Springbok: BMW F31 330i M Sport Shadow (2018) p18: zomerbanden en lessen voor motor

Springbok zei:
Naast alarm maar aanvullende beveiliging gekocht. Klein dingetje om de auto toch net weer wat onaantrekkelijker te maken.

20160627_191805_zps8vhpxuic.jpg

Héé kom ik hier een foto tegen van mijn eigen auto met stuurslot. :)

V0RQ zei:
... binnen 5 seconden zagen ze je stuur door met klein ijzerzaagje, slot eraf, klaar.. Als ze het niet bij zich hebben komen ze later terug..
Het gaat mij niet zozeer om de auto zelf maar om diefstal van het M stuur/airbag. Dat is vrij gewild en met dit stuurslot kun je het enigzins vertragen cq voorkomen.
 
Van een CX-3 naar een mooie 3er, dat heb je goed gedaan! De F31 lijkt mij een zoveel fijnere auto, in ieder geval veel verfijnder. Heb je de CX-3 nog goed kunnen verkopen?
 
BMW M Sport zei:
Héé kom ik hier een foto tegen van mijn eigen auto met stuurslot. :)

Ja, je hebt me op ideeën gebracht ;)

Enzo Ferrari zei:
Van een CX-3 naar een mooie 3er, dat heb je goed gedaan! De F31 lijkt mij een zoveel fijnere auto, in ieder geval veel verfijnder. Heb je de CX-3 nog goed kunnen verkopen?

De F31 is een stuk fijnere reisauto. En qua sturen natuurlijk ook erg lekker.

De CX-3 was wel duidelijk lichtvoetiger, vooral merkbaar in korte bochten - op rotonde's bijvoorbeeld. Uiteindelijk doet een zeer jonge auto altijd beetje pijn, maar het viel uiteindelijk zeker niet tegen. Verkocht aan een Mazda specialist.
 
Zwarte nieren staat super!
Rijdt het echt zoveel verfijnder? Ben eigenlijk wel benieuwd waar de verschillen merkbaar zijn. Wat ik wel weet is dat de sportstoelen en zitpositie niet te vergelijken zijn met het Japanse meubilair.

De CX-3 is natuurlijk gebaseerd op de 2. Ik heb onlangs een paar dagen een nieuwe Mazda 3 gereden en die reed ook veel lichtvoetiger als mijn 6. Op lange afstanden en op de snelweg is de 6 weer een stukje fijner en comfortabeler.
 
Thanks!

Tsja, wat is verfijnder rijden? De CX-3 is ook een van de fijnste auto's die ik gereden heb. Het reed gewoon anders. De 3 is meer voor de kilometers en bijvoorbeeld het snellere bochtenwerk op dijkjes. De CX-3 was lekkerder in korte bochten en in de buurt met drempels ed.

Qua auto als geheel staat de 3 natuurlijk wel op een hoger plan. Is ook geen schande.

En de CX-3 vind ik een schitterende auto, maar een 3 met M-sport nog wel even slagje lekkerder.

Tot op heden geen spijt. Denk niet snel dat ik liever iets anders had gehad voor dit geld.
 
Het is inderdaad lastig om je vinger op dat laatste stukje verfijning te leggen waar de Duitsers toch wel erg goed in zijn. Het is iets wat jezelf over een langere tijd moet beleven. Laat het misschien eerder goed doordacht noemen. Over ieder onderdeel(tje) lijkt het welhaast of er een lange vergadering heeft plaatsgevonden om het bijvoorbeeld het lekkerste te laten klinken, voelen, ruiken of te gebruiken. Kortom om de zintuigen van jou als bestuurder het lekkerste te prikkelen, dan is het doel behaalt!

En ik wil het merk met het wit-blauwe logo niet teveel ophemelen, maar wat zijn die lui toch heer en meester in het bouwen van verschrikkelijk goede onderstellen! Zelfs mijn bijna 19 jaar oude E46 rijdt nog beter dan de nieuwe Kia Rio waar ik laatst in gereden had. Dat zegt toch ook wel iets over de auto's die nu op dit moment nog bij BMW de band afrollen, die moeten dan bijna perfect zijn!
 
Goed omschreven Enzo, zo is het precies!!
Die ervaring heb ik precies zo.

Wat een ontzettend mooie wagen springbok, ook dat interieur is om van te smullen :cool:
 
Ik ben het met enzo en bofmans eens. Zelfs mijn 1987 e30 325i is nog heerlijk op de weg en in de bochten.
 
Thanks. De zitpositie in een BMW is ook echt top voor mij. Mede ook omdat het stuur zo lekker ver naar je toe kan.
 
Mooie BMW, dat M-pakket doen hem echt goed! De zwarte nieren zijn ook echt een mooie toevoeging zeg, goede keus ;-)
 
:(

Met onderstaande kras midden op mn motorkap ontdekt. Is onlangs gebeurd, miss zelfs wel vanmorgen in de milieustraat. Werd even flink boos, verdrietig, gek!! Nu beetje gezakt, je doet er niks meer aan.

Je voelt m zitten, dus polijsten gaat het niet geheel oplossen ben ik bang. Ook bang dat er zwaarder geschut dan een DAP nodig is.

Ben bang dat ik er voorlopig nog wel ff misselijk van ben.:cry:

 
Voor zover te zien is dat relatief eenvoudig te verhelpen. Ik denk zelfs dat je met polijsten (rotary) al een heel eind komt. Wetsanden zou ook nog kunnen.
Gigantisch balen natuurlijk, maar ik denk dat het meevalt.
 
Hoop het. In ieder geval dat t stuk minder wordt. Maar eens in verdiepen. Heb zelf een DAP900, maar weet niet of dat genoeg is. CC forum maar eens door zoeken.
 
Balen zeg! Voor zover te zien nog niet door de laklaag heen, maar de blanke lak lijkt wel behoorlijk aangetast. Succes met het herstel!
 
zilvergrijs is een kleur die krassen redelijk goed weet te verhullen. Plaatselijk bijspuiten is wel een uitdaging, dan is zilvergrijs juist heel lastig. Dat ga je altijd zien. Eerst maar eens met licht geschut kijken hoe je ver je komt.
 
Spuiten ga ik sowieso niet doen idd. Ben bang dat dat het alleen maar erger maakt.

Eerst maar keer proberen te polijsten.

Het geheel is een cm of 4. Totaal onbegrijpelijk hoe zoiets midden op je motorkap terecht komt, maargoed.
 
Morgen staat de kras op het programma. Auto even wassen en dan rustig de motorkap onderhanden nemen.

Ondertussen ook wat lijntjes uitgezet voor blindering van de voorste zijramen 80% doorlatend en achterste 30% doorlatend.

En probeer een afspraak te vinden met PM Performance voor dubbele uitlaat. Maar ze hebben het erg druk en ikzelf ook o_O
 
Vandaag maar eens tijd besteed aan de kras.

- wielen uitgebreid gewassen, inclusief iron remover
- auto gewassen en droog gemaakt
- voorbumper, motorkap en zijschermen gekleid, gepolijst met Mezzo op groen (voor de kras Mezzo op oranje), gepolijst met Finale op wit.
- zelfde delen in de wax gezet met Supernatural Hybrid

De kras is voor 90% weg, dus ben erg tevreden :D Moet hem nu echt opzoeken op de motorkap.

Overigens weer erg leuk om na meer dan jaar weer eens rustig met de hand te wassen en te poetsen. Toch stuk mooier resultaat dan wasstraat.

En toen precies op tijd klaar voor Ajax-Feyenoord ;) Dus volgende keer pakken we ander deel van de auto voor polijsten en wax.

Voor (in het midden boven zie je de kras):
BMW_3%20kras_2_zpsmbjrppq3.jpg


Na:
BMW_3%20kras_zpswdal4zn0.jpg
 
Vanmiddag was het tijd voor de volgende mod. Naar PM Performance gereden om een dubbel sierstuk te laten monteren ipv het enkele pijpje, wat toch beetje iel staat icm de M achterbumper.

Wat een super service! Vriendelijk en bovenal: serieus vakwerk! Aan iedereen die ook maar twijfelt: niet doen! Dit is echt een vakman, die zeer precies werkt. Zelfs voor mij als pietlut heb ik helemaal niets te klagen. Alles perfect afgemeten en netjes afgewerkt.

Daarnaast ook ERG blij met het resultaat qua looks!

Toch wel stukje beter zo, resultaat:
BMW_uitlaat_na_zpsxw6x2emq.jpg


En ter vergelijking hoe de Bimmer er vanmorgen nog bij stond:
BMW_uitlaat_voor_zpsf3qxwck8.jpg


Tijdens:
BMW_uitlaat_tijdens1_zpsalpei0ji.jpg


Zeer netjes uitgezaagd en afgewerkt:
BMW_uitlaat_tijdens2_zpssffvcuxw.jpg
 
Uitlaat tuning, ik wist niet dat mensen dat nog deden. o_O
Staat goed hoor, daar niet van. Maar dat zou echt een no go zijn voor mij.
 
xk8 zei:
Uitlaat tuning, ik wist niet dat mensen dat nog deden. o_O
Staat goed hoor, daar niet van. Maar dat zou echt een no go zijn voor mij.

Tja vanaf de 328i hoort het er eigenlijk pas op te zitten, ik zit ook wat in dubio :T
Maar goed staat het zeker!!
 
Hele dikke prima! Kijk als je nou 335i pijpjes ging doen was het echt no-no, maar dit kan prima én staat uitstekend. (y)
 
Heb je nog zwarte (erg donker grijze) eindpijpjes overwogen? Ik heb zelf ook een grijze F30 met M pakket en heb de chromen eindpijpen door zwarte laten vervangen. Samen met zwarte nieren en spiegelkappen. Contrasteert net wat mooier met het grijze vond ik. Temeer ook omdat er nergens chrome afwerking op de auto zit.
 
Thanks! Ik vind het echt zoveel mooier. Snap ook niet waarom het niet gewoon zo is afgeleverd door BMW.

De 335i pijpjes vind in ook té.

Ik heb hoogglans zwarte stukken overwogen. Sterker nog, toen ik daar aan kwam was ik voornemens om zwart te nemen. Echter na beide stukken onder de auto te hebben gehouden heel bewust toch voor chroom gekozen. Zwart vond ik helemaal wegvallen in het geheel, ondanks dat mn raamlijsten en nieren ook hoogglans zwart zijn. Dus toch voor chroom gegaan, simpelweg omdat ik het stuk mooier en dikker vond staan.
 
Zo'n enkele pijp ziet er inderdaad niet uit als je ziet hoe dik die dubbele pijp staat. Zeker een verbetering! (y)
 
Als BMW gewoon eerlijk was over de inhoud van hun motoren.....:T Zoals vroegah!

Staat mooi hoor! (y) Stukken beter in verhouding zo.
 
Toen was dat ook al herkenbaar aan de pijpjes Nico, niets veranderd van dat.
De dubbele pijpjes zijn alleen voorbehouden aan de zwaarder gemotoriseerde wagens van bmw.
 
Bofkont zei:
Toen was dat ook al herkenbaar aan de pijpjes Nico, niets veranderd van dat.
De dubbele pijpjes zijn alleen voorbehouden aan de zwaarder gemotoriseerde wagens van bmw.

I know, maar wel de pijpjes hetzelfde houden en niet de nummertjes? Ik snap t niet meer.
 
Klopt. Maar geheel consistent zijn ze er niet in.

Snap vooral niet dat t niet gewoon onderdeel is van het M pakket, net zoals bij bijv MB wel t geval is bij AMG pakket.

Maargoed, ik heb het gedaan voor de looks :)
 
Ik vind het veel beter staan zo. Goed ook dat je voor de "328i-versie" bent gegaan, zoals onder de 335i vind ik ze eigenlijk niet zo mooi.

Nico GTR zei:
Bofkont zei:
Toen was dat ook al herkenbaar aan de pijpjes Nico, niets veranderd van dat.
De dubbele pijpjes zijn alleen voorbehouden aan de zwaarder gemotoriseerde wagens van bmw.

I know, maar wel de pijpjes hetzelfde houden en niet de nummertjes? Ik snap t niet meer.

Op die manier zou de 316 er in meerdere versies moeten zijn. Een 316i en een 320i ED zijn namelijk beide hetzelfde N13B16 blok. Daar zou het ook niet echt duidelijker van worden lijkt me.
 
Zojuist even onderdelen voor de volgende mod besteld: LCI AC/radio cover retrofit. Ziet er toch weer net even mooier uit.

Daarnaast even OEM zonneschermen voor de achterportieren besteld - wel zo lekker voor de kleine. Ramen tinten ook nog te doen. Als iemand tips heeft.

Velgen/verlaging ben ik nog niet over uit.
 
Vandaag even tijd gevonden om het facelift AC/radio cover te plaatsen. Mod waar ik erg blij mee ben! Hoogglans zwarte paneel staat erg goed icm interieurlijst. En de extra sfeerverlichting is ook erg smaakvol. Was even pielen en zoeken, maar na half uurtje zat het erin.

Voor:


Na:


 
Zelf hier een golf 7 en een Toyota Ch-R staan met die hoogglans / pianolak, tis prachtig maar je ziet er alles op.
 
Omdat je er inderdaad alles op ziet houd het mij nog tegen. Die verlichting erin is wel weer top!
Waar heb je de stroom vanaf gehaald?
 
Stroom voor verlichting komt van ledje voor sfeerverlichting van bakje voor de versnellingspook. Je moet wel t lichtpakket hebben.

DIY
 
Springbok zei:
Vandaag even tijd gevonden om het facelift AC/radio cover te plaatsen. Mod waar ik erg blij mee ben! Hoogglans zwarte paneel staat erg goed icm interieurlijst. En de extra sfeerverlichting is ook erg smaakvol. Was even pielen en zoeken, maar na half uurtje zat het erin.

In de portieren zitten bij de facelift ook die strips. Heb je die erin zitten of ga je dat doen? Draagt ook zeker bij aan de sfeer.
 
Wellicht iets voor op het lijstje.

Nu wil ik vooral eerst mn ramen laten tinten. Als iemand nog een goed adres weet in de randstad hou ik me aanbevolen.
 
Terug
Bovenaan