Sanitarium
Net ingestapt
Ik kwam deze op het net tegen, Lissabon 1960:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Grappig, op allebei de foto's een Ford stationcar.XBXG zei:Haarlem, 1966:
geit zei:
opelfreak zei:geit zei:
Wat staat er eigenlijk rechts naast de witte Moskvitch?
Is dat een Taunus P6 ?
929V6 zei:Yep, een 12M. Twee BMW 700-jes naast elkaar, ook leuk. Dat maakt bij elkaar zomaar vier tweecilinders op een rij. Kom er nog maar eens om.
edit: a.u.b. niet telkens de foto meequoten.![]()
244-55 zei:Ik dacht ook even aan een Glas vanwege de daklijn, maar als ik nog eens goed kijk zou het toch een Taunus P6 kunnen zijn, maar dan wel een 15M, gelet op de vorm van het rechterachterlicht (langwerpig, lijkt op dat van een Daf 55), maar wat daar links glanst ??
Dennis_zw zei:244-55 zei:Ik dacht ook even aan een Glas vanwege de daklijn, maar als ik nog eens goed kijk zou het toch een Taunus P6 kunnen zijn, maar dan wel een 15M, gelet op de vorm van het rechterachterlicht (langwerpig, lijkt op dat van een Daf 55), maar wat daar links glanst ??
De 12M en 15M hadden dezelfde (Daf 55-achtige) achterlichten tussen 1967 en 1970. Maar ik denk toch niet dat dit de Ford is.
929V6 zei:Dennis_zw zei:244-55 zei:Ik dacht ook even aan een Glas vanwege de daklijn, maar als ik nog eens goed kijk zou het toch een Taunus P6 kunnen zijn, maar dan wel een 15M, gelet op de vorm van het rechterachterlicht (langwerpig, lijkt op dat van een Daf 55), maar wat daar links glanst ??
De 12M en 15M hadden dezelfde (Daf 55-achtige) achterlichten tussen 1967 en 1970. Maar ik denk toch niet dat dit de Ford is.
Het is een 12M, want die had andere - amandelvormige - achterlichten dan de 15M. Zonder achteruitrijlichten. Het zou dus best een achteruitrijlicht kunnen zijn, al zit die dan wel erg ver naar links.
We zoeken dus een model met:
- een schuin, staand ventilatieroostertje in de C-stijl, en een horizontaal chroomstripje eronder
- een langwerpige horizontale kofferklepgreep of chroomstrip met een rond slotje (drukknop?) eronder
- een verchroomde bumper zonder rozetten
- vrij diepe velgen met langwerpige ventilatiesleuven
- horizontale achterlichten met de clignoteur aan de buitenzijde en mogelijk een afzonderlijke vierkante achteruitrijlamp links eronder (kan accessoire zijn)
- een langwerpige kentekenplaat (geen vierkante)
Dattoman zei:Inderdaad een hele mooie foto van die Simca 1100 op het ijs. De kleur van de auto steekt erg mooi af op de achtergrond. 1985 of 86?
Stif zei:Ik ga vooor de 15 m, want de achterlichten zijn wel degelijk amandel vormig.
@Dafpoetser die spleetjes achterlichten had je ook op de eerste type's simca 1100.
D. Elzinga zei:Kon je Civics met een vinyl dak bestellen of is dat aftermarket?
929V6 zei:Ik denk dat allebei mogelijk was, in elk geval was een Civic met vinyldak geen zeldzaamheid. Bij de montage van een open dak werd vaak een vinyldak aangebracht om de slechte afwerking weg te moffelen... Dit is trouwens nog een twee- of vierdeursversie met kofferdeksel ipv grote achterklep.D. Elzinga zei:Kon je Civics met een vinyl dak bestellen of is dat aftermarket?