BillytheKid
Net ingestapt
Ik heb bewust gekozen voor witte velgen, omdat ik dat het mooiste vind staan onder een zwarte auto. Reservewiel is vanaf fabriek ook rood, tenminste wel diegene die ik nieuw had gekocht destijds.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
audilovertje zei:Leuke panda's ! Zou zelf ook graag een kleine auto <-850 kg op lpg hebben. Lekker goedkoop in de wb en hard lachen aan de pomp![]()
BillytheKid zei:Gisteravond gekomen voor 2 deukjes uitdeuken. Beste man vond er nog 2 en die kreeg ik gratis erbij. Hij had niet gedacht toen ik buiten wachtte en eenmaal binnen stond dat mijn Panda er zo strak bij stond. Ik had 's morgens de auto even gewassen, werkt voor hem wat prettiger. En gezien de simpele bouw ervan wat alles makkelijk te bereiken van binnenuit en zo klaar.
Sketcher zei:
Iemand in een Panda kan ook gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Als er mij iets gebeurd ben ik toch dood'.BillytheKid zei:Veiligheid......... Staat duidelijk in instructieboekje v/d Panda dat veiligheid bepaalt wordt door de automobilist zelf en NIET door de auto. Iemand die in een 'veilige' auto waant kan hierdoor juist heel gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Er kan mij toch niks overkomen'. Zie ik helaas vaak genoeg onderweg.
Waar waren die tegenaan gereden? Een grasspriet? Een Panda is echt compleet onveilig als je het vergelijkt met een gemiddelde nieuwe A-segment auto. De kooiconstructie stelt echt helemaal NIETS voor.BillytheKid zei:Veiligheid......... Staat duidelijk in instructieboekje v/d Panda dat veiligheid bepaalt wordt door de automobilist zelf en NIET door de auto. Iemand die in een 'veilige' auto waant kan hierdoor juist heel gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Er kan mij toch niks overkomen'. Zie ik helaas vaak genoeg onderweg.
Ik rij al ruim 15 jaar in deze koekblikjes en voel hier mij het prettigst in. Zelfs een keer een koprol in meegemaakt, ik had niks. Genoeg foto's gezien van frontale botsingen, voorkant ligt aardig in de kreukels, maar de kooi is nog redelijk intact. En je kunt met oversteken v/d weg ook overreden worden, heb je helemaal geen bescherming.
Een Panda Elettra is in de verste verte geen 18k waard. En knap dat jij weet of de Panda een cultstatus gaat krijgen of niet, met zo'n voorspellende gave kun je geld verdienen jôhBillytheKid zei:Een elektrische Panda is zeer zeldzaam. Een echte liefhebber heeft dit graag voorover, verzamelobject. Panda zal nooit de cultstatus krijgen van een mini cooper, Fiat 500, lelijk eendje of VW kever.
Dit is wel echt het grappigste stukje uit je tekst, ik zou als ik jou was een kijken naar dit filmpje, waar een relatief oude Renault Laguna zich bewonderenswaardig goed houdt als hij met 88km/h tegen een boom aan knalt. Probeer jij dat maar eens met een Panda....BillytheKid zei:Ik vind ze heerlijk rijden en hoe minder ik tegenkom, des te gemotiveerder ik wordt om ze te behouden. En veiligheid, zelfs een Rolls Rocye van 3ton die tegen een boom botst met 100km/h is ben je net zo dood dan wanneer het een Panda was geweest.
Omdat ik zelf heel weinig kilometers maak. En ik zeg niet dat je er niet in zou moeten rijden, ik zeg alleen maar dat je niet moet doen alsof je met een Panda net zo veilig kunt rijden als met een moderne auto.BillytheKid zei:@ Micha D: Jij rijdt zelf ook in een Panda, waarom heb je zelf ook een als het zo’n onveilig hok is?
Waar zeg ik dat?BillytheKid zei:Ik heb nooit beweerd dat de oude Panda veilig is cq dat ik wild rij, dat interpreteer jezelf.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat mensen op je in gaan rijden omdat ze jaloers zijn op je Panda, maar dat is mijn bescheiden inschatting :T.BillytheKid zei:....of iemand is zo jaloers dat het je niet gegunt wordt.