Dit topic mag verwijderd worden, dank u.

Ik heb bewust gekozen voor witte velgen, omdat ik dat het mooiste vind staan onder een zwarte auto. Reservewiel is vanaf fabriek ook rood, tenminste wel diegene die ik nieuw had gekocht destijds.

Leuke panda's ! Zou zelf ook graag een kleine auto <-850 kg op lpg hebben. Lekker goedkoop in de wb en hard lachen aan de pomp:p

De olie in mijn gasbak is na ongeveer 20-25000 km nog relatief helder, niet zwart in ieder geval.

Groot vs. klein :D , maar beiden groots in daden op verschillende terreinen :D .
19657452_236096136902381_5620647154941499900_n.jpg

Jeetje, wat apart om ze zo naast elkaar te zien! De Panda is in zijn geheel net zo hoog als de laadbak van de Land Rover :)

Haha, wat een combi!:) De Panda lijkt zo in die Boedelbak te passen. Maar mooi dat het gelukt is.

Had dit al een tijdje, maar met dit weer lukken de foto's wat beter. Groene voetverlichting, aangezien de dashverlichting ook groen is.
22730206_283645775480750_8153964806214792336_n.jpg

Doorgetrokken naar de lpgtank, waar ik best trots op ben. Actieradius van 800km voor ca €30.
22780436_283645778814083_3197207696695397521_n.jpg

Gedaan voor eventuele meetings, maar daar heb ik geen tijd voor en bovendien ziet men dit niet bij daglicht :) .

23755124_294202257758435_6606103363383887491_n.jpg

Lijkt wellicht raar, in de regen de auto wassen. Wist je dat het dan schoner wordt, dan bij droog weer? Tevens een foto met de winterbanden eronder met gepoedercoated stalen velgen (beter beschermd tegen de pekel, hoop ik). Het hoeft voor mij niet voor de Panda, maar als je af en toe in Duitsland komt is het gewoon verplicht. Dit keer voor Continental gekozen en dit bevalt me veel beter dan de Vredestein. Ze zijn stiller en lijkt ook minder 'zenuwachtig' met rijden. Natuurlijk ietsje meer lawaai dan zomerbanden.
Vorige week gemonteerd en nu weer 2000km verder :eek: . Tevens de olie ook weer ververst, had in 6 mnd ook weer 15.000km gereden. Na de winter de volgende beurt en moet de d-riem ook.

Maar de zomerbanden liggen ook al weer klaar, even nieuwe gehaald. Ook Continental.
23755452_294514251060569_1978644020105917570_n.jpg

Voordat de nieuwe banden erom kwamen eerst goed schoongemaakt en alle plakresten verwijderd ivm plaklood. Taai spul, na 10 jaar, oef. WD40, aceton, wasbenzine, het hielp niet echt. Dan maar föhn gepakt (werkt perfect bij stickers) en maar wrijven met je de vingers. Eindelijk alles eraf, mijn vingers hebben geen eelt meer :cry: . Nu nog even een doekje erover en in de wax zetten.

De Wesp hobbelt ondertussen ook gewoon door, die heeft zijn 1ste 10.000km er ook opzitten na 13 mnd (y) .
22687911_281380615707266_7756636290222336288_n.jpg

Gisteravond gekomen voor 2 deukjes uitdeuken. Beste man vond er nog 2 en die kreeg ik gratis erbij. Hij had niet gedacht toen ik buiten wachtte en eenmaal binnen stond dat mijn Panda er zo strak bij stond. Ik had 's morgens de auto even gewassen, werkt voor hem wat prettiger. En gezien de simpele bouw ervan wat alles makkelijk te bereiken van binnenuit :) en zo klaar.
Ik was zelf ook wel verbaasd bij dit licht hoe strak de Panda erbij stond.

24232376_298020150709979_6996361827298271653_n.jpg

Straks de kleppen laten controleren, 45.000km geleden voor laatst gedaan :p . Is meer dat de kleppendekselpakking vervangen moet worden, begint vettig te worden. Staan de FIREblokjes bekend om. Ik moet wel zeggen, het valt bij mij nog wel mee, maar ik hou er niet van.

Dank je, ben er ook trots op. Hij rijdt ook heerlijk.

Vanochtend bij gasinbouwer geweest om de kleppen te laten stellen. Was achteraf niet nodig geweest, alles staat nog precies hoe Fiat het voorschrijft en dat na 45.000km op gas. Kleppendekselpakking was wel hard geworden, vandaar het (lichte) zweten. Alles verder schoongemaakt en en weer netjes gemaakt, zelfs de boutjes ontroest ;) . Uiteraard een nieuwe kleppendekselpakking ertussen.

24232782_298314530680541_2417909040126133906_n.jpg

Ik moest toch wachten tot motor afgekoeld was, hopla klemrijden die handel:
24176835_298316154013712_8219127062627107299_n.jpg

Grappig detail, die USAcars hadden een dubbele inhoud tank (ik heb al 70l bruto), maar de mijne had ondanks de helft kleinere tank dus wel een dubbele actieradius :D . De monteur had mijn auto omhoog gezet, anders moest hij tever bukken o_O , maar bij die USAcars moest je een trap gebruiken om bij de motor te komen. Echt groot die dingen.

Gigantisch verschil inderdaad. Maar jij komt toch maar mooi verder met een stuk minder brandstof. Ik wilde de kleppendekselpakking ook vervangen van mijn Fiesta, maar Brezan leverde de verkeerde... Nou ja, olie conserveert moeten we maar denken!:)

Als je zoekt op kenteken, komen bij mij ook verschillende versies tevoorschijn. Heel irritant als je alles open hebt en het is net die verkeerde. Gelukkig kan mijn garage heel snel de juiste regelen.
Olie voorkomt roesten, maar het wordt ook smerige bende ;) .

Mooie panda die groene, vooral icm die zwarte velgjes. Wel heerlijk goedkoop rijden zo!

Normaal rij ik op de scooter naar mijn werk, maar gezien vorige keer naar huis op de scooter met sneeuwval is serieus niet grappig. Qua gladheid viel het wel mee, maar door de sneeuw zie je gewoon niet meer waar je rijdt. Als je dan in berm cq een stoeprand pakt............, dan lig je op de grond.

Dus de net gepoetste auto maar van stal gehaalt:
25152435_302465386932122_1070631722131259114_n.jpg

Parkeer je onder het dak van tankstation met de gedachte dat deze 'sneeuwvrij' blijft........., niet dus he o_O .

Gisteravond vanuit Duitsland naar huis gereden, als je je afvraagt waarom winterbanden daar verplicht zijn:
24991454_302917873553540_6385678938290023484_n.jpg

Hierom dus, harder dan 40km/h op de bundesbahn was niet verantwoord en ja ik had nieuwe winterbanden. NL steekt duidelijk wat meer energie in het schoonhouden v/d wegen. Niet dat in Duitsland niks wordt gedaan, ik denk dat de capaciteit ivm NL gewoon minder is.
Onderweg onder burg even gestopt, want een Panda is niet gebouwd om door de sneeuw te ploegen. Ik moest ruitenwisser ijsvrij maken :p, goed zicht is belangrijk. Stopt achter mij ook een auto en man bleef gewoon zitten. Ik was klaar met schoonmaken en reed weer weg. Kreeg de auto achter mij een stopteken v/d polizei die weer achter hem zat. Ik ben maar doorgereden. Ach anders had ik het gewoon uitgelegd, ik denk niet dat zelfs de polizei daar moeilijk over gaat doen.
Heelhuids thuisgekomen, gelukkig.

BillytheKid zei:
Gisteravond gekomen voor 2 deukjes uitdeuken. Beste man vond er nog 2 en die kreeg ik gratis erbij. Hij had niet gedacht toen ik buiten wachtte en eenmaal binnen stond dat mijn Panda er zo strak bij stond. Ik had 's morgens de auto even gewassen, werkt voor hem wat prettiger. En gezien de simpele bouw ervan wat alles makkelijk te bereiken van binnenuit en zo klaar.

Meis de Jong is top (y). Mooi hoe je zo'n Panda nog zo'n behandeling gunt, hij staat er echt verdraaid strak bij. Zaken als dagrijverlichting en donkere achterlichten zijn natuurlijk smaakgebonden, maar van het eerste begrijp ik ergens nog dat je het zou willen. En die grote gastank... even idioot als geniaal :).

Een grote voorraad brandstof is wel praktisch. Scheelt minder stress wanneer je moet tanken. Gisteren (en eergisteren) flinke afstanden gereden en hij haalt 1op16 op gas! Zelfs op benzine is dat prima. Met deze 1op16 zou ik theoretisch 900km kunnen rijden alleen op gas. Onderweg 1x hoeven te tanken ipv 3 a 4x wat anderen gemiddeld zouden doen.

Gisteren auto geparkeerd en bij terugkomst zag ik dit. Foto zegt genoeg lijkt mij........o_O
25550344_305872749924719_8705328677129595771_n.jpg

Het formaat GLE is inderdaad overkill, maar zou in een botsing toch liever daar in zitten. In jouw auto ben je gewoon nergens meer. Was een test van geloof Top Gear van een jaren '90 Volvo vs een 2005 Renault... ik denk Scenic of Modus head-on. De Renault (of beter gezegd de inzittende) overleefde de crash vrij gemakkelijk. Volvo was diegene die het aflegde. Die GLE zal met glad wegdek maar achterin je auto schuiven :(

Ik heb mijzelf ook 2 jaar verplaatst in een 2009 Cuore 1,47 breed is heerlijk waar dan ook :) Maar toen de eerste kleine meid geboren werd vond ik het niet meer verantwoord. Hele volkstammen hebben vroeger niet anders gedaan maar liever beetje extra veiligheid.

Vind knap dat je de Panda('s) op de weg houdt. Maar mijns inziens weegt het verbruik niet op tegen de veiligheid.

Veiligheid......... Staat duidelijk in instructieboekje v/d Panda dat veiligheid bepaalt wordt door de automobilist zelf en NIET door de auto. Iemand die in een 'veilige' auto waant kan hierdoor juist heel gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Er kan mij toch niks overkomen'. Zie ik helaas vaak genoeg onderweg.
Ik rij al ruim 15 jaar in deze koekblikjes en voel hier mij het prettigst in. Zelfs een keer een koprol in meegemaakt, ik had niks. Genoeg foto's gezien van frontale botsingen, voorkant ligt aardig in de kreukels, maar de kooi is nog redelijk intact. En je kunt met oversteken v/d weg ook overreden worden, heb je helemaal geen bescherming.

En ik geef liever €1000,- uit aan in een garage voor een Panda, dan voor een grotere auto. Krijg je meer waar voor je geld ;) . Welke auto je ook rijdt, beiden vereisen onderhoud. Of je koopt een nieuwe auto en ben je meer geld kwijt met de aanschaf.

Een elektrische Panda is zeer zeldzaam. Een echte liefhebber heeft dit graag voorover, verzamelobject. Panda zal nooit de cultstatus krijgen van een mini cooper, Fiat 500, lelijk eendje of VW kever.

Ik vind ze heerlijk rijden en hoe minder ik tegenkom, des te gemotiveerder ik wordt om ze te behouden. En veiligheid, zelfs een Rolls Rocye van 3ton die tegen een boom botst met 100km/h is ben je net zo dood dan wanneer het een Panda was geweest.

BillytheKid zei:
Veiligheid......... Staat duidelijk in instructieboekje v/d Panda dat veiligheid bepaalt wordt door de automobilist zelf en NIET door de auto. Iemand die in een 'veilige' auto waant kan hierdoor juist heel gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Er kan mij toch niks overkomen'. Zie ik helaas vaak genoeg onderweg.
Iemand in een Panda kan ook gevaarlijk rijden, onder het mom van: 'Als er mij iets gebeurd ben ik toch dood'.

Wat een onzin verkondig je hier zeg, iemand anders kan ook vol achterin je knallen, kun je zelf niets aan doen...

BillytheKid zei:
Ik rij al ruim 15 jaar in deze koekblikjes en voel hier mij het prettigst in. Zelfs een keer een koprol in meegemaakt, ik had niks. Genoeg foto's gezien van frontale botsingen, voorkant ligt aardig in de kreukels, maar de kooi is nog redelijk intact. En je kunt met oversteken v/d weg ook overreden worden, heb je helemaal geen bescherming.
Waar waren die tegenaan gereden? Een grasspriet? Een Panda is echt compleet onveilig als je het vergelijkt met een gemiddelde nieuwe A-segment auto. De kooiconstructie stelt echt helemaal NIETS voor.

BillytheKid zei:
Een elektrische Panda is zeer zeldzaam. Een echte liefhebber heeft dit graag voorover, verzamelobject. Panda zal nooit de cultstatus krijgen van een mini cooper, Fiat 500, lelijk eendje of VW kever.
Een Panda Elettra is in de verste verte geen 18k waard. En knap dat jij weet of de Panda een cultstatus gaat krijgen of niet, met zo'n voorspellende gave kun je geld verdienen jôh (y).

BillytheKid zei:
Ik vind ze heerlijk rijden en hoe minder ik tegenkom, des te gemotiveerder ik wordt om ze te behouden. En veiligheid, zelfs een Rolls Rocye van 3ton die tegen een boom botst met 100km/h is ben je net zo dood dan wanneer het een Panda was geweest.
Dit is wel echt het grappigste stukje uit je tekst, ik zou als ik jou was een kijken naar dit filmpje, waar een relatief oude Renault Laguna zich bewonderenswaardig goed houdt als hij met 88km/h tegen een boom aan knalt. Probeer jij dat maar eens met een Panda....

Ik heb echt niets tegen de Panda, anders had ik zelf geen twee, maar hou op met doen alsof je je in een Panda net zo veilig kunt voortbewegen als met een moderne auto, want dat is gewoon niet. Je kunt zoveel je eigen rijstijl aanpassen als je wilt, maar er hoeft maar een iemand niet op te letten en je bent er geweest.

Micha gebuikt erg duidelijke bewoording maar hij heeft wel een punt. Elke auto waarvan het ontwerp al zo oud is is lang niet meer zo veilig. Deels is dat op te lossen met zelf veiliger rijden maar deels speelt pech ook een rol. Dat is nu eenmaal het risico wat je aan gaat wanneer je in een youngtimer of oldtimer onderweg bent. Een heel klein beetje kan je nog compenseren door een voor die tijd erg veilige auto uit te zoeken en daar zat de Panda helaas niet bij.

Evengoed leuk te zien hoe je gek bent met je Panda's. Ergens juist wel cult moet ik zeggen en iedereen kan ze zich nog herinneren hoewel je ze nooit meer op de weg ziet. Je moderne aanpassingen zijn deels smaakgevoelig maar dat geldt voor iedereen. De dagrijverlichting vindt ik er niet bij horen maar heb je wel netjes gedaan.

@ Micha D: Jij rijdt zelf ook in een Panda, waarom heb je zelf ook een als het zo’n onveilig hok is?
Ik heb nooit beweerd dat de oude Panda veilig is cq dat ik wild rij, dat interpreteer jezelf. Erg bedankt dat je het mij cq de Panda ook gunt om hem op de weg te houden. Dat bedoel ik ironisch jah :( .

Iedereen mag z’n mening hierover hebben, goed of slecht. Maar iemand even de les te lezen, terwijl deze er zelf ook vrolijk mee rondhobbelt..........

Ik weet heus wel dat bij een ongeluk een Panda in het nadeel is. Je hebt zelf veel in de hand, maar je kan idd pech hebben of iemand is zo jaloers dat het je niet gegunt wordt.
Een Panda krijgt niet de cultstatus wat een kever heeft, het wordt een vergeten wagentje. Dat realiseer ik mij heel goed.

Bedankt voor de complimenten en de negatieve opmerkingen, jouw probleem ;) .

BillytheKid zei:
@ Micha D: Jij rijdt zelf ook in een Panda, waarom heb je zelf ook een als het zo’n onveilig hok is?
Omdat ik zelf heel weinig kilometers maak. En ik zeg niet dat je er niet in zou moeten rijden, ik zeg alleen maar dat je niet moet doen alsof je met een Panda net zo veilig kunt rijden als met een moderne auto.

BillytheKid zei:
Ik heb nooit beweerd dat de oude Panda veilig is cq dat ik wild rij, dat interpreteer jezelf.
Waar zeg ik dat?

BillytheKid zei:
....of iemand is zo jaloers dat het je niet gegunt wordt.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat mensen op je in gaan rijden omdat ze jaloers zijn op je Panda, maar dat is mijn bescheiden inschatting :T.

Zo, even 10.000km weggetikt in 3mnd tijd. Heb ik in tot halverwege dec ook nog veel gescooterd.
25659299_308594252985902_5735343826856819644_n.jpg

Wat betreft de mening qua veiligheid en Panda, we kunnen modder naar elkaar blijven gooien. MAAR, 10 mensen, 10 verschillende meningen. Als je van mening bent dat de oude Panda niet veilig is, dan moet je deze lekker laten staan of gun deze aan diegene die de Panda wel kan waarderen. En mede hierom zal de oude Panda een vergeten wagentje worden. Ik hoop ook van harte dat men mij het wel gunt om lekker rond te tuffen en de Panda op de weg te houden.

Ik wens iedereen ook een goed uiteinde en een gezond & veilig autorijden in 2018 :) .

Ik heb nog 2 wagens staan, dus denk het niet. Ik tuf door tot ca begin maart en dan ga ik weer op de scooter naar het werk. Dan wordt de cil.kop v/d zwarte Panda gereviseerd en als die klaar is, ga ik hier paar maanden mee tuffen. Kijken of idd het olieverbruik dan over is. Als dit idd het geval is, dan gaan we weer verder met de groene Panda.
Ook deze heeft onderhoud nodig, dankzij de ingebouwde voltmeter, zag ik de voltage v/d dynamo zakken. Nieuwe dynamo is besteld. Tevens moet de compressor v/d luchthoorn ook vervangen worden, die hapert af en toe. Had de zwarte 2x jaar terug ook, binnenwerk vol met roest. Mooi klusje als de banden weer gewisseld moet worden (binnenschermen en voorbumper moeten eraf om erbij te komen), kan ik dit mooi op gemakje doen als de zwarte weer klaar is.

Het heeft even geduurd van idee naar resultaat, maar eindelijk een andere pook erin:
26993670_323812371464090_8630085774247395288_n.jpg

Dit is origineel, maar knop vergeeld :(
27336267_323812398130754_2019641914710072902_n.jpg

Het is even wennen een kortere pook, maar vind het wel prettiger. Hoewel een automaat nog fijner rijden is :D .

Dynamo werd ook wat minder, dus vervangen en de d-riem gelijk maar meegenomen. De waterpomp voelde met draaien en zag er als nieuw uit (y) , dus lekker laten zitten.
En in het voorjaar gaat de groene een weekend terug naar zijn geboorteland, een italiaanse Pandameeting bijwonen :LOL: .

Leuke auto en leuk topic! Jammer dat niet alle foto's meer zichtbaar zijn.

Ondanks dat ik zelf meer fan van kleine Japanners ben snap ik de Pandamania wel. Kleine auto's zijn zo leuk. :cool:
Ga zo door! :D

Vreemd dat de links niet meer werken. Heb ze direct van mijn FB-account gedaan, die moeten veranderd zijn. Ik heb een paar hersteld, dus moet nu wat meer zichtbaar zijn. Ik zal met de tijd de rest ook herstellen.

Idd, kleine auto's zijn ook zeer leuk. Het is een noodzaak, want een USA pick-up is onbetaalbaar in NL. Je maakt van een nood een deugd he.

Terug
Bovenaan