41166830331_60af0aa5e3_b.jpg

Beste mensen,

Ik lees hier al een tijdje mee in dit topic. Erg leuk om te zien hoeveel kennis en liefde hier is mbt tot de Teutonen.

Zelf ben ik geen typische liefhebber van de Teutoon, maar meer Italiaans georiënteerd.
Maar ook enorm autoliefhebber in de brede zin des woords. Kan veel modellen wel waarderen. Auto's moeten mij iets doen.

Ik heb een aantal modellen waar ik echt gek op ben en vind het momenteel mooi om die te verzamelen en te koesteren.
Er staat hier o.a. een Alfa 156 SW V6, MGF VVC, Volvo V70 2.4 T5 en een oude Opel Ascona 1.6S Luxus met 3 trapsautomaat;)
Een BMW E39 in originele nette staat was altijd nog een grote wens van mij. De 528i van wijlen mijn vader heeft als 18 jarige jongen zeer veel indruk gemaakt.

Dus op zoek gegaan naar een nette, originele, kloppende handgeschakelde benzine E39. Liefst een 6 in lijn en dan wat meer dan de 520i omdat die toch net wat erg zwakjes is onderin;) dus heb ik redelijk recent een nette 523i Executive handbak aangeschaft.
De auto geeft mij zeer veel plezier en merk dat ik hem vaak pak. De 6 in lijn draait ontzettend rustig en het vermogen is gewoon genoeg.

Plaatje bij het praatje;)
IMG-20191029-164645-2.jpg

BK, in Teutonia zijn we niet eenkennig, een heerlijk divers wagenpark heb je daar verzameld. (y) Ik weet niet of een dergelijke hoeveelheid auto's voor mij zou werken, ik denk dat ik uiteindelijk toch vooral in die ene favoriet zou rijden. Moet je niet heel bewust de situaties kiezen/creëren waarbij je de ene boven de ander verkiest?

Uiteindelijk merk je dat je de BMW alleen nog maar gaat pakken. Let maar op:T ;)

Allen een goed nieuw jaar gewenst!

Ente mis jij die prachtige 404 niet? Wat een plaatje was dat zeg! Zelf zou ik nog wel eens een 504 (Berline) willen hebben, liefst eentje in topstaat. Heb jij tips waar die te vinden zijn? Op Autoscout worden er niet veel aangeboden.

@BK: Veel plezier met de E39!

Bleu Knightrider welkom in Teutonia!!
Hele fraaie E39 heb je daar, blijft voor mij de mooiste 5 serie, tijdloze schoonheid.
de M52TU zes lijn van de 23i is een bijzonder fijne/vlotte motor met volop souplesse, heb zelf in het verleden een E36 323i coupe gehad.
Die 156 V6 van je ben ik ook bijzonder van gecharmeerd, de V6 Busso blijft toch wel een meesterwerk, een 156 gaat ook nooit vervelen.
Zelf in het verleden ook 3 van gereden toen het nog nieuwe auto's waren, mijn beste kameraad heeft nog 2 156 GTA' s waar ik geregeld in stuur.
Dat is ook echt genieten hoor.

Teutonia is gelukkig gevrijwaard van die hele EV discussie die op de FP van autoweek al een aantal jaren domineert met de dagelijkse dooddoeners van de vaste fanboys, echt vreselijk!! Hier genieten we gelukkig nog van echte auto's.
Maar moet zeggen dat een A3 e-tron mij onlangs positief heeft verrast, mijn beste kameraad heeft nogal een erg groot wagenpark, en heeft onlangs een 2015 A3 etron gekocht voor de vrouw, helemaal S line uitgevoerd. Stukje mee wezen toeren maar dat rijdt verrassend goed en bijzonder zuinig, met een normale rijstijl is 1 op 20 of beter makkelijk haalbaar en binnen de bebouwde kom alles elektrisch.

R107 zei:
Ente mis jij die prachtige 404 niet? Wat een plaatje was dat zeg! Zelf zou ik nog wel eens een 504 (Berline) willen hebben, liefst eentje in topstaat. Heb jij tips waar die te vinden zijn? Op Autoscout worden er niet veel aangeboden.

Nou, grappig dat je dat zegt.
Ik heb daarnet sinds tijden weer eens een MyReview gemaakt, daarin komt toevallig de 404 nog voor.
Het deed me beseffen dat zo’n fraaie 404 in mijn geval een ‘hebben van de zaeck, einde van het vermaeck’ auto was.

Heb ‘m gepoetst, gekoesterd, ben er verre einden mee gegaan; uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het geen blijvertjes zijn. Blijven gewoon keurige Sedans met een keurig rijgedrag en een keurige motor. Wellicht lastig uit te leggen omdat het echt een fraaie auto is. Maar uiteindelijk stel je jezelf de vraag: en nu?

Bij onze gewaardeerde forummer die altijd van die fraaie Teutonen heeft staan staat bijvoorbeeld nu een waanzinnig mooie Lancia Thema. Ik kan daar helemaal verliefd op worden maar weet nu al dat zulks ook zo’n auto is waarbij ik mij vroeg of laat dezelfde vraag gaat stellen...

De vraag is bij mij over de E30 nog nooit opgekomen.

Maar je wilt een 504:T ?
Delest Vlaardingen, Classic Job in Dalfsen, Alphons Ruys Classics in Elsloo en via het forum Le Lion D’or (subforum Les Petites Annonces Auto’s) ; dat zijn de bekende en betere kanalen om aan een goed exemplaar te komen.
Ook staan er altijd wel een paar uitzonderlijk mooie exemplaren op Interclassics Maastricht. De beurs is binnenkort weer!

Gave bak, die 523I, veel succes ermee! Een kennis van me heeft dezelfde, maar dan metaalgroen, ik geloof dat hij van '99 is. Degene die de auto bereed is helaas overleden ruim 15 jaar geleden), maar de familie houdt dus de auto in ere, wordt iedere maand naar buiten gehaald voor een rondje (met mooi weer), hetzelfde geldt ook voor een Z3 die ze bezitten. Prima, als je je dat kunt veroorloven!

Heren, dank voor het warme welkom!
Tof clubje hier merk ik wel:)

@TYN: goede vraag! Ja, ik ben nu met 5 auto's wel op het punt aangekomen dat je inderdaad echt moet kiezen welke te rijden;)
De MGF en de Ascona staan nu in de loods en hebben even rust.
Momenteel rijd ik het meeste in de E39...ik geniet van de rust en balans van de auto.
Ik wissel af met de Alfa.. leuk om de verschillende karakters met elkaar te vergelijken;)
Mijn vrouw rijdt nu eigenlijk altijd in de Volvo. Daar is ze verknocht aan.
Ik heb straks ook weer echt zin in die gekke MG trouwens... Zo anders dan die andere wagens.

@Ente...wat het pakken van de BMW betreft... Daar kan je wel eens gelijk in hebben:)

@Bofkont: Ja, komen we elkaar hier ook tegen:)
Klopt helemaal wat je zegt...de M52TU is echt een geniaal fijne motor... Al zeer vroeg trekkracht en geeft het gevoel dat er wel eens iets meer dan 170 pk in kan zitten... Echt een donders fijn blok!
Soepel, snel en ook gewoon zuinig!
En idd .. geen gedoe en irritatie over wel of geen EV....mooi om te zien dat hier nog echt autoliefhebbers zijn.

@speedtouch: Dank je! Mooi verhaal van de 523 en Z3... Helaas is de aanleiding verdrietig maar mooi dat ze zo kunnen voortleven.
Ik geniet er ook echt van en ben ook blij dat ik zo de keuze mag hebben;)

@BK
Voor mij blijft E39 nog altijd de maatstaf in autoland. Überhaupt de hele 5 serie.

Maar ehh, is een V60 T8 niet ook een klein beetje Teutoon?:confused:

Wat was toch weer een MGF VVC, zo ineens weet je het weer, een donders fijne roadster!
Hele leuke wagen ook Bleu knight! Ik zie echt uit naar het voorjaar weer dat ik de Z4 weer lekker dakloos kan uitlaten.

Mooi exemplaar BK(y) Mooie binnenkomer:)

De E39 is ook wel een van mijn favorieten bij BMW geweest. Ik weet nog de eerste keer dat ik er in een zat dat de stoelen echt indruk hebben gemaakt.
In tegenstelling tot andere topics is er hier weinig kinnesinne. Dit is naast nog een handjevol topics een van de weinige topics waar ik nog regelmatig actief ben en waar je gewoon schrijvvauten mag maken zonder bang te hoeven zijn voor de taalnazis:)

Idefiqs zei:
Caspian zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
R107 zei:

Ik weet het niet precies. Hij is twee keer afgesleept, en de bouwkwaliteit van het interieur was niet best. Het leek of de auto te haastig in de markt was gezet.
De reviews die ik lees zijn eigenlijk allemaal redelijk positief en weinige rare kwalen. Ook op de rest van het interweb kan ik weinig negatiefs terugvinden. Qua PHEV is het wel een auto die klopt. Zeker voor de stukken die mijn vrouw rijdt. Verder zijn er weinig alternatieven.

funf zei:

Met een zwarte E38 shadowline maakte je toentertijd anders ook niet snel vijanden onderweg denk ik..:T

Leuke collectie BK! Flinke taak om dat allemaal rijdende en in goede conditie te houden. MG F is inderdaad top, tegenwoordig heb je daarmee voor weinig geld een leuke roadster! Heb er zelf ook eentje gehad van 2004 tot 2014. Goede wegligging, fijne stoelen, leuk motorgeluid (ergens rond de 4000 toeren klonk hij lekkerst). Wel matige afwerking. Iemand stapte een keer bij me uit, gooide de deur dicht en de speakers vlogen eruit. Ook een aantal keer laten checken bij garages of het geen schadeauto was. Ik had hem dan wel van de 1e eigenaar met maar 40k gelopen maar de voorkant was schots en scheef qua naden. Bleek geen schade te zijn maar gewoon matige bouwkwaliteit..:
MGF

michel1975 zei:

De E39 is ook wel een van mijn favorieten bij BMW geweest. Ik weet nog de eerste keer dat ik er in een zat dat de stoelen echt indruk hebben gemaakt.
In tegenstelling tot andere topics is er hier weinig kinnesinne. Dit is naast nog een handjevol topics een van de weinige topics waar ik nog regelmatig actief ben en waar je gewoon schrijvvauten mag maken zonder bang te hoeven zijn voor de taalnazis:)

Idefiqs zei:
Caspian zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
R107 zei:

De reviews die ik lees zijn eigenlijk allemaal redelijk positief en weinige rare kwalen. Ook op de rest van het interweb kan ik weinig negatiefs terugvinden. Qua PHEV is het wel een auto die klopt. Zeker voor de stukken die mijn vrouw rijdt. Verder zijn er weinig alternatieven.

Dan was het waarschijnlijk een maandagauto, ik heb zelf ook nooit grote problemen gehad met VAG producten.(y)

Ik weet ook niet precies wat er mis mee was, hou het maar op hear say.

Idefiqs zei:
michel1975 zei:

Idefiqs zei:
Caspian zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
R107 zei:

Dan was het waarschijnlijk een maandagauto, ik heb zelf ook nooit grote problemen gehad met VAG producten.(y)

Ik weet ook niet precies wat er mis mee was, hou het maar op hear say.
Alle input is welkom. Ik kon alleen weinig negatieve ervaringen vinden. Verbruik is sowieso afhankelijk van je eigen rechtervoet.

@Bofkont: Ja idd! Opeens weer je het weer:)
Het is inderdaad een donders fijn Roadstertje, lekker fel en ergens iets tricky. Me like;)
Ja man... Ik heb ook zin in het voorjaar! Lekker kapje open en toeren maar!

@Ibud: Tof! Komen we elkaar hier ook tegen! Blijft een heel mooi exemplaar zoals jij hem had. Bekende kleur ook voor mij;)
Bouwkwaliteit valt bij mij gelukkig aardig mee!
Heb 4 nieuwe veerbollen, distributie en wat kleine zaken er aan gedaan. Nu is hij mooi op niveau;)
En ja... Het is met 5 nu wel een stevige taak... En ik wil ze ook graag mooi hebben;)

@Idefiqs: Thanks! Ja idd, in mijn ogen bezit de E39 zeker die waarde van maatstaf. Wat een goede auto.
Qua pure rust en rijden is het amper beter geworden he.... Meer gadgets, dat wel!
Ja hoor een dikke T8 is ook net een Teutoon toch?;)

@Michel1975: Thanks! Een E39 blijft een wagen die we als liefhebber blijven waarderen!

Ibud zei:
funf zei:

Met een zwarte E38 shadowline maakte je toentertijd anders ook niet snel vijanden onderweg denk ik..:T

:)

Ter nuance: die X5 is mij te groot en te lomp van vorm. Het is wel een heerlijk rijdende auto.

@ BK: fijn, zo'n klassieke E39. Echt een lekkere BMW. Geniet er van!

Hahaha Funf, ik zag onlangs een fotootje van de x5 van TWIX zn vrouw, naast zijn Fordje. Dan is die x5 maar een kleintje. Nou ja, in Texas is alles groter, zullen we maar zeggen, maar in NL snap ik je wel.

BK, lekker exemplaar, fijne auto, die e39. Hou het kvs tankje even in de gaten, die willen wel eens spontaan kapotgaan en dan sta je... ligt aan de beroerde plastic kwaliteit. Verder lekker sturen!!

Terug
Bovenaan