Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ScaniaV8 zei:# Daniel de Dion
Dat zou betekenen dat Tesla 8000 dollar per auto verdient, terwijl meer als 85% van de auto's uit model 3 bestaat.
Lijkt mij onwaarschijnlijk en ik denk dat er de nodige boekhoudkundige truukjes aan ten grondslag liggen.
ScaniaV8 zei:# Daniel de Dion
Dat zou betekenen dat Tesla 8000 dollar per auto verdient, terwijl meer als 85% van de auto's uit model 3 bestaat.
Lijkt mij onwaarschijnlijk en ik denk dat er de nodige boekhoudkundige truukjes aan ten grondslag liggen.
ScaniaV8 zei:Wat mij wel opvalt is dat in Duitsland 62,8% van de auto's zakelijk wordt gekocht en slechts 37,1% door prive personen.
Er wordt hier altijd geklaagd dat door de hoge belastingen een auto prive niet is te betalen, maar in het voor auto's veel goedkopere Duitsland wordt dus ook maar ongeveer een derde van de auto's prive gekocht.
LM 1 zei:Had je niet een wat minder offensieve nickname kunnen uitkiezen dit keer, rickm?
Joris 6091088 zei:Sales in US 2020
Renault: 0
VW: 323.000
Ook knap, op welhaast de grootste markt geen auto's verkopen.... Kunnen hier geen ambitieuze plannen uit voortkomen?
Kalid Aziz Kebab zei:je wil iets kwijt?
kun je de context geven?
Joris 6091088 zei:Kalid Aziz Kebab zei:je wil iets kwijt?
kun je de context geven?
Huh? Uitleg? Topic gaat over internationale verkoopcijfers. Die geef ik in mijn bijdrage. En jij had het over ambitie in je vorige post. Ik haak op beide in!
Graag gedaan!
Passchier zei:Nissan is toch het merk binnen de alliantie die de verkopen in de US op zich neemt?
MCW zei:Ik snap jullie beide niet..![]()
Rush Hour zei:2020 EU Top 10
1. Clio 4+5
2. Golf 7+8 (bye bye)
3. 208 (ka-
4. Corsa ching!)
5. Octavia (mega)
6. Yaris (gewilde hybrid)
7. Captur (beste B SUV)
8. Focus (goed)
9. Polo (beter)
10. Sandero (value for money)
https://twitter.com/lovecarindustry/status/1354938452584894468/photo/2
Rutger DC zei:In je lijstje staat Clio 4+5 op een en op twee Golf 7+8. Golf 7+8 is meer verkocht dan Clio 4+5, dus zoals het er nu staat klopt gewoon niet. Dat de Clio 5 beter scoorde dan de Golf 8 is wat mij betreft minder interessant: de Golf was in transitiefase naar nieuwe generatie, de Clio werd al eerder afgelost.
Toch bijzonder, in een land waar status zo hoog is aangeschreven zou ik persoonlijk Tesla hoger hebben ingeschat.
Rutger DC zei:Als je de twee generaties Sandero bij elkaar optelt komt 'ie zelfs op een? Indrukwekkend. Heeft er ooit een niet-Fransoos op een gestaan? Maar ik zie dat er ook nog aardig wat 208 en Clio bestelauto's worden verkocht (>1000 stuks), dan trekt de Peugeot alsnog aan het langste eind.
Rutger DC zei:Als je de twee generaties Sandero bij elkaar optelt komt 'ie zelfs op een? Indrukwekkend. Heeft er ooit een niet-Fransoos op een gestaan? Maar ik zie dat er ook nog aardig wat 208 en Clio bestelauto's worden verkocht (>1000 stuks), dan trekt de Peugeot alsnog aan het langste eind.
Peter O zei:Toch bijzonder, in een land waar status zo hoog is aangeschreven zou ik persoonlijk Tesla hoger hebben ingeschat. Dat de Nissan Leaf meer verkoopt vind ik dan helemaal bijzonder.
R Wolters zei:Peter O zei:Toch bijzonder, in een land waar status zo hoog is aangeschreven zou ik persoonlijk Tesla hoger hebben ingeschat. Dat de Nissan Leaf meer verkoopt vind ik dan helemaal bijzonder.
Jij kijkt wel heel selectief met een anti-Tesla bril. Tesla heeft meer dan 53% meer verkocht als de nummer 2 (de Leaf). En qua omzet is het verschil nog veel meer.