DagDromer
Wegverkenner
De allerbeste wensen voor 2020! Dat het maar weer een leuk, gezellig, gezond en succesvol jaar mag worden.
Om in te haken op bovenstaande, privé zou ik best een (kleine) EV willen hebben voor de dagelijkse ritjes (die zelden meer dan 50km totaal per dag zijn en binnen de bebouwde kom zijn) en een ruime reiswagen erbij (D of E segmenter) voor de langere afstanden. De iDeal oprit zou bij ons een i3 zijn, een 540i Touring voor de vakantie en verdere ritten en de huidige 520i voor puur alleen zakelijk verkeer. Vindt alleen de kleinere EV’s nu nog erg prijzig of te rudimentair qua uitvoering. Ach ja. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Afwachten, wel zijn we bij het moderniseren van ons huis bezig met (proberen) de toekomst te voorspellen en de boel qua installatie zo in te richten dat we voorbereid zijn op toekomstig beleid. Ongeacht of dat elektrisch of (alternatief) gas is. Gezien dat voorlopig nog genoeg fondsen vraagt zal bovenstaande oprit vulling nog wel even ‘dagdromen’ blijven.
De branche die wij beleveren kijkt ook met argusogen naar EV’s en de politieke beleidskeuzes. Veel gebruiker rijden in binnensteden om daar toiletten te reinigen en hebben veel te maken met remmend beleid op ICE voertuigen. De moeilijkheid is dubbel, enerzijds zijn er geen EV voertuigen die voldoende range bieden om de routes te rijden zoals gewend - maar dat kan je middels anders plannen aan wennen. Erger is dat de gewichtslimiet van 3.5t behoorlijk remmend is. Een basis voertuig (geschikt voor dit werk...) is vaak al zwaar, plaats er accu’s bij die voldoende of krap voldoende range bieden en het laadvermogen is simpelweg te klein om een valabel alternatief te bieden. Zwaardere voertuigen is door de kosten voor het behalen van een chauffeursdiploma en relatief veel hogere investeringsmaatschappij van een vrachtwagen economisch irreëel in vergelijk met de ‘omzet’ die een dergelijke zelfrijdende machine kan maken.
Om in te haken op bovenstaande, privé zou ik best een (kleine) EV willen hebben voor de dagelijkse ritjes (die zelden meer dan 50km totaal per dag zijn en binnen de bebouwde kom zijn) en een ruime reiswagen erbij (D of E segmenter) voor de langere afstanden. De iDeal oprit zou bij ons een i3 zijn, een 540i Touring voor de vakantie en verdere ritten en de huidige 520i voor puur alleen zakelijk verkeer. Vindt alleen de kleinere EV’s nu nog erg prijzig of te rudimentair qua uitvoering. Ach ja. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Afwachten, wel zijn we bij het moderniseren van ons huis bezig met (proberen) de toekomst te voorspellen en de boel qua installatie zo in te richten dat we voorbereid zijn op toekomstig beleid. Ongeacht of dat elektrisch of (alternatief) gas is. Gezien dat voorlopig nog genoeg fondsen vraagt zal bovenstaande oprit vulling nog wel even ‘dagdromen’ blijven.
De branche die wij beleveren kijkt ook met argusogen naar EV’s en de politieke beleidskeuzes. Veel gebruiker rijden in binnensteden om daar toiletten te reinigen en hebben veel te maken met remmend beleid op ICE voertuigen. De moeilijkheid is dubbel, enerzijds zijn er geen EV voertuigen die voldoende range bieden om de routes te rijden zoals gewend - maar dat kan je middels anders plannen aan wennen. Erger is dat de gewichtslimiet van 3.5t behoorlijk remmend is. Een basis voertuig (geschikt voor dit werk...) is vaak al zwaar, plaats er accu’s bij die voldoende of krap voldoende range bieden en het laadvermogen is simpelweg te klein om een valabel alternatief te bieden. Zwaardere voertuigen is door de kosten voor het behalen van een chauffeursdiploma en relatief veel hogere investeringsmaatschappij van een vrachtwagen economisch irreëel in vergelijk met de ‘omzet’ die een dergelijke zelfrijdende machine kan maken.