AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Oh ja, dit is zo'n heerlijk nutteloos dingetje. Echt iets om alleen te gebruiken om te laten zien dat het kan

Ik vond het verrekte handig. Met name als je op vakantie bent en de kofferbak vol hebt. Via de ruit kun je er dan makkelijk bij, zonder dat er spullen uit de kofferbak vallen. Ik had het op de laguna's (duurde ook even een paar weken voor ik het in de gaten had) en op de 5 serie. Erg nuttig.

Blijft een mooie wagen Joost, staat er weer strak bij (y). Het kan zijn dat ik het gemist heb hoor, maar op de foto lijkt het alsof de nieuwe veren er aan de voorzijde nog niet onder zitten? Hij lijkt m.i. een beetje achterover te hellen?

Ik vond het verrekte handig. Met name als je op vakantie bent en de kofferbak vol hebt. Via de ruit kun je er dan makkelijk bij, zonder dat er spullen uit de kofferbak vallen. Ik had het op de laguna's (duurde ook even een paar weken voor ik het in de gaten had) en op de 5 serie. Erg nuttig.

Op de BMW had ik het ooit 1x gebruikt toen ik een paar hele lange PVC buizen moest ophalen van de bouwmarkt (y) En idd als je de kofferbak vol hebt op vakantie en je wil er iets nog uit halen of bij proppen kan het handig zijn. Ik zou er iig niet voor bijbetalen, maar leuk dat het er op zit :)

Het kan zijn dat ik het gemist heb hoor, maar op de foto lijkt het alsof de nieuwe veren er aan de voorzijde nog niet onder zitten? Hij lijkt m.i. een beetje achterover te hellen?

goed gezien! Achter ligt hij inderdaad 1cm lager. Door het verschil in eibach veren en GT veren.

Voorveren moeten nog vervangen worden, doordat dat iets ingrijpender is dan achter en ik afhankelijk ben van iemand anders die de ruimte en gereedschap heeft ben ik er helaas nog niet aan toe gekomen

W212 zei:
Oh ja, dit is zo'n heerlijk nutteloos dingetje. Echt iets om alleen te gebruiken om te laten zien dat het kan

Ik ken het ook van de Laguna 2, maar moet zeggen dat ik het niet bijster nuttig vond. Komt wellicht ook doordat wij altijd wat we nodig hebben tijdens een vakantierit niet in de kofferbak stoppen maar in aparte zakken/tassen die gewoon in de cabine meegaan. Ik heb die ruit in al die tijd misschien 2x gebruikt en dat was vooral om te laten zien dat het kon :)

Even een update; de Twingo gaat het einde van deze maand in de verkoop. Mijn vrouw 'krijgt' een leaseauto bij haar werkgever. Dit word een VW Up! (geen vrije keuze) en besloten na wikken en wegen deze ook prive te gaan rijden. Een grotere auto er bij is heel prettig voor ons, dus gaat de kleine Twingo in de verkoop.

Ergens wel jammer; mijn vrouw vind het een hele fijne auto. Bij 60.000 gekocht en er staat nu 127.000 op, in 4,5 jaar tijd, los van een ruitensproeierpompje geen gekke dingen gehad. Qua vermogen gaan we er niet op voorruit, 1 cilinder er op achteruit. Climate control, regen- lichtsensor en wat andere luxe moeten we ook missen. Wel krijgen we 2 deuren er bij :)

Eerst binnenkort even een verse APK er op zetten, wel zo fijn voor de verkoop. Dan even goed poetsen en schoonmaken, foto's maken en dan op marktplaats gooien. Zal vast wel belangstelling voor zijn (y) de nieuwe eigenaar heeft er een prima karretje aan.

Laguna doet het ook nog steeds top (y) Heerlijk vlot, door de vierwielsturing word het haast een gooi & smijt auto van. Stoelen zitten echt voortreffelijk, ook op de langere ritten (dat was bij de BMW wel anders), en dat kleurtje hé :) nog geen moment spijt van mijn aankoop. Wel zitten er dit jaar 4 nieuwe 18 inch sloffen aan te komen. Voor was nog 2.5 mm, achter nog 6. Dus heb ze even snel omgewisseld gezien voor aardig snel slijt en achter vrij weinig. Nu heb ik nog even rustig de tijd om het een en ander uit te zoeken en fatsoenlijke A merk banden te kopen voor een nette prijs.

Jammer dat de Twingo weg gaat, maar wel logisch. Volgens mij een best gewild autootje, dus dat komt wel goed!

Apart te openen achterruit: ideaal toch juist? Hoeft niet die hele klep open als je klein spul achterin wil gooien.

Ah, interessante update. zo'n Up heeft wel vijf deuren toch? Dat is toch een stuk makkelijker met de kleine. (y). Ik dacht, de Twingo gaat eruit voor een B-segment station. :)

En tja, de Laguna blijft geweldig. De vierwielsturing merk ik hier ook daagt je uit tot sneller rijden en gooien en smijten. Het is dat de winterbanden de bochtsnelheid nog wat beperken, maar dat komt met een paar weken ook wel goed.

Succes met de verkoop (y)

Apart te openen achterruit: ideaal toch juist? Hoeft niet die hele klep open als je klein spul achterin wil gooien.
is wel handig als je veel rommel in 1 x wil mee nemen. Laatst weekendje weg de auto prop vol. Bleek dat er nog wat meer voor die kleine meegenomen moest worden. Ruitje openen en zo er nog bij in kunnen proppen :) op zich wel aardig, maar ik zou het nooit bijbestellen. (is niet standaard op laguna 3)

Ah, interessante update. zo'n Up heeft wel vijf deuren toch? Dat is toch een stuk makkelijker met de kleine. thumbs up. Ik dacht, de Twingo gaat eruit voor een B-segment station. grinning smiley

ja de Up die wel krijgen heeft wel 5 deuren, al heb ik mijn vrouw nooit echt heel veel horen klagen over 3 deurs, als het aan haar lag bleeft de Twingo nog wel een paar jaartjes. Als we zelf een auto konden kiezen dan was een Clio Estate wel een serieuze kanshebber maar helaas.

Die Up krijg ze gewoon van het werk en het is aan haar of ze er prive mee wil gaan rijden (bijtelling) of niet. 3 auto's voor de deur is ook overdreven en onder aan de streep ook iets voordeliger om de up bij te teller. Nadeel is dat we niets te kiezen hebben, maar ach zo'n up is ook echt geen straf voor zo'n klein gebakje.

Zo'n Up is een verrassend ruime en goede wagen, mijn kameraad heeft ook eentje voor de vrouw.
Rijdt ook bijzonder fijn voor zo'n kleine wagen.

Ja ik ga er van uit dat hij wel beter/strakker rijd dan de twingo. Want we moeten al inleveren op luxe, vermogen, cilinders. Ook zaken als LM velgen en mistlampen en andere niet direct noodzakelijke dingetjes zit er allemaal niet op de meestje upjes volgens mij. Dus ik mag aannemen dat de rij-eigenschappen wel op een wat hoger niveau staat. Immers is de twingo al sinds 2007 op de markt en de Up in 2012 (?), daar mag toch wel wat vooruitgang in zitten

Ander voordeel is ook dat voor alle korte stukjes en zo de Up nog makkelijker pakt omdat er een tankpas bij zit waardoor de laguna die korte stukjes niet hoef te 'lijden'.

Dat de rijeigenschappen op een hoger niveau staan zou ik niet durven zeggen, maar ik vind het absoluut een fijne no nonsens wagen.
Super zuinig en lekker ruim, en ideaal voor 2e auto, grote voordeel is dat je je eigen mooi kan laten staan op die kleine stukjes.
Even snel naar de winkel etc etc
Ik zie alleen maar voordeel (y)

Is het een take of move up? Take up is 3x niks nog kaler dan kaal. Als de twingo de 1.2 viercilinder is ga je er op papier op achteruit, maar in de praktijk voelt de up vinniger aan en is een stuk zuinig, roffelt ook heerlijk. Wel prettig die tank pas etc, mooi de laguna ontzien.

Hopen dat deze achteruitgang nog een beetje meevalt, is helaas niet anders, de auto is niet altijd het belangrijkste toch! ;)
Hopelijk dat de rest B wel prima bevalt! (y)

Is het een take of move up? Take up is 3x niks nog kaler dan kaal. Als de twingo de 1.2 viercilinder is ga je er op papier op achteruit, maar in de praktijk voelt de up vinniger aan en is een stuk zuinig, roffelt ook heerlijk. Wel prettig die tank pas etc, mooi de laguna ontzien.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat het nu precies word. Ze zeiden dat cruisecontrol er wel op zou komen en ook wel iets van een bluetooth handsfree en zo. Als ik zo gok word het een move up met comfort pakket en executive pakket. Maar het word een verassing eind deze maand. Ook de kleur is een verassing, maar als ik zo gok word het een witte.

Ik denk wel dat hij wat vinniger aan voelt, want de twingo die wij hebben is ook nog een CO2 specificatie, dus met allerlei zuinig dingetjes zoals o.a. een versnellingsbak met lange verhoudingen. Wel rustig op de snelweg maar heel pittig is hij niet. Ondanks 15PK minder hoop ik het wel voor haar :)
Hopen dat deze achteruitgang nog een beetje meevalt, is helaas niet anders, de auto is niet altijd het belangrijkste toch! winking smiley
ach, qua opties en vermogen iets het ietsjes inleveren. Zag ook dat zaken zoals DAB+ en City Emergency Braking en wat andere toeters en bellen er waarschijnlijk wel op zitten wat we nu niet hebben. En we krijgen nu een nieuwe auto er voor terug met 2 deuren extra. En mijn vrouw geeft sowieso al niet zo heel veel om auto's dus ze is er vast blij mee ;) en wat je zegt, de auto is bijzaak.

Succes met de verkoop. Is zo weg zo'n Twingo is hier de ervaring. Gewild autootje in ideale prijsklasse om particulier te verkopen.

Wel zitten er dit jaar 4 nieuwe 18 inch sloffen aan te komen. Voor was nog 2.5 mm, achter nog 6. Dus heb ze even snel omgewisseld gezien voor aardig snel slijt en achter vrij weinig. Nu heb ik nog even rustig de tijd om het een en ander uit te zoeken en fatsoenlijke A merk banden te kopen voor een nette prijs.

Ik had onder mijn Laguna met 4ws volgens mij Bridgestone Potenza nog wat. Volgens mij werden ze daar nieuw ook op afgeleverd, terwijl reguliere Laguna's op Michelin afgeleverd werden. Wel dure rakkers weet ik nog. Maar in ieder geval soort van aanbevolen voor dit type Laguna.

Ik had onder mijn Laguna met 4ws volgens mij Bridgestone Potenza nog wat. Volgens mij werden ze daar nieuw ook op afgeleverd, terwijl reguliere Laguna's op Michelin afgeleverd werden. Wel dure rakkers weet ik nog. Maar in ieder geval soort van aanbevolen voor dit type Laguna.

Klopt! Daar heb je gelijk in. Laguna's met 4-control kregen bepaalde type bridgestone banden mee. Ik heb alleen nergens kunnen achterhalen wat nu de achterliggende gedachte hierachter nu is.
Die specifieke banden schijnen ook nog wel ergens te verkrijgen zijn, maar wat ik vooral lees is; dat we inmiddels 10 jaar verder zijn en de banden tegenwoordig al zoveel beter zijn geworden dan die 'oude' modellen dat je beter voor een recent geïntroduceerd type kunt gaan. 225-55-18 is overigens nog steeds niet heel goedkoop. Onder mijn oude BMW zat 225/45/18 en die zijn aanzienlijk goedkoper.

Renault levert de Mégane 4 GT standaard op Conti's af, maar ik heb er Michelin PilotSport4 op laten leggen. Eerst ook gepolst bij de importeur of dat kon. Was geen probleem en het mag ook niet uitmaken want in de vervangingsmarkt moet elke band die aan de maat voldoet er op kunnen en voldoen. Natuurlijk kunnen er combinaties zijn qua model/onderstel en bandenmerk/type waar je sneller last krijgt van cuppen o.i.d., maar voor 4WS maakt het geen verschil.

Zou dus lekker een modernere band kiezen (y).
Aparte maat overigens 225/55/18. Voor mijn gevoel een vrij hoge band op 18". 225/40/18 is hier de maat.

Zou dus lekker een modernere band kiezen thumbs up

Eens hoor. Maar blijft bijzonder dat niemand meer weet waarom er Bridgestone onder moest destijds. Want daar zal ongetwijfeld een goede reden voor geweest zijn. Het is ook lang geleden voor mij, maar ik weet nog wel dat de winterbanden (Nokian) als een malle sleten, vooral de achterbanden. Wat dan weer bijzonder is, want je zou zeggen dat ze juist minder slijten bij 4WS.

Anyway, het was een fantastische auto in z'n klasse. Zwaar ondergewaardeerd. Ik heb er met heel veel plezier in gereden. En dat zal met een bandensetje anders dan Bridgestone vast nog steeds et geval zijn.

Aparte maat overigens 225/55/18. Voor mijn gevoel een vrij hoge band op 18". 225/40/18 is hier de maat.

ik had het inderdaad mis, op mijn laguna zit 225/45/18 op de BMW zat 225/35/18. Die laatste is aanzienlijk goedkoper.

Welk merk ik precies ga weet ik zo nog niet. Ik had Vredestein Vorti's onder de BMW en die bevielen echt super goed, op vrij snel slijten na. Michelins Pilot Sport vind ik ook prettig. En mijn ouders hebben Cross Climates+ versie, waar ik ook wel van onder de indruk ben toch wel, hoe sceptisch ik ook was. Ik wil vooral een stille band, juist die sportive banden maken doorgaans net wat meer lawaai en/of slijten sneller. Ik denk dan wel eens; heb ik écht zo'n sportive band nodig? Ik rij wel flink door en hou wel van een potje sturen. Maar het is ook niet zo dat ik een circuit op ga of op het uiterste van de auto ga zitten.

Twingo is vrijdag voor de APK op geweest. In 8 jaar en 127.000 km heeft de schade zich beperkt tot 2 voorbandjes, kentekenplaatlampje en een ruitensproeierpompje en distributieriem en onderhoudsbeurtjes elk jaar.

Nu moeten toch echt de remblokken voor en een stuurkogeltje vervangen worden. En de oranje knippers voor zijn wit geworden en krijgen 2 nieuwe. Valt gelukkig nog wel mee, al voelt het natuurlijk als 'zonde' omdat de auto volgende week of zo in de verkoop gaat. Ik had gehoopt dat de remmen nog wel een APK ronde mee kon gaan, want je auto word er geen euro meer waard van:p maargoed, het moet gewoon wel veilig zijn natuurlijk en heeft de nieuwe eigenaar versie APK en nieuwe remmen aan de voorkant (y)

AsconaGT zei:
Welk merk ik precies ga weet ik zo nog niet. Ik had Vredestein Vorti's onder de BMW en die bevielen echt super goed, op vrij snel slijten na. Michelins Pilot Sport vind ik ook prettig. En mijn ouders hebben Cross Climates+ versie, waar ik ook wel van onder de indruk ben toch wel, hoe sceptisch ik ook was. Ik wil vooral een stille band, juist die sportive banden maken doorgaans net wat meer lawaai en/of slijten sneller. Ik denk dan wel eens; heb ik écht zo'n sportive band nodig? Ik rij wel flink door en hou wel van een potje sturen. Maar het is ook niet zo dat ik een circuit op ga of op het uiterste van de auto ga zitten.

Maar moet je het circuit op met een sportieve band of is de wetenschap dat je rubber met grip hebt fijner voor het gevoel. Ik heb ondertussen wel een aantal vrienden die geregeld vrij rijden of een trackday doen. Die rijden eigenlijk allemaal op een semi-slick. Veelal Nankang of Toyo. Dat ga je niet op je straatauto doen.....een Pilot sport gebruiken is dan zonde omdat je die banden zo op rijd op een trackday en de nankang of toyo heeft nog meer grip ook.
Voor mij is een dergelijke band als een pilot sport 4 echt een band voor een straat auto, het moet presteren op droog en nat, maar daarbij je wel altijd het gevoel dat de auto een goede grip heeft.

Vanwege kilometers vroeger reed pa altijd op een energy saver, ging lang mee maar heeft natuurlijk wel een klap minder grip dan de sporttrac's onder mijn Clio. Die is er ook wel van teruggekomen. Onder de V60 heeft die nu Michelin Primacy 3 zitten, ook wel erg goed. Primacy 4 was net uit zagen we dus die gaan naar alle waarschijnlijkheid onder de Kangoo.

Ik ga eens de Hankook Ventus Prime 3 uitproberen, meerdere mensen waaronder Carkiller hebben die aangeraden. 2 van die mensen sturen er ruim 400 Nm doorheen dus....ik denk dat mijn auto dat best wel kan hebben. :T

Zo'n Primacy 4 lijjkt mij ook een prima band voor wat ik er mee doe. Voor 95% van de kilometers rustig in de stad, file of snelweg. 5% ben ik lekker aan het sturen, gevoelsmatig nog ruim binnen de marges van zo'n Primacy 4. Dus waarom een Pilot sport? Ik ben gewoon bang dat ze relatief snel slijten of lawaaierig worden. De Vredestein Vorti's zijn ook wat sportivere banden en die sleten echt belachelijk snel, wel super fijne band.

Ik rij nu op conti sport contact, qua grip en zo geen klachten over. Ze zaten er al onder toen ik de auto kocht dus geen idee hoe lang er er onder zaten, maar ze maken wel veel lawaai vind ik. Ze zijn niet gecupt. Dat is iets wat ik vooral niet meer wil. Zal er binnenkort eens in verdiepen, maar het gaat sowieso een A-merk band worden

Dat verwacht ik ook, Continental was 71 dB volgens het EU bandenlabel, de Primacy 3 is 69 dB en de Primacy 4 zijn 68 dB volgens het bandenlabel.

Michelin is altijd relatief stil, maar eens de Primacy zullen wat stiller zijn dan de PilotSport4. Laatsgenoemde is en blijft een geroemde band voor sportievere rijders. Ik vind hem ook héérlijk. Ze plakken heel erg goed, lees de schuifgrens ligt ver, maar als je inderdaad maar heel soms even wat gooit en smijt is het misschien wel overkill.
Slijtage viel op de III wel mee van de PS4, maar de Mégane IV GT vreet banden heb ik op een Frans forum begrepen. Sommigen hadden de affabbriek Conti's kaal met 12.000 km. Nu schijnt er ook een fout in voorwielophanging te zitten waar dit door komt, maar hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet. De huidige Alpin5 winterbanden vinden het niet leuk meer in ieder geval als je wat sportiever gaat sturen. Vanmiddag even de Posbank overgestuurd, maar je hoort ze goed wringen bij gas geven of flink remmen. Op naar de lente :)

Ik heb het idee dat mijn auto ook voorbanden vreet, er zat voor 2.5 mm nog maar op, die maar even tijdelijk achter neer gezet. Toen ik de auto kocht (15.000 km geleden) zat er volgens mij zeker nog zo'n 6 mm op. En hij is ook uitgelijnd bij aankoop.

Maar met mijn relatief weinig kilometers 12.000 per jaar, wil ik niet elk jaar een setje banden nodig willen hebben :)

Maar af en toe hebben mijn bandjes het ook flink te verduren, de auto 'hoekt' gewoon lekker alsof het een kleinere auto is. Maar helaas kom ik door de weeks zelden op van die leuke weggetjes. Toch is het nog steeds heerlijk genieten van de auto :cool: en eigenlijk zie je toch maar heel zelden een andere Laguna 3 rijden, laat staan een GT.

adinsx zei:
Michelin is altijd relatief stil, maar eens de Primacy zullen wat stiller zijn dan de PilotSport4. Laatsgenoemde is en blijft een geroemde band voor sportievere rijders. Ik vind hem ook héérlijk. Ze plakken heel erg goed, lees de schuifgrens ligt ver, maar als je inderdaad maar heel soms even wat gooit en smijt is het misschien wel overkill.
Slijtage viel op de III wel mee van de PS4, maar de Mégane IV GT vreet banden heb ik op een Frans forum begrepen. Sommigen hadden de affabbriek Conti's kaal met 12.000 km. Nu schijnt er ook een fout in voorwielophanging te zitten waar dit door komt, maar hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet. De huidige Alpin5 winterbanden vinden het niet leuk meer in ieder geval als je wat sportiever gaat sturen. Vanmiddag even de Posbank overgestuurd, maar je hoort ze goed wringen bij gas geven of flink remmen. Op naar de lente :)

https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2017/9/55888-10155888

Ahum....:D

Hoezo Ahum Nico? De Primacy 4 is zeker een goede band met veiligheid 'gegarandeerd' ook bij slijtage. Ze blijven wel minder sportief van de PilotSport4, kijk maar naar het verschil in profiel ;)

pneu-michelin-pilot-sport-4-22545-r18-95y-D_NQ_NP_790639-MLB26335767031_112017-O.jpg
michelin-primacy-4.11837.jpg

Vooral in het middenstuk meer 'vast rubber' in plaats van doorsneden.

Maar als je het stuk zo leest heb je niks meer nodig dan een primacy 4.
Dat verschil in profiel zag ik. Maar ik vind het ook een stuk sportiever eruit zien dan de 3. Grotere blokken met name.

Dat klinkt alsof de Laguna flink banden vreet inderdaad! Toch bijzonder dat dat zo per auto kan verschillen als de boel gewoon goed uitgelijnd is.

AsconaGT zei:
Twingo is vrijdag voor de APK op geweest. In 8 jaar en 127.000 km heeft de schade zich beperkt tot 2 voorbandjes, kentekenplaatlampje en een ruitensproeierpompje en distributieriem en onderhoudsbeurtjes elk jaar.

Nu moeten toch echt de remblokken voor en een stuurkogeltje vervangen worden. En de oranje knippers voor zijn wit geworden en krijgen 2 nieuwe. Valt gelukkig nog wel mee, al voelt het natuurlijk als 'zonde' omdat de auto volgende week of zo in de verkoop gaat. Ik had gehoopt dat de remmen nog wel een APK ronde mee kon gaan, want je auto word er geen euro meer waard van:p maargoed, het moet gewoon wel veilig zijn natuurlijk en heeft de nieuwe eigenaar versie APK en nieuwe remmen aan de voorkant (y)

Prima historie! En inderdaad wel zo netjes om de auto gewoon netjes te hebben voor verkoop.

Toen wij de Twingo verkochten voor de Ibiza hadden we net paar maanden ervoor de airco laten fixen voor 700 euro ofzo. Ook zonde van het geld, maar toen waren we nog niet actief met opvolger bezig.

Nico GTR zei:
Dat verschil in profiel zag ik. Maar ik vind het ook een stuk sportiever eruit zien dan de 3. Grotere blokken met name.

Als je met 'je' AsconaGT bedoelt dan denk ik zeker dat de Primacy 4 voldoet.

adinsx zei:
Nico GTR zei:

Als je met 'je' AsconaGT bedoelt dan denk ik zeker dat de Primacy 4 voldoet.

Denk dat het jou ook wel lukt hoor adinsx. ;) Maar idd, in principe moet AsconaGT hier een zeer fijne band aan hebben.

Met een leaseauto zou ik ook absoluut een Pilot Sport banden prefereren. Die staan gewoon heel goed aangeschreven ook.

Maar als je het uit eigen zak moet betalen ga je ook misschien wat meer rationelere keuzes maken :)

De Up die hier komt als vervanging voor de Twingo komt over 3 weken. Het word een Move Up met executive pakket en drive pakket. Dus met cruisecontrol, uitgebreidere boordcomputer, parkeersensoren, DAB radio, elektrisch verstelbare/verwarmbare buitenspiegels en nog wat andere kleinigheden (y)

Twingo+advertentie al verkoopklaar? De move up is een nette uitvoering, vreemd genoeg heeft de mpi up met uitgebreide boardcomputer een kvs en olietemperatuur meter, de tsi enkel koelvloeistof temp, vreemde keuze m.i

Nou ik zit een beetje in dubio dat we vanaf vrijdag een Fabia van de collega van mijn vrouw krijgen voor 3 weken (ie toch op vakantie is en de auto alleen zakelijk gebruikt) totdat de up komt. deze mogen we dus niet prive gebruiken.

Maar denk dat ik de twingo gewoon vanaf komend weekend op marktplaats zet en dan zien we wel als hij word verkocht om het met de laguna te overbruggen even tijdelijk mocht er al een koper komen. Moet alleen nog even de zomerbandjes er onder zetten en dan flink schoonmaken van binnen en buiten. Dus mogelijk dit weekend als de tijd het toe laat (y)

Ik reageer bijna nooit meer op het AW forum en ik wil ook zeker niet je topic kapen Ascona. Over twee maanden gaat bij mij ook het eerste nieuwe setje na aanschaf onder de S60, ik twijfel nog over de Primacy 4. Al geruime tijd echter zegt m'n verstand neem de Pirelli's Cinturato P7 Blue.

Al blijft alles afhangen van voorkeuren, de maat en zoveel variabelen. Waar de P7 Blue in 225/50R17 bij AutoBild op 1 wordt gezet bij zijwaartse grip en balans op 'nat', geven ze hem weer een 9 uit 15 bij aquaplanning. Ook de rest van de tabel en andere internationale tests leren mij dat het van smaak afhankelijk is en het eerstvolgende keuzemoment ligt 60.000km verder in de tijd. Als een A-merk op voor jou belangrijke vlakken niet uit de toon valt, kun je niet fout kiezen.

Zo'n Primacy 4 is onlangs geïntroduceerd, voorzien van de laatste technologie en de eerste testen zien er gewoon super goed uit. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met vredestein en Michelin, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Maar denk dat veel A-merken bovengemiddeld goede banden maken. Ik zit alleen in dubio of ik sportiviteit wel écht graag wil als dat mogelijk ten koste gaat van geluid of levensduur. Bij een leaseauto had ik zeker gezegd stop die Pilot Sport banden er maar onder. Maar nu het iets rationeler word begin in wat te twijfelen.

Doorgaans maken A-merken de beste banden ja, al moet je wel de juiste kiezen. Als je echt gaat hoeken pak je sportief rubber, maar ikzelf pak hooguit 2-4 keer per week een doordraaier wat sneller dan gemiddeld. Zonder daarbij als een malloot te rijden, ook op bijna afgeschreven banden schuif ik niet onderstuurd de bocht uit.

Ik kon een deal maken voor 4 primacy 3, gemonteerd voor 380. De primacy 4 had 450 gekost.

Dus de 3 nog, vallen me niks tegen. Fijne band voor zover een busje goed kan sturen. :)

Voor de Laguna kost de Primacy 191 euro per stuk! En dan moeten ze er nog onder ook o_O dat word dus wel een 850 euro voor 4 stuks. Cross Climates+ banden zijn net zo duur. Pilot Sport 4 zijn zelfs nog een fractie duurder

Vandaag heeft mijn vrouw haar twingo van binnen helemaal fatsoenlijk schoongemaakt en daar alvast foto's gemaakt voor op internet deze week.

40139914605_bccaf134b7_b.jpg

Nu moet ik nog even de zomerbandjes monteren. En normaal heb ik de garage daar voor, maar die staat momenteel helemaal vol met bouwmateriaal en schilderwerk, dus donderdag maar even voor het huis de bandjes wisselen. Hopen dat het weer een beetje mee zit zodat het voor de Pasen ook daar foto's van gemaakt kunnen worden en op internet kan worden gezet

Als tijdelijke auto hebben we nu een 2017 Fabia 5 deurs monte Carlo, met grote zwarte wielen, glazen dak, rode sticksels overal, dikke sportstoelen, en dat maakt zo'n auto best geinig. Maar als je door alle glimmers heen kijkt zie je dat VW duidelijk de Skoda lager heeft gepositioneerd en dat hij vooral niet te mooi mag zijn wat materiaalgebruik en zo. Over 3 weken komt de Up!

Prima advertentie lijkt me.

Ter info: wij hebben vergelijkbare Twingo binnen paar dagen verkocht voor 3.900 uit mijn hoofd (stond voor 4.300). Ook Dynamique uit 2010 met 12x.xxxkm, distri al vervangen etc. Wel in de randstad, maar dit moet je toch wel redelijk vlot kwijt zijn.

Zal mij niks verbazen als een lederen Clio 2 stuur ook gewoon past. Even kijkende naar de vorm van het stuur en de airbag...

Maar nette advertentie, succes met de verkoop.

Ja ik hoef er de hoofdprijs er ook niet voor te hebben, maar heb bewust onder de psychologische 4000 gezet. Maar ga nu ook niet meer fors in prijs zakken.
Denk dat er vast wel iemand voor te vinden is. Kleur is goed, uitvoering is goed, alleen de km stand is relatief hoog vergeleken met andere twingo's uit 2010.

En een goede advertentie en fatsoenlijke foto's heb je al een voorsprong op veel andere advertenties, als je ziet hoe sommigen hun auto aanbieden is werkelijk niet om aan te zien.

Zal mij niks verbazen als een lederen Clio 2 stuur ook gewoon past. Even kijkende naar de vorm van het stuur en de airbag...

Ik zal het de volgende eigenaar zeggen :)

Al twee biedingen zie ik. DAt gaat wel goed komen. Zal hem ook even delen voor je, wellicht iemand in de familie die nog op zoek is naar een tweede autootje.

En inderdaad, het is om te huilen hoe foto's van occasions vaak zijn. Zelfs bij de grote dealerholdings of grote universele bedrijven. Foto's niet scherp, vreemde hoek, etc. etc. Een auto moet zichzelf verkopen en dat lukt met de goede foto's en toelichting.

Terug
Bovenaan