Regels m.b.t. heropening AutoWeek subforum

Marco Gorter

Net ingestapt
Forumleiding
Bericht van de redactie

Per vandaag is het subforum AutoWeek weer open gezet.
We vinden het belangrijk voor onze lezers dat er een plek is waar alle kritiek, zowel positief als negatief, vrij geuit kan worden. Van opbouwende kritiek kunnen we leren, ook als die mening niet positief is.
We willen echter niet dat discussie wederom verzandt in louter negatief geschreeuw. Het forum is bedoeld als platform voor een open discussie, geen vergaarbak van ongefundeerd populisme. Daarom hieronder in het kort wat je van ons mag verwachten, maar ook wat we van jou als forumlid verlangen. Uiteraard blijven de algemene forumregels daarnaast ook gewoon van kracht.

Wat je van ons mag verwachten
Binnen de kaders van het AutoWeek-subforum faciliteren we een plek om opmerkingen aangaande AutoWeek te plaatsen. Dat kan zowel positief als negatief zijn en gaan om online en offline uitingen. Opbouwende kritiek is goed en we zullen niemand de mond snoeren omdat hij/zij kritisch is over de koers die AutoWeek vaart. De redactie bestaat uit gepassioneerde professionals die vanuit hun eigen expertise de autobranche belichten en dit op onafhankelijke en objectieve wijze doen. We zijn ons ervan bewust dat we een actieve online achterban hebben en dat niet iedereen het altijd overal mee eens kan zijn. Dat hoeft ook niet en als redactie zijn we bereid kritisch naar onszelf te kijken en naar jullie te luisteren. Is er iets wat persoonlijk aan een redacteur gericht is, dan zijn email of sociale media de aangewezen manieren om met de betreffende redacteur in contact te komen.

Wat we van jullie verwachten
Om de sfeer open en toegankelijk te houden vragen we jullie allereerst om meningen zoveel mogelijk te onderbouwen. Dat je het ergens niet mee eens bent is prima, maar leg dan ook uit waarom dat zo is. Hetzelfde geldt voor beweringen: onderbouw ze zoveel mogelijk met feiten in plaats van zomaar wat te roepen. Dat geeft ons namelijk ook de kans om inhoudelijk te verbeteren.
In het verlengde daarvan het volgende. Hoezeer we ook ons best doen, we kunnen het niet iedereen altijd naar de zin maken. Daarvoor rekenen we op jullie begrip. Heb je kritiek geuit dan mag je ervan uitgaan dat we daar serieus mee omgaan. Dezelfde punten eindeloos blijven herhalen heeft derhalve geen zin en werkt voor niemand bevorderlijk. Ook met grove bewoordingen de kwaliteiten van individuele redactieleden of AutoWeek als titel proberen in diskrediet te brengen wordt niet geaccepteerd.

Hoe gaan we nu dus verder?
Per heden wordt het AutoWeek-subforum weer opengesteld en kunnen jullie daar je ei weer kwijt aangaande AutoWeek. We vragen jullie echter wel bovenstaande in acht te nemen en enige zorgvuldigheid te betrachten bij het posten van berichten. Wanneer dat niet gebeurt behouden we ons het recht voor om iemand de toegang tot het forum te ontzeggen. Nogmaals, we lezen jullie kritiek graag maar zijn niet geneigd onszelf of de titel waar wij met veel plezier voor werken zonder onderbouwing onderuit te laten schoppen. Ben je het niet eens met de gang van zaken op het forum dan staat het je vrij om ergens anders heen te gaan, het internet is groot genoeg.

Tot slot
Willen we graag laten weten dat we het erg waarderen dat we een online achterban hebben die de moeite neemt om te laten weten wat zij vindt van AutoWeek. Voor alle redacteuren geldt dat zij de reacties op het forum en onder de artikelen/video’s op de homepage nauwgezet in de gaten houden. We zijn trots als jullie ons werk waarderen en kijken kritisch naar onszelf als de reacties daarom vragen. Het subforum is voor ons ook een waardevol middel om reacties te peilen en we hopen dat we het ook in de toekomst kunnen blijven gebruiken als middel om AutoWeek met elkaar te verbeteren.

Namens de redactie,
Marco Gorter

Het lijkt me een zeer goede zet. Natuurlijk is er altijd kritiek, stuurlui aan wal, met kennis van nu, achteraf de oorlog winnen, etcetera.

Marco Gorter zei:
Hetzelfde geldt voor beweringen: onderbouw ze zoveel mogelijk met feiten in plaats van zomaar wat te roepen. Dat geeft ons namelijk ook de kans om inhoudelijk te verbeteren.
Ja dat heb ik eens geprobeerd toen er werd beweerd dat CO2 uitstoot en brandstofverbruik NIETS met elkaar te maken hadden. Kostte me twee weken ban.

Marco Gorter zei:
We vinden het belangrijk voor onze lezers dat er een plek is waar alle kritiek, zowel positief als negatief, vrij geuit kan worden. Van opbouwende kritiek kunnen we leren, ook als die mening niet positief is.

Super, hulde!

Marco Gorter zei:
We willen echter niet dat discussie wederom verzandt in louter negatief geschreeuw.

Ik kan me niet herinneren dat dat gebeurd is, maar vooruit. Er waren best wat kritische geluiden, maar nooit geschreeuw of gescheld. En iedereen was bereid om toelichting te geven.

Dit forum barst van de gepassioneerde autorijders; ik vind de sfeer echt top. Hopelijk brengt het jullie ook nuttige feedback.

Elaste zei:
Marco Gorter zei:

Super, hulde!

Marco Gorter zei:
We willen echter niet dat discussie wederom verzandt in louter negatief geschreeuw.

Ik kan me niet herinneren dat dat gebeurd is, maar vooruit. Er waren best wat kritische geluiden, maar nooit geschreeuw of gescheld. En iedereen was bereid om toelichting te geven.

Dit forum barst van de gepassioneerde autorijders; ik vind de sfeer echt top. Hopelijk brengt het jullie ook nuttige feedback.

Ik weet topics waar het af en toe wel eens uit de klauwen loopt, en topics die om die reden gesloten zijn. Hebben misschien niet direct met het AutoWeek-subforum te maken, maar ze zijn er wel.
Uiteraard zijn er soms aanvaringen, maar 99% van de tijd is de sfeer hier uitstekend. [size=x-small]Niet dat ik nooit aan die aanvaringen heb deelgenomen...[/size]

De heropening van het subforum vind ook ik een goede zet. Bij alles wat ik doe is alle feedback welkom, zolang het maar een beetje onderbouwd is. We kunnen allemaal zo hard schreeuwen als we willen, maar alleen het subtielere geschreeuw wat fatsoenlijk is onderbouwd neem ik serieus. Precies de reden waarom ik zelf mijn mening ook graag en veel onderbouw.
Ik vind de redactie trouwens goed bezig de laatste tijd, als ik (online lezer) iets aan te merken heb zal ik van me laten horen.

Sarcast zei:
Marco Gorter zei:
Hetzelfde geldt voor beweringen: onderbouw ze zoveel mogelijk met feiten in plaats van zomaar wat te roepen. Dat geeft ons namelijk ook de kans om inhoudelijk te verbeteren.
Ja dat heb ik eens geprobeerd toen er werd beweerd dat CO2 uitstoot en brandstofverbruik NIETS met elkaar te maken hadden. Kostte me twee weken ban.

Ach joh, dat ging bij meer media fout :)

Verder, goede topic-opening met gedegen uitleg Marco (y).

Waarom is het topic over "De Spiegel" verdwenen?

Ah ik zie het al, verplaatst naar een ander subforum.

Waarom zijn alle topic titels in CapsLock geplaatst ?

Het is zeer hinderlijk voor mensen die dyslexie hebben. Het komt ook bij de meeste mensen over als schreeuwen, stress...er moet wat gebeuren.. HELP DOE IETS..

Dat idee dus. Mag het alsjeblieft weer terug naar gewone tekst ?

Kan er iets gedaan worden aan die irritante Google advertentie:
33504669378_59e770f6ee_b.jpg

Als ik op dat blauwe kruisje druk, kan ik de advertentie melden en vervolgens aangeven, dat deze over de content heen staat, maar daarna komt er gewoon een andere advertentie op dezelfde plek.

Dat is dan weer niet voor iedereen weggelegd. En daarbij kan het gewoon niet de bedoeling zijn. Tenzij Sanoma bewust gebruikers wegpest. Hmm... misschien is het dus wél de bedoeling...

D E N N I S zei:
Kan er iets gedaan worden aan die irritante Google advertentie:
33504669378_59e770f6ee_b.jpg

Als ik op dat blauwe kruisje druk, kan ik de advertentie melden en vervolgens aangeven, dat deze over de content heen staat, maar daarna komt er gewoon een andere advertentie op dezelfde plek.

Hier hetzelfde, Sonama jaagt de mensen wel naar AdB locker toe zo. Code invoeren is op deze manier een ramp.

Toch lekker als je werk met auto’s en communicatie te maken heeft.

@haarr,
Adblocker is een extensie welke je meestal zonder adminrechten ken toevoegen aan je browser.

Overigens, gewone advertenties zijn prima, maar irritante, door het beeld lopende, weg ermee.

adinsx zei:
Toch lekker als je werk met auto’s en communicatie te maken heeft.

@haarr,
Adblocker is een extensie welke je meestal zonder adminrechten ken toevoegen aan je browser.

Overigens, gewone advertenties zijn prima, maar irritante, door het beeld lopende, weg ermee.

Ik moest hier toch echt een .exe bestand starten, dat gaat niet op een PC die door een admin beheerd wordt.

haarr zei:
...
Ik moest hier toch echt een .exe bestand starten, dat gaat niet op een PC die door een admin beheerd wordt.

Een klein foefje dat lijkt te werken: maak je browser lekker smal. Ik zie hem hier wel allerhande ads laden maar ik krijg nu niks in beeld. ctrl-shift-M in firefox is ook nog een truukje (je doet dan een kleiner mobiel scherm na en op mobiel heb ik nooit last van ads)

Toch wel apart dat de captcha is verdwenen, er klachten zijn/waren over advertenties die het forum onbruikbaar waren en helemaal niemand van AW ook maar iets laat horen.

De Schaduw zei:
Bird Nerd zei:
Op je werk moet je werken

Sneu voor je dat je nooit pauze hebt.

Daar heb ik mijn telefoon voor en de AW app. Ga niet nog eens op het forum zitten, daar bewaar ik wel voor als ik thuis ben. Overigens werk ik niet op een kantoor (gelukkig)

Overigens, als je wel een baan hebt waar je continue achter een bureau zit dan is het best wel sneu om in je pauze ook nog achter je pc te zitten met je bammetjes erbij. Ga dan even sociaal doen ofzo of een wandeling maken

Ik ook niet. Heb jij 'em gemeld CK? Er duiken nu in verschillende topics nieuw aangemelde namen op met een Engelstalige post met een link.

hoi Marco,

wie beheert de auto revieuws?
ik heb een revieuw gemaakt, zie audi A2 van panmanbos, er is echter een groot deel van mijn tekst niet meer zichtbaar, wat is er loos is er iets in de tekst onjuist? zoja kan ik dat aanpassen?
m.vr.groet theo boshoff

Het plaatsen van een e-mailadres is niet zo handig.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Panmanbos zei:
hoi Marco,

wie beheert de auto revieuws?
ik heb een revieuw gemaakt, zie audi A2 van panmanbos, er is echter een groot deel van mijn tekst niet meer zichtbaar, wat is er loos is er iets in de tekst onjuist? zoja kan ik dat aanpassen?
m.vr.groet theo boshoff
@gmail.nl
Als je graag spam en andere zooi wilt ontvangen zou ik inderdaad je email adres op een forum zetten...

Sarcast zei:
Marco Gorter zei:

(y)

Ik zou graag eens weten, wanneer ik weer wat normaal kan posten op de autoweeksite, zonder dat mijn berichten eerst goedkeuring moeten hebben.

Terug
Bovenaan