Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oh ja, dit is zo'n heerlijk nutteloos dingetje. Echt iets om alleen te gebruiken om te laten zien dat het kan
Ik vond het verrekte handig. Met name als je op vakantie bent en de kofferbak vol hebt. Via de ruit kun je er dan makkelijk bij, zonder dat er spullen uit de kofferbak vallen. Ik had het op de laguna's (duurde ook even een paar weken voor ik het in de gaten had) en op de 5 serie. Erg nuttig.
Het kan zijn dat ik het gemist heb hoor, maar op de foto lijkt het alsof de nieuwe veren er aan de voorzijde nog niet onder zitten? Hij lijkt m.i. een beetje achterover te hellen?
W212 zei:Oh ja, dit is zo'n heerlijk nutteloos dingetje. Echt iets om alleen te gebruiken om te laten zien dat het kan
Ik vond het verrekte handig. Met name als je op vakantie bent en de kofferbak vol hebt. Via de ruit kun je er dan makkelijk bij, zonder dat er spullen uit de kofferbak vallen. Ik had het op de laguna's (duurde ook even een paar weken voor ik het in de gaten had) en op de 5 serie. Erg nuttig.
is wel handig als je veel rommel in 1 x wil mee nemen. Laatst weekendje weg de auto prop vol. Bleek dat er nog wat meer voor die kleine meegenomen moest worden. Ruitje openen en zo er nog bij in kunnen proppenApart te openen achterruit: ideaal toch juist? Hoeft niet die hele klep open als je klein spul achterin wil gooien.
Ah, interessante update. zo'n Up heeft wel vijf deuren toch? Dat is toch een stuk makkelijker met de kleine. thumbs up. Ik dacht, de Twingo gaat eruit voor een B-segment station. grinning smiley
Is het een take of move up? Take up is 3x niks nog kaler dan kaal. Als de twingo de 1.2 viercilinder is ga je er op papier op achteruit, maar in de praktijk voelt de up vinniger aan en is een stuk zuinig, roffelt ook heerlijk. Wel prettig die tank pas etc, mooi de laguna ontzien.
ach, qua opties en vermogen iets het ietsjes inleveren. Zag ook dat zaken zoals DAB+ en City Emergency Braking en wat andere toeters en bellen er waarschijnlijk wel op zitten wat we nu niet hebben. En we krijgen nu een nieuwe auto er voor terug met 2 deuren extra. En mijn vrouw geeft sowieso al niet zo heel veel om auto's dus ze is er vast blij meeHopen dat deze achteruitgang nog een beetje meevalt, is helaas niet anders, de auto is niet altijd het belangrijkste toch! winking smiley
Wel zitten er dit jaar 4 nieuwe 18 inch sloffen aan te komen. Voor was nog 2.5 mm, achter nog 6. Dus heb ze even snel omgewisseld gezien voor aardig snel slijt en achter vrij weinig. Nu heb ik nog even rustig de tijd om het een en ander uit te zoeken en fatsoenlijke A merk banden te kopen voor een nette prijs.
Ik had onder mijn Laguna met 4ws volgens mij Bridgestone Potenza nog wat. Volgens mij werden ze daar nieuw ook op afgeleverd, terwijl reguliere Laguna's op Michelin afgeleverd werden. Wel dure rakkers weet ik nog. Maar in ieder geval soort van aanbevolen voor dit type Laguna.
Zou dus lekker een modernere band kiezen thumbs up
Aparte maat overigens 225/55/18. Voor mijn gevoel een vrij hoge band op 18". 225/40/18 is hier de maat.
AsconaGT zei:Welk merk ik precies ga weet ik zo nog niet. Ik had Vredestein Vorti's onder de BMW en die bevielen echt super goed, op vrij snel slijten na. Michelins Pilot Sport vind ik ook prettig. En mijn ouders hebben Cross Climates+ versie, waar ik ook wel van onder de indruk ben toch wel, hoe sceptisch ik ook was. Ik wil vooral een stille band, juist die sportive banden maken doorgaans net wat meer lawaai en/of slijten sneller. Ik denk dan wel eens; heb ik écht zo'n sportive band nodig? Ik rij wel flink door en hou wel van een potje sturen. Maar het is ook niet zo dat ik een circuit op ga of op het uiterste van de auto ga zitten.
adinsx zei:Michelin is altijd relatief stil, maar eens de Primacy zullen wat stiller zijn dan de PilotSport4. Laatsgenoemde is en blijft een geroemde band voor sportievere rijders. Ik vind hem ook héérlijk. Ze plakken heel erg goed, lees de schuifgrens ligt ver, maar als je inderdaad maar heel soms even wat gooit en smijt is het misschien wel overkill.
Slijtage viel op de III wel mee van de PS4, maar de Mégane IV GT vreet banden heb ik op een Frans forum begrepen. Sommigen hadden de affabbriek Conti's kaal met 12.000 km. Nu schijnt er ook een fout in voorwielophanging te zitten waar dit door komt, maar hoe het exact in elkaar steekt weet ik niet. De huidige Alpin5 winterbanden vinden het niet leuk meer in ieder geval als je wat sportiever gaat sturen. Vanmiddag even de Posbank overgestuurd, maar je hoort ze goed wringen bij gas geven of flink remmen. Op naar de lente![]()
AsconaGT zei:Twingo is vrijdag voor de APK op geweest. In 8 jaar en 127.000 km heeft de schade zich beperkt tot 2 voorbandjes, kentekenplaatlampje en een ruitensproeierpompje en distributieriem en onderhoudsbeurtjes elk jaar.
Nu moeten toch echt de remblokken voor en een stuurkogeltje vervangen worden. En de oranje knippers voor zijn wit geworden en krijgen 2 nieuwe. Valt gelukkig nog wel mee, al voelt het natuurlijk als 'zonde' omdat de auto volgende week of zo in de verkoop gaat. Ik had gehoopt dat de remmen nog wel een APK ronde mee kon gaan, want je auto word er geen euro meer waard vanmaargoed, het moet gewoon wel veilig zijn natuurlijk en heeft de nieuwe eigenaar versie APK en nieuwe remmen aan de voorkant
![]()
Nico GTR zei:Maar als je het stuk zo leest heb je niks meer nodig dan een primacy 4.
Dat verschil in profiel zag ik. Maar ik vind het ook een stuk sportiever eruit zien dan de 3. Grotere blokken met name.
adinsx zei:Nico GTR zei:Maar als je het stuk zo leest heb je niks meer nodig dan een primacy 4.
Dat verschil in profiel zag ik. Maar ik vind het ook een stuk sportiever eruit zien dan de 3. Grotere blokken met name.
Als je met 'je' AsconaGT bedoelt dan denk ik zeker dat de Primacy 4 voldoet.
Zal mij niks verbazen als een lederen Clio 2 stuur ook gewoon past. Even kijkende naar de vorm van het stuur en de airbag...