Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ja onze huidige woning zal naar verwachting 25-35k meer opleveren dan dat wij er voor betaald hebben, samen met de reeds gedane aflossing geeft wat financiële ruimte. Dat is wel prettig maar toch blijft het een astronomisch bedrag. we hebben een maximaal bedrag besproken samen nu fingers crossed.

Spannend Jimmy. Tsja..de tijd zou ik me niet zo druk om maken. Zitten we hier ook wel eens over te dubben. Een ander huis is fors duurder maar je eigen huis brengt ook meer op. Hier is het alleen zo dat we voorheen wel een vrijstaand huis konden kopen maar die vallen nu buiten budget. Aan de andere kant hebben we nu ook overwaarde op het huis (niet zulke bedragen als bij jullie) en dat is een tijd ook wel anders geweest.

Bij ons is nog steeds wat meer het struikelpunt waar we willen gaan wonen.

@Berry, wij hebben 13 jaar geleden ook redelijk duur gekocht, en het is een gewone rijtjes woning, niet super speciaal ofzo :).

Maarre.. wij gaan verhuizen eind 2020:) Ons bod is geaccepteerd.. Als alles volgende week verder met de makelaar enzo besproken is zal ik wat meer details geven, maar wij zijn even in de wolken :D... Zeer positief puntje, we hadden niet het hoogste bod, maar ze hebben het ons toch gegund :D

Dank je wel, erg onverwacht maar dat zijn de momenten zeggen ze!

Ja zelfde woonplaats, zelfde wijk, iets dichter bij mijn werk, maar iets verder van school.

We zitten nu bij de schoonfamilie. Kwam knallend onweer over en het hele dorp zit nu zonder stroom. Eten gaat niet door en hebben in dorp verderop maar wat eten besteld...:)

Ik hoop ook telkens op regen maar op een paar dikke druppels na zojuist is het hier alleen maar droog en warm gebleven vandaag. Lijkt ook niet dat er meer komt.
Terwijl elders ze iets te veel van het goede hebben

Hier bij ons brak gisterenavond ook weer de pleuris uit, weer uren lang regen en onweer en straten die blank stonden.
Grondwater is hier wel weer zo'n beetje op peil denk ik!

Gefeliciteerd Jimmy! Ben benieuwd!

Regen: gisteravond een beetje, maar het zette niet door. Vandaag een paar lichte buitjes gehad, stelde niet veel voor.

@frank gefeliciteerd met de Insignia!!!

@joost, ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd maar zoniet dan bij deze alsnog gefeliciteerd!!!

@Jimmy, gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis. Nu de huidige nog goed verkopen (y)

@jimmy; wauw, gaaf! Gefeliciteerd! Erg benieuwd naar jullie nieuwe huis, maar dat zien we tzt wel ;) succes met de verkoop van jullie eigen woning (y)

@huizen; niet de beste tijd voor een huizenwissel...maar aan de andere kant; lage rente, regelmatig wisselend aanbod, snelle verkoop eigenn woning. Het heeft ook genoeg voordelen.
Liefst koop ik ook als het hoogtepunt wat voorbij is, maar als er nu iets leuks voorbij komt ga ik zeker kijken ;)

@weer; gisteren eind van de middag een gigantische plemp regen, maar verder weinig bijzonders. Wel heerlijk afgekoeld zo

Mogguh

Jimmy, wat een onverwachte wending in jullie huizenjacht. Gefeliciteerd, gaaf dat jullie gevonden hebben waar jullie toch al een beste tijd naar aan het zoeken waren.

Thanks allen!

@Ruud, voor ons ook erg onverwacht maar als het goed voelt en je hebt de mogelijkheid.

@gerwin, ja wanneer is het ideaal??? Voor ons blijkbaar nu :)

@gerwin, ja wanneer is het ideaal??? Voor ons blijkbaar nu smiling smiley
Precies! Is toch lastig te bepalen; ik zag tot een paar maanden geleden een flink aanbod starterswoningen die in verhouding wel wat in prijs waren gestegen maar vooral veel dure doorstroomwoningen... dus dat was voor ons niet ideaal.

Maar nu staan er in ons stadje slechts 2 huizen te koop onder de 200.000 euro en 1 daarvan moet eerst gerenoveerd worden voordat je er in kunt.
Dus tja; dan is ons huis ineens nog beter verkoopbaar en dus misschien meer waard dan we denken... dus valt het verschil in percentuele waardestijging misschien toch nog mee.

Ach, zo is ieders situatie toch anders ;)

Precies! Is toch lastig te bepalen; ik zag tot een paar maanden geleden een flink aanbod starterswoningen die in verhouding wel wat in prijs waren gestegen maar vooral veel dure doorstroomwoningen... dus dat was voor ons niet ideaal.

Maar nu staan er in ons stadje slechts 2 huizen te koop onder de 200.000 euro en 1 daarvan moet eerst gerenoveerd worden voordat je er in kunt.

Bizar he...in ons dorp staat tussen de 175k en 375k gewoon serieus al een tijd niks te koop ..alleen vier appartementjes in een groot complex voor 250k wat echt belachelijk veel geld is..als er eens een huis verkocht wordt is dat al voor het funda-stadium.
Maar als wij willen verhuizen wordt het niet in ons dorp maar daar is de situatie al net zo slecht..:)

Vanmorgen de C3 weer naar de garage gebracht omdat de airco nog steeds niet goed tot nauwelijks werkt. Ben heel benieuwd wat ze ons in rekening gaan brengen.

@ Joost: succes vandaag! Helaas niet zulk fraai autoophaalweer..dan maar lekker binnen in de auto zitten....niet de minste kant van een C..:)

Bedankt!

nou hier is het prima weer hoor. wel wat wolken maar ook een zonnetje en iets van 20 graden of zo (y) Laguna leeg gepakt, 2e sleutel opgezocht. Alle niet nodige autopapieren er uit gehaald en een hele bult andere zooi

Heb hem ook van binnen grondig stofgezogen en schoon gemaakt, hou er van om gewoon netjes de laguna in te leveren. Kinderen droppen we zo bij mijn ouders :) in alle rust de auto ophalen en genieten van het moment. B verwacht wel een bos bloemen, hoop niet dat ze teleurstelt word.

Heb overigens wel een goed gevoel over de garage en zit er aan te denken om hem ook daar in onderhoud te doen, gewoon de beurtjes. De auto is daar vanaf vrijwel nieuw geleverd en onderhouden. ze kennen de auto goed. Bovendien hebben ze ook veel hybride ervaring mocht dat ooit nodig zijn en het is niet ver rijden.

Veel plezier Joost & B!

B verwacht wel een bos bloemen, hoop niet dat ze teleurstelt word.
Ik heb bij de aankoop van de Punto gelijk aangegeven dat ik geen bos bloemen wilde omdat ik daar niks mee heb; ik kreeg daarom een pakket met autoschoonmaakspullen :cool:

Heb overigens wel een goed gevoel over de garage en zit er aan te denken om hem ook daar in onderhoud te doen, gewoon de beurtjes.
Je kunt 'm altijd eens heen doen. Mocht dan het goede gevoel weg zijn, kun je snel genoeg naar een andere garage. Bij jullie in de buurt keus zat!

Zo, de auto hangt aan de lader :) wat een auto!

Geen bosje bloemen, hoewel een keurig net bedrijf was het even om de laguna heen lopen en alles checken. Auto stond klaar in showroom keurig gepoetst. Maar verder kwam het er op neer; hier heb je de sleutels, veel plezier er mee o_O Hij had nog wel het een en ander toegelicht hoor over hun bedrijf maar over de auto vrij weinig.

Wat ze wel gedaan hebben, waar ik nog veel vrolijker van werd;; hij zou een afleverbeurt krijgen, daarbij hebben ze 4 nieuwe A merk banden gemonteerd en nieuwe remschijven en blokken en nog wat andere zaken. :D kijk dat is pas service.

Thuis de auto in E mode aan de stekker lekker geconfigureerd, geluid, bluetooth, stoelen, sfeerverlichting ingesteld. Het is alleen nog even wachten op de app verificatie om van alles te doen op afstand. Al die randzaken vind ik niet zo belangrijk zoals die assistent maar de voorverwarming en nooddiensten bellen met GPS gegevens wel. Beetje vergelijkbaar met intellilux van opel.

foto's volgen nog wel :D

Hopelijk alles goed verlopen Joost?

Wij tekenen donderdag het voorlopig koopcontract, zodra dat gedaan is zal ik de link etc. plaatsen hier, spannend :) Nu ook ons eigen huis te koop gaan zetten, dat is gelukkig wel af, dus dat scheelt weer, maar als je dan op zolder loopt zie je wel weer gelijk hoeveel rotzooi je hebt verzameld in de jaren. Dat wordt komende week even flink ruimen! Als jullie nog iemand weten die in Roosendaal, wijk Kortendijk een leuke instapklare woning zoeken met huur garage (is over te kopen). Dan hoor ik het graag. :D

Huidige woning

Het is het rechtse huis in het midden met het raam voortaan.

Super Joost! Maar hoe rijdt ie...:) het is nu net of je over je nieuwe laptop praat...:)

Die nieuwe bandjes (en remmen) zijn wel fijn..die schijnt de 350e wel te vreten...

We zijn benieuwd naar de fotos!

@jim: helaas weet ik niemand voor je die in Roosendaal wil gaan wonen..:)

Maar hij is vast zo weg! Doen jullie koop en verkoop zonder makelaars?

Goed te horen Joost, klinkt als een prima aflevering! Benieuwd naar de eigen foto's en hoe het rijden is.

@ Rob, koop is zonder makelaar gegaan, vrijdag gaan kijken om 14.00.. om 20.30 een bod uitgebracht. en zaterdag hadden we akkoord op ons iets verhoogde bod.
Verkopen doen we wel met makelaar, Ik wil al die rompslomp niet zelf doen en we kennen inmiddels een paar erg leuke, menselijke en goede makelaars hier uit de buurt.
Ik weet dat zonder ook prima, kan maar je moet dan zelf ook de bezichtigingen doen enzo.. dat zie ik niet zitten.

Super Joost! Maar hoe rijdt ie...smiling smiley het is nu net of je over je nieuwe laptop praat...smiling smiley

:)

Dat komt denk ik omdat ik alleen nog van de garage stukje naar huis heb gereden. B moest weg die avond dus ik moest voor de kinderen zorgen. Heb de babyfoon mee genomen in de auto en daar alleen maar met allerlei dingetjes bezig gehouden en wezen instellen. Maar hoe het rijd; heel stil, heerlijke stoelen en ik kan wel erg genieten tijdens het rijden van het mooie dashboard an alles wat je aan raakt voelt gewoon super degelijk en hoogwaardig. Maar weinig echte kilometers gemaakt.
Vanmorgen naar het werk volledig EV gereden en met 41% accu aangekomen. Omstandigheden waren ook perfect qua temperatuur en verkeersdrukte. Maar moet nog echt wel even wennen aan dat mercedes een eigen kijk heeft op bepaalde bedieningsorganen. Leuk voorbeeld is dat de lampjes van de parkeersensoren achter gemonteerd is aan het plafond achter zodat je die in de binnenspiegel kunt zien. Idee is logisch, uitvoering weet ik nog niet. Heb ook wel een camera en geluid natuurlijk. Cruisecontrol is ook een aparte hendel.
Drempelsnemen is ook een leuke gewaardwording, de auto voelt namelijk heel stevig en strak en je verwacht dan dat flink te voelen in drempels, maar dat strijkt hij heerlijk vloeiend weg :D genieten dus.

Mogguh,

@ Joost: Leuk he, die dingen uitzoeken als je je nieuwe auto hebt. Ben benieuwd of deze auto wel van de helling kan, in zijn hoogste stand.:cool: Volgens mij heb jij de auto nogmaal niet direct aan het huis staan toch? Kun je dan een laadmogelijkheid creëren op de plek waar je je auto neer zet?

@ Frank: Wanneer mogen jullie de auto ophalen? Of staat ie al voor de deur?
Ik ben van zowel Joost als jou benieuwd naar de eigen foto's!

De voorbereidingen zijn begonnen Ruud! Wanneer willen jullie weg?
We gaan de 19e weg. Ik probeer meestal de zondag als reisdag te plannen gezien dat veel vrachtverkeer scheelt op de snelwegen. En indien je vrijdags nog moet werken, heb je dan nog een dag om voor te bereiden. We hebben de camping overigens pas vanaf de 21e. De rit is 1.100km dus zonder file te doen in een dag, maar ik pin me er niet op vast om het perse te halen. Als ik om 14.00uur het zat ben ploffen we ergens op een camping neer en rijden de volgende dag dan het laatste stuk.

Leuk hoor dat uitproberen..maar merk altijd wel dat dat soort gadgets snel naar de achtergrond verdwijnen en "gewoon" worden. Het echte rijden ga je nog het meest van genieten. Klopt het dat er ook Renault techniek inzit? Daar had onze buurman en garagist het over...hij onderhoudt ook de 350e van buurman.

Volgens mij heb jij de auto nogmaal niet direct aan het huis staan toch? Kun je dan een laadmogelijkheid creëren op de plek waar je je auto neer zet?

Vroeg ik me ook af want jullie hebben toch niet echt een oprit?

De C3 is weer klaar; het is een retrotfit aircopomp en er was een stekkerverbinding niet helemaal lekker. Weer opgelost en hij doet het weer.
Wel grappig gesprek gehad met de garagist (onze buurman). Had toevallig weer een Transporter staan waar de complete motor vervangen moest worden.
De 180 pk diesels schijnen per definitie al voor de 100k stuk te lopen. Hij gaf ook wel aan hoeveel problemen de VAG producten hebben.
Lijkt allemaal prachtig maar vroeg of laat gaat het flink stuk.

Fijn dat je met de C3 weer koel de weg op kunt, blijft toch wel erg lekker een werkende airco.

@Joost, klinkt goed, ben erg benieuwd inderdaad naar de hellingproef :)

Ah, dus hier zit de update van de nieuwe Ster-rijder :) Klinkt goed hoor, en qua onderstel natuurlijk een heel wat anders dan de Laguna (y).

Gadgets... je vergeet dat je wagen ermee uitgerust is.
Vorige week vroeg mijn kleindochter: "Opa, ga je de auto nog eens alleen laten rijden?"
Was ik dus al glad vergeten dat er adaptive cruise en pilot steering op de S90 zit.
Gelukkig was er een 7-jarige die mij daaraan herinnerde ;)

Mini's blijven toch leuke bakkies hoor...maar vind de cabrio echt wel een damesbakkie hoor..erg g*y als je daar als vent in gaat rijden...

Maar is echt iets voor erbij om lekker te sturen...verder heb je er weinig aan..:)

Of denk ik nu weer te praktisch..Zal wel bij de levensfase horen..:)

Vorige week vroeg mijn kleindochter: "Opa, ga je de auto nog eens alleen laten rijden?"
Was ik dus al glad vergeten dat er adaptive cruise en pilot steering op de S90 zit.
Gelukkig was er een 7-jarige die mij daaraan herinnerde

Leuk he die kleintjes in de auto...zit boven te werken en hoor continu de claxon van de Astra en weet dat dochterlief de deur weer open heeft gekregen en weer lekker in de auto zit te pielen en knopjes zit te proberen..
Gelukkig zit er een electronische handrem op die ze er niet zomaar af krijgt..;)

Wordt nu door haar geroepen dat het lunchtijd is...och het is zulk leuk spul in deze fase..:)

Erg leuk Rob! ik herken het erg goed, alleen is die van ons wat opstandiger aan het worden :) Ook leuk, als je zelf voldoende hebt geslapen o_O.

Ook dat herken ik..de peuterpuberteit begint hier ook al langzaamaan...mevrouw zal nu vaak al wel even vertellen hoe het moet gaan...en als het dan anders gaat....

Maar vanmorgen zijn haar nieuwe meubels geleverd, vanmiddag/vanavond in elkaar zetten en kan ze vanavond voor het eerst in het grote bed in haar nieuwe kamer.
Op vakantie al even geoefend en ging prima.

Dat is ook weer een leuk periode! Wij zouden ook de kamer van Lize veranderen met een nieuw bed( uitschuif naar 2 persoons) Maar dat stellen we uit tot in de nieuwe woning.

Dat snap ik...! Jullie hadden een van Ikea op het oog toch? Dat viel ons allemaal erg tegen en hebben nu een bij Beter Bed besteld..hebben ook enorme keuze aan bedden met aantrekkelijke prijzen...en als je het indirect via Wehkamp besteld ook nog goedkoper omdat je dan geen verzendkosten betaald.
Het is maar een tip.

Ik ben wel benieuwd naar het huis..heb eerder al even op Funda gesneakt maar stond teveel op in Roosendaal..maar Roosendaal is ook zeker vrij forse plaats.

Zekers..je kunt een bed bestellen met daarbij losse accessoires zoals bedlades of opbergberg lades of een combinatie van.

Hebben wij ook gedaan..een bed met daarbij opberglades.

Ik keek stiekem ook al op funda, maar kon ook zo niets vinden wat er op leek. Weet ook niet zeker of het op funda heeft gestaan, omdat er ook geen makelaar tussen is gekomen is het misschien zo onderhands al gegaan? Ben benieuwd!

Klopt het dat er ook Renault techniek inzit? Daar had onze buurman en garagist het over...hij onderhoudt ook de 350e van buurman.

volgens mij hebben veel voorwiel aangedreven Mercedes modellen veel Renault techniek aan boord,, dus alle A en B klasse varianten. Mijn C klasse is wel helemaal door MB gemaakt en zit volgens mij niets geen Renault aan boord. Als het wel zo zal zijn had ik ook niet een minpunt gevonden hoor. Wel vind ik dat de A en B klasses op details duidelijk goedkoper (niet slecht) zijn afgewerkt in het interieur. Rijden heb ik nooit gedaan nog in een A of B klasse.

Volgens mij heb jij de auto nogmaal niet direct aan het huis staan toch? Kun je dan een laadmogelijkheid creëren op de plek waar je je auto neer zet?

ik woon aan het einde van een doodlopende straat. Ik zet de auto altijd al voor de deur neer. De renault en de BMW ook. Al is het al om hem niet onder de grote eik voor de deur te moeten zetten. Ik heb stopcontacten in de voortuin, daar kan ik hem zo in pluggen. Moet alleen nu aan denken om hem alvast te draaien zodat de kont de juiste kant op staat. En ga nog even googlen hoe ik een laadkabel al klaar kan hebben staan (zonder dat hij word gejat) op een soort haspel of iets om makkelijk en snel te pluggen.

@VAG, de garage van gisteren zei ook heel kritisch te zijn op vag producten. sommige inruilers gaan ben hen gelijk door naar 'de handel' omdat ze in het verleden te veel gezeur hebben gehad.

Van harte gefeliciteerd Jimmy! Jullie zoektocht heeft wel even geduurd, maar heel erg fijn dat je nu echt iets gezien hebt waar je enthousiast van bent én dat het dan lukt! Leuke en (in)spannende tijd gaan jullie tegemoet. Maar dat is het vast helemaal waard!

@Joost: lekker enthousiast :) Mooi hoor! En rondom nieuwe remmen en banden is heel wat prettiger dan een bosje bloemen, die kun je B natuurlijk zelf ook wel kopen ;)

@Rob: meevallertje met de C3 gelukkig (y)

Astra F zei:
@ Frank: Wanneer mogen jullie de auto ophalen? Of staat ie al voor de deur?
Ik ben van zowel Joost als jou benieuwd naar de eigen foto's!

Donderdag. Ik kreeg vanmorgen een berichtje van de verkoper dat de verse APK gelukt is, dat scheelt weer. Vanavond of morgenavond de Corsa nog maar even leeg halen en de stofzuiger er doorheen, dat is inderdaad wel zo netjes.

Astra F zei:
De voorbereidingen zijn begonnen Ruud! Wanneer willen jullie weg?
We gaan de 19e weg. Ik probeer meestal de zondag als reisdag te plannen gezien dat veel vrachtverkeer scheelt op de snelwegen. En indien je vrijdags nog moet werken, heb je dan nog een dag om voor te bereiden. We hebben de camping overigens pas vanaf de 21e. De rit is 1.100km dus zonder file te doen in een dag, maar ik pin me er niet op vast om het perse te halen. Als ik om 14.00uur het zat ben ploffen we ergens op een camping neer en rijden de volgende dag dan het laatste stuk.

Lekker vooruitzicht! En je hebt helemaal gelijk: de vakantie is echt begonnen zodra je de oprit af rijdt. Haast is dus nergens voor nodig en je bent flexibel met de middelen die je bij je hebt.

British Racing Green zei:

Dus toch gewoon de crisisversie uitzoeken :) Als 'ie maar een kek kleurtje en leuke velgen heeft

Zo'n mini cabrio is ook wel erg geinig hoor! Maar biedt die ook wat jij zoekt? Een roadster is waarschijnlijk wel wat anders dan een kart en het is natuurlijk aan den lijve ondervinden of de achterbank ook bruikbaar is.. misschien zo lang ze met hun voeten nauwelijks voor de bank uitkomen wel, maar jij lijkt doorgaans langer te willen doen met je auto's. Een mooie cascada dan?

En rondom nieuwe remmen en banden is heel wat prettiger dan een bosje bloemen, die kun je B natuurlijk zelf ook wel kopen winking smiley

Tsja..het is maar hoe je het bekijkt...voor een auto met een dergelijke prijs had het er best een bosje af gekund. En de remmen is voor Joost super maar waarschijnlijk moest de garage wel omdat ze net wel/of net niet door de APK/afleverbeurt kwamen.

Donderdag. Ik kreeg vanmorgen een berichtje van de verkoper dat de verse APK gelukt is, dat scheelt weer. Vanavond of morgenavond de Corsa nog maar even leeg halen en de stofzuiger er doorheen, dat is inderdaad wel zo netjes.

Ah...de corsa gaat er dus wel uit. Was dat effe kwijt. Hoe gaan jullie dat doen met jullie woon werk?

Veel plezier donderdag!

Tsja..het is maar hoe je het bekijkt...voor een auto met een dergelijke prijs had het er best een bosje af gekund. En de remmen is voor Joost super maar waarschijnlijk moest de garage wel omdat ze net wel/of net niet door de APK/afleverbeurt kwamen.

ja had wel iets afgekund, of een flesje wijn of iets, Misschien ivm coronamaatregelen dat ze dat nu niet doen. het is gewoon een heel net bedrijf waar ze ook bentley's en een vrijwel nieuwe RS6 te koop hebben als occasion. Banden voor en remmen had ik niet gecontroleerd. De achterbanden wel, die waren nog 2,5 mm. Prima nog voor APK en om nog eventjes mee door te kunnen maar hebben ze ook wel vervangen. Was geen moetje.

Gisteren voor het eerst in het donker gereden, wat is het allemaal mooi verlicht. Koplampen zijn ook echt super voor mij. Ik kan de hele dag wel achter het stuur zitten om naar de bouwkwaliteit te kijken :) Moet nog wel wennen aan het sturen, de laguna was lichtvoetiger en met de laguna kon ik veel scherper sturen. Met name op rotondes is het even verder sturen dan ik gewend ben.

zondag eindelijk echte langere kilometers maken richting apeldoorn

Mooi man! Genieten dus! Apeldoorn...vorige week nog geweest bij de Decathlon...wat een allemachtig winkelcentrum daar...

Tsja al dat elektrisch spul is zeer flink aan het gewicht en dat wil bij rotondes en bochtenwerk liever rechtdoor.
Wat weegt je Merc?

Hebben jullie ook veel last van marters? Het is hier in de buurt bar en boos...vannacht beroerde nacht gehad..complete kippenhok bij onze achterburen is afgeslacht en paar weken terug ook al bij andere buren. Ook met auto's en huizen (vernielen isolatie) hebben mensen er hier echt last van.

Wij hebben in beide auto's zon kastje..of het echt helpt...?

Terug
Bovenaan