Foto's uit de oude doos

Ik kwam deze op het net tegen, Lissabon 1960:

55jxag.jpg

Yep, een 12M. Twee BMW 700-jes naast elkaar, ook leuk. Dat maakt bij elkaar zomaar vier tweecilinders op een rij. Kom er nog maar eens om.

edit: a.u.b. niet telkens de foto meequoten.:rolleyes:

929V6 zei:
Yep, een 12M. Twee BMW 700-jes naast elkaar, ook leuk. Dat maakt bij elkaar zomaar vier tweecilinders op een rij. Kom er nog maar eens om.

edit: a.u.b. niet telkens de foto meequoten.:rolleyes:

Als dat een 12M is (of 15M), wat zit daar dan onder het linkerachterlicht en boven de bumper? Het lijkt net een tankdop of afzonderlijke achteruitrijlamp (maar dat had deze auto niet, want ingebouwd). En ook de wielen met vrij bolle wieldoppen ten opzichte van de donkere velgrand herken ik niet van andere foto's, die vrijwel allemaal een sierring hebben rond de wieldoppen. Ik zat nog aan de Glas 1700 te denken, maar die klopt ook niet echt op juist deze punten. Het is moeilijk zien soms op deze vage/kleine foto's helaas.

Ik dacht ook even aan een Glas vanwege de daklijn, maar als ik nog eens goed kijk zou het toch een Taunus P6 kunnen zijn, maar dan wel een 15M, gelet op de vorm van het rechterachterlicht (langwerpig, lijkt op dat van een Daf 55), maar wat daar links glanst ??
Trouwens die donkere Daf 55 met kenteken FA: da's een hele vroege of was FA een handelaarskenteken ?

244-55 zei:
Ik dacht ook even aan een Glas vanwege de daklijn, maar als ik nog eens goed kijk zou het toch een Taunus P6 kunnen zijn, maar dan wel een 15M, gelet op de vorm van het rechterachterlicht (langwerpig, lijkt op dat van een Daf 55), maar wat daar links glanst ??

De 12M en 15M hadden dezelfde (Daf 55-achtige) achterlichten tussen 1967 en 1970. Maar ik denk toch niet dat dit de Ford is.

Liefkozend worden de chique, smalle doch brede achterlichten van de Daf 55 ook wel "spleet-oogjes" genoemd...

Dennis_zw zei:
244-55 zei:

De 12M en 15M hadden dezelfde (Daf 55-achtige) achterlichten tussen 1967 en 1970. Maar ik denk toch niet dat dit de Ford is.

Het is een 12M, want die had andere - amandelvormige - achterlichten dan de 15M. Zonder achteruitrijlichten. Het zou dus best een achteruitrijlicht kunnen zijn, al zit die dan wel erg ver naar links.

P6_p6b_12m_2d_back_std.jpg

929V6 zei:
Dennis_zw zei:
244-55 zei:

Het is een 12M, want die had andere - amandelvormige - achterlichten dan de 15M. Zonder achteruitrijlichten. Het zou dus best een achteruitrijlicht kunnen zijn, al zit die dan wel erg ver naar links.

De achterlichten op de kerk-foto zijn juist niet amandelvormig wat mij betreft.

Dank je geit (ik hoop dat je niet hoeft te worden afgemaakt vanwege Q-koorts)!

We zoeken dus een model met:
- een schuin, staand ventilatieroostertje in de C-stijl, en een horizontaal chroomstripje eronder
- een langwerpige horizontale kofferklepgreep of chroomstrip met een rond slotje (drukknop?) eronder
- een verchroomde bumper zonder rozetten
- vrij diepe velgen met langwerpige ventilatiesleuven
- horizontale achterlichten met de clignoteur aan de buitenzijde en mogelijk een afzonderlijke vierkante achteruitrijlamp links eronder (kan accessoire zijn)
- een langwerpige kentekenplaat (geen vierkante)

En helaas... "Er zijn geen gegevens gevonden voor het kenteken 64-95-EX"

Volgens mij is het toch een P4 (12M) zoals 929V6 zegt.

We zoeken dus een model met:
- een schuin, staand ventilatieroostertje in de C-stijl, en een horizontaal chroomstripje eronder
- een langwerpige horizontale kofferklepgreep of chroomstrip met een rond slotje (drukknop?) eronder
- een verchroomde bumper zonder rozetten
- vrij diepe velgen met langwerpige ventilatiesleuven
- horizontale achterlichten met de clignoteur aan de buitenzijde en mogelijk een afzonderlijke vierkante achteruitrijlamp links eronder (kan accessoire zijn)
- een langwerpige kentekenplaat (geen vierkante)

-Check
-Kan een accesoire zijn (had mijn Rekord A Coupé ook)
-Rozetten kan luxere optie zijn geweest
-Andere velgen dan standaard?
-Check
-Check

Gr Jeroen

Wat een geweldig topic, me door alle pagina's gewerkt... Genieten! En dan ook nog op de laatste pagina een Fiat 850 coupé tegenkomen... (y)

Ik ga vooor de 15 m, want de achterlichten zijn wel degelijk amandel vormig.

@Dafpoetser die spleetjes achterlichten had je ook op de eerste type's simca 1100.

@ArieVectra, mooie foto van die simca 1100 (grijs kenteken) op het ijs.

Inderdaad een hele mooie foto van die Simca 1100 op het ijs. De kleur van de auto steekt erg mooi af op de achtergrond. 1985 of 86?

Dattoman zei:
Inderdaad een hele mooie foto van die Simca 1100 op het ijs. De kleur van de auto steekt erg mooi af op de achtergrond. 1985 of 86?

Het was in Januari of Februari '87, toen kon je ook op straat schaatsen :D
En de bomen waren 3 tot 4 cm. dikker geworden door ijsvorming.
Wat zag de wereld er toen mooi uit door de ijsvorming.

Stif zei:
Ik ga vooor de 15 m, want de achterlichten zijn wel degelijk amandel vormig.

@Dafpoetser die spleetjes achterlichten had je ook op de eerste type's simca 1100.

Met de amandelvormige achterlichten is het dan een 12M, maar wel een P6. Het witte ding links zou ook nog een dealersticker of iets dergelijks kunnen zijn.
De Simca 1100 1e serie had idd ook van die achterlichten, maar dan zonder achteruitrijlampen aan de binnenkant. Die vind je bijv. wel op de eerste Saab 99 en op vroege Audi's.

Nog een foto in de categorie "oud & nieuw". De eerste foto is een poster op het gebouw links op de tweede foto, die tevens de huidige situatie van de Zijlweg in Haarlem weergeeft.

066ie.jpg

067o.jpg

D. Elzinga zei:
Kon je Civics met een vinyl dak bestellen of is dat aftermarket?

(p.s. nogmaals het verzoek om de foto's in een kleiner formaat te posten (via bijv. imageshack), ook leuker voor de desbetreffende beeldbank die nu wellicht met meer dataverkeer te maken krijgt)

Ik denk dat allebei mogelijk was, in elk geval was een Civic met vinyldak geen zeldzaamheid. Bij de montage van een open dak werd vaak een vinyldak aangebracht om de slechte afwerking weg te moffelen... Dit is trouwens nog een twee- of vierdeursversie met kofferdeksel ipv grote achterklep.

Leuke modellen trouwens op de tweede foto van je vorige post, o.a. een Nissan Prairie, Peugeot 504 Coupé en een Toyota Corona Liftback.:)

929V6 zei:
D. Elzinga zei:
Kon je Civics met een vinyl dak bestellen of is dat aftermarket?
Ik denk dat allebei mogelijk was, in elk geval was een Civic met vinyldak geen zeldzaamheid. Bij de montage van een open dak werd vaak een vinyldak aangebracht om de slechte afwerking weg te moffelen... Dit is trouwens nog een twee- of vierdeursversie met kofferdeksel ipv grote achterklep.

In een interview met een Japanse auto's importeur heb ik eens gelezen dat de bemanning van auto-schepen soms over de daken van de auto's liepen op ergens te komen op het schip. Auto's die daaraan schade overhielden werden later van een vinyl dak voorzien.

Terug
Bovenaan