Opel Astra K / Buick Verano | Nieuw: Astra facelift 2020

Vandaag een mail gehad van Opel om ONstar te activeren. Maar mijn Astra is nergens te bekennen :(
Dus nog maar (IN SPANNING) afwachten.
Op de opelsite staat dat de verwachting is dat ie wordt afgeleverd in de week van 22 december.

Zoals ik het begrepen heb is dat de dealer OnStar voor je aanvraag/eerste activatie doet. Dan krijg jij een mailtje en kun je het laatste deel van de activatie doen.

Ik keek ook verbaasd op toen ik dat mailtje voorbij zag komen (aantal weken eerder dan verwacht), 5 min na dat mailtje belde de dealer met de mededeling dat de auto binnen was en ik deze een paar dagen later op kon halen ;)

Goedemorgen, gisteren was plotseling mijn ruitenvloeistof op ik krijg nergens een melding ervan? Bij mijn vorige astra's kreeg ik hier ruim op tijd een melding voor mijn vraag is moet je hier een melding van krijgen in de astra k innovation ? Of is dit weg bezuinigd ? Mvg tom

Tom1986 zei:
Goedemorgen, gisteren was plotseling mijn ruitenvloeistof op ik krijg nergens een melding ervan? Bij mijn vorige astra's kreeg ik hier ruim op tijd een melding voor mijn vraag is moet je hier een melding van krijgen in de astra k innovation ? Of is dit weg bezuinigd ? Mvg tom

Beste Tom,

Ik ben tegen de zelfde situatie aangelopen deze week.
Je krijgt zelf geen melding als het onder het vriespunt komt.
Ik ben zelfs benieuwd dat je nog wel een melding krijgt als je een kapot licht hebt.
Ik heb dit probleem reeds ook bij de dealer weggelegd dat ik dit vreemd vind en hun stonden er ook van te kijken.
Ze gaan het uitzoeken en komen erop terug.

Als het echt weg bezuinigd is dan vindt ik dat niet meer normaal.
Dat zo iets simpels er niet meer zit ik heb zelf de uigebreidste versie de innovation.
Ik houd je op de hoogte als ik meer weet

Corsa D OPC line zei:
Tom1986 zei:

Beste Tom,

Ik ben zelfs benieuwd dat je nog wel een melding krijgt als je een kapot licht hebt.
Ik heb dit probleem reeds ook bij de dealer weggelegd dat ik dit vreemd vind en hun stonden er ook van te kijken.

Dat zo iets simpels er niet meer zit ik heb zelf de uigebreidste versie de innovation.
dankjewel, hoe bedoel je als het onder het vriespunt komt ? Zodra het 3 graden is krijg ik een melding rijd voorzichtig bedoel je dit ?

Corsa D OPC line zei:
Tom1986 zei:

Beste Tom,

De melding als de temperatuur richting vriespunt gaat (bij 3 graden of kouder meen ik) krijg ik wel. Met dan het advies 'rijd voorzichtig' erbij. En de button 'weigeren' eronder. Heerlijk! :) Tamelijk nutteloos, ik hou meer van zelf nadenken. Maar inderdaad, een piepje als de ruitensproeivloeistof op is was wel praktisch geweest. Al herinner ik mij dat ik dat in de Volvo veelvuldig weg moest drukken.

Ik heb afgelopen maandag mijn nieuwe
Astra Sports Tourer Inovation 1.4 Turbo als het goed is komt hij in week 7 bij de dealer

Ik heb gisteren in de instellingen zitten kijken bij rit a rit b en dergelijke. Ik heb daar iets verkeerds ingesteld en ik krijg het niet meer goed, het probleem is sat als hij een verkeersbord tegen komt dan krijg ik in het display melding nieuw teken gedetecteerd met het bord erbij ! Ik krijg het niet uitgezet en het is behoorlijk irritant wie kan mij verder helpen 😁? Groetjes tom

Tom1986 zei:
Ik heb gisteren in de instellingen zitten kijken bij rit a rit b en dergelijke. Ik heb daar iets verkeerds ingesteld en ik krijg het niet meer goed, het probleem is sat als hij een verkeersbord tegen komt dan krijg ik in het display melding nieuw teken gedetecteerd met het bord erbij ! Ik krijg het niet uitgezet en het is behoorlijk irritant wie kan mij verder helpen 😁? Groetjes tom

Als de verkeersbordherkenning op het infodisplay weergegeven wordt, pijltje naar rechts indrukken op je stuur. Vervolgens pijltje naar beneden en het vinkje bij 'waarschuwingen' wegklikken.

Ik heb het verkeersbord geheugen uitstaan dus waar je de digitale snelheid ziet daar komt dan het bord te staan omdat ik led matrix koplampen heb heb ik geen set knop op de richting aanwijzer dus hoe het staat beschreven in het instructie boekje klopt niet. Dit is voor autos zonder led matrix

Tom1986 zei:
Ik heb het verkeersbord geheugen uitstaan dus waar je de digitale snelheid ziet daar komt dan het bord te staan omdat ik led matrix koplampen heb heb ik geen set knop op de richting aanwijzer dus hoe het staat beschreven in het instructie boekje klopt niet. Dit is voor autos zonder led matrix

Nah, die SET-knop op de stengel heb ik ook niet hoor (en geen led-matrix koplampen), weet niet op welk model die instructies gebaseerd zijn. Wat ik in elk geval bedoel is gewoon dit:

IMG_20161228_180939.jpg

IMG_20161228_180950.jpg

Volgende week woensdag kan ik mijn Astra 1.6 Turbo innovation ophalen (y)

Ik heb alleen nog geen mail ontvangen van Opel voor het activeren van On star

Opel Astra tart de top klasse!!! Mooie spreuk.
Maar op dit moment tart Opel Astra mijn irritatiegrens.
Mijn God wat een tekortkomingen.
De wifi is echt dodelijk traag. En Opel doet er geen ruk aan. Geen Mb's maar Kb's. Het ontwasemen van de voorruit en voordat de auto warm is.
Stuurverwarming zo traag als dikke poppen stront.
Zo dat moest ik even kwijt.
Prettige avond verder!!!

Gelukkig heb ik weinig problemen. De problemen en iritaties die ik heb gehad en nog heb zal ik hier even neerzetten parkeersensoren geluid veel te hard, navigatiescherm springt soms op zwart scherm als de auto net gestart is, er komt een geluid van de koppeling af ook voel je het in je voet. In het begin problemen gehad dat de lampjes in de spiegels continu bleven branden dit is opgelost. Terugroepactie gehad op de led matrix koplampen. Ik heb nu 8500km gereden moet ik deze punten aan geven bij de opel dealer ? Mvg tom

Robertussss zei:
De wifi is echt dodelijk traag. En Opel doet er geen ruk aan. Geen Mb's maar Kb's. Het ontwasemen van de voorruit en voordat de auto warm is.
Prettige avond verder!!!

"Mijn God wat een tekortkomingen."

Ik moest hier nogal om lachen, na het lezen van de erop volgende "tekortkomingen". Het spijt me. Misschien moet je even het topic over de 308 doorlezen, ofzo.

Dat van die stuurverwarming vind ik trouwens wel vreemd, bij mij werkt ie juist zeer snel. En ik neem aan dat je je voorruit goed ontvet hebt?

[D2] zei:
Robertussss zei:
Prettige avond verder!!!

"Mijn God wat een tekortkomingen."

Ik moest hier nogal om lachen, na het lezen van de erop volgende "tekortkomingen". Het spijt me. Misschien moet je even het topic over de 308 doorlezen, ofzo.

Dat van die stuurverwarming vind ik trouwens wel vreemd, bij mij werkt ie juist zeer snel. En ik neem aan dat je je voorruit goed ontvet hebt?

De Astra moet wel echt echt heel goed zijn als dit de enige tekortkomingen zijn. Dan tarten ze met recht de echte klasse.

Ed

[D2] zei:
Tom1986 zei:

Nah, die SET-knop op de stengel heb ik ook niet hoor (en geen led-matrix koplampen), weet niet op welk model die instructies gebaseerd zijn. Wat ik in elk geval bedoel is gewoon dit:

IMG_20161228_180939.jpg

IMG_20161228_180950.jpg
hallo, bij jou geeft de auto een andere tekst aan. Bij mij geeft hij aan nieuw teken gedetecteerd. Pijltje naar rechts drukken heeft geen zin ik kan alleen op weigeren drukken.... groetjes

Die meldingen zet je dus uit als je het vinkhe uit zet bij waarschuwingen. Alleen moet je wel het geheugen aanzetten bij opties/weergaven ;-)

Robertussss zei:
Prettige avond verder!!!

Je hebt geen parkeersensoren begrijp ik?
De wifi is niet altijd even snel, maar werkt wel gewoon in binnen en buitenland. Ik bel vrijwel elke dag via whatsapp/skype met mijn vriendin die in het buitenland zit en dit geeft zelden problemen, daarvoor is het dus blijkbaar vlot genoeg. Ook het luisteren van muziek via Spotify gaat 9 van de 10 keer gewoon prima. Ik rijd meerdere keren per week door Duitsland en ook daar werkt het gewoon.

Ik mag er nog een halfjaar gebruik van maken, maar ga het daarna overigens niet verlengen. Heel veel toegevoegde waarde t.o.v. je normale mobiele abonnement heeft niet, zeker niet als de roamingkosten straks afgeschaft worden. Leuke gimmick op de Astra, net als Onstar en het werkt prima maar niet iets waar ik enkele tientjes per maand voor wil betalen.

Stuurverwarming heb ik geen klagen over, heb ik nu voor het eerst en dus geen vergelijkingsmateriaal maar vind ik echt een genot.

Ontwasemen van de voorruit ook nog niet echt problemen mee gehad. Vorig week met een laagstaande zon leek er 's ochtends wel een kleine aanslag op te zitten, maar door de luchtstroom op de voorruit te zetten ipv automatisch was dat ook opgelost (niet op standje tornado). Niet iets wat andere auto's heel veel beter doen naar mijn mening.

@ Tom1986, het werkt wel degelijk zo als het op de foto's te zien is. Je moet daarvoor eerst in het scherm tussen de tellers naar het menu "info" (en dus niet radio/navigatie etc) waar je ook door de menu's met digitale snelheid, kilometers/verbruik/brandstof etc kunt scrollen. Wanneer je dan bij het menu bent met de verkeersbord herkenning pas je de stappen op de foto's toe.

Mooi hoor Hans. Deze rode kleur zou ik zelf niet gekozen hebben maar het misstaat zeker niet (y)
Je wisselt lekker snel van auto, ik hou daar wel van :)

Mooie auto, vooral die 18inch(?) velgen maken het helemaal af!(y)
Hoe heb je de auto vooraf samengesteld?

Zelf afgelopen weekend langs de Opel dealer geweest voor een proefritje in de nieuwe Opel Astra 1.4T, ik heb naderhand met de verkoper een Astra samengesteld om een beetje een indruk te krijgen wat zoiets moet kosten.
Het viel mij op dat de Innovation uitvoering standaard geleverd wordt op magere 16 inch velgen en met upgraden naar 17 of 18 inch extra bpm (€435) kosten bijkomen. Bijv. 18inch kom je uit op €600+€435 bpm=€1035, behoorlijk aan de prijs dus... Verder overweeg ik de matrix verlichting, die zijn ook erg duur, maar volgens meerdere (forumleden en automagazines) wel elke cent waard...:rolleyes:

B-Real zei:
Robertussss zei:
Prettige avond verder!!!

Je hebt geen parkeersensoren begrijp ik?
De wifi is niet altijd even snel, maar werkt wel gewoon in binnen en buitenland. Ik bel vrijwel elke dag via whatsapp/skype met mijn vriendin die in het buitenland zit en dit geeft zelden problemen, daarvoor is het dus blijkbaar vlot genoeg. Ook het luisteren van muziek via Spotify gaat 9 van de 10 keer gewoon prima. Ik rijd meerdere keren per week door Duitsland en ook daar werkt het gewoon.

Ik mag er nog een halfjaar gebruik van maken, maar ga het daarna overigens niet verlengen. Heel veel toegevoegde waarde t.o.v. je normale mobiele abonnement heeft niet, zeker niet als de roamingkosten straks afgeschaft worden. Leuke gimmick op de Astra, net als Onstar en het werkt prima maar niet iets waar ik enkele tientjes per maand voor wil betalen.

Stuurverwarming heb ik geen klagen over, heb ik nu voor het eerst en dus geen vergelijkingsmateriaal maar vind ik echt een genot.

Ontwasemen van de voorruit ook nog niet echt problemen mee gehad. Vorig week met een laagstaande zon leek er 's ochtends wel een kleine aanslag op te zitten, maar door de luchtstroom op de voorruit te zetten ipv automatisch was dat ook opgelost (niet op standje tornado). Niet iets wat andere auto's heel veel beter doen naar mijn mening.

@ Tom1986, het werkt wel degelijk zo als het op de foto's te zien is. Je moet daarvoor eerst in het scherm tussen de tellers naar het menu "info" (en dus niet radio/navigatie etc) waar je ook door de menu's met digitale snelheid, kilometers/verbruik/brandstof etc kunt scrollen. Wanneer je dan bij het menu bent met de verkeersbord herkenning pas je de stappen op de foto's toe.
ik heb dus echt al vanalles geprobeerd maar tot ni toe krijg ik het niet verholpen ...... als ik de melding krijg dan druk ik op pijltje naar rechts er gebeurd echter niks ! Ik heb het geheigen van verkeersborden aanstaan maar ook daar krijg ik niks te zien om waarschuwingen uit te zetten doormiddel van de pijltjes toetsen wie helpt mij uit de brand ! Omdat ik de snelheid op digitaal heb staan is het erg storend bedankt alvast tom

teamopel zei:

Zelf afgelopen weekend langs de Opel dealer geweest voor een proefritje in de nieuwe Opel Astra 1.4T, ik heb naderhand met de verkoper een Astra samengesteld om een beetje een indruk te krijgen wat zoiets moet kosten.
Het viel mij op dat de Innovation uitvoering standaard geleverd wordt op magere 16 inch velgen en met upgraden naar 17 of 18 inch extra bpm (€435) kosten bijkomen. Bijv. 18inch kom je uit op €600+€435 bpm=€1035, behoorlijk aan de prijs dus... Verder overweeg ik de matrix verlichting, die zijn ook erg duur, maar volgens meerdere (forumleden en automagazines) wel elke cent waard...:rolleyes:

Zijn die velgen dan niet als accessoire leverbaar? Door ze achteraf te monteren zou je de bpm-verhoging kunnen omzeilen. Vaak zijn de velgen als accessoire alleen wel een stuk duurder waardoor evt voordeel teniet gedaan wordt.

Tom1986 zei:
ik heb dus echt al vanalles geprobeerd maar tot ni toe krijg ik het niet verholpen ...... als ik de melding krijg dan druk ik op pijltje naar rechts er gebeurd echter niks ! Ik heb het geheigen van verkeersborden aanstaan maar ook daar krijg ik niks te zien om waarschuwingen uit te zetten doormiddel van de pijltjes toetsen wie helpt mij uit de brand ! Omdat ik de snelheid op digitaal heb staan is het erg storend bedankt alvast tom

Op de pijltjestoets drukken op het moment dat je de melding krijgt zal inderdaad niet zoveel uithalen. Wat bij mijn auto werkt is:
- Motor starten
- Het infogedeelte oproepen in het centrale schermpje, waar je dus o.a. je snelheid digitaal kunt zien, je verbruik gemiddeld of op dat moment, je bandenspanning, je actieradius, etc.
- Pijltjestoets naar beneden indrukken totdat je bij 'verkeerstekengeheugen' komt (zie foto)
- Dan pijltjestoets naar rechts indrukken zodat je bij 'terugstellen' komt (zie foto)
- Daar zie je dus de tekst 'waarschuwingen' staan met een hokje, als het goed is staat bij jou een rood vinkje in. Door erop te klikken verwijder je die.

Veel duidelijker dan dit kan ik het volgens mij niet omschrijven. Als deze stappen bij jou niet mogelijk zijn, dan zijn er twee mogelijkheden:
- Bij de uitvoering met matrix-led koplampen is dit anders ingericht (lijkt me onwaarschijnlijk);
- Het scherm met verkeerstekengeheugen staat niet in je lijst met oproepbare infoschermen. Dit kun je zelf toevoegen:
1. Pijltjestoets naar links drukken totdat je in het lijstje komt waar je de volgende hoofdmenu's kunt kiezen:
* Info
* Audio
* Telefoon
* Navigatie
* Opties
2. Kies 'Opties'. Hier kun je selecteren door welke schermen je heen wilt kunnen browsen in het schermpje tussen de tellers. Mogelijk heb jij per ongeluk Verkeerstekengeheugen verwijderd uit deze lijst, dan moet je 'm hier dus weer even aanvinken.

Opel gebruikt in de handleiding illustraties vanuit verschillende uitvoeringen door elkaar, dat werkt wat verwarrend. Maar of je nou het monochroom- of het kleurendisplay tussen de tellers hebt, de menustructuur komt volgens mij verregaand overeen.

Hartelijk dank voor de goede uitleg ik ga het dadelijk weer eens proberen ! Ik laat je weten of het nu goed is ! Groetjes

[D2] zei:
Tom1986 zei:

Op de pijltjestoets drukken op het moment dat je de melding krijgt zal inderdaad niet zoveel uithalen. Wat bij mijn auto werkt is:
- Motor starten
- Het infogedeelte oproepen in het centrale schermpje, waar je dus o.a. je snelheid digitaal kunt zien, je verbruik gemiddeld of op dat moment, je bandenspanning, je actieradius, etc.
- Pijltjestoets naar beneden indrukken totdat je bij 'verkeerstekengeheugen' komt (zie foto)
- Dan pijltjestoets naar rechts indrukken zodat je bij 'terugstellen' komt (zie foto)
- Daar zie je dus de tekst 'waarschuwingen' staan met een hokje, als het goed is staat bij jou een rood vinkje in. Door erop te klikken verwijder je die.

Veel duidelijker dan dit kan ik het volgens mij niet omschrijven. Als deze stappen bij jou niet mogelijk zijn, dan zijn er twee mogelijkheden:
- Bij de uitvoering met matrix-led koplampen is dit anders ingericht (lijkt me onwaarschijnlijk);
- Het scherm met verkeerstekengeheugen staat niet in je lijst met oproepbare infoschermen. Dit kun je zelf toevoegen:
1. Pijltjestoets naar links drukken totdat je in het lijstje komt waar je de volgende hoofdmenu's kunt kiezen:
* Info
* Audio
* Telefoon
* Navigatie
* Opties
2. Kies 'Opties'. Hier kun je selecteren door welke schermen je heen wilt kunnen browsen in het schermpje tussen de tellers. Mogelijk heb jij per ongeluk Verkeerstekengeheugen verwijderd uit deze lijst, dan moet je 'm hier dus weer even aanvinken.

Opel gebruikt in de handleiding illustraties vanuit verschillende uitvoeringen door elkaar, dat werkt wat verwarrend. Maar of je nou het monochroom- of het kleurendisplay tussen de tellers hebt, de menustructuur komt volgens mij verregaand overeen.

Volgens mij moet het werken.
De opties hoe jij ze noemt zouden moeten kloppen, heb zelf een uitvoering met kleurendisplay en Matrix Led.
De Verkeersteken geheugen kun je aan en uit zetten. Heb ik zelf ook al mee zitten te spelen. Wat ook een nieuw is als je de laatste update hebt, is dat er nu ook een grafiek van het verbruik is, deze kun je ook aan en uit zetten.

Het is gelukt !!!! Bedankt allemaal voor de fijne uitleg !

Ik vermoed dat ik het iedere x verkeerd heb gedaan maar na de goede uitleg in de laatste bericht is het goed gkomen en eindelijk de vervelende dingen uit mijn display

teamopel zei:

Heb zelf de Astra 1.4 Turbo met matrix verlichting. De matrix verlichting is echt een aanrader. Heb sinds begin juli al 20500 KM er opstaan, heb veel in het donker gereden met de Led verlichting. De led verlichting verlicht de berm zeer goed (En als je groot licht optie op automatisch hebt staan kun je met groot licht achter een andere auto rijden zonder dat die er last van heeft) Wat me opvalt is dat het wild anders reageert op de led verlichting, ze vluchten voor het licht in plaats voor de auto te springen. Heb hierdoor al een aantal keer aanrijding met wild voorkomen in het donker.

B-Real zei:
Wat kost het dan per maand na de proefperiode?
Ontwasemen van de voorruit ook nog niet echt problemen mee gehad. Vorig week met een laagstaande zon leek er 's ochtends wel een kleine aanslag op te zitten, maar door de luchtstroom op de voorruit te zetten ipv automatisch was dat ook opgelost (niet op standje tornado). Niet iets wat andere auto's heel veel beter doen naar mijn mening
Heb je toevallig ook de Quick Heat optie of doe je het zonder? En kun je me dan vertellen hoe dat bevalt?

Afgelopen zaterdag proefrit gehad met de 136pk diesel, maar volgens mij in een online uitvoering. Miste nog wel wat snufjes, dus ik ben vooral op zoek naar ervaringen met extra features, overige opties en accessoires. En ook nog: waar laat je je telefoon? Broekzak, houder, in de armsteun, aan het raam, etc?

Was erg tevreden over de auto en momenteel staat ie dan ook op 1 van mn shortlist (boven de Renault Mégane, Civic 2017 en Seat Leon). Wil wel voor de Biturbodiesel innovation gaan met alles erop en eraan. Maar daarvan is het lastiger om er een proefrit van te regelen dus momenteel moet ik het vooral met ervaringen doen.

Dus, wat is er goed aan, wat kan beter en zou je hem aanraden of toch voor een andere (welke) zijn gegaan als je het over mocht doen?

@Martinespire,

Kan je nergens bij een dealer aangeven dat je graag met die auto wilt rijden?
Ik wil graag de nieuwe OPC (als die komt) kopen maar wil absoluut eerst een proefrit maken.
Ik was eerst voor de Astra J OPC in de race en mijn dealer vertelde mij dat ze bij Opel nederland wel een proefrit konden regelen.
Dus bij Opel Nederland moet het altijd kunnen, je praat wel over een flink bedrag.

Edwin

Mja ach ik denk wel dat ie prima is en met de proefrit heb ik al voldoende opgedaan om er wel een keuze mee te maken. Toch hoor ik liever 10 ervaringen dan dat ik zelf in een korte proefrit het probeer te ontdekken. Het gaat nu namelijk vooral hoe het op de lange termijn is. Qua rijgedrag ben ik al wel overtuigd dat ie voldoet.

Martinspire zei:
B-Real zei:
Ontwasemen van de voorruit ook nog niet echt problemen mee gehad. Vorig week met een laagstaande zon leek er 's ochtends wel een kleine aanslag op te zitten, maar door de luchtstroom op de voorruit te zetten ipv automatisch was dat ook opgelost (niet op standje tornado). Niet iets wat andere auto's heel veel beter doen naar mijn mening
Heb je toevallig ook de Quick Heat optie of doe je het zonder? En kun je me dan vertellen hoe dat bevalt?

Afgelopen zaterdag proefrit gehad met de 136pk diesel, maar volgens mij in een online uitvoering. Miste nog wel wat snufjes, dus ik ben vooral op zoek naar ervaringen met extra features, overige opties en accessoires. En ook nog: waar laat je je telefoon? Broekzak, houder, in de armsteun, aan het raam, etc?

Was erg tevreden over de auto en momenteel staat ie dan ook op 1 van mn shortlist (boven de Renault Mégane, Civic 2017 en Seat Leon). Wil wel voor de Biturbodiesel innovation gaan met alles erop en eraan. Maar daarvan is het lastiger om er een proefrit van te regelen dus momenteel moet ik het vooral met ervaringen doen.

Dus, wat is er goed aan, wat kan beter en zou je hem aanraden of toch voor een andere (welke) zijn gegaan als je het over mocht doen?

Ik heb zelf sinds begin augustus 2016 een Astra Sports Tourer 1.4T Innovation met Led matrixverlichting, NAVI 900, de AGR stoelen met lederen bekleding, geheugen en verwarming/koeling/massage. Dit vind ik hele fijne opties als je veel op de weg zit. Als je daarnaast veel (losse) spullen mee neemt dan is het bagagenet en flexorganiserpakket een fijne aanvulling. Verder ben ik heel tevreden over de ruimte en het bedieningsgemak in de auto.

Natuurlijk zijn er ook minpuntjes die eigenlijk Opel gewoon moet vrijschakelen in de menu's door middel van een software update:
* automatisch in/uitklappen bij vergrendelen of ontgrendelen van de auto
* rechterbuitenspiegel die kantelt als de achteruitversnelling wordt ingeschakelt
* buitenspiegels die automatisch dimmen i.c.m. dimmende binnenspiegel
* standaard automatisch grootlicht 'aan' van de Led matrixverlichting i.p.v. bij elke rit handmatig aanzetten
* Lane keeping assist die te veel slingert tussen de belijning van de weg

De Flexholder net onder het airco regelpaneel is een lachertje en heb ik niet bestelt. Ik leg mijn telefoon standaard in de bekerhouders. En eigenlijk mis ik ook een vakje om je zonnebril in op te bergen (maar dat is via een accessoire makkelijk op te lossen)

Verder ben ik heel tevreden over de auto en over het gemiddelde verbruik over 16,000km; 5.8l/100km (1l op 17.25km). Het rijdt allemaal heel soepel, geen kraakjes of rammeltjes en alles is netjes afgewerkt.

Onstar kost dan een tientje per maand. Wat het internet kost weet ik niet, maar ik gok dat dat vergelijkbaar is met een regulier data abonnementje en dus circa twee tientjes per maand.

Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Het was nog niet leverbaar op mijn auto in 2016, maar wellicht dat dit er onderhuids standaard op zit net zoals de Watt-link achterophanging?
Ik vind namelijk, vergeleken met mijn vorige auto's, dat de Astra erg snel op temperatuur is. Ik doe niet aan ruitenkrabben en ik verbaas mij er over hoe snel de voorruit toch ontdooit in deze periode.

Miste nog wel wat snufjes, dus ik ben vooral op zoek naar ervaringen met extra features, overige opties en accessoires. En ook nog: waar laat je je telefoon? Broekzak, houder, in de armsteun, aan het raam, etc?

Welke snufjes/opties bedoel je?
Mijn auto is op de stoelventilatie en het schuifdak na full option dus ik kan je nu, na een halfjaar en 20.000km, wel het een en ander vertellen.

De Intelilux verlichting is briljant en moet je sowieso nemen, daar heb je erg veel plezier van. Het entertainment gedeelte werkt goed en soepel. Navigatie is goed en nauwkeurig, alhoewel ik de layout bij de Ford Focus die ik hiervoor had wel iets beter/mooier vond. Het geluid over de radio is erg goed, lekker vol en vervormd niet als je het heel hard zet. DAB+ helpt hier zeker aan mee en als je Spotify afspeelt via Apple Carplay is het helemaal genieten.

De stembesturing werkt best goed, maar vond ik bij de Ford Focus veel beter. Daarbij kon je bijvoorbeeld ook de temperatuur aanpassen of een andere radiozender kiezen middels stembesturing. Het zijn details, maar ik merk nu pas hoevaak ik dat gebruikte.
Voor je telefoon kun je een houder bestellen op de middenconsole, maar ik leg hem altijd in één van de bekerhouders achter de versnellingspook. Is sowieso handig want de USB poort voor Carplay zit onder de armsteun.

Minpunten?
- De idioot harde pieptoon van parkeersensoren wat niet aan te passen is
- Keep your lane assist is leuk, maar het systeem is niet subtiel

Punten die beter kunnen?
- Zoals hierboven gezegd Intelilux verlichting wat automatisch aan staat. Nu telkens een knopje indrukken. Details ;)
- Parkeerstand op de buitenspiegel. Details.
- Automatisch inklappen van spiegels, dat kan nu alleen handmatig en gebruik je daardoor nooit.

Ik zie hierboven ook een gemiddeld verbruik van de 1.4T van 1:17,25, dat heb ik nog nooit gehaald. Het moet makkelijk te doen zijn over één tank, maar over 16.000km vind ik dat echt knap. Waarschijnlijk veel N-wegen?

Mijn verbruik is na 20.000km verre van representatief. Ik rijd altijd snelweg, sta nooit in de file en heb de helft van de kilometers op de Autobahn afgelegd. De auto geeft een gemiddeld verbruik van 8,1/100km (1:12,3). Ik denk dat als ik naar het echte verbruik via mijn tankpas ga kijken dat ik op hooguit 1:11 zit. Zoals gezegd is mijn verbruik niet echt representatief, wanneer ik meer op N-wegen zou rijden zou ik een veel beter verbruik halen. 1:14/15 moet makkelijk kunnen.

B-Real zei:
Ik zie hierboven ook een gemiddeld verbruik van de 1.4T van 1:17,25, dat heb ik nog nooit gehaald. Het moet makkelijk te doen zijn over één tank, maar over 16.000km vind ik dat echt knap. Waarschijnlijk veel N-wegen?

Mijn verbruik is na 20.000km verre van representatief. Ik rijd altijd snelweg, sta nooit in de file en heb de helft van de kilometers op de Autobahn afgelegd. De auto geeft een gemiddeld verbruik van 8,1/100km (1:12,3). Ik denk dat als ik naar het echte verbruik via mijn tankpas ga kijken dat ik op hooguit 1:11 zit. Zoals gezegd is mijn verbruik niet echt representatief, wanneer ik meer op N-wegen zou rijden zou ik een veel beter verbruik halen. 1:14/15 moet makkelijk kunnen.

Het gemiddelde verbruik van 1:17.25km bereik ik met een mix van 60% snelweg, 30% buitenweg en 10% in de stad. Daarnaast rijd ik op de snelweg meestal niet harder dan 120km/h omdat daarboven het verbruik fors toeneemt. Ook rijd ik voornamelijk in de Randstad en overdag, dus op de meeste stukken snelweg mag je dan toch maar 100km/h en dat drukt het verbruik aanzienlijk.

info op de Opelsite over wifi hotspot na de proefperiode:
https://www.opel.nl/onstar/na-proefperiode.html#

Beste D2,

U had toch in plaats van h7 halogeen lampen toch led lampen geplaatst.

Heeft u hier meer informatie over.

En eventueel foto's hoe het ingebouwd is.

Ik zie graag u reactie tegemoet

Corsa D OPC line zei:
Beste D2,

Nee helaas was ik dat niet, kan me ook niet meer herinneren wie het wel was. Kwestie van even dit topic doorzoeken vrees ik. Ik meende dat er wel een foto van het resultaat bij zat.

Oke ik dacht dat u deze lampen had geïnstalleerd .

Maar ik heb het zo juist gevonden wie wel deze lampen heeft geïnstalleerd.

Bedankt voor u reactie.

Beste Nevermind

Peug206 zei:
B-Real zei:

Het gemiddelde verbruik van 1:17.25km bereik ik met een mix van 60% snelweg, 30% buitenweg en 10% in de stad. Daarnaast rijd ik op de snelweg meestal niet harder dan 120km/h omdat daarboven het verbruik fors toeneemt. Ook rijd ik voornamelijk in de Randstad en overdag, dus op de meeste stukken snelweg mag je dan toch maar 100km/h en dat drukt het verbruik aanzienlijk.

Nog even terugkomen op dit verbruik.
Ik heb deze week elke dag dezelfde route afgelegd. 75km enkele reis.
Kleine 5km snelweg waarbij ik 140 á 150 rij. Daarnaast 65km N-wegen waarbij ik meestal 80 á 90 in een treintje rij met vooraan in de rij een vrachtwagen. Laatste 5km is dan met 30 á 50 door twee dorpjes heen.
Ik kom dan ook op een verbruik van 5,8/100km en dus 1:17,25, ik snap alleen niet zo goed hoe je dat voor elkaar krijgt over 16.000km en veel meer snelweg o_O.

Anyway, afgezien dat het deze week een dodelijk saaie route is is het wel fijn om maar 1x per week te hoeven tanken :)
Volgende week meer km's, maar wel weer 50% autobahn, 30% NL snelweg en 20% N-weg/stad :)

Terug
Bovenaan