Teutonia LXV :Geschwindigkeit

speedtouch zei:
Phaeton W12 zei:
Mooie Porsche 996 Carrera 4S met slechts 61.000 km, voor 45.500 euro beslist een mooie aanbieding. Persoonlijk in de voor mij mooiste kleur, L6B4 Sealgrau metallic.

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1555440819-2003-14-911-996-carrera-4s-kopen

Inderdaad een gave bak, maar ik vind de Porsche die daarop volgde, met andere koplampen, mooier, ik weet, dat is persoonlijk.
Superkleur ook. Dezelfde als die van jou Marco?
 
Zo is het precies W212 (y)

Tja zeg het maar Tyn, mijn vorige Z4 was verder ook wel strak en stuurde lekker, maar deze is merkbaar scherper.
Vrijdag foto's hoop ik (y)
 
Lekkere kar Bofkont! En mooi dat er niet wordt afgeweken van het wisselpatroon (Mercedes-BMW-Mercedes-BMW....enz.). Hierna komt er dus ongetwijfeld weer een Benz ;)(y)
Veel plezier vrijdag en de dagen daarna!
 
Leuk, eindelijk weer een autowissel bij Bofkont:D Ben benieuwd naar de foto's. Komt de SLK ergens te koop? Zou zelf nog wel eens een cabrio erbij willen.
 
Dank beste Benzine we zullen zien.
Maar er is idd duidelijk een patroon :D

Beste FH,

De Slk is zeer zeker een fijne wagen met ook zijn kwaliteiten, maar specialer vind ik zelf niet.

Haha Ibud, het werd idd weer tijd :)
Zodra de slk online opduikt doe ik je een linkje.
 
Je blijft me verbazen Bofkonto_O
Van SLK via een CLK naar een Z4 en dan weer van SLK naar Z4 ( sla ik er 1 over?).
Wel leuk om te volgen. (y)
Veel plezier vrijdag met het ophalen en ik ben benieuwd naar de foto’s!
 
Haha snap ik Slb.
Het gaat mij net zo, begin vd week had ik nog niets in de planning, en zo ineens koop ik weer een Z4:)
Moet zeggen dat het met de handbak wel een compleet andere auto is.
 
Vergeleken met Bofkont ben ik maar saai. Ik heb na 8 (!) jaar trouwe dienst mijn Ford Expedition weggedaan. Het was een nieuw record, alle voorgaande records verpulverend. Maar wat staat er nu voor de deur? Een Ford Expedition. 8 jaar jonger, 2 cilinders minder en een stukje langer.

Deze uitvoering:
2015-Ford-Expedition-Platinum-EL-39.jpg
 
Hey Twix, dat is lang geleden, leuk weer van je te horen, wat een wagen zeg, Enorm!!
Gaaf ding, heb je de bmw nog steeds??
 
Ja, de BMW hebben we nog. Gaat voorlopig niet weg.

Door de zoektocht naar een auto en de 440i leenauto was de interesse in auto's weer een beetje aangewakkerd. De laatste tijd waren auto's steeds meer een gebruiksvoorwerp voor me.
 
Bofkont 350 zei:
Haha snap ik Slb.
Het gaat mij net zo, begin vd week had ik nog niets in de planning, en zo ineens koop ik weer een Z4:)
Moet zeggen dat het met de handbak wel een compleet andere auto is.

Leuk, gefeliciteerd! Lekker wisselen als het jou past, dat doe je goed.(y)
 
Zo Twix, dat zijn geen halve maatregelen. :D
V6 Ecoboost lijkt me? Zelfde als in de Raptor?

@Benzine
Daar is zeer goed op gepast! En zo'n W212 is natuurlijk wel kwaliteit.
 
Twix zei:
Vergeleken met Bofkont ben ik maar saai. Ik heb na 8 (!) jaar trouwe dienst mijn Ford Expedition weggedaan. Het was een nieuw record, alle voorgaande records verpulverend. Maar wat staat er nu voor de deur? Een Ford Expedition. 8 jaar jonger, 2 cilinders minder en een stukje langer.

Deze uitvoering:
2015-Ford-Expedition-Platinum-EL-39.jpg

Wat een sloep! (y)
 
Prachtig zo'n dikke Yank (y). Als ik daar zou wonen dan wist ik het ook wel, hier zijn veel wegen en parkeervakken er helaas niet op berekend.
 
Mooi ding Twix! Nog andere modellen overwogen? Suburban/Yukon? Ik zou het ook wel weten als ik in de US zou wonen, fijn zo'n grote SUV(y)
 
Vandaag (eindelijk) de showroom van 500E binnen gelopen. Mooie zaak met nog veel mooiere auto's. (y) De kwaliteit straalt er vanaf, daar gaat mijn liefhebbershart wel sneller van kloppen.

@Twix,

Stoere Ford, hoe presteert de Ecoboost ten opzichte van de V8?
 
Bedankt Funf (y)
Ach ja het is pure liefhebberij, het heeft natuurlijk niets met wijsheid te maken :T
Kon de verleiding gewoon niet weerstaan.

Die E klasse cabrio ziet er echt goed uit gezien zijn kmstand, interieur is van geweldige kwaliteit ook, kan niet anders.
Dat is met de SLK helaas wel anders, onbegrijpelijk dat Mercedes daar zo fragiel plastic voor heeft gebruikt, tenminste wat betreft de R170/R171.
 
Geweldig BK, weer terug naar de Z4. Dat is inderdaad veel en veel meer een rijdersauto. Maar goed, dat weet je zelf ook. :) Ik zat ook prima in de Z4 (net aan, dat wel) terwijl ik net niet in de SLK paste. Scheelde misschien net even dat ene centimetertje.
Ik ben ook benieuwd naar de foto's!
 
Absoluut waar Schaduw (y)
De SLK is echt krapper van binnen vooral de bijrijderskant, viel me direct op.
Morgenmiddag 16:00 afleveren, heb er zin in!!

Beste Benzine,

Ja zag hem ook al voorbij komen op FB, wat een machine!! Geweldig.
Maar zoiets ambieer ik absoluut niet, en dan nog het grootste nadeel, het is geen cabrio.
Maar absoluut prachtig, om je vingers bij af te likken dit soort auto's.
Respect voor degene die zoiets koopt.
 
Voor mij zou het ook een cabrio moeten zijn. Al heeft deze wel een groot schuifdak.
Veel plezier morgen met de aflevering!
 
TYN zei:
Zo Twix, dat zijn geen halve maatregelen. :D
V6 Ecoboost lijkt me? Zelfde als in de Raptor?

Het is inderdaade de 3.5l V6 Ecoboost. Ik denk dat het in principe dezelfde motor is, maar in de Raptor levert die meer vermogen.

Ibud zei:
Mooi ding Twix! Nog andere modellen overwogen? Suburban/Yukon? Ik zou het ook wel weten als ik in de US zou wonen, fijn zo'n grote SUV(y)

Dank je. Om eerlijk te zijn niet echt iets anders overwogen. Ik ben niet zo'n fan van de Tahoe / Suburban / Yukon / Yukon XL. De derde rij van de Ford is net wat doordachter waardoor de hele auto praktischer is. Daarbij heb ik meer met Ford dan met Chevrolet of GMC. Mijn vorige Expedition vond ik zo'n fijne auto dat ik eigenlijk niet echt veel verder gekeken. Ik heb de Toyota nog even overwogen, maar die trekt me uiteindelijk ook niet zo.

buitengaats zei:
Stoere Ford, hoe presteert de Ecoboost ten opzichte van de V8?

Ik vond het eerst jammer dat Ford de V8 in de ban deed, maar nu ik met de V6 rijd, is er eigenlijk geen reden om een V8 te hebben... het verbruik is beter en het extra vermogen merk je ook wel. Dat downsizen is zo gek nog niet.
 
Verrassende move Bofkont. Niet van het weer inruilen, dat had ik al eerder verwacht, maar dat je weer terug naar een Z4 gaat. Durf je een R129 toch niet aan?
 
Bedankt Benzine (y)

Ja zeer zeker Michel, het lag ook helemaal niet in de planning, was wederom weer een van mijn beruchte impuls aankoop vrees ik :)
Ik was tot mijn verbazing direct al lyrisch bij het instappen al, na de testrit helemaal.
Een R129 vind ik fantastisch en durf ik zeer zeker wel aan, zou volgend jaar zo maar eens kunnen, als ik weer eens zo bui heb haha.
Bij mij is het maar net wat er op mijn pad komt.
Een R230 blijf ik wel huiverig voor, teveel gecompliceerde techniek.
 
buitengaats zei:
Vandaag (eindelijk) de showroom van 500E binnen gelopen. Mooie zaak met nog veel mooiere auto's. (y) De kwaliteit straalt er vanaf, daar gaat mijn liefhebbershart wel sneller van kloppen.

@Twix,

Stoere Ford, hoe presteert de Ecoboost ten opzichte van de V8?

Zeer aangenaam!
 
vanmiddag de Z4 opgehaald, prima afgeleverd, volle tank en een grote beurt.
Mooi weer dus direct het dak eraf en gaan!
1e bevindingen:
Rijdt echt opvallend veel beter dan mijn vorige E85 Z4, ook het comfort op klinkerwegen is merkbaar beter.
Dat was met mijn vorige E85 echt een crime, ik snap er niets van, die stond ook op een standaard onderstel niet verlaagd ofzo.
Ook drempels kan ik vrij normaal nemen. Ik ben echt bijzonder positief tot zover.

Optisch is de wagen echt gigantisch strak voor zijn 15 jaar, dus spuitwerk zit er wat mij betreft deze ronde niet bij.
Interieur super netjes!! de bijrijdersstoel is praktisch nieuw ongebruikt, de bestuuderskant de normale slijtage.
Enkel even een wangetje opnieuw verven, maar dat is echt tientjes werk.

Was er vanuit gegaan dat het een Duitse import auto betrof, maar blijkt gewoon bij Bmw Den Haag geleverd te zijn nieuw.
Het is een diplomaten auto geweest, complete historie zit erbij.
Heb snel even een paar foto's genomen, zoals jullie kunnen zien is het precies dezelfde kleur als mijn vorige, sterling grey , gelukkig dit maal mijn favoriete velgen styling 103.
Nagenoeg onbeschadigd.
De nieuwste 2019 navigatie DVD ook direct maar gekocht, lag gisteren al in de bus.

IMG_20190426_202448 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190426_162520 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190426_200307 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190426_211031 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190426_210956 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20190425_130620 by bofkont OEM, on Flickr
 
Ziet er weer goed uit Bofkont(y). Bekende beelden eigenlijk :). Hopelijk gaat deze goed bevallen!
Heb je een adresje voor nieuwe navigatieschijven, of heb je deze van de BMW dealer? Mijn APS50 schijf is ook al 7 jaar oud dus moet ook vervangen worden.

Vandaag ook mijn E300 opgehaald en de eerste 150 km mee gereden. Fijne auto met een soepele en heerlijk klinkende V6, ondanks dat de kap niet open kon (wegens winterwiel in de kofferbak...) toch genoten van de rit naar huis.

w1vgkhU.jpg
 
Beste FH,

Mijn SLK is van 2004.

Beste Benzine,

Prachtig! moeilijke keuze nu welke je gaat pakken op een mooie dag lijkt mij.
Heb jij nog een DVD navigatie systeem in deze Benz?? of een harde schijf systeem al?
 
Bofkont, wat een plaatje weer! Veel rijplezier! Het was vorige week druk met SLK-tjes in het Noorden, de club had blijkbaar een toertochtje uitgezet. Had bijna een Belg op de voorkant van de cabrio zitten, die reed 'gewoon' mee met de stroom SLK's zonder aandacht voor het overige verkeer.

BENZine, wat wordt het toch mooi op de wegen! Ook veel rijplezier!
 
Beste Benzine,

Ik doe je even een PB vandaag daarover.

Beste Pietzoveel, bedankt!!
Ja klopt de SLK club had vorig weekend een toerrit in Friesland, omgeving lemmer.
Was het een zilvergrijze R170 toevallig met een rood interieur, dan zal ik hem even vermanend toespreken :)
 
Mooie Z4 Bofkont! Verrassende move inderdaad, maar wel vermakelijk om te lezen. Aangezien er weinig te perfectioneren valt, wordt het vooral genieten van het rijden? :)

Zelf zit ik te denken aan een klassieker voor erbij. Een kandidaat is een C107 met achtcilinder (dus een 350 SLC of 450 SLC) uit de jaren '70. Het is me opgevallen dat deze redelijk betaalbaar zijn en ik vind de styling heerlijk '70s. Veel auto's rijden op LPG, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Heeft iemand ervaring met deze Benz? Zijn er bijvoorbeeld specifieke motoren of jaartallen die je beter niet kunt nemen? De Amerikaanse uitvoeringen laat ik in elk geval links liggen. Dit is een voorbeeldje: 350 SLC
 
Ik zou er nog even over nadenken. Een auto van zo'n 40 jaar oud, waar begin je aan...
 
Geen ervaring met de C107, wel met de R107 (heb sinds 2012 een 300SL uit 1986). Het zijn technisch goede auto’s, maar let wel goed op eventuele (verborgen) roestproblemen. Vooral de oudere exemplaren kunnen daar last van hebben, mede afhankelijk van het klimaat in de landen waarin ze gereden hebben.
En de staat van onderhoud is natuurlijk belangrijk.
Bij goedkope exemplaren (zoals deze) kun je er niet vanuit gaan dat alles in even goede staat is (foto’s zeggen wat dat betreft niets) en kun je op termijn voor flinke kosten komen te staan. Voor een eventuele aankoop zou ik de auto sowieso door een specialist laten nakijken. Of meld je aan op het R/C107 forum, daar zijn mensen actief met heel veel know-how over dit type auto.
 
Even afgezien van de sores kun je er ook volkomen op leeglopen. Dus koop dan een recentere betere en dan liever een SL dan een SLC. Ook met het oog op wederverkoopbaarheid en restwaarde na je investeringen in de auto.
 
Het ene geval is het andere niet FH. Op zich vind ik het prijzenswaardig dat mensen willen investeren in mooie klassiekers als een SLC, en met de jaren worden dit mooiere en zeldzamere auto’s. Zorg er echter wel voor dat je geen hopeloos exemplaar in handen krijgt waar niets mee te beginnen valt. Maar tref je een hard exemplaar in een technisch redelijke tot goede staat dan kun je aan zo’n auto veel plezier beleven. Onderdelen zijn bovendien nog prima te verkrijgen, en (ik weet niet hoe handig en technisch onderlegd Beros is) als je er zelf het nodige aan kunt doen dan is dat natuurlijk een pré. Het R/C107 forum biedt in dat opzicht ook veel hulp, en ben je lid van de R/C107-club dan kun je kosteloos naar sleuteldagen om gezamenlijk reparaties aan te pakken waarbij je alleen betaalt voor gebruikte onderdelen.
 
Neem van mij aan dat een SLC van rond de 40 jaar oud financieel een bodemloze put wordt, althans als je uiteindelijk een goedrijdende en goed ogende auto wenst te hebben. En de onderdelen zijn gewoonweg duur. Ik bespeur toch een zekere mate van naieviteit. Maar inderdaad is instandhouding van een SLC prachtig voor iemand die daar totaal niets voor hoeft te laten en als uitbreiding van een verzameling. Maar ik heb de indruk dat dit bij onze mede-forummer niet aan de orde is.
 
Je kunt er idd flink op leeglopen, tenzij je een goed exemplaar weet te bemachtigen. Maar die koop je normaliter niet voor 9k.
 
BENZine zei:
Het ene geval is het andere niet FH. Op zich vind ik het prijzenswaardig dat mensen willen investeren in mooie klassiekers als een SLC, en met de jaren worden dit mooiere en zeldzamere auto’s. Zorg er echter wel voor dat je geen hopeloos exemplaar in handen krijgt waar niets mee te beginnen valt. Maar tref je een hard exemplaar in een technisch redelijke tot goede staat dan kun je aan zo’n auto veel plezier beleven. Onderdelen zijn bovendien nog prima te verkrijgen, en (ik weet niet hoe handig en technisch onderlegd Beros is) als je er zelf het nodige aan kunt doen dan is dat natuurlijk een pré. Het R/C107 forum biedt in dat opzicht ook veel hulp, en ben je lid van de R/C107-club dan kun je kosteloos naar sleuteldagen om gezamenlijk reparaties aan te pakken waarbij je alleen betaalt voor gebruikte onderdelen.
Dank voor de tip! Dat is wel leuk dat de club zoiets aanbiedt! Ik ben (nog) geen sleutelaar maar ik zou het graag willen leren.

FH126560 zei:
Even afgezien van de sores kun je er ook volkomen op leeglopen. Dus koop dan een recentere betere en dan liever een SL dan een SLC. Ook met het oog op wederverkoopbaarheid en restwaarde na je investeringen in de auto.
BENZine zei:
Je kunt er idd flink op leeglopen, tenzij je een goed exemplaar weet te bemachtigen. Maar die koop je normaliter niet voor 9k.

De waarschuwing is op zijn plaats, maar ik ben me ervan bewust dat een klassieker een grote kostenpost kan worden. Ik wil echter geen exemplaar in concoursstaat en ga hem ook niet restaureren of (sterk) verbeteren. Gewoon een auto om 1 of 2 jaar plezier van te hebben en dan weer iets anders te gaan rijden. Een iets nieuwere kopen biedt geen soelaas, of de auto nou 40, 35 of 25 jaar oud is, er kan altijd genoeg mis mee zijn. Ik koop sowieso niks zonder aankoopkeuring en hopelijk kunnen daarmee onaangename verrassingen voorkomen worden. Ik wil juist geen SL omdat die veel duurder zijn en ik al een cabrio heb (E46 M3). Als ik er iets bij koop dan wil ik lagere vaste lasten dan bij de M3, dus op zijn minst kwarttarief maar liever geen MRB (ivm stallingseis) en een goedkope (klassieker)verzekering. Het sympathieke van een oude Mercedes is m.i. de bruikbaarheid en onderdelenvoorziening. Maar omdat ik nog niet veel kennis heb van dit specifieke model weet ik bijv. niet wat het prijsniveau is van onderdelen (hoog als ik FH126560 moet geloven - W126 560? ;) ) en in hoeverre de techniek onderhoudsgevoelig is.
 
Nieuwe onderdelen zijn duur tot heel duur, maar tegen veel lagere prijzen zijn er ook veel immitatie onderdelen te koop en heel veel gebruikt (bijvoorbeeld in Zuid Beyerland bij Hans SL/C).
 
Nieuw waren het goede auto's, maar de leeftijd speelt inmiddels parten. Deze modellen kunnen goed roesten, dat is een groot aandachtpunt uiteraard, maar ook alle techniek is tientallen jaren oud. En dan gaat t niet alleen om motor en bak, maar ook alles eromheen. Uiteindelijk is het differentieel, aandrijfassen, raamgeleiders, kachel, ruitenwissermotor, en noem alles maar op allemaal oud. Ik heb vanaf 1995 5 jaar een 420 SL gehad uit 1988, wauw wat een roestgevoelige auto. Zonder aanwijsbare oorzaak, dus geen kustauto of iets dergelijks.
 
@Twix, ik ben dus de laatste forummer die de v8 in levende lijve heeft gezien, met jou ernaast???

@bofmans; lekkere z4!! Mooie foto's!!
 
Beste Beros,

Ja bedankt!! ja ik geef het toe het is weer een aparte move van mij, maar ach wat heb ik er weer een lol mee.
Jaren geleden dat ik zo lekker auto heb gereden, zonder gekkigheid.
Leuke plannen man zo'n oude Benz, maar idd goed de ogen open voor je wat koopt.
Heb je de E46 M3 ook nog steeds??

Beste Uwbuurman,

Ey leuk je weer eens te zien hier!(y)
Ben jij bij Twix in de VS geweest?? zo dan geweldig toch.
Ja bedankt, ben ik echt superblij met mijn nieuwe wagentje, hoe gaat met je eigen wagenpark???
 
Niets zo duur als een goedkope Benz:)

Ook op een w140 of r129 kun je aardig leeglopen. Zelfs de exemplaren die een sluitende onderhoudshistorie hebben.
Probleem is dat bepaalde onderdelen steeds schaarser worden en bijna niet te vinden zijn.
 
Dank, Bof! Ja, leuk bijgepraat en gegeten met Twix in the lone star state, begin van deze maand. Toen was er al wat twijfel over de V8 Expedition.
 
Naar mijn mening rijdt niets zo fijn als een V8 Mercedes van de oude stempel zoals ik bijvoorbeeld had in de 560 SEL en 560 SEC. Daar kon ook een 12 cilinder 750i BMW niet tegenop. Dus ik begrijp de wens van Beros als geen ander, alleen probeer iets te kopen wat minder oud is. Of je een auto koopt uit 1975 of 1990, daar zit natuurlijk wel wat verschil in.
 
Terug
Bovenaan