Toyota C-HR

AFQh3nO.jpg

DzMXwBW.jpg

U7cAakQ.jpg

HwWbcoO.jpg

zDgvJQK.jpg

20 pagina's met nieuwe persfoto's: https://www.netcarshow.com/toyota/2020-c-hr/
Prijzen vernieuwde C-HR: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-vernieuwde-toyota-c-hr/

Armeo zei:
Hoe zit het met de kofferruimte en het grotere accu pakket.

Bij de 2.0 Hybrid zit de 12v accu achterin en is de vloer even hoog als de neergeklapte achterstoelen.
Dat komt overeen met de ´oude´ 1.8 hybrid met een reservewielset. Daarbij kwam de vloer ongeveer 8-10cm omhoog.
Een reservewiel is dus niet meer mogelijk bij de 2.0 hybrid versie.

Toyota heeft de vernieuwde C-HR gepresenteerd op de Salon de Toulouse:

S7-salon-de-toulouse-2019-le-plein-de-nouveautes-2008-id-3-captur-reportage-video-611228.jpg

S7-salon-de-toulouse-2019-le-plein-de-nouveautes-2008-id-3-captur-reportage-video-611212.jpg

S7-salon-de-toulouse-2019-le-plein-de-nouveautes-2008-id-3-captur-reportage-video-611218.jpg

Meer foto's van de autobeurs in Toulouse: https://www.caradisiac.com/photos-article/salon-de-toulouse-2019-le-plein-de-nouveautes-2008-id-3-captur-reportage-video-179805.htm

Eind vorig jaar pech gehad met de auto. Ik zag te laat dat mijn voorganger stil stond. Blijkt tijdens het herstellen dat er meer schade is dan voorzien. De reparatie duurde ineens 3 weken ipv 10 dagen. Ik moet wel de duimen omhoog (y)(y) geven voor het werk dat is verzet. Je ziet geen verschil met voor het ongeluk. Wel frapant is dat het uitlijnen zijn tijd nodig heeft gehad, maar zeker niet verkeerd. De auto voelt compleet anders aan en dat in de positieve zin. Je vraagt je bijna af of ze in de fabriek er niet met de pet naar gooien.

Het is op een rotonde gebeurd. De auto ziet alleen obstakels recht voor zich uit. Ik reed de rotonde op en keek naar links om de auto's daar in de gaten te houden. Zag dus niet dat mijn voorganger stil is gaan staan vanwege een opstopping met gevolg dat aan de bijrijderszijde de boel flink ingedeukt was. Om alles goed te krijgen is de volledige ophanging vervangen. De kosten werden dan ook €1000,- duurder dan er werd verwacht. Uiteindelijke kosten voor herstel ongeveer €3500,-. Gelukkig is de auto all-risk verzekerd.

Al een tijdje stil in dit topic. Ik heb sinds 2 weken een donker blauwe 1.8 Hybrid C-HR uit 2021 met 28.000 km op de klok. Is zo goed als nieuw. Prachtige auto die heerlijk rijdt. Een stuk zuiniger dan mijn ingeruilde Mercedes B200 uit 2008, 1:21 tegen 1:11. Gelukkig zit ook in deze Toyota een CVT net zoals in de B200 het geval was. Voor mij de beste transmissie die je je kunt wensen, maar dat is heel persoonlijk. Bagage ruimte is een stuk minder dan de Mercedes maar dat lossen we op door een nog te monteren trekhaak en een Walltrailer. De Mercedes gebruikte ik dan ook te vaak als "bestelbus" . Gaan we met deze C-HR dus echt anders aanpakken.
Ik had eerst voor een jonge mercedes A of B klasse gekeken maar de huidige prijzen zijn gewoon niet meer leuk. Heb nu voor 24.000 euro een zo goed als nieuwe auto terwijl ik bij Mercedes voor dat bedrag bij bouwjaar 2015 tot 2017 zat te zoeken.
Misschien komt het doordat mijn Mercedes al 15 jaar oud was maar ik heb niet het gevoel dat de Toyota minder premium is. Ik vindt de C-HR zelfs comfortabeler rijden.

De B200 heb ik 9 jaar gereden maar werd steeds duurder in onderhoud ( was dit jaar al bijna €1000,- kwijt alleen aan reparaties ). De Toyota heeft zelfs nu nog 8 jaar fabrieks garantie (tot 2031) als ik hem bij Toyota laat onderhouden.
Tel daar bij op de betrouwbaarheid van Toyota dan zit ik voorlopig prima met deze merk switch.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan