Alfa Romeo Giulia (952)

Wow, eindelijk!
Prachtige auto. Was in Frankfurt al ontzettend onder de indruk van de QV, maar ook dit lijkt een indrukwekkende auto te zijn(y).
 
[size=x-large]ALFA ROMEO GIULIA: ALLE SPECS[/size]

ALLE NEDERLANDSE INFORMATIE. Lang moesten we het stellen met de o zo begeerlijke, maar onbereikbare Quadrifoglio. Maar nu weten we hoe de Alfa Romeo Giulia eruitziet zonder alle spierballen, uitlaatpijpen en monsterwielen. En nog belangrijker: we hebben alle specificaties. Zojuist is in Genève het doek getrokken van de Alfa Romeo Giulia voor de gewone man. Sinds de onthulling van de topversie, en vervolgens het uitblijven van de Giulia voor de gewone man, heeft Alfa Romeo heel wat hoon en kritiek over zich heen gekregen. Vandaag bewijst het merk dat van uitstel niet altijd afstel komt.

Het rood-wit-blauw-titanium kwartet op de stand vertegenwoordigt drie van de vier beschikbare motoriseringen. Behalve de Quadrifoglio is er een nieuwe tweeliter MultiAir- benzinemotor met directe inspuiting, goed voor 200 pk en 330 Nm. Deze krachtbron wordt standaard geleverd met een eveneens nieuwe Q-Tronic-achttrapsautomaat.

Dan is er ook een nieuwe 2.2 JTD, Alfa's eerste volledig uit aluminium opgetrokken dieselblok. Het wordt leverbaar met 150 pk/380 Nm en 180 pk/450 Nm. Deze motoren kunnen met een handgeschakelde zesbak of de Q-Tronic worden geleverd. De 180 pk-versie komt er ook als ECO-versie, die onder de 100 gram CO2 per kilometer moet gaan zitten. Mocht je die nog dit jaar op kenteken krijgen, dan kun je nog net het 21%-tarief meepikken.

En dan het klapstuk, waarmee het Giulia-avontuur begon. De Quadrifoglio heeft een 2,9-liter V6 biturbo met 510 pk en 600 Nm. Daarmee knalt hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 en bereikt hij een top van 307 km/h, waarmee hij beoogd concurrent BMW M5 - op papier tenminste - een Italiaans poepje kan laten ruiken. Ondanks die bloedstollende cijfers belooft Alfa een alleszins acceptabel verbruik, onder meer door toepassing van cilinderuitschakeling. Met handgeschakelde transmissie stoot de V6 198 gram CO2 per kilometer uit.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36266/alfa-romeo-giulia-alle-specs
 
Het hele persbericht met alle details die AW niet schreef:

Elke versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de elementen die van Alfa Romeo een van 's werelds meest begeerde merken maakt: onderscheidend Italiaans design, state-of-the-art innovatieve motoren, optimale gewichtsverdeling, unieke technische oplossingen en de best mogelijke verhouding tussen gewicht en vermogen. Een van de kenmerkende bijzonderheden is dus een perfecte 50:50 gewichtsverdeling voor en achter. Dit is fundamenteel voor het typerende Alfa Romeo-rijplezier en wordt bereikt door de lay-out van de auto te perfectioneren en de zwaardere elementen zo centraal mogelijk te positioneren. Behalve de gewichtsverdeling is - voor een optimale wegligging - de wielophanging essentieel. Achter is gekozen voor een multilink-oplossing met zelfcorrigerende sporing (patent Alfa Romeo), waardoor topprestaties, rijplezier en comfort zijn gegarandeerd. Voor is een nieuwe double wishbone wielophanging ontwikkeld, om een snelle, accurate besturing te garanderen.

Ultralichte materialen
Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Dat levert bij de versie met de 2,2-liter dieselmotor met 180 pk een drooggewicht op 1.374 kg. Ondanks de aandacht voor een zo laag mogelijk gewicht blinkt de Giulia uit door extreme stijfheid voor perfecte handling en comfort, ook onder de zwaarste omstandigheden.

In de Giulia Quadrifoglio zijn ook talrijke delen van de body van lichtgewicht materiaal gemaakt. Motorkap, dak, frontsplitter en body inserts zijn bijvoorbeeld gemaakt van koolstofvezel. De deuren en de spatborden zijn van aluminium. Ook het remsysteem is zeer licht van gewicht dankzij de toepassing van aluminium elementen en koolstof-keramische remschijven (optioneel). De stoelen hebben een inwendige structuur van koolstofvezel (optioneel). Alles bij elkaar komt het drooggewicht uit op 1.524 kg en dat levert een perfecte verhouding tussen gewicht en vermogen van minder dan 3 staat tot 1.

Innovatieve, state-of-the-art motoren voor Giulia
Innovatieve, state-of-the-art motoren zijn een ander kenmerk van een echte Alfa Romeo. Daarom is voor de Quadrifoglio-versie gekozen voor een unieke motor op het gebied van technologie en prestaties, die dient als nieuwe benchmark voor Alfa Romeo. In navolging van de zescilinder 2,9-liter V6 turbo benzinemotor profiteren ook alle andere nieuwe motoren binnen de FCA Group van deze technologische kennis en ervaring. Alle krachtbronnen worden geproduceerd in Italië in de fabriek in Termoli (benzinemotoren) en Pratola Serra (diesels).

2,0-liter TBi benzinemotor
Deze nieuwe viercilindermotor is volledig van aluminium. Bijzonder aan deze krachtbron is de MultiAir elektro-hydraulische klepbediening, inclusief de "2-in-1"-turbolading en de directe brandstofinjectie met 200 bar inspuitdruk. Het zorgt voor een snelle gasrespons en een efficiënt brandstofverbruik. Het maximumvermogen van 200 pk wordt geleverd bij 5.000 toeren en het maximumkoppel van 330 Nm bij 1.750 toeren. De motor is gekoppeld aan de nieuwe automatische achttraps Q-Tronic-transmissie.

2,2-liter JTDm dieselmotor
Een compleet nieuwe viercilinderkrachtbron en de eerste volledig van aluminium gemaakte diesel in de historie van Alfa Romeo. Deze krachtbron is voorzien van de jongste generatie van de MultiJet II-brandstofinjectie met Injection Rate Shaping (IRS) en een systeemdruk van 2.000 bar. De turbo met elektrisch variabele turbinegeometrie reageert supersnel dankzij de lagering met "Ball Bearing"-technologie. Dit draagt ook bij aan de efficiency. Een balansas reduceert trillingen en resonanties en draagt bij aan comfort en rijplezier. De turbodiesel is er in twee vermogensversies: 180 pk bij 3.750 toeren (maximumkoppel van 450 Nm bij 1.750 toeren) - met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km in de ECO-versie - en 150 pk bij 4.000 toeren (380 Nm koppel bij 1.500 toeren). Beide zijn leverbaar met de achttraps Q-Tronic-automaat en de handgeschakelde zesversnellingsbak. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling.

375 kW (510 pk) 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor
Een unieke krachtbron exclusief voor de uitvoering Quadrifoglio, die ontworpen is volgens de nieuwste maatstaven, geïnspireerd door Ferrari-technologie en technische kennis. De zescilinder BiTurbo is volledig van aluminium om het gewicht op de voorwielen zo laag mogelijk te houden. Behalve een hoog vermogen biedt de krachtbron ook een toonaangevende trekkracht van 600 Nm. Dat levert een geweldig snelle acceleratie van 0 naar 100 km/h op van slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 307 km/h. Deze nieuwe krachtbron is ook een van de beste in zijn klasse qua lage CO2-emissie (198 g/km met handgeschakelde zesversnellingsbak). Het brandstofverbruik komt eveneens verrassend gunstig uit dankzij CEM (Cylinders' Efficient Management, elektronische cilinderuitschakeling).

Torque Vectoring (alleen op de Giulia Quadrifoglio)
Met een dubbele koppeling regelt en verdeelt de Torque Vectoring-technologie de aandrijfkracht tussen de achterwielen. Dat levert een optimale krachtsoverdracht naar het wegdek vooral bij omstandigheden met minder grip. Het zorgt voor meer veiligheid en fun, zonder dat een regulier stabiliteitscontrolesysteem hinderlijk ingrijpt.

Integrated Brake System (IBS)
De Giulia is tevens voorzien van een innovatief elektromechanisch systeem dat de stabiliteitscontrole en het traditionele servo-remsysteem combineert. Dat scheelt gewicht en vermindert trillingen in het rempedaal. Ook is de remrespons veel directer, wat resulteert in een zeer korte remweg: 38,5 meter van 100 km/h naar stilstand. En zelfs minder dan 32 meter voor de Giulia Quadrifoglio met koolstof-keramische remschijven.

Autonomous Emergency Braking (AEB ) met voetgangersdetectie
Dit systeem remt automatisch om een aanrijding te voorkomen. Met behulp van radarsensoren en een camera detecteert het systeem remmende of stilstaande voorliggers en andere obstakels (inclusief overstekende voetgangers). Remt de bestuurder niet op tijd, dan wordt hij gewaarschuwd met een geluidssignaal. Volgt dan nog geen reactie, dan remt het systeem automatisch.

Active Aero Splitter, Alfa DNA en DNA Pro (alleen op Giulia Quadrifoglio)
De excellente Cw-waarde van 0,32, de perfecte verdeling van neerwaartse krachten en meer downforce bij hogere snelheden, zijn bij de Quadrifoglio-versie mede te danken aan de Active Aero Splitter aan de voorkant.

Een Alfa DNA-selector maakt keuze uit diverse rijmodi mogelijk: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (efficiencymodus voor het eerst op een Alfa Romeo) en Race (alleen Giulia Quadrifoglio).

Chassis Domain Control (alleen op Giulia Quadrifoglio)
Samen met Magneti Marelli is de Chassis Domain Control-technologie (CDC) ontwikkeld. Het is het brein van alle onboard elektronica. CDC regelt diverse systemen, zoals de DNA Pro selector, de Torque Vectoring, de Active Aero Splitter, de actieve wielophanging en de stabiliteitscontrole ESC. CDC past het rijkarakter continu aan aan de omstandigheden met gebruik van de DNA Pro-mappings en sensoren die data leveren over acceleratie en de rotatiesnelheid van de wielen. Het 'brein' informeert vervolgens de elektronische systemen in een vroeg stadium, voordat kritische situaties kunnen ontstaan.

Exclusieve wielophanging
De double wishbone-voorwielophanging is ontwikkeld voor perfect wegcontact, maximale controle en directe stuurreacties. De wielvlucht blijft in bochten constant voor een perfect contact tussen band en wegdek ook bij hoge snelheid in bochten. Daardoor stuurt de Alfa Romeo Giulia met gevoel, natuurlijk en instinctief, mede dankzij de directe overbrengingsverhouding tussen stuurwiel en voorwielen (11,8). De gepatenteerde multilink-achterwielophanging verzekert de rijder van topprestaties, rijplezier en comfort.

8,8" Connect 3D Nav
Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem, eveneens ontwikkeld samen met Magneti Marelli, biedt diverse geavanceerde features en functies zoals de nieuwste HMI (human-machine interface). Bediening is mogelijk via de Rotary Pad en de touchscreen met hoge resolutie in het dashboard. Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets, zowel met Apple iOS- als Android-besturingssystemen. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom. Het systeem biedt ook informatie over rijstijl en de gekozen rijmodus van de Alfa DNA Pro-selector. Alle belangrijke bedieningsfuncties, inclusief de startknop, zijn te vinden op het stuurwiel.

Dashboard
Afhankelijk van het uitrustingsniveau kijkt de bestuurder uit op een instrumentarium met een 3,5- of 7-inch kleurendisplay, dat informatie weergeeft over de auto. De weergave is afhankelijk van de gekozen DNA-modus en biedt informatie variërend van G-krachten in bochten, brandstofverbruik en schakelindicatie.

Sound Theatre by Harman Kardon
Het geavanceerde Sound Theatre by Harman Kardon is specifiek ontwikkeld voor de Giulia. Het biedt een rijk geluid dankzij een 900 watt twaalfkanaals Class D-versterker. Die stuurt veertien speakers aan via Logic 7®-technologie om een 5,1 surround-effect te krijgen.

Verlichtingsunits vóór en achter: technologie in stijlvolle verpakking
Ook weer samen met Magneti Marelli heeft Alfa Romeo de koplampen en achterlichtunits ontwikkeld. Het design heeft een herkenbare lichtsignatuur. De koplampunits zijn er in drie versies: met halogeen en met de nieuwste generatie xenonverlichting met een 25- of nog krachtigere 35-wattmodule. Die laatste biedt tot zo'n 200 procent meer lichtcapaciteit dan halogeen. Ook is bij deze krachtige xenonversie AFS (Adaptive Front-lighting System) standaard, met bochtenverlichting. Voor de achterlichten, de dagrijverlichting en de richtingaanwijzers wordt gebruikgemaakt van ledlampen.

Uitvoeringen en uitrusting

Giulia

In de basisuitvoering is de Giulia standaard voorzien van lichtmetalen 16-inchwielen, mistlampen, een verchroomd uitlaatuiteinde, stoffen bekleding, zesvoudig verstelbare stoelen en een met leder bekleed stuurwiel met geïntegreerde startknop. De veiligheidsuitrusting omvat Forward Collision Warning, IBS (Integrated Braking System) en Lane Departure Warning. Verder zijn er nog gescheiden regelbare climate control, cruisecontrol, elektrische parkeerrem, regen- en lichtsensoren, Alfa Connect-systeem met 6,5-inch touchscreen en de nieuwe Alfa DNA-selector.

De Giulia is leverbaar met de 2,0-liter TBi-motor en de 2,2-liter JTDm-dieselmotor in beide vermogensvarianten.

Super
Uitvoeringsniveau Super biedt bovenop de standaarduitrusting onder meer lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaatuit en bekleding in de combinatie leder en stof. De Giulia Super is eveneens verkrijgbaar met de benzinemotor en beide diesels.

Quadrifoglio
De exclusieve Giulia Quadrifoglio is de compleetste en sportiefste uitvoering en louter met de krachtige 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor leverbaar. Het uiterlijk oogt agressief dankzij de speciale luchtinlaten in het front en in de motorkap, de sportbumpers en 35-watt bi-xenonkoplampunits met AFS. Andere opvallende zaken zijn het Active Aero Splitter-systeem, optionele koolstof-keramische remschijven, de Alfa DNA Pro-selector met Race-modus en Torque Vectoring-technologie. Het Connect 3D Nav-systeem met 8,8-inch touchscreen en de ultralichte stoelen met koolstofvezel frames zijn eveneens beschikbaar.

Personalisatie-pakketten
Bovenop het uitrustingsniveau Super is nog te kiezen uit de pakketten Lusso en Sport. Lusso biedt onder meer 35-watt bi-xenonkoplampen, volledig lederen bekleding, automatisch inklapbare buitenspiegels en verwarmbare stoelen en stuurwiel. Voor de Sport zijn er talrijke sportieve accessoires, zoals een met leder bekleed sportstuur en aluminium inserts.

Verregaande inkleuring van de uitrusting is mogelijk met Performances (actieve demping, schakelpeddels voor bediening van de automatische transmissie, Alfa Q2 zelfsperrend differentieel) en Sound Theatre By Harman / Kardon (premium soundsysteem met veertien speakers, inclusief subwoofer en ambient light).

Verder is te kiezen voor het Convenience-pakket (keyless entry), het Driver Assistance Plus-pakket (parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, automatisch dimmende buitenspiegels, Blind Spot Monitoring en high-beam assist), het Power Seats-pakket (elektrisch, zesvoudig te verstellen voorstoelen) en het Lighting AFS-pakket (35-watt bi-xenonkoplamunits met AFS en koplampsproeiers).
 
Lancia Lover zei:
Waarom heet de QV nu ineens Quadrifoglio?

Hier hebben ze het ook al over Quadrifoglio. QV is Quadrifoglio Verde, dus alleen het Verde (= groen) is eraf gevallen. Een klavertjevier is sowieso al groen, dus het was eigenlijk toch dubbelop.
 
Standaard stoelen ogen erg vlak. Full-led verlichting ontbreekt en 16 inch lichtmetaal op de basis is veel te klein. Echt bij de tijd is ie niet. Ontwikkelingskosten zullen ook relatief beperkt zijn geweest vrees ik.
 
Huh? Omdat er 16" lichtmetaal leverbaar is, zou de auto niet bij de tijd zijn?
Bovenstaande tekst wel gelezen, of bevatte die te veel letters?
 
Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Nieuwe alu-motoren.

Ik vind dat behoorlijk vooruitstrevend. Geen gesjoemel en marketinggeblaat (over voorsprong door techniek totdat het tegendeel bewezen werd) maar tastbare moderne technieken die tot nu toe niet voorhanden waren bij FCA (hoogstens bij het veel duurdere Ferrari, Maserati?). De ontwikkelingskosten moeten dus enorm geweest zijn.
 
En al ziet een stoel er vlak uit, als het middenvlak diep inveert door het gewicht van de inzittende, kun je alsnog veel zijdelingse steun hebben. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen menen te kunnen afleiden van één simpele foto.

Maar ik zal even meedoen :p en zie best diepe stoelen...

23htz55.png
 
GvApp zei:
Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Nieuwe alu-motoren.

Ik vind dat behoorlijk vooruitstrevend. Geen gesjoemel en marketinggeblaat (over voorsprong door techniek totdat het tegendeel bewezen werd) maar tastbare moderne technieken die tot nu toe niet voorhanden waren bij FCA (hoogstens bij het veel duurdere Ferrari, Maserati?). De ontwikkelingskosten moeten dus enorm geweest zijn.

Aldus de Alfa Romeo medewerker.
 
Ziet er uitermate goed uit; als de techniek net zo goed is kan het (gelukkig) nog eens wat worden met dit fantastische merk.....
Hangt natuurlijk wel af van prijsstelling en in deze klasse ook nog van restwaarde en dus leasetermijn, maar tenzij je de ruimte nodig hebt voor de kinderen, moet je wel een blindegeleidehond nodig hebben als je in plaats van dit een Passat prefereert....;)....

Aldus de niet Alfa medewerker.....:D
 
Wat een prachtige auto, zeker in donkerblauw.
Een mooie strakke Italiaanse styling met vleugje Infiniti en Maserati.
Zeker niet protserig. Ik vrees wel voor de(hoge) bpm bedragen. Maar goed: mag wat kosten. Even nog in Genève bekijken en deze Guilia mag bij mijn verzameling 'favoriete auto's'.
 
Zeker een aantrekkelijke auto. Benieuwd naar de rijeigenschappen.
 
Bij de introductie van het topmodel was ik nog niet onder de indruk "teveel BMW" vond ik toen. Daarna werd het "te" stil rond de Giulia. Nu zijn er dan de gewone burgermansversies. Nu moet ik mijn mening toch wel aanpassen. In één van de vorige reacties lees ik dat er wat "Maserati" in het ontwerp is terug te vinden: dat zie ik ook. Maar bovenal: wat een ontzettend mooi interieur heeft deze Alfa. Minimalistisch maar dat dan weer op een manier dat je de Italiaanse flair er in ziet terugkomen. Mooie materialen en lekker strak.

Ik ben helemaal om en ik spreek de wens uit dat Alfa met deze Giulia heel veel Audi rijders weet om te krijgen om in deze D-segmenter te stappen!

Heel klein kritiekpuntje: wit zou niet mijn carrosseriekleur zijn de vouwen in de motorkap komen dan weinig tot zijn recht.
 
Dus de op het forum vaak verketterde en gehate VAG rijders met een Audi (met olieverbruik, distributiekettingen en sjoemelsoftware) mogen nu plotseling wel allemaal een Giulia gaan kopen en Alfist worden....hahaha.
 
FH126560 zei:
Dus de op het forum vaak verketterde en gehate VAG rijders met een Audi (met olieverbruik, distributiekettingen en sjoemelsoftware) mogen nu plotseling wel allemaal een Giulia gaan kopen en Alfist worden....hahaha.

Haha idd, aparte wens van deze wensdenker.

OT, ik ben benieuwd of het weggedrag net zo goed, of beter, is dan bij BMW. Alfa is natuurlijk goed in het bouwen van voorwielaangedreven auto's.
 
Nou ja, als je al de Alfisten (raar woord eigenlijk...) moet geloven hier op de site dan is de Giulia een soort afgeleide van een Maserati dus ik ben ook benieuwd. Wat ik wel weet is dat ik nog niet zo heel lang geleden in een op zich mooie Alfa 159 heb gereden en ik vond dat helemaal niets bijzonders. Behalve dat het een mooie auto is/was heeft de auto rijtechnisch totaal geen enkele indruk gemaakt, en ook niet dat je denkt goh...lekkere auto wel.
 
Ja de Alfisten gaan sowieso geestelijk een 180 graden draai maken. Want eerst moesten ze voorwielaandrijving voor een rijdersauto goed vinden en nu opeens achterwielaandrijving.

Dus waar ligt de voorkeur van de Alfist? fwd of rwd? Als het fwd is, dan zal de Guilia niet bij ze aanslaan. Als het rwd is dan hadden ze 3 decennia bij BMW perfect aan hun trekken kunnen komen. Maar dat is het ook weer niet.

Toch?
 
Tja, ik weet t ook niet. Ik heb nooit zo veel met van die fanatieke merkaanhangers. Ik heb altijd het idee dat een Alfa rijder met meer budget gelijk overstapt op een BMW, maar weet dat niet zeker. Het zijn auto's uit compleet andere prijsklasses namelijk.
 
P. Klieder zei:
Ja de Alfisten gaan sowieso geestelijk een 180 graden draai maken. Want eerst moesten ze voorwielaandrijving voor een rijdersauto goed vinden en nu opeens achterwielaandrijving.

Dus waar ligt de voorkeur van de Alfist? fwd of rwd? Als het fwd is, dan zal de Guilia niet bij ze aanslaan. Als het rwd is dan hadden ze 3 decennia bij BMW perfect aan hun trekken kunnen komen. Maar dat is het ook weer niet.

Toch?

Nooit een voorwielaandrijver met sper gereden? Dat zijn wel degelijk rijdersauto's. Tevens is je continue getroll een beetje treurig, maar ga vooral ermee door als het je een voldaan gevoel geeft.
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
P. Klieder zei:
Ja de Alfisten gaan sowieso geestelijk een 180 graden draai maken. Want eerst moesten ze voorwielaandrijving voor een rijdersauto goed vinden en nu opeens achterwielaandrijving.

Dus waar ligt de voorkeur van de Alfist? fwd of rwd? Als het fwd is, dan zal de Guilia niet bij ze aanslaan. Als het rwd is dan hadden ze 3 decennia bij BMW perfect aan hun trekken kunnen komen. Maar dat is het ook weer niet.

Toch?

Nooit een voorwielaandrijver met sper gereden? Dat zijn wel degelijk rijdersauto's. Tevens is je continue getroll een beetje treurig, maar ga vooral ermee door als het je een voldaan gevoel geeft.

Kun je wel makkelijk over trollen neuzelen maar de vraag die ik neerleg negeer je compleet.. Oogkleppen?
 
P. Klieder zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
P. Klieder zei:
Ja de Alfisten gaan sowieso geestelijk een 180 graden draai maken. Want eerst moesten ze voorwielaandrijving voor een rijdersauto goed vinden en nu opeens achterwielaandrijving.

Dus waar ligt de voorkeur van de Alfist? fwd of rwd? Als het fwd is, dan zal de Guilia niet bij ze aanslaan. Als het rwd is dan hadden ze 3 decennia bij BMW perfect aan hun trekken kunnen komen. Maar dat is het ook weer niet.

Toch?

Nooit een voorwielaandrijver met sper gereden? Dat zijn wel degelijk rijdersauto's. Tevens is je continue getroll een beetje treurig, maar ga vooral ermee door als het je een voldaan gevoel geeft.

Kun je wel makkelijk over trollen neuzelen maar de vraag die ik neerleg negeer je compleet.. Oogkleppen?

Hoezo? Ik reageer er toch op?
 
Hij valt me zo zeker niet tegen, die Giulia. En dat zeg ik als Alfarijder (FWD mét sper) en BMW-rijder (RWD, ook met sper). De meeste fanatieke Alfisten zoals je die op de fora aantreft hebben een beperkt budget. Die kopen toch geen nieuwe D-segmenter. Ik denk dat het weinig uitmaakt wat zij vinden. Het is vooral belangrijk of de leaserijder de Giulia ziet zitten. Veel hangt dus af van het "imago", de leaseprijzen, bijtelling en de pers in de eerste periode. RWD kan een leuk argument zijn om BMW-fans over de streep te halen. Voor de meeste Audirijders zal dit niet belangrijk zijn, die aaien liever hun dashboard.

Waar zitten eigenlijk de mistlampen?
 
Mooi interieur. Zelfs een beetje Volvo qua sfeer.
Aansluiting van scherm op het houten sierpaneel lijkt niet helemaal superstrak. Vrij grote kier waarbij je tegen de zijkant van het paneel aankijkt.
Op ooghoogte moet de afwerking in dit segment wel redelijk voor elkaar zijn.
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
P. Klieder zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
P. Klieder zei:
Ja de Alfisten gaan sowieso geestelijk een 180 graden draai maken. Want eerst moesten ze voorwielaandrijving voor een rijdersauto goed vinden en nu opeens achterwielaandrijving.

Dus waar ligt de voorkeur van de Alfist? fwd of rwd? Als het fwd is, dan zal de Guilia niet bij ze aanslaan. Als het rwd is dan hadden ze 3 decennia bij BMW perfect aan hun trekken kunnen komen. Maar dat is het ook weer niet.

Toch?

Nooit een voorwielaandrijver met sper gereden? Dat zijn wel degelijk rijdersauto's. Tevens is je continue getroll een beetje treurig, maar ga vooral ermee door als het je een voldaan gevoel geeft.

Kun je wel makkelijk over trollen neuzelen maar de vraag die ik neerleg negeer je compleet.. Oogkleppen?

Hoezo? Ik reageer er toch op?

Reageren en antwoorden zijn 2 verschillende dingen...

Speciaal voor jou: wat heeft je voorkeur in de klasse van de Giulia: fwd of rwd?
 
P. Klieder zei:
OT, ik ben benieuwd of het weggedrag net zo goed, of beter, is dan bij BMW. Alfa is natuurlijk goed in het bouwen van voorwielaangedreven auto's.

Alfa heeft in zijn bestaan langer en meer RWD auto's gebouwd dan FWD auto's. Dus ervaring is er wel hoor... Ze gaan gewoon terug naar hun roots!
 
Ik ben benieuwd naar de rij-impressies en testen, ik sta er volkomen neutraal in. Ik vind Alfa een leuk merk en heb leuke herinneringen aan mijn eigen Alfa's, mede vanwege het feit dat ik destijds 25 jaar jonger was, dus het is ook beetje een geromantiseerd beeld.
Medeforummer Beros omschreef het precies goed....gaan de mensen die shoppen in het D-segment nu daadwerkelijk een Giulia kopen? De meningen van velen hier die in een Alfaatje rijden van een paar duizend euro en volkomen idolaat zijn van hun auto spelen eigenlijk geen enkele rol bij de beoordeling van de nieuwe Giulia. Wat werkelijk belangrijk is, is hoe de markt de Giulia oppakt...wat gaat ie doen in de lease, wat wordt de geprognosticeerde restwaarde, komt de auto op de leaselijstjes van bedrijven, hoe met bijtelling, hoe worden de prijzen, levertijden, noem maar op.
 
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/alfa-romeo-admits-giulia-launch-delayed-engineering-issues
 
Hi,
Paar vraagjes van een Alfa fan en eagerly awaiting tot ik kan bestellen, maar niet zoveel verstand van techniek.

Ik lees uit het persbericht: "Diesel: 180pk bij 3750 toeren en 450NM bij 1750 toeren en een CO2 van < 100g/km in de ECO versie. De versie met minder PKs 150pk bij 4000 toeren en 380NM bij 1500 toeren. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling."

Bij de 150PK versie staat niets over de 21% beschreven, dus ik neem aan dat deze er buiten valt, maar hoe doen ze dat met een motor met minder vermogen? Is dat niet evenredig aan elkaar? Of zou het door de automatische transmissie komen?

En nog een grote heel belangrijke vraag: automatische transmissie....... Hoe is dat tegenwoordig? Zijn daar nog heel grote verschillen tussen merken, zelfs bij nieuwe auto's? Groot verschil in rij plezier?
 
Voor wie niet genoeg kan krijgen van de Giulia (ik vind 'm zeer smakelijk) nog wat live foto's:

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_3.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_4.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_5.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_14.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_28.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_31.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_42.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_46.jpg


alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2016_50.jpg


autosalon-geneve-2016-alfa-romeo-giulia-279350-800.jpg


autosalon-geneve-2016-alfa-romeo-giulia-279345-800.jpg


Meer foto's:
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1401/alfa-romeo
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/maart/40333-alfa-romeo-giulia-doet-trainingspak-uit
 
Best fraai, maar ik weet niet of het imago van AR mensen die nu een bmw of audi leasen aanspreekt. Hopelijk verkoopt deze beter dan de jaguar xe, want het Is een best fraaie auto. Xe eigenlijk ook, het Is gewoon lastig mensen in die lease klasse iets anders te laten kiezen (naast dat wagenpark beheerders het gewoonweg niet toestaan)
 
Vergeet niet dat Alfa 't al eerder heeft geflikt met de 156! Die deed 't ook behoorlijk goed bij leaserijders. Qua uiterlijk kan 'ie wat mij betreft goed meekomen met de 3 Serie en C-Klasse en ook op interieurgebied doet 'ie het niet slecht. Mooie materialen in de hier getoonde uitvoeringen en qua ontwerp lekker eigen, maar zonder rare fratsen. Eigenlijk vielen alleen de buitenste ventilatieroosters me wat tegen, kun je nagaan hoe de rest overtuigde.
 
Ik denk juist aan hogere verkoopaantallen. Auto zal de redding moeten zijn voor het merk. Ik vind het een leuke auto, en dat zeg ik niet snel.
 
Ik vind het een prachtige auto geworden, ik kijk natuurlijk wel door een flink gekleurde bril.
Zoals hier in het topic een paar keer aangegeven maakt het niet heel veel uit wat de gemiddelde Alfist ervan vindt, deze hebben 9 van de 10 keer niet het budget om deze auto te kopen.
Helaas geld dit ook voor mij, echter is het natuurlijk wel prettig wanneer hij goed verkocht wordt, zowel voor de toekomst van het merk en voor mij als potentiële eigenaar over een jaar of 4/5/6.

Ik hoop echt heel erg dat hij aan slaat en Alfa hem ook snel in de showroom heeft staan, het begint momenteel teveel op het Ford Mondeo verhaal te lijken, een auto die alweer verouderd is op het moment dat hij in de showroom komt te staan.
Dit laatste is denk ik heel belangrijk, om tegen de gevestigde orde op te boksen zul je echt met iets nieuws moeten komen denk ik, het design zit hem denk ik mee, maar veiligheidssystemen, multimedia en motoren zijn natuurlijk ook erg belangrijk.

Ik ben benieuwd en hoop op het beste!
 
En vergeet niet dat de doelgroep bij Mercedes, BMW en Audi ontzettend verwend wordt met prachtige showrooms en een keuze aan dealers. Een Alfa dealer zit vaak bij een Fiatdealer in op een desolaat bedrijventerrein en dan zit je koffie te drinken uit een plastic bekertje op een tegelvloer.
 
Terug
Bovenaan