Weer een uitgebreide update!
Zoals gezegd had mijn 827 Vitesse wel weer even wat aandacht nodig. Ook al werd de APK glansrijk doorlopen, kwamen wel wat puntjes naar boven die ik aangepakt wilde hebben.
Sinds ik mijn Vitesse heb werkte mijn gordels niet echt super goed. Je moest ze erg goed inklikken eer ze bleven zitten. Onacceptabel ik weet het.
Nu ik vaker niet alleen in de auto zit voelde ik de drang dit snel te laten fixen. Ik had gelukkig reserve gordel houders liggen die goed waren. Alleen waren die wel in de verkeerde kleur dus zijn de bruine kappen overgezet en alles is nu goed werkend en veilig.
Bleek dat een plastic binnen deel was gebroken.
Ook de fusee kogel hoezen waren niet goed meer dus ook deze links en rechts vervangen.
Zoals gezegd met de update met de APK was er in de linker dorpel een roest bobbeltje zichtbaar. Deze heb ik laten aanpakken door een vriend met de juiste apparatuur
Het werd groot/ruim uitgesneden en schoongemaakt.
Hierna is er een koper smeersel op gegaan wat roest voorkomt maar niet je las verziekt.
Binnendorpel stukje nagemaakt. Met gaatjes net als het origineel.
Lassen:
Buiten plaatje gemaakt
Ook deuken er in geslagen zodat het er echt uitziet als origineel:
Hierna is het afgewerkt met roest werende primer en kleur.
Waar zat het ook al weer??
Hierna heb ik de dorpel twee maal ingespoten met veel tectyl.
Nog een puntje dat ik ook weer eens grondig aan wilde pakken was de dakrand. Ik had dit een jaar of zes geleden eens snel gedaan maar met veel minder know how en heb toen te dunne lagen verf gebruikt. Nu tijd om het goed te doen.
Er loopt langs het dak van een Rover 800 een rubberen strip en hieronder ontstaat soms wat roest.
Zo ook bij mijn Rover. Mag ook wel na bijna 30 jaar.
Met slijpschijvjes en diamant tolletjes tot glimmend staal kaal gemaakt. Links:
Rechts:
Hierna beide zijden in een roestwerende primer gezet:
Het heeft een week gedroogd waarna ik met de afwerking ben begonnen.
Blanke lak:
Ik heb ergens iets niet helemaal goed gedaan want het droogde deels niet goed/mooi op.
Dus hierop later toen alles droog was het nog bijgewerkt waar nodig.
Alle vier de deur randen heb ik alleen wat in het zicht zat weer opnieuw afgewerkt. Heb er maar twee gefotografeerd.
Opgeschuurd tot de bovengenoemde primer en toen nieuwe normale primer als goede hechtlaag:
Kleurlak:
Blanke lak:
Een andere kant:
Primer:
Kleurlak:
Blanke lak.
Ook aan mijn SD1 werden nog wat kleinigheden aangepakt.
Ik merkte op dat er af en toe wat kvs verdween.... Er werd een lekje gevonden in de aansluiting van de radiateur. Bleek dat bij de revisie de flens niet perfect dicht gemaakt was.
Dit is met garantie alsnog herteld.
Ook lekte een flens boven op de motor. Die is opnieuw afgedicht met een goede pakking. Blokkie en toebehoren is nu weer lek vrij.
Omdat de lucas elektronica niet echt goed is en daarmee onder andere ook de temperatuur meter een eigen leven heeft is er een after market metertje in de SD1 gezet.
Het was dit jaar weer tijd voor Pride of Longbridge!!! Het vond plaats op zaterdag 13 april. Het evenement voor de Rover liefhebber.
Donderdag gingen we de avond op de boot naar Engeland om vrijdag ochtend aan te komen.
Eerst zijn we ergens lekker gaan ontbijten en struinen door een mooie stad.
In het wild.
Toen naar het hotel in Reddicht gereden. Eerst uiteraard onze trouwe Rover wat te drinken gegeven.
Na de reis naar het hotel van ruim drie uur was mijn Vitesse weer toe aan een grondige wasbeurt. Hierdoor was ze schoon voor Pride of Longbridge de volgende dag!
Zaterdag ochtend was het zover!

Op pad naar andere liefhebbers!
Bij aankomst werd iedereen meerdere keren op de foto gezet!
Rover 800 stand:
Groene MG's:
Rover SD1 2600 en SD1 3500 Politie uitvoering:
Fantastische Rover SD1 Vitesse met hele gave koplampstickers!
MK1 Rover 827 Sterling naast een MK2 Rover 820 Coupé.
Hele vroege Rover P6 2000:
Een later P6:
Een bloedstollend mooie Rover 827 Vitesse die recent nog werd gebruikt als slaapplaats voor honden.....
Groepje SD1's:
Rover 820 Fastback:
Een MG-Rover landspeed record auto. Deze wagen heeft geraced op de zoutvlaktes in Noord-Amerika.
Het was weer een geweldige dag met schitterend weer, leuke mensen en mooie auto's!
De volgende dag (zondag) wilde we naar een kasteel in Colchester gaan maar we kwamen niet in de buurt van het kasteel en kwamen alleen maar hele smalle weggetjes tegen.
Erg charmant maar niet heel handig. Hierop toch maar door gereden naar Harwich waar we de avond boot gingen nemen. Waar we lekker even hebben gelopen.
Toen in de rij voor de boot gaan staan richting Nederland. Het was een erg leuk weekend!
Maandag ochtend kwamen we weer in Nederland aan en toen hebben we mijn Rover SD1 opgehaald die klaar was.
Nu kon ik dus ook eens zien hoe die er uit zag op de weg.
En weer thuis!