Marc: Rover 827 Vitesse automaat 1989 & Rover 3500 Vanden Plas automaat 1982 & Rover 827 Si automaat 1993

Gewoon Dirk zei:
Toch jammer dat er niet twee rode SD1's waren zondag maar het is zoals je zelf al zegt. De Vanden Plas had gewoon geen zin in natte voeten. ;)
Mooi dat je direct maar doorpakt. (y)

Ja dat was zeker jammer. Er stonden aardig wat SD1's overigens op het evenement. Had er graag tussen gestaan maar ach.

We gaan nu gewoon trouble shooten en het komt wel goed.

Mooie foto's weer van alle Rovers! Beetje vervelend dat je SD1 het niet gehaald heeft tot aan Boxtel, wel fijn dat je op zo'n moment niet alleen bent en je weg kunt vervolgen. Wel grappig om te zien dat je uit zo'n Rover-nest komt, dan is het er toch met de paplepel in gegoten!

En oh ja, ik had natuurlijk nog de foto van BCL in Rosmalen!

Prachtige foto´s weer van de Rover(s) Marc! Wel jammer dat je pech had richting Boxtel, misschien toch eens iets betrouwbaarders (VAG) overwegen?

De reden dat de Vitesse het wel heeft gehaald en Marc zn Vanden Plas helaas niet zat hem puur in de bestuurder: Beer is namelijk een uitstekende chauffeur met zeer veel ervaring met Rovers en zo weet hij dus zeer goed hoe je deze wagens op de plaats van bestemming moet krijgen ;) Voor Marc zn Vanden Plas zoeken we nu dus ook zo een ervaren beer.

A65_A9_DCB-_A677-4031-9_BEB-_CDEDFD1636_C1.jpg

@ D-C: Bedankt voor het delen van je foto op dit topic! Ja het was jammer maar ja. Dit heb je gewoon met oudere auto's als je ze aan gaat pakken. Komt wel goed.

@ Audi80coupe: oude Volkswagens zijn zeker betrouwbaarder dan een SD1. Maar ja een trekschuit is ook betrouwbaarder dan een vliegtuig. :p

Allereerst nog mooie foto's van je wagens Marc!
Jammer dat je inderdaad niet Boxtel hebt gehaald met je eigen Rover, en nog meer jammer dat we maar twee zinnen hebben gewisseld :( .

De broer van de neef van mijn beer kent nog wel een beer-chauffeur voor je, hij heeft ook wel wat Rover ervaring!

Pjötr zei:
Allereerst nog mooie foto's van je wagens Marc!
Jammer dat je inderdaad niet Boxtel hebt gehaald met je eigen Rover, en nog meer jammer dat we maar twee zinnen hebben gewisseld :( .

De broer van de neef van mijn beer kent nog wel een beer-chauffeur voor je, hij heeft ook wel wat Rover ervaring!

Bedankt Peter. Ja jammer idd maar ach. Volgende keer ouwehoeren we wat langer!

Ik blijf liever zelf rijden als jullie het niet erg vinden. :p

Vandaag was de MK2 Rover 827 Si van mijn vader aan de beurt voor de APK. Alleen de voorbanden waren te veel uitgedroogd (hadden we al verwacht). Verder was alles top dus toen vandaag de nieuwe banden er direct onder gingen was het papiertje weer binnen.
IMG-20180613-WA0004.jpg

Afgelopen weekend weer lekker genoten van mijn 827 Vitesse tijdens een bezoek aan een vriend.
Een leuke km stand kwam voorbij.
DSC_1047.jpg

S'avonds op de terugweg nog even foto's gemaakt in de parkeergarage van het winkel centrum hier in de buurt.
SAM_0873.jpg

SAM_0862.jpg

SAM_0870.jpg

SAM_0859.jpg

SAM_0857.jpg

Even een update:

De SD1 heeft na het uitvallen op weg naar het Youngtimer Event een nieuwe brandstofpomp gekregen, een nieuw contact slot (voor de zekerheid) en een moderne ontsteking. De originele ontsteking staat bekent dat deze na een hoge leeftijd problemen kan geven. Dus alle drie maar in een keer vervangen.
123 Ignition. Een Nederlands bedrijf dus vast goed. :) Hypermodern want je kunt met een app zien hoe de ontsteking verloopt.
1.jpg

Nieuwe Bobine.
2.jpg

Toch met spanning de SD1 weer naar huis gereden maar alles verliep goed. Hij loopt veel mooier stationair, is aanzienlijk gretiger en het uitvallen is, zo het lijkt, verholpen.
3.jpg

Je weet pas echt zeker of hij goed is na een lange rit. Toevallig was een goede vriend jarig die op een ruim uur rijden woont dus kwam mooi uit. TOen ik weg ging dacht ik nog ''het enige wat nog niet is aangepakt is de startmotor.........''
Ook hier weer enigszins gespannen onderweg maar naar mate de km's voorbij kwamen groeide het vertrouwen. Merkbaar gretig, en ook in de tunnel hoor je onder last dat ie mooi gelijkmatig brult en buldert. :) Goed aangekomen op de verjaardag.
4.jpg

Toen we na het avond eten een stukje wilde toeren kwam die %&$?! Murphy weer langs. De motor sloeg prima aan maar de startmotor bleef verbonden aan het vliegwiel. (n) Alle trucjes geprobeerd en nog de relais gecheckt maar ik besloot toch de ANWB te bellen. Binnen no time stond er een hele vriendelijke man aan de deur om te helpen. Hij kwam op het idee om een schakelaar op de start motor te zetten dat je hem met de hand kunt isoleren als de motor loopt.
5.jpg

Helaas lukte het de ANWB'er niet en hij besloot hem te laten bergen. Ook de berger was heel vriendelijk en vond het een erg gaaf ding.
6.jpg

Wat wel een beetje jammer was is dat de ANWB en het bergingsbedrijf een foutje hadden gemaakt met het afleveren. Het huisnummer werd ergens fout gemeld of afgelezen oid want de SD1 stond drie straten verder dan was afgesproken. Toch even spannend als ze merkbaar niet weten waar je auto is wanneer je de ANWB belt. Maar iedereen die ik sprak was heel behulpzaam en snapte hoe vervelend de situatie was. Het blijft mensenwerk.

Hoe dan ook, Startmotor aanpakken en dan met vertrouwen weer gaan rijden.

Een update over mijn 827 Vitesse. Toen ik laatst bij een vriend was reed ik eigenlijk sinds lange tijd met het schuifdak open en toen de vriend uitstapte wees hij me op wat roestvorming in het plaatwerk. Ik had hem gecontroleerd toen ik hem net had en zag niets geks en als je thuiskomt schuif je hem dicht en kijk je er niet naar om. Een leermomentje kun je wel zeggen want dit had ik kunnen zien. Maar goed, direct aanpakken en grondig ook!

Je hebt een dikke stalen bak waar het schuif/kantel dak en het mechanisme in ligt en die zit op zijn beurt weer o.a vast aan het plaatwerk van het dak zelf. Het plaatwerk was deels aangetast en op twee plekken zodanig dat ik dat heb weg moeten slijpen. Een heel raar moment om de slijptol in je auto te zetten.
Links:
7.jpg

Rechts:
8.jpg

Aan de voorkant was het oppervlakkig en ook hier alles goed schoongemaakt tot glimmend metaal.
9.jpg

Voordat ik verder ging alles in de zink coating gezet ter bescherming.
10.jpg

11.jpg

12.jpg

Ik heb toen van vers plaatstaal twee stukjes gemaakt om de weg geslepen delen te vervangen.
14.jpg

15.jpg

Lassen was niet echt een optie want dan zal de lak op het dak zeer zeker reageren. Dus kwam mijn goede vriend met een goed idee. Twee componenten carrosserie lijm. Eerst weer de zink coating weggehaald op de plekken waar de lijm moest komen voor een extra goede hechting.
Geklemd met hout en folie.
17.jpg

18.jpg

Dat ziet er al goed uit.
19.jpg

20.jpg

Aan de voorkant zat een klein gaatje dus met lijm dit ook dicht gekregen.
21.jpg

Dit alles moest eerst even door en door drogen dus een paar dagen later afwerken.

24 juni was het weer tijd voor een van de grootste Engelse auto evenementen van Nederland. British Autojumble Waalwijk. De grijze even gewassen en netjes gemaakt en uiteraard het dak dicht gehouden zodat niemand iets kon zien. :p
22.jpg

Shiny!
23.jpg

De witte Rover SD1 is een V8-S. Een witte raaf onder de SD1 serie met heel weinig oplages. De V8-S was de meest luxe versie van de serie 1 totdat de meest luxe de naam Vanden Plas kreeg. De V8-S is onder andere te herkennen aan de mattzwarte bumpers en soms futuristische kleuren. Deze V8-S was deze dag weer voor het eerst sinds jaren op de weg.
25.jpg

Snaar strakke 3500 in de kleur mintgroen.
31.jpg

Jaguar E type in een geweldige kleur.
26.jpg

Lotus Esprit!
27.jpg

Een hele vroege Rover 825 Sterling. Deze 825 heeft de vroege Honda zescilinder. Een C25A V6 2,5 liter. Deze motor werd vervangen in 1988 door de Honda 2,7 liter C27A. Erg leuk om de verschillen te zien van een vroeg exemplaar. Een hoop details (zichtbaar voor de nerds als ikzelf) waren anders. Daarnaast had de huidige eigenaar hem al zo'n 20 jaar (als ik het me goed herinner) in bezit. Erg leuke mensen.
24.jpg

Jong en oud, zet een motorkap open en als vliegen op stroop. :p
28.jpg

Rover P5 3 liter zescilinder.
29.jpg

Een andere Rover 827 Vitesse in een geweldig mooie kleur en in hele mooie staat!
30.jpg

Het was weer een erg gezellige dag met erg mooi weer, leuke mensen en mooie auto's. Volgend jaar weer!

Paar dagen later weer verder gegaan met het dak van mijn 827 Vitesse.
Plamuur.
32.jpg

33.jpg

Primer:
34.jpg

Kleurlak:
35.jpg

Blanke lak:
36.jpg

Eindresultaat. Rechterkant is vrijwel niks te zien. (y) :D
37.jpg

Aan de linkerkant is wat meer zichtbaar maar echt veel beter en het zal niet meer roesten.
38.jpg

Binnenkort zal ik de hemelbekleding weghalen en het dak in de tectyl spuiten zodat alle naden in het vet staan.
:D

Marc 827 3500 zei:
Een andere Rover 827 Vitesse in een geweldig mooie kleur en in hele mooie staat!
https://s20.postimg.cc/v43k3k7v1/30.jpg

Mooie foto's op die meeting, Marc, en ik zou mezelf ondersteboven schrikken als ik zo'n reactie zou krijgen aan de telefoon...
Die groene 827 woont volgens mij niet al te ver van de grens, ik meen deze wel eens in Heeze te hebben zien rijden. [size=x-small]Of er moeten meerdere Vitesses in die kleur en staat in België rijden.[/size]

afentoe zei:
Marc 827 3500 zei:
https://s20.postimg.cc/v43k3k7v1/30.jpg

Mooie foto's op die meeting, Marc, en ik zou mezelf ondersteboven schrikken als ik zo'n reactie zou krijgen aan de telefoon...
Die groene 827 woont volgens mij niet al te ver van de grens, ik meen deze wel eens in Heeze te hebben zien rijden. [size=x-small]Of er moeten meerdere Vitesses in die kleur en staat in België rijden.[/size]

Dankjewel. Ja ik snap als er vertraging of iets dergelijks is want ik ben tenslotte niet de enige die hulp vraagt maar ik vond het wel even heel spannend dat men even niet zeker wist waar mijn Rovertje stond. Maar zoals gezegd hadden ze alle begrip en waren ze heel behulpzaam om hun fout op te lossen. Ze wilden zelf dat ik een klacht in diende om dit in de toekomst te kunnen voorkomen. Ik krijg daar nog bericht over.

Het zou kunnen dat je hem kent. Er zijn niet veel 827 Vitesse's in Europa en groen is ook een hele leuke kleur waarvan ik alleen deze ken (met Belgisch kenteken). In Nederland rijdt er iig eentje.

Bij repatriëren vanuit 't buitenland moest ik een adres opgeven waar er tenminste één iemand aanwezig zou zijn tijdens reguliere werktijden, zodat er bij aflevering een handtekening gegeven kon worden: schijnbaar hoeft dat binnen NL niet ofzo => zou wel een oplossing zijn, want afleveren op een verkeerd adres is dan lastig.

Ook dat is niet foolproof. De SAAB hebben ze weleens verderop in de straat bij een garage bedrijf afgeleverd. Niet of niet goed het huisnummer gelezen en toen zagen ze een SAAB garage. Maar daar was ik geen klant. Zo'n garage bedrijf tekent wel voor ontvangst. Ach, fouten kunnen gemaakt worden. Het gaat erom hoeveel nadeel je ervan hebt en hoe ze er mee omgaan.

Mooi aangepakt met dat dak zo!

Bedankt voor het compliment Engineer2!

Zoals jullie konden lezen was mijn SD1 laatst opgehaald door de ANWB ivm de startmotor die bleef hangen. De Vanden Plas rijdt alweer een aantal weken erg fijn en betrouwbaar! :)
De fout bleek niet direct de startmotor te zijn maar een kortsluiting die was ontstaan door de smeerolie sensor waardoor de startmotor met contact aan (dus niet de extra stand om te starten) voorzien werd van spanning en niet meer los kon komen. Ook al was de startmotor op zich prima heb ik toch besloten hem te laten reviseren. Hij was toch los dus ik kon het niet laten.
Zo kwam de startmotor weer terug na revisie. Uiteraard is de kortsluiting verholpen door middel van nieuwe, hoogwaardige bedrading.
IMG-20180711-WA0022.jpg

De eerste echte rit was het Nationaal Oldtimer festival te Zandvoort.
Eerst forum vrienden ontmoeten en toen naar het evenement.
SAM_1025.jpg

Deze gave foto is te danken aan Den Dirk. ;)
IMG-20180730-WA0002.jpg

In het zonnetje naast een andere dikke fastback die voor jullie niet onbekend is. was gezellig Jacob!
SAM_1040.jpg

Later mochten zowel Jacob en ikzelf op de stand staan van EMW terwijl we (toen nog) geen lid waren. Erg leuk!
Ik zag dat al veel mooie foto's voorbij kwamen op andere pagina's van het oldtimer festival en ik kan niet echt meer wat toevoegen. ;)
Ii heeft mijn SD1 zich voorbeeldig gedragen dus het vertrouwen kwam weer terug. :)
De tweede test was wat spannender en dat was een bezoek aan een goede vriend in België. Maar ook hier deed de bijna 40 jaar oude Brit het prima. Zelfs tijdens een warme file op de ring van Antwerpen bleef mijn Vanden Plas zo ''cool as a cucumber''. ;)
We (Thomas3006 was gezellig mee) kwamen goed aan en toen konden we genieten van de verzameling van de Belgische vriend.
SAM_1132.jpg

Niet alle auto's kon ik goed op de foto zetten daar ze erg dicht naast elkaar stonden. Maar zijn verzameling is bizar!
Rover 75 V8, Rover 75 diesel (met 5000 km!!!), MG ZT diesel (ook met 5000 km!!!), MK1 Rover 827 Vitesse in het groen (was te zien op Waalwijk autojumble), MK2 Rover 827 Si, Rover 600's, Rover 400's en ga zo maar door. Echt schitterend!
Mk2 Rover 827 Si. Was van de moeder van een eigenaar van een Rover dealer geweest.
SAM_1134.jpg

Snaarstrakke Rover 620!
SAM_1137.jpg

Meer kon ik echt niet goed op de foto zetten.
Ook de terugreis verliep erg goed en het lijkt er nu op dat mijn SD1 weer zo fris als een hoentje is!
Via de Rover kringen kwam ik er achter dat er een 1:18 schaalmodel was uitgekomen van de MK2 Rover SD1. Weliswaar de Vitesse variant maar ik moest hem hebben! :)
SAM_1150.jpg

SAM_1149.jpg

Mooie collectie hoor, mocht je nog eens een keer met een lege passagiersstoel die kant op gaan dan houd ik me aanbevolen. ;)

Wel jammer dat de SD1 nu ook technisch helemaal perfect in orde is, dan kan ik echt geen ANWB-gerelateerde grappen meer maken. :D
Zonder gekheid, hartstikke fijn natuurlijk dat hij weer helemaal on point is, we moeten maar snel eens een V8 meeting houden.

@ uwbuurman: ja hij viel zeker niet tegen. Ik ga hem niet spuiten want het interieur is ook anders dan van mijn vandenplas. Laat hem lekker zo en hoop op een Vanden Plas modelletje. :)

@ Gewoon Dirk: ja joh dan ben je uiteraard van harte welkom!! Gezellig. Haha ja ik maak er ook grappen over. Het is net een oud huisdier uit een asiel halen. Je moet er echt even wat tijd en liefde in stoppen eer de liefde wederzijds is haha. Ja zo'n meeting moeten we zeker doen! Lekker hangen en luisteren naar de autos onder het genot van rauw vlees. :) Hehe :p

Weer eens tijd voor een update! :LOL:

Een maand of wat geleden moest ik in de waalhaven zijn. S'ochtends scheen de zon lekker fel en moest ik even wat plaatjes schieten van mijn 827 Vitesse. :cool:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Bij mijn 827 begon het raam linksvoor steeds vaker dienst te weigeren. Dus de deur open gemaakt om te kijken wat het kon zijn. Het kon de raammotor zijn, het relais of het bedieningspaneeltje. Het bleek het raam motortje zelf te zijn. Dus een en ander besteld (2e hands) en aan de slag.
Dat bruine in de deur is geen roest maar isolatie materiaal. ;)
SAM_1153.jpg

Bij het verwijderen van het plastic van de deur kwam de oude kleef rand los als droge koek. Dat ook maar vervangen.
SAM_1155.jpg

Bij het openmaken van de deur zagen we ook dat de originele speakers echt aan vervanging toe waren. Dus twee nieuwe speakers besteld voor zowel linksvoor als rechtsvoor.
SAM_1154.jpg

Nieuwe speaker.
SAM_1156.jpg

Alles bijna weer in elkaar.
SAM_1158.jpg

SAM_1159.jpg

Ik kreeg nog bezoek van de goede vriend uit Zwitserland waar ik mijn Rover 3500 Vanden Plas heb gekocht. Die vriend kende m'n Rover bij wijze van spreken nauwelijks nog terug. Hij was erg onder de indruk van de opgefriste staat van de Vanden Plas. :)
12.jpg

Vorig jaar werd ik benaderd door de Engelse Rover 800 club of ik mijn 827 Vitesse beschikbaar wilde stellen voor de NEC show in Birmingham in November 2018. Ik hoefde er niet te lang over na te denken want dit moest ik mee maken. :) De show werd donderdag opgebouwd en de bezoekers zouden vrijdag, zaterdag en zondag aanwezig zijn.
Woensdag de avond boot vanaf Hoek van Holland om in de ochtend in Harwich aan te komen.
SAM-1162.jpg

SAM-1164.jpg

Links rijden went iedere keer weer snel.
SAM-1166.jpg

SAM-1167.jpg

Eenmaal aangekomen in één van de (gigantische!!!) NEC hallen heb ik even mijn Vitesse schoongemaakt.
SAM-1179.jpg

Vrijdag begon de show.
Ik stond samen met twee andere Rover 800's op de stand. En wel hele bijzondere.
SAM-1274.jpg

SAM-1206.jpg

Direct naast mijn Vitesse stond een blauwe MK1 827 Sterling met een blauw interieur. Erg gaaf!
SAM-1208.jpg

SAM-1275.jpg

De derde op de stand was een MK2 825 (dus met de Rover KV6 motor) Sterling. Deze was nieuw verkocht in Japan en met erg weinig km's terug naar Engeland gekomen.
SAM-1289.jpg

SAM-1217.jpg

Race Rover 3500 SD1 Deze klonk zo ongelofelijk luid en bruut! Ik weet zeker dat in de wijde omtrek elke hond zijn plas heeft laten lopen van angst.
SAM-1191.jpg

Vers gerestaureerde Rover 3500 SD1 Politiewagen.
SAM-1192.jpg

Snaarstrakke en zeldzame Rover 3500 SD1 Vanden Plas EFi
SAM-1193.jpg

Austin Montego. Ga er nog maar eentje vinden.....
SAM-1224.jpg

Een als nieuwe Rover 216 Vanden Plas.
SAM-1225.jpg

Aston Martin DB4.
SAM-1231.jpg

Aston Martin DB6
SAM-1235.jpg

Lotus Esprit. Deze Lotus Esprit was gebruikt bij de introductie van de facelift.
SAM-1237.jpg

Onverprutste Nissan Skyline. Blijft gaaf zo'n snelle Japanner. :cool:
SAM-1241.jpg

Maserati Khamsin.
SAM-1252.jpg

Jensen Interceptor.
SAM-1255.jpg

Aston Martin.
SAM-1260.jpg

Ford Thunderbird.
SAM-1263.jpg

Op de stand van de Rover 75 club stond wel een hele bijzondere 75. Deze 75 1.8 is gebruikt in de video's die monteurs moesten kijken om kennis te krijgen over de Rover 75. Daarna is hij gebruikt door Rover en weer doorverkocht aan filmstudio's. Hij is gebruikt als politie wagen en heeft in diverse films en series meegespeeld. Hij zou ondanks dit kleurrijke leven gesloopt gaan worden maar daar heeft de Rover 75 club een stokje voor gestoken en de wagen gered.
SAM-1278.jpg

Naast mijn Rover was dit toch voor mij ook wel een favoriet! Een Plymouth Belvedere uit 1957. :eek:
SAM-1323.jpg

SAM-1327.jpg

Schitterende Cadillac.
SAM-1332.jpg

SAM-1328.jpg

Desoto.
SAM-1336.jpg

Roadrunner.
SAM-1339.jpg

Toyota Crown wagon.
SAM-1346.jpg

Vauxhall Monza.
SAM-1354.jpg

Geweldige Lancia.
SAM-1377.jpg

Matra Rancho.
SAM-1388.jpg

TVR.
SAM-1394.jpg

Alfa Romeo.
SAM-1399.jpg

Bugatti.
SAM-1402.jpg

Shelby Daytona Coupe.
SAM-1409.jpg

Porsche 928.
SAM-1412.jpg

Detomaso Pantera. De naam is net zo stoer als de auto zelf.
SAM-1416.jpg

Aston Martin.
SAM-1418.jpg

Collectie Ferrari's.
SAM-1436.jpg

Als ik langs mijn eigen auto liep zag ik vaak dat ik hem niet alleen mooi vind. :)
SAM-1358.jpg

Ik besloot maandag avond terug te gaan met het schip. Ook al was de show zondag in de late middag voorbij kon ik mijn Rover binnen laten staan tijdens de nacht van zondag op maandag. Maandag ochtend stond ie er verlaten bij en was het lastig voor te stellen dat er duizenden mensen rondliepen een dag daarvoor.
SAM-1459.jpg

En weer terug naar huis. Mijn 827 Vitesse heeft het weer geweldig gedaan. Hij kreeg ook erg veel leuke reacties tijdens de show en op de weg.
SAM-1462.jpg

Dat is nog eens een leuke uitnodiging! Leuk ook om zo eens te doen en dan ook meteen eens goed rond kijken op de beurs.
De grote Rovers beginnen meer en meer geliefd te worden heb ik het idee. Ik heb ooit nog eens een SD1 overwogen (een VandePlas zelfs) als circuitdag auto (uiteindelijk in een Chevy Corsica beland) maar die prijsklasse zijn ze gelukkig wel ontgroeid.

En qua je voorliefde voor een Belvedere.. ik heb pas Christine gekeken (staat op Netflix op het moment) en het blijft inderdaad een geweldig mooie auto. Het is wel even wat anders dan een Rover.... :)

Gaaf Marc, mooi om op die manier dus wel naamsbekendheid te hebben en dan deze uitnodiging.

Dat je dan bekijks hebt met de 827 snap ik, wat een prachtige wagen blijft dat toch. Je zou er uren naar kunnen kijken.

Engineer2 zei:
Dat is nog eens een leuke uitnodiging! Leuk ook om zo eens te doen en dan ook meteen eens goed rond kijken op de beurs.
De grote Rovers beginnen meer en meer geliefd te worden heb ik het idee. Ik heb ooit nog eens een SD1 overwogen (een VandePlas zelfs) als circuitdag auto (uiteindelijk in een Chevy Corsica beland) maar die prijsklasse zijn ze gelukkig wel ontgroeid.

En qua je voorliefde voor een Belvedere.. ik heb pas Christine gekeken (staat op Netflix op het moment) en het blijft inderdaad een geweldig mooie auto. Het is wel even wat anders dan een Rover.... :)

Ja ik vond het ontzettend gaaf dat mijn auto er mocht staan! De club zei ook dat ze mijn Vitesse graag op de hoek wilden hebben als aandachtstrekker. Maakt je wel trots!
Ja klopt idd, het zijn niet meer auto's waar je zomaar in rijdt. De 800 en Sd1 zijn echt liefhebber auto's geworden. En de kleinere modellen trouwens ook steeds meer en meer.

Oh dat was een een gave keuze geweest als circuit auto een Sd1. Maar die Corsica is overigens ook geen straf.

Ja die film ken ik uiteraard ook! Erg gaaf alleen was dat dan weer een '58 Fury zoals je weet. Maar ik vind hem zo gaaf. Echt een bloedmooie auto.
Ja hij is wel flink anders dan mijn Rover idd haha. Die vriend waar ik mee was naar het evenement was verbaasd. Hij zei "ik snap je echt niet dat je dat mooi vindt. Je Rovers zijn smaakvol en elegant en dan sta je ook de kijken naar zo'n Amerikaans slagschip." :p

Nico GTR zei:
Gaaf Marc, mooi om op die manier dus wel naamsbekendheid te hebben en dan deze uitnodiging.

Dat je dan bekijks hebt met de 827 snap ik, wat een prachtige wagen blijft dat toch. Je zou er uren naar kunnen kijken.

Bedankt voor je leuke reactie!
Ja was erg leuk idd. Een leuk compliment voor mijn Rover.

Heb je filters op de foto’s in de Waalhaven toegepast of is de lak kleur echt zo verschillend (groen / blauw / bruin) naargelang de lichtinval?
Fraaie plaatjes alleszins (en de overige ook uiteraard) (y)

@ Niseko: Dankjewel. Ik heb die foto's met m'n telefoon gemaakt en toen gedeeld op Instagram waar ik er een beetje mee heb zitten spelen.
Maar het is ook zo dat hij niet zomaar grijs is. Op een grauwe dag lijkt ie we gewoon grijs maar met de volle felle zon er op zie je er een beetje champagne doorheen.

@ Joel D: Thanks! Ja ik was echt dankbaar ervoor. Een hele leuke ervaring. :)

@ British Racing Green: Je hebt gelijk idd. Ik dacht ben in Engeland dus zal wel Vauxhall zijn. ;)

Mooie reis weer en geweldige foto's! De 800 stond er als altijd weer chic de friemel bij, gaaf hoor :D

Prachtige auto's allemaal die er stonden. Die witte 75 werd ik helemaal blij van dat ie nu weer zo mooi is, voor de liefhebber hier zo'n video uit de begindagen van de 75 waarin onder andere die auto dienst deed: https://www.youtube.com/watch?v=H9kyKMyu8Eg

Dat is wel een hele eer om op voor zo'n Britse beurs uitgenodigd te worden, gaaf (y) Meteen ook een leuk uitstapje :)

@ Thomas3006: Bedankt man! Het was echt een belevenis! Bedankt voor het delen van dat filmpje! Echt cool dat die 75 gered is. :cool: iets weggooien kan iedereen.

@ Wouter82: Bedankt! Ja helemaal mee eens. Echt een eer idd.

Even een update!
Mijn Rover 827 Vitesse heeft deze winter niet in de winterslaap gestaan maar is regelmatig gebruikt wanneer het weer niet al te slecht was.
Je wilt toch zo vaak mogelijk je vriendin zien. :)
Sterker nog, hij heeft dienst gedaan als vrachtwagen. Een paar grote kasten en ander grut werden opgeslokt alsof het niets was.
DSC-1555.jpg

En gisteren was het tijd voor de APK die weer glansrijk werd behaald. :cool:
De uitstoot deed de monteurs versteld staan. Heel erg schoon! Duidend op een gezonde motor en katalysator.
SAM-1494.jpg

DSC-1605.jpg

Ik heb direct mijn kans gepakt om de bodem opnieuw te tectyleren. :)
In de linker dorpel zagen we wel een klein roestplekje wat ik direct laat aanpakken.
Ook zag ik dat de stuurhoezen een beetje droog waren alsmede de fuseekogel hoezen. Alles gaat er weer nieuw op.
SAM-1495.jpg

Direct de eerste van de maand maart heb ik mijn Rover 3500 Vanden Plas weer wakker gemaakt.
Mijn vriendin en ik hadden geluk want het was erg mooi weer dus samen toeren was erg leuk.
DSC-1568.jpg

Begin dit jaar werd ik weer benaderd door de Nederlandse Rover club of ik een mooie Rover 800 wist voor de Rover stand
op het British Cars and Lifestyle evenement. Mijn Rover 827 Vitesse heeft vorig jaar al op dit evenement gestaan dus ik vond het leuk
om mijn vader met zijn Rover 827 Si de eer te geven.
BCL-1.jpg

BCL-2.jpg

BCL-3.jpg

BCL-5.jpg

BCL-6.jpg

BCL-4.jpg

BCL-7.jpg

BCL-8.jpg

Weer een uitgebreide update! :D

Zoals gezegd had mijn 827 Vitesse wel weer even wat aandacht nodig. Ook al werd de APK glansrijk doorlopen, kwamen wel wat puntjes naar boven die ik aangepakt wilde hebben.
Sinds ik mijn Vitesse heb werkte mijn gordels niet echt super goed. Je moest ze erg goed inklikken eer ze bleven zitten. Onacceptabel ik weet het.
Nu ik vaker niet alleen in de auto zit voelde ik de drang dit snel te laten fixen. Ik had gelukkig reserve gordel houders liggen die goed waren. Alleen waren die wel in de verkeerde kleur dus zijn de bruine kappen overgezet en alles is nu goed werkend en veilig. :)
Bleek dat een plastic binnen deel was gebroken.
IMG-20190313-WA0009.jpg

Ook de fusee kogel hoezen waren niet goed meer dus ook deze links en rechts vervangen.
IMG-20190314-WA0002.jpg

Zoals gezegd met de update met de APK was er in de linker dorpel een roest bobbeltje zichtbaar. Deze heb ik laten aanpakken door een vriend met de juiste apparatuur
Het werd groot/ruim uitgesneden en schoongemaakt.
IMG-20190315-WA0005.jpg

Hierna is er een koper smeersel op gegaan wat roest voorkomt maar niet je las verziekt.
IMG-20190315-WA0007.jpg

Binnendorpel stukje nagemaakt. Met gaatjes net als het origineel.
IMG-20190315-WA0006.jpg

Lassen:
IMG-20190315-WA0013.jpg

IMG-20190315-WA0014.jpg

Buiten plaatje gemaakt
IMG-20190315-WA0015.jpg

Ook deuken er in geslagen zodat het er echt uitziet als origineel:
IMG-20190315-WA0017.jpg

Hierna is het afgewerkt met roest werende primer en kleur.
IMG-20190315-WA0018.jpg

Waar zat het ook al weer?? ;)
IMG-20190315-WA0027.jpg

Hierna heb ik de dorpel twee maal ingespoten met veel tectyl.

Nog een puntje dat ik ook weer eens grondig aan wilde pakken was de dakrand. Ik had dit een jaar of zes geleden eens snel gedaan maar met veel minder know how en heb toen te dunne lagen verf gebruikt. Nu tijd om het goed te doen.
Er loopt langs het dak van een Rover 800 een rubberen strip en hieronder ontstaat soms wat roest.
Zo ook bij mijn Rover. Mag ook wel na bijna 30 jaar.
SAM-1499.jpg

SAM-1500.jpg

Met slijpschijvjes en diamant tolletjes tot glimmend staal kaal gemaakt. Links:
SAM-1501.jpg

Rechts:
SAM-1504.jpg

Hierna beide zijden in een roestwerende primer gezet:
SAM-1506.jpg

SAM-1511.jpg

SAM-1512.jpg

SAM-1518.jpg

SAM-1520.jpg

Het heeft een week gedroogd waarna ik met de afwerking ben begonnen.
SAM-1524.jpg

SAM-1537.jpg

SAM-1538.jpg

Blanke lak:
SAM-1543.jpg

SAM-1544.jpg

Ik heb ergens iets niet helemaal goed gedaan want het droogde deels niet goed/mooi op.
Dus hierop later toen alles droog was het nog bijgewerkt waar nodig.
Alle vier de deur randen heb ik alleen wat in het zicht zat weer opnieuw afgewerkt. Heb er maar twee gefotografeerd.
Opgeschuurd tot de bovengenoemde primer en toen nieuwe normale primer als goede hechtlaag:
SAM-1547.jpg

Kleurlak:
SAM-1550.jpg

Blanke lak:
SAM-1554.jpg

Een andere kant:
Primer:
SAM-1556.jpg

Kleurlak:
SAM-1560.jpg

Blanke lak.
SAM-1563.jpg

Ook aan mijn SD1 werden nog wat kleinigheden aangepakt.
Ik merkte op dat er af en toe wat kvs verdween.... Er werd een lekje gevonden in de aansluiting van de radiateur. Bleek dat bij de revisie de flens niet perfect dicht gemaakt was.
Dit is met garantie alsnog herteld.
IMG-20190328-WA0001.jpg

Ook lekte een flens boven op de motor. Die is opnieuw afgedicht met een goede pakking. Blokkie en toebehoren is nu weer lek vrij. :)
Omdat de lucas elektronica niet echt goed is en daarmee onder andere ook de temperatuur meter een eigen leven heeft is er een after market metertje in de SD1 gezet.
IMG-20190409-WA0005.jpg

Het was dit jaar weer tijd voor Pride of Longbridge!!! Het vond plaats op zaterdag 13 april. Het evenement voor de Rover liefhebber. :D
Donderdag gingen we de avond op de boot naar Engeland om vrijdag ochtend aan te komen.
SAM-1572.jpg

SAM-1577.jpg

Eerst zijn we ergens lekker gaan ontbijten en struinen door een mooie stad. :)
In het wild. ;)
SAM-1578.jpg

SAM-1583.jpg

SAM-1585.jpg

SAM-1587.jpg

SAM-1592.jpg

Toen naar het hotel in Reddicht gereden. Eerst uiteraard onze trouwe Rover wat te drinken gegeven. :p
SAM-1593.jpg

Na de reis naar het hotel van ruim drie uur was mijn Vitesse weer toe aan een grondige wasbeurt. Hierdoor was ze schoon voor Pride of Longbridge de volgende dag! :cool:
DSC-1708.jpg

Zaterdag ochtend was het zover! :) Op pad naar andere liefhebbers!
SAM-1596.jpg

Bij aankomst werd iedereen meerdere keren op de foto gezet! :D
334.jpg

57232036-10156545835952983-7873477894624772096-n-1.jpg

SAM-1603.jpg

SAM-1609.jpg

Rover 800 stand:
SAM-1624.jpg

SAM-1630.jpg

Groene MG's:
SAM-1639.jpg

SAM-1651.jpg

Rover SD1 2600 en SD1 3500 Politie uitvoering:
SAM-1660.jpg

Fantastische Rover SD1 Vitesse met hele gave koplampstickers! :cool:
SAM-1687.jpg

MK1 Rover 827 Sterling naast een MK2 Rover 820 Coupé.
SAM-1694.jpg

Hele vroege Rover P6 2000:
SAM-1702.jpg

Een later P6:
SAM-1709.jpg

Een bloedstollend mooie Rover 827 Vitesse die recent nog werd gebruikt als slaapplaats voor honden..... o_O
SAM-1749.jpg

SAM-1754.jpg

Groepje SD1's:
SAM-1759.jpg

Rover 820 Fastback:
SAM-1760.jpg

Een MG-Rover landspeed record auto. Deze wagen heeft geraced op de zoutvlaktes in Noord-Amerika.
SAM-1764.jpg

Het was weer een geweldige dag met schitterend weer, leuke mensen en mooie auto's! :D :cool: :)

De volgende dag (zondag) wilde we naar een kasteel in Colchester gaan maar we kwamen niet in de buurt van het kasteel en kwamen alleen maar hele smalle weggetjes tegen.
SAM-1785.jpg

Erg charmant maar niet heel handig. Hierop toch maar door gereden naar Harwich waar we de avond boot gingen nemen. Waar we lekker even hebben gelopen.
IMG-20190416-WA0003.jpg

Toen in de rij voor de boot gaan staan richting Nederland. Het was een erg leuk weekend! :D
SAM-1788.jpg

SAM-1789.jpg

Maandag ochtend kwamen we weer in Nederland aan en toen hebben we mijn Rover SD1 opgehaald die klaar was.
Nu kon ik dus ook eens zien hoe die er uit zag op de weg. :)
DSC-1740.jpg

En weer thuis!
DSC-1744.jpg

Nuttige klusjes weer aan de auto. Ik blijf toch een zwak houden voor het merk, dus de foto's die ik hier voorbij zie komen zijn dikke prima(y). En ook erg prettig als je vriendin je hobby deelt.

Bedankt Wouter!

PBO zei:
Nuttige klusjes weer aan de auto. Ik blijf toch een zwak houden voor het merk, dus de foto's die ik hier voorbij zie komen zijn dikke prima(y). En ook erg prettig als je vriendin je hobby deelt.

Bedankt voor je leuke reactie. Fijn te horen dat je dit topic leuk vindt. Even jouw profiel bekeken. Je hebt erg gave citroens in bezit. Cx vind ik erg gaaf. 😃

Het blijft een prachtig wagen jou SD 1.
Leuk om te zien hoe je de wagens steeds weer mooier maakt en verbeterd.
Wellicht dat ik zelf ooit ook nog eens een Engelse auto koop, zo'n Esprit, DB7 of XK8 trekt mij ook wel.

Lekker bezig, Marc! Echt stoer dat je dit soort klusjes gewoon even zelf doet en telkens weer dingen leert. (y)

Ik zou dit soort liefhebbers auto’s sowieso niet graag “buiten” parkeren, maar wat een royale parkeerplaatsen staan er op die foto. Daar kunnen de portieren van 2 Cadillac Escalades die netjes in het midden geparkeerd staan nog niet eens raken.

Leuke update Marc, veel rijplezier gewenst met je Britse bolides (y)

@ Mx6: Bedankt voor je leuke reactie! Zat laatst jouw topic te bekijken. Zeldzame wagen zo'n Mazda!
Ja de sd1 blijft een leuk model al ben ik ook smoor op mijn 827 Vitesse. Ik doe mijn best ze allebei zo goed mogelijk te houden en er van te genieten. Oei zo'n Esprit is idd een erg gave keuze. En soms meer binnen bereik dan men denkt.

@ Smarter: Dankjewel man!

@ Niseko: Hoi, ze staan binnen hoor. Ik ben samen gaan wonen. Mijn vriendin en ik hebben een garage box gehuurd. Mijn Rover 827 Vitesse staat in de box naast de motor van mijn vriendin. Mijn Rover 3500 Vanden Plas staat op een overdekte en afgesloten parkeergarage. Die parkeerplaatsen zijn aan de andere kant van het huis. Die plekken zijn idd erg groot.

Bedankt voor de goede wensen. Jij ook veel plezierige kms.

De laatste tijd wat minder vaak gereageerd op andere topics en mijn topic maar sporadisch ge-update. Dit is omdat ik iemand heb ontmoet en daarmee ben gaan samenwonen. Veel verhuist al. Fijn van die grote Rovers om een hoop spullen mee te nemen! Nu nog een mooie box voor de 827 en parkeerplaats voor de SD1.

Het is gelukt! We hebben sinds een aantal weken een mooie box voor de motor en mijn 827.
Deze uiteraard aangekleed met posters en foto's. :)
SAM-1806.jpg

Achter de Rover was nog ruimte genoeg dus daar hebben we stelling kasten gezet voor de poets spullen en reserve onderdelen.
SAM-1809.jpg

Voor mijn Rover 3500 Vanden Plas hebben we een overdekte parkeerplaats.
DSC-1774.jpg

Kleine update van de Vanden Plas is dat een lekje in de radiateur is hersteld, een lekkende kvs flens boven op de motor is gerepareerd en kleine koelslangen zijn vervangen. Ook is een extra kvs temperatuur metertje geinstaleerd die keurige waarden aangeeft. Oude beestje lijkt gezond. :)

Vandaag is mijn Rover 827 Vitesse 30 jaar geworden!!! Toen ik terug kwam van het werk en we ''even naar de box moesten'' zag ik dit:
IMG-20190503-WA0012.jpg

:) :) :p (y)

Gefeliciteerd met het samenwonen Marc! Wat leuk ook dat je vriendin je begrijpt. Vaak hoor je anders.

Wat een mooie garage ook zeg! Dat doen jullie goed! (y)

Je eerdere update van de Pride of Longbridge is ook leuk zeg. Misschien moet ik mijn vader toch maar eens zover krijgen om daar naar toe te gaan, ziet er wel echt tof uit!

Peter O zei:
Gefeliciteerd met het samenwonen Marc! Wat leuk ook dat je vriendin je begrijpt. Vaak hoor je anders.

Wat een mooie garage ook zeg! Dat doen jullie goed! (y)

Je eerdere update van de Pride of Longbridge is ook leuk zeg. Misschien moet ik mijn vader toch maar eens zover krijgen om daar naar toe te gaan, ziet er wel echt tof uit!

Dankjewel Peter! Ja daar heb ik, onder andere, geluk mee. :)

Ja ik zou zeker een keer naar Pride of Longbridge gaan. Echt een aanrader.

Ik realiseer me aan de hand van de foto's dat we dorpsgenoten zijn :D . Je woont in een leuke wijk!
We zien elkaar nog wel eens. Ik ben te herkennen aan de auto in m'n profielfoto...... :)

Marc van der Togt zei:
Ik realiseer me aan de hand van de foto's dat we dorpsgenoten zijn :D . Je woont in een leuke wijk!
We zien elkaar nog wel eens. Ik ben te herkennen aan de auto in m'n profielfoto...... :)

Hey leuk!! Ik zal je misschien al eens hebben zien rondrijden. Leuke auto. Als je me ziet zwaaien! Ik zal hetzelfde doen. 🙂

Weer even een update. Het mooiere weer komt er aan dus leuke dingen doen met de Rovers.
Ik had een idee om een photoshoot te laten doen van ons samen met mijn Rovers. De fotograaf was erg enthousiast en heeft mooie foto's gemaakt. :)
3-G5-A0978-B.jpg

3-G5-A1025-B.jpg

Hij had zelfs een drone meegenomen.
Drone-8.jpg

12 mei gingen we naar het jaarlijkse Oldtimer Festival in Zandvoort! Eerst was ik van plan met mijn Rover 3500 Vanden Plas te gaan maar toen
schoof een vriend van mij een leuk bericht van Autoweek onder mijn neus. Auto's met bouwjaar 1989 waren welkom op hun stand. Dat vond ik
erg, leuk dus gingen we met mijn Rover 827 Vitesse met bouwjaar 1989!
Eerst de grote schoonmaak die ik elk jaar doe gevolgd met een nieuwe wax laag. Ik heb de Vitesse eerst in het schuim gezet, met een borsteltje
alle naadjes en randjes schoongemaakt. Toen hem afgespoten dat al het losse vuil weg was. Hierop de gehele auto met ontvetter gewassen en
toen met klei, en een sprayflacon gevuld met dreftwater, de hele wagen schoon gemaakt. Hierna de auto nogmaals met ontvetter gewassen,
afgespoeld met vlekvrij water en goed droog gemaakt. Kort stukje naar huis gereden waar ik hem helemaal in de was heb gezet. :)
Op de ochtend van 12 mei stond mijn Vitesse er weer vrij strak bij! :cool:
SAM-1812.jpg

SAM-1813.jpg

Een kleine greep van wat er was.
SAM-1825.jpg

SAM-1840.jpg

SAM-1837.jpg

SAM-1845.jpg

SAM-1848.jpg

SAM-1850.jpg

SAM-1851.jpg

SAM-1874.jpg

SAM-1877.jpg

SAM-1880.jpg

SAM-1881.jpg

Zoals gezegd, mochten wij ons voegen bij de stand van Autoweek waar de diversiteit erg hoog was!
Renault 21!
AW.jpg

BMW M3
AW2.jpg

Een van dé supercars voor mij; Lotus Esprit.
AW4.jpg

Heerlijk smeuige Renault 25 V6 in het zwart.
AW3.jpg

Fantastisch mooie Ferrari!
AW5.jpg

De nieuwe waslaag deed de Vitesse goed glimmen. Hoop leuke reacties gehad en vrienden kunnen treffen.
AW6.jpg

AW7.jpg

Gisteren is mijn Rover Vanden Plas weer opnieuw getaxeerd voor de verzekering. Weer hoger dan de vorige keer. Geen marktwaarde dat
weet ik maar erg fijn dat hij iig goed gedekt is. Hij rijdt geweldig fijn!
SAM-1894.jpg

De laatste tijd ben ik amper nog actief op het forum maar ik moet zeggen petje af voor je oog voor detail. Ik kan wel iemand gebruiken die de BX even stevig onder handen neemt! ;)

En veel geluk met je vriendin! Fijn om te zien dat je een maatje hebt gevonden die ook zo can auto's geniet!!

Wat leuk die fotoshoot Marc! Mooie foto's ook van Nationaal Oldtimer Festival, ik had nog gedacht om ook te gaan, maar ben niet geweest, als ik je foto's zo zie, jammer dat ik niet ben gegaan trouwens.

Leuke en afwisselende auto's op de autoweek stand zeg! :)

Terug
Bovenaan